Ongelma kaiuttimien kanssa

Minä163

Elikkäs minulla on ongelma... Olen ostamassa kaiuttimia ja löysin yhdet hyvät. Mietin vaan että voiko nuo liittää toisiinsa vaan pelkällä RCA piuhalla. Tietokoneeseen ajettelin nuo liittää. Ja tarviiko noihin jotai ihme härpäkkeitä lisäksi että noi sais toimimaan?

http://www.amazon.com/BIC-America-DV62si-Bookshelf-Speakers/dp/B00006JPDI/ref=pd_bxgy_e_img_y

http://www.amazon.com/BIC-America-F12-475-Watt-Subwoofer/dp/B0015A8Y5M/ref=pd_bxgy_e_text_z

http://www.amazon.com/BIC-America-DV-62CLRS-Channel-Speaker/dp/B00009WBYL/ref=pd_bxgy_e_text_y

Kiitos avusta ja anteeksi kkirjoitus viesteistä.

5

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eli nuo näyttäs olevan ihan normaaleilla kaiutinkaapeleilla liitettävät kaiuttimet.
      Lisäksi tarvitset kotiteatterivahvistimen jos meinaat monikaiutinjärjestelmää rakennella.
      Sitten vaan liität tietokoneen kiinni 3,5mm ----------> rca x2 kaapelilla kiinni vahvistimeen. Jos tietokoneesta löytyy digitaalinen ulostulo niin se on parempi juttu. Silloin vain liität tietokoneen digitaaliseen sisääntuloon vahvistimessa.

      • Minä163

        Voivatko nuo toimia ilman vahvistinta? Kun ajattelin liittää nuo kaikki bassoon ja basson liitäsin suoraan tietokoneeseen. Voisiko se onnistua?


      • Minä163
        Minä163 kirjoitti:

        Voivatko nuo toimia ilman vahvistinta? Kun ajattelin liittää nuo kaikki bassoon ja basson liitäsin suoraan tietokoneeseen. Voisiko se onnistua?

        Ja ajattelin myös jättää keski kaiuttimen pois kokonaan.


    • musapoika243

      Ei ne toimi ilman vahvistinta.

    • Musiikkimies87

      Nuo ovat perus kaiutinkaapeleilla liitettävät kaiuttimet. Ilman kotiteatterivahvistinta et pysty noita kaiuttimia käyttämään jos 2.1 tai monikanava kaiutinjärjestelmää rakentelet.

      Jos olet valmis hieman tinkimään äänenlaadusta ja haluat säästää rahaa. Niin osta suoraan tietokoneisiin tarkoitettu kaiutinjärjestelmä, nämä liitetään tietokoneeseen yleensä 3.5mm RCA kaapeleilla. Vahvistin on näissä sisään rakennettu joko kaiuttimeen tai useimmiten subwooferiin. Esim. Creative, logitech, trust, sony, bose valmistavat ihan hyviä kaiutinjärjestelmiä tietokoneille. Watteihin ei kannata sitten liikaa tuijottaa, kyllä useimmat 2.1, 4.1, 5.1, 6.1, 7.1
      PC kaiutinjärjestelmistä lähtee sen verran hyvin ääntä, että kyllä saat häädöt hyvinkin nopeasti jos kerrostalossa niitä rupeat huudattelemaan. Jos hifistellä pitää niin THX luokitetuista PC kaiutinjärjestelmästä lähtee aivan tarpeeksi hyvin ääntä korviesi tärykalvojen repeämiseen.

      Creative ja logitech tarjoavat parhaimman vastineen rahalle. 70-150€ hintaluokasta saat jo ihan hyvät kaiuttimet etkä maksa ylihintaa merkistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      236
      2580
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      10
      1474
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1392
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1305
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1150
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      882
    8. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      868
    9. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      868
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      815
    Aihe