Osastokierre

15+6

Olen ollut yli puolitoistavuotta osastokiertessä joka alkoi kun olin 15. On ollut psykooseja, itsemurhayrityksiä ja pari maniaa. Tuntuu ettei tämä lopu ikinä. Olen taas joutumassa akuutille kun vasta pääsin rennommalle osastolle mistä olin jo pääsemässä kotiin. Joko psykoottiset oireet palaa, tulee yliannostus tai mania. Haluaisin saada opiskelun käyntiin ja harrastukset ja päästä joskus töihin, mutta voiko se onnistua? Mikä on teidän pisin osastokierteenne?

13

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loputon

      Ensimmäisen kerran osastolla 8 vuotta sitten. Uusi osastojakso edessä jälleeen. En pysy enää laskuissa kuinka monia kertoja.

    • piiri pieni pyörii

      Olette tyypillisiä potilaita joita kierrätetään vuodesta toiseen hoitomyllyssä.

      Juuri se hoito, siis käyttämänne lääkkeet, pitävät teitä tuossa kierteessä. Uskokaa pois.

      • 891

        Pitää paikkansa.


      • 11+15
        891 kirjoitti:

        Pitää paikkansa.

        Ilman lääkkeitä mene psykoosipotilas vaan kahta karmeampaan kuntoon.


      • 500-2000
        11+15 kirjoitti:

        Ilman lääkkeitä mene psykoosipotilas vaan kahta karmeampaan kuntoon.

        Olin vuosi sitten melkein 6kk osastolla ja oma sekoaminen, itsariyritys ja harhat johtuivat lääkityksestä. Jopa lääkärit olivat merkinneet itsariyrityksen johtuneen lääkecoctailista. Ahdistus jäi pysyväksi mutta osastolle ei ole tarvinnut sen jälkeen mennä.

        En sitten tiedä olisiko ap:nkin hyvä lopettaa hulluksi tekevät lääkkeet? Sitä en osaa sanoa onko joillekin niistä apua.


      • 12+14
        500-2000 kirjoitti:

        Olin vuosi sitten melkein 6kk osastolla ja oma sekoaminen, itsariyritys ja harhat johtuivat lääkityksestä. Jopa lääkärit olivat merkinneet itsariyrityksen johtuneen lääkecoctailista. Ahdistus jäi pysyväksi mutta osastolle ei ole tarvinnut sen jälkeen mennä.

        En sitten tiedä olisiko ap:nkin hyvä lopettaa hulluksi tekevät lääkkeet? Sitä en osaa sanoa onko joillekin niistä apua.

        Olen koittanut lopettaa lääkkeet useaan kertaan joista on koitunut huonoimmat jaksoni.


      • 891
        11+15 kirjoitti:

        Ilman lääkkeitä mene psykoosipotilas vaan kahta karmeampaan kuntoon.

        Yleensä psykoosipitilas menee vain siksi kahta karmeamman kuntoon, koska lopettaa liian nopeasti neuroleptit. Siitä seuraa yleensä vieroituspsykoosi,ei 'sairauden' paheneminen. Minulla kävi myös niin,että en tietänyt,että neuroleptien vieroitus vaatii puolet vieroitusta siitä ajasta,kuin on käyttänyt niitä. Luulin selviäväni parin kolmen kuukauden vieroituksella. Sen virheen tehtyäni jouduin kaksi aivan turhaa kertaa sairaalaan,jolloin iskettiin entistä tuhdimmat annokset neuroleptejä. Onneksi opin pitkän tutkimustyön perusteella, miten vieroitus tehdään niin,että vieroituspsykoosia ei tule. Enhän nyt todellakaan ala syömään tuollaisia elämää lyhentäviä myrkkyjä loppuelämäni,niin kuin lääkärit yrittivät minua saada tekemään. Elämänlaatu on ollut neuroleptien takia niin alhainen vuosia,että ei ole paljon ollut syytä edes elää.


      • 891
        891 kirjoitti:

        Yleensä psykoosipitilas menee vain siksi kahta karmeamman kuntoon, koska lopettaa liian nopeasti neuroleptit. Siitä seuraa yleensä vieroituspsykoosi,ei 'sairauden' paheneminen. Minulla kävi myös niin,että en tietänyt,että neuroleptien vieroitus vaatii puolet vieroitusta siitä ajasta,kuin on käyttänyt niitä. Luulin selviäväni parin kolmen kuukauden vieroituksella. Sen virheen tehtyäni jouduin kaksi aivan turhaa kertaa sairaalaan,jolloin iskettiin entistä tuhdimmat annokset neuroleptejä. Onneksi opin pitkän tutkimustyön perusteella, miten vieroitus tehdään niin,että vieroituspsykoosia ei tule. Enhän nyt todellakaan ala syömään tuollaisia elämää lyhentäviä myrkkyjä loppuelämäni,niin kuin lääkärit yrittivät minua saada tekemään. Elämänlaatu on ollut neuroleptien takia niin alhainen vuosia,että ei ole paljon ollut syytä edes elää.

        Lisään tähän vielä,että menin sairaalaan vain sen takia,että liian nopean neuroleptien vieroittamisen aiheuttama vieroituspsykoosi saadaan pysäytettyä,ja pääsen aloittamaan pitkää ja hidasta vieroitusta. Lääkärihän hoiti minua elinikäisenä neuroleptien syöjänä. Enhän nyt tietenkään sellaiseen suostu.


      • poor man suffering
        12+14 kirjoitti:

        Olen koittanut lopettaa lääkkeet useaan kertaan joista on koitunut huonoimmat jaksoni.

        Olethan tietoinen, että kaikkien psykoaktiivisten aineiden lopettamiseen liittyy mahdollisuus vieroitusoireista. Useiden psyykenlääkkeiden, kuten esimerkiksi neuroleptien, SRI/SNRI:den ja bentsodiatsepiinien kohdalla oireet voivat olla todella tuntuvia ja johtaa vakaviinkiin seuraamuksiin. Lopettaminen on tehtävä rauhallisesti ja mieluiten siten, että on kontakti, josta saa apua vieroitusoireiden ollessa ylitsepääsemättömän pahoja. Tiedoksesi, että jotkut ovat tappaneet itsensä sen takia, että eivät ole kestäneet esimerkiksi niin sanottujen "masennuslääkkeiden" vieroitusta. Yleisimpien psyykenlääkkeiden vieroitusoireilu voi kestää useita kuukausia tai vuosia. Lääkärit, psykiatrit kuin käyttäjät itse erehtyvät useimmiten luulemaan vieroitusoireita alkuperäisen tilan paluuksi. Asian on tuonut Suomessa esiin mm. Aku Kopakkala.

        "Jos lääkitys lopetetaan, iskevät vieroitusoireet.

        - Näitä tapauksia on runsaasti. Masennuslääkkeistä eroon pääseminen ei ole helppoa. Käypä hoito -suosituksissa ei kerrota, että niihin tulee riippuvuus, Kopakkala sanoo."

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2014081718579420_tr.shtml

        Lisätietoa, neuvoa ja linkkien kautta vertaistukea vieroitukseen ja vieroitusohjelmiin saat esimerkiksi osoitteesta www.cepuk.org.


    • Kertoisitko muilleki

      miten teit vieroituksen niin, että vieroituspsykoosia ei tullut.

      Olisi varmaan monta tiedosta kiitollista lukijaa.

      • 891

        Siinä täytyy vain vieroittaa todella hitaasti. Täytyy tehdä suunnitelma,miten sen tekee. Kannattaa hankkia tietoa netistä,ja muiden kokemukset mm. ovat hyviä. Minä olen jakanut lääkkeen pieniin osiin. Vähennän neljän kuukauden välein hyvin vähän. Vieroituksen edetessä otan jossain vaiheessa pienempää annosta puoli vuotta tai enemmänkin. Ja aivan loppusuoralla hyvin pientä annosta ehkä vuoden. Hitaus ja pieni määrä kerrallaan ovat tärkeitä. Ja suunnitelman tekeminen.ei tämä mitään helppoa ole,enkä voi taata,että en mene psykoosiin,mutta yritän parhaani.


      • 891
        891 kirjoitti:

        Siinä täytyy vain vieroittaa todella hitaasti. Täytyy tehdä suunnitelma,miten sen tekee. Kannattaa hankkia tietoa netistä,ja muiden kokemukset mm. ovat hyviä. Minä olen jakanut lääkkeen pieniin osiin. Vähennän neljän kuukauden välein hyvin vähän. Vieroituksen edetessä otan jossain vaiheessa pienempää annosta puoli vuotta tai enemmänkin. Ja aivan loppusuoralla hyvin pientä annosta ehkä vuoden. Hitaus ja pieni määrä kerrallaan ovat tärkeitä. Ja suunnitelman tekeminen.ei tämä mitään helppoa ole,enkä voi taata,että en mene psykoosiin,mutta yritän parhaani.

        Olen vieroittanut viime keväästä asti, ja tähän mennessä en ole mennyt psykoosiin. Helppoa tämä ei ole,mutta en anna periksi.


      • 891
        891 kirjoitti:

        Olen vieroittanut viime keväästä asti, ja tähän mennessä en ole mennyt psykoosiin. Helppoa tämä ei ole,mutta en anna periksi.

        Lisäisin vielä,että heti kun aloitin vieroituksen, aloitin ottamaan joka yö Melatoniinia,että saan nukutuksi. Silloin tällöin otan pien määrän Tenoxia, mutta ei usein,että ei tule riippuvaisuutta.on tärkeää,että saa nukutuksi. Jos valvoo,voi mennä psykoosiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7001
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      311
      4031
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      63
      3953
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      43
      3379
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      174
      2621
    6. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      55
      2392
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2126
    8. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      126
      2010
    9. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1690
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1659
    Aihe