Fibromyalgian ja Sjögrenin syndrooman hoito

MecantSleep:(

Hei! Molemmat diagnoosit olleet vuodesta 2007. Vhh-ruokavalio, triptyl ja vitamiinit tuo avu kipuihin, mutta nukuttua en saa ilman nukahtamislääkettä. Kaikki mahdolliset muut lääkkeet on käyty läpi ko. vaivan hoitoon, melatoniini, ketipinor, mirtazapin ym. Olen työssäkäyvä ihminen ja joudun n. 2 kk:n välein pyytämään lääkäreiltä stellaa tai imovanea nukahtamiseen. Pidän välipäiviä lääkkeestä, mutta tarvitsen sitä 3 kertaa viikossa pystyäkseni työskentelemään. Nyt yksityisen lääkäri sanoi, että minulle ei enää sieltä asemalta kirjoiteta lääkettä. Olen ihan murtunut, kun kunnalliselle on vaikea päästä täällä...Sanoi, että ois hyvä että yksi lääkäri hoitais asiaa ja ymmärrän sen kyllä. Yleensä samalle lääkärille on vaikeaa saada aikoja ja teen työtä 6 päivänä viikossa, joten en tiedä miten tuo kunnallisella käynti onnistuu...onko mun luovuttava tästä lääkkeestä vain? Pelkään, että ajaudun pois työelämästä jos en saa nukutuksi. Olen todella stressaantunut nyt, jos muuallakin näytetään punaista valoa...Nää mun sairadet tekee välillä nukkumisen mahdottomaksi. Miten siis toimia? Varaanko ajan jonkun tietyn alan lääkärin vastaanotolle...tää mun ongelma kuormittaa koko perhettä. Kivutkin ovat kovempia ilman yöunia...mase
ntaa ja itkettää :(

4

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama diagnoosi

      Jos olet työssä käyvä ihminen, toki sinun nukahtamislääkettä pitää saada tarpeesi mukaan, että jaksat hyödyttää tätä yhteiskuntaa ja onhan sinulla oma arvosikin. Turhaa nipottamista tuollainen.

    • mielen hallintaa

      Oletko kokeillut muita keinoja? Itse kärsin myös kroonisista kivuista, joihin aiemmin käytin Triptyliä. Nyt olen lopettanut lääkkeen, koska huomasin, että se ei kipuhin vaikuttanut. Syvemmän unen antoi, mutta jouduin käyttämään myös unilääkettä. Olen aina stressanut aamulla lähtöä, joten puolikas unilääke tuli helposti otettua. En ole enää työelämässä, joten unilääkkeen tarve on lähes loppunut.

      Itse olen saanut apua tietoisen läsnäolon harjoituksista. Ideana on, että keskitytään esim. hengityksen kuunteluun. Vaatii harjoittelua, mutta kursseja on paljon tarjolla. Vaikka et kokonaan unilääkkeistä eroon pääsisikään, niin annos pienenee. Lääkkeellä on myös psykologinen vaikutus.

      http://mindfulness-sivut.fi/mindfulness-univaikeudet/

    • 3+3

      Minä nukun melatoniinilla 9 tunnin yöunet.

      Taidat rasittaa itseäsi liikaa, jos et saa nukutuksi.

      Nukahtamislääkkeet ovat haitallisia ja niitä EI saa syödä 2 viikkoa kauempaa.

      Hae työkyvyttömyyseläkettä.

      Terveutä työttömiä on pilvin pimein, jotka haluaisivat tehdä sinun työsi.

      Kokeile LDN

      http://ldn.gehennom.org/index.html

    • Homumculus

      Ainakin fibro muuttaa unen rakennetta ja vaatii lääkehoitoa. Nukahtamislääke 3 kertaa viikossa on aika kohtuullista sinulle. Todella niuhottava lääkäri varsinkin, jos ei tarjoa mitään muuta tilalle.

      Minulla on Surmontil nukkumiseen, jota käytän ajoittain. Se ei ole nukahtamislääke vaan pikemminkin ylläpitää unta. Lääkärit pitävät sitä parempana vaihtoehtona kuin nukahtamislääkkeitä, jotka kai ovat bentsodiatsepiinejä.

      Olen käyttänyt aikoinaan nukahtamislääkkeitäkin vuosia. En joutunut "koukkuun" eikä mitään vieroitusoireita tullut, kun lopetin. Ongelmana oli niiden tehon häviäminen pitkäaikaiskäytössä.

      Mene ihmeessä toiselle lääkärille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe