Miehen paras ystävä on nainen, miten selviytyä?

Kiroileva siili

Hyvät kanssakansalaiset. Auttakaa minua jotenkin selviytymään tämän "ongelman kanssa". Olemme olleet parisuhteessa ja naimisissakin jo vuosikausia ja meillä on leikki-ikäiset lapset -ei siis mikään romantiikan huipputilanne toki.

Mies on töistään nyt 6 kk sisällä löytänyt itselleen naispuolisen parhaan ystävän (10 v nuorempi, tavallaan miehen "alainen") ja minun on hyvin hankala sietää tilannetta. He ovat samalla työpaikalla kaiket päivät, lounastavat ja kahvittelevat yhdessä, työmatkailevat yhdessä.

Itse olen ilta-yötöissä n. kerran viikossa ja nainen viettää käytännössä silloin aina aikaa meillä. Alkuun yöpyikin, mutta tämä meni minusta niin pahasti rajan yli, että riitelyn jälkeen mies suostui yökyläilyt lopettamaan ja myönsi, että ne olivat virhe. Myös muuten ovat viettäneet vapaa-aikaa yhdessä.

Sorruin puolison sähköpostin tonkimiseen ja en löytänyt sentään mitään suoraa vihjettä varsinaisesta suhteesta, mutta kylläkin pientä ärsyttävää, kuten hymiöillä koristeltuja tiedotuksia tulevista poissaoloistani, ja paljastui, että ovat käyneet ravintolassa syömässä, oluilla ym. työpäivien jälkeenkin.
Ja se myös paljastui, että mies väitti, ettei juurikaan vapaa-aikana pidä naiseen yhteyttä ja juttelevat vain työasioista. Oikeasti postia näkyy lähteneen jopa useita päivittäin ja mies on raportoinut myös paljon arkielämäänsä, sekä tylsistymistään ja ärsyyntymistä siihen, että "kontrolloin" hänen elämäänsä (harmistumalla siis tästä ystävyydstä, muuten en mielestäni kontrolloi).

Heillä on yhteistä työ ja harrastus, paljon juteltavaa, ja meillä -lapset, arki ja vanhat tottumukset? Nainen on tahollaan naimisissa, ja mies on nyt luvannut pitää kommunikaation sillä tasolla, että ei sano tai tee mitään, mitä minä en voisi olla näkemässä. Ja että ei halua rikkoa avioliittoamme, mitään sen syvällisempää ei naista kohtaan kuulemma tunne. Hän pitää minua hysteerisen mustasukkaisena -naisen puolisolle kuvio on kuulemma täysin ok. Esitin vaatimuksen, että pitäisi ryhtyä vain normaaleiksi työkavereiksi ja tavata vapaa-ajalla vähemmän, mutta tämä on poissuljettua, mies sanoi, ettei tästä naisesta voi luopua. Minun on silti niin kovin hankala sietää tilannetta.

Meille on muodostunut aika vahvasti erilaiset käsitykset siitä, mikä on avioliitossa sallittua. Asiaan ei toki ole oikeaa tai väärää vastausta, mutta näin eriävät kannat tuottavat kitkaa. Itse en ilkeäisi hankkia miespuolista parasta ystävää, tuntuu että vastakkaisen sukupuolen kanssa on niin suuri vaara, että kehittyy muuta säpinää. Yritän olla nykyisin hiljaa ja purra hammasta, mutta mies näkee, etten ole tyytyväinen ja ärsyyntyy siitä. En myöskään onnistu oikein motivoitumaan olemaan iloinen ja "hyvä" vaimo, kun tuntuu, että olen kakkosena kuviossa ja menettänyt parhaan ystävän aseman mieheeni nähden.

p.s. pariterapiaa kokeiltiin kerran, miehen mukaan hän ei pitkään aikaan unohda kuinka hirveään paikkaan hänet järjestin, joten se siitä sitten....

Onko teillä siis hyviä ideoita, miten pääsen asiasta yli?

16

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+17

      Pariterapiaa kannttaa jatkaa yksin, jos miehesi ei lähde mukaan. Mielestäni et ole syyttä mustasukkainen, koska mies on sanonut, ettei ystävästä voi luopua. Normaalia työkaveruuttahan tuo ei ole.

      Sinuna jättäisin miehesi oman onnensa nojaan "ystävänsä" kanssa. Vaadi häntä tekemään osansa lastenhoidossa ja ryhdy liikkumaan enemmän kodin ulkopuolella. Rakenna omaa elämääsi sen varaan, että tuossa saattaa olla suhde tai mies ainakin sellaista haluaisi. Jos hän on sanonut, ettei luovu tuosta ystävästä, niin se osoittaa käytännössä, mistä on kyse sinun kannaltasi. Miten usein te itse käytte ulkona, elokuvissa ja teette samoja jänniä asioita kuin hän tekee tämän ystävänsä kanssa? Kyse ei ole vain tuosta ystävästä vaan halusta rakentaa teidän parisuhdetta, ellei mies halua tehdä sinun kanssasi mukavia ja ei-arkisia asioita. Älä suostu lastenvahdiksi ja kotipiiaksi, koska olet vaimo, jonka kanssa pitäisi olla hauskaa.

      Koeta rakentaa elämääsi sen varaan, että olisitkin yksin. Vaadi miestä tekemään osansa lastenhoidosta ja liiku runsaasti kodin ulkopuolella ystäviesi kanssa. Jos olisin sinä, sanoisin, että halun asua jonkin aikaa erillään niin että mies hoitaa sillä aikaa lapset. Jatkaisin ehdottomasti terapiaa ja jos mies ei sinne kerran halua, on sinun pakko tehdä ratkaisut yksin. Voimia sinulle! Minusta on tärkeintä, ettet vajoa siihen suohon, että vahdit ja odottelet miestä lapsia vahtien ja jääden toiseksi omassa mielessäsi. Ota elämäsi omiin käsiisi tai muuten mies heiluttelee tahtipuikkoa.

    • hfhffhfhfh

      VOI olla, että kyseessä on OIKEASTI pelkkä hyvä ystävyys eikä syytä huoleen! Sellaistakin tapahtuu miesten ja naisten välillä, eikä sitä voi valita ja siihen itse vaikuttaa, kenen kanssa synkkaa ja tulee juttuun hyvin. Ne ovat asioita joille ei vain voi mitään.

      Kuitenkin asiassa piilee vaara, että jos miehesi alkaa puhumaan toiselle naiselle asioista, joista ei sinun kanssasi puhu, hän voi jossain vaiheessa alkaa kokea tämän toisen itselleen läheisemmäksi ja romanttisia tunteita astua kuvaan myöhemmin.
      Puhu tästä vaarasta miehellesi. Jos hän on fiksu ja puhtaat jauhot pussissa, hän varoo ettei mene niin pitkälle ja ottaa etäisyyttä jos tarve vaatii, ettei niin tapahtuisi.

      Onhan noita nähty myös, että haukutaan vainoharhaiseksi ja sairaalloisen mustasukkaiseksi ja "ettei asiassa ole mitään" ja sitten on lennossa muutettu uuden kanssa yhteen asumaan. Siihen et kyllä voi vaikuttaa, jos näin on käydäkseen, ihmisillä kun on oma tahto ja he tekevät lopulta mitä haluavat.

      Mutta tähdennän, että on täysin mahdollista, että kaikki huolesi on turhaa. Yritä "voittaa" miehesi takaisin itsellesi, tehkää kivoja asioita ja jutelkaa enemmän yhdessä.

    • kysymyksiä

      Viestissäsi kiinnittää huomiota yllättävä asia. Kaiken kertomasi jälkeen toivot itseltäsi, että SINUN pitäisi olla iloinen ja hyvä vaimo. Ja olet kysynyt haluaako mies erota.

      Eikö pikemmin niin päin että kysyt itseltäsi, onko miehesi käytös sinua kohtaan hyvän aviomiehen käytöstä? Hän on valehdellut ja sanonut, ettei aio luopua ystävästään, vaikka se loukkaa sinua. Ystävän säilyttäminen on siis tärkeämpää kuin sinun loukkaamisesi.

      Mitä itse haluat avioliitolta ja riittääkö tämä siihen? Tekeekö miehesi mitään avioliiton eteen että sinä olisit tyytyväinen, onko sinulla turvallista ja hauskaa? Miksi ajattelet asiaa vain miehestäsi lähtöisin?

    • kysymyksiä

      Ja ilmeisesti riitelette siitä oletko sinä mustasukkainen ja kontrolloiva eli mies kääntää oman sinusta ja tunteistasi piittaamattoman käytöksensä sinun syyksesi ja sinä suostut tähän?

      Jos olisin tuollaisessa tilanteessa, minulle olisi aivan sama sanooko mies mustasukkaiseksi ja kontrolloivaksi vai ei. Olennaista on se että teillä on eri käsitykset siitä mikä on hyvä parisuhde ja mikä on siinä sallittua. Miehellesi on ookoo sanoa toiselle naiselle hymiön kera iloitsevansa poissaolostasi jne. Tämäkö on sitä toisen kunnioitusta, jota useimmat parisuhteessa olevat suhteelta toivovat?

      Huomio kääntyy vääriin asioihin, kun pohditte sinun mustasukkaisuuttasi. Jokainen olisi tuossa tilanteessa aiheellisesti mustasukkainen.

      • niin juuri

        Samaa mieltä. Parisuhteessa voi vaatia sitoutumista ja pitää olla vara tehdä kompromisseja. Työkaveri on aina työkaveri. Ihmettelen mitä naisen mies siitä ajattelee, että nainen on jopa yöpynyt teillä?

        Ap ei ole syyttä mustis. Lasten takia on todella tärkeää tehdä työtä parisuhteen eteen, mutta se ei ole vain yhden ihmisen harteilla.


    • Vaimo67

      Juupa juu, tuo on inhottavaa. Minun miehelläkin on töistä tullut ystävätär sekä omasta likkakaverista on tullut miehen ystävä. Muutaman kerran ihmettelin, miksi ne viestittää myöhään tai viikonloppu aamusin....kappas vaan sain huomata, että mies laittoi salasanat puhelimeen. Itsekkin mietin välillä, miten toimia, ehkä kannattaa hommata miespuolinen ystävä ja alkaa sen kanssa käymään elokuvissa. Mitähän se mies siihen tuumaisi :)).

    • äå,ä,ä,äö,äö,

      Ymmärrän täysin sinua ja mustasukkaisuutesi on mielestäni ihan normaalia. Ensinnäkin se, että viestitellään milloin et ole kotona on minusta outoa ja herää epäily onko naisella muutakin mielessä kuin olla miehesi ystävä. Luulisi, että jos hän on niin hyvä ystävä kerta miehellesi, niin kunnioittaisi myös teidän perhe-elämää ja ymmärtäisi tuon tilanteen sinun kannaltasikin. Kannattaa kyllä ottaa tuosta naisesta selvää viimeiseen asti. Oletteko tavanneet koskaan niin että tuon naisen mieskin olisi teidän kanssa? Onneksi hän on naimisissa omallla tahollaan. Miehesti tekee ehdottomasti väärin sinua kohtaan, kun ei luovu tuosta ystävyydestä ja herääkin kysymys onko siinä tunteita pelissä. Voisihan hän sitä eukkoa nähdä ihan vain töissä, tarviiko niin tiiviisti olla kaveria.

    • aikuisuus

      Paras ystävä tuo käsitteenä mieleen yläasteen niin kuin miehesi käytös muutenkin. Salakähmäinen viestittely, vastuun ja pahan olon jättäminen sinun huoleksesi ei ole aikuisen miehen toimintaa vaan kuin murkkuikäisen touhua äiskältä salaa.

      En arvosta tuollaista kovin korkealle. Älä nyt ainakaan itseäsi syyllistä. Arki tulee kaikkiin suhteisiin, mutta kaikki eivät ikinä kasva aikuisiksi, mitä onnellinen perhe-elämä kuitenkin vaatii. Jos suhde on muuttunut arkiseksi, niin vaimon syyttely ja vipinän hakeminen muualta on sitä kaikkein alkeellisinta parannusta tilanteeseen.

      Terapia auttaa sinua varmasti vetämään rajoja ja herättää ehkä miehesikin, jos et enää pelaakaan hänen syyllistämispeliään.

    • Ei terapiaa

      Paluuta takaisin ei ole kaveruussuhteessani. Voimme kuitenkin olla aikuisesti kavereita ja tukea toisiamme, vaikka loppuelämän, jos se kaikille sopii. Ystäviä ei ole koskaan liikaa. Romantiikka on asia erikseen, sitäkin olisi mukava olla, mutta eri ihmisen kanssa

    • älä jää

      Olet syystäkin mustasukkainen. Kyllä miehen pitää kunnioittaa sinun mielipidettä ja tunteita kun kerran olette puolisot toisillenne. Minusta on hieman ihmeellistä että jos tää nainen on vaan pelkkä kaveri niin miksi ihmeessä hän ei ole esitellyt tätä naista sinulle ja ottanut sinua mukaansa koska jos he ovat vain kavereita niin mitään salattavaahan ei ole.

      Onkohan tämän naisen mies edes tietoinen näistä asioista?

      Mitä jos alkaisit suunnittelemaan elämää yksin?
      Täytä erohakemus. Minä en katselisi tollasta miestä edes lasten takia. Lapset pystyy muutoksiin yllättävän hyvin. Se on nyt vaan sinusta jäätkö odottelemaan että koskahan heidän ystävyys loppuu.? Sun miehes ei pääse siitä naisesta muulla kun että sun mies vaihtaa työpaikkaa ja ehkä myös asuinpaikkaa mikäli haluaa tehdä perheenne eteen jotain.

    • siis täh???

      Siis ymmärsinkö minä nyt oikein?Eli siis tämä toinen nainen on ollut teillä yötäkin,kun sinä et ole ollut kotona,mutta riitelyn jälkeen miehesi on suostunut siihen että yökyläilyä ei enää harrasteta,mutta tapailevat muuten.Herranen aika sentään!!!Kaikkea sitä kuuleekaan!!Oletko sinisilmäinen vai muuten tyhmä?Vai onko miehesi jokin vajakki?Eikös se nyt ole päivän selvä asia,että yöt vietetään oman kumppanin kainalossa,eikä minkään toisen naisen kanssa.Hyvä Jumala sentään.Minun mielestäni tapaus on aika selvä.Eli miehesi on rakastunut tuohon toiseen naiseen ja haluaa olla hänen kanssaan.Vielä on yksi mahdollisuus teidän pelastaa avioliittonne.Kysyt mieheltäsi suoraan...Kumpaa rakastat,minua vai häntä?Ja sitten sanot että se on joko sinä tai hän.Molempia ei voi pitää.Kuulostaa tosin siltä,että todennäköisemmin miehesi valitsee tämän "ystävänsä" samantien surutta alta aika yksikön.Ehkä miehesi käyttäytyy onhottavasti sinua kohtaan toivoen että jättäisit hänet.Sillä hän säästyisi jättämisen tuomalta huonolta omatunnolta.

      • narsistin vaimoko?

        Miehesi ei kunnioita sinua yhtään.Olet aiheesta mustasukkainen.Kuka tahansa olisi mustasukkainen vastaavanlaisessa tilanteessa.Vaikuttaa siltä että sinua kusetetaan nyt ja oikein kybällä!!!Miehesi ei vaivaudu edes tapailemaan tuota naista salaa hänen luonaan,vaan tapailee häntä teillä.Oksettavaa.Oletko narsistin vaimo?


      • hyhhyh
        narsistin vaimoko? kirjoitti:

        Miehesi ei kunnioita sinua yhtään.Olet aiheesta mustasukkainen.Kuka tahansa olisi mustasukkainen vastaavanlaisessa tilanteessa.Vaikuttaa siltä että sinua kusetetaan nyt ja oikein kybällä!!!Miehesi ei vaivaudu edes tapailemaan tuota naista salaa hänen luonaan,vaan tapailee häntä teillä.Oksettavaa.Oletko narsistin vaimo?

        Voiko keskustelun aloittajan kirjoitus todella olla totta?Vai onko joku taas aloittanut täällä keskustelun keksimällä jonkun jutun tänne tyhjästä?Eihän tuommoinen ole terve parisuhde ollenkaan...Toinen nainen on teillä yötä...Ja vasta riitelyn jälkeen yökyläilyt loppuneet...Haloo?Jätä miehes.


      • täyttä kusetusta
        hyhhyh kirjoitti:

        Voiko keskustelun aloittajan kirjoitus todella olla totta?Vai onko joku taas aloittanut täällä keskustelun keksimällä jonkun jutun tänne tyhjästä?Eihän tuommoinen ole terve parisuhde ollenkaan...Toinen nainen on teillä yötä...Ja vasta riitelyn jälkeen yökyläilyt loppuneet...Haloo?Jätä miehes.

        En millään jaksa uskoa että tämän miehesi "ystävän" puolisolle homma on ok.Sen toisen naisen puoliso ei varmaankaan edes tiedä,että hänen naisensa viettää kokoajan aikaa toisen miehen seurassa ja on ollut hänen luona yötäkin.Ehkäpä tämä toinen nainen jättää puolisolleen kertomatta että sinä et ole kotona kun hän tapailee miestäsi.Puoliso ehkä luulee että tapailette porukalla.Oletko ottanut yhteyttä tämän naisen puolisoon?Jos et ole,niin kannattaisi ottaa ja jutella hänen kanssaan.Uskon että(miehesi ja tämä toinen nainen) yhdessä kusettavat teitä molempia!!!


      • selvä peli
        täyttä kusetusta kirjoitti:

        En millään jaksa uskoa että tämän miehesi "ystävän" puolisolle homma on ok.Sen toisen naisen puoliso ei varmaankaan edes tiedä,että hänen naisensa viettää kokoajan aikaa toisen miehen seurassa ja on ollut hänen luona yötäkin.Ehkäpä tämä toinen nainen jättää puolisolleen kertomatta että sinä et ole kotona kun hän tapailee miestäsi.Puoliso ehkä luulee että tapailette porukalla.Oletko ottanut yhteyttä tämän naisen puolisoon?Jos et ole,niin kannattaisi ottaa ja jutella hänen kanssaan.Uskon että(miehesi ja tämä toinen nainen) yhdessä kusettavat teitä molempia!!!

        Oman vaimon kanssa mennään vapaa-ajalla ravintolaan syömään.Ei minkään naispuolisen työkaverin.Homma haiskahtaa ja pahasti...Jätä ukkos.


      • skeidaa vai ei?
        selvä peli kirjoitti:

        Oman vaimon kanssa mennään vapaa-ajalla ravintolaan syömään.Ei minkään naispuolisen työkaverin.Homma haiskahtaa ja pahasti...Jätä ukkos.

        Tässä tulee hyvä esimerkki siitä,mikä on tervettä ja mikä ei.Minun miehelläni on paras ystävä,joka on nainen.He ovat tunteneet lapsesta asti.Jo seurusteluaikoina mies teki selväksi,ettei hänellä ole romanttisia tuntemuksia ystäväänsä kohtaan,vaan hän rakastaa minua.Tänä päivänä tämä mieheni paras ystävä käy meillä kylässä oman miehensä ja lastensa kanssa ja on ystävystynyt hyvin myös minun kanssani ja minun mieheni on ystävystynyt hyvin hänen miehensä kanssa.Vietämme aikaa yhdessä porukalla ja hauskaa on.Olemme oikeita ystäviä.Ja tämä on tervettä.Kukaan ei tapaile ketään salaa selän takana,kun toinen on töissä eikä lähettele salaisia hymiö viestejä.Keskustelun aloittajan kertoma tapaus EI taas ole tervettä olenkaan.Ihan sairasta skeidaa.Erotkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe