Muistatko vielä Hetekan?

Verkkopohja

19

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---,,---

      Ei liity.
      Meidän 3-henkinen perhe nukkui siinä, ennen vanhempien avioeroa.

      • :))

        narisiko hetekanne ?


      • :///
        :)) kirjoitti:

        narisiko hetekanne ?

        Aina kun kylkeä käännettiin.


      • :))
        :/// kirjoitti:

        Aina kun kylkeä käännettiin.

        se ol rakkauvven iän


      • hetekkanarisi.

        Olen nukkunut ja nussinut hetekassa.


      • oli elämää.
        :)) kirjoitti:

        narisiko hetekanne ?

        Joo. Iso kaksimetrinrn mies päällä ja hetekka narisi ja vinkui.


    • Hästens

      Ohjasit sitten käyttäjät pois tältä palstalta keskustelemaan aiheesta. Ja mitä muuten aiot tehdä keräämälläsi tiedoilla, aloittaa hetekoitten uudistuotannon?

    • Huh hih.

      Hyviä muistoja hämyisessä hirsiaitassa kesäyönä, vierellä naapurikylän tyttö ja hetekan rytmikäs natina.

      • :))

        kuin vanhoja on muistot nyt?


    • Alter Ego

      50- luvun tuote, ei omakohtaisia kokemuksia (ei niitä ollut enää minun suvullani kun synnyin tähän maailmaan) mutta olen joskus lukenut että lutikoiden takia niitä tehtiin ja niiden katoaminen Suomesta lähes kokonaan lasketaan juuri hetekoiden ansioksi.

    • ...

      Omistan hetekan.

      Tosin, en ole sille keksinyt mitään järkevää käyttöä, se on ulkorakennuksen orsien päällä, ei ole raaskinut hävittää, johnkin se vielä on tarpeellinen.

      Kakarana se kävi tramboliinista oikein hyvin. Sille ei oikein ollut käyttöä nukkumisessa, enepi niinkuin vieraille epämukava istuinpaikka kammarissa. Siinä ei kukaan suostunut nukkumaan, koska se ei sovi kenenkään ihmisen selkärangalle, ei tue mitenkään, eikä maalla-asuvat halua kärsiä merisairaudesta.

      Se varmaan totta, syöpäläisistä päästiin varmasti paljolti eroon hetekoitten takia. sellaset perinteiset sivustavedettävät, joissa vielä valtavasti vuodevaatteita paljon hankalampia pitää puhtaana, kuin rautaverkko.

      Just sen verkon takia en hetekaa ole hävittänyt. Se on jotenkin just senoloista materiaalia, että varmasti vielä joskus jossain tarrvitsee. Höh, jos ei muussa, laittaa puuceen sokkelinvaluun raudoitusverkoksi tms.

      =DW=

      • .. ..

        Käyhän se hyvin maan seulomiseen. Tiedä vaikka alat hakemaan muinaista asumistoa.


    • heluna(ko)

      Lapsena nukuin semmoisessa. Ja oli kaksikerroksinen missä oli alla toinen heteka, sisko nukkui siinä.

      • ,..,

        Kaikkihan ne olivat kaksinmaattavia.
        Aamulla toinen pukattiin toisen alle petivaatteineen.


      • minäkin nukuin.

        Olinko se minä.


    • voe niitä aikoja

      Äet ja iska natisutti kaeken yötä lapsia tuli meitäki ol yheksän, mut kyllä ne enemmän natisuti ettei lapset suanna nukutuksi.

    • vaka vanha

      Taisi se härveli olla syypää parin sukupolven selkävaivoihin?

    • ei-selkävaivainen

      Meillä oli lapsuudessani hetekoita useampikin, nukuin sellaisessa vielä lähes aikuisenakin. Ihan hyvä se oli nukkua, mutta vanhempani laittoivatkin niihin tukevan vanerin, oli selälle parempi.

    • urho ponsi

      muistelen olleen sellaisen laulajankin kun Katri-Heteka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      66
      3073
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1399
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1070
    Aihe