Tuntuu helv*** pahalle ilman opiskelupaikkaa!

kuolemassavitutuksee

Aiheesta on jo olemassa vastaavanlaisia viestiketjua, mutta pistänpä vielä yhden ja nimenomaan siitä näkökulmasta miltä orastava syksy tuntuu selkäytimessä kun opiskelupaikka kauppiksessa jäi sivu suun ja joutuu räkimään kattoja samalla kun miettii että pitäisi olla nyt opiskelemassa.

Nyt kun vettä sataa ja illat alkaa pikkuhiljaa pimentyä niin hätä alkaa olla suuri, mua vit***aaa suoraan sanoen enemmän kuin laki salli tämä nykyinen fiilis kun mietin että haluaisin olla kauppiksessa opiskelemassa enkä kotona vajoamassa koomaan. Voiko vitu-tukseen kuolla, sitä tässä pähkäilen joka päivä. Lähin AVO on satojen kilometrien päässä, muuten se voisi olla edes pieni piristävä tekijä.

Ärsyttää, vitu**aaa ja masennuttaa, hyvä kun jaksa aamulla noustä ylös, tiettyinä päivinä menee yli puolenpäivän aikoihin, olotilta on helv*** syvältä:(((

40

1361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • beentheredonethat1

      Varmasti tuntuu nyt pahalta, mutta kyllä se siitä vielä kirkastuu. Nyt vaan esim. duunia talveksi, ja ensivuonna paremmin valmistautuneena kirkkaasti sisään. Ja voi pojat miltä se tuntuukaan sitten kun muistelee näitä aikoja hyväksymiskirje käsissään.

    • uuziyrityz

      olen samassa jamassa, lukio takana enkä ihan päässyt edes 2. vaihtoehtoon lutiin. Kesä meni vielä joten kuten mutta nyt syksyn alkaessa tuntuu vahvasti siltä että pitäisi tehdä jotain muutakin kuin valmistautua ensi vuoden sisäänpääsykokeisiin. Masentaa joo, mutta onneksi voi aina lukea talousaiheisia kirjoja joista on sitten myöhemmin hyötyä, aina niistä jää jotain takaraivoon, suosittelen aloittelijalle samaa

    • tiedäntunteen

      Aloittajan teksti on kuin mun suusta, mutta vuosi sitten. Vaivuin koomaan loppuvuodeksi, mutta heräsin horroksesta helmikuussa panostamalla matiikkaan. Mukaan tuli myös laskis, kansis ja markkinointi. Ja voi pojat todellakin hyväksymiskirje tuntui nyt hyvältä.

      Älä siis lannistu. Aika menee todella nopeasti! Itse olisin toki voinut jotain kehittävää tehdä syksyn ja pääsykoepänttäysten aloittamisen välissä :D

    • tirkistelijät

      Ei muutako pullo kouraan..iloksi se siitä sit muuttuum...itekki juonu koko kesän ja loppua ei näy..btw bb alkaa sunnuntaia, känniä ja sitä

      • melkeemikkeliin

        täällä yks kohtalontoveri mä hukutan pettymyksen viinaan kans ainakin loppuvuoteen saakka kunnes 2015 kirjat on julkaistu sitten joko ryhdistäydyn ja alan lukemaan tai jatkan viinan kittaamista tällä hetkellä se on nykäsen mukaisesti sixty-fifty että pullo jää käteen


    • 17141620

      Kannattaa mietitiä, onko se sitten oikea paikka, jossei edes pääsykokeista pääse läpi. Aiheen tulisi kiinnostaa sen verran, että jaksaisi panostaa. Itse pääsin tänävuonna Aaltoon, ja pisteitä tuli kokeesta 38. Ensimmäinen hakukertani mihinkään korkeakouluun ja en edes lukenut paljoa, eikä sisäänpääsy tunnu kovin ihmeelliseltä, ainakaan verrattuna muiden hypetykseen.

      • ottaapääähän

        onko aivan pakko vääntää puukkoa poisjääneiden haavassa - aivan pakko?:(((


      • 19+8
        ottaapääähän kirjoitti:

        onko aivan pakko vääntää puukkoa poisjääneiden haavassa - aivan pakko?:(((

        Mietin aivan samaa asiaa ja vielä nyt syksyllä kun vit*us on suurimmillaan


      • 17141620
        19+8 kirjoitti:

        Mietin aivan samaa asiaa ja vielä nyt syksyllä kun vit*us on suurimmillaan

        Aivan itse olette sen puukon sinne pistäneet. Ihme ulinaa, olette vain saamattomia vätyksiä.


      • melkeekauppikseen
        17141620 kirjoitti:

        Aivan itse olette sen puukon sinne pistäneet. Ihme ulinaa, olette vain saamattomia vätyksiä.

        Älä nyt viitsi tuolla asenteella, kysehän on käytännössä kilpailusta muita hakijoita vastaan (tämä fakta yleensä "unohtuu" kun näistä asioista puhutaan) koska kauppikseen pääsee vain tietty määrä opiskelijoita.

        Muut olivat vain parempia kuin minä tällä kertaa, ei se tarkoita sitä että olisin saamaton vätys. Ehkä hieman tyhmempi joo ja huonommilla asioiden sisäänluku/sisäistämislahjoilla varustettu olen mutta kyllä minä luin satoja tunteja tammikuu-toukokuu välisenä aikana ja jäin yhden pisteen päähän. Matikka oli akilleen kantapää ja siihen aion panostaa rajusti ensi vuonna jos se on mukana sisäänpääsykokeissa.

        En hyväksy väittämääsi ainakaan omalta osaltani.


      • Rofl.
        melkeekauppikseen kirjoitti:

        Älä nyt viitsi tuolla asenteella, kysehän on käytännössä kilpailusta muita hakijoita vastaan (tämä fakta yleensä "unohtuu" kun näistä asioista puhutaan) koska kauppikseen pääsee vain tietty määrä opiskelijoita.

        Muut olivat vain parempia kuin minä tällä kertaa, ei se tarkoita sitä että olisin saamaton vätys. Ehkä hieman tyhmempi joo ja huonommilla asioiden sisäänluku/sisäistämislahjoilla varustettu olen mutta kyllä minä luin satoja tunteja tammikuu-toukokuu välisenä aikana ja jäin yhden pisteen päähän. Matikka oli akilleen kantapää ja siihen aion panostaa rajusti ensi vuonna jos se on mukana sisäänpääsykokeissa.

        En hyväksy väittämääsi ainakaan omalta osaltani.

        Et kai tosissaan vastaa trollille? Huoh..


      • jotainjärkeäkiitos
        melkeekauppikseen kirjoitti:

        Älä nyt viitsi tuolla asenteella, kysehän on käytännössä kilpailusta muita hakijoita vastaan (tämä fakta yleensä "unohtuu" kun näistä asioista puhutaan) koska kauppikseen pääsee vain tietty määrä opiskelijoita.

        Muut olivat vain parempia kuin minä tällä kertaa, ei se tarkoita sitä että olisin saamaton vätys. Ehkä hieman tyhmempi joo ja huonommilla asioiden sisäänluku/sisäistämislahjoilla varustettu olen mutta kyllä minä luin satoja tunteja tammikuu-toukokuu välisenä aikana ja jäin yhden pisteen päähän. Matikka oli akilleen kantapää ja siihen aion panostaa rajusti ensi vuonna jos se on mukana sisäänpääsykokeissa.

        En hyväksy väittämääsi ainakaan omalta osaltani.

        Matikka akilleen kantapää? Mitähän helvettiä, se oli naurettavan helppo. Ja satoja tunteja? What?! Nyt menee sulla kyllä huonosti. Voit kiittää onneasi, että et päässyt kouluun, sillä et tulisi pärjäämään siellä. Olet tyhmä – hyväksy se ja suuntaa koulutukseen, joka on sinun tasolle sopiva. Kuten kaikkien tutkintojen kanssa, on se aivan turha, mikäli et panosta siihen ja saa hyviä arvosanoja. (Ei, en tarkoita, että arvosanoilla olisi mitään merkitystä, mutta ne kertovat silti osaamisestasi.)

        Kun itse pari vuotta sitten pääsin kauppakorkeakouluun, aloitin lukemaan kirjoitusten jälkeen maalis-huhtikuussa ja 300 tuntia maksimissaan käytin ilman valmennuskurssia, ja sain valita kouluni. (ts. olisin päässyt mihin vaan)


      • taiteilijaluonne
        jotainjärkeäkiitos kirjoitti:

        Matikka akilleen kantapää? Mitähän helvettiä, se oli naurettavan helppo. Ja satoja tunteja? What?! Nyt menee sulla kyllä huonosti. Voit kiittää onneasi, että et päässyt kouluun, sillä et tulisi pärjäämään siellä. Olet tyhmä – hyväksy se ja suuntaa koulutukseen, joka on sinun tasolle sopiva. Kuten kaikkien tutkintojen kanssa, on se aivan turha, mikäli et panosta siihen ja saa hyviä arvosanoja. (Ei, en tarkoita, että arvosanoilla olisi mitään merkitystä, mutta ne kertovat silti osaamisestasi.)

        Kun itse pari vuotta sitten pääsin kauppakorkeakouluun, aloitin lukemaan kirjoitusten jälkeen maalis-huhtikuussa ja 300 tuntia maksimissaan käytin ilman valmennuskurssia, ja sain valita kouluni. (ts. olisin päässyt mihin vaan)

        se että ei ole matikkapäätä ei tarkoita automaattisesti että olisi tyhmä


      • Järki hoi?
        taiteilijaluonne kirjoitti:

        se että ei ole matikkapäätä ei tarkoita automaattisesti että olisi tyhmä

        Kun matikka on pääsykoevaatimuksissa, niin se ei oo sillon TURHAAN siinä kokeessa, siinä mitataan soveltuvuutta alalle.


      • fatilappen
        jotainjärkeäkiitos kirjoitti:

        Matikka akilleen kantapää? Mitähän helvettiä, se oli naurettavan helppo. Ja satoja tunteja? What?! Nyt menee sulla kyllä huonosti. Voit kiittää onneasi, että et päässyt kouluun, sillä et tulisi pärjäämään siellä. Olet tyhmä – hyväksy se ja suuntaa koulutukseen, joka on sinun tasolle sopiva. Kuten kaikkien tutkintojen kanssa, on se aivan turha, mikäli et panosta siihen ja saa hyviä arvosanoja. (Ei, en tarkoita, että arvosanoilla olisi mitään merkitystä, mutta ne kertovat silti osaamisestasi.)

        Kun itse pari vuotta sitten pääsin kauppakorkeakouluun, aloitin lukemaan kirjoitusten jälkeen maalis-huhtikuussa ja 300 tuntia maksimissaan käytin ilman valmennuskurssia, ja sain valita kouluni. (ts. olisin päässyt mihin vaan)

        toi ihan syvältä tuommoinen ajattelu että esimerkiksi merkonomiopiskelijat olisivat jotenkin tyhmempiä kuin kauppiksen opiskelijat, vähä vit**n ylimielistä


      • Sinä olet syvältä
        fatilappen kirjoitti:

        toi ihan syvältä tuommoinen ajattelu että esimerkiksi merkonomiopiskelijat olisivat jotenkin tyhmempiä kuin kauppiksen opiskelijat, vähä vit**n ylimielistä

        Sen takia on eritasosia oppilaitoksia, kun on eri tasoisia opiskelijoita. Mikä siinä on niin vaikea tajuta? Eihän kyse ole mistään vittuilusta, vaan lähinnä siitä, että jos ei osaa pääsykoematikoita yhtään, niin ei taida sillon Yliopiston kauppis olla ihan oikea paikka.. SIis ylipäätänsä saa olla aika pösilö, jos laskee vittuiluksi ihan normaalin palautteen.


      • kun kerran
        taiteilijaluonne kirjoitti:

        se että ei ole matikkapäätä ei tarkoita automaattisesti että olisi tyhmä

        Kun matikkapäätä ei kerran ole, on tyhmää hakea alalle, jonka pääsyvaatimuksiin matikka kuuluu.


      • fatilappen
        Sinä olet syvältä kirjoitti:

        Sen takia on eritasosia oppilaitoksia, kun on eri tasoisia opiskelijoita. Mikä siinä on niin vaikea tajuta? Eihän kyse ole mistään vittuilusta, vaan lähinnä siitä, että jos ei osaa pääsykoematikoita yhtään, niin ei taida sillon Yliopiston kauppis olla ihan oikea paikka.. SIis ylipäätänsä saa olla aika pösilö, jos laskee vittuiluksi ihan normaalin palautteen.

        Ei hyvää päivää ei sullakaan järki pakota päätä jos mielestäsi tyhmäksi haukkuminen on "normaalia palautetta" - voi jeesus


      • Joutavaa selittelyä
        taiteilijaluonne kirjoitti:

        se että ei ole matikkapäätä ei tarkoita automaattisesti että olisi tyhmä

        Mikä perhanan matikkapää? Matematiikka on harjoitusaine ja siinä pitää vain harjoitella, harjoitella sekä harjoitella vielä lisää, eli laskea niitä tehtäviä.

        Monien matematiikkaperse ei vain kestä tällaista paikallaan istumista ja tehtävien laskemista. Ja pää seuraa valitettasti persettä.


      • tyhjät tynnyrit kolisee
        fatilappen kirjoitti:

        Ei hyvää päivää ei sullakaan järki pakota päätä jos mielestäsi tyhmäksi haukkuminen on "normaalia palautetta" - voi jeesus

        Ei kannata välittää näistä, jotka täällä haukkuvat muita tyhmiksi.

        Muiden älykkyyden arvosteleminen tahtoo kertoa, että joillakin on siitä puhe mistä puute.

        Harmi sinänsä, koska ei heistä sen älykkäämpiä tule, vaikka kuinka muita arvostelisivatkin.


      • valintansatehnyt
        tyhjät tynnyrit kolisee kirjoitti:

        Ei kannata välittää näistä, jotka täällä haukkuvat muita tyhmiksi.

        Muiden älykkyyden arvosteleminen tahtoo kertoa, että joillakin on siitä puhe mistä puute.

        Harmi sinänsä, koska ei heistä sen älykkäämpiä tule, vaikka kuinka muita arvostelisivatkin.

        mä muutuin mun kavereiden silmissä jotenkin täydelliseksi luuseriksi kun hainkin suoraan kauppapoppilaitokseen, eivät enää soittele minulle entiseen malliin päästyään kauppakorkeaan. Faija sai melkein slaagin kun kuuli etten edes yritä hakea Ouluun. Todellinen syy taitaa olla se, että sille on häpeä kertoa työpaikalla että oma poika on vain merkonomi

        mut mä päätän itse elämästäni, jos mulla ei ole tarvittavaa lukupäätä niin thats's it, onneksi sentään äiskä ymmärtää:D


      • Ei urakehitystä
        valintansatehnyt kirjoitti:

        mä muutuin mun kavereiden silmissä jotenkin täydelliseksi luuseriksi kun hainkin suoraan kauppapoppilaitokseen, eivät enää soittele minulle entiseen malliin päästyään kauppakorkeaan. Faija sai melkein slaagin kun kuuli etten edes yritä hakea Ouluun. Todellinen syy taitaa olla se, että sille on häpeä kertoa työpaikalla että oma poika on vain merkonomi

        mut mä päätän itse elämästäni, jos mulla ei ole tarvittavaa lukupäätä niin thats's it, onneksi sentään äiskä ymmärtää:D

        Se vaan, että urakehitys voi olla aivan mitätön. Eli jollain 1500-1800 e/kk liksalla voi joutua kituuttamaan. Toki jokaisen oma valinta, mutta jos vähänkään järkeä on päässä, niin kyllä nykyään kannattaa lukea ainaki AMK-tutkinto. Voi meinaan ruveta vituttaan ja ankarasti myöhemmin.


      • ruudforad
        Ei urakehitystä kirjoitti:

        Se vaan, että urakehitys voi olla aivan mitätön. Eli jollain 1500-1800 e/kk liksalla voi joutua kituuttamaan. Toki jokaisen oma valinta, mutta jos vähänkään järkeä on päässä, niin kyllä nykyään kannattaa lukea ainaki AMK-tutkinto. Voi meinaan ruveta vituttaan ja ankarasti myöhemmin.

        Toi 1500-1800 kuvaa Siwan kassamyyjän palkkaa, kai nyt merkonomeista on muuhunkin, vai?


      • jiipå
        ruudforad kirjoitti:

        Toi 1500-1800 kuvaa Siwan kassamyyjän palkkaa, kai nyt merkonomeista on muuhunkin, vai?

        Ei itseasiassa ole.


      • ruudforad
        jiipå kirjoitti:

        Ei itseasiassa ole.

        Hittoako sillä tutkinnolla sitten mitään tekee??


      • HeimoJumppanen
        ruudforad kirjoitti:

        Hittoako sillä tutkinnolla sitten mitään tekee??

        No, niinpä. Ei mitään.


      • akka 35 v
        jiipå kirjoitti:

        Ei itseasiassa ole.

        Anteeksi nyt mutta kannattaa vähän miettiä mitä laukoo ja vaikka ensin hankkia itse koulutus ja ura ennen kuin alkaa "lesoilla"
        Itse merkonomina pääsin talouspäälliköksi ja vaikka se ei ehkä teikäläisen silmissä ole kummoista niin takaan että palkka ei ole tuota 1800 euron luokkaa.
        Muistathan että toisia haukkumalla et itseäsi saa korotettua.
        Nykyään enemmän ratkaisee persoona ja itsensä likoon laittaminen.


      • ylpeämerkonomi
        akka 35 v kirjoitti:

        Anteeksi nyt mutta kannattaa vähän miettiä mitä laukoo ja vaikka ensin hankkia itse koulutus ja ura ennen kuin alkaa "lesoilla"
        Itse merkonomina pääsin talouspäälliköksi ja vaikka se ei ehkä teikäläisen silmissä ole kummoista niin takaan että palkka ei ole tuota 1800 euron luokkaa.
        Muistathan että toisia haukkumalla et itseäsi saa korotettua.
        Nykyään enemmän ratkaisee persoona ja itsensä likoon laittaminen.

        olen samaa mieltä kanssasi akka35, itsekin olen merkonomi koulutukseltani ja olen ihan tyytyväinen urakehitykseeni. Ärsyttää kun täällä haukutaan tyhmäksi kun on mukamas "vain merkonomi", monet muutkin asiat ratkaiset kun työta haetaan


    • Truntska

      En ymmärrä miksi jotkut hakee kauppikseen vuodesta toiseen vaikka kyvyt/(luku)lahjat/puhti/älykkyys/tms ei riitä. Pitää olla vähän realismia haaveissa ja pitää uskaltaa sanoa vastaan omalle vanhemmille jos he painostavat kauppakorkeaan. Itse puhalsin pelin poikki ekan kerran jälkeen ja opiskelen nyt kolmatta vuotta merkonomiksi, enköhän nyt jotain mielekästä työtä saa merkonominakin, ei kaikista ole ekonomiksi.

      • Pisteestä kiinni

        Varmaan kato siitä syystä, että joillakin se sisäänpääsy on jäänyt jostain yhestä pisteestä kiinni ja vaikka luovuttais, niin tradenomi on huomattavasti parempi valinta kun merkonomin tutkinto, jolla työmarkkinoilla ei käytännössä tee yhtään mitään.


    • ulosjäämismasennusta

      Vaikuttaa siltä että osa sisäänpässeistä ovat vahingoniloisia niille jotka jäivät ulos, jopa nälvimistä olen huomaavani. Ei riitä että he saivat opiskelupaikan, nyt pitää vielä kettuilla muille, kyllä pistää ärsyttämään kun on muutenkin scheisse fiilis kun pitää odottaa yksi saakelin pitkä vuosi vielä

    • JoniLutista

      Ymmärrän hyvin jos olette masentuneita, itse pääsin rimaa hipoen lutiin mutta kaksi parasta kaveriani eivät päässeet, haimme kaikki kolme lutiin toisena vaihtoehtona ja piste-eromme keskenämme oli vain 1-2 pistettä.

      Nyt he ovat sortuneet erittäin pahaan itsesääliin ja ryyppäämiseen, ennen sellaiset hyväntahtoiset herjalla heitetyt "iso herra kauppaneuvos'" siinä kävelee jutut ovat muuttuneet silkaksi vittuiluksi. Olen kuulemma jollakin tavalla pettänyt heidät kun pääsin lutiin ja he eivät päässet. Yhdessä ollaan oltu ihan pikkunassikasta saakka pienellä paikkakunnalla ja nyt kaversuusuhde on pahasti katkolla.

      Me luettiin aika lailla sama määrä mutta sen lisäksi kävin valmennuskurssin jota muut eivät käyneet koska ei mukamas ollut rahaa. Isäni maksoi minun valmennuskurssini ja se saa heidät vielä enemmän katkeraksi typerillä herjoillaan.

      Ei ole kuulkaa ollut kiva kesä kun parhaat kaverit mollaavat illasta toiseen terrassilla vain odottaen että sanon edes yhdenkin sanan heitä vastaan jotta he voisivat tarttua siihen ja purkaa pahaa oloaan.

      En koe pettäneeni porukkaa, panostin juuri sen verran enemmän että pääsin lutiin, mutta heidän silmissään sisäänpääsyn syy on "pappa betalade" valmennuskurssin, että minä pääsin rahalla sisään, muuten en olisi kuulemma päässyt.

      En ole suonut heille sitä tyydytystä että antaisin heille lisää vettä myllyyn pahanolon purkaamista varten, siksi olen vain nyökkäillyt hiljaa ja ajatellut että kyllä he vielä pyytävät anteeksi joskus tulevaisuudessa kunhan pääsevät pettymyksen yli.

      Nyt olen muuttanut Lappeenrantaan ja fiilis on sellainen että en välttämättä edes halua olla enää heidän kaverinsa jos he todella ovat noin katkeria yhdestä epäonnistumisesta, rajansa se on minunkin sietokyvyllä.

      Kaikesta huolimatta tsemppiä kaikille jotka yrittävät ensi vuonna uudestaan, muistakaa vanha sanonta: "mikä ei tapa, se vahvistaa"

      • Kavereitako

        Mikset sano suoraan kavereille mitä mieltä olet tuosta kohtuuttomasta päänaukomisesta. Tavallaan annat heille sillä tavoin vielä yhden mahdollisuuden.


    • kolmannella kerralla

      Aiheen aloittajalle ja muille, jotka eivät päässeet sisään tsemppiä lukemiseen ja ensi kesän kokeeseen. Useilla meistä kauppiksen käyneistä on erilaisia kokemuksia miten kukainenkin pääsi sisään helpolla tai vaikeamman kautta. Työtä ja opiskelua se vaatii tottakai. Itse hain kolme kertaa ja kolmannella pääsin sisään. Ekalla kerralla menin maailmanomistajan elkein yhdellä lukukerralla krapulassa kokeeseen ja eihän siitä hyvää seurannut. Toiselle kerralle luin kaikki kirjat ja se oli virhe. Kokeiden välissä opiskelin avoimessa illat kauppiksen kursseja ja sivuaineita sekä päivisin olin myyjän töissä. Jokainen oppii hieman eri tavalla ja pystyy keskittymään lukemaansa pidempiä aikoja. Käytännössä voi olla hyvä lukea vain osa esim. 3 kirjaa hyvin - ulkoa ja jättää pari vähemmälle ja lukea kirja kerrallaan lävitse rauhallisessa tilassa tehden aluksi muistiinpanoja ja esim. käsitekarttoja. Myös lukutekniikoiden ja muistisääntöjen (muistipalatsien yms.) opettelu auttaa kokeessa ja myöhemmin itse opinnoissakin. Nyt vuosia myöhemmin olen kauppakorkean proffa ja olen useimmissa Suomen kauppiksissa opettanut ja voin todeta että kaikissa keskitytään yhä enemmän laadukkaaseen opetukseen. Toki vaihtelua löytyy ensikertalaisen ja kokeneen jo pedagogisesti koulutetun opettajan välillä. Seuraava pääsykoe tulee yllättävän nopeasti ja siihen kannattaa olla valmistautunut.

      • waisala

        Kauppeakorkean proffa ihan oikeasti? Hyvin on kappalejako hallinnassa =)


      • vai niin

        "Nyt vuosia myöhemmin olen kauppakorkean proffa ja olen useimmissa Suomen kauppiksissa opettanut..."

        Luin tähän asti ja sanonpa vaan, että hohhoijaa. Yllätä minut ja kerro nimesi ja gradusi aihe niin voidaan kaikki tarkistaa, että voisiko sun tekstisi ehkä pitää paikkansa.

        Vai että "proffa", jolla on aikaa ja intressejä kirjoitella suomi24-palstalle keskellä yötä.

        On ihmisiä, joilla on vain jotain ihmeellisiä fiksaatioita kauppatieteisiin, koittakaa ymmärtää.


    • tsembbari123

      Itse hain oikikseen viime vuonna ekaa kertaa ja hurjasta työmäärästä huolimatta en päässyt sisään - eikä jäänyt edes pienestä kiinni. Kesä tosiaankin meni töitä tehdessä mutta syksyllä se ahdistus oli ihan valtava: pelotti oma tulevaisuus ja se, etten ehkä koskaan pääsisi opiskelemaan unelmieni alaa. Otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni, menin töihin ja tienasin hieman rahaa, reissasin vähän ja koetin olla miettimättä ensi kevään luku-urakkaa. Tosissani hain jälleen kerran mutta hieman rennommalla otteella - ja kyllä kannatti uskoa itseensä! Nyt unelmieni alaa opiskellessani voin kertoa, etteivät viime syksyn masentelut tunnu enää missään. Tossa tilanteessa on vain pysyttävä positiivisena ja uskottava itseensä. Tsemppiä ja valoisaa syksyä :)

    • Paskaapaskanpäälle

      Itselläni vituttaa se, että koulupaikka saattoi jäädä opetushallituksen virheen takia saamatta. Huomasin vasta nyt, että matikasta saamaani arvosanaa ei huomioitu koulumenestyspisteissä ja näin ollen sain 12 pistettä liian vähän. Jäin kaikille aloille varasijalle, joten olisin saattanut päästä opiskelemaan, jos olisin saanut minulle kuuluvat pisteet. Tekisi mieli viedä pommi opetushallitukseen... okei, en ihan tosissani ole, mutta vitutus on SUURI!!

      • ihmetouhua

        Siis mikä juttu tää nyt on, sulta on viety 12 pistettä vai???


    • reipastuhannyt

      kirjat käteen ja kirjastoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3370
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2564
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1867
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1674
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1522
    Aihe