Unesta.

Woman19.

Onko monella samaa ongelmaa, että kun nukut tarvittavan määrän niin et siltikään ole tyytyväinen energiatasoosi. Eli tekisi mieli vain mennä takaisin nukkumaan, ja sitten vit*ttaa kun tietää joutuvansa kestämään koko päivän samoilla unilla. Itse tulen kohta hulluksi, sillä kokoajan vain tarmo pois ja väsyttää... En pääse toteuttamaan itseäni ja elämään normaalisti.

Etenkin nyt, kun olen toista viikkoa flunssassa jossa yskin keuhkoni pihalle ja nokka vuotaa vettä... Mukavaa yskiä pari yötä putkeen.

Olisi siis kiva saada jotakin apuja tähän...

11

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama täällä

      Oon 17v tyttö ja nukun yössä semmonen 9 tuntia ja silti seuraavana aamuna kaikki voimat silti poissa ja haluttais vain jäädä sänkyyn nukkumaan joten et oo yksin.
      Ärsyttävää kyllä vaikka nukkuu hyvin niin silti ei oo energiaa oikeen tehdä mitään.

      • Woman19.

        On kyllä ihan kamala vaiva toi. Flunssakin vaan pahenee nähtävästi ja tunnen itseni jo vuodepotilaaksi pikkuhiljaa... En ole voinut käydä edes hankkimassa saikkutodistuksia kun niin pahalta näyttää.

        Kyllä silti olen kammennut itseni lenkille pariin otteeseen, ongelma on siinä että yleensä vasta illalla tunnen oloni edes hiukan paremmaksi joten olen sitten hyödyntänyt tuota ajanjaksoa.

        Olen tohon energiaongelmaan itse kokeillut kaikenmaailman hedelmät, vedenjuonnin lisäyksen, mehut, vitamiinijuomat, proteiinijuomat ja patukat, vihreät teet jnee. Muttakun ei vain tunnu olevan niistäkään apua. Ja siis kun tämä ongelma ei ole ollut vain flunssan aikaan, vaan jo aiemmin.

        Pitäisiköhän johonkin verikokeisiin lähteä?


      • Woman19.
        Woman19. kirjoitti:

        On kyllä ihan kamala vaiva toi. Flunssakin vaan pahenee nähtävästi ja tunnen itseni jo vuodepotilaaksi pikkuhiljaa... En ole voinut käydä edes hankkimassa saikkutodistuksia kun niin pahalta näyttää.

        Kyllä silti olen kammennut itseni lenkille pariin otteeseen, ongelma on siinä että yleensä vasta illalla tunnen oloni edes hiukan paremmaksi joten olen sitten hyödyntänyt tuota ajanjaksoa.

        Olen tohon energiaongelmaan itse kokeillut kaikenmaailman hedelmät, vedenjuonnin lisäyksen, mehut, vitamiinijuomat, proteiinijuomat ja patukat, vihreät teet jnee. Muttakun ei vain tunnu olevan niistäkään apua. Ja siis kun tämä ongelma ei ole ollut vain flunssan aikaan, vaan jo aiemmin.

        Pitäisiköhän johonkin verikokeisiin lähteä?

        Niin ja nyt sain näemmä vielä vatsataudinkin.


      • häh?
        Woman19. kirjoitti:

        On kyllä ihan kamala vaiva toi. Flunssakin vaan pahenee nähtävästi ja tunnen itseni jo vuodepotilaaksi pikkuhiljaa... En ole voinut käydä edes hankkimassa saikkutodistuksia kun niin pahalta näyttää.

        Kyllä silti olen kammennut itseni lenkille pariin otteeseen, ongelma on siinä että yleensä vasta illalla tunnen oloni edes hiukan paremmaksi joten olen sitten hyödyntänyt tuota ajanjaksoa.

        Olen tohon energiaongelmaan itse kokeillut kaikenmaailman hedelmät, vedenjuonnin lisäyksen, mehut, vitamiinijuomat, proteiinijuomat ja patukat, vihreät teet jnee. Muttakun ei vain tunnu olevan niistäkään apua. Ja siis kun tämä ongelma ei ole ollut vain flunssan aikaan, vaan jo aiemmin.

        Pitäisiköhän johonkin verikokeisiin lähteä?

        Miten ei pysty hakemaan sairaslomatodistusta, ja silti kykenee lenkkeilemään?


    • 3+3

      Riittävän unen jälkeinen väsymys EI ole normaalia.

      Ensi pitää tarkistaa ravinto ja ravintolisät.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

      Väsymystä aiheuttaa

      anemia
      kilpirauhasen vajaatoiminta
      keliakia
      huono ravinto
      uniapnea (lihavien tauti)
      jodin puute
      ylikunto

      eli lääkärile, jos riittävä lepo ja uni ei tuo virkeyttä.

      Ja kipeänä EI saa harrastaa mitään liikuntaa.

    • Check this

      Itselläni auttavat melatoniini, noin tuntia ennen petiin menoa, magnesium ja monipuolinen b-vitamiinivalmistie (berex pro). Magnesium on hyvä ottaa illalla, b-vitamiini parempi ottaa aamulla.

      • 3+3

        Melatoniini on unettomuuteen. Tässä nyt ei ole siitä kyse, vaan että väsyttää kaiken aikaa.

        ON paljon sairauksia ja ravintoaineden puutoksia, jotka aiheuttavat väsymystä.


      • 4+8
        3+3 kirjoitti:

        Melatoniini on unettomuuteen. Tässä nyt ei ole siitä kyse, vaan että väsyttää kaiken aikaa.

        ON paljon sairauksia ja ravintoaineden puutoksia, jotka aiheuttavat väsymystä.

        Melatoniini voi myös parantaa unen laatua. On aika paljon parempi nukkua se yhdeksän tuntia oikeast hyvin, kuin vaikka kaksitoista huonosti. Eli kyllä siitä voi olla apua.


    • ....................

      Hb? Kilpirauhasarvot? Mykoplasman tulos? Jne., jne,

    • Boa Vista

      Unen laadussa voi olla myös häikkää, samoin ravinnossa, nukkumapaikan laadussa elintavoissa, liikuntatottumuksissa jne. Voi olla useamman tekijän summa.

    • elintavat?

      Niinpä.

      Suomalainen elää leivällä, pastalla, puurolla, makaronilla, perunalla, sokereilla, prosessoiduilla kasvirasvoilla (margariini, kasvirasvakerma jne...) ja rasvattomilla sokeririkkailla maitotaloustuotteilla. Ja mikä on lopputulos?

      Illat ja yöt roikutaan netissä ja telkkarin ääressä ja ulkona käydään vain kauppareissuilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7311
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4324
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      58
      2737
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2146
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1679
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      343
      1414
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1242
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1087
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe