Muutama kysymys...

uuden kanin odottaja...

Meille muuttaa sunnuntaina kääpiöluppapoika kasvattajalta ja kysyisin paria juttua...

Onko Rabbit Royale sopivaa ruokaa? Kuitua näyttäisi olevan aika vähän, mutta... Mitä muuta suosittelisitte? Sellaista jota saa Kiteeltä tai nettikaupoista pienehköissä säkeissä ja suhtkoht halvalla. Äitini ei nimittäin suostu maksamaan kanin ruoasta kovin paljoa...

Sopiiko vessalaatikkoon kuivikkeeksi Toa Lätt? Tai puupelletti? Kumpaa suosittelisitte?

Entäs mitä häkin pohjalle? Käykö alussa sanomalehti, jos kani ei syö sitä? Purua ei mielellään koska pölyää ja se käy äitiäni henkeen...

Paljon olen kaneista lukenut ja vähän vajaat vuoden olen kania halunnut... Joten älkää luulko että kani on hetken mielijohteesta päätetty ottaa.. Ja jos mielellään tämän päivän/huomisaamun aikaan saisi vastauksia, sillä äiti menee huomenna isompaan kaupunkiin tarvikeostoksille.

10

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bunnies

      Ruuaksi suosittelen sellaista pellettiä jossa olisi noin 1-2% rasvaa ja paljon kuitua. Rabbit royalesta en tiedä yhtään. Vessalaatikossa suosittelen puupellettiä.
      Häkin pohjalle voi laittaa perus räsymaton. Toivottavasti oli apua

      • uuden kanin odottaja...

        Rabbit Royalessa siis on vaan 14% raakakuitua, ja tuo kuulostaa miun korvaan tosi vähäiseltä kun sitähän pitäisi olla vähintään se 29%... Että mikähän olisi hyvää? Onko Hobby Plussasta minkälaisia mielipiteitä teillä?


    • 6kaninomistava

      Rabbit royale on tosi hyvä ruoka. :) Ja MISSÄÄN ruuassa ei ole niin paljon kuitua...
      Sitä paitsi kuidut tulee heinästä joten kuidun kohdalla se on melkein ihan sama mutta alle 18% kuitua pelletissä ei saisi olla. :) Rabbit royalea suosittelee kanikasvattajatkin.

      Häkin alle paras olisi matto tai pyyhe. Sanomalehti ei käy. Wc-lootaan kissanpuupelletti tai lämmityspuupelletti käy. Ei kissanhiekkaa.

      Muista antaa kuivaa ruisleipää ja näkkileipää, oksia ja muuta kovaa purtavaa! :) Onnea kanin hankintaan! Itse omistan 6 kania ja syötän rabbitroyalea johon on sekotettu Oxbow pellettiä joka on kylläkin tosi hintavaa...

      • uuden kanin odottaja...

        Ohoh... Joo tosiaan piti olla 20% kuitua eikä 29% :D Mutta jossakin törmäsin pellettiin jossa taisi olla 30% kuitua. Oli kyllä hintakin aika kova, vajaat kympin kilo...

        Mutta kiitos avusta! Taidetaan antaa sitä Rabbit Royalea sille sitten...


      • pupu<3

        Miks ei muka sais sanomalehtee pitää?!? Meil on ollu jo iät ja ajat sanomalehtee kaikil meidän viidel kanil. Koska ne ei syö niit nii mun mielest voi kyl pitää. Eri asii jos on jotai ulkomuotiluokka kanei koska se muste saattaa värjää tassui... Meil on jokasel kanil 100x50 häkki paitsi et yhes asuu kaks. Niitten nimet on base, oliivi, pöpi, enriikka ja Masi. Oliivi sai poikasii ja isä on Masi. Ne on ihania


    • Sedä

      Toa Lätt on vessalaatikossa tosi hyvää, imee mainiosti! Häkin pohjalle sitten matto.

    • 6kanio

      Voi hyvänenaika sinä joka väität että kanin ruuassa 30% kuituu....
      Se on silloin heinäruoka eikä pelletti! Silloin se on litisettyä heinää ja kuitua pitäisi kylläkin olla väh 90% jos se on heinäpelletti!!!!!!!!!!!!!!!

      • uuden kanin odottaja...

        Noh, anteeksi jos minä nyt loukkasin kovastikin, mutta olenpahan nyt yhden asian viisaampi...

        Mutta äiskä ostikin Exeliä, jossa miun mielestä ainakin on perusravintoaineet kohdallaan... En tiedä sitten niistä vitamiineista yms.. koska en ole niihin paneutunut sen enempää.
        Äiti osti myös sitä Toa Lättiä ja muutaman maton...

        Nyt alkaakin olla jo kaikki kasassa pupuvauvaa varten.


    • kanin johdosta

      Otan osaa.

      • uuden kanin odottaja...

        Miten niin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe