Samsung 840 EVO todella hidas?

SSD840EVO

Pitääpä kokeilla kirjoittaa asiasta tänne, kun ei tuonne muropaketin hienolle forumille näköjään saa enää uutta salasanaa/tunnusta...

Eli otsikossa mainittu ssd-levy muuttui todella hitaaksi. Ajoin Aida64 linear read testin ja huolestuttavat lukemathan sieltä tuli alle puoli vuotta vanhalle levylle.



Formatoin levyn ja nopeus palasi samalle tasolle kun ostaessa.



Onko ideoita mikä tuon aiheutti ettei käy samalla tavalla uudestaan? Rapid teknologia ei ollut käytössä.

13

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SSD840EVO
    • Toihan on helkkarin hidas levy. Siinä on kusetuspuskuri jonka takia se näyttää testeissä nopeelta. Käytännössä hidas.

    • SSD840EVO

      No ei toi mikään hidas levy ole kun vain sattuu toimimaan. :)

      • wemåpfmp

        kusetuspuskuri?


    • deovr

      Käppyrän pitäisi kulkea lähempänä 500 MB/s, ilmeisesti olet kytkenyt levyn SATA2 liitäntään, kun piirtää noin nättiä suoraa viivaa alhaisella tasolla.

      Mitä tuo formatointi tarkoittaa? Asensitko käyttöjärjestelmän uudelleen?
      Jos asensit, kannattaisi etsiä syitä hidastumisen sieltä suunnalta, töyhkä ja tilan puute?

    • SSD840EVO

      Niin on sata2 liittimessä, kun ei emolta uudempia löydy. Formatoin levyn ja sitten asensin windowsin uudelleen. Nyt kun on kaikki tarvittavat ohjelmat ja pelit siinä niin nopeus pysyi ennallaan. Jäänee mysteeriksi mikä tuon levyn hidastelun aiheutti ja jos se tekee sen uudelleen niin lienee tuossa levyssä jotain vikaa.

      Vapaata tilaa oli puolet ennen formatointia. Olen ymmärtänyt, että ssd levyissä hidastuisi lähinnä kirjoitusnopeus levyn täyttyessä.

      Yritin googletellakin oisko kellään käynyt vastaavaa, mutta en löytänyt.

      • Tossa Evossa on 3 gigan puskuri, se tukkoon ja levy hidastuu hitosti.


    • SSD840EVO

      Ai mikä se tuollainen puskuri on? Välimuistiahan tuossa on 512 Mt. Ja ei luulis tosiaan puolen vuoden käytöllä vielä menevän tukkoon kun kirjoitetun datan määräkin oli vielä vähän alle teran ja smart tiedoissa wear level vasta 3.

      • Siinä on 3 gigan verran SLC:ta. Se loppuu = kirjotetaan suoraan TLC:lle joka on tosi hidasta.


      • 18+4


    • tzseckkaa

      Onko AHCI modessa? Onko TRIM päällä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3189
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2466
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1753
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1707
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1560
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe