Millaisia asioita pappi kysyy kihlaparilta ennen kuulutuksia?
Keskustelu papin kanssa
2
2339
Vastaukset
- ap.
Luterilaisia siis olemme.
Hei,
Onnea häävalmistluihin!
Kuulutukset, esteidentutkinta pitää hoitaa kuntoon ajoissa. Sen voi tehdä maistraatissa tai kirkkoherranvirastossa. Se on oltava voimassa ja mukana vihkitilaisuudessa. (tässä ei tavata vielä pappia, vaan toimitaan virkailijoiden kesken)
Ennen vihkimistä käydään toimituskeskustelu. Yleensä samalla viikolla kun häät on, tai aiemmin. Pappi otttaa pariskuntaan yhteyttä ja sopii tapaamisajan.
Vihkikeskustelu on luottamuksellinen, tarkoitus on tutustua pariskuntaan ja että he saavat kertoa ajatuksiaan sitoooutumisesta ja puolisostaan. pappi saattaa kysyä mm. seuraavia kysymyksiä;
Miksi haluatte mennä naimisiin? Mitä se merkitsee teille? Millainen tuleva kumppanisi on? mihin rakastuit hänessä? Jos voisit muuttaa hänestä jotain, mitä muuttaisit?Kuinka riitelette? Kuinka sovitte? Mikä teille on tärkeää? Miten vietätte aikaa yhdessä? Mistä tiedät että kumppanisi rakastaa sinua? MIten ilmaisette tunteitanne?
mm.Tällaisia kysymyksiä ainakin itse käytän vihkikeskustelussa. Joku toinen pappi käyttänee erilaisia. Vihkipuheeseen en ota luottamuksellisia asioita joita pariskunta kertoo toisistaan ja yhteisestä elämästään.
tsemppiä ja iloa valmisteluihin.
Kaisa-pappi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184281Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032370Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421921- 771515
- 1591483
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91344- 10811
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106757
- 27721