Studio55 haastattelusta FB keskustelu!

Nyt kertomaan!

46

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopen haastattelu :(

      Studio55 FB suorastaan kiehuu! Kirjoitelkaa ihmiset myös tuolle tavalliseen Kommenttiosioon! Se on se joka näkyy jatkossakin luettavana! Tämä aihe täytyy nostaa toimittajien tietoon!

    • Soppi pyrkyri

      Soppi valittiin Kilpirauhasliiton hallitukseen ilman jäsenäänestystä! Salassa kesken vaalikauden! Jäsenet sai tietää jälkeenpäin lehdestä. Kähmäilyä, suhmurointia!Erosin liitosta. Kirjoittakaa ohjelmaan kommentteja!

      • itse annokset

        Entisenä Sopin asiakkaana havaitsin, että hänelle asiakkaiden määrä on tärkeämpi kuin asiakkaan kuunteleminen (mm. vajaatoiminnan oireet). Esim. tämä lainaus sopii osittain kokemaani:"– Ensinnäkin ei ole syytä hoitaa sairautta, jota ei ole olemassa. Toisaalta, hoidossa on käytetty erittäin suuria lääkeannoksia. Ulkomailla näistä on raportoitu kuolemantapauksia, Suomessa on vaadittu tehohoitoa. Lukuisat potilaat ovat joutuneet hakeutumaan sairaalahoitoon sydämen rytmihäiriöiden ja eteisvärinän vuoksi. Potilasturva on vaarantunut, Soppi sanoo."

        Potilas itse tunnistaa, jos hänellä on esim. rytmihäiriöitä ja rohkeat laskevat itsenäisesti lääkeannosta. Liikatoiminnan oireisiin kuuluu sydänoireita. Esim. aurinko vilkastuttaa ja kaamos heikentää kilpirauhasen toimintaa. Lääkitys vaihtelee ympärivuotisesti ainakin minulla itsesäätelyn muodossa, joten yhtä ja samaa annosta ei ole koko ajan. Nykyinen endokrinologini on hyväksynyt itsenäisen annossäätelyni tyytyväisellä hymyllä joka kerta.


    • Juustopää-Putin

      Vähän ikävästi tuolla facebookissa sotkevat ns. tavallista kilpparia sairastavat kertomuksillaan.

      Tuo väite olemattomasta sairaudesta perustuu pitkälti siihen että rT3:ssa TSH on normaaleissa arvoissa (tarpeeksi matalalla), koska T4-V:ä on jo liiankin kanssa ja se on hyödytöntä, koska ei muutu T3:si.

      Eli nelonen ei muutu kolmoseksi solussa, niin kuin ns. tavallisilla ihmisillä/kilpparipotilailla. Ja se T3 on se "vaikuttava aine" soluissa kaikilla ihmisillä. Näinköhän se meni yksinkertaistettuna?



      Mutta kuitenkin... Kyse on tavallaan ihan eri sairauksista ja rt3-dominansssipotilailla saattaa kilpirauhanen toimia ihan hyvin, mutta thyroksiini on hyödytön ja jopa haitallinen.

    • tyttönen vain

      Kertoo vain siitä, että sekä tavallisten kilpparipotilaiden (niin vajaa- kuin liikatoimintaaakin sairastavien), että muunto-ongelmista kärsivien hoito on aivan retuperällä tässä maassa.

    • Vajaa rouva

      Nimenomaan tyttönen vain. Kaikkien kilpirauhaspotilaiden hoito on täysin retuperällä Suomessa, ihan kaikkien. Hurraamista kun ei ole edes liikatoimintapotilailla.

      Endokrinologien tietämättömyys on aikaansaanut tämän kaaoksen. Ja nyt ei kunnia anna periksi myöntää virheitään. Siksi olemme tässä tilanteessa.

      • Kaikkien on retuperällä. Niin mahdottoman retuperällä, lääkikseen vaan pänttäämään rouva. Sillä siitä pääsee.


      • boxi kirjoitti:

        Kaikkien on retuperällä. Niin mahdottoman retuperällä, lääkikseen vaan pänttäämään rouva. Sillä siitä pääsee.

        Tänään olen tulkannut jotain viidet kilpirauhasarvot, eikä mikään kiehu missään. Näkisi joskus jonkun, joka kiehuu muualla kuin tällä palstalla!!! Kuka oikein kiehuu ja missä???


      • boxi kirjoitti:

        Tänään olen tulkannut jotain viidet kilpirauhasarvot, eikä mikään kiehu missään. Näkisi joskus jonkun, joka kiehuu muualla kuin tällä palstalla!!! Kuka oikein kiehuu ja missä???

        Olen nyt viisi vuotta sis. polilla odottanut sitä kilpirauhasräyhääjää, eikä vieläkään näy. Tulkaa nyt joku räyhäämään ihan ajan kuluksi edes! Jompi kumpi teistä.


      • rimpuliini
        boxi kirjoitti:

        Olen nyt viisi vuotta sis. polilla odottanut sitä kilpirauhasräyhääjää, eikä vieläkään näy. Tulkaa nyt joku räyhäämään ihan ajan kuluksi edes! Jompi kumpi teistä.

        Kuules Boxi..Se nyt on vähän ihmetyttänyt, että jos olet oikea lääkäri, niin miksi "juokset" vajaan rouvan perässä moittimassa häntä, kun voisit vastata ennemmin jonkun oikeaaan kilpparikysymykseen?

        Vään oudolta tuntuu, että joku oikea lääkkäri käyttäisi täällä aikaansa moittimalla ihmisiä...


      • yhyy kuinka huonoa.
        boxi kirjoitti:

        Olen nyt viisi vuotta sis. polilla odottanut sitä kilpirauhasräyhääjää, eikä vieläkään näy. Tulkaa nyt joku räyhäämään ihan ajan kuluksi edes! Jompi kumpi teistä.

        Täällä palstoilla on helppo ulvoa kuinka huonoa kaikki on, yleensä tällaisilla ihmisillä on muutenkin kaikki huonosti.


      • rimpuliini kirjoitti:

        Kuules Boxi..Se nyt on vähän ihmetyttänyt, että jos olet oikea lääkäri, niin miksi "juokset" vajaan rouvan perässä moittimassa häntä, kun voisit vastata ennemmin jonkun oikeaaan kilpparikysymykseen?

        Vään oudolta tuntuu, että joku oikea lääkkäri käyttäisi täällä aikaansa moittimalla ihmisiä...

        Ei se outoa ole. Tyhmää se on. Siksi en päljon ajallisesti roikukaan täällä Täytyy vain tietää, missä potilaiden ajatukset menevät kun kilpirauhasta hoitaa. Jos joku puhuu jostain reversekilpirauhasesta, niin täytyy tietää, että hän tarkottaa reverseT3:a. Ei pakko ole tietty tietää, mutta minusta hyvä.
        Ei näitä potilaita, joita t¨ällä palstalla on näe missään oikeassa elämässä. Se on myös tehtävä ihan selväksi.
        Kukaan ei täällä huoli tervejärkistä neuvoa kilpirauhasvaivoihin. Täällä on sohva"lääkäreitä" ihan tarpeeksi. Missään ei ole tentitty mitään, mutta varmasti vain tiedetään. Vastenmielinen ja itsekeskeinen ilmiö. En itse anna lentokoneen huolto-ohjeita, kun en ole ammattilainen, mutta täällä hoidetaan raskausajat ja kaikki. Vastenmielistähän se on. Kammottavin oli tosiaan tuo raskaana olevan "hoitaminen".
        Vajaa rouva olisi ihan oikeassa siinä, että hypotyreoosin hoito on tärkeää, mutta hän vain ampuu pahasti yli ja ohi.


      • SportCracker
        boxi kirjoitti:

        Ei se outoa ole. Tyhmää se on. Siksi en päljon ajallisesti roikukaan täällä Täytyy vain tietää, missä potilaiden ajatukset menevät kun kilpirauhasta hoitaa. Jos joku puhuu jostain reversekilpirauhasesta, niin täytyy tietää, että hän tarkottaa reverseT3:a. Ei pakko ole tietty tietää, mutta minusta hyvä.
        Ei näitä potilaita, joita t¨ällä palstalla on näe missään oikeassa elämässä. Se on myös tehtävä ihan selväksi.
        Kukaan ei täällä huoli tervejärkistä neuvoa kilpirauhasvaivoihin. Täällä on sohva"lääkäreitä" ihan tarpeeksi. Missään ei ole tentitty mitään, mutta varmasti vain tiedetään. Vastenmielinen ja itsekeskeinen ilmiö. En itse anna lentokoneen huolto-ohjeita, kun en ole ammattilainen, mutta täällä hoidetaan raskausajat ja kaikki. Vastenmielistähän se on. Kammottavin oli tosiaan tuo raskaana olevan "hoitaminen".
        Vajaa rouva olisi ihan oikeassa siinä, että hypotyreoosin hoito on tärkeää, mutta hän vain ampuu pahasti yli ja ohi.

        Ei ne kaikki lentokoneen huoltomiehet ja -naiset välttämättä osaa huoltaa stealth-hävittäjää, jos ovat erikoistuneet tai vain jotakin kautta päässeet huoltamaan matkustajakoneita tai potkurikoneita.

        Aika harva ns. tavallinen ihminenkään ymmärtää edes mitä sillä kilpirauhasella on edes virkaa, jos ei kosketa omaa arkielämää jotakin kautta. Moni jopa luulee, että sellainen turha joku juttu, jota ilmankin pärjää. Samoin muuten moni luulee melanoomaa pikkujutuksi ja onhan näitä.

        Sitten vielä moni luulee, että senkun nappaat jonkun pillerin aamulla ja se on siinä.

        Onko hypotyreoosi muuten ainoa umpierityssairaus, jossa on mukamas vain yksi ja sama muoto kaikilla? Siis tiettyjen lääkärien mielestä?


      • rimpuliini
        boxi kirjoitti:

        Ei se outoa ole. Tyhmää se on. Siksi en päljon ajallisesti roikukaan täällä Täytyy vain tietää, missä potilaiden ajatukset menevät kun kilpirauhasta hoitaa. Jos joku puhuu jostain reversekilpirauhasesta, niin täytyy tietää, että hän tarkottaa reverseT3:a. Ei pakko ole tietty tietää, mutta minusta hyvä.
        Ei näitä potilaita, joita t¨ällä palstalla on näe missään oikeassa elämässä. Se on myös tehtävä ihan selväksi.
        Kukaan ei täällä huoli tervejärkistä neuvoa kilpirauhasvaivoihin. Täällä on sohva"lääkäreitä" ihan tarpeeksi. Missään ei ole tentitty mitään, mutta varmasti vain tiedetään. Vastenmielinen ja itsekeskeinen ilmiö. En itse anna lentokoneen huolto-ohjeita, kun en ole ammattilainen, mutta täällä hoidetaan raskausajat ja kaikki. Vastenmielistähän se on. Kammottavin oli tosiaan tuo raskaana olevan "hoitaminen".
        Vajaa rouva olisi ihan oikeassa siinä, että hypotyreoosin hoito on tärkeää, mutta hän vain ampuu pahasti yli ja ohi.

        Boxi..Ymmärrän kyllä tuonkin pointin. Se on vaan kuitenkin niin, että kun ihmisellä on oireita, ja ei saa niihin mitään apua, niin silloin turvautuu muuhun apuun.
        Yksi asia on mitä en täällä ymmärrä ollenkaan, niin on tuo lääkkeen annosten nostaminen omin päin. En sit tiedä, onko sen lääkkeen kanssa tapana tehdä niin, että lääkäri antaa luvan et voi nostaa kun siltä tuntuu.


      • SportCracker kirjoitti:

        Ei ne kaikki lentokoneen huoltomiehet ja -naiset välttämättä osaa huoltaa stealth-hävittäjää, jos ovat erikoistuneet tai vain jotakin kautta päässeet huoltamaan matkustajakoneita tai potkurikoneita.

        Aika harva ns. tavallinen ihminenkään ymmärtää edes mitä sillä kilpirauhasella on edes virkaa, jos ei kosketa omaa arkielämää jotakin kautta. Moni jopa luulee, että sellainen turha joku juttu, jota ilmankin pärjää. Samoin muuten moni luulee melanoomaa pikkujutuksi ja onhan näitä.

        Sitten vielä moni luulee, että senkun nappaat jonkun pillerin aamulla ja se on siinä.

        Onko hypotyreoosi muuten ainoa umpierityssairaus, jossa on mukamas vain yksi ja sama muoto kaikilla? Siis tiettyjen lääkärien mielestä?

        Ei ole vain yksi ja sama muoto kaikilla eikä näin ollen sama hoitokaan, mutta kuten kuultu. sis el ei tiedä mitään ja on lääketehtaan marinoima, joten kökötän kahvitunnin marinoinnissa tässä enkä kommentoi mitään. Puolen tunnin päästä alkaa taas eikä kukaan tänäänkään ole riidellyt mistään.


    • väärin houdetut.
      • En kerro. Olen sekä yksityisellä että yleisellä puolella ja erikoislääkäri.


      • väärin houdetut.
        boxi kirjoitti:

        En kerro. Olen sekä yksityisellä että yleisellä puolella ja erikoislääkäri.

        Erikoislääkäri ei kerro yhtään mitään tietotaidosta.

        Jos minä olisin tehnyt vain niin kuin lääkärit määräävät, niin olisin kuollut.

        Tai vähintän laitoshoidossa.

        Googlasin itse ja tein ruokavalioremontin ja otin lisäravintet mukaan, liikuntaa, rentoutusta ja sain yöunenikin takaisin.

        Ja olen vielä työelämässä mukana.

        Ymmärrän, että lääketiede on laaja ja jo kandin pää sekoitetaan lääketehtaiden myyntimiesten höpinöillä uusisista hienoista läkkeistä ihan joka vaivaan, joka ei johdu edes lääkkeen puutteesta ja kaikki muu on turhaa.


      • väärin houdetut. kirjoitti:

        Erikoislääkäri ei kerro yhtään mitään tietotaidosta.

        Jos minä olisin tehnyt vain niin kuin lääkärit määräävät, niin olisin kuollut.

        Tai vähintän laitoshoidossa.

        Googlasin itse ja tein ruokavalioremontin ja otin lisäravintet mukaan, liikuntaa, rentoutusta ja sain yöunenikin takaisin.

        Ja olen vielä työelämässä mukana.

        Ymmärrän, että lääketiede on laaja ja jo kandin pää sekoitetaan lääketehtaiden myyntimiesten höpinöillä uusisista hienoista läkkeistä ihan joka vaivaan, joka ei johdu edes lääkkeen puutteesta ja kaikki muu on turhaa.

        Eipä tiedä erikoislääkäri mitään. Näin on nämiskät tällä palstalla.


    • Vaadin hoitoa!

      Kannattaa mennä mukaan Studio55 Facebooksivuille, eilisen ohjelman tiimoilta. Melkein 200 kommenttia tai potilaan kertomusta jo siellä. Kilpirauhaspotilaat eivät nyt enää kuuntele roskaa vaan vaativat hoitoa:

      https://www.facebook.com/Studio55.fi

    • SportCracker

      Olisi kai syytä tehdä muutakin kuin jauhaa facebookissa. Tuoda viranomaisille ja virkamiehille ja poliitikoille julki se, kuinka paljon on ihmiset parantuneet T3:lla ja kuinka paljon he ovat sillä parantuneet. Ja kuinka viitearvot eivät kerro kaikkea.

      Suomessa hoidetaan muutenkin edelleenkin liikaa labra-arvoja, kiloja, senttejä, millilitroja jne.

      • faktaa lääkäreille

        Tuossa tieteellistä näyttöä viitteineen boxille ja kumppaneille jos ison egon täyttämä kovalevyyn mahtuu enää tietoa.


      • faktaa lääkäreille kirjoitti:

        Tuossa tieteellistä näyttöä viitteineen boxille ja kumppaneille jos ison egon täyttämä kovalevyyn mahtuu enää tietoa.

        Ei mahdu. Ego täyttää kaiken ja tursuaa uloskin. Joku lisäuloke pitäisi vissiin tilata jostain lääketehtaalta?


      • faktaa lääkäreille
        boxi kirjoitti:

        Ei mahdu. Ego täyttää kaiken ja tursuaa uloskin. Joku lisäuloke pitäisi vissiin tilata jostain lääketehtaalta?

        Kiitos tunnustuksesta. Me potilaathan sen hyvin tiedämme että teistä suurin osa on ihan pihalla osaamisesta eikä teitä kiinnosta ottaa asioista selvää, teistä suurin osa länkyttää vastaan potilaalle eikä empatiaa löydy. Sanotaan että mene nyt kotiin ja lopeta ajatteleminen, unohda vaivasi helvete! Te ootte väärällä alalla tai no te vaan meette töihin eikä teillä ole mitään tulosvastuuta siitä saako potilas hoitoa vai ei. Tuollainen peli ei kyllä muissa ammateissa vetele. Hävetkää jos osaatte.


      • faktaa lääkäreille kirjoitti:

        Kiitos tunnustuksesta. Me potilaathan sen hyvin tiedämme että teistä suurin osa on ihan pihalla osaamisesta eikä teitä kiinnosta ottaa asioista selvää, teistä suurin osa länkyttää vastaan potilaalle eikä empatiaa löydy. Sanotaan että mene nyt kotiin ja lopeta ajatteleminen, unohda vaivasi helvete! Te ootte väärällä alalla tai no te vaan meette töihin eikä teillä ole mitään tulosvastuuta siitä saako potilas hoitoa vai ei. Tuollainen peli ei kyllä muissa ammateissa vetele. Hävetkää jos osaatte.

        Kyllä näin on närhen munat: olemme pihalla osaamisesta. Meitä ei kiinnosta ottaa asioista selvää ollenkaan. Länkytämme potilaalle vastaan. Empatiaa ei löydy enempää kuin kattilan kannesta. Sanomme, että mene kotiin helvete ja unhoda vaivasi.
        Olemme väärällä alalla. Menemme töihin. Vastuu on kehno. Ei peli vetele. Hävetä pitäisi, mutta emme osaa.


      • SportCracker
        boxi kirjoitti:

        Kyllä näin on närhen munat: olemme pihalla osaamisesta. Meitä ei kiinnosta ottaa asioista selvää ollenkaan. Länkytämme potilaalle vastaan. Empatiaa ei löydy enempää kuin kattilan kannesta. Sanomme, että mene kotiin helvete ja unhoda vaivasi.
        Olemme väärällä alalla. Menemme töihin. Vastuu on kehno. Ei peli vetele. Hävetä pitäisi, mutta emme osaa.

        Lapsellista. Jos et hävetä osaa, niin nolostu edes (sic!).


      • SportCracker kirjoitti:

        Lapsellista. Jos et hävetä osaa, niin nolostu edes (sic!).

        Näin on jälleen närhen munat: nyt on lapsellista. Nyt sitten nolostutaan. Tottelen kaikkia minua fiksumpien neuvoja tästä lähtien.


      • 11+12
        boxi kirjoitti:

        Näin on jälleen närhen munat: nyt on lapsellista. Nyt sitten nolostutaan. Tottelen kaikkia minua fiksumpien neuvoja tästä lähtien.

        Helppoahan on näiden ihmisten arvostella toisten ammattitaitoa. Itsellänikin on vajaatoiminta, mutta en ole kertaakaan kenellekään kitissyt tällä tavalla niin kuin ihmiset täällä tekee. Kilpirauhassairauksien oireet kun on niin monimuotoisia. Miksi ihmiset osaa valittaa, mutta eivät itse opiskele lääkäriksi?


      • SportCracker
        boxi kirjoitti:

        Näin on jälleen närhen munat: nyt on lapsellista. Nyt sitten nolostutaan. Tottelen kaikkia minua fiksumpien neuvoja tästä lähtien.

        Lapsellista edelleen. Teepä tuo oikeasti, äläkä vain selittele netissä.

        Närhen munat muuten näytetään; ne eivät "ole". Eli olisi kai hyvä osata tulkita kansan suusta kuultua tai ainakin sisäistää se tarkemmin.


      • 11+12 kirjoitti:

        Helppoahan on näiden ihmisten arvostella toisten ammattitaitoa. Itsellänikin on vajaatoiminta, mutta en ole kertaakaan kenellekään kitissyt tällä tavalla niin kuin ihmiset täällä tekee. Kilpirauhassairauksien oireet kun on niin monimuotoisia. Miksi ihmiset osaa valittaa, mutta eivät itse opiskele lääkäriksi?

        11 12
        Juuri niin: opiskelemaan. Ei se mitään vinoilua ole, kun näin sanoo. Näiden vetelien valmiiksi jo tietävien laiskimusten mielestä on vinoilua. Ei ole. Lääkäriksi vaan, jos haluaa ihmisiä hoitaa. Niin minäkin tein. Suomi tarjoaa edullisen pitkän koulutuksen.


      • boxi kirjoitti:

        11 12
        Juuri niin: opiskelemaan. Ei se mitään vinoilua ole, kun näin sanoo. Näiden vetelien valmiiksi jo tietävien laiskimusten mielestä on vinoilua. Ei ole. Lääkäriksi vaan, jos haluaa ihmisiä hoitaa. Niin minäkin tein. Suomi tarjoaa edullisen pitkän koulutuksen.

        Täytyy sanoa, että aika tomppelia porukkaa on kyllä täällä. Jos harrastaisin lentokoneita olisin kyllä kiinnostunut, mitä ammattilainen lentokoneen moottorista tykkää jos Finnairin huoltoinsinööri palstalle tulisi.
        Täällä ei osata hyödyntää sitä, että yksi sis el tyhmyyttään ajoittain täällä on.
        Ei mitään! Hei hoplaa-tyylillä saa täällä saman lopputuloksen kuin asiallisesti, eli hei hoplaa- on helpompaa. Ja so long-


      • laiffia on elämä
        SportCracker kirjoitti:

        Lapsellista edelleen. Teepä tuo oikeasti, äläkä vain selittele netissä.

        Närhen munat muuten näytetään; ne eivät "ole". Eli olisi kai hyvä osata tulkita kansan suusta kuultua tai ainakin sisäistää se tarkemmin.

        Tämmöinen joukkohysteria - niin sanoisin- on kummallista. Tauteja on monenlaisia, oireita on monenlaisia, se vaan on niin. Heti kun väsyttää tai paino nousee, epäillään sairautta ja tämä " vajis" (hyi hitto mikä sana) monimuotoisuudessaan on sopiva tauti, jonka päälle voi oireet kaataa. Jos sitten labrakokeet onkin ok, voi liittyä väärin kohdeltujen vajislaisten kuoroon. Onhan helpompaa nieleskellä pillereitä - vaikka lääkärit ei oikeita pillereitä osaakaan määrätä, tyhmiä ja osaamattomia kun ovat - kuin muuttaa elämäntapansa terveyttä edistäviksi: ylipaino pois ja tilalle hyvä fyysinen kunto,ruokavalio remonttiin,riittävästi unta (hus pois roikkumasta netistä!!)
        Kun "vajista" ei siis ole todettu eli TSH ja T4V ovat viitearvoissa, hoidoksi riittää itsehoidollinen elämäntapojen muuttaminen. No joo, se vaatii itsekuria ja sitoutumista loppuiäksi...


      • näinkin voi hoitaa
        laiffia on elämä kirjoitti:

        Tämmöinen joukkohysteria - niin sanoisin- on kummallista. Tauteja on monenlaisia, oireita on monenlaisia, se vaan on niin. Heti kun väsyttää tai paino nousee, epäillään sairautta ja tämä " vajis" (hyi hitto mikä sana) monimuotoisuudessaan on sopiva tauti, jonka päälle voi oireet kaataa. Jos sitten labrakokeet onkin ok, voi liittyä väärin kohdeltujen vajislaisten kuoroon. Onhan helpompaa nieleskellä pillereitä - vaikka lääkärit ei oikeita pillereitä osaakaan määrätä, tyhmiä ja osaamattomia kun ovat - kuin muuttaa elämäntapansa terveyttä edistäviksi: ylipaino pois ja tilalle hyvä fyysinen kunto,ruokavalio remonttiin,riittävästi unta (hus pois roikkumasta netistä!!)
        Kun "vajista" ei siis ole todettu eli TSH ja T4V ovat viitearvoissa, hoidoksi riittää itsehoidollinen elämäntapojen muuttaminen. No joo, se vaatii itsekuria ja sitoutumista loppuiäksi...

        Okei olet siinä oikeassa että elämäntapamuutosilla voidaan alkuvaiheessa oleva kilpirauhasen vajaatoiminta hoitaa. -Esim. näin: syö vain kasviksia kypsennettynä ja raakana, joka päivä jotain lihaa esim. kalaa , naudanlihaa, kanaa tai riistaa, hapanmaitotuotteita voi käyttää juo vettä väh.2l,rasvoista vain voita, kookosöljyä ja oliiviöljyä. Ei koskaan eineksiä eikä sokeria eikä viljaa, laita aina itse ruokasi, poista stressi elämästäsi harrasta liikuntaa vaikka vähäsenkin, jooga on hyvä. Osta lisäravinteita, hoida suolisto kuntoon , käytä hyviä propiootteja häädä hiiva suolistosta, koska se aiheuttaa vuotavasuoli oireyhtymää joka aiheuttaa kilpirauhasen sairauksia. Googleta erilaisia ohjeita netistä.


      • Mr Endo
        11+12 kirjoitti:

        Helppoahan on näiden ihmisten arvostella toisten ammattitaitoa. Itsellänikin on vajaatoiminta, mutta en ole kertaakaan kenellekään kitissyt tällä tavalla niin kuin ihmiset täällä tekee. Kilpirauhassairauksien oireet kun on niin monimuotoisia. Miksi ihmiset osaa valittaa, mutta eivät itse opiskele lääkäriksi?

        Et kai valita niin, kun itselläsi tyroksiini toimii, kunhan muistaa pillerin silloin tällöin ottaa. Kaikilla ei.


    • Apu Liosta

      On oikeasti vahinko, että kilpirauhasketjuihin on tullut näin paljon hörhöjä. Kaikki asiallinen keskustelu, sekä kepeä että painavampi, mutta asian tiimoilta, olisi tarkoitus.

      Monille palstoille on kirjautunut lääkäreitä valeprofiileilla. He esittävät siellä potilasta, tekevät kysymyksiä potilaana, kiertelevät. Erittäin vastenmielinen ilmiö. Tämä Suomi24 taas pursuaa pokseja ja muita hörhöjä.

      Ketä nämä hörhöt ovat? Miettikää itse kukin. Kaikki eivät ole pelkästään kajahtaneita. Osa on tullut tarkoituksena vahingoittaa potilaiden keskustelua.

      • 11+12

        Tai toisin päin eli potilaat esittää lääkäreitä. Kilpirauhassairauksien aiheuttamia oireita esiintyy sadoissa muissakin sairauksissa. Jos kilpirauhasarvot on viiterajojen sisäpuolella, pitäisi enemmänkin selvittää onko oireiden taustalla muu kuin kilpirauhanen. Esimerkiksi kova väsymys ja uupumus voi olla diabeteksen tai syövän aiheuttamaa...


      • raharaha
        11+12 kirjoitti:

        Tai toisin päin eli potilaat esittää lääkäreitä. Kilpirauhassairauksien aiheuttamia oireita esiintyy sadoissa muissakin sairauksissa. Jos kilpirauhasarvot on viiterajojen sisäpuolella, pitäisi enemmänkin selvittää onko oireiden taustalla muu kuin kilpirauhanen. Esimerkiksi kova väsymys ja uupumus voi olla diabeteksen tai syövän aiheuttamaa...

        Tänä päivänä on vaan niin että julkisella puolella lääkärien mielestä ei kannata enää tutkia mitään ilmeisesti sen takia, että kaikki toimintaan laitetut varat menee terveyskeskusten työntekijöiden palkkoihin , ei jää rahaa hoitaa potilaita. He jotka jotain hoitoa saa tulee tosi kalliiksi kunnalle kun heidän hoidon hintaan sisältyy myös henkilökunnan palkat , kallista on. Mitä vähempi hoidetaan sitä kalliimpi hoito/potilas.


      • rimpuliini
        11+12 kirjoitti:

        Tai toisin päin eli potilaat esittää lääkäreitä. Kilpirauhassairauksien aiheuttamia oireita esiintyy sadoissa muissakin sairauksissa. Jos kilpirauhasarvot on viiterajojen sisäpuolella, pitäisi enemmänkin selvittää onko oireiden taustalla muu kuin kilpirauhanen. Esimerkiksi kova väsymys ja uupumus voi olla diabeteksen tai syövän aiheuttamaa...

        No mites jos kaikki muut sairaudet on poissuljettu ja kilpirauhasarvot ovat viitteiden alarajoissa ja potilaalla on elämää haittaavia oireita.

        Eräät lääkärit ovat myös sitä mieltä, että joskus riittää vaikeisiin oireiluihin jo tuo, että on viitearvojen alarajoilla. Sitä on myös, että Tyroksiinihoito ei yksinään autakkaan. Täällä on varmasti montakin sellaista ihmistä, joilla asiat menee juuri noin. Jokainen on varmaan tutkituttanut itsensä niin, että muut sairaudet on poissuljettu. Eiköhän jokainen ihminen kuitenkin ole itsensä paras asiantuntija.

        Luojan kiitos,että itselläni on vain tuo krooninen kilpparitulehdus ja kyhmystruuma.Ei tartte tuskailla hoidon puutteessa......


      • Niin ja näin.
        rimpuliini kirjoitti:

        No mites jos kaikki muut sairaudet on poissuljettu ja kilpirauhasarvot ovat viitteiden alarajoissa ja potilaalla on elämää haittaavia oireita.

        Eräät lääkärit ovat myös sitä mieltä, että joskus riittää vaikeisiin oireiluihin jo tuo, että on viitearvojen alarajoilla. Sitä on myös, että Tyroksiinihoito ei yksinään autakkaan. Täällä on varmasti montakin sellaista ihmistä, joilla asiat menee juuri noin. Jokainen on varmaan tutkituttanut itsensä niin, että muut sairaudet on poissuljettu. Eiköhän jokainen ihminen kuitenkin ole itsensä paras asiantuntija.

        Luojan kiitos,että itselläni on vain tuo krooninen kilpparitulehdus ja kyhmystruuma.Ei tartte tuskailla hoidon puutteessa......

        --Ei tartte tuskailla hoidon puutteessa...... --

        Ei minulla ole ainakaan kilpirauhasen hoidon kanssa mitään ongelmaa, eikä varsinkaan hoidon puutetta.

        Ei ne kaikki selittämättömät oireet suinkaan kilpirauhasesta johdu, sellaista on ihan turha edes yrittää väittää.


      • rimpuliini
        Niin ja näin. kirjoitti:

        --Ei tartte tuskailla hoidon puutteessa...... --

        Ei minulla ole ainakaan kilpirauhasen hoidon kanssa mitään ongelmaa, eikä varsinkaan hoidon puutetta.

        Ei ne kaikki selittämättömät oireet suinkaan kilpirauhasesta johdu, sellaista on ihan turha edes yrittää väittää.

        Ei kukaan ole väittänyt, että kaikki vaivat välttämättä johtuu kilpirauhasesta. Esim. tuota kilpparilääkitystä voisi ihan hyvin testata, että auttaako oireisiin.
        Minulla oli koelääkitys jonkun aikaa, kun seurattiin että pienentääkö se kilpirauhasta ja auttaisi myös muihin oireisiin. Ei tapahtunut kumpaakaan ja lääkitys lopetettiin. Nyt kilpirauhanen on kooltaan sen kokoinen, että aiheuttaa oireita kokonsa takia ja odotan aikaa leikkaukseen. :)


    • Eeme

      Haha. Fiksu lääkäri tuo Soppi. Puhui itsensä pussiin. Jos kerran hän hoitaa potilaita, joiden arvot eivät ole viitteissä, mutta on oireita. Ja jos kerran hän ei mittauta rT3:a, niin hänhän on vahingossa saattanut hoitaa nettisairautta, jos tällaisella potilaalla on rT3:n ja T3:n suhde ollut huono, eli alle 20!!!

      • Täysi herra

        Typerys Eeme. rT3 mittaus on hyödytön, rT3 dominanssi on satutauti. Siksi kukaan lääkäri ei voi hoitaa sitä edes vahingossa


    • yöunet menettänyt äi

      hävisiköhän minun viestini jossa kerroin pojastani jonka sydäntä tahdistettiin lepatuksen takia ja apua siitä ei ollut . Lääkäri ei pysynyt näkemään eikä ollut asiantuntemusta huomata sitä että potilaalla oli selvät kilpirauhasoireet, turvonnut kaula, vapina, pitkäaikainen väsymys.yms. Nyt tosi huonossa kunnossa ja aikuisena luottaa vieläkin lääkäriin, thyroksin lääkitys ollut noin kolmeviikkoa ja nyt arvot sitten koholla. Silmänpainetauti kehittynyt, silmätkin pullottaa jo päässä. Äitinä tiedän että poikani tarvii nyt apua mutta aikuista lasta ei enää voi viedä hoitoon. Sen tiedän että jos pojalleni sattuu se kaikista pahin niin sitten kyllä nostan tämän asian pöydä. Toivottavasti tätä viestiä ei poisteta niin taisi käydä eiliselle kun en sitä enää nähnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe