lääkkeiden tarkastus ulkomaille mennessä?!

apuua

HEi!

olen menossa viikon lomamatkalle espanjaan, enkä ole ikinä käynyt ulkomailla. Mietin että pystynhän ottamaan lääkkeet mukaan, tutkiiko ne kaiken?! saako propralipurkki olla mukana? En pysty lähteä ilman niitä, tarviinko jonkun reseptin mukaan tai jotain?

10

108

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeita:

      Yleinen ohje on että mukana kuljetettavat ja matkalla tarvittavat lääkkeet ovat alkuperäisissä pakkauksissaan ja reseptit pitää olla mukana.

    • Neuvoi

      Kyllä kannattaa ottaa pakkaukset ja reseptit mukaan, jos tulee ongelmia tullissa tai muualla tarkastuksissa. Jos käytössä on jotain hyvin huumaavia aineita, kuten esimerkiksi psyykenlääkkeitä tai vaikka opiaattipohjaisia kipulääkkeitä on syytä varmistaa, ettei tarvita erillistä selvitystä lääkäriltä. Lääkärit kirjoittavat tarvittaessa mukaan selvityksen viranomaisia varten mahdollisiin tarkastustilanteisiin. Ota yhteyttä lääkkeet määränneeseen tahoon, jos olet epävarma.

    • paljon matkaillut.

      Mulla ei ole koskaan mitään reseptejä ollut mukana.

      Tosin ei sinne tulliinkaan juuri kukaan joudu, jollei ihan narkomaanilta näytä.

      Mutta lääkkeet pitää AINA kuljettaa käsimatkatavaroissa.

    • Apteekista...

      Kysyin samaa asiaa apteekista ja sain mukaan lomakkeen jonka täytän ja käyn sen kanssa apteekissa jossa he tarkastavat reseptit jaallekirjoittavat ja leimaavat kaavakkeen jossa näkyy tarvitsemasi kaavakkeet.
      Tällä kaavakkeella voit alkuperäispakkausten lisäksi todistaa ettälääkkeet ovat luvallisia.

      Pitäisi itsekkin täyttää tuo kaavake ja hakea allekijoitukset ja leimat.

    • ...

      itse kävin juuri liettuassa.lääkkeet alkuperäisissä pakkauksissa ja resepti mukana.apteekissa tulostivat reseptit.löytyy myös kanta.fi palvelusta samat tiedot.lääkkeet turvatarkastuksessa läpinäkyvässä pussissa.eivät kyselleet multa reseptiä.tai vaatineet näyttää tarkemmin pillereitä.

      • Mitenkähän käy

        Paljon muuta ei mahdukaan käsimatkatavaraan vaikkapa viikon reissulle. Minulla on käytössä reseptilääkkeitä 9 ja muita säännöllisesti käytettäviä reseptivapaita lääkkeitä 3 sekä jokunen muu jotka voi jättää ottamatta reissussa tai ostaa sieltä. Osa lääkkeistä on vielä melko isoissa pakkauksissa joten ihan pieni pussi ei riitä niille. Esimerkiksi kotimaassa lomaillessa kuljetan lääkkeitäni tuollaisessa keskikokoisessa apteekin muovikassissa josta annostelen kerran viikossa dosettiin. Käytännössä ainakin lyhyillä ulkomaan matkoilla olen ottanut mukaan vain tarvittavat päivädosetit ja luettelon lääkkeistäni, mutta en ole joutunut vielä tarkempaan tullin syynäykseen.


      • kesk. aloittaja.
        Mitenkähän käy kirjoitti:

        Paljon muuta ei mahdukaan käsimatkatavaraan vaikkapa viikon reissulle. Minulla on käytössä reseptilääkkeitä 9 ja muita säännöllisesti käytettäviä reseptivapaita lääkkeitä 3 sekä jokunen muu jotka voi jättää ottamatta reissussa tai ostaa sieltä. Osa lääkkeistä on vielä melko isoissa pakkauksissa joten ihan pieni pussi ei riitä niille. Esimerkiksi kotimaassa lomaillessa kuljetan lääkkeitäni tuollaisessa keskikokoisessa apteekin muovikassissa josta annostelen kerran viikossa dosettiin. Käytännössä ainakin lyhyillä ulkomaan matkoilla olen ottanut mukaan vain tarvittavat päivädosetit ja luettelon lääkkeistäni, mutta en ole joutunut vielä tarkempaan tullin syynäykseen.

        Mutta menen brittiläisellä lentoyhtiöllä, joten eihän ne ymmärrä suomenkielisestä reseptistä tai tuosta omakannasta tulostamastani listasta mitään? Vai riittääkö niille sit että siinä oleva nimi ja lääkkeen nimi täsmää henkilökortin ja lääkepurkin kanssa??huolestuttaa kyllä nyt tämä homma..


      • kesk. aloittaja
        kesk. aloittaja. kirjoitti:

        Mutta menen brittiläisellä lentoyhtiöllä, joten eihän ne ymmärrä suomenkielisestä reseptistä tai tuosta omakannasta tulostamastani listasta mitään? Vai riittääkö niille sit että siinä oleva nimi ja lääkkeen nimi täsmää henkilökortin ja lääkepurkin kanssa??huolestuttaa kyllä nyt tämä homma..

        Kysyin tk:stakin ja väittivät tuon omakannasta tulostaman jutun kelpaavan. Netissä luki et espanjaan pitäs olla paperinen resepti, onko tuo omakannan tuloste sit sama asia kun ei alkaneet tk:ssa tulostamaan mulle sitä paperista perusreseptiä..


      • Ehkäpä
        kesk. aloittaja kirjoitti:

        Kysyin tk:stakin ja väittivät tuon omakannasta tulostaman jutun kelpaavan. Netissä luki et espanjaan pitäs olla paperinen resepti, onko tuo omakannan tuloste sit sama asia kun ei alkaneet tk:ssa tulostamaan mulle sitä paperista perusreseptiä..

        Muistelisin että omakannasta voisi siitä yhteenvedosta tulostaa myös yksittäiset tulosteet jokaisesta lääkkeestä. En ole varma kun minulla riittää tuo yhteenveto viivakoodeineen.


      • No muttaa...
        kesk. aloittaja. kirjoitti:

        Mutta menen brittiläisellä lentoyhtiöllä, joten eihän ne ymmärrä suomenkielisestä reseptistä tai tuosta omakannasta tulostamastani listasta mitään? Vai riittääkö niille sit että siinä oleva nimi ja lääkkeen nimi täsmää henkilökortin ja lääkepurkin kanssa??huolestuttaa kyllä nyt tämä homma..

        Minhän kerroin tuolla ylempänä vaihtoehdon, apteekista saatavan kaavakkeen joka on nimen omaan tarkoitettu todistamaan ulkomailla mukana olevien lääkkeiden laillisuus.
        Miksi selvä tieto ei riitä?
        Mene sinne apteekkiin ja tee kuten minä, kysyin farmaseutilta asiaa ja hän haki kaavakkeen, ei ole vaikeaa.
        Auttavat kaavakkeen täyttämisessä ja sen jälkeen leimaavat ja allekirjoittavat sen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2822
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2638
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1436
    Aihe