fretti lapselle

Frettif

Onko 11v liian nuori huolehtimaan fretistä? ajattelimme jo aikuista, vaikka 3-5 vuotiasta. Meillä on jo ennestään koira ja kissa, joten onko fretti jo liikaa?

4

185

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kggk

      olet.

    • Mielestäni 11 v ON liian nuori huolentimaan yksin fretistä. Vaikka fretti olisikin 3-5 vuotias, se kokeilee aina uutta omistajaansa. Oli fretin ikä mikä tahansa, se on koko elämänsä vaativa eläin, joka todellakin on liian haastava eläin 11 veelle.
      Hommatkaa vaikkapa kani tai marsu yms. :)

    • ferretlady

      Mikäli asenne ja eläinten käsittelytaito ovat kohdillaan, voi 11 vuotiaskin olla hyvä fretinomistaja. Olen itse seurannut kahta 11 ja 12 vuotiasta tyttöä ja heidän elämäänsä frettien kanssa, eikä asiassa ole ollut mitään ongelmaa. Tietenkin pitää olla tarpeeksi tietoa ja halua toimia eläimen kanssa oikealla tavalla. Kannattaisikin käydä useammassa frettikodissa ja kasvattajien luona tutustumassa ja käsittelemässä frettejä, sekä kyselemässä mieltä askarruttavia kysymyksiä. Vaikka sanotaan, että fretti ei ole lasten lemmikki, niin olen sitä mieltä, että osa lapsista voi olla paljon parempia fretinomistajia kuin jotkut aikuiset. Ei se ikää aina katso.

    • FretistäMoneksi

      "ferretlady" on oikeilla jäljillä. Tietoa tarpeeksi ja asenne kohillaan, voi fretin hoitaa ikää katsomatta.
      Ainoastaan noi koira ja kissa askarruttavat.. Meinaan sulattavatko fretin nk. laumaansa jäseneksi. Minulla on myös koira, mutta se onkin aina ollut tekemisissä pienempien lemmikkieni kanssa, joten sulatti hienosti tulokkaan ja nyt leikkivätkin keskenänsä. Sitä hommaa kannattaa myös miettiä, sillä fretti saattaapi olla kumpaisellekin kohtuu iso vastus pienuudesta huolimatta, sitkee ainakin ja nopee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe