Syntiä kaksin verroin!

"Minun kansani on tehnyt syntiä kaksin verroin: minut, elävän veden lähteen, se on hylännyt ja hakannut itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä."

Jeesus todisti näistä ihmisoppien vesisäiliöistä:

"Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano"

Ja valituilleen antamasta janon sammuttavasta vedestä:

"Mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan.

Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."

Jeesuksen elävän veden lähde on ahtaan portin takana, siksi vain harvat löytävät sen:

"Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.

Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!"

Apostoli Johanneksen todistus samasta asiasta vuonna 90:

"Ja tämän hän itse on meille luvannut: iankaikkisen elämän.

Tämän olen kirjoittanut teille niistä, jotka tahtovat johtaa teitä harhaan.

Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään opetusta.

Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa ja on tosi, hänessä ei ole petosta. Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."

62

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimıerkki

      "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. 54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. 56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä."

      • Kyllä sinä sujuvasti osaat Jeesuksen sanoja kopioida, vaikka et pystykään erottamaan Kristuksen verta Saa-tanan porttojen vihan viinistä.

        Puhumattakaan siitä, että olisit pystynyt vihan viinä juottavat portot jättämään:

        "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

        Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä sinä sujuvasti osaat Jeesuksen sanoja kopioida, vaikka et pystykään erottamaan Kristuksen verta Saa-tanan porttojen vihan viinistä.

        Puhumattakaan siitä, että olisit pystynyt vihan viinä juottavat portot jättämään:

        "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

        Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

        Mistä Teuvo moinen viha lähimmäistä kohtaan ? Jumalan viha todellakin kohtaa heitä jotka pitävät valhetta totuudessa. Koettelisitko varmuuden vuoksi itsesi Raamatulla. Tästä te tunnistatte........ Kaikki me eksyneet kuvittelemme olevamme oikeassa, vihalla, haukkumisella ja itsenne korottamisellako itsenne pelastatte. Meistä puhumattakaan..


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Mistä Teuvo moinen viha lähimmäistä kohtaan ? Jumalan viha todellakin kohtaa heitä jotka pitävät valhetta totuudessa. Koettelisitko varmuuden vuoksi itsesi Raamatulla. Tästä te tunnistatte........ Kaikki me eksyneet kuvittelemme olevamme oikeassa, vihalla, haukkumisella ja itsenne korottamisellako itsenne pelastatte. Meistä puhumattakaan..

        Miksi sinäkin pidät totuuden kuulemista itsestäsi Jumalan vihana, vaikka siinä kutsutaan sinuakin pois valheen ja vääryyden tieltä totuuden tielle?

        Kuitenkin on niin, että jokainen, joka on jo kokenut Jumalan lähettämän paatumuksen, ei enää pysty millään tavalla totuden tietä omaan elämäänsä löytämään, niin silloin on pakko noudattaa tätä Jeesuksen ilmoitusta:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."

        Etkö ymmärrä edes tätä Jeesuksen kehotusta:

        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat."

        Jumalan tahto on jokaisen hänen valittunsakin tahto:

        "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

        Orja ei pysy talossa ikuisesti, mutta poika pysyy.

        Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita."

        Miksi sinä tahdot, että minunkin pitäisi valehdella sinulle, vaikka valehtelijoita on ympärilläsi jo pilvin pimein?


    • Totuutta rakastava

      Jumalalta olet viestisi saanut Teuvo!

      Ja sinulla on Jeesuksen Hengen voima ja valtuus "tallata" kaikkea vihollisen voimaa ja kieroutta vastaan ja polkea se maan tomuun, kuten olet tällä palstalla tehnyt. Kiitos siitä Herralle!

      • Minun tehtävääni ei liity vääryyden ja valheen polkeminen ja kaataminen maan tomuun.

        Siitä pitävät huolen Saa-tanan kaatajahenget, jotka ovat jopa pastorin pojankin kaateneet maahan, ja siinä operaatiossa puhdistaneet hänen sydämestään viimeisetkin kaipaukset totuuteen, ja puhdistaneet hänen sydämensä totuudesta vapaaksi asuinsijaksi sen saastaisille hengille, kuten Jeesus ilmoitti:

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

        Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

        Minun tehtäväni on ainostaan kertoa totuus ja paljastaa Saa-tanan ovelat teot.

        Lähettäjäni Jeesus Kristus hoitaa viimeisellä tuomiolla loppuun hänen palvelijansa paljastamat valheen ja vääryyden palvelijat.


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minun tehtävääni ei liity vääryyden ja valheen polkeminen ja kaataminen maan tomuun.

        Siitä pitävät huolen Saa-tanan kaatajahenget, jotka ovat jopa pastorin pojankin kaateneet maahan, ja siinä operaatiossa puhdistaneet hänen sydämestään viimeisetkin kaipaukset totuuteen, ja puhdistaneet hänen sydämensä totuudesta vapaaksi asuinsijaksi sen saastaisille hengille, kuten Jeesus ilmoitti:

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

        Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

        Minun tehtäväni on ainostaan kertoa totuus ja paljastaa Saa-tanan ovelat teot.

        Lähettäjäni Jeesus Kristus hoitaa viimeisellä tuomiolla loppuun hänen palvelijansa paljastamat valheen ja vääryyden palvelijat.

        Anteeksi Teuvo ! En muistanut kuka olit, joten unohda lähettämäni aiempi viesti. Todellakin, Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta runsain mitoin sinulle Teuvo Suni ! Rukoillaan puolestasi !


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minun tehtävääni ei liity vääryyden ja valheen polkeminen ja kaataminen maan tomuun.

        Siitä pitävät huolen Saa-tanan kaatajahenget, jotka ovat jopa pastorin pojankin kaateneet maahan, ja siinä operaatiossa puhdistaneet hänen sydämestään viimeisetkin kaipaukset totuuteen, ja puhdistaneet hänen sydämensä totuudesta vapaaksi asuinsijaksi sen saastaisille hengille, kuten Jeesus ilmoitti:

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

        Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

        Minun tehtäväni on ainostaan kertoa totuus ja paljastaa Saa-tanan ovelat teot.

        Lähettäjäni Jeesus Kristus hoitaa viimeisellä tuomiolla loppuun hänen palvelijansa paljastamat valheen ja vääryyden palvelijat.

        Anteeksi Teuvo ! En muistanut kuka olit, joten unohda lähettämäni aiempi viesti. Todellakin, Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta runsain mitoin sinulle Teuvo Suni ! Rukoillaan puolestasi !


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Anteeksi Teuvo ! En muistanut kuka olit, joten unohda lähettämäni aiempi viesti. Todellakin, Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta runsain mitoin sinulle Teuvo Suni ! Rukoillaan puolestasi !

        Miksi olet varastanut Nimierkkiin, nimimerkin?

        Sillä täysin mahdotonta on, että hän olisi pystynyt tekenmään parannuksen ja katumaan syntejään 9 minuutissa: kello 10.07-10.16


      • Totuutta rakastava
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minun tehtävääni ei liity vääryyden ja valheen polkeminen ja kaataminen maan tomuun.

        Siitä pitävät huolen Saa-tanan kaatajahenget, jotka ovat jopa pastorin pojankin kaateneet maahan, ja siinä operaatiossa puhdistaneet hänen sydämestään viimeisetkin kaipaukset totuuteen, ja puhdistaneet hänen sydämensä totuudesta vapaaksi asuinsijaksi sen saastaisille hengille, kuten Jeesus ilmoitti:

        "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

        Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

        Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

        Minun tehtäväni on ainostaan kertoa totuus ja paljastaa Saa-tanan ovelat teot.

        Lähettäjäni Jeesus Kristus hoitaa viimeisellä tuomiolla loppuun hänen palvelijansa paljastamat valheen ja vääryyden palvelijat.

        Hyvä kun tarkensin tehtäväsi kuvaa "kertoa ainoastaan totuus ja paljastaa Saatanan ovelat teot."

        Monet ovat joutunut kaatajapastoreiden hoidassa joutunut pahojen henkien valtaan, kun heille uskotellaan, että kyse olisi Jumalan teoista kun ihmisiä maahan selälleen kaadetaan ja mutistaan perään jotain käsittämätöntä kieltä.


      • Totuutta rakastava kirjoitti:

        Hyvä kun tarkensin tehtäväsi kuvaa "kertoa ainoastaan totuus ja paljastaa Saatanan ovelat teot."

        Monet ovat joutunut kaatajapastoreiden hoidassa joutunut pahojen henkien valtaan, kun heille uskotellaan, että kyse olisi Jumalan teoista kun ihmisiä maahan selälleen kaadetaan ja mutistaan perään jotain käsittämätöntä kieltä.

        Jo vuonna 1992 Pyhä Henki paljasti tuon kaatajahengen Saa-tanan hengeksi.

        Sehän tuli helluntailaisten joukosta luterilaiseen kirkkoonkin, kun luterilainen pappi, Seppo Juntunen, sai tuon saatanallisen hengen.

        Ja sitten sai kaverikseen vielä ekonomi Pirkko Jalovaaran.

        Yli kahteen sataan luterilaisen seurakuntaan lähetin heistä varottavan kirjeen, mutta turhaan.

        Nyt vasta lehtitietojeen mukaan poliisi tutkii Jalovaaran tekemisiä, mutta Juntunen saa edelleen jatkaa ihmisten kaatamista porttokirkkojen alttareille.

        Ja helluntailaisten kautta se levisi Nokian kirkkoherraankin, jonka toimet päättyivät vasta äskettäin, kun julkisuuteen tuli tieto hänen homoudestaan.

        Kirjassani on monta sivua kirjoitusta tuosta Saa-tanan kaataja hengestä.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Jo vuonna 1992 Pyhä Henki paljasti tuon kaatajahengen Saa-tanan hengeksi.

        Sehän tuli helluntailaisten joukosta luterilaiseen kirkkoonkin, kun luterilainen pappi, Seppo Juntunen, sai tuon saatanallisen hengen.

        Ja sitten sai kaverikseen vielä ekonomi Pirkko Jalovaaran.

        Yli kahteen sataan luterilaisen seurakuntaan lähetin heistä varottavan kirjeen, mutta turhaan.

        Nyt vasta lehtitietojeen mukaan poliisi tutkii Jalovaaran tekemisiä, mutta Juntunen saa edelleen jatkaa ihmisten kaatamista porttokirkkojen alttareille.

        Ja helluntailaisten kautta se levisi Nokian kirkkoherraankin, jonka toimet päättyivät vasta äskettäin, kun julkisuuteen tuli tieto hänen homoudestaan.

        Kirjassani on monta sivua kirjoitusta tuosta Saa-tanan kaataja hengestä.

        Yli 200 varoituskirjettä seurakuntiin lähetin:

        Avoin kirje kirkkoherralle, joka on avannut Herran temppelin ovet Saatanan kaatajahengille:

        Olet toivottanut tervetulleeksi kaatajapappi Seppo Juntusen ja hänen avustajansa, ekonomi Pirkko Jalovaaran, seurakuntasi Herran huoneeseen kaatamaan aitsettavaksesi uskottuja lampaita.

        Tämän johdosta haluan kysy: eikö seurakunnassasi ole ketään Totuuden Hengen uudestisynnyttämää ihmistä, joka olisi voinut kertoa teille, minkä hengen alla tämä parivaljakko toimii?

        Raamattuhan suorastaan velvoittaa tutkimaan, minkä hengen alla sananjulistajat sanomansa kanssa kulkevat. Ei jokainen, joka sanoo:
        "Herra, Herra", ole hänen Henkensä johdatuksessa:

        1.Joh.4:1
        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä, koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

        Yhden ainoan palautten sain, se tuli Alppilan kirkkoherralta, jonka kautta tämä Saatanan henki pääsi luterilaiseen kirkkoon luikertelemaan:

        "Teidän kokemuksenne on mielenkiintoinen. On hyvä, että olette näin päässyt Kristuksen tuttavuuteen. Kuitenkin pitäisin viisaana, ettet tällaisessa muodossa kirjettänne Juntuslle lähettäisi. Hän tekee todella hyvää työtä. Jos joku ei siitä pidä, antakoon toisten olla. Lyhyt ja asiallinen kirje tulee aina luetuksi.

        Jumalan siunausta Teille toivottaa Pentti Toivanen, kirkkoherra."

        Tottakai kaikki Saatanan työt ovat sen palvelijoitteen mielestä hyviä töitä. Jos näin ei olisi, ei Ilmestyskirjan aika olisi ihmiskunnan historiassa koskaan alkanutkaan.

        Tämän seurakunnan kautta tuli myöskin toinen kaataja, Markku Koivisto, luterilaiseen kirkkoon.

        Näistä asioista saisit hyvän kuvan kirjastani, Älä heitä pelkää.

        Kolmas ja tärkein asian oli saada tuon lastensa raiskaajiksi syyllistyneen lahkon ilmoituksen pois seurakunnan toiminnasta kertovista ilmoituksista.

        Tästäkin olisi paljon kerrottavaa, jonka kaikki vaiheet piispan kirkkolain rikkomista myöten löytyvät samasta kirjasta.


      • erittäin tarkka
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi olet varastanut Nimierkkiin, nimimerkin?

        Sillä täysin mahdotonta on, että hän olisi pystynyt tekenmään parannuksen ja katumaan syntejään 9 minuutissa: kello 10.07-10.16

        Miten niin on mahdotonta?

        Taasko tahdot puhua vastoin Raamattua?

        Nimittäin, etkö tätäkään tiennyt?


        "Se mikä ihmisille on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista".


      • erittäin tarkka kirjoitti:

        Miten niin on mahdotonta?

        Taasko tahdot puhua vastoin Raamattua?

        Nimittäin, etkö tätäkään tiennyt?


        "Se mikä ihmisille on mahdotonta, on Jumalalle mahdollista".

        Jumala ei kenessäkään saa aikaan 9 minuutin pikaparannusta.

        Mutta Saa-tana saa, koska "sen aika on lyhyt", ja sillä on kiire.

        Jos se olisi tapahtunut yhdeksässä tunnissa, se olisi uskottavampi.

        Kaikkein nopeimmin Saa-tana toimii omissa temppeleissään:

        Kun ihminen ajautuu sen alttarille, ja porttopappi kysyy:

        "Tahdotko antaa elämäsi Jeesukselle?"

        "Kyllä."

        Ja niin porttopappi laskeen kätensä hänen päänsä päälle, ja lausuu iki-ihanat valheen sanat:

        "Sinä olet nyt Jeesuksen oma."

        Ja tällaisia pikaparannettuja on tämäkin palsta pullollaan.


      • erittäin tarkka
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Jumala ei kenessäkään saa aikaan 9 minuutin pikaparannusta.

        Mutta Saa-tana saa, koska "sen aika on lyhyt", ja sillä on kiire.

        Jos se olisi tapahtunut yhdeksässä tunnissa, se olisi uskottavampi.

        Kaikkein nopeimmin Saa-tana toimii omissa temppeleissään:

        Kun ihminen ajautuu sen alttarille, ja porttopappi kysyy:

        "Tahdotko antaa elämäsi Jeesukselle?"

        "Kyllä."

        Ja niin porttopappi laskeen kätensä hänen päänsä päälle, ja lausuu iki-ihanat valheen sanat:

        "Sinä olet nyt Jeesuksen oma."

        Ja tällaisia pikaparannettuja on tämäkin palsta pullollaan.

        "Jumala ei kenessäkään saa aikaan 9 minuutin pikaparannusta."

        Tämä lause nousee vain omasta lihastasi. Se ei ole Jumalan sanan mukaista. Jumala voi antaa parannuksen mielen missä ja milloin vain.


      • Totuutta rakastava
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Yli 200 varoituskirjettä seurakuntiin lähetin:

        Avoin kirje kirkkoherralle, joka on avannut Herran temppelin ovet Saatanan kaatajahengille:

        Olet toivottanut tervetulleeksi kaatajapappi Seppo Juntusen ja hänen avustajansa, ekonomi Pirkko Jalovaaran, seurakuntasi Herran huoneeseen kaatamaan aitsettavaksesi uskottuja lampaita.

        Tämän johdosta haluan kysy: eikö seurakunnassasi ole ketään Totuuden Hengen uudestisynnyttämää ihmistä, joka olisi voinut kertoa teille, minkä hengen alla tämä parivaljakko toimii?

        Raamattuhan suorastaan velvoittaa tutkimaan, minkä hengen alla sananjulistajat sanomansa kanssa kulkevat. Ei jokainen, joka sanoo:
        "Herra, Herra", ole hänen Henkensä johdatuksessa:

        1.Joh.4:1
        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä, koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja."

        Yhden ainoan palautten sain, se tuli Alppilan kirkkoherralta, jonka kautta tämä Saatanan henki pääsi luterilaiseen kirkkoon luikertelemaan:

        "Teidän kokemuksenne on mielenkiintoinen. On hyvä, että olette näin päässyt Kristuksen tuttavuuteen. Kuitenkin pitäisin viisaana, ettet tällaisessa muodossa kirjettänne Juntuslle lähettäisi. Hän tekee todella hyvää työtä. Jos joku ei siitä pidä, antakoon toisten olla. Lyhyt ja asiallinen kirje tulee aina luetuksi.

        Jumalan siunausta Teille toivottaa Pentti Toivanen, kirkkoherra."

        Tottakai kaikki Saatanan työt ovat sen palvelijoitteen mielestä hyviä töitä. Jos näin ei olisi, ei Ilmestyskirjan aika olisi ihmiskunnan historiassa koskaan alkanutkaan.

        Tämän seurakunnan kautta tuli myöskin toinen kaataja, Markku Koivisto, luterilaiseen kirkkoon.

        Näistä asioista saisit hyvän kuvan kirjastani, Älä heitä pelkää.

        Kolmas ja tärkein asian oli saada tuon lastensa raiskaajiksi syyllistyneen lahkon ilmoituksen pois seurakunnan toiminnasta kertovista ilmoituksista.

        Tästäkin olisi paljon kerrottavaa, jonka kaikki vaiheet piispan kirkkolain rikkomista myöten löytyvät samasta kirjasta.

        Kyllä siunattu olet Teuvo!
        Olet kuuliainen Jumalan käskyille.Totisesti.
        Se luetaan sinulle hyväksi ja palkaksi ikuisuuden periessäsi.

        Siunaukset saavuttavat sinut.

        Rukoilen, että joskus tapaisin sinut!


      • Totuutta rakastava kirjoitti:

        Kyllä siunattu olet Teuvo!
        Olet kuuliainen Jumalan käskyille.Totisesti.
        Se luetaan sinulle hyväksi ja palkaksi ikuisuuden periessäsi.

        Siunaukset saavuttavat sinut.

        Rukoilen, että joskus tapaisin sinut!

        Kiitos sanoistasi!

        Avoimesti olen kertonut myös sen, missä nykyinen kotini sijaitsee, joten kyllä minut on helposti löydettävissä ja tavattavissa.

        Kyllä Pyhä Henki on lupauksensa pitänyt, ja antanut voimaa ja rohkeutta olla kuuliainen totuudelle, joten olen välttynyt Saa-tanan enkelin kuritukselta.

        Jota kaikki sen synnin vankilaan sidotut ihannoivat ja ylistävät.


    • aikoihin eletty

      Katso, totuutta rakastavakin on täällä Sunia ylistämässä ja Paavalia tuomitsemassa, toisin kuin toisilla palstoilla.

      • Aikoihin on todellakin eletty, kun et edes tätäkään todeksi usko:

        "Te uskottomat!

        Ettekö tiedä, että rakkaus maailmaan on vihaa Jumalaa kohtaan?

        Joka tahtoo olla maailman ystävä, asettuu Jumalan viholliseksi."


    • Näinsennäen.

      Sunilaisuus kuihtuu ja kuolee!

      • Pilkastasi huolimatta, olet oikeassa, vaikka et itse sitä ymmärrä:

        "Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?"

        Uskovia on "kuin hiekkaa meren rannalla", mutta ei uskoa totuuteen.


    • Tässä näitä elävästä vedestä vapaita laveantien lähteitä on:


      adventistit
      aglikaanit
      Agrigolalaiset
      arkkimunkkilaiset
      armonkalliolaiset
      baalbelklaiset
      babtistit
      birkittalaissisaret
      branhamilaiset
      cityseurakuntalaiset
      dominikaanit
      elämänsanalaiset
      slevy:n miespapit
      slevy:n naispapit
      elämänlähdeläiset
      eläväsanalaiset
      ekumeeniset
      exoduslaiset
      gnostilaiset
      henotesläiset
      helluntailaiset
      hengenuudistuslaiset
      heränneet
      esikoiset
      ilmestysmajalaiset
      ilosanomalaiset
      israelinystävät
      Joosualaiset
      jehovalaiset
      Jeesuksen pyhän veren papit

      Jeesuksen ruumislaiset
      Jeesus on herralaiset
      katolilaiset kylväjät
      kansanraamattuseuralaiset
      kalleimman veren sisaret
      kansanlähetysläiset
      Kellonkartanolaiset
      koivuniemiläiset
      korpelalaisuus
      kotikirkkolaiset
      kulmakivenseurakuntalaiset
      kulmakiviseurakuntalaiset
      kuninkaansoturit
      kristilliset eläkeläiset
      kriisipalvelulaiset
      kotisatamalaiset
      luterilaiset
      lähetysseurakuntalaiset
      luthersäätiöläiset
      lasarusveljet
      lähdekalliolaiset
      lännenhunttarilaiset
      maranatalaiset
      majakkalaiset
      metodistit
      missiomaailmalaiset
      mormoonit
      munkkiluostarin munkit
      nunnaluostarin nunnat
      nokialaismissiolaiset
      onewayhouselaiset
      ortodoksit
      pelastusarmeijalaiset
      patmoslaiset
      palatsiseurakuntalaiset
      paavalinsynodilaiset
      paratiisikotilaiset
      pikkuesikoiset
      priskillalaiset
      pyhänikolauslaiset
      perjantaikristuksellelaiset
      raamattupuhuulaiset
      radiodeiläiset
      rauhansanalaiset
      rauhanyhdistysläiset
      ristiinnaulitut
      risteyspaikkalaiset
      ristiretkeläiset
      ropolaiset
      rukouspalvelulaiset
      rukousystäväläiset
      ruusuristiläiset
      ristiinnaulittulaiset
      saalemilaiset
      sanansaattajalaiset
      sanajaylistysläiset
      savenvalajalaiset
      scientologilaiset
      siloalaiset
      stefanuslaiset
      suomenraamattuopistolaiset
      teologiset istuuttilaiset
      tabernaakkelilaiset
      takeitnowlaiset
      Timoteusyhteisöläiset
      tuomasmessulaiset
      totuudenystäväläiset
      tunnustukselliset luterilaiset
      torontonsiunaajalaiset
      uusheränneet
      uusapostoliset
      uusitoivolaiset
      uusiviiniläiset
      valon enkelit
      vapaakirkolliset
      vanhauskoiset
      vapaamuurarit
      viadolorosalaiset
      vineyardilaiset
      yhteyskristuksessalaiset
      yhteysliikeläiset
      yeshualaiset

      Näissä elävää vettä kaipaavat pikaparannetaan niin, että kaipaus elävästä vedestä lakkaa, kun sydämen huone siivotaan ihmiskäsien toimesta saastaisen hengen asuinsijaksi - Paavalin esimerkin mukaisesti:

      "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.

      Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan.

      Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

      • Kiinnostaa tietää?

        Vastaappa Teuvo ihan rehellisesti miksi olet jättänyt listastasi pois "vedättjät" olettteko tehneet jonkinlaisen sopimuksen?


      • Kiinnostaa tietää? kirjoitti:

        Vastaappa Teuvo ihan rehellisesti miksi olet jättänyt listastasi pois "vedättjät" olettteko tehneet jonkinlaisen sopimuksen?

        Yksi ainoa Vedättäjä2 on hiippailut helluntailaisten avuksi,
        joten ei ole enää syytä pitää häntä oman lahkonsa esikuvana.

        Kun ei hänen sisarestaankaan, Sirppi Siiristä, ole aikoihin mitään kuulunut.

        Se on turhaa kuvittelua, että minä Saa-tanan palvelijoiden kanssa olisin sopimuksia tekemässä.


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Yksi ainoa Vedättäjä2 on hiippailut helluntailaisten avuksi,
        joten ei ole enää syytä pitää häntä oman lahkonsa esikuvana.

        Kun ei hänen sisarestaankaan, Sirppi Siiristä, ole aikoihin mitään kuulunut.

        Se on turhaa kuvittelua, että minä Saa-tanan palvelijoiden kanssa olisin sopimuksia tekemässä.

        Anteeksi Teuvo että näin alhaisena sinua puhuttelen.
        Saisinko muutamaan kysymykseen vastauksen, ei ole pakko vastata jos kysymykset tuntuu liian harhaoppisilta.

        Mitä rakkaus Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan sinulle merkitsee ?
        Vai onko rakkaus, itsensähillitseminen ja oman ristinsä kantaminen harhaoppia ?
        Emmekö me harhaoppiset ole mitään ?
        Emmekö me ole ansainneet minkäänlaista armoa nykyisessä ja tulevassa kuolemassa ?
        Mitä Isä Jumala sinulle merkitsee ?
        Onko hän pyhä vailla vääryyttä ?
        Mitä kuolema, elämä, eksyminen sinulle merkitsee, muuta kuin sen ettemme ole kelvollisia siihen armoon, minkä sinä olet joko ilman tekoja tai tekojesi kanssa ansainnut ?
        Jumalan rakkautta ja Jeesuksen Kristuksen armoa sinulle Teuvo !


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Anteeksi Teuvo että näin alhaisena sinua puhuttelen.
        Saisinko muutamaan kysymykseen vastauksen, ei ole pakko vastata jos kysymykset tuntuu liian harhaoppisilta.

        Mitä rakkaus Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan sinulle merkitsee ?
        Vai onko rakkaus, itsensähillitseminen ja oman ristinsä kantaminen harhaoppia ?
        Emmekö me harhaoppiset ole mitään ?
        Emmekö me ole ansainneet minkäänlaista armoa nykyisessä ja tulevassa kuolemassa ?
        Mitä Isä Jumala sinulle merkitsee ?
        Onko hän pyhä vailla vääryyttä ?
        Mitä kuolema, elämä, eksyminen sinulle merkitsee, muuta kuin sen ettemme ole kelvollisia siihen armoon, minkä sinä olet joko ilman tekoja tai tekojesi kanssa ansainnut ?
        Jumalan rakkautta ja Jeesuksen Kristuksen armoa sinulle Teuvo !

        Mielelläni vastaan, jokaiseen kysymykseesi erikseen.

        1. Kysymys:

        Mitä rakkaus Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan sinulle merkitsee?

        Sitä samaa, jota lähettäjäni Jeesus Kristuskin julisti :

        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat."

        Oletan, että sinä olet pystynyt täältä kaikki ne todistukset elämästäni lukemaan, joita olen tänne kirjoittanut.

        Jumalan rakkaus ja viha, hänen minulle julistamansa kuolemantuomio saivat aikaan, sen tuona ahtaan portin tuskanyönä sain kokea Kristuksen ympärileikkauksen:

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

        Syntinen luoto lähti, kun sydän sai uuden asukkaan; Kristuksen Totuuden Hengen.

        Jonka vaikutuksesta olen pystynyt täysin avoimesti ja mitään salaamatta kertomaan elämästäni kaiken, en nimimerkillä, vaan rehellisesti sillä nimellä, jolla Kristus minut omakseen otti.

        Ja tätä avoimuutta ja rehellisyyttä, jota Kristus minulta vaatii, sitä odotan myös kaikilta ihmisiltä - sinultakin. Vaikka en ole sitä vielä keneltäkään ihmiseltä täällä osakseni saanut.

        Vihaa ja pilkkaa sitäkin enemmän, joten täydellisesti ovat nämäkin Jeesuksen sanat elämässäni toteutuneet:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Mielelläni vastaan, jokaiseen kysymykseesi erikseen.

        1. Kysymys:

        Mitä rakkaus Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan sinulle merkitsee?

        Sitä samaa, jota lähettäjäni Jeesus Kristuskin julisti :

        "Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää te heille. Tässä on laki ja profeetat."

        Oletan, että sinä olet pystynyt täältä kaikki ne todistukset elämästäni lukemaan, joita olen tänne kirjoittanut.

        Jumalan rakkaus ja viha, hänen minulle julistamansa kuolemantuomio saivat aikaan, sen tuona ahtaan portin tuskanyönä sain kokea Kristuksen ympärileikkauksen:

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

        Syntinen luoto lähti, kun sydän sai uuden asukkaan; Kristuksen Totuuden Hengen.

        Jonka vaikutuksesta olen pystynyt täysin avoimesti ja mitään salaamatta kertomaan elämästäni kaiken, en nimimerkillä, vaan rehellisesti sillä nimellä, jolla Kristus minut omakseen otti.

        Ja tätä avoimuutta ja rehellisyyttä, jota Kristus minulta vaatii, sitä odotan myös kaikilta ihmisiltä - sinultakin. Vaikka en ole sitä vielä keneltäkään ihmiseltä täällä osakseni saanut.

        Vihaa ja pilkkaa sitäkin enemmän, joten täydellisesti ovat nämäkin Jeesuksen sanat elämässäni toteutuneet:

        "Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."

        2. Kysymys:


        Vai onko rakkaus, itsensähillitseminen ja oman ristinsä kantaminen harhaoppia ?

        Rakkaus uskon elämässä vailla totuutta, on pahinta harhaoppia: Pyhän Hengen pilkkaa.

        Saa-tanan valheiden edessä vaikeneminen ja itsensä hillitseminen ei voi olla harhaoppia, sillä et kai sinä Jeesustakaan pidä harhaoppisena, kun hän ei hillinyt itseään oman opetuslapsenkaan edessä, kun tämä alkoi puhua hänelle saatanallisesta rakkaudesta:

        "Tästä lähtien Jeesus alkoi puhua opetuslapsilleen, että hänen oli mentävä Jerusalemiin ja kärsittävä paljon kansan vanhimpien, ylipappien ja lainopettajien käsissä. Hänet surmattaisiin, mutta kolmantena päivänä hän nousisi kuolleista.

        Pietari veti hänet erilleen ja alkoi nuhdella häntä: "Jumala varjelkoon! Sitä ei saa tapahtua sinulle, Herra!"

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        Eikä Jeesus hillinnyt itseään Jerusalemin temppelissäkään:

        "Juutalaisten pääsiäisjuhla oli tulossa, ja Jeesus lähti Jerusalemiin.

        Hän näki temppelissä kauppiaita, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä istui myös rahanvaihtajia.

        Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä.

        Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"

        Silloin opetuslapset muistivat, mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kiivaus sinun temppelisi puolesta kuluttaa minut."

        Juutalaiset sanoivat Jeesukselle: "Mikä oikeus sinulla on tehdä noin? Millä tunnusteolla todistat meille oikeutesi?"

        Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä."

        Silloin juutalaiset sanoivat: "Tätä temppeliä on rakennettu neljäkymmentäkuusi vuotta. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?"

        Jeesus tarkoitti kuitenkin temppelillä omaa ruumistaan.

        Kun hän sitten oli noussut kuolleista, opetuslapset muistivat nämä hänen sanansa, ja he uskoivat kirjoituksiin ja siihen, mitä Jeesus oli puhunut."


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        2. Kysymys:


        Vai onko rakkaus, itsensähillitseminen ja oman ristinsä kantaminen harhaoppia ?

        Rakkaus uskon elämässä vailla totuutta, on pahinta harhaoppia: Pyhän Hengen pilkkaa.

        Saa-tanan valheiden edessä vaikeneminen ja itsensä hillitseminen ei voi olla harhaoppia, sillä et kai sinä Jeesustakaan pidä harhaoppisena, kun hän ei hillinyt itseään oman opetuslapsenkaan edessä, kun tämä alkoi puhua hänelle saatanallisesta rakkaudesta:

        "Tästä lähtien Jeesus alkoi puhua opetuslapsilleen, että hänen oli mentävä Jerusalemiin ja kärsittävä paljon kansan vanhimpien, ylipappien ja lainopettajien käsissä. Hänet surmattaisiin, mutta kolmantena päivänä hän nousisi kuolleista.

        Pietari veti hänet erilleen ja alkoi nuhdella häntä: "Jumala varjelkoon! Sitä ei saa tapahtua sinulle, Herra!"

        Mutta hän kääntyi pois ja sanoi Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinä tahdot saada minut lankeamaan. Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"

        Eikä Jeesus hillinnyt itseään Jerusalemin temppelissäkään:

        "Juutalaisten pääsiäisjuhla oli tulossa, ja Jeesus lähti Jerusalemiin.

        Hän näki temppelissä kauppiaita, jotka myivät härkiä, lampaita ja kyyhkysiä. Siellä istui myös rahanvaihtajia.

        Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä.

        Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"

        Silloin opetuslapset muistivat, mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kiivaus sinun temppelisi puolesta kuluttaa minut."

        Juutalaiset sanoivat Jeesukselle: "Mikä oikeus sinulla on tehdä noin? Millä tunnusteolla todistat meille oikeutesi?"

        Jeesus vastasi: "Hajottakaa tämä temppeli, niin minä saan sen nousemaan kolmessa päivässä."

        Silloin juutalaiset sanoivat: "Tätä temppeliä on rakennettu neljäkymmentäkuusi vuotta. Sinäkö pystyttäisit sen kolmessa päivässä?"

        Jeesus tarkoitti kuitenkin temppelillä omaa ruumistaan.

        Kun hän sitten oli noussut kuolleista, opetuslapset muistivat nämä hänen sanansa, ja he uskoivat kirjoituksiin ja siihen, mitä Jeesus oli puhunut."

        Kiitos Teuvo näistä vastauksista vaikka olenkin harhaoppinen tuon evankeliumin mukaan mitä saat julistaa. Minä en sinua vihaa, tuskinpa moni muukaan vaikka äänekkäästi mielipiteitään tunteella ilmaisevat. Minä en sinua lähde neuvomaan koska en tunne Jeesusta Kristusta. Harhaoppisuuteni Jeesukseen Kristukseen perustuu armoon joka tulee joka solun hajoittavasta rakkaudesta ja syntien anteeksiantamisesta. Lähimmäisen rakkauteni perustuu siihen että näkee oman vajavaisuutensa menneine synteineen tajutakseen ettei ole lainkaan parempi kuin ylhäiset ja alhaiset lähimmäisemme joita ovat kaikki Jumalan luodut ihmiset omine taakkoineen. Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on sitä että saa sydämmestään kiittää Jumalaa ja ottaa Hänet isäkseen. Olen miettinyt nimimerkki asiaa josta mainitsit. Mutta en ole opettaja niinkuin huomasit. Voisin harhaoppisuudessani puhua siitä Jumalan rakkaudesta jonka olen saanut kokea Jeesuksessa Kristuksessa omalla nimelläni, mutta vaarana on ylpeys jos joku vaikka kuulee. Jeesus Kristus on Herra ja se nimi jota pitää mielestäni korottaa. Niin helposti ihminen korottaa itsensä muiden yläpuolelle vaikka pelastuminen perustuu vain armoon. Tämän ylpeyden takia me sanan saaneet täällä väittelemme, emmekä ole yhtä niinkun Kristus rukoili. Jumalan Rakkautta runsain mitoin Jeesuksessa Kristuksessa sinulle Teuvo !


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Kiitos Teuvo näistä vastauksista vaikka olenkin harhaoppinen tuon evankeliumin mukaan mitä saat julistaa. Minä en sinua vihaa, tuskinpa moni muukaan vaikka äänekkäästi mielipiteitään tunteella ilmaisevat. Minä en sinua lähde neuvomaan koska en tunne Jeesusta Kristusta. Harhaoppisuuteni Jeesukseen Kristukseen perustuu armoon joka tulee joka solun hajoittavasta rakkaudesta ja syntien anteeksiantamisesta. Lähimmäisen rakkauteni perustuu siihen että näkee oman vajavaisuutensa menneine synteineen tajutakseen ettei ole lainkaan parempi kuin ylhäiset ja alhaiset lähimmäisemme joita ovat kaikki Jumalan luodut ihmiset omine taakkoineen. Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on sitä että saa sydämmestään kiittää Jumalaa ja ottaa Hänet isäkseen. Olen miettinyt nimimerkki asiaa josta mainitsit. Mutta en ole opettaja niinkuin huomasit. Voisin harhaoppisuudessani puhua siitä Jumalan rakkaudesta jonka olen saanut kokea Jeesuksessa Kristuksessa omalla nimelläni, mutta vaarana on ylpeys jos joku vaikka kuulee. Jeesus Kristus on Herra ja se nimi jota pitää mielestäni korottaa. Niin helposti ihminen korottaa itsensä muiden yläpuolelle vaikka pelastuminen perustuu vain armoon. Tämän ylpeyden takia me sanan saaneet täällä väittelemme, emmekä ole yhtä niinkun Kristus rukoili. Jumalan Rakkautta runsain mitoin Jeesuksessa Kristuksessa sinulle Teuvo !

        Kiitos välikysymyksistäsi ja vastauksistasi. Kommentoin niitä, kunhan olen vastannut jokaiseen kysymykseesi.

        :


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kiitos välikysymyksistäsi ja vastauksistasi. Kommentoin niitä, kunhan olen vastannut jokaiseen kysymykseesi.

        :

        3. Kysymys:

        "Emmekö me harhaoppiset ole mitään ?"

        Monella teistä on tärkeä tehtävä: kasvattaa valittujen taivastiliä:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Perisynnistä johtuen ei liene tämän rajun eksytyksen keskellä ainuttakaan valittua, jota Jeesus ei ilmestyesään löytäisi minkään harhaopin keskeltä.

        Minut hän tosin varjeli noilta harhaopeilta tuon aviottaman syntymätaustani takia, kun Jumalan vihan alla ei mikään uskonlahko saanut minua pauloihinsa.

        Ei edes luterilainen kirkko, jonka jäseksi - maan tavan mukaan - olin lapsena kastettu.

        Voisitko sen verran avata sisintäsi, että miksi olet halunnut jäädä harhaoppiseksi?

        Mikä on vienyt sinulta kyvyn kilvoitella pois harhaopistasi?

        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        3. Kysymys:

        "Emmekö me harhaoppiset ole mitään ?"

        Monella teistä on tärkeä tehtävä: kasvattaa valittujen taivastiliä:

        "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.

        Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille."

        Perisynnistä johtuen ei liene tämän rajun eksytyksen keskellä ainuttakaan valittua, jota Jeesus ei ilmestyesään löytäisi minkään harhaopin keskeltä.

        Minut hän tosin varjeli noilta harhaopeilta tuon aviottaman syntymätaustani takia, kun Jumalan vihan alla ei mikään uskonlahko saanut minua pauloihinsa.

        Ei edes luterilainen kirkko, jonka jäseksi - maan tavan mukaan - olin lapsena kastettu.

        Voisitko sen verran avata sisintäsi, että miksi olet halunnut jäädä harhaoppiseksi?

        Mikä on vienyt sinulta kyvyn kilvoitella pois harhaopistasi?

        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene."

        4. Kysymys:

        "Emmekö me ole ansainneet minkäänlaista armoa nykyisessä ja tulevassa kuolemassa ?"

        Ainakin tätä armoa olet sinäkin osaksesi saanut:

        "Herran armoa on se, että vielä elämme, hänen laupeutensa ei lopu koskaan."

        "Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        4. Kysymys:

        "Emmekö me ole ansainneet minkäänlaista armoa nykyisessä ja tulevassa kuolemassa ?"

        Ainakin tätä armoa olet sinäkin osaksesi saanut:

        "Herran armoa on se, että vielä elämme, hänen laupeutensa ei lopu koskaan."

        "Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille."

        5. Kysymys:

        "Mitä Isä Jumala sinulle merkitsee ?"

        Aviottomana syntynelle ja isättömyyden tuskasta 48-vuotiaaksi saakka kärsineelle tämä Jeesuksen ilmoitus antoi minulle ihmisarvoisen elämän:

        "Älkää myöskään kutsuko isäsksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille Isä, hän joka on taivaissa."

        Kun Kristuksen ilmestymisen jälkeen 11.8.1985 aloitin todella innolla Raamatun lukemisen alusta alkaen. Joihinkin kohtiin olen merkinnyt päivämäärän milloin sen ensimmäisen kerran luin, mutta tästä se puuttuu.

        Tämä Jeesuksen ilmoitus yhdestä isästä ratkaisi monta muutakin ongelmaa: Koti, uskonto, isänmaa:

        Kun ei ollut isää, ei ollut myöskään oikeaa kotia, ei uskoa, kun elin Jumalan vihan alla, ei isänmaata, eikä isältä tietoisesti perittyä tyhjänpäiväistä elämää.

        Helppoa oli myöskin toteuttaa tämä Jeesuksen käsky:

        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Äidistä kun jouduin luopumaan jo 18-vuotiaana, kun Jumala korjasi hänet kuoleman kautta pois.

        Ja vaimosta ja lapsista, kodista, kameralaukusta ja autosta oli luovuttava jo silloin, kun Kristus otti minut opetuslapsekseen.

        Eikä myöskään pysty esiintymään Onninpoikana tai pastorin poikana, kuten tekopyhät esiintyvät.


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        5. Kysymys:

        "Mitä Isä Jumala sinulle merkitsee ?"

        Aviottomana syntynelle ja isättömyyden tuskasta 48-vuotiaaksi saakka kärsineelle tämä Jeesuksen ilmoitus antoi minulle ihmisarvoisen elämän:

        "Älkää myöskään kutsuko isäsksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille Isä, hän joka on taivaissa."

        Kun Kristuksen ilmestymisen jälkeen 11.8.1985 aloitin todella innolla Raamatun lukemisen alusta alkaen. Joihinkin kohtiin olen merkinnyt päivämäärän milloin sen ensimmäisen kerran luin, mutta tästä se puuttuu.

        Tämä Jeesuksen ilmoitus yhdestä isästä ratkaisi monta muutakin ongelmaa: Koti, uskonto, isänmaa:

        Kun ei ollut isää, ei ollut myöskään oikeaa kotia, ei uskoa, kun elin Jumalan vihan alla, ei isänmaata, eikä isältä tietoisesti perittyä tyhjänpäiväistä elämää.

        Helppoa oli myöskin toteuttaa tämä Jeesuksen käsky:

        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Äidistä kun jouduin luopumaan jo 18-vuotiaana, kun Jumala korjasi hänet kuoleman kautta pois.

        Ja vaimosta ja lapsista, kodista, kameralaukusta ja autosta oli luovuttava jo silloin, kun Kristus otti minut opetuslapsekseen.

        Eikä myöskään pysty esiintymään Onninpoikana tai pastorin poikana, kuten tekopyhät esiintyvät.

        Kiitos Teuvo vastauksista !
        Kysyit harhaoppisuudestani.
        Olen harhaoppinen useimpien uskon veljieni mielestä ja raamatun tulkintanikin mukaan olemme kaikki vajaita ymmärryksessämme.
        Lisäksi en voi väittää tuntevani Jeesusta Kristusta koska en vaella / elä kuten Hän.
        Joten ovat ne sitten profetioita, sanan ymmärtämistä tai vastaavaa niin ymmärryksemme on vajaata.
        Se mitä voimme todennäköisesti varmuudella tietää on se ettei Jumalassamme ole vääryyttä, pelastus tulee yksin armosta, synnin palkka on kuolema, suuret tuomioit tulevat heille jotka pitävät irstaita valheita evankeliumissa.
        Joten usko, toivo, rakkaus, se pitäisi riittää.
        Joten en voi sanoa että olen oppinut, tai että kuunnelkaa minua, koska harhassa olen vajaan ymmärrykseni takia ehkä paljonkin.
        Mutta Jeesus Kristus pitäisi olla ainoa opettaja jonka varaan voimme sielumme antaa.
        Mutta niinkuin käärme oli paratiisissa, samalla tavalla me voimme antaa elämämme ymmärrykseltään vajaalle kanssavaeltajalle, jos emme tahdo seurata vain Herraa.
        Pedon mieli tulee jostakin väkisinkin mieleen.
        Millainen on peto, voimmeko kerätä ymmärrystä tähän ympäröivästä luonnosta ?
        Peto saa ravintoa välittämättä toisten tuskasta ja kuolemasta.
        Peto oli sitten lauma tai yksin eläjä pitää huolta vain omasta reviiristään.
        Peto ei tunne sääliä muita kohtaan, oli mitä tahansa julmuutta ympäristössä.
        Peto haluaa olla ensimmäinen, saada kaiken huomion ja ylpeyden ?
        Tämä ei ollut loukkauksena sinulle Teuvo, ajattelin vain näppäimistöä vasten.
        Jumalan Rakkautta ja oikeita tienviittoja, jotta pääsisit varmasti maaliin Teuvo !


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Kiitos Teuvo vastauksista !
        Kysyit harhaoppisuudestani.
        Olen harhaoppinen useimpien uskon veljieni mielestä ja raamatun tulkintanikin mukaan olemme kaikki vajaita ymmärryksessämme.
        Lisäksi en voi väittää tuntevani Jeesusta Kristusta koska en vaella / elä kuten Hän.
        Joten ovat ne sitten profetioita, sanan ymmärtämistä tai vastaavaa niin ymmärryksemme on vajaata.
        Se mitä voimme todennäköisesti varmuudella tietää on se ettei Jumalassamme ole vääryyttä, pelastus tulee yksin armosta, synnin palkka on kuolema, suuret tuomioit tulevat heille jotka pitävät irstaita valheita evankeliumissa.
        Joten usko, toivo, rakkaus, se pitäisi riittää.
        Joten en voi sanoa että olen oppinut, tai että kuunnelkaa minua, koska harhassa olen vajaan ymmärrykseni takia ehkä paljonkin.
        Mutta Jeesus Kristus pitäisi olla ainoa opettaja jonka varaan voimme sielumme antaa.
        Mutta niinkuin käärme oli paratiisissa, samalla tavalla me voimme antaa elämämme ymmärrykseltään vajaalle kanssavaeltajalle, jos emme tahdo seurata vain Herraa.
        Pedon mieli tulee jostakin väkisinkin mieleen.
        Millainen on peto, voimmeko kerätä ymmärrystä tähän ympäröivästä luonnosta ?
        Peto saa ravintoa välittämättä toisten tuskasta ja kuolemasta.
        Peto oli sitten lauma tai yksin eläjä pitää huolta vain omasta reviiristään.
        Peto ei tunne sääliä muita kohtaan, oli mitä tahansa julmuutta ympäristössä.
        Peto haluaa olla ensimmäinen, saada kaiken huomion ja ylpeyden ?
        Tämä ei ollut loukkauksena sinulle Teuvo, ajattelin vain näppäimistöä vasten.
        Jumalan Rakkautta ja oikeita tienviittoja, jotta pääsisit varmasti maaliin Teuvo !

        6. Kysymys:

        "Onko hän pyhä vailla vääryyttä ?"

        Jeesus sanoo: "Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

        Hän on oikeuden Jumala, eikä varmasti armahda viimeisellä tuomiolla niitä joiden elämästä on varoituksen antanut:

        "Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."

        "Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan."

        "Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

        Lue jatkoksi Matt.25:31-46 Viimeinen tuomio


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        6. Kysymys:

        "Onko hän pyhä vailla vääryyttä ?"

        Jeesus sanoo: "Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

        Hän on oikeuden Jumala, eikä varmasti armahda viimeisellä tuomiolla niitä joiden elämästä on varoituksen antanut:

        "Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."

        "Mitään epäpuhdasta ei sinne päästetä, ei ainoatakaan iljettävän valheen palvelijaa, vaan ainoastaan ne, joiden nimet on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan."

        "Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

        Lue jatkoksi Matt.25:31-46 Viimeinen tuomio

        7. Kysymys:

        "Mitä kuolema, elämä, eksyminen sinulle merkitsee, muuta kuin sen ettemme ole kelvollisia siihen armoon, minkä sinä olet joko ilman tekoja tai tekojesi kanssa ansainnut ?"

        Kaikki kuolevat kerran, mutta Jumalan paaduttamat kaksi kertaa, ja tuo toinen kerta on iankaikkinen kuolema.

        Valittujen yksi kuolema tuo heille iankaikkisen elämän, siinä kirkkaudessa josta olen muutaman kerran välähdyksiä saanut nähdä.

        Eksyminen merkitsee minulle tätä, jonka Pyhä Henki ilmoitti:

        "Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

        Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään."

        Jos minä alkaisin näiden riivaajoukkojen edessä heitä pelätä - kuten monelle ystävälleni on käynyt - saisin Paavalin tavoin varsin pian Saa-tanan enkelin itseäni kurittamaan.

        Totuuden tie päättyisi siihen ja valheen tie aukenesi, ilman ainuttakaan pilkkaajja ja vihaajaa.

        Jumalan valitut Jeesus Kristus, johdattaa totuuteen, josta alkaa se todellinen armo.

        Väärämieliset ja harhaoppiset Saa-tana johdattaa Paavalille sanelemaan armoon, josta alkaa valheen ja vääryyden tie.

        Tällä armolla tehdään ihmisille Jeesuksen ilmoittama etsiminen ja kilvoittelu Pyhän Hengen pilkaksi.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        7. Kysymys:

        "Mitä kuolema, elämä, eksyminen sinulle merkitsee, muuta kuin sen ettemme ole kelvollisia siihen armoon, minkä sinä olet joko ilman tekoja tai tekojesi kanssa ansainnut ?"

        Kaikki kuolevat kerran, mutta Jumalan paaduttamat kaksi kertaa, ja tuo toinen kerta on iankaikkinen kuolema.

        Valittujen yksi kuolema tuo heille iankaikkisen elämän, siinä kirkkaudessa josta olen muutaman kerran välähdyksiä saanut nähdä.

        Eksyminen merkitsee minulle tätä, jonka Pyhä Henki ilmoitti:

        "Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

        Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään."

        Jos minä alkaisin näiden riivaajoukkojen edessä heitä pelätä - kuten monelle ystävälleni on käynyt - saisin Paavalin tavoin varsin pian Saa-tanan enkelin itseäni kurittamaan.

        Totuuden tie päättyisi siihen ja valheen tie aukenesi, ilman ainuttakaan pilkkaajja ja vihaajaa.

        Jumalan valitut Jeesus Kristus, johdattaa totuuteen, josta alkaa se todellinen armo.

        Väärämieliset ja harhaoppiset Saa-tana johdattaa Paavalille sanelemaan armoon, josta alkaa valheen ja vääryyden tie.

        Tällä armolla tehdään ihmisille Jeesuksen ilmoittama etsiminen ja kilvoittelu Pyhän Hengen pilkaksi.

        8. Kysymys:

        "Oman ristin kantaminen, onko sekin harhaoppia?"

        Silloin kun ihminen ripustaa kaulaansa ristin, uskoo että nyt hän kantaa Kristuksen ristiä, se on täydellistä tekopyhien harhaoppia.

        On toki myönnettävä, Kun Kristus oli minut opetuslapsekseen 48 vuotiaana ottanut ja 50-vuotispäivä lähestyi pyysin vaimoani ostamaan minulle pienen kultaristin ja kaiverruttamaan siihen syntämäaikani ja Kristuksen ilmestymispäivän 11.8.1985.

        Uskollisesti sitä kaulassani kannoin, kunes eräänä päivänä satuin katsomaan televisiosta viiden piispan näkemyksiä naispappeudesta. Jokaisella piispalla roikkui kaulassa paksuissa ketjuissa isä risti.

        Silloin Pyhä Henki kysyi: "Miksi tahdot olla noiden tekopyhien piispojen kaltainen?"

        Sillä hetkellä otin ristin kaulasta, ja laitoin sen Raamatun lehtien väliin; Lukkaan evankeliumin siihen kohtaan, jossa Jeesus sanoo:

        "Ihmisten edessä te olett olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne.

        Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys."

        Siellä tuo iljetys on siitä lähtien ollut.

        Todellinen hänen ristinsä kantaminen on sen tehtävän uskollinen noudattaminen, jonka hän on kullekin valitulle henkilökohtaisesti antanut.

        Minulle tämä:

        "Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään. Se eläketulo,mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi olet minun palveluksessani.

        Menet, minne minä sinut lähetän ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua .Älä ihmisiä pelkää, sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut.

        Äläkä heitä kauhistu, etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Kiitos Teuvo näistä vastauksista vaikka olenkin harhaoppinen tuon evankeliumin mukaan mitä saat julistaa. Minä en sinua vihaa, tuskinpa moni muukaan vaikka äänekkäästi mielipiteitään tunteella ilmaisevat. Minä en sinua lähde neuvomaan koska en tunne Jeesusta Kristusta. Harhaoppisuuteni Jeesukseen Kristukseen perustuu armoon joka tulee joka solun hajoittavasta rakkaudesta ja syntien anteeksiantamisesta. Lähimmäisen rakkauteni perustuu siihen että näkee oman vajavaisuutensa menneine synteineen tajutakseen ettei ole lainkaan parempi kuin ylhäiset ja alhaiset lähimmäisemme joita ovat kaikki Jumalan luodut ihmiset omine taakkoineen. Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on sitä että saa sydämmestään kiittää Jumalaa ja ottaa Hänet isäkseen. Olen miettinyt nimimerkki asiaa josta mainitsit. Mutta en ole opettaja niinkuin huomasit. Voisin harhaoppisuudessani puhua siitä Jumalan rakkaudesta jonka olen saanut kokea Jeesuksessa Kristuksessa omalla nimelläni, mutta vaarana on ylpeys jos joku vaikka kuulee. Jeesus Kristus on Herra ja se nimi jota pitää mielestäni korottaa. Niin helposti ihminen korottaa itsensä muiden yläpuolelle vaikka pelastuminen perustuu vain armoon. Tämän ylpeyden takia me sanan saaneet täällä väittelemme, emmekä ole yhtä niinkun Kristus rukoili. Jumalan Rakkautta runsain mitoin Jeesuksessa Kristuksessa sinulle Teuvo !

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha."

        Nämä kaikki sinun näkemyksesi pursuavat lihan haluista, ja siksi olet harhaoppien vallassa.

        "Harhaoppisuuteni Jeesukseen Kristukseen perustuu armoon joka tulee joka solun hajoittavasta rakkaudesta ja syntien anteeksiantamisesta."

        Jeesus ei sanonut itsestään: "Minä olen tie, armo ja elämä.

        Vaan: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Todellisen syntien anteeksiantamisen saa kokea vain ihminen, joka on sen Jeesukselta Kristukselta saanut.

        Ja sen merkkinä on hänen elämäänsä hallitseva Totuuden Henki.
        - - -
        "Lähimmäisen rakkauteni perustuu siihen että näkee oman vajavaisuutensa menneine synteineen tajutakseen ettei ole lainkaan parempi kuin ylhäiset ja alhaiset lähimmäisemme joita ovat kaikki Jumalan luodut ihmiset omine taakkoineen."

        Tällä uskolla Saa-tana pitää kaikki hänen helmaansa ajautuneet synnin pauloissa, sen orjina:

        "Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja."

        Tuollainen orja ei voi rakastaa lähimmäisiä totuudessa, vaan lipeväkielisessä valheessa.

        - - -

        "Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on sitä että saa sydämmestään kiittää Jumalaa ja ottaa Hänet isäkseen."

        Tämäkin on täydellistä harhaoppia, täydellinen vasta kohta totuudelle:

        "Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä."

        Isän veto Jeesuksen luo alkaa tästä:

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        - - -
        "Voisin harhaoppisuudessani puhua siitä Jumalan rakkaudesta jonka olen saanut kokea Jeesuksessa Kristuksessa omalla nimelläni, mutta vaarana on ylpeys jos joku vaikka kuulee. Jeesus Kristus on Herra ja se nimi jota pitää mielestäni korottaa. Niin helposti ihminen korottaa itsensä muiden yläpuolelle vaikka pelastuminen perustuu vain armoon. Tämän ylpeyden takia me sanan saaneet täällä väittelemme, emmekä ole yhtä niinkun Kristus rukoili."

        Tuollaisesta harhaopista Jeesus sanoo:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Jos minä, Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneena, ihmispelon tähden häpeäisin nimeäni, jolla hän on minut omakseen kutsunut, olisin erionmainen lopun ajan Paavali.

        Olenhan kertonut miten hän johdatti minut näihin uskontokeskusteluihin heinäkuussa 2005.

        Kun aloin miettiä itselleni nimimerkkiä, kysyi Pyhä Henki:

        "Miksi häpeät sitä nimeä, jolla minä olen sinut omakseni kutsunut?

        Siihen jäi nimimerkkihaaveeni ja tulin palstalle nimellä Teuvo Suni.

        Tammikuussa 2006 pisti Saa-tana monta palvelijaansa kirjoittamaan valheita minun nimelläni, jolloin oli pakko rekisteröidä oma nimi sellaiseksi, mikä se on tänäkin päivänä: TeuvoSuni.


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Liha haluaa toista kuin Henki, Henki toista kuin liha."

        Nämä kaikki sinun näkemyksesi pursuavat lihan haluista, ja siksi olet harhaoppien vallassa.

        "Harhaoppisuuteni Jeesukseen Kristukseen perustuu armoon joka tulee joka solun hajoittavasta rakkaudesta ja syntien anteeksiantamisesta."

        Jeesus ei sanonut itsestään: "Minä olen tie, armo ja elämä.

        Vaan: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Todellisen syntien anteeksiantamisen saa kokea vain ihminen, joka on sen Jeesukselta Kristukselta saanut.

        Ja sen merkkinä on hänen elämäänsä hallitseva Totuuden Henki.
        - - -
        "Lähimmäisen rakkauteni perustuu siihen että näkee oman vajavaisuutensa menneine synteineen tajutakseen ettei ole lainkaan parempi kuin ylhäiset ja alhaiset lähimmäisemme joita ovat kaikki Jumalan luodut ihmiset omine taakkoineen."

        Tällä uskolla Saa-tana pitää kaikki hänen helmaansa ajautuneet synnin pauloissa, sen orjina:

        "Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja."

        Tuollainen orja ei voi rakastaa lähimmäisiä totuudessa, vaan lipeväkielisessä valheessa.

        - - -

        "Jumalan rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on sitä että saa sydämmestään kiittää Jumalaa ja ottaa Hänet isäkseen."

        Tämäkin on täydellistä harhaoppia, täydellinen vasta kohta totuudelle:

        "Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä."

        Isän veto Jeesuksen luo alkaa tästä:

        Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

        - - -
        "Voisin harhaoppisuudessani puhua siitä Jumalan rakkaudesta jonka olen saanut kokea Jeesuksessa Kristuksessa omalla nimelläni, mutta vaarana on ylpeys jos joku vaikka kuulee. Jeesus Kristus on Herra ja se nimi jota pitää mielestäni korottaa. Niin helposti ihminen korottaa itsensä muiden yläpuolelle vaikka pelastuminen perustuu vain armoon. Tämän ylpeyden takia me sanan saaneet täällä väittelemme, emmekä ole yhtä niinkun Kristus rukoili."

        Tuollaisesta harhaopista Jeesus sanoo:

        "Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.'

        Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

        Jos minä, Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneena, ihmispelon tähden häpeäisin nimeäni, jolla hän on minut omakseen kutsunut, olisin erionmainen lopun ajan Paavali.

        Olenhan kertonut miten hän johdatti minut näihin uskontokeskusteluihin heinäkuussa 2005.

        Kun aloin miettiä itselleni nimimerkkiä, kysyi Pyhä Henki:

        "Miksi häpeät sitä nimeä, jolla minä olen sinut omakseni kutsunut?

        Siihen jäi nimimerkkihaaveeni ja tulin palstalle nimellä Teuvo Suni.

        Tammikuussa 2006 pisti Saa-tana monta palvelijaansa kirjoittamaan valheita minun nimelläni, jolloin oli pakko rekisteröidä oma nimi sellaiseksi, mikä se on tänäkin päivänä: TeuvoSuni.

        Kiitos vastauksista Teuvo !
        Olet todella käyttänyt aikaasi tähän, kiitos ! Uskosi poikkeaa todella siitä mitä olen saanut ymmärtää Jeesuksessa Kristuksessa johon uskon. Oli ymmärrykseni sitten pelkkää lihan halua tai ei. Raamatussa varoitetaan eksymisestä paljon ja tulevaa en tiedä. Tässä ajassa moni eksyy, kiitos Jumalalle että tuomio on minullekin vanhurskas vaikka kadotusta lihassani seuraisin. Voisinko vielä saada vastauksen seuraavaan, ei ole pakko vastata jos kysymys on asiaton. Oletko koetellut kaikki henget jotka ovat sinua puhutelleet ? Ja jos olet niin millä sanoilla ? Ja tähän kysymykseen haluaisin koko lauseen: Kuka on Jeesus Kristus ? Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta sinulle Teuvo


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Kiitos Teuvo vastauksista !
        Kysyit harhaoppisuudestani.
        Olen harhaoppinen useimpien uskon veljieni mielestä ja raamatun tulkintanikin mukaan olemme kaikki vajaita ymmärryksessämme.
        Lisäksi en voi väittää tuntevani Jeesusta Kristusta koska en vaella / elä kuten Hän.
        Joten ovat ne sitten profetioita, sanan ymmärtämistä tai vastaavaa niin ymmärryksemme on vajaata.
        Se mitä voimme todennäköisesti varmuudella tietää on se ettei Jumalassamme ole vääryyttä, pelastus tulee yksin armosta, synnin palkka on kuolema, suuret tuomioit tulevat heille jotka pitävät irstaita valheita evankeliumissa.
        Joten usko, toivo, rakkaus, se pitäisi riittää.
        Joten en voi sanoa että olen oppinut, tai että kuunnelkaa minua, koska harhassa olen vajaan ymmärrykseni takia ehkä paljonkin.
        Mutta Jeesus Kristus pitäisi olla ainoa opettaja jonka varaan voimme sielumme antaa.
        Mutta niinkuin käärme oli paratiisissa, samalla tavalla me voimme antaa elämämme ymmärrykseltään vajaalle kanssavaeltajalle, jos emme tahdo seurata vain Herraa.
        Pedon mieli tulee jostakin väkisinkin mieleen.
        Millainen on peto, voimmeko kerätä ymmärrystä tähän ympäröivästä luonnosta ?
        Peto saa ravintoa välittämättä toisten tuskasta ja kuolemasta.
        Peto oli sitten lauma tai yksin eläjä pitää huolta vain omasta reviiristään.
        Peto ei tunne sääliä muita kohtaan, oli mitä tahansa julmuutta ympäristössä.
        Peto haluaa olla ensimmäinen, saada kaiken huomion ja ylpeyden ?
        Tämä ei ollut loukkauksena sinulle Teuvo, ajattelin vain näppäimistöä vasten.
        Jumalan Rakkautta ja oikeita tienviittoja, jotta pääsisit varmasti maaliin Teuvo !

        Tässä sinulle totuutta Pedosta, sillä nämä sinun näkemyksesi ja kenties kokemuksesi siitä ovat itse Pedon, Saa-ta-nan sinulle sanelemia:

        "Pedon mieli tulee jostakin väkisinkin mieleen.
        Millainen on peto, voimmeko kerätä ymmärrystä tähän ympäröivästä luonnosta ?
        Peto saa ravintoa välittämättä toisten tuskasta ja kuolemasta.
        Peto oli sitten lauma tai yksin eläjä pitää huolta vain omasta reviiristään.
        Peto ei tunne sääliä muita kohtaan, oli mitä tahansa julmuutta ympäristössä.
        Peto haluaa olla ensimmäinen, saada kaiken huomion ja ylpeyden ?"

        Jeesus sanoo:

        "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia."

        Saata-na on Jumalaakin suurempi ihmisten rakastaja, joka mitätöi kaikki Jumalan ilmoittamat totuudet. Paratiisista alkaen:

        "Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?"

        Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.

        Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"

        Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.

        Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."

        Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi."

        Jos Saa-tana olisi tuolloin ilmestynyt Paratiisiissa käsityksesi mukaisena Petona, tuskin nainen olisi lähtenyt sen tahtoa noudattamaan.

        Mutta kun se tuli Jumalaa viisaampana neuvonantajana, niin siksi tämäkin keskustelupalsta on täynnä sen pettämiä ihmisiä.

        Tällaisena lipeväkielisenä lampaana se porttopappien valkeaan kaapuun puettuna tänäkin päivänä satoa korjaa:

        "Rakkaat veljet ja sisaret Jeesuksessa Kristuksessa. Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta on meidät kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

        Mutta jos joku kuitenkin aiheuttaa teille ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, ilmoittaessaan päässeensä ahtaasta portista sisälle ja saaneensa Kristukselta hänen Henkensä ja sen myötä tietoonsa koko totuuden, niin tietäkää tämä; tällaisesta ihmisestä on jo tullut narsisti, puoskari ja toisten tuomitsija.

        Muistakaa, mitä rakas veljemme Paavali on tällaisista ihmisistä kirjoittanut:

        "Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu."

        Ja ehtoolliselta he Saa-tanan valheella päästävät ihmiset iankaikkiseen elämään - ja sen pettämät ihmisparat uskovat nämä ihanat valheen sanat, kun eivät tiedä, minkä herran rauhaan he ovatkaan matkalla:

        "Herramme Jeesuksen Kristuksen ruumis ja veri kätkeköön teidän ruumiinne ja sielunnen iankaikkiseen elämään.

        Menkään Herran rauhaan!"

        Nämäkin raatelevan suden sanat kun paljastuvat heille vasta viimeisellä tuomiolla.


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Kiitos vastauksista Teuvo !
        Olet todella käyttänyt aikaasi tähän, kiitos ! Uskosi poikkeaa todella siitä mitä olen saanut ymmärtää Jeesuksessa Kristuksessa johon uskon. Oli ymmärrykseni sitten pelkkää lihan halua tai ei. Raamatussa varoitetaan eksymisestä paljon ja tulevaa en tiedä. Tässä ajassa moni eksyy, kiitos Jumalalle että tuomio on minullekin vanhurskas vaikka kadotusta lihassani seuraisin. Voisinko vielä saada vastauksen seuraavaan, ei ole pakko vastata jos kysymys on asiaton. Oletko koetellut kaikki henget jotka ovat sinua puhutelleet ? Ja jos olet niin millä sanoilla ? Ja tähän kysymykseen haluaisin koko lauseen: Kuka on Jeesus Kristus ? Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta sinulle Teuvo

        "Ja tähän kysymykseen haluaisin koko lauseen: Kuka on Jeesus Kristus ?"

        Pystytkö ottamaan todesta muutaman lyhyne lauseen yhden pitkän lauseen sijasta?

        Meillä on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen hän on Pyhällä Hengellä siittänyt neitsyt Marian kohtuun.

        Jeesus Kristus on välittäjä Jumalan ja ihmisten välissä. tarkastamassa taivaan rajanylityspaikalla - ahtaassa portissa - ihmiset "viisumihakemukset":

        "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Välitysvälineenä toimii Pyhä eli Totuuden Henki, jota tänä aikana voi hyvällä syyllä kutsua taivaan internetiksi.

        Jatkoksi vielä totuuden vastustajan kolminaisuus, koska Saa-tana kaikessa matkii Jumalaa:

        Saa-tana on isä, Antiksristus on poika, ja heidän yhteinen henkensä on valheen henki.


      • Nimierkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        "Ja tähän kysymykseen haluaisin koko lauseen: Kuka on Jeesus Kristus ?"

        Pystytkö ottamaan todesta muutaman lyhyne lauseen yhden pitkän lauseen sijasta?

        Meillä on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

        Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen hän on Pyhällä Hengellä siittänyt neitsyt Marian kohtuun.

        Jeesus Kristus on välittäjä Jumalan ja ihmisten välissä. tarkastamassa taivaan rajanylityspaikalla - ahtaassa portissa - ihmiset "viisumihakemukset":

        "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

        Välitysvälineenä toimii Pyhä eli Totuuden Henki, jota tänä aikana voi hyvällä syyllä kutsua taivaan internetiksi.

        Jatkoksi vielä totuuden vastustajan kolminaisuus, koska Saa-tana kaikessa matkii Jumalaa:

        Saa-tana on isä, Antiksristus on poika, ja heidän yhteinen henkensä on valheen henki.

        Kiitos Teuvo vastauksista jälleen !
        Harhaoppisena rukoilen puolestasi.
        Ymmärrän nuoruutesi ja elämäsi tuskan ilman isää. Ja sen että nykyinen isäpuoli ei koskaan voi antaa ehdotonta rakkautta ja rauhaa sydämeesi.
        Se peite joka on silmilläsi aukeaa vain Jeesuksessa Kristuksessa.
        Sydämmen kovuus, miksi ?
        Voi kun Teuvo puhdistaisit sydämmesi kaikesta valheesta ja ylpeydestä.
        Ja etsisit Herraa ja totuutta.
        Raamattu aukeaa tyhmällekkin (lukee raamatussa) kun etsii herraa ja totuutta kaikesta sydämmestä.
        Jos olisit osannut vastata siihen kuka on Jeesus Kristus raamatun ilmoittamalla tavalla, olisin pelästynyt.
        Vastasit siihen riivaajien tavalla.
        Mutta en vaivaa enään, en ole opettaja, Jeesus Kristus on Herra, käänny halutessasi hänen puoleen jos sydämmesi vain antaa periksi.
        Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta runsain mitoin. Jotta saisit Jeesuksen Kristuksen Herraksesi ja syntiesi anteeksi antajaksi.


      • Nimierkkii kirjoitti:

        Kiitos Teuvo vastauksista jälleen !
        Harhaoppisena rukoilen puolestasi.
        Ymmärrän nuoruutesi ja elämäsi tuskan ilman isää. Ja sen että nykyinen isäpuoli ei koskaan voi antaa ehdotonta rakkautta ja rauhaa sydämeesi.
        Se peite joka on silmilläsi aukeaa vain Jeesuksessa Kristuksessa.
        Sydämmen kovuus, miksi ?
        Voi kun Teuvo puhdistaisit sydämmesi kaikesta valheesta ja ylpeydestä.
        Ja etsisit Herraa ja totuutta.
        Raamattu aukeaa tyhmällekkin (lukee raamatussa) kun etsii herraa ja totuutta kaikesta sydämmestä.
        Jos olisit osannut vastata siihen kuka on Jeesus Kristus raamatun ilmoittamalla tavalla, olisin pelästynyt.
        Vastasit siihen riivaajien tavalla.
        Mutta en vaivaa enään, en ole opettaja, Jeesus Kristus on Herra, käänny halutessasi hänen puoleen jos sydämmesi vain antaa periksi.
        Jeesuksen Kristuksen armoa ja Jumalan rakkautta runsain mitoin. Jotta saisit Jeesuksen Kristuksen Herraksesi ja syntiesi anteeksi antajaksi.

        Komenttisi ovat tähän saakkaa olet todellakin harhaoppisen kommentteja, ja siksi olen niihin asiallisesti vastannut.

        Mutta tämä viimeisin on kuin kokonaan järkensä menettäneen ihmisen puhetta, joka kuvittelee, että hänen opillaan Totuuden Hengen saanut ihminen voidaan vielä johdattaa takaisin Saa-tanan oppien helmaan.

        Siinä kuitenkin pahan kerran erehdyt, sillä se on täysin mahdotonta:

        "Minun lampaani kuulevat minun ääneni ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

        Minä annan heille ikuisen elämän. He eivät koskaan joudu hukkaan, eikä kukaan riistä heitä minulta

        Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.

        Minä ja Isä olemme yhtä."

        Tämän jälkeen on hyvä antaa vastaus kysymykseesi:

        "Oletko koetellut kaikki henget jotka ovat sinua puhutelleet ? Ja jos olet niin millä sanoilla ?"

        Kuten olen varmaankin jo ky,mmeniä kertoja todistanut, miten elin Jumalan vihan alla 48-vuotiaaksi asti.

        Siihen hetkeen saakka, 11.8.1985, jolloin Jumala päätti lopettaa vihanpitonsa ja antoi Poikansa ilmestyä ja ottaa opetuslapsekseen.

        Toki monta kertaa noiden vuosien aikana aloitin Raamatun tutkimisen, mutta aian se muutaman sivun lukemisen jälkeen loppui.

        Joten en todellakaan tiennyt henkien koettelusta yhtään mitään.

        Jälkeenpäin ajatellen tämäkin oli Jumalan suurta viisautta ja rakkautta minua kohtaan, etten Kristuksen ilmestyessä ja puhuessa olisi alkanut häntä koetella, ja syyllistyä Hengen herjaukseen, ennen kuin siitä mitään tiesin.

        Sillä onhan Jumala tämänkin jo tuhansia vuosia sitten ilmoittanut:

        "Älkää koetelko Herran, Jumalanne, kärsivällisyyttä, niin kuin teitte Massassa, vaan noudattakaa tinkimättä hänen käskyjään, niitä määräyksiä ja säädöksiä, jotka hän on teille antanut."

        Pyhä Henki on varjellut minut myös siltä - vaikka Saa-tana on näkyjään antanut, niin kertaakaan hänen valheen henkensä ei ole minulle sanaakaan lausunut.

        Yhden kerran - 14.1.1995 - olin kasvot vastakkain hänen kahden humanoidinsa kanssa, ja kun he yrittivät tarttua minuun kiinni, sanoin:

        "Jeesuksen Kristuksen nimessä häipykää!."

        Ja yhtä nopeasti aluksineen häipyivät, kuin olivat juoksulenkillä eteeni tulleet.

        Kaikki ne opetukset ja vastaukset kysymyksineen on Pyhä Henki puhunut sillä samalla äänellä kuin silloin 11.8.1985.


    • kysymyksen asettaja

      Teuvo se tyylilleen uskollisena keksii uuden nimimerkin ja alkaa kyselemään itseltään ja vastailee itselleen,jälleen kerran.

      • palstaa lukeva

        höpö höpö.

        missä raato ja runneltu on, sinne kaltaisesi korppikotkat kokoontuu!


      • Miksi annat kateuden synnin riehua sisälläsi?

        Etkö pysty ydes yhtä asiallista kysymystä tekemään?


      • Eminilkkii
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi annat kateuden synnin riehua sisälläsi?

        Etkö pysty ydes yhtä asiallista kysymystä tekemään?

        Asetan minäkin kysymyksen: Miten syntiä tehdään kaksinverroin?


      • Eminilkkii kirjoitti:

        Asetan minäkin kysymyksen: Miten syntiä tehdään kaksinverroin?

        Erittäin hienon nimerkin on jumalasi sinulle antanut. Minä tosin olisin sen vääntänyt muotoon: Eminirkkii.

        Mutta mitäpä siitä, kun se sinua tuntuu miellyttävän.

        Jo siinä oli kyllä syntiä tarpeeksi, kun Saa-tana sai ektyttämänsä ihmiset rakantamaan hänelle temppeleitä. Sen mukaan minkälaiseen temppeliin heidän rahansa riittävät.

        Siksi Rooman paavit saivat hallintaansa loistavan Vatikaanin.

        Piispat kautta maailman tuomiokirkkonsa.

        Kirkkoherrat kirkkonsa.

        Papit rukoushuoneensa.

        Ja köyhät hurmahenget saivat tyytyä telttamajoihin.

        Kun he olivat ikiomat jumalanhuoneensa saaneet, ja Saa-tana astunut niihin sisälle ilmoittaen olevansa Jumala.

        Niin jokainen järjesti suuret juhlat temppelinsä kunniaksi, ja siunasivat ne juhlallisin menoin Saa-tanan asuinpaikaksi.

        Heidän herransa temppeliksi. Eikä kukaan, vielä tänäkään päivänä usko sitä, mitä Jumala noista temppeleistä ja niiden palvelijoista, jo 600 vuotta ennen Jeesuksen syntymää ennalta ilmoitti:

        "Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'"

        Kun syntiä jo Jeremian aikana tehtiin kaksin verroin.

        Niin tämään sitä tehdään varmaankin tuhatkertaisesti kaksiverroin, kun ajatellaan miten monta tuhatta tuollaista Saa-tanan synagogaa maailmassa tänään on.


      • parattu
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Erittäin hienon nimerkin on jumalasi sinulle antanut. Minä tosin olisin sen vääntänyt muotoon: Eminirkkii.

        Mutta mitäpä siitä, kun se sinua tuntuu miellyttävän.

        Jo siinä oli kyllä syntiä tarpeeksi, kun Saa-tana sai ektyttämänsä ihmiset rakantamaan hänelle temppeleitä. Sen mukaan minkälaiseen temppeliin heidän rahansa riittävät.

        Siksi Rooman paavit saivat hallintaansa loistavan Vatikaanin.

        Piispat kautta maailman tuomiokirkkonsa.

        Kirkkoherrat kirkkonsa.

        Papit rukoushuoneensa.

        Ja köyhät hurmahenget saivat tyytyä telttamajoihin.

        Kun he olivat ikiomat jumalanhuoneensa saaneet, ja Saa-tana astunut niihin sisälle ilmoittaen olevansa Jumala.

        Niin jokainen järjesti suuret juhlat temppelinsä kunniaksi, ja siunasivat ne juhlallisin menoin Saa-tanan asuinpaikaksi.

        Heidän herransa temppeliksi. Eikä kukaan, vielä tänäkään päivänä usko sitä, mitä Jumala noista temppeleistä ja niiden palvelijoista, jo 600 vuotta ennen Jeesuksen syntymää ennalta ilmoitti:

        "Älkää luottako valheen puhujiin, jotka hokemalla hokevat: 'Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli!'"

        Kun syntiä jo Jeremian aikana tehtiin kaksin verroin.

        Niin tämään sitä tehdään varmaankin tuhatkertaisesti kaksiverroin, kun ajatellaan miten monta tuhatta tuollaista Saa-tanan synagogaa maailmassa tänään on.

        Ja silti Jeesus on sovittanut kaikki synnit,sinunkin Teuvo.Kaikki Jeesuksen uhraamisen saatanalle huutosikin.


      • Kuitenkin.
        parattu kirjoitti:

        Ja silti Jeesus on sovittanut kaikki synnit,sinunkin Teuvo.Kaikki Jeesuksen uhraamisen saatanalle huutosikin.

        Teuvo vaatii Jeesuksen ristiinnaulitsemisen käsintehtyyn jerusalemin temppeliin että se olisi aito Jumalan teko.


      • Kuitenkin. kirjoitti:

        Teuvo vaatii Jeesuksen ristiinnaulitsemisen käsintehtyyn jerusalemin temppeliin että se olisi aito Jumalan teko.

        Tähän ei ole mitään lisättävää, eikä tarvitse muuksi muuttaa.

        Tämä on se 8. Saa-tanan erinomainen ilmestys Paavalille:

        "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

        Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan liiton eläinuhritkin:

        "Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

        "Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

        "Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi, joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virhettömiä."

        Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

        "Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?

        Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."

        Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.

        Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.

        Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.

        Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.

        Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudatten, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saa-tanan heille rakennuttamissaan jumalan huoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa

        Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:

        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"

        Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saa-tanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut.

        Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt
        ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:

        "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada makseen katoamattomuutta."

        "Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."


      • Asia selvä.
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tähän ei ole mitään lisättävää, eikä tarvitse muuksi muuttaa.

        Tämä on se 8. Saa-tanan erinomainen ilmestys Paavalille:

        "Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle."

        Tällä ilmestyksellään Saatana sai uskoteltua Paavalille, että Jeesuksen uhraus oli samanlainen toimenpide Jumalan tahdon noudattamiseksi, kuin mitä olivat Vanhan liiton eläinuhritkin:

        "Tuokaa kaksi nuorta sonni, yksi pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä, ja antakaa ne tuoksuvaksi polttouhriksi, joka on Herralle mieluisa."

        "Uhratkaa Herralle mieluisaksi, tuoksuvaksi polttouhriksi nuori sonni, pässi ja seitsemän karitsaa, joiden on oltava vuoden ikäisiä. Kaikkien eläinten tulee olla virheettömiä."

        "Juhlan ensimmäisenä päivänä teidän tulee tuoda polttouhriksi, tuoksuvaksi tuliuhriksi, joka on Herralle mieluisa, kolmetoista nuorta sonnia, kaksi pässiä ja neljätoista vuoden ikäistä karitsaa. Kaikkien eläinten on oltava virhettömiä."

        Koska kaikkien uhrattavien eläinten piti olla virheettömiä, junaili Paavali Jeesuksesta eläinten kaltaisen virheettömän uhrin Jumalalle:

        "Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri?

        Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omatuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa."

        Tällä erinomaisella ilmestyksellä Paavalille, Saa-ta-na uskoi pystyneensä hävittämään ikiajoiksi kaikki jäljet siitä, että hänen palvelijansa Jeesuksen hänelle uhrasivat, eivätkä suinkaan Jumalalle.

        Sillä jos hänet olisi Jumalalle uhrattu, se olisi tehty Jerusalemin temppelissä, eikä rikollisten mestauspaikalla.

        Pitkään on Jumalakin pitänyt tätä uhrausta salassa, mutta nyt se on tälle kansalle ja tämän sukupolven keskellä paljastettu.

        Jumala olisi tietenkin voinut tämän estää, mutta ei estänyt, koska oli tämän jo profeettojensa kautta ennalta ennustanut. Sillä verellä, jonka Saatana sai Golgatalla vuotamaan, Jeesus pystyy kaikki valittunsa Saatanan synnin vankilasta vapauttamaan. Juuri niin kuin minutkin vapautti.

        Mutta kaikki ne, jotka eivät Jeesuksen tahtoa noudatten, ole ahtaasta portista Kristuksen puhdistettavaksi ja hänen Henkensä omistajaksi päässeet. Ne tänäkin päivänä kaikkialla maailmassa Saa-tanan heille rakennuttamissaan jumalan huoneissa palvovat Saatanan tunnustuksia: kuoleman ristiä, Jeesusta ristillä; kuvissa ja patsaissa

        Ja se on Saatanan vankilaan jääneille ihana valhe, että Jumala olisi todella nauttinut taivaassa Jeesuksen veren hyvästä tuoksusta, hänen kärsimyksistään ja tuskanhuudostaan:

        "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!"

        Toistan vielä: Jeesuksen veri oli lunastusmaksu Saa-tanalle, ei Jumalalle. Sillä ei Jumala ole ketään synnin vankilan kahleisiin johdattanut.

        Eikä tämä Jeesuksen vuodattama veri tule perimään taivasten valtakuntaa, vaikka kaikki tekopyhitetyt
        ja Jumalan paaduttamat siihen vakaasti uskovat. Vaikka Paavalikaan ei siihen uskonut:

        "Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada makseen katoamattomuutta."

        "Kenellä ei ole Jeesuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

        Monisanaisuutesi ei asiaa muuksi muuta Teuvo, kirjoitat ristiriitaisesti ja valheellisesti.


      • Asia selvä. kirjoitti:

        Monisanaisuutesi ei asiaa muuksi muuta Teuvo, kirjoitat ristiriitaisesti ja valheellisesti.

        Uskon, että saatanallisen uskosi mukaan uskot puhuvasi totta.
        Juuri niin kuin ennalta ilmoitettu on:

        "Voi niitä, jotka sanovat pahaa hyväksi ja hyvää pahaksi! Pimeyden he kääntävät valoksi ja valon pimeydeksi, karvaan makeaksi ja makean karvaaksi."

        Ja totuus on sinulle valhetta ja valhe totuutta.


    • 5 moos 18:19

      19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

      • Valittu ei saa vaieta - vaikka mieli joskus niin haluaisi:

        "Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden - ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden, mutta sinä pelastat elämäsi."

        Se on tämän lopun ajan järkyttävä totuus, ettei yksikään tekopyhitetty jumalaton pysty enää ottamaan Pyhän Hengen varoitusta todeksi, vaan aloittaa rienauksensa tätä Henkeä vastaan.


      • Valittu joo
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Valittu ei saa vaieta - vaikka mieli joskus niin haluaisi:

        "Kun minä sanon jumalattomalle, että hänen on kuoltava, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen jumalattomuudestaan pelastaaksesi hänet, hän kuolee syntiensä tähden - ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.

        Mutta jos sinä varoitat jumalatonta eikä hän silti luovu jumalattomuudestaan, ei käänny pahoilta teiltään, hän kyllä kuolee syntiensä tähden, mutta sinä pelastat elämäsi."

        Se on tämän lopun ajan järkyttävä totuus, ettei yksikään tekopyhitetty jumalaton pysty enää ottamaan Pyhän Hengen varoitusta todeksi, vaan aloittaa rienauksensa tätä Henkeä vastaan.

        Mutta kuitenkin riivaajien valittu. Oikeastaan asemasi ei ole kadehdittava kun olet henkesi uhalla riivaajahenkien panttivankina.


      • Valittu joo kirjoitti:

        Mutta kuitenkin riivaajien valittu. Oikeastaan asemasi ei ole kadehdittava kun olet henkesi uhalla riivaajahenkien panttivankina.

        Yksi sinun uskossasi mättää - ja pahasti:

        Jos minussa olisi riivaajahenki, sinä olisit täällä ystävänä kirjoittelemassa aamenia kirjoitusteni perään.

        Ilmeisesti tarkoitat kuitenkin sitä samaa henkeä, jonka juutalaiset uskoivat Jeesuksessakin olevan:

        "Juutalaiset sanoivat Jeesukselle: "Sinä olet samarialainen, ja sinussa on paha henki. Eikö asia olekin niin?"


    • nimıerkki

      "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. 54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet. 55 Minun lihani on todellinen ruoka, minun vereni on todellinen juoma. 56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä."

      • Pahaksi onneksi kaltaisillesi, tuo liha ja veri ei ole sitä lihaa ja verta, jota porttopapit temppeleissään syntisilleen tarjoilevat.


      • Kysymyksiä Teuvolle
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Pahaksi onneksi kaltaisillesi, tuo liha ja veri ei ole sitä lihaa ja verta, jota porttopapit temppeleissään syntisilleen tarjoilevat.

        Onko sinut kastanut porttopappi?

        Vihkikö sinut porttopappi?

        Oletko ottanut ehtoollisen vastaan porttopapilta?

        Oletko ollut viimeaikoina tilaisuuksissa esim lastenlastesi ristiäisissä missä toimituksen on suorittanut porttopappi?

        Onko opissasi enemmänkin adventismia kuin nuo portot -kirkko ja -papit?


      • Kysymyksiä Teuvolle kirjoitti:

        Onko sinut kastanut porttopappi?

        Vihkikö sinut porttopappi?

        Oletko ottanut ehtoollisen vastaan porttopapilta?

        Oletko ollut viimeaikoina tilaisuuksissa esim lastenlastesi ristiäisissä missä toimituksen on suorittanut porttopappi?

        Onko opissasi enemmänkin adventismia kuin nuo portot -kirkko ja -papit?

        Kaikki nuo mainitsemasi asiat on tämän maailman jumalan mukaisesti toimittanut porttopappi.

        Mutta ei ole toimittanut mitään sen jälkeen, kun kävin lukemassa erokirjeen Ruukin silloiselle kirkkoherralle :

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/2439902

        Pyhän Hengen johdatuksessa pystyin tämänkin Jeesuksen käskyn toteuttamaan:

        "Sen porton (näiden lopun ajan seurakuntien) viiniä, vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen
        vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen
        pahoja tekojaan."

        Testamentilla olen varmistanut myöskin sen, ettei yksikään porttopappi tule haudalleni multaa heittelemää.

        Kun kirjoitan Raamatun ilmoittamista porttoseurakunnista, niin miksi nost esille adventistit?

        Ovatko he julkisesti ilmoittaneet olevansa yksi lukemattomista lopun ajan porttoseurakunnista?


    • Ei minkäänlainen

      Onko se syntiä monin verroin, kun sinua ja uskoasi levitetään sunilaisuutena?

      • "Ei mitään uutta auringon alla"

        Jeesukselle sanottiin:

        "Sinä olet samarialainen, ja sinussa on paha henki. Eikö asia olekin niin?"

        Teuvolle sanotaan:

        "Sinä olet sunilainen, ja sinussa on paha henki. Eikö asia olekin niin?

        Juuri tämän takia Jeesus käski muistamaan nämäkin:

        "Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne.

        Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.

        Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään.

        Joka vihaa minua, vihaa myös Isääni.

        Ellen olisi tehnyt heidän keskuudessaan tekoja, joita kukaan toinen ei ole tehnyt, he eivät olisi syyllisiä. Mutta nyt he ovat nähneet minun tekoni ja vihaavat sekä minua että Isääni.


        Näin täytyi käydä, jotta toteutuisi heidän kirjoitustensa sana: 'He ovat syyttä vihanneet minua.'

        "Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut.

        Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe