Syksyllä

känsätuhkelo

on niin paljon hyvää ruokaa että täyttyy kaapit ja vatsat, ei ennätä kaikkea millään syömää. Ruokaa tulee kasvimaalta ja metsästä.
Kaupasta vaan suolaa kahvia ja maitoa.

Tänäänkin piti syödä yhtä aikaa paistettuja kehnäsieniä, herkkutatteja ja sienisalaattia haaparoiskuista, parsakaalin kera.
Jälkkärina mustikoita, muodossa mustikkamaito.

Mites muiden ruokatalous syksyisin?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

      No, miksei sulla ole riistaruokia, meillä mies menee hirvijahtiin lokakuussa, ja tekee oikein miehistä ruokaa hirvipaistia, hän myös kalastaa. Kalaa ja riistaa riittää. Sieniä emme käytä. Prismasta haemme täydennystä.

      • känsätuhkelo

        No ei ole miestä mutta kalaa tulee ovesta, usein perattuna. Hirvikausi on edessä, jäniksiä ja lintuja tulee joka syksy. Tuttavat tuo, tietävät että syön ja arvostan riistaa ja kalaa.

        Yritin vaan kertoa että syksyisin olen tuoreen ruuan suhteen omavarainen, ei juuri kauppaan asiaa.
        Minusta se on hauskaa, syödä omia kasvattamia ja keräämiä tuotteita.


    • S.Hannes

      Kaupasta mustikka- ja puolukkapussi, sekavihanneksia, porkkanoita, sardiinia ja jumboja, nam, nam.

    • k/k

      Sieniä?Kaalia? ja muuta roskaa ja epämääräsiä jota maasta löytyy.
      Noitten puolesta mä kuolisin nälkään.
      Perunaa, porkkana ja sipuli tietysti muut lehmille.

      • akansieni

        Etkö syö sieniä, vai halusitko vain hupsahdella?


    • Olen tyytyväinen

      Onko täällä muita naisia,joiden mies kalastaa ja metsästää, näitä perinteisiä miesten harrastuksia, lisäksi tekee mökillä polttopuut, huolehtii mökin korjaukset, itse laitan muutamia kukkia, amppeleita ja pienen kasvimaan. On se vaan kiva, kun on tekevä kumppani.

    • ent. siivoojaparka

      Jaha, taas tiedustellaan mitä söin.

      Ettei jäisi kaivelemaan, niin kerron. Tässä vähän jälkeen puolenpäivän haukkasin aamupalaksi kaksi leipäpalaa (karpaloleipää), joitten päällä oli kasslerisiipu. Palanpainikkeeksi join lasillisen alkoholitonta omenasiideriä. Sitä ennen olin hörpännyt ämpärillisen pikakahvia (Gevalia milea).

      Välipalaksi aion syödä kohta nähtävästi tuoreita lumuja, koska ne näkyy olevan valmiina tuossa koneen vieressä.

      Jatkoa seuraa myöhemmin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      43
      8165
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4696
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      68
      3452
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2206
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1729
    6. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      18
      1717
    7. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1707
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      359
      1553
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      66
      1243
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1138
    Aihe