mistä vaatteita tavalliselle naiselle?

anni1

Olen aina inhonnut vaatteiden hankkimista ja ostoksille lähden yleensä vain pakon edessä. En seuraa muotia, vaan pidän vaatteita, jotka ovat mukavia päällä ja näyttävät siisteiltä. Vaatteet eivät saa olla aivan ihonmyötäiset, mutta eivät saa roikkuakaan päällä.
Nykyään sopivien vaatteiden löytäminen kaupasta tuntuu työläämmältä kuin koskaan. Kaupassa olevat vaatteet ovat usein muodinmukaisia "hepeniä", jotka tuntuvat ja näyttävät epämiellyttäviltä, eivätkä sovi arkikäyttöön. Useat vaatteet tehdään myös ohuesta, liukkaasta kankaasta, josta en pidä. Ne vaatteet eivät ole kestäviäkään.
Hyviä löytöjä olen tehnyt kirpputoreilla, mutta tuntuu että enää sieltäkään ei löydy sopivia vaatteita ja sitä paitsi olisi mukavaa jos vaate ei olisi jo valmiiksi kulunut.
Osaisiko joku neuvoa, mistä voisin löytää aivan tavallisia vaatteita, etenkin sopivat naisten puuvillapaidat tuntuvat kokonaan kadonneen maan päältä. Arvostaisin apuanne suuresti.

14

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??++

      Oletko tutkinut nettiä? Itse olen yrittänyt, ei ole vielä onnannut.

    • Gudrun

      Yksi voisi olla Gudrun Sjödén.
      Tässä esim. hänen basic-kategoria:
      http://www.gudrunsjoden.com/fi/start-pages-shared/2014/autumn_1/chapters

      Hinnat ei ole ihan sielä henkkamaukan tasolla, mutta ei ole laatukaan, vaatteet ovat kunnon kangasta ja kestävät.
      Satuinpa muuten näkemään hänen tuotteitaan täälä Suomi.24 torillakin käytettynä, sehän voisi olla yksi vaihtoehto tutustua.

    • Minä vaan

      Minä löydän Atelierin nettikaupasta. Ne tekee extralyhyille, normaalia pidemmille, eri paksuisille naisille vaatteet. Itse olen
      standardi 40-42 vaatekoko, pituuteni 170cm joten en tarvitse erikoiskokoja mutta moni tarvii.

      • Työmuuharainen

        Mistähän löytäisin halvat työrukkaset?olen kiertänyt pihassa ympyrää,mutta ei löydy.Toinen hävisi rakentamisen aikaan 87,toisen hävitin 97.siitä asti ollut käjet taskussa.


      • ,,,,,,
        Työmuuharainen kirjoitti:

        Mistähän löytäisin halvat työrukkaset?olen kiertänyt pihassa ympyrää,mutta ei löydy.Toinen hävisi rakentamisen aikaan 87,toisen hävitin 97.siitä asti ollut käjet taskussa.

        Parempi käjet, kuin käet.


      • 60+++
        ,,,,,, kirjoitti:

        Parempi käjet, kuin käet.

        ...ja tärkeintä, että näet.


    • ...

      Pukeudu säkkiin tai toogaan tai burghaan. Perinteisiä naistenvaatteita, jotka sopivat kaikille naisille.

      =DW=

      • soputeltta.

        Miksi?


    • Fat girl strong

      Niin on vaikeeta ja kallista. Nuorena olin päärynä, nyt lähinnä omppuvatsa. Eli pitää olla vattalle tilaa. Jalat ovat lyhyet. Puserot voi olla hihoista tiukat, koska on voimaa hauiksessa, vaikka toimistotöitä teenkin. Jos pusero on muuten sopiva, olkapään yläpuolelle tulee pussi.

    • tekstiiliteolisuus-

      pitää palauttaa suomeen,





      vaatteitten hankinta onki suuri ongelma suomessa,
      kaulan aukot on käsittämättömän suuri,
      ei nainen halua että arkielämässä tissit on paljaana, joki kohtuus kaulaukon suuruuteen on saatava,
      muutenki vatteiten mitotus ei enään vastaa suomalisnaisen vartalolle sopiviuutta,
      harmi kun suomessa aikoinaan oli oma tekstiiliteollisuus, siinä oli suomen naisille mitotus kohdallaan aina löytyi sopivaa laadukasta vaattetta,
      päättäjät suuressa tyhmydessään hävitti koko tekstiiliteollisuuden suomesta,
      nykyään vain resuja on myynissä, neki aivan hauheita kauhtanoita suurine kaulan aukkoineen,

      • ...

        Siihen aikaan kun suomessa oli enemmän tekstiiliteollisuutta sä olit pian 50 vuotta nuorempi. Valmisvaatteet tehdään normimitoilla. Jos et mahdu niihin, olet liian iso ja jos kerran tissisi eivät mahdu kläninkeihin, ei se ole kläninkien vika, sulla vaan on liian suuret tissit.

        Ihme narinaa, teetä vaatteesi, jos Halpa-Kaupan bulkkikama ei kelpää.

        =DW=


      • vie ja tuo

        Ihme juttu.
        Muutama vuosi sitten mitattiin ja kai punnittiinkin naisia, jotta saadaan aikaan suomalaiselle naiselle sopiva mitoitus.
        Mitähän sillekin kuuluu.
        Lie paperit käytetty vessapaperina, vedetty vedellä viemäriin?

        Ja kuin DW sanoo, missä täällä enää niitä arvittaisiin. Normimitoitus tuottaa eniten.
        Muistan kuinka sukulaismiehellä oli vaatetehdas, työllisti melkoisen monta pikkupaikkakunnan naista.
        Mennytä, mennyttä sekin.


    • mitäkä m.

      Kaapista! Kaikilla naisilla on kaappi täynnä vaatteita ja kenkiä..Jos käyttäisit entiset vaatteet loppuun ensin.Niin turhalta minusta tuntuu koko vaateneuroosi.On tämä pallo sen verran iso että varmasti löytyy kaikille jotain jos vähän osaa nettiä käyttää..Myöskään ei haittaa vaikka nuorehko pukeutuu kuin mummo ja mummo kuin nuori:)

      • Loman tarpeessa

        Eikös ne kaapit ole "loomanneja"täynnä,pönkätkää kii etteivät pääse ulos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe