Elokuun päivityspaketti

iltaa1!

Hei, noissa neljässä elokuun päivityksessä vissiin on jotain häikkää. Itsellä ei tosin ole tapahtunut mitään häikkää. Mutta luin tämän uutisen ja kuulemma kannattaisi poistaa ne 4 päivitystä ettei tule jatkossa ongelmia. http://www.mbnet.fi/artikkeli/tietokoneet/asentuivatko_paivitystiistain_windows_paivitykset_ongelmitta_poista_ne

Eli kannattaako ne 4 päivitystä varalta poistaa ettei tule joskus mitään ongelmia?

Päivitykset joissa kuulemma häikkää:
KB2982791
KB2970228
KB2975719
KB2975331

http://support.microsoft.com/kb/2982791

64

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iltaa!

      No hmm... Kone tosiaan toimii hyvin. Joten en ainaskaan vielä poista kysyseisiä päivityksiä.

      • mitäs sitten?

        Minulla ei. Windows-7 Home Premium 64-bit ja aloitus rupesi raksuttamaan liian pitkään, joten poistin päivitykset.


    • Juu kannattaa seurata tilannetta että jos alkaa tulla sinistä ruutua niin silloin päivityksissä on vikaa. Mutta jos taasen toimii vakaasti niin en alkaisi poistamaan niitä.

      • Pyyhis

        Jos parin boottauksen jälkeen vielä toimii, niin ei hätää. Asensin nuo omaan koneeseen ilman ongelmia. Tosin vasta täydellisen varmuuskopioinnin jälkeen.


    • iltaa1!

      Kylläpäs koneeni toimii boottauksien jälkeenkin. Joten antaa niiden päivitysten olla. Kun toimii hyvin.

    • iltaa1!

      Minähän lähetin linkin, muttet näköjään ensin katsonut. Mutta mitäs mieltä olet nyt niitten 4 päivityksen poistamisesta?

    • Kappas en tosiaan katsonut tarkkaan sitä.

      Joka tapauksessa seuraan itse tilannetta enkä lähde vielä poistamaan niitä.

    • iltaa1!

      Mmm...

      ''Microsoft kehottaa poistamaan viime päivitystiistain yhteydessä Windowsin asentamat päivitykset siitäkin huolimatta, että ne eivät olisi aiheuttaneet ongelmia.
      Kyseessä on varotoimenpide mahdollisia tulevaisuudessa ilmeneviä ongelmia silmällä pitäen. ''

      Jos lukee tuon rivienvälistä niin meinaa että kone voi mennä tulevaisuudessa mukkelis makkelis. Hmm... pitäisköhän pelata varman päälle...

    • iltaa1!

      Tuota tuota. Kattelin noita päivityksiä ja kaksi tommosta päivitysä' näyttäs olevan semmoset ku:
      KB2982791
      KB2975719

      Mulla on toi Office 2013 Home Use Program versio. Ku oon kaupungilla töissä ja toi Office päivitetään Officen tili kohdat päivitys kohdasta tai automaattisesti. Ilmeisesti tohon Officeen ei tullut rikkinäisiä päivitystä, koska tarkistin officen tämän kuun päivitystiedot eikä siellä ollut yhtään niistä neljästä päivityksestä. Käyttiksenä Windows 8.1 ja ilmeisesti tuli vain kaksi ''rikkinäistä'' päivitystä. Ja varmaan poistan ne 2 päivitystä varalta, ettei tuu onkelmia...

    • iltaa1!

      Nonniih, poistetteuani ne kaksi päivitystä. Tarkistin WU:n päivitykset ja näyttää että ei ole saatavilla. Koska Microsoft otti ne päivitykset pois saatavilta. Onneksi muuten tuohon Officeen ei tullut noita rikkinäisiä päivityksiä, koska ois ollut vähän hankala poistaa niitä tuosta Officen Home Use program versiosta... Koska tuon office version päivitykset eivät tule WU:N kautta vaan tuo Office 2013 Home Use program päivittää itse itsensä. Ja tarkistin että vain kaksi rikkinäistä päivitystä olin asentanut ja sain ne nyt poistettua.

    • 7888788787

      Nyt on poistettu ja ei näköjään updatesta enää tyrkytä niitä. Seiskalle taisi olla vaan kaksi ensimmäistä. Ne kyllä näkyy päivityshistoriassa, vaikka ne on poistettu. Haittaaks se?

    • Ei pitäisi haitata. MS veti ne pois jakelusta.

      • MS:n ohjeistus

        Jos MS vetää pois päivityksiä ja kehottaa myös poistamaan jo koneelle asentuneet vialliset päivitykset, vaikkakin vastaisuuden varalta. Niin mihin perustuu täällä ohjeistus ettei tarvitse poistaa, jos ei tällä hetkellä ole ongelmia.
        Eikö se kuitenkin olisi järkeenkäypää noudattaa ylläpitäjän ohjeita nyt kun se käy helposti.
        Minulla noista oli 8.1 asentuneena kaksi, jotka poistin. Päivitykset asentuivat hyvin en siinä vaiheessa huomannut mitään. Myöhemmin kone pysähtyi jossakin sivulla eikä suostunut tekemään mitään, tästä selvisin uudelleen käynnistyksellä, sitä johtuiko päivityksestä vai mistä en tiedä, ennen (1,5v) ei ole moista tapahtunut.


      • 3Timo
        MS:n ohjeistus kirjoitti:

        Jos MS vetää pois päivityksiä ja kehottaa myös poistamaan jo koneelle asentuneet vialliset päivitykset, vaikkakin vastaisuuden varalta. Niin mihin perustuu täällä ohjeistus ettei tarvitse poistaa, jos ei tällä hetkellä ole ongelmia.
        Eikö se kuitenkin olisi järkeenkäypää noudattaa ylläpitäjän ohjeita nyt kun se käy helposti.
        Minulla noista oli 8.1 asentuneena kaksi, jotka poistin. Päivitykset asentuivat hyvin en siinä vaiheessa huomannut mitään. Myöhemmin kone pysähtyi jossakin sivulla eikä suostunut tekemään mitään, tästä selvisin uudelleen käynnistyksellä, sitä johtuiko päivityksestä vai mistä en tiedä, ennen (1,5v) ei ole moista tapahtunut.

        Se perustuu siihen, että: Jos se toimii, niin se ei ole rikki!

        Jos taas mikkisofta kämmää noin radikaalisti päivityksensä, se ei ole käyttäjin vika vaan mikrosohlien! Yksikään Winkku-järjestelmä ei o turvassa noitten mopojen sähläykseltä, oli siinä sit mitkä päivitykset, tai ei päivityksiä ollenkaan!!

        ... Mut! Onhan se toki paljon antoisampaa syyllistää käyttäjät, kuin myöntää, ettei vaan osaa! :)


    • Siihen ettei ongelmia tule todennäköisesti jatkossakaan.

      • suurvapu

        Mistä hankit kristallipallon? Minä en ole onnistunut toimivaa löytää.


      • suurvapu kirjoitti:

        Mistä hankit kristallipallon? Minä en ole onnistunut toimivaa löytää.

        Minä taas löysin. Ongelmia ei ole ollut missään koneessa.


      • sunmutu
        vapunen kirjoitti:

        Minä taas löysin. Ongelmia ei ole ollut missään koneessa.

        "ei ole ollut" viitta menneisyyteen. Kumma kun itse MS pyytää poistamaan ne, ettei tulevat päivitykset enempää riko systeemiä.


      • sunmutu kirjoitti:

        "ei ole ollut" viitta menneisyyteen. Kumma kun itse MS pyytää poistamaan ne, ettei tulevat päivitykset enempää riko systeemiä.

        Voi ne toki poistaa jos näin haluaa. Itse seuraan tilannetta mutta vielä ei ole missään koneessa näkynyt sinisiä ruutuja tai muuten kaatuilua joten en näe syytä lähteä poistamaan toistaiseksi niitä.


    • Tulipahan Windows 8.1 Pro juuri käynnistettyä uudestaan ja sehän asenteli päivityksiä jolloin kone jäi looppiin, eli käynnisteli itseään uudestaan ja uudestaan, palautus vaihtoehdot kuitenkin antoi näkyviin ja onneksi oli palautuspiste tehtynä niin sain kasin taas käyntiin.

      Eli onkohan Win 8 samoja ongelmia päivitysten kanssa?

    • Hukka Fenris

      Minulla ei ole tullut ainakaan mitään ongelmia viimeisen päivityksen tultua ja minulla on Windows 8.Jos tuo nyt sitten tarkoittaa juuri sitä isoa päivitystä,joka tuli tässä muutama päivä sitten jossa minulekin tuli peräti kokonaista11 päivitystä.Mutta pitäisköhän ne sitten tosiaankin varmuuden vuoksi poistaa,kunhan vaan tietäisin ensin, että mistä sen kohdan löydän mistä ne poistetaan,joten voisiko joku ystävällinen minulle sen neuvoa?

      • 566565655665

        Ei ole kasia, mutta onko tästä apua?

        Ohjauspaneeli->Ohjelmat->Ohjelmat ja toiminnot->Näytä asennetut päivitykset(Vasen yläkulma).

        Sieltä sitten poistat ne päivitykset jotka on mainittu täällä.


    • Jos kaikki toimii hyvin niin en lähtisi poistamaan.

    • Hukka Fenris

      Kiitos 566565655665 sekä Vapunen vastauksista!!Ja kyllähän tuosta neuvosta sitten apu myös löytyikin joten kiitos oikein paljon!!! Ja nyt kun vaan tietäis sitten varmuudella tosiaan että mitä olisi parasta niiden päivitysten kanssa sitten tehdä.

      Huomasitteko muuten tuossa aloittajan antamassa linkissä jossa puhutaan näiden päivitysten poistamisista kuinka joku oli sen jutun alla kirjoittanut kommentin jossa hän sanoo, että tuo päivitys 2970228 liityisi venäjän ruplan symbooliin,joka se herätti minussa kyllä hiukan levottoman mielen juuri sen vuoksi, kun nykyäänhän on viime aikoina puhuttu siitä miten venäjän suunnalta on juuri joku hankala uhka ollut tulossa vai oliko se jo peräti tullutkin,että liittyisiköhän tuo päivitys kenties siihen jotenkin, vai onko tuo numerosarja ihan sattumaa vaan että sellaiselta näyttää niinkuin se kommentoija siitä puhui.

      • Ei liity siihen.

        Lähinnä KB2982791 on aiheuttanut joillakin ongelmia


    • tehtäväpalkki

      Kasissa jämähti tehtäväpalkki aina näkyviin. Mikä/mitkä päivitykset pitää poistaa, jotta toimisi normaalisti?

      • iu787ytyt

        Siinä ne on aloituksessa mainittu.


    • enpä tee toiste

      Poistin koneelta KB- 2791 loppuisen päivityksen. Ei ollut ongelmia mutta kun suositeltiin. Ei olisi kannattanut ainakaan onlinetilassa aloittaa ja poistaa, kesti lähes tunnin koko touhu uudelleen määrityksiin ja tietysti Norton vielä pikatarkisti samaan aikaan koska historiassa näkyy yrityksiä murtaa Norton suojausta. Käytössä on W7Pro kotikäyttöön karsittuna lähes vuoden eikä kone ole joutunut koville spurttaamaan niin usein tähän mennessä edes 30`helteellä. Päivitykset hoituneet aina nopeasti eikä ongelmia ole ollut.

      • enpä tee toiste2

        Ihmettelin päivityksen poiston pitkää kestoa edellisessä viestissä. Eilen huomasin että koneeni oli eheyttänyt samalla levyn omin päin.


    • Kunnossa olevat päivitykset pitäisi tulla jossakinvaiheessa viimeistään syyskuun toisella viikolla.

    • 6655

      mulle on noista luetelluista tullut tuoKB2970228 ja en osaa poistaa...voisiko joku avulias neuvoa...sieltä päivityshistoriasta se näkyy mutta kun seuraavasta taulukosta pitäisi valita oikea niin siellä vain on niitten alkuosia, pitäisi arpoa mikä niistä on se poistettava...
      Miten siis menettelen , kysyy aloitteleva nettimummo

      • 78787877878

        Käynnistä näppäin->Ohjauspaneeli->Ohjelmat->Ohjelmat ja toiminnot->Näytä asennetut päivitykset(Vasen yläkulma)



        Sieltä sitten poistat ne päivitykset jotka on mainittu täällä.


    • Sieltä päivitysten poistokohdasta ( Ohjelmien poisto) etsitään tuo päivitys.

      • Epätietoinen?

        Mitä mieltä olet tarvitseeko Vistasta poistaa tuo KB2982791 päivitys. Ei ainakaan vielä ole aiheuttanut ongelmia


      • ...

        ???


      • Epätietoinen? kirjoitti:

        Mitä mieltä olet tarvitseeko Vistasta poistaa tuo KB2982791 päivitys. Ei ainakaan vielä ole aiheuttanut ongelmia

        Ei tarvitse.


    • 6655

      kyllä löysinkin sen jo, kiitoksia.Ne näkyy kuitenkin vielä 'päivitys historia'-kohdassa ...mutta poistuivat sieltä päivityksistä missä näkyy se kokonais lukumäärä niistä päivityksistä...oletan jotta sain ne poistetuksi koska kahdella väheni päivitysten määrä. Niin, löysin vielä toisenkin, eli se KB2982791 oli myös mukana.

      • 78787877878

        Sama täällä, pitäisi olla ok.

        KB2982791 taisi olla se tärkein.

        Oletan että sinulla on Windows seiska koska löysit vain nämä kaksi.


      • 6655
        78787877878 kirjoitti:

        Sama täällä, pitäisi olla ok.

        KB2982791 taisi olla se tärkein.

        Oletan että sinulla on Windows seiska koska löysit vain nämä kaksi.

        vintoosa 7 on....kaikki toimii ihan vanhaan malliin.


    • blue one

      "Niistä "kolmesta muusta" päivityksestä, joiden poistamista Microsoft suosittelee, voisi täsmentää, että missään koneessa ei ole kaikkia kolmea asennettuna.

      - 2975719 on tarkoitettu käyttöjärjestelmille Windows RT 8.1, Windows 8.1 ja Windows Server 2012 R2.

      - 2975331 on tarkoitettu käyttöjärjestelmille Windows RT 8, Windows 8 ja Windows Server 2012.

      - 2970228 liittyy Venäjän ruplan symboliin. Ainakaan minun koneeni käyttöjärjestelmään (suomenkielinen Windows 8.1) tuota päivitystä ei ole ollut edes tarjolla."

      Noista ei ole mitään, vain KB2982791, ruplapäivitystä en ottanut. Varmaan toisella käynnistyksellä tuli sininen näyttö, mutta sitten käynnistyi ihan normaalisti eikä ole olut mitään ongelmia. En ole ennenkään mitään korjauksia laittanut kun muutaman kerran vuodessa tuo sinen näyttö tullut.

      Mitenkähän seuraavat päivitykset jos osalla nuo ja toisilla ei, sopivatko yhteen. MS tuntien, luultavasti ei. Jospa älyäisivät laittaa noiden poiston automaattisesti elleivät sovi. Voisi olla kuitenkin hyvä poistaa tuokin.

    • Hukka Fenris

      Huomasin muuten,että mulla jostain syystä tuossa KB2970228 päityksessä on vielä lisäksi nolla perässä myös,eli näkyy siis näin KB29702280 ,joten mikähän siinä sitten syynä mahtaisi olla.

      Entä miten on,jos MS lähettää myöhemmin sitten syksyllä ne korjatut päivitykset ja en olisi poistanut näitä jotka nyt käskettiin poistamaan, ihan vaan sen vuoksi, ettei niistä mitään ongelmia ole omalla koneella ollut,niin onnistuuko homma sitten sillä tavalla että poistaa ne vanhat vasta sitten, kun ne uudet korjatut tulevat ja sitten sen jälkeen asentaa ne korjatut niiden entisten tilalle.Vai voiko siinä tulla sitten jotain häikkää jos ne vanhat huonot päivitykset on vielä koneella siinä vaiheessa kun ne korjatut päivitykset tulevat?

      Minusta on muuten tullut nykyään muutenkin jo niin suorastaan aivan tolkuttoman epäluuloinen ja varovainen ,että aloin jo miettiä sitäkin mahdollisuutta myös,ettäkyllä kait se tuo ilmoitus oli kuitenkin ihan aito MS:n laatima ilmoitus,näistä päivitysten poistoista eikä sattumoisin vaan jonkun huijarin laatima ilmoitus, joka yrittäisi saada porukkaa poistamaan päivityksiä koneelta ,jotta saisvat sillälailla porukoitten koneet alttiimmiksi haavoittumaan.No,tuo oli tietysti varmasti kyllä aivan todella typerä kysymys minulta,mutta niin kovin keltanokka kun olen näissä asioissa ,niin kävipä vain tuollainenkin hullu ajatus sitten mielessäni myös,kun niin monenlaista huijausta internetissä nykyää liikkeellä kuitenkin tuntuu olevan,heh.

      • 787878787887

        Oletko varma että tuo KB29702280 on 12.8.2014 päivityksissä, ettei olisi muita päivityksiä aikaisemmalta ajalta.


    • Ne asentuu koneelle vaikka siinä on ne vanhat päivitykset. Haittaa ei pitäisi olla.

    • Hukka Fenris

      Kiitos jälleen nimimerkeillle 787878787887 ja Vapunen!!

      Ja niinhän se näköjään sitten tosiaan olikin, että tuo mainitsemani päivitys,jolla oli se ylimääräinen nolla siellä perässä olikin tosiaan heinäkuulla jo tullut joku suojauspäivitys,joten se ei näitä elokuun päivityksiä sitten ollutkaan.En vaan hoksannut sitä sen päivityksen lähetyspäivää siinä katsoa kun niiden päivitysten numerosarjoja siinä pelkästään vaan katselin ,että oliko mulla niitä samoja päivityksiä mitkä piti poistaa.Ja noiden elokuun päivitysten joukossa ei minulla näköjään sitä kyseistä päivitystä ollut sitten ollenkaan edes tullutkaan.Ja ne muutkin elokuun päivitykset tulivat minulle vasta 14.8 kun mulla ukkosten takia oli kone ollut taas muutaman päivän irti johdoista ettei ukkonen pääsisi konetta rikkomaan.

      Ja hyvä kuulla että ne uudet korjatut päivitykset sitten hyvin kuitenkin asentuvat koneelle, vaikka siellä ne vanhat edelleen olisivatkin,joten kiitos taas molellimme paljon tiedoista!!

    • Hukka Fenris

      Niin, ja se piti vielä varmuudeksi kysäistä myös, että kait ne nuo minun koneella olevat päivitykset kuitenkin ovat niitä samoja päivityksiä silti kuitenkin,jotka kehotettiin poistamaan, vaikka ne 14.8 ovat mulle vasta tulleetkin.

      Ja samoin huomasin vasta äsken juuri senkin myös,että tuo KB2975331 päivitys on tullut mulle näköjään vasta 15.8 vaikka mulle ne päivitykset silloin kun ne tulivat, niin ne kaikki samalla kertaa kuitenkin silloin tulivat eikä osa toisena päivänä ja se yksi eri päivänä,joten miten mahtaa olla..?

    • Tuon KB koodin mukaan voi katsoa onko päivitykset juuri niitä.

    • Hukka Fenris

      Kiitos Vapunen!! Ja kyllähän ne ihan samoilta numerosarjoilta ainakin näyttää,ja niinhän se tosiaan tietysti onkin, että eihän niitä tietenkään sitten kahta samanlaista numerosarjaa noihin päivityksiin laitetakaan,joten olenpas minä vähän tyhmä tosiaan,kun en tuota heti tajunnut ajatella.Taitaa liiasta valvomisesta vaan ehkä johtua että ajatus välillä noin pätkii, tai sitten täytyy tyytyä siihen vaan,että kun on tyhmä ,niin on tyhmä ja sille ei voi mitään ,mutta onneksi täältä saa sentään apua heh.

    • 6655

      liittyykö viime yön aika tullut Windows Update agentti 7.6.7600.320 mitenkään noihin poistettaviin...se näkyy jotta on päivitys onnistunut, mutta sitä ei ole siellä toisessa taulukossa missä on kaikki muut. Eilen oli 306 kpl päivityksiä ja kun poistin ne kaksi niin jäi 304kpl...ja nyt sen alussa mainitun agentin tultua sitä ei näy, eli kappaleeltaan on edelleenkin se 304 päivitystä asennettuna.

    • Ei liity.

    • 6655

      kerrotko kuitenkin miksi sitä ei näy siellä missä on kaikki jonossa...eli ei ole kappalemäärä lisääntynyt vaikka on 'onnistunut' päivitys tapahtunut.
      Olenko jotenkin jotain sössinyt....

    • Se voi olla jokin vanha päivitys.

    • Hukka Fenris

      Äsken kun tulin tänne suomi 24 tietotekniikan sivulle ja klikkasin siinä vasemmalla sitä" apua aloittelijalle" kohtaa, niin se ei avannutkaan sitä vaan näytölle tuli pelkkä valkoinen sivu vaan jonka vasemmassa yläkulmassa oli ensin pienellä sinisellä värillä kirjoitettuna suomi 24.Ja sen alapuolella oli suomi 24 taas jälleen, mutta selkeästi vaan huomattavasti paljon isommassa koossa.Ja sen alapuolella oli sitten kenttä johon sai kirjoittaa mitä halusi suomi 24 foorumilta hakea ja sen perässä sana HAE.Ja sitten taas sen alla oli jälleen ihan pienellä kirjoitettuna se suomi 24 joka oli lisäksi vielä alleviivattu.Ja ne kaikki tekstit oli kirkkaan sinisellä värillä kirjoitettu.

      Joten miksi se tuollaisen sivun avasi, kun ennen on aina avannut suoraan niihin keskusteluketjuihin mitä siinä "apua aloitteleville" on tarjolla ollut.Joten ei kai tuo nyt sitten vaan mitenkään liity noihin virheellisiin elokuun päivityksiin joita kehotettiin poistamaan ja en ole vielä niitä kuitenkaan poistanut, kun minulla ei niistä mitään haittaa ole tuntunut ennen tätä kummallisuutta olevan?.

      • xmonta /kk

        Ko. ongelmaa ja häiriötä on esiintynyt jo vuosia suomi24 kekustelun muillakin aihepiiireillä vähän väliä.


    • Suomi24 palvelussa on välillä ongelmia mille me emme voi mitään. Ne on siis normaalia toimintaa eikä liity käyttäjien koneisiin tai selaimiin.

    • Hukka Fenris

      Kiitos Vapunen!!Olipa helpotus kuulla ettei mun koneella sitten mitään häikkää ollutkaan, vaan että se liittyy suomi 24 sivun palvelun ongelmiin vaan.Joten kiitti sulle paljon tiedosta tosiaan!!

    • Ole hyvä! Toivotaan että Suomi24 ylläpito saisi vakuutettua tämän foorumin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe