Vaikka ihmiset

ylistävät

Jeesuksen ristinkuolemaa ja voittoa saatanasta ja synnin vallasta SE ei tee sanomisista oikeita.

Se mitä Jeesus on tehnyt Isän tahtoa täyttäen jää vain "irvikuvaksi" kaikille
jotka EIVÄT USKO JEESUSTA.

Jeesus EI vain kärsinyt ja kuollut. Hän syntyi ENSIN ihmiseksi ja ELI
ihmisenä KUIN myös Jumalan Poikana TÄYTTÄEN silloinkin ISÄN tahtoa.
"Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."
" Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. 50. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

13

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silloin kun

      ihminen pahentuu Jeesuksen sanoman tuojan sanomaan, niin
      syy ei ole tuon sanoman tuojassa vaan vastaanottajassa.

      Ihmiset ovat todella syvässä omanvanhurskauden uskossa, luullen, kun he yrittävät
      tai vain antavat anteeksi ja tekevät "hyviä" tekoja he sen kautta pelastuvat.

      Siis mistä "Jeesuksesta" mistä "pelastuksesta" on kyse, kun Jeesuksen Jumalan Pojan
      sanomat loukkaavat, tuntuvat pahoilta jne....???

    • Jumalan Hengen

      vaikutuksessa oleva ihminen EI pahennu YHTEENKÄÄN Jeesuksen sanomaan.
      Jumalan Hengen vaikutuksessa oleva ihminen EI syytä YHTÄKÄÄN muuta ihmistä.

      Näin jokainen voisi herätä tutkimaan sisintää, uskoaan JOS Jeesuksen jotkin
      sanomat eivät miellytä, niitä ei tahdo nähdä silloin ihmistä ei ohjaa Taivaan Isä
      vaan aivan muu herra.

      Paljosta on kysymys.

    • mutta kun

      sunin teuvo ei Jeesuksen sanomaa vaan aivan jotain muuta...

    • Miksi roikut

      jossain ihmisessä?

      Sanomassa jota tuon EI ylistetä yhtäkään ihmistä, vaan tuon sanomaa
      joka kehoittaa USKOMAAN JEESUSTA.

      Silloin kun usko lähtee, saa alkunsa ja kasvaa jostakin muusta kuin Jeesuksen
      sanomista se ei johdata Jumalan tahdon tielle, Hänen johdatukseensa.

    • jhgfd

      Kenen vallassa rikollisen kristinuskon uskovaiset ovat uskontunnustuksensa kaltaisina....:

      Ensin koulutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
      'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

      ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin syntyy ammattilainen eksyttäjä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      Markuksen evankeliumi:
      12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
      12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
      12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."

      rikollisella kristinuskolla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia! Arvatkaapa kuka ja kenen tahto seuraavat teitä kouluttaa ja aivopesee uskontunnustuksenne kaltaisiksi!!!

    • Täällä ei ole

      kuin kaksi valtaa joidenka alaisuudessa ollaan,
      Joko Jumalan tai kavalan käärmeen.

      Mutta Jumalalla on antaa vain YKSI ja sama USKO tahtonsa tielle käyneille ja sillä oleville.

      Tämä kavala käärme puolestaan omaa miljoonittain uskoja joilla se saa kaikki
      ne petettyä jotka EIVÄT USKO JEESUSTA ja lähde näin Jumalan tahdon tielle.

      Täällä EI ole mitään välimaastoa, ihminen on siis joko Jumalan tahdon tiellä tai
      valheen vietävänä.

      Puhutaan "uskokaa raamattua", mutta kun raamatusta tuo Jeesuksen sanomaa SITÄ ei uskotakaan?

      EI pelastusta löydy Jeesuksen ulkopuolelta.

    • tämmöistäkin tietoa

      Jeesus ei itse puhunut kuolemastaan minään pelastustapahtumana vaan siitä alkoivat puhumaan vasta myöhemmät vaikuttajat Paavali etunenässä. Ei edes Jeesuksen veli Jaakob eräitten tietojen mukaan siihen uskonut kun johti alkuseurakuntaa ennenkuin Paavali otti vallan.

      • alkuper. tunnistaja

        " Jeesus ei itse puhunut kuolemastaan minään pelastustapahtumana vaan siitä alkoivat puhumaan vasta myöhemmät vaikuttajat Paavali etunenässä. Ei edes Jeesuksen veli Jaakob eräitten tietojen mukaan siihen uskonut kun johti alkuseurakuntaa ennenkuin Paavali otti vallan."

        Aivan omiasi tai tietämättömiäsi puhut.

        Luuk. 24:1-8 sekä 44-53

        1 Ensimmäisenä päivänä sapatin jälkeen naiset jo aamuvarhaisella menivät haudalle ja ottivat hankkimansa tuoksuöljyt mukaan.
        2 He havaitsivat, että kivi oli vieritetty haudan suulta,
        3 ja kun he menivät sisälle hautaan, he eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista.
        4 Kun he olivat ymmällä tästä, heidän edessään seisoi yhtäkkiä kaksi miestä sädehtivän kirkkaissa vaatteissa. [Ap. t. 1:10]
        5 Naiset pelästyivät ja painoivat katseensa maahan. Mutta miehet sanoivat heille: "Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta?
        6 Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista. Muistakaa, mitä hän sanoi teille ollessaan vielä Galileassa:
        7 'Näin täytyy käydä: Ihmisen Poika annetaan syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulitaan, mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.'" [Luuk. 9:44]
        8 Silloin he muistivat, mitä Jeesus oli puhunut.

        44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. [Luuk. 2:50 ]
        46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]
        48 Te olette tämän todistajat. [Joh. 15:27; Ap. t. 1:8, Ap. t. 2:32, Ap. t. 10:41; 1. Kor. 15:15]
        49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta." [Jes. 44:3; Joel 3:1,2; Joh. 14:26; Ap. t. 1:4; Gal. 3:14]
        50 Jeesus vei opetuslapset ulos kaupungista, lähelle Betaniaa, ja siellä hän kohotti kätensä ja siunasi heidät. [Mark. 16:19; Ap. t. 1:9-14]
        51 Siunatessaan hän erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
        52 He kumartuivat maahan asti ja osoittivat hänelle kunnioitustaan, ja sitten he riemua täynnä palasivat Jerusalemiin. [Luuk. 1:44 ]
        53 He olivat alati temppelissä ja ylistivät Jumalaa.

        Lue uudestaan erityisesti jakeet 6-8 ja 44-53

        Huomaat, että puhuit tietoa, joka ei ollut ensinkään tietoa vaan väärää tietoa. Älä enää jaa sitä oikeana tietona.


      • Sekava oli
        alkuper. tunnistaja kirjoitti:

        " Jeesus ei itse puhunut kuolemastaan minään pelastustapahtumana vaan siitä alkoivat puhumaan vasta myöhemmät vaikuttajat Paavali etunenässä. Ei edes Jeesuksen veli Jaakob eräitten tietojen mukaan siihen uskonut kun johti alkuseurakuntaa ennenkuin Paavali otti vallan."

        Aivan omiasi tai tietämättömiäsi puhut.

        Luuk. 24:1-8 sekä 44-53

        1 Ensimmäisenä päivänä sapatin jälkeen naiset jo aamuvarhaisella menivät haudalle ja ottivat hankkimansa tuoksuöljyt mukaan.
        2 He havaitsivat, että kivi oli vieritetty haudan suulta,
        3 ja kun he menivät sisälle hautaan, he eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista.
        4 Kun he olivat ymmällä tästä, heidän edessään seisoi yhtäkkiä kaksi miestä sädehtivän kirkkaissa vaatteissa. [Ap. t. 1:10]
        5 Naiset pelästyivät ja painoivat katseensa maahan. Mutta miehet sanoivat heille: "Miksi etsitte elävää kuolleiden joukosta?
        6 Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista. Muistakaa, mitä hän sanoi teille ollessaan vielä Galileassa:
        7 'Näin täytyy käydä: Ihmisen Poika annetaan syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulitaan, mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista.'" [Luuk. 9:44]
        8 Silloin he muistivat, mitä Jeesus oli puhunut.

        44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. [Luuk. 2:50 ]
        46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]
        48 Te olette tämän todistajat. [Joh. 15:27; Ap. t. 1:8, Ap. t. 2:32, Ap. t. 10:41; 1. Kor. 15:15]
        49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta." [Jes. 44:3; Joel 3:1,2; Joh. 14:26; Ap. t. 1:4; Gal. 3:14]
        50 Jeesus vei opetuslapset ulos kaupungista, lähelle Betaniaa, ja siellä hän kohotti kätensä ja siunasi heidät. [Mark. 16:19; Ap. t. 1:9-14]
        51 Siunatessaan hän erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.
        52 He kumartuivat maahan asti ja osoittivat hänelle kunnioitustaan, ja sitten he riemua täynnä palasivat Jerusalemiin. [Luuk. 1:44 ]
        53 He olivat alati temppelissä ja ylistivät Jumalaa.

        Lue uudestaan erityisesti jakeet 6-8 ja 44-53

        Huomaat, että puhuit tietoa, joka ei ollut ensinkään tietoa vaan väärää tietoa. Älä enää jaa sitä oikeana tietona.

        sepustuksesi.

        Otat Ap.t. ikäänkuin ne olisivat Jeesuksen sanomia.


      • sivuhuomautus
        Sekava oli kirjoitti:

        sepustuksesi.

        Otat Ap.t. ikäänkuin ne olisivat Jeesuksen sanomia.

        Opettelepa lukemaan:

        44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. [Luuk. 2:50 ]
        46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.

        Eli Jeesus ITSE tässä puhuu elämästään, tehtävästään, kärsimyksestään, kuolemastaan, ylösnousemuksestaan sekä siitä, että Hän on syntein Vapahtaja, jonka nimessä on saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. Ote on Luukkaan evankeliumista, ei suinkaan apostolien teoista.

        Sanoit tuossa yllä, että "Jeesus ei itse puhunut kuolemastaan minään pelastustapahtumana". Nyt tuo sanomisesi on osoitettu vääräksi.


    • Netpunk

      Jeesuksen kuolema ei ole sen kummallisempi kuin Osama bin Ladenin, Saddam Husseinin tai Che Guevaran. Nämä kaikki tyypit pakoilivat ja olivat jonkin sortin terroristeja jokainen. Jokaisen myös ilmiantoi joku lähipiiriin kuuluva ja tyypit kohtasivat väkivaltaisen kuoleman.
      Kun jeesuksen elämästä riisutaan kaikki myyttinen ja dramaallinen aines, niin jäljelle jää kuva aikansa jengijohtajasta, joka keräsi ympärilleen hieman syrjäytyneitä ja yksinkertaisia ihmisiä.
      Jeesus oli jonkin sortin hiippi saarnatessaan joutilaisuuden sanomaa: ruoka ja juoma pummattiin, ehkä varastettiin, yösija löytyi mistä milloinkin. Jumalan valtakunnan projektin epäonnistuessa jeesus radikalisoitui ja muutti ajatteluaan väkivaltaisempaan suuntaan. Sitten äijä tuomittiin kuolemaan juuri siitä rikoksesta mistä häntä syytettiin.
      Mitä mystistä asiaan ei liittynyt.

    • ei kukaan tiedä

      Tuo Jeesuksen tuomion syykin on vähän epäselvä. Viime töikseen hän kaatoi rahanvahtajien pöydät ja ylipapit, joilla taisi olla yhteyksiä bisneksiin vihasivat Jeesusta ehkä siitäkin syystä. Yleensä roomalaiset vallanpitäjät olivat tarkkoja jos heidän jumaliaan ei kumarrettu mutta siitä ei Raamattu kerro oliko sillä mitään tekemistä tässä tapauksessa. Joka tapauksessa ainakin minulle on varsinaisen syy Jeesuksen tuomitsemisessa jäänyt epäselväksi. Mytologiat voi kyllä sivuuttaa mytologioina.

      • Ei ole epäselvää

        ei, miksi Jeesus tuli maailmaan, opetti, kärsi ja kuoli ristinpuulla. Mutta myös
        nousi ylös haudasta ja eläää.

        Ei näitä asioita voi ymmärtää, eikä ylipäätään oikein käsittää, ellei Jumala itse saa ihmistä
        herättää ja tahtonsa tielle saattaa.


    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5879
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      310
      3856
    3. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      47
      3108
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      3036
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2434
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2076
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1960
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1640
    9. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1599
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1597
    Aihe