Uskottomuuden jälkeen...

Surusilmä

Mieheni oli uskoton perhetuttumme kanssa. Tämä tapahtui sairastuttuani vakavasti fyysisesti. Suhde oli heidän kertomansa mukaan lyhyt, eikä siihen sisältynyt suuria rakkauden tunteita, kuin ehkä naisen puolelta. Nainen on vanhempi, kuin mieheni.
Eniten tässä menneessä suhteessa kiusaa se, että mies saattoi olla niin julma minua kohtaan. Vaikka olin/olen sairas, hän syytti hulluksi ja vainoharhaiseksi minua epäillessäni sitä, että jotain sutinaa hänellä on meneillään.
Mieheni teki tätä myös lasten kuullen ja sai jotenkin heidätkin vakuutetuksi siitä, että minä olen se turhaan epäilevä vaimo.
En kuitenkaan antanut periksi ja lopulta hän tunnusti asian.
Se oli hetki, jolloin, ihan oikeasti, olisin halunnut kuolla.
Myös fyysisten tuskien ja aiemman henkisen kivun lisäksi vielä tämä kipu.
Nyt, kun tapahtuneesta on kulunut jo tovin aikaa, voin sanoa selvinneeni. Meidän suhteemme selviytymisestä en ole niin varma.
Epäilen edelleen...sitä, että suhde kesti kauemmin, kuin mitä minulle kerrottiin, suhteessa ollut seksin yrittäminen on myös asia mihin en usko. Seksiä on varmasti harrastettu, eikä vaan yritetty...en siis usko sen epäonnistumiseen.
Nykyisellään olemme, kuin kämppäkaverit. En tunne mitään vetoa miestäni kohtaan, vaikka hän nyt enemmän huomioi minut arjessa ja osoittaa hellyyttä, sekä kiintymystä.
Seksi ei meillä onnistu miehen erektiovaikeuksien vuoksi...hän kyllä haluaa mutta erektio lopahtaa kesken. Hoidettavaksi mihinkään hän ei halua.
Alussa, suhteen paljastumisen jälkeen, kävin psykiatrilla. Mies ei suostunut perheterapiaan, vaikka psykiatri sitä ehdotti.
Nyt mies on saanut virtsatietulehduksen. Hän oli käynyt lääkärissä ja antibiootti oli aloitettu oireiden perusteella. Tuli vaan mieleen, että klamydia oireilee miehellä virtsaputken tulehduksena.
Isoin ongelmani on tämä luottamuksen puute. Haluaisin siitä jo irti ja takaisin suhteeseen, mikä meillä oli ennen uskottomuutta. Myös mieheni toivoo sitä.
Nykyään meiltä puuttuu avoin keskustelu, kyky iloita arkipäivässä ja sitoutunut rakkaus. Uskottomuus vei paljon hyvää mennessään.
Ja pahinta on se, ettei mies itse, vieläkään tiedä sitä, miksi hän aloitti suhteen toiseen naiseen???

18

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi teitä jaksamista

      Hyvä aviomies voi tukea hienosti pitkään sairasta vaimoaan, unohtaen omat tarpeensa ja itsensä. Omaistukijan osa ei ole helppo, hän antaa itsestään paljon ja luopuu paljosta, oman rakkaansa eteen työtä ja aikaansa käyttäen. Liian pitkä toisen tukeminen ja oman itsensä unohtaminen voi johtaa omaishoitajan henkilökohtaiseen kriisiin, raskas elämä on liian raskasta.

      Kriisi voi edelleen johtaa siihen, että vastaan tulee uusi ihminen, joka tukee omaishoitajaa henkisesti, puhumalla, eräät näistä eivät auttajien auttajista eivät toimi puhtaat jauhot pussissa, ja ajavat osaltaan apuaan niin, että ajaudutaan seksisuhteeseen.

      Koska mies on edelleen vierelläsi, suuria tunteita tuskin mukana oli, ainakaan miehesi puolelta. Puhukaa, uskon että puhuminen myös omaishoitajan raskaan osan kokemuksesta voi avata sinullekin uusia näkökulmia.

      Toivon parastanne, rakkaus antaa anteeksi, joskus, jos kommunikaatiota riittää. Hali sinulle, paha olo on kaikkien petettyjen taakka pitkään mutta aika tulee auttamaan, vaikka et vielä usko.

    • Sattui kipeää

      En halua pilvistää päivääsi, mutta olen nähnyt paljon tapauksia joissa pettäjä pääsee kuin koira veräjästä, vaikkakin ainahan se suhteeseen jättää jälkensä. Itseänikin petettiin ja annoin pitkään anteeksi, kunnes tajusin että en pääse asiasta millään yli ja erosin.

      Minua huolestuttaa asiassa eniten se, että sinä sait miehesi myöntämään pettämisen. Jos tämä haluaa elvyttää suhteenne, myöntäminen olisi ollut askel oikeaan suuntaan ja hänen pitäisi suostua terapiaan ja tehdä kaikkensa, jotta suhteenne parantuu. Pelkkä toisen huomioiminen ja hellyys ei aina riitä, kun luottamus on petetty julmalla tavalla. Miehesi tulisi myös olla aloitteellinen tutkimaan, mistä erektiovaikeudet johtuvat. Ehkä mieli ei ole hommassa mukana, vaikka hän niin uskoo?

      Koskaan suhteenne ei tule olemaan sellaista, kuin se oli ennen pettämistä, se täytyy hyväksyä. Mutta jos kommunikaatiota riittää, siitä saa uudenlaisen suhteen ja kumpikin osapuoli oppi tilanteesta jotain. Ja voitte rakentaa kestävämmän ja paremman suhteen.

      Ymmärrän täysin epäilemisesi miestäsi kohtaan, tuo virtsatulehduskin varmasti aiheuttaa epäilyksiä, kun klamydiakin on nuorten parissa aika yleinen sukupuolitauti. Tärkeintä olisi, että kävisitte kumpikin testattavana, ja negatiivisen tuloksen avulla ehkä epäilysikin hälvenisi.

      Ennen kaikkea tutki itseäsi, jos et tunne mitään miestäsi kohtaan. Mikä sen aiheuttaa? Uskotko todella pystyväsi antamaan hänelle anteeksi? Pettämiseen ei saa palata yhä uudestaan ja uudestaan tulevaisuudessa. Se rikkoo suhteen kuin suhteen. Oletko jutellut naisen kanssa, mikä hänen näkökulmansa suhteeseen oli? Voisi ehkä rauhoittaa mieltäsi, kun kuulet hänen versionsa tapahtumista? Voisi auttaa sinua hyväksymään tapahtuneen. Minulla se ainakin auttoi.

      Kaikkea hyvää tulevaisuuteesi, mihin ratkaisuun ikinä päädytkin!

    • eräsex

      Hei aloittaja. Kiitän kertomuksestasi, olet rohkea kun kerrot ja se on jo paljon.
      Minulla on samanlainen kokemus miehen petoksesta kun sairastelin fyysisesti.
      Hän muutti omaan asuntoon kun meillä ihan samoja vaikeuksia kuin teilläkin (en vielä tiennyt kakkosesta silloin). Kun mies kuitenkin halusi jatkaa suhdettamme asumuserosta huolimatta niin kakkonen ilmoitti olemassa olostaan esittäytymällä ja kertomalla hällä olevan suhteen mieheeni suhde oli kestänyt yli vuoden jo silloin.. Hän oli taannut miehelle asuntolainankin.
      Miehen ongelmat seksissä johtui (varmaan teilläkin) juuri pettämisestä, se häiritsee hänen keskittymistä, vaikka halu jatkaa liittoa onkin suuri niin tuosta ette pääse jos ette hae apua.

      Meidän liitto päättyi monien vaiheiden jälkeen eroon ja heidän avioitumiseen.
      Kysyisinkin sinulta, koska kerroit että sinulla ei haluja niin pystytkö luottaan vielä joskus todella niin paljon että voit ajatella että hän on kaikkesi ja annat hänelle itsesi niinkuin olet avioliittoon mennessä luvannut/tahtonut.

      Tiedän että olet kuin puun ja kuoren välissä mutta sanon kaiken tuon ja nuo ajatukset kokeneena että luottamista varjostaa aina se että hän petti. Me yritettiin mutta se ei onnistunut ( ei kyllä saatu rauhaakaan).

      Kuitenkin vaikka sinulla nyt tuntuu toivottamalta niin sinä kyllä selviät. Älä luulekaan että et pärjää ilman häntä koska olet sairas.
      Sanon että ei pahempaa harhaa ole olemassakaan kuin luulla että ei pärjää ilman petturia.

      minä olen myös sairas, vasta toivun epäonnistuneesta leikkaukseta ja odottelen jatkoa josko neljäs leikkaus edessä. Ihan henkiheivereissä (verenmyrkyttys) ollessani ajattelin että toivunko tästä elämään, Silloin ajattelin että jos toivun niin elän niin hyvin ja puhtaasti kuin pystyn. Tuosta on nyt jo yli viis vuotta ja aivankuin taivaasta tuli elämääni uusi turvallinen ihminen. Tätäkin on kestänyt jo viis vuotta. Voin tänään sanoa että elämässä ei tapahdu mitään niin pahaa etteikö se toisi jotain hyvää mukanaan.
      Olen muuttunut en ole enää naivi. OSaan katsoa elämää suoraan enkä ruusunpunaisten lasien läpi. Enkä piiloudu, en häpeä kokemaani pahaa koska se ei ole ollut oma tahtoni.

      Sinulle vielä hakekaa puolisosi kanssa apua keskusteluun, Jos hän ei suostu niin se ei ole sinun vika. Jatka sinä elämääsi yksin älä tuhlaa sitä epätietoisuudessa elämiseen.
      Halit.

    • ilman sairautta

      Petetylle jää pettämisen seurauksena paljon isompi taakka kannettavaksi kuin pettäjälle. Ja se on ihan hirvittävän epäreilua ja epäoikeudenmukaista.

      Kaikki paha on kyettävä pureksimaan ja nielemään vaikka kuinka kirvelee ja oksettaa ajatuskin sen tekemisestä. Sekin on ihan hiton epäreilua.

      Petetyn on rakennettava luottamus lähes yksin, pettäjä ei siinä voi ihmeitä tehdä. Parhaimmillaan on avoin eikä petä. Epistä! Petetty sen sijaan joutuu kohtaamaan pitkän ajan pelkoa, josta kumpuaa ne mieltä ja ajatuksia sekoittavat epäilyt. Puhuuko toinen totta, valehteleeko?

      Oma naiseus/mieheys lytistetään alkukahakassa. Itse sekin on kasattava. Pettäjä on sen sijaan saanut huomioo ei vaan yhdeltä, vaan kahdelta. Reilua??

      Listaa voisi jatkaa loputtomasti, mutta mun kokemus on se, että pettäåmisestä pääsee yli vasta kun on itse siihen valmis. Omilla ehdoilla, omalla tavalla. Ja mun tapa oli se, että eräänä päivänä tajusin, että minua on petetty. Vuosikausia olin itkenyt ja surrut ja pohtinut, tiedänkö totuuden, valehteleeko puolisoni yhä, pettääkö yhä, rakaisto kolmatta, lakkasiko rakastamasta minua, ketä rakastaa nyt jne...Pitkä aika heitetty ihan hukkaan. Turhan kauan kesti tajuta, että se tieto riittää, että minua on petetty. Mitä miä sillä muulla tiedolla tekisin? Ei vähentäisi eikä lisäisi pettämistä. Ja jos mieheni jatkaisi valehtelemista tai pettämistä, niin se olisi ihan hänen omaa tyhmyyttä ja holtitonta ja huonoa vanhemmuutta. Kuka vanhempi on niin keskenkasvuinen, että pitää toistuvasti lastensakin elämän sekaisin oman romanssin takia?

      Ed, mainittu on minulle syy erota. Tyhmyys siis. Pettämisestä voi selvitä, tyhmästä päästä ei.

      Ei pettämisestä meille mitään hyvää seurannut, eikä sen avulla kannata alkaa laittaan parisuhdetta kuntoon, mutta sen se antoi, että tiedän ja uskon nykyisin selviäväni eteen tulevista ongelmista. Olen riippuvainen vain itsestäni, vaikka toki tarvitsen läheisiä ja läheisyyttä, aivan kuten ennenkin.

      Jos pettämisen jälkeen on jatkuvasti huono ja epävarma olo, voi terapiaan mennä yksikseenkin pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja. Väitän, että yhteen jääminen vaatii enemmän, ja jos sairaus ja paraneminen syö voimia, kannattaa miettiä, mihin loput voimavarat suuntaa. Itseensä pelkästään vai toisen aiheuttamien ongelmien purkamiseen. Näissä asioissa kun ei ole oikeita ja vääriä vaihtoehtoja. Paikallaan ei voi loppuikäänsä junnata ja pelätä ja epäillä.

      • epävarma olo

        Hei!
        Olen naimisissa ollut 22 vuotta ja nyt kesän alussa muutimme erilleen. Olemme ns. asumuserossa. Useamman vuoden yritin pitää kulissiamme yllä, mies rakastui siskoni tyttäreeni, mutta suhde ei päässyt fyysiseen kosketukseen. Sitten hän jäi kiinni sen jälkeen tekstiviesteilystä työkaverinaiseen kohdistuen, kummankin puolista, romanttisia viestejä. Silloin pistin pelin poikki ja muutin pois. Nyt mies katuu tekojaan ja vannoo, että juttu ei päässyt tekstiviestejä pidemmälle ja haluaa pelastaa avioliittomme. Itse teen koko ajan luovutustyötä tästä liitosta, on aikaa miettiä omaa tulevaisuuttaan ja huomasinkin, että tykkään asua yksin. Mutta kuinka kauan jaksan odottaa, että muuttuuko mikään vai jatkammeko pitkään tätä kyyräilyä. Luottamus meni kertalaakista mieheen, olihan se järkytys saada mies kiinni teoistaan. Pelkään muuttaa yhteen takaisin, jos teenkin virhearvioinnin. Voiko enää tällaiseen mieheen luottaa vai vedättääkö hän minua? Antakaa jotain rekvisiittaa, mitä tästä ajattelette.


      • eräsex
        epävarma olo kirjoitti:

        Hei!
        Olen naimisissa ollut 22 vuotta ja nyt kesän alussa muutimme erilleen. Olemme ns. asumuserossa. Useamman vuoden yritin pitää kulissiamme yllä, mies rakastui siskoni tyttäreeni, mutta suhde ei päässyt fyysiseen kosketukseen. Sitten hän jäi kiinni sen jälkeen tekstiviesteilystä työkaverinaiseen kohdistuen, kummankin puolista, romanttisia viestejä. Silloin pistin pelin poikki ja muutin pois. Nyt mies katuu tekojaan ja vannoo, että juttu ei päässyt tekstiviestejä pidemmälle ja haluaa pelastaa avioliittomme. Itse teen koko ajan luovutustyötä tästä liitosta, on aikaa miettiä omaa tulevaisuuttaan ja huomasinkin, että tykkään asua yksin. Mutta kuinka kauan jaksan odottaa, että muuttuuko mikään vai jatkammeko pitkään tätä kyyräilyä. Luottamus meni kertalaakista mieheen, olihan se järkytys saada mies kiinni teoistaan. Pelkään muuttaa yhteen takaisin, jos teenkin virhearvioinnin. Voiko enää tällaiseen mieheen luottaa vai vedättääkö hän minua? Antakaa jotain rekvisiittaa, mitä tästä ajattelette.

        epävarma olo. päätöshän on sinun. Mitä elämältäsi haluat, rakastatko miestäsi, voitko luottaa tulevaisuudessa?

        Jotkut tietenkin sanoo että kokeile ja voihan se ollakin oikea vaihtoehto mutta kuitenkin mieti tarkkaan mitä haluat. Kerrot että mies haluaa jatkaa..... Kysynkin haluatko sinä?

        Kerrot viihtyväsi yksin. Se sanoo jo paljon. Sinä teet omat valintasi Sinä elät sinun elämän haluatko tuhlata sen epävarmuuteen, vaan mahdolliseen rikkaaseen tulevaisuuteen omana itsenäsi oman elämäsi herrana/herttuattarena.
        Parempaa neuvoa en voi enkä osaa antaa.


      • epävarma olo
        eräsex kirjoitti:

        epävarma olo. päätöshän on sinun. Mitä elämältäsi haluat, rakastatko miestäsi, voitko luottaa tulevaisuudessa?

        Jotkut tietenkin sanoo että kokeile ja voihan se ollakin oikea vaihtoehto mutta kuitenkin mieti tarkkaan mitä haluat. Kerrot että mies haluaa jatkaa..... Kysynkin haluatko sinä?

        Kerrot viihtyväsi yksin. Se sanoo jo paljon. Sinä teet omat valintasi Sinä elät sinun elämän haluatko tuhlata sen epävarmuuteen, vaan mahdolliseen rikkaaseen tulevaisuuteen omana itsenäsi oman elämäsi herrana/herttuattarena.
        Parempaa neuvoa en voi enkä osaa antaa.

        Kiitos eräsexälle. Kysyit, että haluanko minä jatkaa liittoani. En tosiaankaan tiedä, minua on loukattu ja osa minusta vihaa miestä ja toinen puoli tykkää. Kun tämä uskottomuus tuli puun takaa yli 20 vuoden avioliittovuosien jälkeen, se oli minulle
        shokki ja meillä tietääkseni meni ihan hyvin. Onko miehellä ikäkriisi menossa vai mistä johtui, vastaus tulee häneltä vain, että en tiedä. Yritän puntaroida negatiiviset ja positiiviset asiat tässä suhteessa. Tiedän, että päätös on minun tässä tilanteessa.
        En kuitenkaan pelkää jääväni yksin.


      • läheisriippuvuutta?
        epävarma olo kirjoitti:

        Kiitos eräsexälle. Kysyit, että haluanko minä jatkaa liittoani. En tosiaankaan tiedä, minua on loukattu ja osa minusta vihaa miestä ja toinen puoli tykkää. Kun tämä uskottomuus tuli puun takaa yli 20 vuoden avioliittovuosien jälkeen, se oli minulle
        shokki ja meillä tietääkseni meni ihan hyvin. Onko miehellä ikäkriisi menossa vai mistä johtui, vastaus tulee häneltä vain, että en tiedä. Yritän puntaroida negatiiviset ja positiiviset asiat tässä suhteessa. Tiedän, että päätös on minun tässä tilanteessa.
        En kuitenkaan pelkää jääväni yksin.

        Sano miehellesi että nyt kannattaisi sitten toden tarkoituksella miettiä mistä se uskottomuus johtui. Kyllä se vastaus sieltä ajan kanssa tulee jos oikeasti miettii, ihan jokaiselle. Miehesi ei halua edes yrittää selvittää kun pelkää... luultavasti seurauksia rehellisestä vastauksesta.
        TEOT, ei sanat, on suhteessa hyvin ratkaisevassa asemassa.
        Aika ihmeellistä miten tuollaisten tekojen jälkeen pettäjät vielä luulee että kaikki hyvin kun puoliso ei heti heitäkään pihalle. Luottamusta ei rakenneta pelkän anteeksipyynnön varaan.


      • kasvu ulos
        läheisriippuvuutta? kirjoitti:

        Sano miehellesi että nyt kannattaisi sitten toden tarkoituksella miettiä mistä se uskottomuus johtui. Kyllä se vastaus sieltä ajan kanssa tulee jos oikeasti miettii, ihan jokaiselle. Miehesi ei halua edes yrittää selvittää kun pelkää... luultavasti seurauksia rehellisestä vastauksesta.
        TEOT, ei sanat, on suhteessa hyvin ratkaisevassa asemassa.
        Aika ihmeellistä miten tuollaisten tekojen jälkeen pettäjät vielä luulee että kaikki hyvin kun puoliso ei heti heitäkään pihalle. Luottamusta ei rakenneta pelkän anteeksipyynnön varaan.

        Tuo oli hyvin vastattu ja niin teenkin. Ne teot piinaa suuresti nyt ja luottamus
        on suossa, pitkä taival.


      • Kahden vaiheilla
        läheisriippuvuutta? kirjoitti:

        Sano miehellesi että nyt kannattaisi sitten toden tarkoituksella miettiä mistä se uskottomuus johtui. Kyllä se vastaus sieltä ajan kanssa tulee jos oikeasti miettii, ihan jokaiselle. Miehesi ei halua edes yrittää selvittää kun pelkää... luultavasti seurauksia rehellisestä vastauksesta.
        TEOT, ei sanat, on suhteessa hyvin ratkaisevassa asemassa.
        Aika ihmeellistä miten tuollaisten tekojen jälkeen pettäjät vielä luulee että kaikki hyvin kun puoliso ei heti heitäkään pihalle. Luottamusta ei rakenneta pelkän anteeksipyynnön varaan.

        Tuo on niin totta. Pettäjät luulevat saaneensa kaiken anteeksi kun kumppani ei heti heitäkään ulos. Teot kertovat enemmän kuin mitkään sanat. Kun kohtelee huonosti, niin " minä rakastan sinua" ei merkitse YHTÄÄN MITÄÄN.
        Olen useasti miettinyt, että pitäisikö pettäjä heittää heti ulos että oppisi jotain. Tunnen olevani vastuussa jotenkin jos annan anteeksi ja mies tekee jollekulle toiselle samoin kun ei opi ihmisen satuttamisesta mitään.


    • eräsex

      ilman sairautta, olipa hyvä kirjoitus.

    • pettynyt petetty

      Kiitos, kun kerroit kokemuksestasi surusilmä. Minulla mies jäi myös kiinni salasuhteesta. Kaikki tapahtui sairasteluni aikaan. Lapset ja minä olisimme tarvinneet mieheni tukea ja aikaa kotiin. Olisimme tarvinneet kotitöiden jakoa, hänen lasten hoidosta vastuun ottoa edes hieman. Mies sen sijaan pidensi työreissujensa kestoa ja kävi vaan kotona kääntymässä. Minä yritin selvitä kotiarjesta fyysisesti sairaana yksikseen. Alkaessani kuntoutumaan sain mieheni kiinni sivusuhteesta. Mies oli uskotellut hoitavansa arjen ja puolisoaan vaikkei kotona juuri käynyt.Ei sitten suhde kantanut vastamäessä, kun ei mies vastuuta ottanut. Lapsille lupauksia jatkuvasti pettää, tulee lastensa tapaamisiin kolmekkin tuntia myöhässä, että sellainen kunnon perheiskä joka ei lainkaan lastensa arkea tunne. Ei ainakaan kotikuvioiden hyvästä hoidosta ole rasittunut sivusuhteeseen hypätessään. Ero tuli. Parempi yksinhuollettu arki kuin jatkuva epävarmuus ja toisen laiminlyödyt lupaukset. Odotin kyllä enemmän, en kuunaan päivänä olisi voinut uskoa hyvän ja lempeän suhteen muuttuvan arjenkoitoksissa näin rajusti.

    • syyllinen.

      Siitä, etteikö pettäjälle jäisi suuri tuska kannettavaksi... Itse koen aivan hirveää syyllisyyttä pettämisestäni, vaikka siitä on jo aikaa ja puolisoni kanssa asiaa on käsitelty. Silti itken asiaa monesti viikossa ja koen itseni huonoksi ihmiseksi. Ja syytän itseäni kaikesta mitä meidän suhteessa NYT tapahtuu, koen olevani syyllinen jokaiseen riitaan, vaikkei riideltäisikään siitä asiasta.

      • Resili-Enssi

        Syylliselle ja kaikille muillekin uskottomuudesta huolimatta parisuhdetta jatkaville:

        Mitä sitten, kun salasuhde on tapahtunut tosiasia, josta pitäisi päästä yli?

        Kriisistä on jotenkuten toivuttu puolin ja toisin (Tosin salasuhteen toisen osapuolen toipumisesta en osaa sanoa mitään.) Minä olen hyväksynyt, että mies ei ollutkaan sellainen kuin luulin, seksuaalinen haluttomuus ei johtunutkaan masennuksesta ja valehtelu sujui luontevasti. Mies on toipumassa menetyksestä: ei enää mieltä kutkuttavia tekstiviestejä, salaisia tapaamisia, vieraita sänkyjä, ylistävää ihailua jne.

        Päätettiin pysyä yhdessä kaikesta huolimatta. Ymmärretään uskottomuuden syyt ja seuraukset. Ei luovuteta niin kauan kuin rakastetaan (myös) toisiamme.

        Entä nyt? Miten tätä arkea lähdetään elämään eteenpäin? Katsomme toisiamme aamulla väsyneesti. Kriisi on vienyt yöunet ja ilon elämästä. Miten lähestyä toista fyysisesti? Miten osoittaa luottamusta ja arvostusta? Miten päästä pettäjän ja petetyn rooleista ja elää taas miehenä ja vaimona?

        Haluaisin tarinalle onnellisen lopun, mutta pahalta näyttää. En odota ihmeitä, mutta jos joku voisi kertoa jonkin pienen korjaavan askeleen.


    • uhriko

      harvoin luen tällaista "syylliseltä". Vaikka tuntuu, että miehenikin kokee tällaista syyllisyyttä puheiden mukaan, mutta miten saada itseni uskomaan hänen sanaansa.

    • selityksen makua

      Virtsaputkentulehdus on äärimmäisen harvinainen miehellä. Lisäkives tai eturauhastulehdus yleensä ja niihinkin suositellaan hoidoksi käteen vetämistä. Voipi olla että lääkäri on siihen kirjoittanut kuurin. Klamydia tietysti on yksi luonnollinen selitys tai tippuri.

    • hotnottoo

      Samalla kaavalla: Hyvä, yli 20 v. kestänyt suhde päättyi kun sairastuin. Vaikka oli tiedossa että paranen, mies koki tilanteen stressaavana ja etsi iloisempaa seuraa. Kun pettäminen paljastui murruin. Olihan tukenut vuosia aiemmin miestäni pitkän sairausjakson aikana pyytettömästi.

      Ensimmäinen oire pettämisestä oli kyvyttömyys ja seksisatä kieltäytyminen väsymykseen tms.vedoten. Ilmeisesti omatunto lamauttikin pelivälineet ,kun vahingossa paljastui että mies hankki rakastajaa varten erektiolääkkeitä.

      Miehelläsi on todennäköisesti suhde johonin toiseen meneillään myös nyt, todennäköisesti joku salahoito ilman tunteita. Kun ekan kerran on pettänyt, seuravissa kynnys on todella matala. Ja pettämisen tuomaan jännitykseen jää myös kokukkuun. Joten good bye vaan. Entiseen ei ole paluuta.

      • ei petä

        Toisen kanssa vehtailu vie aina luottamuksen ja saa aikaan riittämättömyyden tunteen. Pitää vaan tsempata ettei se ollut sinun arvoisesi mies arvokaampiakin löytyy jotka välittää ihan aidosti ja oikeasti. Sattuuhan se se on selvää ja sydän hajallaan pitkään ja vaikuttaa seuraaviinkin suhteisiin väkisinkin. Itse en anna anteeksi pettämistä. Silloin saa kantaa vastuunsa teoistaan ja häipyä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe