Jessss,jes,jessssssss!Jippii!!!Posti toi ilosanoman,tulin valituksi hakemaani työpaikkaan!!
Nyt sitten asunnonhakuun,muutto 1.12.04 mennessä jolloinka työt alkaa!!Ai autuutta kun 400euroo nousee 2000euroon,vaik verothan siitäkin menee,mut kuiteskin.Rohkea söi rokan ja se kannatti!!!!!!Että hymyilyttää=)
Hyvästi Imatra
21
2171
Vastaukset
- tepikka
mistäpäin ja minkä alan töitä löysit?
- Kohta ex-työtön
Työ on it-alaa sivuavaa...ja työpaikka Helsingissä.Soittokierros asuntojen perään ja nettiä katselemalla, vetäsikin iloa alemmas.Helvetinmoisia vuokria koirankopeista!!No,kai vielä telttaillen pärjää...
- pikkukaupunki on pop
Kohta ex-työtön kirjoitti:
Työ on it-alaa sivuavaa...ja työpaikka Helsingissä.Soittokierros asuntojen perään ja nettiä katselemalla, vetäsikin iloa alemmas.Helvetinmoisia vuokria koirankopeista!!No,kai vielä telttaillen pärjää...
Saattaapi tulla Helsingissä 2 tonnin pruttotuloilla
Imatra monta kertaa mieleen... :)) - amalia
pikkukaupunki on pop kirjoitti:
Saattaapi tulla Helsingissä 2 tonnin pruttotuloilla
Imatra monta kertaa mieleen... :))Totta kirjoitat- siksihän tuo huvittaakin ,kun moni täältä lähtee pk.seudulle rinta rottingilla.
Itse pätevänä opettajana en kyllä päälle 3000
bruttopalkalla oikein pärjännyt...
Pikkukaupunki on siis pop! - Jake_71
pari tonnia kuussa liksaa ja pitäis pääkaupunkiseudulla pärjätä. Sanon että tiukkaa tekee, mutta jäähän ainakin työntekemisen ilo ja toivottavasti pomojen kehut =).
Lyhyellä aikavälillä tulosi saattavat jopa laskea, sillä et saa mitään tukia mistään, vuokrakämppiin vaaditaan vakuudet ja vuokrat kovat, vuokra toki halpenee jos asuu kehä3:n ulkopuolella, tosin silloin raha kuluu kasvaneisiin työmatkoihin ja aikaa sekä hermoja kuluu ruuhkissa. Myös työruokailu maksaa, kuten myös työhön ja vapaa-ajan pukeutumiskulut, siellä ei tuulipuvussa liikuta. -> töissä käynti on h..vetin kallista puuhaa! Mutta kyllä se uraputki vielä aukeaa ja toivottavasti lopussa seisoo kiitos eikä oravanpyörä.
Jotta tämä nyt olisi positiivinen viesti annan muutaman neuvon:
-hanki asunto läheltä firmaa vaikka maksaisi hiukan enemmän, myös firma voi avustaa asunnon hankinnassa. Tai ainakin paikasta että pääset sinne hyvin julkisilla kulkuneuvoilla. Ei siellä kämpillä kuitenkaan tule kuin nukuttua!
-kun olet ollut töissä koeajan, VAADI lisää liksaa, kysele mitä muut tienaa vastaavasta hommasta, toki huomioi ehkä vähempi työkokemuksesi.
-kun olet hankkinut kannuksia riittävästi niin niitä työpaikkoja (jopa hyvällä palkalla) löytyy myös muualta jos ei pääkaupunkiseudulla huvita enää asua, tämän totesin omakohtaisesti.
-siellä on paljon vapaita ja varattuja naisia, joten tilanne poikamiehelle on Imatraa huomattavasti parempi. - walma
amalia kirjoitti:
Totta kirjoitat- siksihän tuo huvittaakin ,kun moni täältä lähtee pk.seudulle rinta rottingilla.
Itse pätevänä opettajana en kyllä päälle 3000
bruttopalkalla oikein pärjännyt...
Pikkukaupunki on siis pop!Pärjää sitä vaikka vähemmälläkin jos on pakko. Aikalailla tyrmäsitte tätä muuttajaa, miksi ihmeessä? Jostainhan se on työelämäkin aloitettava, ei voi kuvitella että palkka jäisi verojen jälkeen vain huvittelukäyttöön...
2000e on aika hyvä palkka,ainakaan moni nainen ei sellaista palkkaa nosta.Ja jokatapauksessa se on enemmän kuin työkkärinkorvaus.Työkokemusta ei saa kuin työtä tekemällä.
Vaikka rahaa tulisi kuinka,ellei mieti sen käyttöä,se valuu läpi käsien.
Takavuosina jäi itselle käteen 8000mk,siitä vuokra 5000,matkakulut n.1000,lapsen hoitomaksu 1000...jäi jopa reipas 1000mk törsättävää ja laskuihin...eli kädestä suuhun mekin elimme,vaan hengissä ollaan ja tuo muisto vain... - kohta ex-työtön
Jake_71 kirjoitti:
pari tonnia kuussa liksaa ja pitäis pääkaupunkiseudulla pärjätä. Sanon että tiukkaa tekee, mutta jäähän ainakin työntekemisen ilo ja toivottavasti pomojen kehut =).
Lyhyellä aikavälillä tulosi saattavat jopa laskea, sillä et saa mitään tukia mistään, vuokrakämppiin vaaditaan vakuudet ja vuokrat kovat, vuokra toki halpenee jos asuu kehä3:n ulkopuolella, tosin silloin raha kuluu kasvaneisiin työmatkoihin ja aikaa sekä hermoja kuluu ruuhkissa. Myös työruokailu maksaa, kuten myös työhön ja vapaa-ajan pukeutumiskulut, siellä ei tuulipuvussa liikuta. -> töissä käynti on h..vetin kallista puuhaa! Mutta kyllä se uraputki vielä aukeaa ja toivottavasti lopussa seisoo kiitos eikä oravanpyörä.
Jotta tämä nyt olisi positiivinen viesti annan muutaman neuvon:
-hanki asunto läheltä firmaa vaikka maksaisi hiukan enemmän, myös firma voi avustaa asunnon hankinnassa. Tai ainakin paikasta että pääset sinne hyvin julkisilla kulkuneuvoilla. Ei siellä kämpillä kuitenkaan tule kuin nukuttua!
-kun olet ollut töissä koeajan, VAADI lisää liksaa, kysele mitä muut tienaa vastaavasta hommasta, toki huomioi ehkä vähempi työkokemuksesi.
-kun olet hankkinut kannuksia riittävästi niin niitä työpaikkoja (jopa hyvällä palkalla) löytyy myös muualta jos ei pääkaupunkiseudulla huvita enää asua, tämän totesin omakohtaisesti.
-siellä on paljon vapaita ja varattuja naisia, joten tilanne poikamiehelle on Imatraa huomattavasti parempi.Pakko se vaan on pärjätä, onhan tullut nytkin kitkutellen ja ajoittain kituen(?)pärjättyä.Kyllä tolla käteen jäävällä osuudella luulisi yhden ihmisen leivässä pysyvän, niin kallista ei leipä pk-seudullakaan ole ja saanhan ruokaedun, joten enpä usko nälkään ainakaan kuolevani.
Majoitus järjestyi enshätään tuttavan luona, mutta eihän kenekään nurkissa pitkään voi loisia.
Vai on pk-seudulla paljon vapaita ja varattuja naisia...täältä saapuu siis yksi vapaa lisää=))
Joku taisi luulla minua mieheksi?
Pää on pyörällä ja jännittää enemmänkuin tunnustankaan,vaan kyllä tää on paras ratkaisu,onnenpotku minulle! Pätkätöillä ei tulevaisuutta rakenneta ja vetäähän se mielen alas kun ei voi mitään suunnitella pidemmällä tähtäimellä.
Onnekasta syksyä ja joulun odotusta kaikille. - Kokenut
Onnea uudelle työpaikallesi! Asuntojen hintoja kauhistelet. Totta, ne ovat pilvissä. Oletko ajatellut, että voisit asua muualla kuin Helsingissä? Ns. radanvarsikaupungeista tai muualta pääkaupunkiseudulta löytynee kyllä halvempaa. Tietysti työmatkat maksavat, mutta työmatkojen verovähennys on keksitty. Onko "pakko" asua Helsingissä? Onhan se tietenkin upeeta sanoa, että asuu Helsingissä. Mutta miksei yhtä upeaa sanoa työskentelevänsä Helsingissä ja asuvansa Sipoossa, Vihdissä, Hyvinkäällä, Hämeenlinnassa, Hausjärvellä, Riihimäellä, Mäntsälässä? Siellä suunnalla julkisten liikennevälineiden yhteydet ovat hieman toista kuin Imatralla. Tunnissa menee johonkin tiettyyn paikkaan saman verran tai enemmän julkisia kuin Imatralla kahdessa päivässä.
- repe
Töitä... mmm.. päivääkään en oo töitä tehny. 18 vuotta täyttänyt, koko ikäni täällä asunut, 14 vuotiaasta asti hakenut töitä, kaksi viimeistä vuotta ympäri vuoden aktiivisesti. Imatralla ei töitä ole tarjolla... muutan rahan perässä heti kun koulut on ohi. Joten päättäjät ketkä sinne valtuustoon pääsitte. Töitä nuorille!
- anatooli
et päivääkää ole tehny töitä? Nyt voit kyllä peiliin katsoa, kyllä Imatralla tekevälle töitä löytyy. Aktiivisuutta se kyllä vaatii, kotiovelta ei tulla hakemaan.
- Minä
anatooli kirjoitti:
et päivääkää ole tehny töitä? Nyt voit kyllä peiliin katsoa, kyllä Imatralla tekevälle töitä löytyy. Aktiivisuutta se kyllä vaatii, kotiovelta ei tulla hakemaan.
Tyyppi on 18 vuotias, moniko sen ikäinen on vielä töissä? Eiköhän tollekkin työ löydy kun saa koulunsa loppuun.Ja Imatralta EI LÖYDY TÖITÄ! Ei ainaskaan ilman suhteita,ei vakituista työtä!!!
Työttömyysluvuissa ollaan suomen huippua!!!!!Kerro niille jotka haluaa duunia,mitä muka on tarjolla,muutakuin hesarin jakoa? - (työ)kokemusta löytyy
Minä kirjoitti:
Tyyppi on 18 vuotias, moniko sen ikäinen on vielä töissä? Eiköhän tollekkin työ löydy kun saa koulunsa loppuun.Ja Imatralta EI LÖYDY TÖITÄ! Ei ainaskaan ilman suhteita,ei vakituista työtä!!!
Työttömyysluvuissa ollaan suomen huippua!!!!!Kerro niille jotka haluaa duunia,mitä muka on tarjolla,muutakuin hesarin jakoa?Ite ainakin oon 15-vuotiaasta asti (nyt 25 v.) tehny töitä ja joka vuosi niitä töitä on myös tarvittaessa löytyny, kun on vaan itse viitsinyt käydä kysymässä ja lähetellyt hakemuksia. Töitä löytyy (muutakin kun sitä Hesarin jakamista, mikä muuten on työtä sekin... jos se ei kelpaa niin ei pitäs myöskään valittaa täällä, tai missään muuallakaan, ettei löydy töitä) yleensä ihan niin paljon kuin jaksaa/haluaa tehdä.
Tietysti vakipaikan saamiseksi vaaditaan jo hieman enemmän työkokemusta tai parempi koulutus. Toisin sanoen vakipaikka pitää ansaita (ilmeisesti tuntematon käsite teille?), itse olen sen jo ansainnut. Kaikkiko teille pitäs valmiiks koti-ovelle tuoda?! - Nameless
(työ)kokemusta löytyy kirjoitti:
Ite ainakin oon 15-vuotiaasta asti (nyt 25 v.) tehny töitä ja joka vuosi niitä töitä on myös tarvittaessa löytyny, kun on vaan itse viitsinyt käydä kysymässä ja lähetellyt hakemuksia. Töitä löytyy (muutakin kun sitä Hesarin jakamista, mikä muuten on työtä sekin... jos se ei kelpaa niin ei pitäs myöskään valittaa täällä, tai missään muuallakaan, ettei löydy töitä) yleensä ihan niin paljon kuin jaksaa/haluaa tehdä.
Tietysti vakipaikan saamiseksi vaaditaan jo hieman enemmän työkokemusta tai parempi koulutus. Toisin sanoen vakipaikka pitää ansaita (ilmeisesti tuntematon käsite teille?), itse olen sen jo ansainnut. Kaikkiko teille pitäs valmiiks koti-ovelle tuoda?!Millä sitten selität Imatran korkea työttömyysluvun? Miten korkeasti koulutettu ja työkokemusta omaava EI SAA TÖITÄ IMATRALTA! Siksikö kenties,että sellaiselle on maksettava kunnollista palkkaa.
Siis nytkö olet 25 vai 25vuotta töitä paiskinut? Ei tämän päivän 15vuotias tee työkseen muutakuin keskittyy opiskeluun!! Ja vielä tuosta lehdenjaosta,ei leiville lyö ja kuinkas sitten vaikka perheellinen,mahdollisesti yksinhuoltaja tai reissuhommissa olevan puoliso tälläiseen ryhtyisi?
Kai jokainen ammattiaan vastaavaa työtä halajaa ja kunnollinen palkka on helvetin hyvä kannustin hyvään tulokseen!! - (työ)kokemusta löytyy
Nameless kirjoitti:
Millä sitten selität Imatran korkea työttömyysluvun? Miten korkeasti koulutettu ja työkokemusta omaava EI SAA TÖITÄ IMATRALTA! Siksikö kenties,että sellaiselle on maksettava kunnollista palkkaa.
Siis nytkö olet 25 vai 25vuotta töitä paiskinut? Ei tämän päivän 15vuotias tee työkseen muutakuin keskittyy opiskeluun!! Ja vielä tuosta lehdenjaosta,ei leiville lyö ja kuinkas sitten vaikka perheellinen,mahdollisesti yksinhuoltaja tai reissuhommissa olevan puoliso tälläiseen ryhtyisi?
Kai jokainen ammattiaan vastaavaa työtä halajaa ja kunnollinen palkka on helvetin hyvä kannustin hyvään tulokseen!!Nyt olen siis 25 v., työkokemusta 10 vuoden ajalta koulun/opiskelun ohella (viimeiset 3 v. täyspainoisesti töissä).
"Millä sitten selität Imatran korkea työttömyysluvun? Miten korkeasti koulutettu ja työkokemusta omaava EI SAA TÖITÄ IMATRALTA! Siksikö kenties,että sellaiselle on maksettava kunnollista palkkaa."
Juurihan edellisessä viestissä sanoin, että tarpeeksi koulutusta (vaikka sitten ns. korkeasti koulutettu) ja työkokemusta omaava saa kyllä yleensä Imatralla töitä.
Nykyään tosin useimmissa yrityksissä pelkkä koulutus ja työkokemus ei enää riitä, vaan työnantajat etsivät myös ns. hyviä tyyppejä (vaikka työ olisi muutakin kuin asiakaspalvelua). Ehkäpä sinun kohdallasi työnsaanti on kiinni tuosta viimeksimainitusta ominaisuudesta...? Olen ainakin aistivinani jonkinasteista negatiivista asennetta... ;)
Palkkaa kyllä maksetaan koulutuksen ja työnkuvan mukaisesti, se ei ole ollut ongelma nykyisessä eikä missään aiemmista työpaikoistani.
Suurin osa nykyajan teineistä (15-18 v.) ei tosiaan töitä tee, sen olen huomannut. Kaikki pitäisi saada valmiina (vanhemmat hankkivat nykykakaroille jo työpaikatkin, jos ne sellaisen suostuvat vastaanottamaan). Eikä työksi todellakaan kelpaa mikään lehdenjako tai kaupan kassalla istuminen. (Ja ennen kuin siellä joku teini ehtii älähtää, niin toki on tunnollisia ja ahkeriakin nuoria vielä tässä maassa, alkavat vaan olla aika harvassa.)
Tuota lehdenjakoa en tietenkään tarkoittanut vakituiseksi työksi aikuisille, vaan juuri noille teineille. Oppisivat ettei kaikista tule suoraan johtajia ja päälliköitä vaan jokaisen, joka ei ole syntynyt kultalusikka suussa, on aloitettava sieltä ruohonjuuritasolta.
Kun on sen ruohonjuuritason hommansa hyvin hoitanut, niin ainakin meidän firmassa ko. henkilö kyllä muistetaan ja huomioidaan seuraavanakin vuonna työpaikkoja täytettäessä. Siitä voi sitten pikkuhiljaa kokemusta hankkimalla kivuta organisaatiossa ylöspäin, ajan mittaan sieltä usein se vakipaikkakin irtoaa jos työnsä hyvin hoitaa.
Koulutusta/ammattia vastaavan työpaikan saaminen ei muuten nykyään ole ollenkaan itsestäänselvää. Ja työnkuvat ovat nykyään todella moninaisia, on oltava valmis tekemään muutakin kuin mitä oma toiminimike kertoo. Itsekään en ole tällä hetkellä täysin koulutustani vastaavassa työssä, mutta tienaan luultavasti jopa paremmin kuin jos olisin täysin omalla alallani.
ps. En muuten ole todellakaan ainoa hyvän työpaikan Imatralta saanut ja aiemminkin hyvin työllistynyt "nuori" (edelleen 25 v.), meitä on _paljon_. - Oona77
Nyt olen siis 25 v., työkokemusta 10 vuoden ajalta koulun/opiskelun ohella (viimeiset 3 v. täyspainoisesti töissä).
"Millä sitten selität Imatran korkea työttömyysluvun? Miten korkeasti koulutettu ja työkokemusta omaava EI SAA TÖITÄ IMATRALTA! Siksikö kenties,että sellaiselle on maksettava kunnollista palkkaa."
Juurihan edellisessä viestissä sanoin, että tarpeeksi koulutusta (vaikka sitten ns. korkeasti koulutettu) ja työkokemusta omaava saa kyllä yleensä Imatralla töitä.
Nykyään tosin useimmissa yrityksissä pelkkä koulutus ja työkokemus ei enää riitä, vaan työnantajat etsivät myös ns. hyviä tyyppejä (vaikka työ olisi muutakin kuin asiakaspalvelua). Ehkäpä sinun kohdallasi työnsaanti on kiinni tuosta viimeksimainitusta ominaisuudesta...? Olen ainakin aistivinani jonkinasteista negatiivista asennetta... ;)
Palkkaa kyllä maksetaan koulutuksen ja työnkuvan mukaisesti, se ei ole ollut ongelma nykyisessä eikä missään aiemmista työpaikoistani.
Suurin osa nykyajan teineistä (15-18 v.) ei tosiaan töitä tee, sen olen huomannut. Kaikki pitäisi saada valmiina (vanhemmat hankkivat nykykakaroille jo työpaikatkin, jos ne sellaisen suostuvat vastaanottamaan). Eikä työksi todellakaan kelpaa mikään lehdenjako tai kaupan kassalla istuminen. (Ja ennen kuin siellä joku teini ehtii älähtää, niin toki on tunnollisia ja ahkeriakin nuoria vielä tässä maassa, alkavat vaan olla aika harvassa.)
Tuota lehdenjakoa en tietenkään tarkoittanut vakituiseksi työksi aikuisille, vaan juuri noille teineille. Oppisivat ettei kaikista tule suoraan johtajia ja päälliköitä vaan jokaisen, joka ei ole syntynyt kultalusikka suussa, on aloitettava sieltä ruohonjuuritasolta.
Kun on sen ruohonjuuritason hommansa hyvin hoitanut, niin ainakin meidän firmassa ko. henkilö kyllä muistetaan ja huomioidaan seuraavanakin vuonna työpaikkoja täytettäessä. Siitä voi sitten pikkuhiljaa kokemusta hankkimalla kivuta organisaatiossa ylöspäin, ajan mittaan sieltä usein se vakipaikkakin irtoaa jos työnsä hyvin hoitaa.
Koulutusta/ammattia vastaavan työpaikan saaminen ei muuten nykyään ole ollenkaan itsestäänselvää. Ja työnkuvat ovat nykyään todella moninaisia, on oltava valmis tekemään muutakin kuin mitä oma toiminimike kertoo. Itsekään en ole tällä hetkellä täysin koulutustani vastaavassa työssä, mutta tienaan luultavasti jopa paremmin kuin jos olisin täysin omalla alallani.
ps. En muuten ole todellakaan ainoa hyvän työpaikan Imatralta saanut ja aiemminkin hyvin työllistynyt "nuori" (edelleen 25 v.), meitä on _paljon_.Koulutettu nuori ei saa Imatralta töitä. kokemusta on. Siellä suhteet ratkaisee, se on nähty moneen kertaan eikä sitä yksikään työnantaja kiellä.
- Nameless
Nyt olen siis 25 v., työkokemusta 10 vuoden ajalta koulun/opiskelun ohella (viimeiset 3 v. täyspainoisesti töissä).
ps. En muuten ole todellakaan ainoa hyvän työpaikan Imatralta saanut ja aiemminkin hyvin työllistynyt "nuori" (edelleen 25 v.), meitä on _paljon_.Ensiksikin, mainitsinko jossain kohtaan potevani työttömyyttä? Ehei, työelämässä olen ollut jo 20 vuotta ja samalla työnantajalla viimeiset 16 vuotta.
Olen edennyt ns.ruohonjuuritasolta ylempiin tehtäviin ja edelleen alallani tapahtuu jatkuvasti muutoksia, joten kyllästymistä valitsemaani alaan ei vielä ole tullut.Jatkuvaa opiskelua työ ohella siis.
Edelleen väitän, ettei Imatra tarjoa nuorille töitä! Tunnen monta työhön halukasta ja niitä hakevia,mutta eioota on tarjolla!!?
Kyllä suhteet ainakin tuttavieni ja sukulaisten lapset ovat pelastaneet-suhteita=töitä...
Vaan itsekkäästi olen itsekkin suhdetoimintaa harrastanut,ei tässä maailmassa säälittelemällä pärjää.
Omia koululaisiani en ole patistanut töihin,suon heille sen vapaa-ajan joka koulun ulkopuolelle jää.Tärkeintä että hoitavat koulunsa hyvin!
Vaikka sinuun verraten, alkaa ikä painaa...olen juuri persoonani ja käytökseni vuoksi saanut tehtäviä, joihin meillä on palkattu ihan sitä varten olevat henkilöt.
Alunperin muutimmekin Imatralta juuri työttömyyden takia, eikä ole tarvinnut katua.Imatralla käymme kuitenkin n.1krt/kk joten paikkakunnan asiat eivät ole täysin pimenossa.
Vinkkaa imatralaisnuorille paikoista, joihin voisi hakeutua? Ehkä joidenkin paikkojen imago, on:- ei niin nuorisoystävällinen - - riittämiin
anatooli kirjoitti:
"kyllä Imatralla tekevälle töitä löytyy. Aktiivisuutta se kyllä vaatii, kotiovelta ei tulla hakemaan."
Kuolemattomat kansanviisaudet. Oikeistolaista propagandaa kuulee kyllästymiseen asti. Ihmiset saatiin työttömiksi kyykytettyä 90-luvulla ja nyt ladellaan näitä viisauksia.Totuus on se että töitä ei ole jos ei ole työpaikkoja eikä palkanmaksajia. Ihmiset on saatu kilpailemaan toistensa kanssa kaikissa asioissa. Sitten ihmetellään, että mikä niitä vaivaa, kun potkivat vain kiviä, ryyppäävät ja tappelevat, eivätkä mene töihin.Ihmiset on täysin lannistettu ja aktiivisuus on kadonnut, eikä kukaan enää luota mihinkään.Millai´sia aikuisia kasvaa tälläisessa ilmapiirissä kasvaneista lapsista.Ellei ihmisten elinolosuhteet parane, niin tulemme vielä näkemään seuraukset ja kokemaan ne nahoissamme jokainen.
- ex-imatralainen
minä asun helsingissä suht isossa asunnossa ja bruttopalkka on noin 1700 euroa. kyllä silläkin jo pärjäilee, jos ei liikoja vaadi. Eli kyllä se 2000 riittää ihan mainiosti.
- ex-imatralaine ja toivottav...
Kyllä 2000 e kk-palkalla pärjännee, jos asuu halvassa vuokra-asunnossa eikä ostele mitään suuren maailman tyyliin. Mutta siinä vaiheessa kun yhtäkkiä huomaakin että on tylsää ja haluaa ottaa ilon irti pääkaupunkiseudun runsaasta iltaelämästä, niin SIIHEN ei rahat riitä. Ja se on fakta! Taksien, sisäänpääsyjen ja juomien hinnat on pilvissä! Samoin kaikki ruokapaikat, ruokaraflat ja kaikki. Turha etsiä Nite Trainin kaltaista 1 euron juomapaikkaa mistään. Taksi ei enää maksakaan sitä "Karhunmäeltä Kulmille" about 10 euroan vaan paljon,paljon enenmmän. Ja kun tätä elämää täällä 3 vuotta katselleena, voinen kertoa että ihmiset on epäsosiaalisia, sisäänpäinkääntyneitä ja pitkät välimatkat ruuhkineen vie viimeisetkin ilot.
Niin että odotan innolla kun löydän (siis uskon vakaasti löytäväni) työpaikan Imatralta ja tämä tyttö pakkaa samantien kamppeensa ja palaa Kotiin Imatralle. Ainut mikä on näinkin kauan (3 v) minua täällä pidellyt, johtuu vain hyvästä työpaikasta. Mutta elämässä kun tulee olla muutakin kun työ...- Pk seutu
Olen itse jo 13vuotta viihtynyt pääkaupunkiseudulla,eikä ikävä ole takaisin Imatralle kaihertanut.
Meitä lähti aikoinaan Imatralta samoihin aikoihin ainaskin toistakymmentä, vain yhden tiedän palanneen takaisin Imatralle...
Elämässä on muutakin kuin työ...joo,mullakin on työn lisäksi perhe ja ystävät,kaikenlaista touhua riittää.
Enpä nyt sanoisi väen olevan sisäänpäinkääntyneitä ja epäsosiaalisia,eikös se ole itsestäkin kiinni miten ihmisten kanssa tulee toimeen? Itse oon tutustunut uusiin ihmisiin ihan helposti ja ystäviä oon saanut enemmänkuin mitä Imatralle jäi.
Tsemppiä ja iloista asennetta,tervetuloa pk-seudulle! - Kornelio
Muutakin kuin vain työ...Nii-in. Se onkin ihan miten päin asian katsoo. Minulla ei kyllä ole Imatralla muuta kuin työtä (lukuunottamatta 3 kertaa viikossa tapahtuvaa urheilua)- ja muu elämä meneekin sitten Imatran ulkopuolella. Siellä se elämä on! Kuka sitten tarvitsee niitä euron juopottelupaikkoja, minä menen kallimpaan ettei tarvitse katsoa räkänokkaisia pultsareita ja muita epäonnistujia. Minä olen katsellut imatralaisia kanssa yli 3 vuotta eivätkä he juuri ole sen sosiaalisempia saati iloisempia kuin ihmiset muuallakaan. Turha yleistää, mutta paras oli minusta se, kun naapurini tuttu tokaisi naapurilleni (minun ensin moikattua naapuriani): "kuka vittu toi on?" Niin, että se oli van yksi kokemus, mutta ei täällä ainakaan minua ole iloinen etelä-karjalaisuus juuri hellitellyt, jossei nyt niin potkinutkaan. Hitaat hämäläiset ovat kuitenkin olleet minun kokemusteni mukaan silti vähintään yhtä iloisia ja ystävällisiä kuin nämä etelä-karjalaiset! Ps. En ole mikään "vittu" (tää viimeinen oli vitsi, älkää nyt suuttuko...jooko?).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492