Upotuskaste

mieti tätä(se aito)

tuo mieleen mikven. Allas kuin allas..vaikka jostain syystä tärkeää.
Onneksi on osaajia.

38

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ana Baptisti

      Luther oli sitä mieltä, että upotuskaste oli oikea kaste vaikka hän joutuikin puolustamaan upotettavien vauvojen kastamista, vaatimalla vain uskovia kastavien hukuttamista, ja vihkimistä miekan terille, sekä polttamista roviolla, - jotka olivat niitä tapoja joilla "kerettiläsiä" katsottiin esivallan toimesta oikeaksi hävittää, saksalaisroomalaisessa keisarikunnassa uskonpuhdistusta seuraavana aikana.

      • mieti tätä(se aito)

        Ehdin jo ihmetellä, missä olet?


      • Uppo

        Oliko Luther upotuskasteen kannattaja?


    • upotus!

      Upottaa pitää!

      • 333333333

        myllynkivien kera


    • " ... käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;" (Hebr. 10:22)

      • mnhjy7

        Peseytymässä - ei kasteella:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Kenen esikuvaa kaste eksyttäjät seuraa?


    • Ana Baptisti, Luther oli sitä mieltä, että valelukin oli oikea kaste ja niitä hän toimittikin itse. Luther opettaa, että pelastusta ei saa aikaan vesi, vaan Jumalan sana joka on vedessä ja veden kanssa-

      • "käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;" (Hebr. 10:22)"

        weha: "Tässäkään ei puhuta upotuskasteesta mitään, vaan ruumista valellaan tai vihmotaan".


      • rbpnprbpnb
        weha kirjoitti:

        "käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;" (Hebr. 10:22)"

        weha: "Tässäkään ei puhuta upotuskasteesta mitään, vaan ruumista valellaan tai vihmotaan".

        Ruumis pestyksi eli ei pelkkä pää pestyksi.


      • bombomb
        rbpnprbpnb kirjoitti:

        Ruumis pestyksi eli ei pelkkä pää pestyksi.

        sekin riittää


      • E. Luterus

        Ana Baptisti, Luther oli sitä mieltä, että valelukin oli oikea kaste ja niitä hän toimittikin itse. Luther opettaa, että pelastusta ei saa aikaan vesi, vaan Jumalan sana joka on vedessä ja veden kanssa-


    • ,mju78

      Uskontunnustuksen kaltaisuus näkyy hajaantumisenakin rikollisen kristinuskon uskovaisissa, yli 3500 lahkona jahottamassa maailmaa pois Jumalallisuudesta!

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
      Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
      11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Lapsikasteesta:
      Meidän ei tule lisätä edes Jeesuksen Nimessä lapsikaste oppeja Hänen tahdokseen koska Jeesus ei evankeliumeissa lapsikastetta asettanut vaan Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsi kohteleville antoi myllynkivien käyttöohjeet.

      Aikuisten kasteesta:
      Ja aikuisten ei myöskään ole pelastuksen ehto, Jeesus ei käskenyt kastaa aikuisiakaan ja ottamalla kastamattoman ryövärin Paratiisiin Jeesus osoitti tekonsa esimerkillisyydellä, että kaste ei ole tie pelastukseen. Samalla Jeesus todisti teollaan, että nk. "kastekäsky" on raamattuun väärennetty.
      Siis eksytettyjen uskovaisten usko on Jeesuksen opetuksien ja esimerkillisten tekojen kieltämistä!

      Jeesuksen evakeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      ÄLKÄÄ TEHKÖ SYYTTÖMÄSTÄ JEESUKSESTA OMIEN OPPIEN JA ESIMERKILLISTEN TEKOJAN VASTAISESTI TOIMINUTTA RIKOLLISTA VÄÄRENTYLLÄ RAAMATUINNE JA OPEILLANNE!

      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
      Jumalan ja Jeesuksen evankeliumia on vielä raamatussa jäljellä, tosin osittain väärennettyinä:
      -Matteuksen evankeliumista
      -Markuksen evankeliumista
      -Luukkaan evankeliumista
      -Johanneksen evankeliumista

    • Kaste oikein

      Jokainen uskoon tullut eli uudestisyntynyt tulee ohjata upotuskasteelle. Ei saa vääristellä raamattua.

      • Kaste tosi oikein

        Kaste uudestisynnyttää, joten ihminen ei yleensä synny uudesti ennen sitä.


      • ainoa oikea kaste
        Kaste tosi oikein kirjoitti:

        Kaste uudestisynnyttää, joten ihminen ei yleensä synny uudesti ennen sitä.

        Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan sanan kautta eikä mistään kirjaimellisesta vedestä. Näin kerrotaan Raamatussa.


      • kjhgfd

        Missä kohtaa raamattua Jumala ja Jeesus määrää kastettavaksi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisen kristinuskon lahkolaiseksi ihmisiä?

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

        herra jumalien opit eivät kelpaa!


      • Kaste tosi oikein
        ainoa oikea kaste kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan sanan kautta eikä mistään kirjaimellisesta vedestä. Näin kerrotaan Raamatussa.

        Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, eli kasteessa Sanan kautta. Näin kerrotaan Raamatussa. Kasteessa uudestisynnymme nimenomaan Sanan kautta


      • ainoa oikea kaste kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan sanan kautta eikä mistään kirjaimellisesta vedestä. Näin kerrotaan Raamatussa.

        "Jumala synnyttää totuuden sanalla (Jaak. 1:18). Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta (1 Piet. 1:23) vedestä ja Hengestä (Joh. 3:5). Apostolien opetuksessa ilman Jumalan itsekullekin riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta olevaa ei kutsuta uudestisyntyneeksi. Sellaisesta ei ole yhtään esimerkkiä." (Kirjoitus "Milloin ihminen uudestisyntyy?", http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulemista/milloin-ihminen-uudestisyntyy)


      • nbhgvcfdx
        kjhgfd kirjoitti:

        Missä kohtaa raamattua Jumala ja Jeesus määrää kastettavaksi lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisen kristinuskon lahkolaiseksi ihmisiä?

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

        herra jumalien opit eivät kelpaa!

        Siis Jeesuksen evankeliumeissa antamat tiedot eivät eksyttäjiinsä uskovia kiinnosta!
        Tosin, ymmärrän sen että väärennetyn raamatun tekstiä on uskovaisten vaikea ymmärtää oikein....


      • kdsjhea
        nbhgvcfdx kirjoitti:

        Siis Jeesuksen evankeliumeissa antamat tiedot eivät eksyttäjiinsä uskovia kiinnosta!
        Tosin, ymmärrän sen että väärennetyn raamatun tekstiä on uskovaisten vaikea ymmärtää oikein....

        Sinä olet niin harhaoppinen, että pitäisi keksiä uusi sana harhaoppisuudelle, joka ylittää normaalin harhaoppisuuden.


      • wwwt
        kdsjhea kirjoitti:

        Sinä olet niin harhaoppinen, että pitäisi keksiä uusi sana harhaoppisuudelle, joka ylittää normaalin harhaoppisuuden.

        paavalilais-luterilaisuuden uskovaisena Jeesuksen antamia tietoja pilkkaat.


      • P. Ohja
        Kaste tosi oikein kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, eli kasteessa Sanan kautta. Näin kerrotaan Raamatussa. Kasteessa uudestisynnymme nimenomaan Sanan kautta

        Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, eli kasteessa Sanan kautta. Näin kerrotaan Raamatussa. Kasteessa uudestisynnymme nimenomaan Sanan kautta


      • P. erustus
        P. Ohja kirjoitti:

        Uudestisyntyminen tapahtuu vedestä ja Hengestä, eli kasteessa Sanan kautta. Näin kerrotaan Raamatussa. Kasteessa uudestisynnymme nimenomaan Sanan kautta

        P. Ohja sanoo näin: "Kaste ei uudestisynnytä"

        Raamattu sanoo: "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää"

        ""Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan"

        Eli kaste uudestisynnyttää Sanan kautta.

        Pyhä Henki ja syntien anteeksianto saadaan kasteessa uskon kautta. Kasteen ja uskon järjestyksestä ei Raamattu opeta mitään. Toimitaan kuten kulloininkin tilanne vaatii.

        Milloin uudestikastaja hyvä alat opettamaan Raamatun oppia?
        Uudestikastajien antikristillisen harhaopin ja Raamatun sanoman tiivistävien uskontunnustusten hylkäämisen pohjalta tuskin koskaan?


    • Retu3

      Joka uskoo ja kastetaan , tuo kaste ei tarkoita vesi kastetta. Jeesus kastaa taivaasta antamalla Pyhänhengen, muutoinhan ei voi tulla uskoon.
      Ei raamatussa ole mitään määritystä vesikasteelle mihin aikaan ja millä tapaa se annetaan muuta kuin hänen nimeensä.
      Lakihenkistä ihmisoppia sellainen ,että määrätään ohi raamatun miten jokin asia pitää tehdä esm. Kaste pitäisi tapahtua upottamalla. Jeesushan olisi lakihenkinen jos hän sellaista määritteleisi. Kaste on miten se missäkin maassa on. Jeesus kysyy sydäntämme ja että saisi armahtaa meitä, ei hän mitään laki määreitä määräile ihmisille.

      • doordoor

        Kyllä tuo kaste on vesikaste. Ja koska kaste on Jumalan teko ja täynnä armoa, niin lakihenkisyydestä ei ole kysymys. Kasteita ei ole erilaisia vaan yksi kaste. Siinä ovat vesi ja henki.


    • Retu3

      Tarkoitin tuolla kaste tavalla miten se missäkin maassa suoritetaan, ihmisen osuutta kastamisessa. Olen täysin samaa mieltä kanssasi tuosta Jumalan osuudessa. Vauva kun kastetaan niin hänet viedään Jeesuksen armon yhteyteen. Ei ihminen pysty itse itseänsä viemään Jumalan yhteyteen kastettiinpa aikuista tai lasta se on täysin armo teko Jeesuksen puolelta. Tuolla lakihenkisyydellä tarkoitin sitä , että kun määrätään miten ja milloin kaste pitää suorittaa , että se kelpaa Jumalalle niin siinä on menty ohi raamatun. Poimittu kohtia joista tehtyä oppia pitää noudattaa ennenkuin on uudestisyntynyt. Raamatussahan kastetta ei ole määritelty miten ja koska se tehdään. Siellä sanotaan , että " kaikki". Raamatussa sanotaan , että antakaa kastaa itsenne niin saatte Pyhänhengen siinä kohtaa on kaste ensin. Kaste ei ole ihmis teko ja näin ollen kuuluu vauvalle ennen kaikkea. Jeesus armahtaa syntejään katuvan ihmisen ja sanoo, että sinun syntejäsi ei enää muisteta ,ne on upotettu merten syvyyksiin eikä niitä enää nosteta sieltä ylös , ja jos on kysymys sellaisesta ihmisestä jota ei ole koskaan kastettu ja hän haluaa kasteen niin hänet pitää kastaa Jeesuksen nimeen. Vaikka vettä ei olisi kuin vesilasissa missä sormensa käyttää niin se kaste on aivan pätevä koska ihminen ei voi omilla teoillaan kasteen armoon vaikuttaa. Ei sinne mereen itse tarvitse mennä suorittamaan mitään. Jeesus on luvannut upottaa syntimme mereen, josta ei niitä koskaan oteta ylös.
      Johanneksen aikaan kun kaste tuli niin kastettiin perhekunnittain.

      • doordoor

        Puhut asiaa Retu! Kristikunnassa on juuri se ongelma että kasteesta on tehty lain teko, jossa ihminen suorittaa. Raamatun opetus kasteesta on aivan toinen.


      • lain teko
        doordoor kirjoitti:

        Puhut asiaa Retu! Kristikunnassa on juuri se ongelma että kasteesta on tehty lain teko, jossa ihminen suorittaa. Raamatun opetus kasteesta on aivan toinen.

        Totta.

        Pakollisessa vauvakasteessa tarvitaan useamman ihmisen suorituksia eikä kastettavalta kysytä mitään.
        Raamatullisessa kasteessa uskoontullut antaa kastaa ITSENSÄ,, ei vauvaansa!


      • doordoor
        lain teko kirjoitti:

        Totta.

        Pakollisessa vauvakasteessa tarvitaan useamman ihmisen suorituksia eikä kastettavalta kysytä mitään.
        Raamatullisessa kasteessa uskoontullut antaa kastaa ITSENSÄ,, ei vauvaansa!

        Ei vaan vauvakaste on yksin Jumalan teko. Raamatullisessa kasteessa nimenomaan ihminen, myös vauva, antaa kastaa itsensä. Raamatullinen kaste ei perustu ihmisen hauluihin ja tekoihin vaan Jeesukseen Kristukseen. Ei mihinkään muuhun, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa


      • naurettava oppi
        doordoor kirjoitti:

        Ei vaan vauvakaste on yksin Jumalan teko. Raamatullisessa kasteessa nimenomaan ihminen, myös vauva, antaa kastaa itsensä. Raamatullinen kaste ei perustu ihmisen hauluihin ja tekoihin vaan Jeesukseen Kristukseen. Ei mihinkään muuhun, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa

        Joopo joo.

        Aborteissa varmaan sinun logiikkasi mukaan syntymättömät vauvat antavat tappaa itsensä!!!

        Että sellaista logiikkaa...


      • naurettava olet
        naurettava oppi kirjoitti:

        Joopo joo.

        Aborteissa varmaan sinun logiikkasi mukaan syntymättömät vauvat antavat tappaa itsensä!!!

        Että sellaista logiikkaa...

        Abortti on murha, kaste on on Jeesuksen asettama sakramentti. Etkö sinä huomaa noissa mitään eroa?

        että sellaista logiikkaa...


      • logiikkaa
        naurettava olet kirjoitti:

        Abortti on murha, kaste on on Jeesuksen asettama sakramentti. Etkö sinä huomaa noissa mitään eroa?

        että sellaista logiikkaa...

        "Vauvat antavat kastaa itsensä". Eivät vauvat siinä murhaa ketään!
        Vauvat antavat tappaa itsensä".

        Siinä se sinun logiikkasi on!


      • naurettava olet
        logiikkaa kirjoitti:

        "Vauvat antavat kastaa itsensä". Eivät vauvat siinä murhaa ketään!
        Vauvat antavat tappaa itsensä".

        Siinä se sinun logiikkasi on!

        Ei tuo on sonun logiikkaa. Kyse on uskosta. Vauva antaa kastaa itsensä. Mutta ei voi sille mitään jos abortti tehdään.

        Sinun logiikkasi on onneton. Ja ilmeisesti olet abortin kova kannattaja.


      • naurakaamme
        naurettava olet kirjoitti:

        Ei tuo on sonun logiikkaa. Kyse on uskosta. Vauva antaa kastaa itsensä. Mutta ei voi sille mitään jos abortti tehdään.

        Sinun logiikkasi on onneton. Ja ilmeisesti olet abortin kova kannattaja.

        Eipä tuo sinun logiikkasi toimi taaskaan.

        Eihän vauvalla ole uskoa ennen kastettaan. Ainakaan Lutherin opin mukaan!!!
        Usko tulee vauvaan Lutherin mukaan vasta kasteessa!!!!

        Eli uskomaton vauva antaa kastaa itsensä???? Tosi naurettavaa.
        Eihän syntinen ihminen voi itse tehdä mitään, ei edes "antaa kastaa..."

        Wehan mukaan vauvan antaminen on perkeleestä!


      • naurettva olet
        naurakaamme kirjoitti:

        Eipä tuo sinun logiikkasi toimi taaskaan.

        Eihän vauvalla ole uskoa ennen kastettaan. Ainakaan Lutherin opin mukaan!!!
        Usko tulee vauvaan Lutherin mukaan vasta kasteessa!!!!

        Eli uskomaton vauva antaa kastaa itsensä???? Tosi naurettavaa.
        Eihän syntinen ihminen voi itse tehdä mitään, ei edes "antaa kastaa..."

        Wehan mukaan vauvan antaminen on perkeleestä!

        "Eli uskomaton vauva antaa kastaa itsensä????"

        Kyllä, en ole tavannut vielä vauvaa joka ei anna kastaa itseään. Syntinen ihminen voi antaa kastaa, mutta se ei ole sama kuin itsensä pelastaminen jota uudestikastajat epätoivoisesti yrittävät.

        "Wehan mukaan vauvan antaminen on perkeleestä!"

        Mitä weha tähän liittyy? Miksi sotket wehaa tähän? Perkeleestä taitaa olla sinun käytöksesi.


      • V. Auva
        naurettava olet kirjoitti:

        Ei tuo on sonun logiikkaa. Kyse on uskosta. Vauva antaa kastaa itsensä. Mutta ei voi sille mitään jos abortti tehdään.

        Sinun logiikkasi on onneton. Ja ilmeisesti olet abortin kova kannattaja.

        Ei tuo on sonun logiikkaa. Kyse on uskosta. Vauva antaa kastaa itsensä. Mutta ei voi sille mitään jos abortti tehdään.

        Sinun logiikkasi on onneton. Ja ilmeisesti olet abortin kova kannattaja.


      • V. anha
        V. Auva kirjoitti:

        Ei tuo on sonun logiikkaa. Kyse on uskosta. Vauva antaa kastaa itsensä. Mutta ei voi sille mitään jos abortti tehdään.

        Sinun logiikkasi on onneton. Ja ilmeisesti olet abortin kova kannattaja.

        "se, että antaa kastaa itsensä, edellyttää ko. ihmisen suostumuksen, siis henkilökohtaisen"

        Kasteessa ei ole kyse suostumuksista ja tahdosta, vaan Jumalan teosta. Saitko suostumuksen syntyä tänne? Synnyitkö tänne siksi että itse halusit?

        "Siis vauva kastetaan vastoin tahtoaan."

        Ei vaan siksi koska vauva haluaa kasteelle. Juuri vauva on valmis ottamaan armon vastaan.

        Ja tuo sinun logiikkasi afrikkalaisista ei päde, koska kaste ilman uskoa ei pelastu

        ON se kumma miten ylläoleva uudestikastaja EI NÄÌN YKSINKERTAISTA JA SELVÄÄ ASIAA YMMÄRRÄ!!!

        Huomaatko itse oppisi hapatuksen? Kasteessa saamme pelastuksen ja sillä siisti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe