Voiko alkoholin aiheuttamia kohtauksia kilpailuttaa?

Kylmät kädet

Meinaan, että mikä seuraavista on sinun mielestäsi pahin?

-deliriumi
-unihalvauskohtauksien sarja
-paniikkihäiriöt
-herääminen koko kehon kouristavaan kramppiin
-henkeä salpaava paine ja kipu ylävatsan ja rintakehän välissä

Nuo kaikki koettu. En osaa pistää pahuusjärjestykseen, mutta kyllä juoppohulluuskohtaus jää mun asteikolla aika alas.

30

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hengissä selvinnyt

      Pahin on pitkäkestoinen, käytännössä psykiatrista pakkohoitoa vaativa alkoholipsykoosi.
      Toiseksi pahin: viinakramppi jossa on aina kuolemaan johtavan päävamman riski olemassa.

      • Kylmät kädet

        Alkoholipsykoosi unohtui, koska en ilmeisesti ole vielä kokenut sitä. Voisitko kuvailla? Huomaamattani muuten pistin kokemukseni lievimmästä pahimpaan, aivan järjestyksessä.


      • puolimieli/2

      • Kylmät kädet
        puolimieli/2 kirjoitti:

        Alkoholipsykoosi:

        http://www.samaria.fi/samariayouth/tietopaketti/paihdeinfoa/paihdehaitat/alkoholipsykoosi_vie_nopeasti_hautaan/

        No mulla vasta 4 vuotta takana rankkaa ryyppäämistä, mutta psykoosit ovat niin tuttuja. Oman kokemukseni perusteella se on unenomainen tila, josta kuitenkin puuttuu se ihana maku, mikä unissa on. Olen totaalinen zombie niiden aikana, murtauduin apteekkiinkin ja kun erikoisryhmä tuli tummanvihreällä autollaan ja hyökkäsi taskulamppuineen kimppuuni, olin täysin seesteinen.

        Olin psykoolissa, mutta ilmeisesti tää alkopyskoosi on jotain muuta?


      • Kylmät kädet
        Kylmät kädet kirjoitti:

        No mulla vasta 4 vuotta takana rankkaa ryyppäämistä, mutta psykoosit ovat niin tuttuja. Oman kokemukseni perusteella se on unenomainen tila, josta kuitenkin puuttuu se ihana maku, mikä unissa on. Olen totaalinen zombie niiden aikana, murtauduin apteekkiinkin ja kun erikoisryhmä tuli tummanvihreällä autollaan ja hyökkäsi taskulamppuineen kimppuuni, olin täysin seesteinen.

        Olin psykoolissa, mutta ilmeisesti tää alkopyskoosi on jotain muuta?

        Muistan sen verran, että se riuhtominen ja repiminen itseasiassa herätti jotain eloa meikäläisessä. Niiden ei olisi edes tarvinnut riuhtoa ja repiä. Täysin unenomainen tila, ilman makua. Rikosrekisteri silti.


      •  K 
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Muistan sen verran, että se riuhtominen ja repiminen itseasiassa herätti jotain eloa meikäläisessä. Niiden ei olisi edes tarvinnut riuhtoa ja repiä. Täysin unenomainen tila, ilman makua. Rikosrekisteri silti.

        Kovat kytät ei liiku maijalla, vaan siviiliautolla. Yleensä tumman vihreä tai sitten jos on paku, niin se on karhuryhmä. Kaikkea sitä ohimennen oppii.


    •  Kk

      Deliriumissa säpsähtelen ja näkemäni sekä kuulemani maailma vääristyy radikaalisti, esim. seinä ja verhot muuttuu aina pikselimäiseksi, äänet demoniseksi. Välillä tosi vaikea erottaa, kuuluuko se ääni pään sisältä, vai oikeasti mutta erittäin vääristyneesti.

      Mustia matoja ryömii rannettasi pitkin kohti kainaloa, mutta silti delkka menee mun asteikolla pohjimmaksi, eli lievimmäksi. Kuoleman krampit ovat pahimpia. Olet täysin varma, että nyt se kuolema tuli. Sen aikana on täysin mahdotonta edes harkita 112.

      •  Vaahtokassi

        Sulla on vahva sydän. Moni alkkis on kuollut noihin viinakramppeihin.


    • Kylmät kädet

      Edelleenkin pystyn halutessani olemaan yhden vuorokauden (24 tuntia) täysin ilman alkoholia, mutta sen jälkeen alkaa oireet aina tässä järjestyksessä:

      1. Vítutus
      2. Levoton ja hermostunut olo, ei keskittymiskykyä
      3. Tärinä
      4. Silmissä alkaa sumenemaan, hetkellisiä tasapainon menetyksiä.

      Vitosta en ole uskaltanut edes kokeilla, mikä lie, siinä vaiheessa Nobe korkkaa.

      •  Vaahtokassi

        5. Aito deliriumi.

        Moni on kuollut siihen. Sydän voi pysähtyä tai sitten tulee sydänkohtaus.


      • BomBom2014

        Siis noihan on normaaleita krapulasta johtuvia juttuja. Etkö siis pysty kärsimään krapulaa? 3 viikon kohdalla alkaa jo helpottamaan. Hommaa käsiraudat ja mene kylppäriin ja laita toinen käsi johonkin kiinni, mutta silleen, että voit seisoa ja maata ja istua. Heitä käsirautojen avain vessanpönttöön ja vedä pönttö. Ennen edeltä mainittuja asioita varaa kuivamuonaa viikoksi kylppäriin ja vettä ja kännykkä ja myös laturi. Viikon jälkeen soitat hätäkeskukseen ja he tulevat päästämään sinut irti. Näin olet selvinnyt viikon ilman viinaa.


      •  Kk
        BomBom2014 kirjoitti:

        Siis noihan on normaaleita krapulasta johtuvia juttuja. Etkö siis pysty kärsimään krapulaa? 3 viikon kohdalla alkaa jo helpottamaan. Hommaa käsiraudat ja mene kylppäriin ja laita toinen käsi johonkin kiinni, mutta silleen, että voit seisoa ja maata ja istua. Heitä käsirautojen avain vessanpönttöön ja vedä pönttö. Ennen edeltä mainittuja asioita varaa kuivamuonaa viikoksi kylppäriin ja vettä ja kännykkä ja myös laturi. Viikon jälkeen soitat hätäkeskukseen ja he tulevat päästämään sinut irti. Näin olet selvinnyt viikon ilman viinaa.

        Kiitos huolenpidostasi. Molemmat, sinä ja minä haluamme minun kuolevan, mutta haluan nopean kuoleman.


      • Kylmät kädet
         Kk kirjoitti:

        Kiitos huolenpidostasi. Molemmat, sinä ja minä haluamme minun kuolevan, mutta haluan nopean kuoleman.

        Suljetulla, lepositeisiin sidottu vanhus säntää aina hoitajansa jalkoihin, kun ne tulee vapauttamaan sitä. Hoitaja on toki mielissään, mutta miksi ihmiselle ei suoda eutanasiaa? Olisin itse ensimmäisenä jonossa. Näyttäisin esimerkkiä.


      • Kylmät kädet
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Suljetulla, lepositeisiin sidottu vanhus säntää aina hoitajansa jalkoihin, kun ne tulee vapauttamaan sitä. Hoitaja on toki mielissään, mutta miksi ihmiselle ei suoda eutanasiaa? Olisin itse ensimmäisenä jonossa. Näyttäisin esimerkkiä.

        Suljetulla pääsin melko vähällä, kun ne näki mun silmistä, että jos mua kidutettaisiin lepositeissä, kostaisin verisesti joka ikiselle osallistujalle. Hankkisin niiden tiedot IRL ja tappaisin paljain käsin.

        Jokaisen.


    • Kylmät kädet

      Moni luulee, että vouhotan täällä, mutta velliperseillä ei ole käsitystäkään siitä, kuinka nöyräksi nuo oireet voi ihmisen vetää. Kovastakin jätkästä tulee nurkassa sikiöasennossa itkevä pikkupoika.

      I'm not kidding.

      • Nuori lääkäri

        Se onkin tiedetty aina, että olet kitisevä velliperse.
        Itse olet vaivasi hankkinut, joten älä aina ruikuta ja vikise, vaan kärsi nahoissasi kunnes kuolo korjaa.


      • Kylmät kädet
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        Se onkin tiedetty aina, että olet kitisevä velliperse.
        Itse olet vaivasi hankkinut, joten älä aina ruikuta ja vikise, vaan kärsi nahoissasi kunnes kuolo korjaa.

        Luulin, että tämä palsta juuri on se, jossa saa "kitistä". Meinaatko, että AA:ssakin käännytetään portilta ja sanotaan, että itse olet ongelmasi aiheuttanut, häivy täältä meidän pyhimyksien joukosta.


      • Nuori lääkäri
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Luulin, että tämä palsta juuri on se, jossa saa "kitistä". Meinaatko, että AA:ssakin käännytetään portilta ja sanotaan, että itse olet ongelmasi aiheuttanut, häivy täältä meidän pyhimyksien joukosta.

        En tiedä AA:sta, kun ei ole tarvetta siellä käymisiin, sillä olen kohtuukäyttäjä.


      • Kylmät kädet
        Nuori lääkäri kirjoitti:

        En tiedä AA:sta, kun ei ole tarvetta siellä käymisiin, sillä olen kohtuukäyttäjä.

        Ai 17 annosta per päivä? Tiedätkö, että aluksi luulin sinun vain pilailevan, mutta uskon sen olevan sun päivätahti. Ajattelin, ettei kukaan tuollaisia määriä voi kiskoa ..siis keskimääräisesti päivää kohden.

        Pelkään pahoin, että vedät oikeasti keskimäärin 17 annosta per päivä.


    • hhhhhhh

      Kylmikseltä puuttuu lähinnä tutti.

      • Kylmät kädet

        Tuon täytyy olla provosoivaa trollausta. Luitko edes, mistä kirjoitin?


      • hhhhhhh
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Tuon täytyy olla provosoivaa trollausta. Luitko edes, mistä kirjoitin?

        Käytä sormi peräsilmässäsi ja nuoleskele sitä tikkarina.


      • Kylmät kädet
        hhhhhhh kirjoitti:

        Käytä sormi peräsilmässäsi ja nuoleskele sitä tikkarina.

        Sun kanssa ei saa aikaan älykästä keskustelua?


    • Kylmät kädet

      Alkoholipsykoosi olisi uutta. Ainoa, mitä en psykooseista ole kokenut. Mitä lienee se sitten tarkoittaa käytännössä? En tiedä.

      • Kylmät kädet

        Ei pahalla, mutta uskon koko "alkoholipsykoosin" olevan paskapuhetta. Fiktiota.


      •  K 
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Ei pahalla, mutta uskon koko "alkoholipsykoosin" olevan paskapuhetta. Fiktiota.

        On olemassa vain psykoosi.


      • Kylmät kädet
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Ei pahalla, mutta uskon koko "alkoholipsykoosin" olevan paskapuhetta. Fiktiota.

        Olen varmasti kokenut alkoholipsykoosin joskus tai olen siinä vieläkin. Olenko minä vain fiktiota?


    • naprapath

      Henkeä salpaava tunne tulee rintarangan fasettilukosta.

      Pyydä soskulta maksusitoumus niksauttajalle niin helpottaa.

      • Kylmät kädet

        Oletko Santtu? Maikkulasta?


    • Juoppojen hoitsu

      Näköhäiriöitä saa tosiaan deliriumtilassa.
      Moni vaan ei tiedä että taustalla myös juomisen aiheuttaman unen
      häiriintymisen ohella maksan oireilu.
      Kun esineet muuttaa muotoaan ja ääniä kuuluu
      on sydänkohtaus lähellä,mutta vaikka siitä selviäisi
      on maksa peruuttamattomasti vaurioitunut.
      Kylmiksen pahin krapula on lähellä jolloin juoppo katsoo
      kauhun sekaisin tuntein keltaisia silmiään ja ihoaan
      peilistä. Siinä tilanteessa elinaikaa jäljellä päivistä
      viikkoihin...tai sitten selviää vielä kerran.
      Väri saattaa jäädä ruskean kellertäväksi.
      Sen päivän jälkeen jokainen alkoholin käyttökerta
      on kuin pelaisi venäläistä rulettia.
      Tässä tapauksessa luoti tappaa hitaasti , monesti tukehtuen
      askiteksen paisuttamaan vatsaansa,harhoja nähden ja jostain
      kumman syystä viinaan kuolevat haluaisivatkin elää vielä lopussa.
      Juopot pelkää eniten lopussa kuolemaa ja katuvat hukkaan heitettyä elämäänsä,
      joka aiheutti vain surua läheisille.
      Kannattaa hakeutua ajoissa hoitoon jos ei osaa lopettaa juomista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe