Ostatko meriaamiaisen laivalta vai otatko omat eväät ?

Nuukuus huipussaan

Meriaamiainen on Tukholman "risteilyllä" mielestäni kohokohta.

Tunnen henkilöitä jotka ottavat omat sämpylät mukaan.
Vain kuppi kahvia ostetaan laivalta.
Olisin ostanut matkailijoille valmiiksi aamiaiskupongit.
Ei se ilmainen ruoka kelvannut kun kieltäytyivät.
Onko aamiaisessa jotain vikaa ?
Vastasivat: "Ei me noin kalliita ruokia syödä".

Mikä on tämänhetkinen hintataso ?

31

1236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laihdutuskuurilla

      Ihan kuulostaa tutulta.
      Kun mummo joutui sairaalaan,
      oli melkein dieetillä.
      "Minä en toisten laittamia ruokia syö."
      Sairaalaruokakin on ihan maukasta ja ravitsevaa.
      Siitä tulee kotona ongelma, kun ruokaansa
      ei itse jaksa enää valmistaa.
      Ja muiden laittamat ruoat eivät kelpaa !

      • sikuria...

        Pettuleipää vain ?


    • laivakappe

      Meriaamiainen Helsinki-Tukholma risteilyllä on 9-10 euroa henkilöltä.
      Itse olen aina ottanut, jos ei ole kuulunut hyttihintaan.

      • "Kuin diskoon tango"

        Eipä tuo ole ollenkaan paha hinta.

        Kysymys taitaa olla PERIAATTEESTA ?


      • Tankki täyteen
        "Kuin diskoon tango" kirjoitti:

        Eipä tuo ole ollenkaan paha hinta.

        Kysymys taitaa olla PERIAATTEESTA ?

        Sehän se.
        Itse syön tuollaisessa 4x normiaamuun verrattuna, niin jaksaa porskuttaa pitkälle iltapäivään ja sitten onkin jo buffet tankkauksen vuoro ;))


      • Viinaa ?
        Tankki täyteen kirjoitti:

        Sehän se.
        Itse syön tuollaisessa 4x normiaamuun verrattuna, niin jaksaa porskuttaa pitkälle iltapäivään ja sitten onkin jo buffet tankkauksen vuoro ;))

        Oikea asenne risteilylle.

        Jos ei ole varaa n. 10 euron
        todella monipuoliseen aamiaiseen,
        on syytä jäädä kotiin.

        Nyt taitaa olla vain PERIAATTEESTA kysymys.
        Eli ei toisten laittamia ruokia syödä ?

        Katsokaapas matkustajat mitä saatte
        lähikaupasta 10 eurolla ?


      • Ilman pullaa
        Viinaa ? kirjoitti:

        Oikea asenne risteilylle.

        Jos ei ole varaa n. 10 euron
        todella monipuoliseen aamiaiseen,
        on syytä jäädä kotiin.

        Nyt taitaa olla vain PERIAATTEESTA kysymys.
        Eli ei toisten laittamia ruokia syödä ?

        Katsokaapas matkustajat mitä saatte
        lähikaupasta 10 eurolla ?

        Juuri niin, toissa päivänä kävin lounaalla pizzapaikassa, missä on samassa kahvio. Eläkeläiset mussutti pullaa ja kahvia naapuri pöydässä ja katselivat annostani ja hokivat menevänsä kotiin syömään (mamman tekemää).


    • järkikuluttaja

      Kyllä tuon kympin runsaasta aamiaisesta pulittaa vaivatta. Muuten en buffetissa tai edes kahvilasta käy hakemassa ylihinnoiteltua pöperöä. Lihaa ja vihanneksia säilykkeenä ja leipää mukaan, niin saa hyvät ja maittavat ateriat hytissäkin valmistettua. Maissa voi käydä lämpimän aterian syömässä jossain hyvässä lounasraflassa joita tukholmasta löytyy joka kulmasta. En ole pihistelijä, mutta nyrkin kokoisesta sämpylästä femman pyytäminen kahvilassa on jo kohtuutonta, kun saan samalla hinnalla tehtyä 3-4 hengen seurueelle täyttävät välipalat omilla eväillä.

      • Laivallehan ei sa(isi) tuoda omia ruokia(kaan)...

        Itse kuitenkin saatan joskus ottaa sipsipussin maista mukaan...

        Laivallahan KAIKKI on kallista, paitsi tupakki ja alkoholia laivan myymälässä... No ei sinne säästelemään mennä...

        Paras on isän kaveri, hänellä oli jopa oma kahvinkeitin mukana reissussa, heräsi sitten koko jengi klo 6.00 kun hytissä (varmaankin C-hytti) oli ihme porina... ja omat pitsat lämmitettiin leikkihuoneen mikrossa...


      • Mereen menee

        Usein meri on ottanut aamiaiseni.
        Siis sen jälkeen, kun olen nautinnolla syönyt meriaamiaisen.


      • ....,,,,

        "Lihaa ja vihanneksia säilykkeenä ja leipää mukaan, niin saa hyvät ja maittavat ateriat hytissäkin valmistettua. "

        Niinpä, ja tutussa turvallisessa ympäristössä, jossa istutaan koko matka juomassa Tax Freestä ostettuja juomia. Nautinnollisia reissuja!


      • juuh okei
        ....,,,, kirjoitti:

        "Lihaa ja vihanneksia säilykkeenä ja leipää mukaan, niin saa hyvät ja maittavat ateriat hytissäkin valmistettua. "

        Niinpä, ja tutussa turvallisessa ympäristössä, jossa istutaan koko matka juomassa Tax Freestä ostettuja juomia. Nautinnollisia reissuja!

        "Niinpä, ja tutussa turvallisessa ympäristössä, jossa istutaan koko matka juomassa Tax Freestä ostettuja juomia. Nautinnollisia reissuja!"

        Jos risteilyn aikana viettää tunnin tai pari verran enemmän aikaa hytissä, niin koko risteily on pilalla? Voisitko poistua invalidien argumenttiesi kanssa täältä? Ei ole minun syy, jos tuhlasit 40 euroa buffettiin, ja söit vain lautasellisen ranskalaisia, ja vingutit visaa baarissa koko illan, koska koit syyllisyyttä hyttijuomisesta.


      • hyi ja hai
        kimlaa kirjoitti:

        Laivallehan ei sa(isi) tuoda omia ruokia(kaan)...

        Itse kuitenkin saatan joskus ottaa sipsipussin maista mukaan...

        Laivallahan KAIKKI on kallista, paitsi tupakki ja alkoholia laivan myymälässä... No ei sinne säästelemään mennä...

        Paras on isän kaveri, hänellä oli jopa oma kahvinkeitin mukana reissussa, heräsi sitten koko jengi klo 6.00 kun hytissä (varmaankin C-hytti) oli ihme porina... ja omat pitsat lämmitettiin leikkihuoneen mikrossa...

        hyi ja huisii ku on silleen ihkuu ku ostaa niinku sillai sellaisen sipsi, huisin ihquuu


      • Pieretkö sisäänpäin?

        Mitäpä jos paastoaisit seuraavan risteilyn? Säästyisi paljon rahaa, mietipä sitä. Kovin ylihinnoiteltuja on nuo lihasäilykkeet kaupassa, puhumattakaan tukholman lounasrafloista.


      • ihquu jee
        kimlaa kirjoitti:

        Laivallehan ei sa(isi) tuoda omia ruokia(kaan)...

        Itse kuitenkin saatan joskus ottaa sipsipussin maista mukaan...

        Laivallahan KAIKKI on kallista, paitsi tupakki ja alkoholia laivan myymälässä... No ei sinne säästelemään mennä...

        Paras on isän kaveri, hänellä oli jopa oma kahvinkeitin mukana reissussa, heräsi sitten koko jengi klo 6.00 kun hytissä (varmaankin C-hytti) oli ihme porina... ja omat pitsat lämmitettiin leikkihuoneen mikrossa...

        huisii ja niinku sillai ihkuu kun kahveeta siis sillai keittelee, huisii jee


    • Vertailua

      Kympillä saa seisovasta pöydästä
      syöpötellä vatsansa täyteen.
      On todella monipuolista ruokaa.
      Pohjoismaiden motelleissa
      on myös runsas aamiainen.
      Eksoottisten maiden aamun menu
      sisältää teetä ja 2 palaa paahtoleipää.
      Ei muuta.

    • Vertaillaan

      Saako samat sillä kympillä kaupasta ?

    • Kohtuuhintaan

      Nytkin on Viking Linellä aamiaispöydässä norjalaista lohta, paistettua rapeaa pekonia, munakokkelia, monenlaiset sillit ja tahnat, tuoreita karjalanpiirakoita munavoilla, puhumattakaan kaikesta muusta mitä en edes luettele. Hintaa 9,50 euroa. Mitä tuolla rahalla saa muualla? No ehkä Lidlistä saa mutta ei muualta.

      • merinainen

        Just olin Silja Symphonyn aamupalabuffetissa, aika surkea oli. En suosittele,ei lähestulkoonkaan sellainen mitä tuossa Viikkarin aamupalaa mainostetaan. Hintakin kalliimpi kuin Viikkarilla, jotain päälle kympin.


      • Go to Viking
        merinainen kirjoitti:

        Just olin Silja Symphonyn aamupalabuffetissa, aika surkea oli. En suosittele,ei lähestulkoonkaan sellainen mitä tuossa Viikkarin aamupalaa mainostetaan. Hintakin kalliimpi kuin Viikkarilla, jotain päälle kympin.

        Silja pihtaa aamiaisessa.
        Siitä kun ei voittoa saa ?


      • reissulta palannut
        Go to Viking kirjoitti:

        Silja pihtaa aamiaisessa.
        Siitä kun ei voittoa saa ?

        Pari päivää sitten tulin Gabriellalla Hesaan ja aamiaisella oli noita yllälueteltuja. Mitään jonoja ei ollut ja sali oli puolityhjä. Pekonia oli kahdessa isossa vadissa kilokaupalla. Monissa hotelleissakaan ei ole pekonia. Nakit ja lihapullat on parantuneet. Turun laivalla toissa kesänä niitä ei voinut edes syödä oli niin sahajauhoa. Iltabuffakin oli laadukas. Kahta eri lohta, runsaat alkupalat, monenlaiset jälkiruuat. Joku vuosi takaperin buffa oli Vikingillä surkea, lähinnä sitkeää paistia ja vetistä lohta.


    • Drumso-pojke

      Kyllä minä siirryin Turku -_Tukholma reitillä parempaan a la carte aamiaiseen sen jälkeen, kun ei edes löytynyt pöytää kiireisenä Heinäkuun la-aamuna Tukholmassa. Nyt oli Elokuun alussa mukava aloittaa aamiainen kuohuviinillä ja kahvi pöytään tarjoiltuna Grace-laivalla! Ei ollut montaa asiakasta ensimmäisten joukossa. Kunnon tankkaamisella pärjää buffettiin saakka.

    • B. looseri

      Syöpöttely seisovasta aamiaispöydästä
      kestää n. tunnin. Ei edes Lidl pärjää.
      Joka sorttia ehtii kokeilemaan.
      Vieläpä terveellistä. Juomavalikoima
      on kattava myös.
      Ei siellä dieetillä olla.

    • Ei tartte

      Ei tartte ostaa. Aamiainen kun kuuluu hytin hintaan.

      • Kyllä kuuluu

        Kun ostaa matkan ja siihen kuuluvan HYTIN, kuuluu aamiainen (tai oikeammin erikoisaamiainen) hytin hintaan.


    • jepajee5

      Aamiainen ei ole itselleni mikään kohokohta, harvemmin syön kotonakaan aamiaista.

      Käyn risteilyillä aamiaisella vain silloin, kun se kuuluu hyvin (Deluxe tai sviitti) hintaan.
      Silloinkin syön hyvin vaatimattomasti jonkun sämpylän ja lasin mehua, en todellakaan "koko rahan edestä".

      Jos aamiaista ei ole hytin hinnassa, saatan krapulaan napata laivan kahvilasta sämpylän ja sinnitellä sillä puolillepäiville asti, jolloin yleensä rupeaa saamaan kotiruoka annoksia laivalta.

      • juon sopivasti

        Ehkä se juopoilla menee noin.


      • Pihistelijä
        juon sopivasti kirjoitti:

        Ehkä se juopoilla menee noin.

        Tarjous-risteilyllä (Viking) ei
        aamiainen välttämättä kuulu hintaan :(

        Olen ihmetellyt sitä politiikkaa.
        Eikä laivan kahviossa mutustella
        omaa kalakukkoa.


      • Pakettiratkaisu
        Pihistelijä kirjoitti:

        Tarjous-risteilyllä (Viking) ei
        aamiainen välttämättä kuulu hintaan :(

        Olen ihmetellyt sitä politiikkaa.
        Eikä laivan kahviossa mutustella
        omaa kalakukkoa.

        No ei ne ruuat kuulu yleensä risteilyn pakettihintoihin, jos et ota sviittiä tms.

        Risteily myydään yleensä hyteittäin ja oikea kokonaishinta olisi aika vaikea laittaa sopivaksi kaikille, kun matkustajien määrä on 1-4 ja aamiaisten ja buffettien hinta on paljon suurempi kuin se hytti...


    • Parempi aamiainen

      Kyllä minä mielellään lisämaksun maksan paremmasta aamiaisesta, ei ole tungosta, paremmat pöperöt, palvelu on eri luokkaa, paikka löytyy

      • Vähän on

        Ainakaan aiemmin se "parempi" ei poikennut kuin kuoharin osalta (ei maistu kun ei häämatka...) ja rauhallisemmalla tilallaan, sapuskat oli samat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe