Muumio makuuhuoneessa :(

En valmis munkiksi

Olemme olleet naimisissa joitakin vuosia. Minua on alkanut ahdistamaan se, että suhteemme seksi tuntuu olevan täysin oman aktiivisuuteni varassa.

Vaimoni ei tee juuri koskaan aloitetta eikä tunnu kiihottuvan mistään mitä teen hänelle: kosketuksista, suudelmista eikä suuseksistäkään. Kun seksiä on (asiasta etukäteen sovittu, koska spontaaniseksi ei ed. mainituista syistä onnistu) hänen osuus seksistä on riisuutuminen ja selällään makaaminen liikkumatta. Ei pidä pitkistä suudelmista eikä koskettelusta (= ei pidä esileikistä: minun pitää itse saada itseni "toiminta kuntoon"). Aktin jälkeen toisella kiire suihkuun. Hyvällä tahdollakaan ei voi puhua rakastelusta, vaan omalta puoleltani paineen purkamisesta ja vaimon puolelta uhrautumisesta(?).

Minulle seksi on tärkeä osa suhdetta: olen uskollinen, toivon että seksi olisi säännöllistä, aloitteet ja toisen huomioiminen molemminpuolista ja seksin tarkoitus olisi toisen läheisyydestä ja henkisestä läsnäolosta nauttiminen. Vaimolleni seksi taitaa olla ikävä velvollisuus, jonka toivoisi loppuvan.

Vaimoni on muutoin hyvä tyyppi, yhteiselo sujuu seksiä lukuunottamatta. Valitettavasti tyytymättömyys seksiin alkaa vaikuttamaan pikku hiljaa myös läheisyyteen ja yhdessäoloonkin. Miten voisin saada suhteeseemme intohimoa?

32

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mami makuuhuoneessa

      Peruskysymys: Oletteko puhuneet asiasta? Oletteko puhuneet asiasta uudelleen? Puhu vaimollesi ystävälliseen sävyyn älä tiukkaa vastauksia. Hänellä voi olla takana ankara lapsuus tai pahoja traumoja.

      Toinen peruskysymys: Onko teillä läheisyyttä koskaan muulloin kuin silloin, kun sinä haluat seksiä? Johtaako mahdolliset läheisyyskerrat kuinka usein seksiehdotteluihin tai kähmintään sinun taholtasi? Osa vastausta taisi tulla jo aloituksessasi, että vaimosi ei pidä koskettelusta eikä ilmeisesti läheisyydestä.

      Avioliittoneuvonta tulee mieleen. Ei ole mukavaa vaimollesi sinne joutua seksin haluttomuuden takia, varmasti ahdistaa häntä joutua sinne selittämään asiaa joka ei kiinnosta tai ahdistaa. Toisaalta ilman avioliittoneuvontaa suhteenne alkaa rapautua sinun halujesi vuoksi.

      • ………..

        Lisää kysymyksiä: onko vaimosi jotenkin epävarma seksin suhteen? Jos ei tiedä, mitä tehdä, yksi tapa on olla tekemättä mitään.

        Mites ehkäisy? Mulle laitettiin taannoin hormonikierukka, ja halut katosivat saman tien. Olen aina ollut innostunut seksistä, mutta nyt pitää oikein erityisesti keskittyä, että pääsee fiiliksiin.


    • seksuaalinen keski-i

      Et saa intohimoa vaimosi taholta enää viriämään. Miksi niin monet valittavat, että jo muutaman vuoden naimisissaolon jälkeen seksi alkaa hiipumaan ja ollaan vaan kavereita enemmänkin suhteessa? Itse olen hyvin seksuaalinen nainen ja nautin esileikistä todella kovasti. En pysty olemaan lahna sängyssä. Toinen saa samanlaista nautintoa kuin itsekin. Ihanaa kuulla, että toinen nauttii yhtä paljon kuin itsekin. Tietenkin, jos miesystäväni olisi sellainen, ettei hän tekisi mitään vuokseni sängyssäkään, niin hän olisi ihan varmasti entinen. Mutta seksi on vaan yksi osa-alue suhteessa, tarvitaan paljon muutakin, jos aikoo suhteen pysyvyyttä.

      • Life sucks...

        "Miksi niin monet valittavat, että jo muutaman vuoden naimisissaolon jälkeen seksi alkaa hiipumaan"

        Virhe on kuvitella, että kaikki pitävät seksistä loputtomasti. Eivät kaikki pidä viinasta ja kahvistakaan.

        Variaatioita on monia, mutta peruskuvio on se, että puoliso ei enää ajan mittaan jaksa kiinnostaa seksuaalisesti. Se ei ole sairaus eikä toisen ongelman oire. Se on tuiki tavallinen parisuhteen etenemisen vaihe.


      • NäinMeillä
        Life sucks... kirjoitti:

        "Miksi niin monet valittavat, että jo muutaman vuoden naimisissaolon jälkeen seksi alkaa hiipumaan"

        Virhe on kuvitella, että kaikki pitävät seksistä loputtomasti. Eivät kaikki pidä viinasta ja kahvistakaan.

        Variaatioita on monia, mutta peruskuvio on se, että puoliso ei enää ajan mittaan jaksa kiinnostaa seksuaalisesti. Se ei ole sairaus eikä toisen ongelman oire. Se on tuiki tavallinen parisuhteen etenemisen vaihe.

        "Variaatioita on monia, mutta peruskuvio on se, että puoliso ei enää ajan mittaan jaksa kiinnostaa seksuaalisesti. Se ei ole sairaus eikä toisen ongelman oire. Se on tuiki tavallinen parisuhteen etenemisen vaihe."

        Tuo on se tavallinen kuvio niiden ihmisten kohdalla jotka ajattelevat seksin olevan jotain johon on pakko syttyä voimakkaasti heti jotta sitä voi harrastaa. Mikään lämmittely ei auta vaan halun pitää syttyä heti (tai olla jo valmiiksi olemassa) tai sitten seuraa heti torjunta.
        Onneksi osa ihmisistä taas "haluaa haluta" eli he pystyvät syttymään aina uudestaan kunhan se kumppani osaa heitä lämmitellä oikein. Tällaisen ihmisen seksielämä voi olla hyvää ja antoisaa koko pitkän suhteen ajan.
        Itselläni on kokemusta molemmista. Tuon ensimmäisen tyypin kanssa yritin pidempää suhdetta mutta eihän siitä mitään tullut. Aina piti odotella "oikeaa hetkeä" ja oikeaa mielentilaa että seksi oli mahdollista. Ja eihän niitä sitten lopulta tullut kuin kerran kuussa ja sitten olikin pakko toimia heti, teki itsellä mieli silloin tai ei.
        Nyt sitten olen ollut yhdessä jo 15 vuotta jälkimmäisen naistyypin kanssa ja seksielämä on edelleen hyvää ja vilkasta.


      • 16 + 18
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Variaatioita on monia, mutta peruskuvio on se, että puoliso ei enää ajan mittaan jaksa kiinnostaa seksuaalisesti. Se ei ole sairaus eikä toisen ongelman oire. Se on tuiki tavallinen parisuhteen etenemisen vaihe."

        Tuo on se tavallinen kuvio niiden ihmisten kohdalla jotka ajattelevat seksin olevan jotain johon on pakko syttyä voimakkaasti heti jotta sitä voi harrastaa. Mikään lämmittely ei auta vaan halun pitää syttyä heti (tai olla jo valmiiksi olemassa) tai sitten seuraa heti torjunta.
        Onneksi osa ihmisistä taas "haluaa haluta" eli he pystyvät syttymään aina uudestaan kunhan se kumppani osaa heitä lämmitellä oikein. Tällaisen ihmisen seksielämä voi olla hyvää ja antoisaa koko pitkän suhteen ajan.
        Itselläni on kokemusta molemmista. Tuon ensimmäisen tyypin kanssa yritin pidempää suhdetta mutta eihän siitä mitään tullut. Aina piti odotella "oikeaa hetkeä" ja oikeaa mielentilaa että seksi oli mahdollista. Ja eihän niitä sitten lopulta tullut kuin kerran kuussa ja sitten olikin pakko toimia heti, teki itsellä mieli silloin tai ei.
        Nyt sitten olen ollut yhdessä jo 15 vuotta jälkimmäisen naistyypin kanssa ja seksielämä on edelleen hyvää ja vilkasta.

        "Nyt sitten olen ollut yhdessä jo 15 vuotta"

        Kyllä meilläkin 15 vuotta meni ahkeran seksin parissa.

        Nyt on mennyt 15 vuotta kokonaan ilman.


      • pelit ja vehkeet
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Variaatioita on monia, mutta peruskuvio on se, että puoliso ei enää ajan mittaan jaksa kiinnostaa seksuaalisesti. Se ei ole sairaus eikä toisen ongelman oire. Se on tuiki tavallinen parisuhteen etenemisen vaihe."

        Tuo on se tavallinen kuvio niiden ihmisten kohdalla jotka ajattelevat seksin olevan jotain johon on pakko syttyä voimakkaasti heti jotta sitä voi harrastaa. Mikään lämmittely ei auta vaan halun pitää syttyä heti (tai olla jo valmiiksi olemassa) tai sitten seuraa heti torjunta.
        Onneksi osa ihmisistä taas "haluaa haluta" eli he pystyvät syttymään aina uudestaan kunhan se kumppani osaa heitä lämmitellä oikein. Tällaisen ihmisen seksielämä voi olla hyvää ja antoisaa koko pitkän suhteen ajan.
        Itselläni on kokemusta molemmista. Tuon ensimmäisen tyypin kanssa yritin pidempää suhdetta mutta eihän siitä mitään tullut. Aina piti odotella "oikeaa hetkeä" ja oikeaa mielentilaa että seksi oli mahdollista. Ja eihän niitä sitten lopulta tullut kuin kerran kuussa ja sitten olikin pakko toimia heti, teki itsellä mieli silloin tai ei.
        Nyt sitten olen ollut yhdessä jo 15 vuotta jälkimmäisen naistyypin kanssa ja seksielämä on edelleen hyvää ja vilkasta.

        Joo mun ex-puolisokin kuului noihin voimakasta syttymistä haluaviin. Alkoi sitten haluta muissa pedeissä aina uusissa suhteissa ja siksi on nyt ex. Minulla pelitti loppuun asti ja laadukkaasti vaikka sama kumppani.


      • NäinMeillä
        16 + 18 kirjoitti:

        "Nyt sitten olen ollut yhdessä jo 15 vuotta"

        Kyllä meilläkin 15 vuotta meni ahkeran seksin parissa.

        Nyt on mennyt 15 vuotta kokonaan ilman.

        "Kyllä meilläkin 15 vuotta meni ahkeran seksin parissa.
        Nyt on mennyt 15 vuotta kokonaan ilman."

        Hienoa kun joku "pahanilmanlintu" tulee aina kertomaan että vaikka teillä menee nyt hyvin, ihan kohta menee huonosti. Saatteko jotain eritystä nautintoa tuosta kyynisyydestänne?


      • 8 + 4
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Kyllä meilläkin 15 vuotta meni ahkeran seksin parissa.
        Nyt on mennyt 15 vuotta kokonaan ilman."

        Hienoa kun joku "pahanilmanlintu" tulee aina kertomaan että vaikka teillä menee nyt hyvin, ihan kohta menee huonosti. Saatteko jotain eritystä nautintoa tuosta kyynisyydestänne?

        Ongelma on toisin päin. Sinä esitit, että teillä menee hyvin, koska asennoiduitte oikein ja menettelitte viisaasti. Muiden ongelmat ovat siis näiden oma vika ja olisivat korjattavissa pienellä ryhtiliikkeellä.

        Minä sanon, että parisuhteen ongelmat ovat ihmisyyteen sisäänrakennettuja. Me emme hallitse tunteitamme emmekä mitenkään pysty takaamaan niiden ikuisuutta.

        Jos siis teillä menee nyt hyvin, nauttikaa onnestanne ja muistelkaa tätä aikaa hyvillä mielin, jos joskus tuuli kääntyy.


      • Toimii!!!!
        Life sucks... kirjoitti:

        "Miksi niin monet valittavat, että jo muutaman vuoden naimisissaolon jälkeen seksi alkaa hiipumaan"

        Virhe on kuvitella, että kaikki pitävät seksistä loputtomasti. Eivät kaikki pidä viinasta ja kahvistakaan.

        Variaatioita on monia, mutta peruskuvio on se, että puoliso ei enää ajan mittaan jaksa kiinnostaa seksuaalisesti. Se ei ole sairaus eikä toisen ongelman oire. Se on tuiki tavallinen parisuhteen etenemisen vaihe.

        Jopas pomppas...tuiki tavallinen parisuhteen etenemisen vaihe ole seksuaalisuuden väheneminen.Taitaapas olla päinvastoin joskin tällä palstalla sitä ei mainosteta.

        Terveisin yhteistä seksielämää 36 vuotta!


      • NäinMeillä
        8 + 4 kirjoitti:

        Ongelma on toisin päin. Sinä esitit, että teillä menee hyvin, koska asennoiduitte oikein ja menettelitte viisaasti. Muiden ongelmat ovat siis näiden oma vika ja olisivat korjattavissa pienellä ryhtiliikkeellä.

        Minä sanon, että parisuhteen ongelmat ovat ihmisyyteen sisäänrakennettuja. Me emme hallitse tunteitamme emmekä mitenkään pysty takaamaan niiden ikuisuutta.

        Jos siis teillä menee nyt hyvin, nauttikaa onnestanne ja muistelkaa tätä aikaa hyvillä mielin, jos joskus tuuli kääntyy.

        "Ongelma on toisin päin. Sinä esitit, että teillä menee hyvin, koska asennoiduitte oikein ja menettelitte viisaasti. Muiden ongelmat ovat siis näiden oma vika ja olisivat korjattavissa pienellä ryhtiliikkeellä."

        Et nyt lukenut tekstiäni kunnolla. En sanonut että kyse on ihmisen asenteesta vaan että on olemassa luonteeltaan erilaisia ihmisiä jotka sen takia suhtautuvat seksiin ja seksuaalisuuteen eri tavoilla. Ja tietty luonteen mukainen suhtautumistapa edesauttaa kestävää hyvää seksielämää ja toinen vaikeuttaa sitä. En missään sanonut että kukaan voisi tai kenenkään tarvitsisi muuttua.

        "Minä sanon, että parisuhteen ongelmat ovat ihmisyyteen sisäänrakennettuja. Me emme hallitse tunteitamme emmekä mitenkään pysty takaamaan niiden ikuisuutta."

        Silti eriluonteiset ihmiset ilmentävät tätä ihmisyyttä eri tavoilla ja eri voimakkuuksilla. Voimakas spontaanien elämysten hakuisuus lisää vaaraa kyllästyä parisuhteeseen yleensä sekä myös seksielämään saman ihmisen kanssa. Järkiperäisempi luonne taas kestää helpommin arkea ja ratkaisee asioita.

        "Jos siis teillä menee nyt hyvin, nauttikaa onnestanne ja muistelkaa tätä aikaa hyvillä mielin, jos joskus tuuli kääntyy."

        Ihmisten perusluonne ei yleensä ajan myötä paljoa muutu. Jos olemme onnistuneet tähänkin mennessä löytämään molempia tyydyttävät tavat hoitaa parisuhdettamme, on melko todennäköistä että pystymme siihen myös jatkossakin. Varmaahan mikään ei ole mutta sinun kirjoituksestasi sai sen käsityksen että kaikki on aina "herrassa" ja ihminen ei voi itse vaikuttaa mitenkään siihen millainen hänen parisuhteensa on.


      • 6 + 2
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Ongelma on toisin päin. Sinä esitit, että teillä menee hyvin, koska asennoiduitte oikein ja menettelitte viisaasti. Muiden ongelmat ovat siis näiden oma vika ja olisivat korjattavissa pienellä ryhtiliikkeellä."

        Et nyt lukenut tekstiäni kunnolla. En sanonut että kyse on ihmisen asenteesta vaan että on olemassa luonteeltaan erilaisia ihmisiä jotka sen takia suhtautuvat seksiin ja seksuaalisuuteen eri tavoilla. Ja tietty luonteen mukainen suhtautumistapa edesauttaa kestävää hyvää seksielämää ja toinen vaikeuttaa sitä. En missään sanonut että kukaan voisi tai kenenkään tarvitsisi muuttua.

        "Minä sanon, että parisuhteen ongelmat ovat ihmisyyteen sisäänrakennettuja. Me emme hallitse tunteitamme emmekä mitenkään pysty takaamaan niiden ikuisuutta."

        Silti eriluonteiset ihmiset ilmentävät tätä ihmisyyttä eri tavoilla ja eri voimakkuuksilla. Voimakas spontaanien elämysten hakuisuus lisää vaaraa kyllästyä parisuhteeseen yleensä sekä myös seksielämään saman ihmisen kanssa. Järkiperäisempi luonne taas kestää helpommin arkea ja ratkaisee asioita.

        "Jos siis teillä menee nyt hyvin, nauttikaa onnestanne ja muistelkaa tätä aikaa hyvillä mielin, jos joskus tuuli kääntyy."

        Ihmisten perusluonne ei yleensä ajan myötä paljoa muutu. Jos olemme onnistuneet tähänkin mennessä löytämään molempia tyydyttävät tavat hoitaa parisuhdettamme, on melko todennäköistä että pystymme siihen myös jatkossakin. Varmaahan mikään ei ole mutta sinun kirjoituksestasi sai sen käsityksen että kaikki on aina "herrassa" ja ihminen ei voi itse vaikuttaa mitenkään siihen millainen hänen parisuhteensa on.

        "kirjoituksestasi sai sen käsityksen että kaikki on aina "herrassa" ja ihminen ei voi itse vaikuttaa mitenkään siihen millainen hänen parisuhteensa on."

        Ihmisellä on valta tuhota suhteensa muttei valtaa pelastaa sitä. Vuosisatainen avio-onni on hyvin epätodennäköistä.


      • NäinMeillä
        6 + 2 kirjoitti:

        "kirjoituksestasi sai sen käsityksen että kaikki on aina "herrassa" ja ihminen ei voi itse vaikuttaa mitenkään siihen millainen hänen parisuhteensa on."

        Ihmisellä on valta tuhota suhteensa muttei valtaa pelastaa sitä. Vuosisatainen avio-onni on hyvin epätodennäköistä.

        "Ihmisellä on valta tuhota suhteensa muttei valtaa pelastaa sitä"

        Millä perusteella? Ihminen pystyy tekemään tekoja sekä suhteensä puolesta että sitä vastaan. Lopputulos ei ole koskaan varmaa mutta yrittää aina voi. Moni mies on esimerkiksi päättäväisesti yrittänyt tuhoja avioliittonsa juopottelulla ja väkivallalla mutta aina löytyy naisia jotka siitä huolimatta kestävät miehen rinnalla katkeraan loppuun asti.

        "Vuosisatainen avio-onni on hyvin epätodennäköistä."

        Johtuen ehkä ihmisten rajoitetusta eliniästä?


    • Olen kohtalotoveri

      Aivan uskomatonta,miten osasitkin kuvailla meidän suhdettamme ja omia tuntojani niin tarkasti,sillä erotuksella,että me ollaan oltu yhdessä jo pitkään.
      Vastauksia ja neuvoja haluaisin minäkin.

      • kesy.koti.kissa

        Hei, olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20v joista naimisissa 13v. Meillä kaksi lasta ja minä ja mieheni olemme 40v. Meillä on ollut aina seksiä ja se on olut mielestäni hyvää. Nyt meillä on mennyt parisuhteessa pidemmän aikaa huonosti, n pari vuotta. Olen yrittänyt parantaa suhdetta lisäämällä seksiä, tehnyt itse enemmän alotteita, ostellut leluja ja hepeniä. Ottanut enemmän suihin ym. Viimeksi kun juteltiin, niin sanoin haluavani enemmän läheisyyttä ja seksiä. Mies lupasi, mutta teot jäi kertaan. Nyt minulla on ollut paljon menoa ja työmatkoja. Tulin tänään kotiin viikon reissusta. Rupesin heti pesemään pyykkiä ja tekemään ruokaa perheelle. Saatiin lapset nukkumaan ja mentiin kahdestaan saunaan. Mies vain sättii mua ja vatvoo omia ongelmiaan. Yhtään kivaa sanaa ei sanonut,ei halannut eikä pussannut. Ei noussu edes sohvalta kun tulin reissusta. Mulla taas olis tehny mieli hässiä. Mutta, jotenki tuntuu kurjalta lähteä ruinaamaan ja olemaan mieliksi jos itse saa vain kylmää kyytiä.
        Kerran aamusella, kun oltiin saatu lapset kouluun, eikä ollut kiire töihin, yritin vokotella miestä sänkyyn hommiin, niin hän tokas, että ei ehdi kun lähdössä polkemaan (fillaria).
        Yritin vielä enemmän vokotellä, jolloin hän tokes, että voin kai mä suokin polkea.
        Että näin ihanan romanttista meillä.
        Siis, mun tekis mieli, mutta enää ei oikein huvita, kun oma mies niin huonoa seuraa ja haukkuu alvariinsa.
        Tässä kohtaa tiedoksi, olen normaalipainoinen, laittaudun mielelläni. Pukeudun hameeseen ja korkkareihin, minulla on pitkät hiukset ja olen huoliteltu.
        Että jos sinä aloittaja, olet myös töykeä, vähättelevä ja et arvosta vaimoasi. Silloin ei seksikään maistu. Tai, mun ei ainakaan tee mieli olla super ihana seksikäs aloitteentekiä.
        Kehutko vaimoasi?
        Tunteeko hän, että on haluttu ja rakastettu?
        Että kelpaa sellaisena kun on.
        Mulla ei ainakaan ole semmoinen olo.
        Nyt olen vain surullinen.
        Ikävä oli kotiin, ja tässä sitä yksi ollaan.


      • vaihe yx
        kesy.koti.kissa kirjoitti:

        Hei, olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20v joista naimisissa 13v. Meillä kaksi lasta ja minä ja mieheni olemme 40v. Meillä on ollut aina seksiä ja se on olut mielestäni hyvää. Nyt meillä on mennyt parisuhteessa pidemmän aikaa huonosti, n pari vuotta. Olen yrittänyt parantaa suhdetta lisäämällä seksiä, tehnyt itse enemmän alotteita, ostellut leluja ja hepeniä. Ottanut enemmän suihin ym. Viimeksi kun juteltiin, niin sanoin haluavani enemmän läheisyyttä ja seksiä. Mies lupasi, mutta teot jäi kertaan. Nyt minulla on ollut paljon menoa ja työmatkoja. Tulin tänään kotiin viikon reissusta. Rupesin heti pesemään pyykkiä ja tekemään ruokaa perheelle. Saatiin lapset nukkumaan ja mentiin kahdestaan saunaan. Mies vain sättii mua ja vatvoo omia ongelmiaan. Yhtään kivaa sanaa ei sanonut,ei halannut eikä pussannut. Ei noussu edes sohvalta kun tulin reissusta. Mulla taas olis tehny mieli hässiä. Mutta, jotenki tuntuu kurjalta lähteä ruinaamaan ja olemaan mieliksi jos itse saa vain kylmää kyytiä.
        Kerran aamusella, kun oltiin saatu lapset kouluun, eikä ollut kiire töihin, yritin vokotella miestä sänkyyn hommiin, niin hän tokas, että ei ehdi kun lähdössä polkemaan (fillaria).
        Yritin vielä enemmän vokotellä, jolloin hän tokes, että voin kai mä suokin polkea.
        Että näin ihanan romanttista meillä.
        Siis, mun tekis mieli, mutta enää ei oikein huvita, kun oma mies niin huonoa seuraa ja haukkuu alvariinsa.
        Tässä kohtaa tiedoksi, olen normaalipainoinen, laittaudun mielelläni. Pukeudun hameeseen ja korkkareihin, minulla on pitkät hiukset ja olen huoliteltu.
        Että jos sinä aloittaja, olet myös töykeä, vähättelevä ja et arvosta vaimoasi. Silloin ei seksikään maistu. Tai, mun ei ainakaan tee mieli olla super ihana seksikäs aloitteentekiä.
        Kehutko vaimoasi?
        Tunteeko hän, että on haluttu ja rakastettu?
        Että kelpaa sellaisena kun on.
        Mulla ei ainakaan ole semmoinen olo.
        Nyt olen vain surullinen.
        Ikävä oli kotiin, ja tässä sitä yksi ollaan.

        Voi sinnuu::(


      • gfhhfhfhfhfh
        kesy.koti.kissa kirjoitti:

        Hei, olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20v joista naimisissa 13v. Meillä kaksi lasta ja minä ja mieheni olemme 40v. Meillä on ollut aina seksiä ja se on olut mielestäni hyvää. Nyt meillä on mennyt parisuhteessa pidemmän aikaa huonosti, n pari vuotta. Olen yrittänyt parantaa suhdetta lisäämällä seksiä, tehnyt itse enemmän alotteita, ostellut leluja ja hepeniä. Ottanut enemmän suihin ym. Viimeksi kun juteltiin, niin sanoin haluavani enemmän läheisyyttä ja seksiä. Mies lupasi, mutta teot jäi kertaan. Nyt minulla on ollut paljon menoa ja työmatkoja. Tulin tänään kotiin viikon reissusta. Rupesin heti pesemään pyykkiä ja tekemään ruokaa perheelle. Saatiin lapset nukkumaan ja mentiin kahdestaan saunaan. Mies vain sättii mua ja vatvoo omia ongelmiaan. Yhtään kivaa sanaa ei sanonut,ei halannut eikä pussannut. Ei noussu edes sohvalta kun tulin reissusta. Mulla taas olis tehny mieli hässiä. Mutta, jotenki tuntuu kurjalta lähteä ruinaamaan ja olemaan mieliksi jos itse saa vain kylmää kyytiä.
        Kerran aamusella, kun oltiin saatu lapset kouluun, eikä ollut kiire töihin, yritin vokotella miestä sänkyyn hommiin, niin hän tokas, että ei ehdi kun lähdössä polkemaan (fillaria).
        Yritin vielä enemmän vokotellä, jolloin hän tokes, että voin kai mä suokin polkea.
        Että näin ihanan romanttista meillä.
        Siis, mun tekis mieli, mutta enää ei oikein huvita, kun oma mies niin huonoa seuraa ja haukkuu alvariinsa.
        Tässä kohtaa tiedoksi, olen normaalipainoinen, laittaudun mielelläni. Pukeudun hameeseen ja korkkareihin, minulla on pitkät hiukset ja olen huoliteltu.
        Että jos sinä aloittaja, olet myös töykeä, vähättelevä ja et arvosta vaimoasi. Silloin ei seksikään maistu. Tai, mun ei ainakaan tee mieli olla super ihana seksikäs aloitteentekiä.
        Kehutko vaimoasi?
        Tunteeko hän, että on haluttu ja rakastettu?
        Että kelpaa sellaisena kun on.
        Mulla ei ainakaan ole semmoinen olo.
        Nyt olen vain surullinen.
        Ikävä oli kotiin, ja tässä sitä yksi ollaan.

        voi harmi, tuoollaiselle naiselle olisi monta ottajaa


      • ei hätää
        kesy.koti.kissa kirjoitti:

        Hei, olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20v joista naimisissa 13v. Meillä kaksi lasta ja minä ja mieheni olemme 40v. Meillä on ollut aina seksiä ja se on olut mielestäni hyvää. Nyt meillä on mennyt parisuhteessa pidemmän aikaa huonosti, n pari vuotta. Olen yrittänyt parantaa suhdetta lisäämällä seksiä, tehnyt itse enemmän alotteita, ostellut leluja ja hepeniä. Ottanut enemmän suihin ym. Viimeksi kun juteltiin, niin sanoin haluavani enemmän läheisyyttä ja seksiä. Mies lupasi, mutta teot jäi kertaan. Nyt minulla on ollut paljon menoa ja työmatkoja. Tulin tänään kotiin viikon reissusta. Rupesin heti pesemään pyykkiä ja tekemään ruokaa perheelle. Saatiin lapset nukkumaan ja mentiin kahdestaan saunaan. Mies vain sättii mua ja vatvoo omia ongelmiaan. Yhtään kivaa sanaa ei sanonut,ei halannut eikä pussannut. Ei noussu edes sohvalta kun tulin reissusta. Mulla taas olis tehny mieli hässiä. Mutta, jotenki tuntuu kurjalta lähteä ruinaamaan ja olemaan mieliksi jos itse saa vain kylmää kyytiä.
        Kerran aamusella, kun oltiin saatu lapset kouluun, eikä ollut kiire töihin, yritin vokotella miestä sänkyyn hommiin, niin hän tokas, että ei ehdi kun lähdössä polkemaan (fillaria).
        Yritin vielä enemmän vokotellä, jolloin hän tokes, että voin kai mä suokin polkea.
        Että näin ihanan romanttista meillä.
        Siis, mun tekis mieli, mutta enää ei oikein huvita, kun oma mies niin huonoa seuraa ja haukkuu alvariinsa.
        Tässä kohtaa tiedoksi, olen normaalipainoinen, laittaudun mielelläni. Pukeudun hameeseen ja korkkareihin, minulla on pitkät hiukset ja olen huoliteltu.
        Että jos sinä aloittaja, olet myös töykeä, vähättelevä ja et arvosta vaimoasi. Silloin ei seksikään maistu. Tai, mun ei ainakaan tee mieli olla super ihana seksikäs aloitteentekiä.
        Kehutko vaimoasi?
        Tunteeko hän, että on haluttu ja rakastettu?
        Että kelpaa sellaisena kun on.
        Mulla ei ainakaan ole semmoinen olo.
        Nyt olen vain surullinen.
        Ikävä oli kotiin, ja tässä sitä yksi ollaan.

        Ootko varma että mies tuntee itsensä oikeasti rakastetuksi eikä vain tyydytyskoneeksi? Mieskin voi tarvita sielullista hellyyttä ja varmuutta siitä että häntä arvostetaan ihmisenä.


    • kylmä kalle

      Minä en naisena ainakaan halua semmosta pelkkää tökkimistä, ei kiihota. Jos mies ei halua muuta kun purkaa paineensa, niin olkoon ilman. Voi olla että olen erikoinen nainen mutta kaipaan hellyyttä, kosketusta, läheisyyttä, lämpöä, ihan arjessa. Sen jälkeen vois ajatella vaikka mitä mutta jos se on vaan nosto, pisto ja ... Ei houkuttele yhtään, elän vaikka mieluummin puutteessa, tai nautin itsekseni. Minä olen yrittänyt aikani niitä pieniä hellyyksiä ja kosketuksia pitkin arkea mutta en ole saanut vastakaikua, niin olkoon perkele.

      • En valmis munkiksi

        Suhteen alusta alkaen olen parhaani mukaan yrittänyt huomioida toista arjessa: kysellyt töiden jälkeeen kuulumisia, osallistunut kotitöihin, muistanut kiittää, jos herään aamulla aiemmin, niin olen vienyt aamupalan vuoteeseen, annan välillä halauksen tai pusun ilman mitään erityistä syytä ja taka-ajatuksia. Seksissä olen myös pyrkinyt huomioimaan toista ja tekemään mistä toinen tykkää...

        ...mutta... jos toinen on selkeästi osoittanut, ettei halua esileikkiä (=ei tykkää, että kumpikaan suutelee tai koskettelee toista ennen aktia) eikä tykkää että seksin aikana asentoa vaihdettaisiin (tai että seksiä harrastetaan muualla kuin vuoteessa) ja tärkein: ei tunnu syttyvän seksiin spontaanisti, vaikka mitä tekisin, niin seksistä tulee silloin pelkkä suoritus avioliitossa, jos toinen edelleen välittää ja haluaa toista, mutta toinen tuntuu suostuvan siihen pelkästään siksi että ollaan naimisissa(?).

        Omalta puolelta olen pyrkinyt antamaan hellyyttä, kosketusta, läheisyyttä ja lämpöä ihan arjessa, mutta huomaan että koska en saa itse kokea olevani haluttu ja rakastettu (en voi kokea olevani rakastettu, jos tuntuu että toinen pitää vastenmielisenä harrastaa seksiä kanssani), niin omat hellyydenosoitukset ja toisen huomioiminen arjessa on vähenemään päin... Vaimoani tämäkään ei tunnu liiemmin haittaavan. Hän ei liiemmin perusta läheisyydestä.

        ...yhteiselo meillä sujuu seksiä lukuunottamatta hyvin ja ilman isompia riitoja, olemme kuin hyvät ystävät toisillemme. Tosin vaikuttaa siltä että taidamme vaimoni mielestä olla toisillemme lähinnä ystäviä... :/


      • 7 + 3

        Niin, yleensähän molemmat ovat puutteessa mutta hieman eri asioiden puutteessa. Meidät on tuotu tähän maailmaan lisääntymään eikä nauttimaan olosta. Huonoinkin parisuhde yleensä täyttää elämän vaatimukset.


      • 26+26
        En valmis munkiksi kirjoitti:

        Suhteen alusta alkaen olen parhaani mukaan yrittänyt huomioida toista arjessa: kysellyt töiden jälkeeen kuulumisia, osallistunut kotitöihin, muistanut kiittää, jos herään aamulla aiemmin, niin olen vienyt aamupalan vuoteeseen, annan välillä halauksen tai pusun ilman mitään erityistä syytä ja taka-ajatuksia. Seksissä olen myös pyrkinyt huomioimaan toista ja tekemään mistä toinen tykkää...

        ...mutta... jos toinen on selkeästi osoittanut, ettei halua esileikkiä (=ei tykkää, että kumpikaan suutelee tai koskettelee toista ennen aktia) eikä tykkää että seksin aikana asentoa vaihdettaisiin (tai että seksiä harrastetaan muualla kuin vuoteessa) ja tärkein: ei tunnu syttyvän seksiin spontaanisti, vaikka mitä tekisin, niin seksistä tulee silloin pelkkä suoritus avioliitossa, jos toinen edelleen välittää ja haluaa toista, mutta toinen tuntuu suostuvan siihen pelkästään siksi että ollaan naimisissa(?).

        Omalta puolelta olen pyrkinyt antamaan hellyyttä, kosketusta, läheisyyttä ja lämpöä ihan arjessa, mutta huomaan että koska en saa itse kokea olevani haluttu ja rakastettu (en voi kokea olevani rakastettu, jos tuntuu että toinen pitää vastenmielisenä harrastaa seksiä kanssani), niin omat hellyydenosoitukset ja toisen huomioiminen arjessa on vähenemään päin... Vaimoani tämäkään ei tunnu liiemmin haittaavan. Hän ei liiemmin perusta läheisyydestä.

        ...yhteiselo meillä sujuu seksiä lukuunottamatta hyvin ja ilman isompia riitoja, olemme kuin hyvät ystävät toisillemme. Tosin vaikuttaa siltä että taidamme vaimoni mielestä olla toisillemme lähinnä ystäviä... :/

        Minun Vaimoni ei ole myöskään mikään erityisen kiihkeä sängyssä. Yhteistä eloa jo neljännesvuosisata. Seksiä meillä on ollut aina kylläkin riittävästi. Pari vuotta sitten hän luuli että olen löytänyt toisen (ei pitänyt paikkaansa) ja mahdollisesti jätän hänet. Lisäksi itse olin jo kyllästynyt tekemään aloitteita ja vähensin seksiä.( lieneekö kyllästymistä ja ikäkin alkoi jo painaa) Tämä sai hetkeksi hänet virkeämmäksi sängyssä. Otti jopa suihin (ei yleensä sitä tee) ja teki aloitteita. Nyt taas tilanteen tasaannuttua on sama "lahna" kuin ennenkin. Tosin ei torju ja saa parit orgasmit (omin käsin auttamalla) viikossa (kuten ennekin). Muutoin ei tee aloitteita ja on muutenkin passiivinen sängyssä.
        Valittaa väsymystä yms. Osin varmasti tottakin. Samoin e-pillerit vähentävät haluja. Tiedän sen koska raskaana ollessaan hän oli himokkaimmillaan...
        Olen ajatellut kyllä kokeilla jotain kiihkeämpää naista, mutta toisaalta sillekin tielle lähtö arveluttaa, joten jäänee toteuttamatta. Tietysti jos sillä tai vaimoni epäilyllä siitä saisi vaimon taas hieman virkeämmäksi voisin ehkä kokeilla. Seksi muutoin täysin rutinoitunutta ja tylsää. Veikkaan että maksullisissakin saattaisi saada intohimoisemman käsittelyn (en ole kokeillut) tosin sielläkään ei kuulemma suudella...Tämmöisiä ajatuksia


      • Lady 50
        7 + 3 kirjoitti:

        Niin, yleensähän molemmat ovat puutteessa mutta hieman eri asioiden puutteessa. Meidät on tuotu tähän maailmaan lisääntymään eikä nauttimaan olosta. Huonoinkin parisuhde yleensä täyttää elämän vaatimukset.

        Hei ap!

        Kiinnostaa, että mihin aikoinaan vaimossasi ihastuit? Oliko hän seurustellessanne
        Sängyssä kiihkeämpi vai etkö silloin ihastukselasi sitä rekisteröinyt?


      • En valmis munkiksi
        Lady 50 kirjoitti:

        Hei ap!

        Kiinnostaa, että mihin aikoinaan vaimossasi ihastuit? Oliko hän seurustellessanne
        Sängyssä kiihkeämpi vai etkö silloin ihastukselasi sitä rekisteröinyt?

        Hänen persoonaansa ihastuin ja olen ihastunut edelleen, hän vastaa seksiä lukuunottamatta ihannekumppaniani. Seksin suhteen hän on ollut aloitekyvytön ja passiivinen alusta alkaen.

        Alkuun seksielämämme oli monipuolisempaa lähinnä kai siksi ettei hän torjunut tai kieltäytynyt kun tein spontaanisti aloitteen, hyväilin häntä tai kun ehdotin seksin aikana toista asentoa. Nykyään torjuu eri syihin vedoten spontaanit lähestymiset ja kieltäytyy vaihtamasta asentoa. Siksi seksiä harrastetaan nykyään etukäteen sopimalla tyyliin "tänään olisi kiva harrastaa seksiä illalla" ja silloinkin yhdessä asennossa ja toinen leikkii aktin ajan kuollutta. Romanttista eikö vain?

        Kaipa sitä ajatteli alkuun, että toinen on vain kokematon tai ujo ja että ajan kanssa seksielämä parantuisi, sillä eiköhän kaikki halua oppia miellyttämään toista vuoteessa?


      • hormoonijuttuja kaait
        En valmis munkiksi kirjoitti:

        Hänen persoonaansa ihastuin ja olen ihastunut edelleen, hän vastaa seksiä lukuunottamatta ihannekumppaniani. Seksin suhteen hän on ollut aloitekyvytön ja passiivinen alusta alkaen.

        Alkuun seksielämämme oli monipuolisempaa lähinnä kai siksi ettei hän torjunut tai kieltäytynyt kun tein spontaanisti aloitteen, hyväilin häntä tai kun ehdotin seksin aikana toista asentoa. Nykyään torjuu eri syihin vedoten spontaanit lähestymiset ja kieltäytyy vaihtamasta asentoa. Siksi seksiä harrastetaan nykyään etukäteen sopimalla tyyliin "tänään olisi kiva harrastaa seksiä illalla" ja silloinkin yhdessä asennossa ja toinen leikkii aktin ajan kuollutta. Romanttista eikö vain?

        Kaipa sitä ajatteli alkuun, että toinen on vain kokematon tai ujo ja että ajan kanssa seksielämä parantuisi, sillä eiköhän kaikki halua oppia miellyttämään toista vuoteessa?

        Ne rikura kiemura kierukat vie halut,di kai siinämuuta selitystä ole.Vissin minä nain vaimon tajuttomaksi ko lähti?%


      • solmukohta liitossa
        hormoonijuttuja kaait kirjoitti:

        Ne rikura kiemura kierukat vie halut,di kai siinämuuta selitystä ole.Vissin minä nain vaimon tajuttomaksi ko lähti?%

        Olen usein miettinyt avioliittoa ja parisuhdetta yleensä, myös omaani missä seksuaaliset halut, läheisyys ja lämpö, hyvänäpito ja kosketuksen tarve ei kohtaa. Ei taida olla muuta asiaa jossa eeoavaisuuksia puolisoiden välillä on näin paljon. Raha-asioistakin on helpompi sopia ja neuvotella, tehdään jopa jotain virallisia papereita että taloudenhoito olisivat tasa-puolisia mutta eihän läheisyydestä voi mitään paperia tehdä eikä sopimusta, ajat muuttuvat liitoissa, tulee unettomia öitä lasten kanssa, tulee työkiireitä ja yleistä väsymystä, tulee sairautta ja kyvyttömyyttä. Ei silloin tarpeet vaan yksinkertaisesti kohtaa ja vielä jos toinen ei ole halukas näistä asioista avoimesti puhumaan, somukohta on selvä, varsinkin jos tilanne jatkuu vuodesta toiseen. En ole itsekkään pysty solmuani avaamaan vaan mietin antaako olla vaan solmussa.


    • mami makuuhuoneessa

      Onko vaimosi koskaan puhunut millainen lapsuus-nuoruus hänellä oli? Millaiset vanhemmat? Onko häntä käytetty hyväksi lapsena? Yksi tuttu nainen suht sama kuin vaimosi. Häntä alistettu ja hyväksikäytetty lapsena. Sanooko vaimosi rakastavansa sinua? Osaako hän puhua tunteistaan sinua kohtaan? En tarkoita, ettet olisi hänelle tärkeä, jos ei sano noin. Ei ehkä apua ole, mutta koska sanot vaimosi olevan sinulle tärkeä ja rakastavasit häntä, juttele hänen kanssaan parisuhdeneuvontaan menosta. Seksineuvojiakin kai on olemassa? Ei omaa kokemusta kuin parisuhdeneuvonnasta. Kaipa osaavat siellä sanoa, jos teidän pitää etsiä apua muualta.... Jotain apua kaipaatte selvästi, etsikää apua. Oletko jutellut vaimosi kanssa haluistasi asiallisesti? Juttele muulloin kuin aktin aikana. Kerro samalla hänelle miten häntä rakastat ja miten tärkeää teidän suhteenne on sinulle. Haluatko myös puolisosi nauttivan seksistä,? Muutenkin kuin kostuttamalla hänet seksiä varten? Jos haluat hänenkin nauttivan, kerro se hänelle samalla kun kerrot omista haluistasi. En osaa enempää neuvoa kuin koeta osa seksikerroista tyydyttää itsesi yksin vain katsoen häntä, älä koskettele häntä, hänellä voi olla vaatteet päälläkin. Kerro samalla kuinka häntä rakastat, että hän on tärkeä sinulle. Sinä saat helpotuksen ja vaimosi ei tarvitse joka kerta antautua. Naisena käsitän hänen voivan ahdistuvan tuostakin, mutta ainakin helpotat hieman rakastamasi naisen taakkaa. Ei riittävä neuvo mutta en keksi parempaa, en ole ammattiauttaja. Naisena olisin aika paljoon valmis tekemään puolisoni eteen. Toivottavasti sinäkin. Miehenä sinulla mahdollista saada seksiä päälle puskemalla vaikka puoliso ei haluaisi. Samassa tilanteessa olevalla naisella on vaikeampaa, jos miestä ei yhtään haluta. Lahnana makaavalta mieheltä voi nainen ottaa suihin saadakseen hänet valmiiksi itseään varten, mutta jos mies ei yhtään halua, miehen kovuus lerpsahtaa kohta eikä riitä naisen tarpeisiin. Siksi naisen neuvo, älä käytä puolisosi haluttomuutta ja puolitahdotonta antautumista liikaa hyväksi.

    • En valmis munkiksi

      Vaimon lapsuuden kodissa isä ja äiti eivät puhuneet eivätkä näyttäneet tunteitaan toisiaan kohtaan julkisesti. Heillä oli selkeä työnjako: vaimo hoito kodin ja lapset ja isä toi perheelle toimeentulon (oma kuljetusfirma, joten oli paljon poissa kotoa ajojen takia). Ilmeisesti vanhempien tunnekylmä "järkiliitto" vaikuttaa jollakin tasolla vaimon käsitykseen parisuhteesta.

      Vaikka puolisostani tykkään ja arkielämä sujuu hyvin, niin on pakko myöntää, että koska tykkään myös seksistä, mutta haluan seksiä vain ja ainoastaan oman puolisoni kanssa, niin luonnollisesti myös oman puolisoni tulee tykätä seksistä.

      Aion seuraavaksi kokeilla seuraavaa: lopetan omalta osaltani aloitteen tekemisen ja jään odottamaan vaimoltani aloitetta. Katsotaan jonkin aikaa miten se vaikuttaa seksielämäämme ja kummankin aviotyytyväisyyteen.

      • pillerit roskiin

        E-pillerit, kierukat sun muut voivat viedä halut kokonaan pois! Sillon kaikenlainen seksuaalinen, koskettelu, suutelu ym. suntuu todella vastenmieliseltä. Kannattaa kokeilla jotain muita menetelmiä.


      • kesy.koti.kissa

        Hei! Jos jätät aloitteenteon, ja vaimosi ei tee aloitetta ja seksi kertojen väli pitenee, niin ei sekään ole hyvä. Mielestäni, mitä enemmän kivaa hyvää seksiä harrastaa, sitä enemmän sitä tekee mieli. Jos sitä ei ole, siihen ehkä tottuu ja alistuu helpommin.
        Sinuna lähtisin ostamaan vaimolle, tai vaimon kanssa, hänelle ihania alusvaatteita ja hepeniä. Tilatkaa netistä leluja ja voiteita ja leikkikää ja kokeilkaa niitä yhdessä.
        Ja vaimon kehuminen varmaan toimii kanssa. Muhun uppois ainakin tällainen. Tsemppiä sinne!


    • dujnskl

      Sun täytyy tämä asia minkä puhut tänne, puhua suoraan vaimollesi. Siitä pääsette eteenpäin. Muuta vaihtoehtoa ei ole, jos haluatte säilyä läheisinä kumppaneina. Vaimoa selvästi painaa joku. Oletko kysynyt häneltä mikä sinulla on? Pikapikaa juttelemaan!

    • ninnitz

      "Ja vaimon kehuminen varmaan toimii kanssa."

      Peukkuja tolle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe