Työnhakuvalmennus 57-vuotiaalle

57vuotias

olen ollut työelämässä yli 40 vuotta, nyt jäänyt työttömäksi omasta tahdostani koska en jaksanut enää sitä työtä. Nyt te-toimi ehdottaa minulle työnhakuvalmennusta eihän tämänikäinen ihminen enää työllisty mihinkään sehän on totuus vaikka millaista cv:n laatisi. Miten pitkän karenssin saan jos kieltäydyn valmennuksesta onko kellään kokemusta?

24

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cj dpåvjdf

      Älä kieltäydy, vaan mene työnhakuvalmennukseen. Läsnäolo riittää.

      Suosittelen, että ainakin teeskentelet nöyrää ja yhteistyökykyistä työtöntä, vaikka kuinka ottaisi päähän. Minäkin menin kiltisti kuuntelemaan, kuinka työtä haetaan, vaikka voisin itsekin työskennellä TE-toimistossa. Älä turhaan hanki itsellesi karenssia tai muita vaikeuksia.

      • jokird

        Näin on. Eikös tuo valmennus myös oli ihan lyhyt juttu, ja maksetaan jokunen eurokin päivältä? Mene ja ihmettele, mitä höpinää aikuisille ihmisille puhutaan. Tuskin työkkäri enää muuta keksii. Tai no, palstan perusteella voi tapahtua aivan mitä tahansa, ikävä kyllä...


    • Rempseä asenne

      Kivahan se on oppia CV:n laatimista vaikkei töihin enään pääsisi.

      Itse tykkäsin kurssista ja mukavammin siellä aika kului kuin kotona. Miksi ihmeessä pelkäätte näitä. Olen jo monilla käynyt.

      Ihan sama työllistyykö vai ei mutta parempi se on käydä kun alkaa karenssia ottamaan. Mukava jutella toisten työttömien kanssa ja vaihtaa ajatuksia. Ota se vaikka ihan harrastuksen vuoksi :D

    • Päivää Paarialuokast

      Työttömänä olet systeemin orja. Sinulle on varattu aivottoman tortun rooli, mutta ei se hyvin vaikea ole vetää. Kannattaa hypätä tarjotuissa valmennuksissa. Suurin osa valmennuksista on täyttä kuraa, mutta pääasia on osoittaa oma nöyryytensä virkamiestyranneille.

      Itse olin yhdellä kurssilla jonka ajasta 60-70 % oli ajan tappamista. Kurssin vetäjällä oli 30 vuoden kokemus mainitunlaisten kurssien vetämisestä.

    • tälleen menee

      "olen ollut työelämässä yli 40 vuotta, nyt jäänyt työttömäksi omasta tahdostani koska en jaksanut enää sitä työtä."

      Käy kurssi ja säästä voimiasi tuleville kiistoille työkkärin kanssa. Tuollaisen kurssin kun heittää mennen tullen, kunhan vaan penkissä pysyy vaaditun ajan. Kurssi loppuu aikanaan ja siirryt taas omalle tontille töitä hakemaan.

    • 167-176

      Olen myös 57-vuotias. Aikoinaan kävin noita työnhakukursseja muistaakseni ainakin kolme, muutaman vuoden välein. Lisäksi ainakin kahdella käymällänni työkkärin kurssilla on ollut työnhakuosio.

      Mene vaan sinne mutta ota rennosti, saat aika helpolla sen 9 euroa/päivä. Oikeastaan toivon että saisin minäkin passituksen tuollaiselle kurssille, olisi kivä "höyhentää" sitä kurssin vetäjää oikein olan takaa, mutta ei taida olla toivoa enää päästä.

    • Samanlainen

      Minäkin olen ollut kahdella valmennuskurssilla. Niistä saa ajankulua, ja (silloin sai) 8 euroa/pv verotonta matkakorvausta. Sillä rahalla minä vähäruokainen sain koko päivän ruuat.

      Näkee ihmisiä, niin ei homehdu kotinurkkiin. Jokunen kaverikin jäi.

    • Curri Culum

      Parilla työnhakukurssilla mukana olin. Sillon sai 8 euroa ja kahvia pullaa kaupan päälle. Nyt saa 9 euroa, mut ei taida enää saada kahvia ja pullaa?
      Ei ne nyt niin pahoja ole. Rohkeutta sinulle.

    • sössimistä

      Ihalaisen tilastonikkaroinnit käynnissä, kun vaalit lähenee et SDP muka "tehnyt jotain", todellisuudesta vieraantunut eikä mikään "työväenpuolue".

      • Uraputki

        Olen 56-vuotias ja yli 30 vuotta työuraa takana. Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ja TODELLAKIN, sain kehoituksen osallistua tällaiselle työnhakukurssille. TE-toimisto kurssittaa, muuta tekemistä heillä ei sitten olekaan. Työpaikkoja kysellessäni sain kuulla, että eiväthän he sellaista minulle voi välittää.Ei ole työpaikkoja, kuin hyvin harvoille aloille.
        Minun täytyy itse ottaa yhteyttä mahdollisiin työnantajiin.

        Kovasti itse kehuivat "palveluitaan", kursseja kurssin perään, jotka eivät ihan oikeasti työllistä. Minä haluaisin aivan oikean työpaikan ja totesin, että sitä ei TE-toimiston avulla tule löytymään. Ikä valitettavasti on rajoittava seikka. Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan.Näin ne työurat pidentyvät!!!


      • on töitä.
        Uraputki kirjoitti:

        Olen 56-vuotias ja yli 30 vuotta työuraa takana. Ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi ja TODELLAKIN, sain kehoituksen osallistua tällaiselle työnhakukurssille. TE-toimisto kurssittaa, muuta tekemistä heillä ei sitten olekaan. Työpaikkoja kysellessäni sain kuulla, että eiväthän he sellaista minulle voi välittää.Ei ole työpaikkoja, kuin hyvin harvoille aloille.
        Minun täytyy itse ottaa yhteyttä mahdollisiin työnantajiin.

        Kovasti itse kehuivat "palveluitaan", kursseja kurssin perään, jotka eivät ihan oikeasti työllistä. Minä haluaisin aivan oikean työpaikan ja totesin, että sitä ei TE-toimiston avulla tule löytymään. Ikä valitettavasti on rajoittava seikka. Katsotaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan.Näin ne työurat pidentyvät!!!

        Puhelinmyyjän paikkoja ainakin tuntuu olevan runsaasti tarjolla!


      • äl öäöcv,
        on töitä. kirjoitti:

        Puhelinmyyjän paikkoja ainakin tuntuu olevan runsaasti tarjolla!

        Kiitos "tiedosta"! Ryhdypä itse puhelinmyyjäksi ja kerro, kuinka hyvin tulit toimeen sillä palkalla.


      • On töitä.
        äl öäöcv, kirjoitti:

        Kiitos "tiedosta"! Ryhdypä itse puhelinmyyjäksi ja kerro, kuinka hyvin tulit toimeen sillä palkalla.

        Mut on ainaskin TÖISSÄ! Työssäollessa on aina helpompi saada ns. parempia töitä kuin jos hakis työttömänä töitä!


      • 167-176
        on töitä. kirjoitti:

        Puhelinmyyjän paikkoja ainakin tuntuu olevan runsaasti tarjolla!

        Aika ovelia jotkut puhelinmyyjien työsopimukset ovat. Bonusta ei saa yhtään senttiä ennen kun tietty määrä myyntiä kasassa, jota ei edes selvästi kerrota, on tullut. Esimies seuraa myynnin kehitystä silmä tarkkana reaaliajassa, ja juuri kun tuo bonuksiin oikeuttava määrä on täyttymässä niin antaa potkut koeaikaan vedoten. Voi luvata hirmubonuksiia kun niitä ei ole edes aikomustakaan maksaa. On tullut ylemmältä taholta käsky ettei kenellekkään makseta bonuksia. Ei tuollainen peli kauan vetele eikä se ole filunkifirmojen tarkoituskaan. Noita puhelinmyyntifirmoja tulee ja menee yhtenään, samat niitä pyörittää nimi vain vaihtuu ja rahaa tulee kun palkkakuluja ei käytännössä juuri ole. Joillakin muillakin aloilla on samanlaista kehitystä näkyvissä joten VAROKAA!! Kaikki keskustelut on syytä äänittää.


      • On töitä.
        167-176 kirjoitti:

        Aika ovelia jotkut puhelinmyyjien työsopimukset ovat. Bonusta ei saa yhtään senttiä ennen kun tietty määrä myyntiä kasassa, jota ei edes selvästi kerrota, on tullut. Esimies seuraa myynnin kehitystä silmä tarkkana reaaliajassa, ja juuri kun tuo bonuksiin oikeuttava määrä on täyttymässä niin antaa potkut koeaikaan vedoten. Voi luvata hirmubonuksiia kun niitä ei ole edes aikomustakaan maksaa. On tullut ylemmältä taholta käsky ettei kenellekkään makseta bonuksia. Ei tuollainen peli kauan vetele eikä se ole filunkifirmojen tarkoituskaan. Noita puhelinmyyntifirmoja tulee ja menee yhtenään, samat niitä pyörittää nimi vain vaihtuu ja rahaa tulee kun palkkakuluja ei käytännössä juuri ole. Joillakin muillakin aloilla on samanlaista kehitystä näkyvissä joten VAROKAA!! Kaikki keskustelut on syytä äänittää.

        Höpö höpö. Olet vain laiskuri etkä jaksa painaa oikeeta duunii, puhelinmyynti on rankkaa hommaa ja laiskurit ei viitti edes yrittää.


      • Ei puhelinmyyntiä!
        On töitä. kirjoitti:

        Höpö höpö. Olet vain laiskuri etkä jaksa painaa oikeeta duunii, puhelinmyynti on rankkaa hommaa ja laiskurit ei viitti edes yrittää.

        Puhelinmyynnin takia en vastaa koskaan tuntemattomiin numeroihin ja tiedän monta muutakin samoin tekevää...


      • äl öäöcv,
        Ei puhelinmyyntiä! kirjoitti:

        Puhelinmyynnin takia en vastaa koskaan tuntemattomiin numeroihin ja tiedän monta muutakin samoin tekevää...

        Enpä vastaa minäkään ja kummasti ovat puhelut vähentyneet, elleivät suorastaan loppuneet.


    • L. Ihalainen

      Täällä nämä demareiden ajatuksenjuoksulla olevat viisastelevat työllistymisestä!
      Provikkapalkkaista puhelinmyyntityötä ei pitäisi edes työksi laskea kuten ei osa-aikaisia kaupanalan työpaikkojakaan. Ne eivät tekijöitään elätä !

    • Eläkeläinen

      MInäkin olin joskus samanikäisenä 8 vuotta sitten samanlaisella kurssilla. Täysin tyhjänpäiväinen, mutta mukava "kurssitus".
      Oli monenikäistä ukkoo ja akkaa, mutta hyvä ryhmähenki.
      Ketuttaa vaan se, että veronmaksajien rahoja tuhlataan kaikenlaiseen hömppään.
      Joka tapauksessa, mene ja kommentoi vaikka valtakunnallisen sanomalehden palstalla, jos kurssi ei ole järjellinen.

    • Eräs 57

      Kannattaa mennä sille kurssille. Aika kuluu ja saa jutskata muiden työttömien kanssa ja saa ylläpitokorvausta.

    • kurssilla oleva

      Ne on semmoisia työttömien nöyryyttämiskursseja. Joudut kuuntelemaan yhteistyökykyisesti ja nöyrästi yltiöoptimistista paasausta miten kyllä töitä löytyy kunhan vain asenne on oikea ja syyllistämistä miten työttömät ovat työttömiä siksi, että ovat niin tyhmiä, etteivät osaa hakea töitä.

      • aktiivinen kurssilai

        Jos ne kurssit ovat nöyryyttäviä, miksi te kuitenkin annatte niistä hyvää palautetta?

        Yleensä kouluttajat eivät pidä yksin puhumisesta, vaan toivovat kurssilaistenkin osallistuvan keskusteluun.


    • Neuvoisin aloittajaa

      Aloittaja voisi ilmoittaa reippaasti työkkärille, että on omasta tahdostaan työtön - kuten hän itse kertoi - eikä siksi halua käydä työnhakukurssia. Mistäs se työkkäri muuten tietää. Ei pidä olla tyypillinen tuppisuu suomalainen vaan avata suunsa oikeassa paikassa.

    • Veneenrakentaja

      Kyllä sä viikon tai kaks jaksat istua. Täytät ajan kuluksi vaikka sudokuja tai suunnittelet ja piirtelet kirkkoveneitä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe