Jaettu verkko, sivuhistoria?

Wlan

Terve!

Minulla oli huomaamattani päällä tietokoneessa jaettu verkkoyhteys ja tiedostojen jakaminen. Tuli sellainen asia mieleen että pystyikö naapuri nähdä esimerkiksi millä sivuilla olen käynyt/sähköposti liikenteen?

12

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wlan

      Ja kyseessä siis windows 7.

    • Ei pysty ellei naapurisi tiedä wlan verkkosi salasanaa.

    • Wlan

      Wlan verkossa ei ollut salasanaa. Eli miten tässä tapauksessa pystyy?

    • Hän voi vakoilla verkkosi liikennettä jos hän on sen verran taitava. Julkista wlan verkkoa kun on laillista käyttää.

    • Wlan

      Selvä homma, entä jos poistan sivuhistorian aina kun lopetan selaamisen? Jääkö kyseiset sivut mahdollisesti hänen tietoon? Eli jos puhutaan normaali koneen käyttäjästä/ehkä mahdollisesti vähän kokeneemmasta henkilöstä niin ei varmaan osaa seurata verkon liikennettä? Kiitos vastauksista!

      • 14-14

        "......Eli jos puhutaan normaali koneen käyttäjästä/ehkä mahdollisesti vähän kokeneemmasta henkilöstä niin ei varmaan osaa seurata verkon liikennettä? Kiitos vastauksista!"


        Miksi ei osaisi jos haluaisi.
        ( Laillistahan se ei ole.)


    • Se ei auta tässävaiheessa. Wlan verkkosi pitäisi suojata WPA2 suojauksella ja vahvalla salasanalla niin kukaan muu ei voi käyttää sitä.

    • hohoijaak

      Vaikka se ois saanut selville sun ?,?,? ja ?,?,?
      Niin mitä sitten?

    • Wlan

      Verkko on nyt järkevästi suojattu. Lähinnä olen hieman vainoharhainen, sähköpostien ja yksityisyyden suhteen. Naapuri tuskin on mikään tietotekniikan ammattilainen, sitä vain mietin alunperin että eikai sitä verkkoliikennettä voi vakoilla tosta vaan ja kuka vaan. Eli ilmeisesti siihenkin tarvtaan asiaan paneutumista, vaikka wlan verkko olisikin avoin?

    • Kuka tahansa voi tulla kotisi lähelle ja alkaa vakoilemaan verkkoasi. Senvuoksi wlan verkko tulisi aina olla suojattu tuolla WPA2 suojauksella ja pitkällä hankalalla salasanalla.

      Sitä on meinaan hankala nähdä että vakoileeko joku nettikäyttöäsi.

    • Vaatii kai se parin ohjelman manuaalin lukemista ja asian perustietämystä, muttei mitään sen kummempaa.
      Esim. Kali Linux sisältää kaikki työkalut tuohon sekä näpertämiseen monen muun asian kanssa. Myös noiden salattujen verkkojen murtamiseen.
      Jos yhtään on perille tietotekniikasta niin suosittelen kokeilemaan ja katsomaan millainen ohjelmistoarsenaali siellä on. Niin helppoa se on.

    • WPA2 verkon murtaminen on helppoa jos

      - Salasana on liian yksinkertainen ja lyhyt
      - Jos reitittimessä on paha tietoturva aukko
      - Jos murtaja saa salasanan tietoon jotakin muuta tietä

      Muuten ei ole mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe