Se oli sitten siinä.

Up and go

Tämä kausi nääs.

Työnantajan järjestämien ulkomaankeikkojen ja muun kiireen takia viikonloppuna suunnaksi telakka, öljyt vaihtoon ja botski ylös. Viime vuonna nostin lokakuun lopulla, viimeisen veneilykeikan tosin tein 4 viikkoa sitä ennen. Turhaa liottamista, ei se enää kivaa ole noin myöhään.

35

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+9

      Kyllä veneily on usein kivaa vielä lokakuussakin, mutta ei vaan tahdo aina ehtiä. Mutta eihän räntäsateessa tietty mikään ole kivaa.

    • 28m

      Hyvä noin. Joskus itsekin nykäisin veneen ylös hienon kesän jälkeen jo elokuun alussa. Kesä oli silloinkin niin erinomainen että sai loistavissa olosuhteissa ajella ihan riittämiin ja kaudesta jäi hyvä maku suuhun kun venekin oli hyvissä ajoin talvikunnossa.

      • Jupe Jänkhäkoera

        Hyvä Kiitos. Nostakaa toki paatit ylös, kesä on ohi.


      • Burmeister
        Jupe Jänkhäkoera kirjoitti:

        Hyvä Kiitos. Nostakaa toki paatit ylös, kesä on ohi.

        Ahistaako todellisuus? Kelit on JO perseestä. :-)


    • dfsdfdsf

      vähän samatilanne työn takia. käytännössä vois nostaa jo nyt, mutta kai tuossa vielä yhden 2pv reissun pystyy tekemään, niin liotetaan vielä reilu kuukausi :)

    • Stefa2

      Itsellä ei oma vene päässyt tänä kesänä koskettamaan merivettä ollenkaan suurien kunnostusten takia. Noh ensi kesänä pääsee taas purjehtimaan uudenveroisella botskilla. Onneksi on päässyt tekemään muutaman pienen reissun lainaveneellä.

      • Mukavuudenhaluinen

        Purkkari nousee minulla aina ensimmäisten joukossa ylös. Telakointi alkusyksyn säässä paljon miellyttävämpää kuin joskus lokakuussa. Lisäksi tuntuu siltä, että veneen pesukin on nopeampaa kun vene ei ehdi likaantua lyhyen kauden aikana niin paljon. Yleensä elokuun jälkeen ei kuitenkaan tule lähdettyä purjehtimaan kuin ehkä kerran tai kaksi, niin myöhäinen nosto ei ole vaivan arvoista.

        syksyllä tulee kuitenkin käytyä muutama kerta merellä avoveneellä, joka on helppo vetää maihin joka kerran jälkeen.


      • Käytöstapoja
        Mukavuudenhaluinen kirjoitti:

        Purkkari nousee minulla aina ensimmäisten joukossa ylös. Telakointi alkusyksyn säässä paljon miellyttävämpää kuin joskus lokakuussa. Lisäksi tuntuu siltä, että veneen pesukin on nopeampaa kun vene ei ehdi likaantua lyhyen kauden aikana niin paljon. Yleensä elokuun jälkeen ei kuitenkaan tule lähdettyä purjehtimaan kuin ehkä kerran tai kaksi, niin myöhäinen nosto ei ole vaivan arvoista.

        syksyllä tulee kuitenkin käytyä muutama kerta merellä avoveneellä, joka on helppo vetää maihin joka kerran jälkeen.

        Mulla on vene jo telakoitu, koska tiedän että en ehdi enää purjehtimaan syksyn aikana.

        Tänään kuitenkin olin veljen pulpettiveneellä vähän ajelemassa ja tuli aika outo olo kun moikkasin parillekin puolitutulle purjeveneelle, eikä kumpikaan moikannut takaisin.

        Tuollainen käytös antaa meistä purjehtijoista kyllä aika ylpeän kuvan kun ei vastata tervehdykseen.


      • no jaa....
        Käytöstapoja kirjoitti:

        Mulla on vene jo telakoitu, koska tiedän että en ehdi enää purjehtimaan syksyn aikana.

        Tänään kuitenkin olin veljen pulpettiveneellä vähän ajelemassa ja tuli aika outo olo kun moikkasin parillekin puolitutulle purjeveneelle, eikä kumpikaan moikannut takaisin.

        Tuollainen käytös antaa meistä purjehtijoista kyllä aika ylpeän kuvan kun ei vastata tervehdykseen.

        Etkö ole purjehtiessasi huomannut, miten pulppari tulee ja menee muutamassa sekunnissa ohi? En koskaan tahallani jätä pulpparia tervehtimättä, mutta tahattomasti sitä sattuu useinkin, kun kädet tai silmät ovat muualla.


      • Hyvät tavat häviämässä
        Käytöstapoja kirjoitti:

        Mulla on vene jo telakoitu, koska tiedän että en ehdi enää purjehtimaan syksyn aikana.

        Tänään kuitenkin olin veljen pulpettiveneellä vähän ajelemassa ja tuli aika outo olo kun moikkasin parillekin puolitutulle purjeveneelle, eikä kumpikaan moikannut takaisin.

        Tuollainen käytös antaa meistä purjehtijoista kyllä aika ylpeän kuvan kun ei vastata tervehdykseen.

        Toihan on ihan tyypillistä käytöstä nykyään purkkareilta. Omistin aikoinaan purkkarin ja eipä ollut mitään ongelmia purkkareilla eikä moottoriveneillä vastaantulijan tervehtimisessä. Reippasti nousi käsi. Seuraavaksi minulla oli iso moottorivene. Nyt oli jo selvästi nihkeämpää tuo purjevenhosta tervehtiminen. Moottoriveneet tervehtivät kyllä. Nyt pienellä perämoottoriveneellä liikkuessa monissa purjeveneissä ei olla huomaavinaan, tai sitten se tervehdys on ylimielistä ja väkinäistä. Harvinaista jokatapauksessa.


      • Pienellä liikkuva
        no jaa.... kirjoitti:

        Etkö ole purjehtiessasi huomannut, miten pulppari tulee ja menee muutamassa sekunnissa ohi? En koskaan tahallani jätä pulpparia tervehtimättä, mutta tahattomasti sitä sattuu useinkin, kun kädet tai silmät ovat muualla.

        Eihän kukaan tervehdi, jos ei saa vastaantulevalta alukselta katsekontaktia. Kohteliasta olisi vastata tervehdykseen.

        Purjehtijat kuitenkin usein möllöttävät vaan ymmärtämättä vastata tervehdykseen. Yleensä en purjeveneitä sen takia tervehdikään kun kannella yleensä on paskantärkeää tai moukkamaista porukkaa. Entisenä purjehtijana tiedän hvin, ettei niissä köysissä ja purjeissa nyt niin paljon ole koko ajan tekemistä, ettei ohikulkevan aluksen tervehdykseen ehtisi vastata. Tuskin kukaan vendaa tai jiippiä tekevää venettä edes tervehtii.

        Varsinkin näin syksyisin kun merellä on hiljaisempaa, tulee vastaantulijoita tervehdittyä ja muut kyllä vastaavat säännöllisesti


      • Sitä saa mitä tilaa
        Hyvät tavat häviämässä kirjoitti:

        Toihan on ihan tyypillistä käytöstä nykyään purkkareilta. Omistin aikoinaan purkkarin ja eipä ollut mitään ongelmia purkkareilla eikä moottoriveneillä vastaantulijan tervehtimisessä. Reippasti nousi käsi. Seuraavaksi minulla oli iso moottorivene. Nyt oli jo selvästi nihkeämpää tuo purjevenhosta tervehtiminen. Moottoriveneet tervehtivät kyllä. Nyt pienellä perämoottoriveneellä liikkuessa monissa purjeveneissä ei olla huomaavinaan, tai sitten se tervehdys on ylimielistä ja väkinäistä. Harvinaista jokatapauksessa.

        Purjehtijat on parasta antaa olla omissa oloissaan. Ehkä avuntarpeessa olevaa on pakko lähteä pelastamaan, mutta ehkä yhtä nihkeästi.


      • 15+10
        Käytöstapoja kirjoitti:

        Mulla on vene jo telakoitu, koska tiedän että en ehdi enää purjehtimaan syksyn aikana.

        Tänään kuitenkin olin veljen pulpettiveneellä vähän ajelemassa ja tuli aika outo olo kun moikkasin parillekin puolitutulle purjeveneelle, eikä kumpikaan moikannut takaisin.

        Tuollainen käytös antaa meistä purjehtijoista kyllä aika ylpeän kuvan kun ei vastata tervehdykseen.

        Taas näitä ihme itkijöitä. Miksi pitäisi tervehtiä tuntemattomia vastaantulijoita? Ei se, että sinäkin veneilet, tee sinusta minun kaveriani ja siten tervehdittävää. Eikä se riipu venetyypistä mitenkään.


      • sysi vai seppä?
        Hyvät tavat häviämässä kirjoitti:

        Toihan on ihan tyypillistä käytöstä nykyään purkkareilta. Omistin aikoinaan purkkarin ja eipä ollut mitään ongelmia purkkareilla eikä moottoriveneillä vastaantulijan tervehtimisessä. Reippasti nousi käsi. Seuraavaksi minulla oli iso moottorivene. Nyt oli jo selvästi nihkeämpää tuo purjevenhosta tervehtiminen. Moottoriveneet tervehtivät kyllä. Nyt pienellä perämoottoriveneellä liikkuessa monissa purjeveneissä ei olla huomaavinaan, tai sitten se tervehdys on ylimielistä ja väkinäistä. Harvinaista jokatapauksessa.

        Niitä avoveneitä tulee yleensä kotilaituria lähestyessä varsin tiuhaan tahtiin. Ja useimmat niistä eivät mitenkään hae sitä tervehdyskontaktia vastaantuleviin, ehkä joka viides. Pitäisikö sitten niiden muiden jotenkin erityisesti huomioida heidät?


      • Ter vehtijä
        15+10 kirjoitti:

        Taas näitä ihme itkijöitä. Miksi pitäisi tervehtiä tuntemattomia vastaantulijoita? Ei se, että sinäkin veneilet, tee sinusta minun kaveriani ja siten tervehdittävää. Eikä se riipu venetyypistä mitenkään.

        Se on vanha perinne jota tehdään myös jos metsällä joku tulee polulla vastaan. Tarkoituksena lienee viestittää että kaikki on hyvin, ei siinä kavereita tarvi olla.


      • Hyvät tavat kunniaan
        15+10 kirjoitti:

        Taas näitä ihme itkijöitä. Miksi pitäisi tervehtiä tuntemattomia vastaantulijoita? Ei se, että sinäkin veneilet, tee sinusta minun kaveriani ja siten tervehdittävää. Eikä se riipu venetyypistä mitenkään.

        Nykyään veneet ovat niin halpoja, että vesille pääsee yhä useampi sellainenkin joka ei tiedä tavoista merellä. Se näkyy ja kuuluu.

        Saatan tervehtiä sinuakin, vaikka et olekaan minun kaveri.


      • Bossu
        Käytöstapoja kirjoitti:

        Mulla on vene jo telakoitu, koska tiedän että en ehdi enää purjehtimaan syksyn aikana.

        Tänään kuitenkin olin veljen pulpettiveneellä vähän ajelemassa ja tuli aika outo olo kun moikkasin parillekin puolitutulle purjeveneelle, eikä kumpikaan moikannut takaisin.

        Tuollainen käytös antaa meistä purjehtijoista kyllä aika ylpeän kuvan kun ei vastata tervehdykseen.

        Aika monet pulpettiveneilijät eivät tervehdi myöskään. Ei niitä silloin viitsi muutkaan niin tarkasti tervehtiä. Etenkään kalastelijat eivät yleensä tervehdi, kun niillä on muuta tekemistä. Itse kyllä tervehdin.


      • loukkaantujat hoi!
        Ter vehtijä kirjoitti:

        Se on vanha perinne jota tehdään myös jos metsällä joku tulee polulla vastaan. Tarkoituksena lienee viestittää että kaikki on hyvin, ei siinä kavereita tarvi olla.

        Menneinä aikoina tervehdittiin, koska vastaantulijat olivat harvassa. Kyllä jokainen vastaantulija yhä moikkaa, kun satutaan kohtaamaan kaukana ihmisvilinästä ja ruuhkista. Näin on merellä ja esim. Lapin erämaissa . Jos vuorokauden aikana merellä tulee yksi ainoa vene lähietäisyydelle, kumpikin tervehtii iloisen spontaanisti.

        En minäkään ymmärrä, miksi vilkasliikenteisillä veneväylillä pitäisi tähyillä, ettei vaan kukaan jäisi moikkaamatta tai jonkun moikkaus huomaamatta. Onko oikeasti aihe loukkaantua, jos joku vastaantulija jää tervehtimättä? Onko siitäkään syytä loukkaantua, jos joku ei pidä tarpeellisena tervehtiä päivän aikana kymmeniä ventovieraita vastaantulijoita? Kaupunkien kaduilla jokaista vastaantulijaa tervehtivää henkilöä pidettäisiiin höynähtäneenä. Maantieliikenteessäkään ei enää tervehditä jokaista vastaantulijaa, vaikka niinkin on muinoin vähäisen autoliikenteen aikana on ollut tapana!


      • pienellä logiikalla
        Pienellä liikkuva kirjoitti:

        Eihän kukaan tervehdi, jos ei saa vastaantulevalta alukselta katsekontaktia. Kohteliasta olisi vastata tervehdykseen.

        Purjehtijat kuitenkin usein möllöttävät vaan ymmärtämättä vastata tervehdykseen. Yleensä en purjeveneitä sen takia tervehdikään kun kannella yleensä on paskantärkeää tai moukkamaista porukkaa. Entisenä purjehtijana tiedän hvin, ettei niissä köysissä ja purjeissa nyt niin paljon ole koko ajan tekemistä, ettei ohikulkevan aluksen tervehdykseen ehtisi vastata. Tuskin kukaan vendaa tai jiippiä tekevää venettä edes tervehtii.

        Varsinkin näin syksyisin kun merellä on hiljaisempaa, tulee vastaantulijoita tervehdittyä ja muut kyllä vastaavat säännöllisesti

        "Purjehtijat ovat paskantärkeitä, kun eivät tervehdi. Siksi en heitä tervehdikään."

        Siinäpä oli loistavaa logiikkaa, persoonastakin lähti heti turha tärkeys, kun lopetti purjehtimisen.!

        Eipä ihme, että siinä on entinen purjehtija. Joskus purjehtineen tosin luulisi tietävän, että käsillä voi tehdä muutakin kuin vetää köydestä. Vaikkapa pitää kiinni sen vastaantulevan aaltojen tai puuskan takia. Ja että silmilläkin on katsottavaa paljon enemmän kuin moottoriveneessä. Se hetki, jolloin tervehtiminen on mahdollista, kestää sekunnin tai pari etäisyydestä riippuen.Siis siitä, kun naamat tulevat purjeen takaa näkyviin siihen, kun vain selät näkyvät.


      • Turhaa selittelyä
        pienellä logiikalla kirjoitti:

        "Purjehtijat ovat paskantärkeitä, kun eivät tervehdi. Siksi en heitä tervehdikään."

        Siinäpä oli loistavaa logiikkaa, persoonastakin lähti heti turha tärkeys, kun lopetti purjehtimisen.!

        Eipä ihme, että siinä on entinen purjehtija. Joskus purjehtineen tosin luulisi tietävän, että käsillä voi tehdä muutakin kuin vetää köydestä. Vaikkapa pitää kiinni sen vastaantulevan aaltojen tai puuskan takia. Ja että silmilläkin on katsottavaa paljon enemmän kuin moottoriveneessä. Se hetki, jolloin tervehtiminen on mahdollista, kestää sekunnin tai pari etäisyydestä riippuen.Siis siitä, kun naamat tulevat purjeen takaa näkyviin siihen, kun vain selät näkyvät.

        Jokainen tervehtikööt jos viitsii, mutta turha täällä on selitellä, että miksi muka ei voi tervehtiä kun on niin paljon muuta tekemistä...

        Ihmiset tervehtivät inhmisiä, ei veneitä.

        Eli siinä vaiheessa kun nostan käteni, niin minulla on katsekontakti vastaantulijaan ja näen, että vastaantulijasta katsotaan minua. Eihän kukaan nyt toisen selkää päin tervehdi.

        Jos tällaisessa tilanteessa ei viitsitä tervehdykseen vastata, niin se osoittaa melkoista ylimielisyyttä muita kohtaan. Tätä on turha selitellä millään tavalla. Se vain kertoo ihmisestä aika paljon.

        Senkin kaikki tietävät, että osa purjehtijoista leijuu niin ylhäällä, ettei tervehdyksiin tartte vastata.


      • 15+10
        Ter vehtijä kirjoitti:

        Se on vanha perinne jota tehdään myös jos metsällä joku tulee polulla vastaan. Tarkoituksena lienee viestittää että kaikki on hyvin, ei siinä kavereita tarvi olla.

        Minua eivät sinun perinteesi kiinnosta pätkääkään. En tervehdi vieraita missään tuollaisessa satunnaisessa kohtaamistilanteessa. Saatan vastata tervehdykseen, mutta takeita en anna siitäkään.

        Tervehtimisen funktio EI ole kertoa, että kaikki on hyvin vaan kertoa, että "en aio hyökätä kimppuusi". Nykyaikana tuollaiselle agraari- ja metsästysyhteiskunnan tavalle ei ole tarvetta.


      • 15+7
        15+10 kirjoitti:

        Minua eivät sinun perinteesi kiinnosta pätkääkään. En tervehdi vieraita missään tuollaisessa satunnaisessa kohtaamistilanteessa. Saatan vastata tervehdykseen, mutta takeita en anna siitäkään.

        Tervehtimisen funktio EI ole kertoa, että kaikki on hyvin vaan kertoa, että "en aio hyökätä kimppuusi". Nykyaikana tuollaiselle agraari- ja metsästysyhteiskunnan tavalle ei ole tarvetta.

        Minäkään en ymmärrä miksi pitäisi tuntemattomia vastaantulijoita tervehtiä. Eihän niin tehdä maanteillä saati sitten kaupungissakaan. Veneliikenne on nykyään niin vilkasta että aina pitäisi olla lapa ojossa kuin Hitlerillä aikanaan.


      • Purjealuksen kippari
        15+10 kirjoitti:

        Minua eivät sinun perinteesi kiinnosta pätkääkään. En tervehdi vieraita missään tuollaisessa satunnaisessa kohtaamistilanteessa. Saatan vastata tervehdykseen, mutta takeita en anna siitäkään.

        Tervehtimisen funktio EI ole kertoa, että kaikki on hyvin vaan kertoa, että "en aio hyökätä kimppuusi". Nykyaikana tuollaiselle agraari- ja metsästysyhteiskunnan tavalle ei ole tarvetta.

        Minäkin vaan tuijotan vastaantulijaa suu auki, mutta en tervehdi milloinkaan.


    • voi että..

      Lokakuun loppulla, eläke ukon kausi jatkuu ilmoja tarkkailessa.
      Hyvän sään aikaan vesille, syksylläkin on usein hienoja tyyniä kuulakkaita ilmoja.
      Kalastusta sieniä ja marjoja .

      • Josjusuj

        Eikö olisi edullisempaa ja vaivattovampaa vuokrata purjevene jos kaudessa on vesillä pari viikkoa ja jonkun viikonlopun päälle kuin omistaa oma? Vene odottaa valmiina laiturissa, purjehdit pari viikkoa ja jätät veneen laituriin. Ei satamapaikkaa, eikä talvisäilytysrumbaa. En oikein ymmärrä miksi pitää makuuttaa valtavia rahamääriä isossa veneessä laiturin nokassa. Nauvon-Korppoon seuduilla olin viikonloppuna, likimain autiota oli väylillä vaikka sää oli kohtuullisen hyvä ja lämmin.


      • Ei osata laskea
        Josjusuj kirjoitti:

        Eikö olisi edullisempaa ja vaivattovampaa vuokrata purjevene jos kaudessa on vesillä pari viikkoa ja jonkun viikonlopun päälle kuin omistaa oma? Vene odottaa valmiina laiturissa, purjehdit pari viikkoa ja jätät veneen laituriin. Ei satamapaikkaa, eikä talvisäilytysrumbaa. En oikein ymmärrä miksi pitää makuuttaa valtavia rahamääriä isossa veneessä laiturin nokassa. Nauvon-Korppoon seuduilla olin viikonloppuna, likimain autiota oli väylillä vaikka sää oli kohtuullisen hyvä ja lämmin.

        Olet oikeassa.

        Suurimmalle osalle veneilytynnin hinta on aivan kohtuuttoman suuri.

        Toivottavasti kuitenkin rahan arvoinen.


      • mitä väliä
        Ei osata laskea kirjoitti:

        Olet oikeassa.

        Suurimmalle osalle veneilytynnin hinta on aivan kohtuuttoman suuri.

        Toivottavasti kuitenkin rahan arvoinen.

        Tietenkin voi laskea jonkun tuntihinnan sekä veneessä vietetylle, että kulussa ollulle ajalle. En vain keksi minkäänlaista käyttöä sille tiedolle, sen arvo kun on immateriaalista.

        Tulipa vietettyä ensimmäinen viikonloppu nyt maissa toukokuun puolivälin välkeen. Veneessä on asuttu liki kuusi viikkoa.


      • haave3
        mitä väliä kirjoitti:

        Tietenkin voi laskea jonkun tuntihinnan sekä veneessä vietetylle, että kulussa ollulle ajalle. En vain keksi minkäänlaista käyttöä sille tiedolle, sen arvo kun on immateriaalista.

        Tulipa vietettyä ensimmäinen viikonloppu nyt maissa toukokuun puolivälin välkeen. Veneessä on asuttu liki kuusi viikkoa.

        Minäkin ajattelin, että kun joskus on aikaa niin asun koko kesän veneessä, mutta nyt kun siihen olisi mahdollisuus niin mökki vetää pisimmän tikun. Mökille sentään vaivaudun, vaikka on se muuttorumba kaksi kertaa kesässä melko rasittavaa. Onkohan tässä se sama dilemma, jos jokin on vaikea saavuttaa niin sitä haluaa, mutta kun se sitten on mahdollista siitä menee maku.


    • enää en mee

      Kuka pöljä omistaa sekä mökin että veneen? Venehän toimii mökkinä mitä loistavimmin ja on keskimäärin parisataa kilometriä mökkiä lähempänä. Olen viettänyt viimeisen 40 v aikana muutaman viikonlopun tuttujen mökeillä, kun ovat kinuneet käymään. Ja joka kerta olen päättänyt, ettei ikinä enää niitä viikonloppuruuhkia autossa kököttäen.

      • haave3

        Sitä minäkin tässä ihmettelen, kun kumpikin vaatii huolenpitoa. Pelkään kuitenkin, että jos olisi vain mökki tai vene saattaisi olosta tulla liian yksitoikkoista.
        Erästä asiaa kuitenkin ihmettelen, kun jälkikasvua ei veneily näytä erityisesti kiinnostavan. Itse nuorena ollessani olin aina valmis lähtemään isän kanssa vesille kun hän vähänkin siitä vihjaili. En kuitenkaan ole sitä virhettä tehnyt, että olisin heitä sinne väkisin vienyt. Onko muuten muut huomanneet samoja piirteitä nuorisossa?


      • yksitoikkoista?
        haave3 kirjoitti:

        Sitä minäkin tässä ihmettelen, kun kumpikin vaatii huolenpitoa. Pelkään kuitenkin, että jos olisi vain mökki tai vene saattaisi olosta tulla liian yksitoikkoista.
        Erästä asiaa kuitenkin ihmettelen, kun jälkikasvua ei veneily näytä erityisesti kiinnostavan. Itse nuorena ollessani olin aina valmis lähtemään isän kanssa vesille kun hän vähänkin siitä vihjaili. En kuitenkaan ole sitä virhettä tehnyt, että olisin heitä sinne väkisin vienyt. Onko muuten muut huomanneet samoja piirteitä nuorisossa?

        Oma poika lähtee, toisella lähtee osa lapsista, kolmannella ei yksikään. Yksi asia, millä jälkikasvun todennäköisimmin saa jäämään rannalle on jättää heidät pieninä vaille omalla vastuulla olevaa tekemistä veneessä. Pienikin voi kantaa pienimmän fendarin osoitettuun paikkaan.

        Ikää vasta vähän yli 60 ja pienestä pitäen oltu veneillä kesät. Vielä ei ole sitä hetkeä tullut, jolloin se tuntuisi yksitoikkoiselta.


      • ei jäänmurtajaa viel

        Veneillään kesällä ja hyvässä säässä, mokkeillä voi pitkillä jatkuvilla sateilla ja etenkin talviaikana.


      • ei mökkimatkoja
        haave3 kirjoitti:

        Sitä minäkin tässä ihmettelen, kun kumpikin vaatii huolenpitoa. Pelkään kuitenkin, että jos olisi vain mökki tai vene saattaisi olosta tulla liian yksitoikkoista.
        Erästä asiaa kuitenkin ihmettelen, kun jälkikasvua ei veneily näytä erityisesti kiinnostavan. Itse nuorena ollessani olin aina valmis lähtemään isän kanssa vesille kun hän vähänkin siitä vihjaili. En kuitenkaan ole sitä virhettä tehnyt, että olisin heitä sinne väkisin vienyt. Onko muuten muut huomanneet samoja piirteitä nuorisossa?

        Sama vika rahikaisella. Lapset alkoivat tulemaan mukaan aina harvemmin 15-17 v iässä ja täysi-ikäisestä lähtien mukaantuleminen on ollut hyvin satunnaista. Onhan se ymmärrettävää, että nuori haluaa tehdä kavereiden kanssa erilaisia juttuja. Silti olisi niin mukavaa, kun he nyt jo kolmikymppisinä lähtisivät joskus kokeilemaan, miltä tuntuu kivassa kelissä päivän purjehduksen jälkeen täysin tyhjentynyt pää.

        Ehkä kiinnostus hyppää yhden sukupolven yli, toiveissa ainakin on.


      • Saarimökkeilijä
        ei jäänmurtajaa viel kirjoitti:

        Veneillään kesällä ja hyvässä säässä, mokkeillä voi pitkillä jatkuvilla sateilla ja etenkin talviaikana.

        Ennen oli matkapurjevene. Sitten tuli mökki sen rinnalle. Pian vene meni myyntiin käytön puutteessa.

        Nyt hankinnan alla on purjejolla mökille kun sittenkin veri vetää purjehtimaan.


      • haave3
        Saarimökkeilijä kirjoitti:

        Ennen oli matkapurjevene. Sitten tuli mökki sen rinnalle. Pian vene meni myyntiin käytön puutteessa.

        Nyt hankinnan alla on purjejolla mökille kun sittenkin veri vetää purjehtimaan.

        Onkohan minulla sitten vene liian lähellä kun se on tuossa mökin rannassa kaiken kesää, eikä siksi tule lähdettyä pidemmälle retkelle. Tai sitten minunkin olisi parempi luopua tuosta isosta veneestä ja hankkia joku DC jonka voisi vetää trailerille - olisi säilytys ja huolto helpompaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe