Siniristilippu?

Samir

Onko meidän muslimien täytyy hyväksyä Suomen risti lippu. Se on kristinuskonton ja Israelin lipun väri sekoitusta.
Minä ei hyväksyn lippua. Saan Suomen kansalaisuus ensi vuosi.

92

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iso Herra

      Kyseenalaistaessasi Suomen valtion virallisen lipun niin en tule myöntämään
      sinulle Suomen kansalaisuutta vaan ainoastaan menolipun lähtömaahasi!

      • konnari

        -- zot ,zot " iso herra" , mistä se" golgatan logo" tulee suomen valtion viralliseen lippuun , -- muuten epäilen vahvasti onko lipusta koskaan edes äänestetty ,siihen on vain joskus ilmestynyt teloitusväline golgatan kukkuloilta. -- virallisuus tulee voimaan vasta , kun kansa on sen määräenemmistöisesti siihen hyväksynyt , muistuttamaan meitä erään saarnamiehen viimeisestä päivästä

        Lippu on minustakin hyvin ,hyvin epävirallinen edelleen -- ne jotka sen siihen tälläsivät ovat kuitenkin kotoisin sieltä golgatan kukkuloiden tuntumasta ,että menolippua sinnekkin päin


      • hömpötipöm
        konnari kirjoitti:

        -- zot ,zot " iso herra" , mistä se" golgatan logo" tulee suomen valtion viralliseen lippuun , -- muuten epäilen vahvasti onko lipusta koskaan edes äänestetty ,siihen on vain joskus ilmestynyt teloitusväline golgatan kukkuloilta. -- virallisuus tulee voimaan vasta , kun kansa on sen määräenemmistöisesti siihen hyväksynyt , muistuttamaan meitä erään saarnamiehen viimeisestä päivästä

        Lippu on minustakin hyvin ,hyvin epävirallinen edelleen -- ne jotka sen siihen tälläsivät ovat kuitenkin kotoisin sieltä golgatan kukkuloiden tuntumasta ,että menolippua sinnekkin päin

        Halusit tai et Suomi on kristillinen maa - jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Haluaisit ilmeisesti, että olisi islamistinen tai ateistinen.


      • ihmisoikeusaktiivi
        hömpötipöm kirjoitti:

        Halusit tai et Suomi on kristillinen maa - jos ymmärrät mitä se tarkoittaa. Haluaisit ilmeisesti, että olisi islamistinen tai ateistinen.

        kyllä rehellinen pakaniiniläisyys on oikea aate ,-kristityt on kiristäjiä ja ristiretkeläisten tunnukset lipussa on yhteisen verokassan ryöstö --olen myös törkeästi syrjittyä ryhmää maassamme -- kyllä jeesuksen homo kavereilla on ihan höplän hyvät oltavat siellä valtion kassan ihan välittömässä läheisyydessä , asiaa on tutkittava tarkemmin ...


    • paluulippuja saa

      Sinä olet tunkenut itsesi suomeen joten maassa maan tavalla. Kukaan ei jää kaipaamaan jos palaat sinne puolikuun lipun alle.

      • tri no no no

        Zot ,zot ,ristiretkeläinen ,-muistellaanpas 1000 vuotta sitten, ketkä silloin tunkeutuivat tänne ,-riistivät palkkani ja eläketurvani , tässä köyhyydessäni kadehdin vain niitä ristiretkeläis lääkäreitä, jotka kirjoittavat mulle vain hullun paperita ja samalla kuittaavat kuukausittain vaatimattomat 23000 / kk --kyllä sellasia palkkoja kadehtii niin pääministeri presidenttikin köyhyydessä ja kurjuudessa.


    • siniristitähtilippu

      Suomen ja Israelin liput yhdessä on kaunista!!!
      Siinä on koko elämä kiteytettynä.

      • totuusarvo meinaan

        -- suomen kansallisessa lipussa olis sittenni parenpi jos, vaikka siinä olisi molotovin cocktail sinivalkoisella talvisodan maisemalla -- jos lipussa pitää olla väkivalta faktoreja -- Alunperin se lippu oli kyllä venäjän nykyisestä lipusta reväisty punaraita veg.


    • oiojoijoi

      Ei täydy. Voitte palata omiin maihinne!

    • Esko o

      Lipun risti tarkoittaa kristinuskoista maata. Sininen ja valkoinen väri lienee Suomen luonnon värejä, valkoiset hanget ja siniset järvet. Suomen lipun piirsi Zacharias Topelius. Se on kaunis lippu ja suomalaiset rakastavat sitä.

      • tutkimus tri

        -- suomen lippua ei piirretty, vaan körttiläiset emännät ompelivat sen ompeluseuroissa kosolan talon yläkerrassa kesällä -18


      • ompelijalle
        tutkimus tri kirjoitti:

        -- suomen lippua ei piirretty, vaan körttiläiset emännät ompelivat sen ompeluseuroissa kosolan talon yläkerrassa kesällä -18

        Uskon kun itse sen kerrot. Toivottavasti et ommellut sormeesi. Kiitos kun osallistuit!


    • alfa123om2222

      Aikoinaan kun opiskelin koulussa niin selitettiin, että tuhon aikaan purjealusten liput olivat usein ristilippuja ja väriltään samantapaisia kuin Suomen nykyinen lippu. Muitakin värejä on kokeiltu esim. punaista.

      Lippuihin liittyy aina tiettyjä kunnioittavia seremonioita kaikkialla maailmassa. Omatunnon vapaus toki sallii, että ei pidä lippujen kunnioittamisesta. Mutta raamattu opettaa apostoli Paavalin sanoin, että soimaava omatunto on huonosti valmennettu ja heikko. Vahva omatunto ei soimaa lainkaan oli asia miten vain.

      Itseäni rasittaa palvonnassa eniten kun muut tuijottavat miten käyttäydyt ja arvostelevat käyttäytymistä. Varmasti islamissa liittyy rukousasentoihin ja tekniikaan samanlaista kyräilyä. On pyhiä asioita ja korkeasti pyhiä asioita. Joillekin lippu kuuluu noihin jälkimmäisiin. Omatuntoa voi valmentaa sellaiseksi ettei se soimaa itseä kun oppii kiroamaan, kyräilemään ja katsomaan alakanttiin muita. Omatunto, joka on herkkä ja äärimmäisen synnin tuntoinen ei ole aivan kiinni todellisessa maailmassa.

      Mielestäni on parempi kunnioittaa lippua kuin kelvotonta ja pahaa ja kieroa sukupolvea eli kunnotonta lähimmäistä. Sen olen oppinut kantapään kautta ainoastaan.

      • outo tulkinta

        Luepa uudelleen mitä Paavali sanoi omastatunnosta.


      • menejo kotiisi
        outo tulkinta kirjoitti:

        Luepa uudelleen mitä Paavali sanoi omastatunnosta.

        Menehän takaisin kotimaahasi. Sinä olet vieras. Olisit kiitollinen, että elätämme teidät muslimit. Jos siellä kotimaassasi oli niin ihanaa, niin miksi olet täällä. Jos olet täällä hyväksyt meidän tapamme ja kulttuurisi. Tee kotonas mitä haluat. Täällä olrt vieras.


      • Olette hassuja
        outo tulkinta kirjoitti:

        Luepa uudelleen mitä Paavali sanoi omastatunnosta.

        En tunne ketään Paavalia. Koulussa luettiin kirjaa jossa sellainen oli. Lienee mielikuvituksen tuotetta. Lue mitä Esko Valtaoja sanoo uskonnoista.


      • kommarisaasta
        Olette hassuja kirjoitti:

        En tunne ketään Paavalia. Koulussa luettiin kirjaa jossa sellainen oli. Lienee mielikuvituksen tuotetta. Lue mitä Esko Valtaoja sanoo uskonnoista.

        Lue sinä mitä Stalin ja Mao tekivät kristityille ja sen jälkeen sinunkaltaisille apinoille. Teitä ateisteja kidutettiin ja murhattiin vähintään yhtä kamalasti.


    • Lipun alla

      Jos et hyväksy ristiä lipussamme voit tehdä oman lippusi asuntoosi. Mutta Suomen lipussa on risti, ja se pysyy.

      Kuulin, että Ruotsissa muslimit ovat jo vaatineet ristin poistamista Ruotsin lipusta. Tuollaisesta ehdotuksestakin pitäisi ihminen asettaa syytteeseen valtion häpäisystä.

      • parruja kantamaton

        -- siis, risti =valtio , valtio voi tehdä erehdyksen asettamalla mielivaltaisia tunnuksia lippuihinsa ja vaakunoihinsa -- ne kaksi lankun pätkää sieltä jostain ja saarnamiehen viimeinen päivä , että meitä kusetetaan... -- en taatusti joutuisi tilanteeseen ,että minun olisi raahattava parrut teloituspaikalle tai kaivettava itse oma hautani.


    • Mikä on totta

      Laittaisit vaikka linkin tietolähteeseesi, että voimme tarkistaa asian todenperäisyyden.

    • alfa123om2222

      Ei tuo risti haittaa sen enenpää kuin puolikuu tai tähtikään. Se tuntuu vain vähän ylpeältä. Kun niin avoimesti vedotaan uskontoon ja Jumalaan ja silti ollaan ikään kuin pakanallisia tavoiltaan.

      Onhan tähtikin enkeleiden vertauskuva, joten ei se sen kummempi ole.

      Tiedän, että esimerkiksi Kreikka on tärkeä tekijä Euroopan historiassa ja sivistyksessä ja demokratiassa. Ja tuntui pahalta kun Kreikkaa yritettiin sen takia kaataa, jotta demokratian isyysmaa ja itse demokratia voitaiisin unohtaa. Menossa on kamppailu monia arvoja vastaan. Mutta mistä sinä tiedät totuuden?

      Jos vaadin sinua luopumaan ristilipusta ajattelenko silloin hyvää sinua kohtaan vai pahaa? Ei ole oikein, että itse pahoitan mieleni vain sen johdosta etten pääse poikien mukana samaan henkeen. Sen vuoksi en edes mieti asiaa, mutta jos vaadin sinua luopumaan ristilipusta jonkin pätevän syyn tähden niin kertoisin siitä kyllä. Olen AINA OLLUT SITÄ MIELTÄ ETTÄ JOKAINEN JOLLA ON LIPPUTANKO JA LIPPUJA SAA LIPUTTAA NIIN KUIN TAHTOO OMAKSI ILOKSEEN. Jos tahdot liputtaa ristilippuja ja iloitset siitä niin sehän on mahtavaa ja hieno asia.

      • kumma juttu

        Mistä olet saanut päähäsi, että tähti olisi enkelin vertauskuva? Muutakin ihmeellistä jutussasi on mutta vastaa nyt ensin tähän.


    • Angelos Ilm. 1:20.

      Tähti on enkelin symboli.
      Ilm. 1:20.

      • Shalom

        Tässä ilmestyksessä kyllä mutta ei yleisesti kuten ei saman jakeen mukaan lampunjalkakaan ole seurakunnan symboli yleisesti. Tähdet ovat vain tähtiä ja enkelit Jumalan palvelevia henkiä. Jeesusta itseään kuvataan usein kointähdeksi mutta kointähti ei yleisesti symboloi Jeesusta.


    • ja risti ?

      *

      Mutta siis tähti on joskus enkelin- kuten lampunjalka on seurakunnan symboli.

      • Shalom!

        Riippuu kontekstista missä ne ovat. Ei voi ihan yksioikoisesti aina tulkita mitään symboleja. Jos esim lottoan ja laitan rukseja kuponkiin en ajattele Jeesusta ristillä. Mutta kaulassani olevalla kultaisella ristillä on vain yksi tulkinta. Se muistuttaa minua aina siitä, että Jeesus on kuollut minunkin syntieni tähden.


    • Mitä ajattelet?

      Sateenkaariliput liehuu Turussa. Onko se sinulle muslimi parempi kuin ristilippu?

    • alfa123om2222

      Näillä näkymin vaikuttaa siltä kuin kyse lipuista saattaa olla väärintulkinta. On Hadith jonka mukaan Imaami Mahdi kerää pois kaikilta kansoilta heidän lippunsa ja muistaakseni ne viedään Kreikkaan.

      Kukaan meistä ei tiedä mitä se tarkoittaa. Seuraavia olettamuksia minulla itselläni on:

      1. Lippuja saa jatkossa käyttää vain Olympia kisojen yhteydessä tai muiden juhlien yhteydessä?
      2. Lipuilla saa korvata patsaiden paikat. Eli jos on patsas jossakin ja se suostutaan siirtämään pois niin sen paikalle voidaan asettaa lippu?
      3. Itse asiassa kaikkia kansallisia lippuja ei kerätä, vaan kerätään pois kaikki viirin muotoiset sotaliput?

      Mikä on parempi kuin siniristilippu omassa silmissäni on ehkä Yhdysvaltain tähtilippu. Myös muita kauniita lippuja on paljon. Itse koen sen suureksi teoksi jos joku kansa suostuu sotaviirinsä luovuottamaan. Ja jos jokin kansa suostuu lippunsa luovuttamaan vain säädeltyyn juhlakäyttöön esim. 4 vuoden välein. tms.

      Jos joku suostuu siihen niin kyllä sellainen kansa ansaitsee palkinnon.

      Tuo kysymys siitä olisko joku korvaava lippu parempi niin ehkä tarvitaan monikultturisuuden takia mahdollisuus liputtaa myös maailmanlaajuisesti yhtä ainoaa erityistä tarkoitusta varten suunniteltua lippua.

      • kummaa pohdintaa

        Jos lippu ei symboloi jotakin mitä järkeä on liputtaa?


      • kysym vaan
        kummaa pohdintaa kirjoitti:

        Jos lippu ei symboloi jotakin mitä järkeä on liputtaa?

        Mitä sinä ja vanhempasi olette tehneet Suomen itsenäisyyden eteen? Onko muuta kuin elättinä olo?


      • mihin vielä joudut
        kysym vaan kirjoitti:

        Mitä sinä ja vanhempasi olette tehneet Suomen itsenäisyyden eteen? Onko muuta kuin elättinä olo?

        Etkö tiedä, että suomalsiset ovat juutalaisia. Tänne sinä ressukka haluat juutalaisten sekaan. Saastut kun olet täällä.


    • Aloitus lienee provo, mutta kenenkään ei ole pakko hyväksyä siniristilippuamme, koska maastamme saa lähteä pois ja luopua kansalaisuudesta.

      • naapurinmuija

        Kyllä. Ei täällä ahmetit määrää.


      • sano nuttus
        naapurinmuija kirjoitti:

        Kyllä. Ei täällä ahmetit määrää.

        -- kyllä körttiläiset sodan voittaneet emännät ku iskevät nyrkkinsä pöytään ,niin asia on pihvi ja jätkät töihin.


      • jhdtefsöoyiut
        sano nuttus kirjoitti:

        -- kyllä körttiläiset sodan voittaneet emännät ku iskevät nyrkkinsä pöytään ,niin asia on pihvi ja jätkät töihin.

        Ei maastamme tarvitse lähteä pois vaikka ei hyväksyisikään lippua.


    • samir

      Olen saanut elää Suomen maa jo yli 10 vuosi. Ei isä tule pois Marokko kotimaa.

      Risti pois lippusta.

      • rutinaasi kyllästyny

        mikä saatanan ristikammoisuus sinua,samir,oikein vaivaa. Ristejähän löytyy ja
        näkyy ympärillämme valtavasti eri muodoissa.Painu sinne hiekka-aavikoillesi.
        Mitä vittua täällä rutiset!


      • juuri niin

        Tuo oli hyvin sanottu:SAANUT. Kunnioita siis maata jossa olet saanut asua.


      • hjhjhjh
        rutinaasi kyllästyny kirjoitti:

        mikä saatanan ristikammoisuus sinua,samir,oikein vaivaa. Ristejähän löytyy ja
        näkyy ympärillämme valtavasti eri muodoissa.Painu sinne hiekka-aavikoillesi.
        Mitä vittua täällä rutiset!

        Ihan normaalia muslimien touhua.....


      • illah allah
        rutinaasi kyllästyny kirjoitti:

        mikä saatanan ristikammoisuus sinua,samir,oikein vaivaa. Ristejähän löytyy ja
        näkyy ympärillämme valtavasti eri muodoissa.Painu sinne hiekka-aavikoillesi.
        Mitä vittua täällä rutiset!

        kyllä samir siinä oikeassa ,väkivalta faktori lipussa ahdistava


      • 56743

        Vedä vittu päähäs!


      • minä vain

        Samir, täällä suomessa ei muslimit määrää, ei nyt eikä milloinkaan. Risti on ja pysyy ja mielestäni sinunkaltaisesi saisivat mennä omaan maahansa liputtamaan omilla lipuillaan. Tiedän että muslimit luulevat valtaavansa koko maailman ja sitä tavoittelevat, mutta se ei vain nyt onnistu.Suomi on kristitty maa ja pysyy


    • Kerro suunnitelmasi

      Minkälaista lippua ehdottaisit Suomeen sitten kun risti poistetaan?

    • kerty

      Kun Jeesus tulee takaisin:"45 Silloin hän Jeesus vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'"
      "31 Mutta kun Ihmisen Poika Jeesus Kristus tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      34 Silloin Kuningas(Jeesus Kristus) sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." Uusi Testamentti Matteuksen mukaan!

    • Aloittaja_ON_trolli

      Haksaditte halpaan, aloittaja on trolli.

    • Tulemme näkemään

      Se on muslimien maailmanvalloitusretken satoa

    • Olemme demok. maa

      Ei Suomen kansalaisuuden ehto ole Suomenlipun hyväksyminen.
      Sinun ei ole pakko kunnioittaa maamme lippua jos et halua.
      Lapsesi ( jos sinulla on lapsia) ei tarvitse osallistua lipun nostoon ja palvontaan jos sellaisia tilanteita tulee vastaan. Maamme kunnioittaa toisin uskovia lakien osalta. Ihmiset ovat tietysti eri juttu. Maassamme on uskonnon vapaus ja lippu yhdistetään moniin uskonnollisiin menoihin. Esim, Jehovan Todistajilla on sellainen käytäntö että heidän lapsensa missään päin maailmaa eivät osallistu minkään maan lipun palvontaan vaan saavat vapautuksen lipun nostosta jos se on kyseisen maan koulussa tapana. Sinäkin voit kunnioittaa oman maasi lippua, tottakai.

      • risti ja tähti

        En kuitenkaan suosittele Syyrian tai jonkun muun kivan lipun liehuttelua täällä terveyssyistä.
        Minä rakastan suomen lippua ja täydellinen se on yhdessä Israelin lipun kanssa. Minulla on paljon erikokoisia eri tilanteisiin.


    • kuules provo

      Lipussa on Suomen luonnon värit: valkoinen hanki ja sininen taivas.

      maassa maan tavalla, jos ei maan tapa kelpaa, saa lähteä menemään. Täällä ei ole pakko olla. Musu ei maata rakenna vaan purkaa, joten paikka lentokoneessa on aina vapaa.

      Suomessa on kulkenut vieraita tuhansia vuosia, Voit kertoa tarinasi, mutta täällä ei saa tyrkyttää omia jumalia, eikä pilkata paikallisia jumalia.
      Se on sääntö.

      Siitä on väännetty tuhansia vuosia.
      Tääällä on rauha ja siitä pidetään kiinni.

    • Lippu ylös

      Muslimien ajatuskin lippumme muuttamisesta pitäisi tehdä rangaistavaksi. Se on Suomen lipun häpäisemistä.

      • Ei saa provosoitua

        Ei semmoista kukaan ole tekemässäkään.


      • toimex

        Hyvä ehdotus. Heti poikki tuollaiset häväistyspuheet.


      • ygygygy
        Ei saa provosoitua kirjoitti:

        Ei semmoista kukaan ole tekemässäkään.

        Jäikö aloitus lukematta.....


    • bää

      suomen lippu on todella kaunis ja yksinkertainen. sanoo kaiken mitä se sisältää. luminen maa ja sininen taivas, niin kuin alkuperäinen selitys olemassa lipulle kertoo.

      • lässyn lässyn

        -- ristiretkeläiset konnuuksissaan ovat tällänneet siihen golgatan logon.


    • Pois risti

      Me muslimiuskonton suomalainen miehet ei hyväksy ristin lippusa.

      • kyllästyttää

        Heitähän provo pois tuo vihaan yllyttäminen.


      • jihihhhi

        Tuo oli liian huono huonosuomi!


      • tää on totuus!

        Korvasi heiluvat selvästi. Juttusi on valhetta! Ja Suomen ihanassa ristilipussa on se kaikkein tärkein viesti: Jeesus Kristus rakastaa sinuakin!

        http://www.kanal10asia.com/


      • toinen vaihtoehto
        tää on totuus! kirjoitti:

        Korvasi heiluvat selvästi. Juttusi on valhetta! Ja Suomen ihanassa ristilipussa on se kaikkein tärkein viesti: Jeesus Kristus rakastaa sinuakin!

        http://www.kanal10asia.com/

        -- hyvä että tunnustit , lipussa on golgatan logo ,- 2 lankkua ja degeneroitunut jeesus , -- jeesus luulee ,että vain hän selviää golgatalta.


    • Kyllä sä opit

      Et saa Suomen kansalaisuutta vielä tuolla kielitaidollasi.
      "Lippusa" ymmärrän kyllä, että osaat jo päätteitä, mutta koko perussana muuttuu niin, että se kuuluu sanoa "lipussa". Ei siis kahta p.tä.
      Samoin Uskonto sana ei sanota "uskonton" tai "uskontossa", vaan "uskonnon" ja "uskonnossa".

      • jatkokurssi

        Ja zionisti = siionisti


      • rakasta Israelia!
        jatkokurssi kirjoitti:

        Ja zionisti = siionisti

        Tarkoittaa Israelia. Jerusalemissa on Siionin vuori, jolla Israelin Jumala asuu. Israel on Jumalan kansa, sitä se tarkoittaa!


      • jatkokurssi
        rakasta Israelia! kirjoitti:

        Tarkoittaa Israelia. Jerusalemissa on Siionin vuori, jolla Israelin Jumala asuu. Israel on Jumalan kansa, sitä se tarkoittaa!

        Rakastan Israelia!
        Tuossa aikaisemmin vain kerroin mistä tunnistaa muslimin näillä palstoilla he
        puhuvat zionisteista....


    • et ole tervetullut

      Hölynpölyä! Silloin tulet väärään maahan. Pysy siellä, missä olet!

    • minä vain

      No miksi ihmeessä suomalaisten pitäisi vaihtaa sun takias lippu vain koska saat kansalaisuuden? Jollet tykkää niin mene takaisin kotiis ja maalaa oma lippu kattosi päälle oman maun mukaan

    • alfa123om2222

      On tosiaan olemassa Hadith jonka mukaan Imaami Mahdin aikana kootaan liput kaikilta kansoilta ja korvataan yhdellä lipulla. Se voi merkitä vain, että ylösnousemus on lähellä. Jos ylösnousemus on lähellä eivät ylösnousseet kuitenkaan edes tiedä, että 1900 luvulla on kehitetty jokin lippu.

      Mutta ei Koraani sinänsä velvoita ketään epäämään mitään jumalanpalveusta. Koraanissa eräs kehotus on kumartakaa niin kuin muutkin kumartavat. Eli jos joku kumartaa ristilippua voi Koraanin tunteva muslimi sen tehdä aivan hyvin myös.

      Avesta kirja on yksi islamin määrittelemistä pyhistä kirjoista ja sen perusajatus on, että kumartakaa kaikkea mahdollista, jotta oppisitte tuntemaan tuon kumartamanne kohteen täysin. Voi esimerkiksi kumartaa kiveä tai kukkasta, jotta oppisi tuntemaan niiden luonnon.

      Mutta jos jotakin muslimia on loukattu Suomessa ja hän sen vuoksi tai muun omantunnon syyn vuoksi ei tahdo kumartaa yhdessä muiden kanssa niin eräs raamatun kohta kehottaa kuitenkin varomaan täyttä eristäytymistä muista: Eristäytyvä nousee kaikkea käytännön viisautta vastaan.

      Liput sinänsä tuskin häiritsevät ketään olkoon ne millaisia tahansa, mutta syyn tai toisen tähden on olemassa Hadith, jonka mukaan liput kootaan kaikilta kansoilta ja korvataan yhdellä ainoalla lipulla. Baabelin tornin luona Jumala sekoitti kielet ja jakoi eristäytyviin kansoihin asukkaat, jotta he eivät eläisi ikuisesti ja jotta jokin olisi heille mahdotonta. Tuo, että kaikki kootaan yhden lipun alle voisi merkitä ikuisen elämän ja kaikki on mahdollista paluuta voimaan. Eräänlaista uutta Baabelin tornia???

      Jeshua tulee voittamaan kuoleman ja ikuinen elämä tehdään mahdolliseksi ja mitä tahansa te pyydätte sen te saatte. Näin lukee evankeliumissa. Se merkitsee, että uusi Baabelin torni käy mahdolliseksi evankeliumin mukaan.

      Toinen syy on tietenkin että Imaami Mahdi tuo rauhan maailmaan ja ei ole toivottavaa, että kansat opettelevat sotimaan enää.

      • fhkugxböööö

        Mitä sä olet napannut?


    • en ole nähnyt

      .
      Kysyn voiko muslimi sivistyä?

    • 15+16

      niin voin sanoaEn ymmärrå että joku kansalaisuuden ottamiseksi vaatii että Suomen lipun ulkonäkö pitäisi muuttaa. Jos kuvitellaan sellainen tilanne että jossain muslimimaassa asuisi suunnilleen saman verran suomalaisia kuin muslimeja Suomessa ja he alkaisivat esim. vaatimaan että rukouskutsut minareeteista pitää lopettaa kun niin häiritsevät korvaa . Tiedän , että suomalaiset eivät lähtisi tällaista vaatimaan, mutta vain näin vastineeksi esitän asian. Eli ei siellä muslimimaissa mitenkään otettaisi huomioon meidän toiveita, joten ei meidänkään pidä tanssia todella pienen vähemmistön pillin mukaan.

    • fdgbf

      Sellainen lippu olisi hyvä, jossa olisi kuva pekonisiivuista tirisemässä pannulla.

    • ei lisää eikä pois

      Lippuun ei pidä koskea. Se on sellaisenaan hyvä.

      • siniristilippumme

        Näin on! Eihän muutkaan mamut ole missään vaatineet vastaanottavan maan lipun muuttamista.


    • ei muslmia

      Siunata jokaisen päivään sinua ystavä
      Olin muslimi ennen uskoa Jeesus pelasti
      en ole muslimi.
      lippu Suomin on minun hyvä

      • zsdsafd

        Hieno homma. :)


    • ttkkl

      Jeesus etsii langenneita ja tahtoo pelastaa!
      Syntiinankeemusja ihmisten karkoitua paratiisista sattui 4004 eKrs Raamattulaskelmien mukaan. Metalliopin hsoria alkaa vuoden 4000 eKrs tienoilla. Stä aikaisempia arkeologisia metalliesineittä ei ole. Jumala siis teki uuden ihmisen kuudentena luomispäivänä ja vietti sitten 1000 vuotisen sabatin, jonka lopulla tuo syntiinlajeemis sattui. Vedenaisumuksessa 2900 -3500 eKrs katosi ne aikaisemmin eläneet ja vain Nooaperheineen pelastui. Tuolta ajalta on paksu savikerros Kaksoivirran maassa. Kielten sekoituss oli n.2100 eKrs. Salomo lähetti kreikkalaisia laivureita ympäri maapallon keräämään rikkauksia n. 1000 eKrs. Tuolta ajalta ovat löytneet Amerikasta Los Luna stone'n, jossa on kirjoitettuna hebreaksi Kymmenen käskysanan Laki eli Kymmenen käskyä, jotka ovat Raamatussa. Raamatussa mainitut paikat ovat löytyneet arleologien kaivaukssissa ja osa on hyvin tunnettuja muutenkin. Jeesuksen todistaa kristinusko, jossa on paranntumisia Jeesuksen nimessä edelleenkin.
      Jeesus käski julistaa Evankeliumia maailman loppuun asti
      Apostolien teot 17.luku Apostoli Paavalin saarna ateenalaisille.
      30. Nämät eksytyksen ajat on tosin Jumala sallinut*, ja ilmoittaa nyt kaikille ihmisille joka paikassa, että he parannuksen tekisivät!(Uskoisivat Evankeliumin)
      31. Sillä hän Jumala on päivän säätänyt, jona hän on maan piirin tuomitseva vanhurskaudessa, sen miehen(jeesuksen) kautta, jonka hän on säätänyt*, ja jokaiselle ilmoittaa uskon, siinä että hän hänen(Jeesuksen) kuolleista herätt!".
      Mattteuksen Evankeliumin 28.luku
      ”2 Ja katso, tapahtui suuri maanjäristys, sillä Herran enkeli astui alas taivaasta, tuli ja vieritti kiven pois ja istui sille.
      3 Hän oli näöltään niinkuin salama, ja hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi.
      4 Ja häntä peljästyen vartijat vapisivat ja kävivät ikäänkuin kuolleiksi.
      5 Mutta enkeli puhutteli naisia ja sanoi heille: "Älkää te peljätkö; sillä minä tiedän teidän etsivän Jeesusta, joka oli ristiinnaulittu.
      6 Ei hän ole täällä, sillä hän on noussut ylös, niinkuin hän sanoi. Tulkaa, katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
      7 Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. "

    • Herätys muslimit

      Siniristilippu, on vapauden ja puhtaan kristinuskon symbooli.

      Tuo puhdas risti on juuri kristinuskomme symbooli, joka kertoo ylösnousseesta Jeesuksesta kuoleman ja helvetinvaltojen voittajana, ja puhtaasta luterialaisuudesta, jossa Kristus ei ole enään kärsivä, vaan KAIKEN voittaja ja ylimmäinen tuomari.

      ISLAM on Aabrahamin orjattaren Haagarin pojan Ismaelin oppi. joka ajettiin pois Aabrahamin tyköä, kun se jatkuvasti kiusasi vapaasta vaimosta Saarasta syntynytta Iisakia. Aabraham ajoi orjattaren poikinensa erämaahan, sillä sen ei pitänyt periä Aabrahamia, eikä sitä siunausta ja maata jonka Jumala lupasi Aabrahamille ja hänen lapsilleensilleen. Tuolle orjattarelle ja hänen pojalleen ei ollut annettu edes lupausta vapaudesta, vaan sen piti kulkea orjana loppuun asti. Näin kertoo Raamattu.

      Siksi Islam ei tee vapaaksi ihmistä vaan se on se oppi joka tekee ihmisestä tekojen orjan, joka kuvittelee saavansa taivaan tekojensa tähden, joka on kuitenkin vain suurta itsepetosta.

      • kalsarit salkoon

        Tämän luettua olisin valmis luopumaan lipun rististä vaikka olen kantasuomalainen ja reservin upseeri. Tämä kristittyjen paatos ja propaganda ällöttää nimittäin lähes yhtä paljon kuin muslimifundamentalismi. Ettekö ymmärrä että edustatte samaa lähi idän monoteistististä uskontoa. Juutalaisuus/islam/kristinusko, kolme ihmiskunnan historian tuhoisinta mielikuvitusrakennelmaa, joista pitäisi kaikista päästä eroon.


      • Siniristilippumme...
        kalsarit salkoon kirjoitti:

        Tämän luettua olisin valmis luopumaan lipun rististä vaikka olen kantasuomalainen ja reservin upseeri. Tämä kristittyjen paatos ja propaganda ällöttää nimittäin lähes yhtä paljon kuin muslimifundamentalismi. Ettekö ymmärrä että edustatte samaa lähi idän monoteistististä uskontoa. Juutalaisuus/islam/kristinusko, kolme ihmiskunnan historian tuhoisinta mielikuvitusrakennelmaa, joista pitäisi kaikista päästä eroon.

        Kantasuomalainen reservin upseerikin tietää, että siniristilippua tulee kunnioittaa. Se on vapauden puhdas symbooli, ja siitä on maksettu verinen hinta.

        Petturi upseerit toivoivat punalippua Suomelle, mutta luojankiitos niin ei käynyt.


      • kalsarit salkoon
        Siniristilippumme... kirjoitti:

        Kantasuomalainen reservin upseerikin tietää, että siniristilippua tulee kunnioittaa. Se on vapauden puhdas symbooli, ja siitä on maksettu verinen hinta.

        Petturi upseerit toivoivat punalippua Suomelle, mutta luojankiitos niin ei käynyt.

        Koti ja isänmaa, niitä puolustan. Uskontoa en.

        Kristinuskon historia on yhtä pahasti vallanhimoisten ihmisten saastuttama kuin islamin ja juutalaisuuden nykypäivä.


      • Lutherin Risti
        kalsarit salkoon kirjoitti:

        Koti ja isänmaa, niitä puolustan. Uskontoa en.

        Kristinuskon historia on yhtä pahasti vallanhimoisten ihmisten saastuttama kuin islamin ja juutalaisuuden nykypäivä.

        Kotihan voisi olla vaikka pohjoiskoreassa, vai mitä. Siellä ei ole uskontoa, on vain Suuri Isä. Siihen uskoo ken haluaa.

        Se on kyllä totta, että Paavilaisuus vainosi oikeita kristittyjä monta vuosisataa, kun pitivät heitä kerettiläisenä, kuten Lutheria joka puhdisti uskomme paavilaisuudesta, ja sen raamatunvastaisesta opista.


      • risti ja puolikuu
        Lutherin Risti kirjoitti:

        Kotihan voisi olla vaikka pohjoiskoreassa, vai mitä. Siellä ei ole uskontoa, on vain Suuri Isä. Siihen uskoo ken haluaa.

        Se on kyllä totta, että Paavilaisuus vainosi oikeita kristittyjä monta vuosisataa, kun pitivät heitä kerettiläisenä, kuten Lutheria joka puhdisti uskomme paavilaisuudesta, ja sen raamatunvastaisesta opista.

        Paavali, Mooses, Mohammed, Jeesus, Jumala ja Joulupukki. Uskokaa jos haluatte, mutta antakaa muiden olla rauhassa ja älkää arvostelko muiden tekemisiä uskonne perusteella.

        Uskonnoista voi olla monelle lohtua, mutta enemmän niitä käytetään toisten alistamiseen ja oman vallan pönkittämiseen, niin perheissä kuin yhteiskuntien valtarakenteissa. Kristinusko on onneksi jo maallistunut niin paljon että siitä on melko vähän haittaa, mutta islam tuntuu olevan monessa kulttuurissa vieläkin samanlainen vallan ja alistamisen järjestelmä kuin kristillinen kirkko oli keskiajalla.

        Uskon ja toivon että islam oppii nopeammin, kristinusko otti liian monta uhria.


      • Lutherin Risti
        risti ja puolikuu kirjoitti:

        Paavali, Mooses, Mohammed, Jeesus, Jumala ja Joulupukki. Uskokaa jos haluatte, mutta antakaa muiden olla rauhassa ja älkää arvostelko muiden tekemisiä uskonne perusteella.

        Uskonnoista voi olla monelle lohtua, mutta enemmän niitä käytetään toisten alistamiseen ja oman vallan pönkittämiseen, niin perheissä kuin yhteiskuntien valtarakenteissa. Kristinusko on onneksi jo maallistunut niin paljon että siitä on melko vähän haittaa, mutta islam tuntuu olevan monessa kulttuurissa vieläkin samanlainen vallan ja alistamisen järjestelmä kuin kristillinen kirkko oli keskiajalla.

        Uskon ja toivon että islam oppii nopeammin, kristinusko otti liian monta uhria.

        Joo Portugalilainen suurmies Albarque käytti mainintaa, että tänään Jumalan avulla ja minun kauttani Risti voittaa sirpin ja puolikuun, kun hän lähti sotaan muhamettilaisia vastaan.

        Kyllä tuo Lutherin risti, siis puhdas risti on lipussamme todella tärkeä. Se symboloi reformoitua lutherialaista uskoa.
        Mehän laulamme, että siniristilippumme, sulle käsivalan annamme....

        Kyllä Mooses oli todellinen patriootti, kun hän hylkäsi Egybtin hovin ja lähti johdattamaan Israelin kansan pois pakanain orjuudesta, siihen luvattuun maahan jonka Jumala lupasi Aabrahamille, ja hänen jälkeläisilleen.
        Nyt tuota luvattua maata hallitsevat Juudan perilliset, sillä Juudasta oli tuleva hallintomiehet ja johtajat. Näin siunasi patriarkka Jaakob poikansa Juudan, joita nyt ovat nuo Juutalaiset, jotka hallitsevat Isarelia, ja aina tulevat hallitsemaan, eikä mikään mahti maailmassa voi sitä muuttaa.


      • Vakioveikkaus risti
        Lutherin Risti kirjoitti:

        Joo Portugalilainen suurmies Albarque käytti mainintaa, että tänään Jumalan avulla ja minun kauttani Risti voittaa sirpin ja puolikuun, kun hän lähti sotaan muhamettilaisia vastaan.

        Kyllä tuo Lutherin risti, siis puhdas risti on lipussamme todella tärkeä. Se symboloi reformoitua lutherialaista uskoa.
        Mehän laulamme, että siniristilippumme, sulle käsivalan annamme....

        Kyllä Mooses oli todellinen patriootti, kun hän hylkäsi Egybtin hovin ja lähti johdattamaan Israelin kansan pois pakanain orjuudesta, siihen luvattuun maahan jonka Jumala lupasi Aabrahamille, ja hänen jälkeläisilleen.
        Nyt tuota luvattua maata hallitsevat Juudan perilliset, sillä Juudasta oli tuleva hallintomiehet ja johtajat. Näin siunasi patriarkka Jaakob poikansa Juudan, joita nyt ovat nuo Juutalaiset, jotka hallitsevat Isarelia, ja aina tulevat hallitsemaan, eikä mikään mahti maailmassa voi sitä muuttaa.

        Höpön löpön juudas ja hopön löpön mooses. Uskomaton on uskovaisen mootoriturpa kun se lähtee lukemaan ja tulkitsemaan ihmisten kirjoittamia tarinoita. Kannattaisiko palata sieltä taivaasta tälle planeetalle, jolla on jo ihan tarpeeksi ongelmia ilman henkimaailman juttuja.


      • Ristiritari
        Vakioveikkaus risti kirjoitti:

        Höpön löpön juudas ja hopön löpön mooses. Uskomaton on uskovaisen mootoriturpa kun se lähtee lukemaan ja tulkitsemaan ihmisten kirjoittamia tarinoita. Kannattaisiko palata sieltä taivaasta tälle planeetalle, jolla on jo ihan tarpeeksi ongelmia ilman henkimaailman juttuja.

        Taitaa ahdistaa sua likaa. Tää on uskovaisten palsta, jos et satu tietään. Tällä palstalla voi kirjoittaa uskonnosta, jos haluu.


      • superviisori
        Lutherin Risti kirjoitti:

        Kotihan voisi olla vaikka pohjoiskoreassa, vai mitä. Siellä ei ole uskontoa, on vain Suuri Isä. Siihen uskoo ken haluaa.

        Se on kyllä totta, että Paavilaisuus vainosi oikeita kristittyjä monta vuosisataa, kun pitivät heitä kerettiläisenä, kuten Lutheria joka puhdisti uskomme paavilaisuudesta, ja sen raamatunvastaisesta opista.

        -pohjois -koreassa on muuten hyvin kristillinen isä poika ja pyhä -henki uskonto --siis muunnos kristinuskosta -- että pitää olla yksinkertaisa supervaisoreita.


    • Höpönpöpön

      Aloitus on aivan selvää provoilua, kaikkeen tekin hölmöt täällä lähdette mukaan.

    • alfa123om2222

      Se, että Suomi on hyvä maa asua ei perustu kristinuskoon, vaan Ranskan vallankumoukseen ja sosialismiin ennemmin. Tms. ?? Ilman niitä olisi yhä 16 tuntinen työpäivä ja palkalla saisi sen mitä kuluttaa; ei mitään ylimääräistä.

      Väkivalloinhan ristilippu liehuten ruotsalaiset pakottivat suomalaiset omaksumaan krisinuskon ja alistivat kansan orjuuteen sadoiksi vuosiksi. Miehet vietiin sotaan ja kansaa kuoli nälkään ja muuhun.

      Suomen vapaustaistelussa ei kuitenkaan kristinusko völttämättä ollut voimavara, vaan joku Ranskan vallankumouksen teistinen yli-ihmisoppi ???

      Eiköhän pitkälti perustunut tieteen vallankumoukseen ja kirkosta eroamiseen, että esim. lääketiede kehittyi. Lääketiede lienee ennemmin kuitenkin islamin anti kuin kristinuskon. Sillä jo Al-Ghazali puhui ihmisen sisimmästä ikään kuin tarkoitus olisi alkaa leikellä ruumiita.

      Mikä pohimmiltaan on kristinuskon antia on lukutaidon kehtitys ja kirjat. ??
      Pyhän Hengen lahjoja on käytetty tieteen ja taiteen edistämiseen toki tai enkeleitä yms. Esim. Nikolai Tesla yms. Mutta ei kristinusko ole puoliakaan siitä hyvästä tuottanut, jota väitetään sen ansioiksi. Kyllä muillakin on suuret ansiot ehkä vielä suuremmat???

      • voi raukkaa sua

        Sä oot ihan seko.


    • alfa123om222

      Mutta kun se voi olla tottakin? Eihän kristinuskon saavutukset perustu siihen, että olisi paljon rakennettu; roomalaiset rakensivat. Ei siihen, että olisi paljon tutkittu; islam uskoiset tutkivat enemmän ja ateistit. Eikä mihinkään muuhun vastaavaan.

      Mutta on totta, että Kristinuskon voima perustuu siihen mitä se on menettänyt ja uhrannut. Kuinka monet ovat kuolleet pääsemättä täyteen ikään kun ovat saaneet pyhän hengen pyhityksen jne. Kuinka monet ovat uskonsa puolesta kuolleet. Ja kuinka monet ovat vapaaehtoisesti luopuneet omaisuudestaan jne.

      Kristinuskon suuruus, asema ja johtoasema perustuu enemmän uhrauksiin kuin siihen mitä se todellisuudessa on saanut aikaan. Ja myös siihen, että sen lupaukset ovat paljon suuremmat kuin muiden uskontojen toteutuivat ne sitten tai eivät. Monet ovat valmiit uhraamaan paljonkin saadakseen lupausten osoittamat lahjat.

      Ristilippu on hyvinkin valloittajavaltakunnan symboli niin kuin muutkin uskonnolliset taideteokset. Onhan oma Kalevalainen taide myös olemassa. Kalevalaa voisi kutsua Messiaaniseksi koska se odottaa Väinämöisen palausta. Mikä sen symboli sitten on; niin sitä en tiedä.

      • antikristus krp

        -- aivan oiken ristiretkeläisten tunnukset lipussa ,väkivalta faktori. -- gordinin solmu uskonnossa , kannatko ristiä vai roikut ??


    • öykkärit pois

      Provoksihan tämä keskustelu on tarkoitettu. Puutun kuitenkin juttuun, koska koko muslimi väestö ei kuuli tänne rakkaaseen isämaahamme.

      Tataarit, jotka ovat täällä asustaneet ja kotoutuneet tänne mutkattomasti ovat asia erikseen. He tunnustavat Suomen kotimaakseen eivätkä yritäkään muuntaa suomalaisten tapoja. He elävät tapoinensa ja me omine tapoinemme.

      Nämä uudet tulokkaat yrittävät olla tosi herroja täällä ja elävät kuin maailman valloittajat.

      Toivoisin, että menisivät hoitamaan kotimaansa asioita kuntoon. Siellä riittää tekemistä eikä tarvitse katsoa meidän rakasta siniristilippuamme. Laittakoot he siellä kotimaassaan lippunsa tähtiä täyteen ja vaikka puolikuita loput.

      Tänne emme kaipaa ujeltavia moskeijoja.

      MENKÄÄ KOTIINNE!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe