TOT-leikkaus

Saikulla

Olin TOT-leikkauksessa tällä viikolla, olisi kiva kuulla muiden kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä ja sen jälkeen. Itselläni leikkaus meni hyvin ja kivuttomasti. Kolmas päivä menossa, kipua enää etureisissä tuntuu niinkuin hermopinteenä. Vuotoa ei ollut enää eilen, mutta tänään on hiukan taas alkanut pitäiskö huolestua vai onkohan ohimenevää?

2

1169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tvt-o

      Minulle tehtiin lokakuussa TVT-O leikkaus. Ihan hyvin meni toimenpide, nukutuksessa tehtiin. Toki olin kipeä parin viikon ajan, muttei nyt mitään niin hankalaa ollut, ettei olisi pärjännyt. Ja tulos on ollut hyvä, ei karkaile tipan tippaa.

      Sellainen ongelma tässä vain on tullut että jo siinä kuukauden päästä leikkauksesta ihmettelin kun niinkuin tuntuisi että nauha on tulossa läpi emättimen limakalvosta. Kävin sitten gynekologille sitä näyttämässä ja sovittiin kontrolli, josko paranisi omia aikojaan. No eihän se tietysti parantunut, usein yhdynnän jälkeen vuotaa verta ja aristaa. Ja tänään sitten pistettiin jonoon uuteen leikkaukseen, nauhaa on tarkoitus jotenkin kaventaa ja limakalvoa laittaa suojaksi sen päälle.

      Kyllä vähän pelottaa mitähän tämä tuleva leikkaus tekee alapäälle ja seksielämälle. Niin että en olisi kyllä ehkä leikkaukseen lähtenyt jos olisin arvannut että minä olen se 0,1% potilasryhmään kuuluva jolla tollainen eroosio iskee.

    • leikattumyös

      Minulle tehty sama leikkaus 6-vuotta sitten ja ei lirahtele pissat. Leikkauksesta kyllä paranin hyvin minulle tehtiin se puudutuksella. Leikkauksen jälkeen niitä vuotoja oli ehkä neljä viisi päivää ei mitään suurta vuotoa pientä tiputtelua. Suokupuolielämälle se teki kyllä aivan saman kuin edelliselle kirjoittajalle yhdynnän jälkeen vuotaa verta ja alapää on arka sekä limakalvot kuivuvat joihin sitten lääkäri ehdotti Vagifemia josta ei nyt sanottavammin ole ollut apua. Uuteen leikkaukseen en mene yritän selvitä omilla vaseliineilla ym. konsteilla. En kuitenkaan kadu, että hakeuduin leikkaukseen koska minulla oli niin paha inkontinessi ettei sen kanssa voinnut elää normaalisti. Jouduin kieltäytymään likkojen lenkkeilystä, jumpista, uimisesta ym. olin aina vähän sivussa kaikesta nyt nautin täysillä liikunnasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe