Vanhemmat juovat

Vikka

Minun vanhemmat juovat joka viikko ja kutsuu koko suvun kylään. Ja koko sukuhan on alkoholisteja täynnä. Minun serkkupoika varsinkin ihan painostaa juomaan. Aina istumme olkkarissa ja juttelemme. Serkkupoika antaa kaljaa ja jos sanoo että en halua ottaa niin se sanoo että Ota ota, pitäähän sitä juomaa olla ja tyrkyttää. MInun on vaikea kieltäytyä enkä viitsi alkaa mesomaan. Ei siinä mitään, vaikka olen 17, mutta tämä varmaan menee jo omituiseksi. Minun kaverit menevät kaupunkiin juomaan salaa, koska vanhemmat ei anna kaljaa. Minulla ei ole sitä pelkoa. En ole uskaltanut sanoa kenellekään kaverille että miten meillä. Ei muuta, oli pakko tulla avautumaan. Ai niin muuten, onko alkoholisuus periytyvää? Minun suvussa siis on alkoholisteja ja ne jotka ei ole vielä alkoholisteja juovat kyllä melko runsaasti. Tuleekohan minustakin isona juoppo? :/ ......

3

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_tuomittu

      Olet jo niin vanha ja fiksu että olet ihan oikein alkanut funtsia asioita.
      Koska olet vasta 17, nyt on hyvä aika soittaa tai käydä paikkakuntasi lastensuojelussa. En osaa varmaksi arvata, mitä tapahtuu, mutta todennäköisesti jotakin kannaltasi myönteistä. Muuta omillesi heti kun mahdollista, vaikkapa jo nyt ennen täysikäisyyttä. Serkkupoikaa voisi syyttää alkoholi. tai lastensuojelulainsäädännön rikkomisesta, hänellä ei siis ole laillista lupaa "pakottaa" alaikäistä juomaan. Haluaa sinusta ryyppykaverin..
      Kuule toi kotosakki ei ole mistään kotoisin henkisesti eikä kasvattajina. Sinun on puhuttava ulkopuoliselle tervejärkiselle ihmiselle/miehelle asioistasi. Aloita etsimällä Al-Anon-ryhmä, kävelet vaan sisään ja kertoilet ajatuksiasi, huoliasi.
      'Lopulta täysi pesäero koko sakkiin ja kivan vaimon löytäminen on paras suunta elämään. Noi todella opettavat sut ryyppäämään kädestä pitäen, sitten pummaavat rahasi ja pilaavat opiskelusi.

    • oppeliini1

      Sinusta ei tule isona juoppoa!
      Sukusi huolellisesti ja harkiten tuhoaa viinalla aivonsa. Heistä (todennäkoisimmin) jo suurin osa on väliinputoajia ja luusereita. He varmasti syyttävvt yhteiskuntaa ja muita kun ovat tahallaan sotkeneet viinalla elämänsä.

      Pidä pääsi ja vain kieltäydy viinasta vaikka sitä sinulle kuinka tyrkytetään.
      Voit aina hakea mehulasin/lasillisen jäävettä ja uskotella että se mitä lasissasi on (mainostamatta koostumusta) on juuri sinulle sopivinta.

      Olosi kona juoppojen kanssa saat loppumaan kun haet oman asunnon ja valitset omat seuralaisesi. Tulet huomaamaan että viinattomia hauskanpitäjiä ja juttukaverita on hyvin paljon. He saavat iloa elämäänsä urheilusta, taiteesta, tieteistä, ulkoilusta jnejne.

      Ts. kehittämällä aivojaan tuhoamisen sijasta.

      Heidän seuransa on sitv mitä sinä tarvitset!

    • Kiinankaalinen

      Meillä suomalaisillamme on geeneissämme huomattava alttius riippuvuuksiin. Joissakin suvuissa epäilemättä enemmän kuin toisissa ja hyvin suuri osa riippuvuuksien syntymisessä on myös opituilla käytösmalleilla. Kyse ei ole pelkästään alkoholismista, vaan riippuvuuksista yleensä.

      Asiahan on niin, että jokaisesta itsestään on kiinni, päästääkö riippuvuutta syntymään. Suurin osa meistä ei geeneistämme huolimatta ole riippuvaisia yhtään mistään. Sinun ei tarvitse olla huolissasi siitä, että sinusta tulisi alkoholisti, osaathan kaikesta päättäen olla ottamatta.

      Kotitilanteesi on hyvin ikävä. Olen samaa mieltä aikaisemmin vastanneiden kanssa siitä, että sinulle olisi hyväksi päästä omillesi. Ehkäpä voisit puhua kuraattorin kanssa, jos koulussasi sellainen on. Älä suotta arastele, he ovat nähneet ja kuulleet kaiken, kymmeniä paljon vaikeampiakin asioita. Kuraattori voi neuvoa sinua siinä, miten päästä tilanteessasi eteenpäin ja ns. selville vesille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe