onko tämä oikein?

olenko tyhmä?

Onko tämä siis oikein: Mies saa työttömyyskorvausta johon lapsista lisiä jotain 300 e kuussa. Minä omistan asunnon ja yhtiövastike, sähkölasku ja vesilaskut tulevat minulle. Mies osallistuu perheen elättämiseen 100-200 e kuussa (tämä kattaa myös hänen menonsa/ruokansa jota ostan jääkaappiin). Miehen mielestä hänen ei tarvitse osallistua enempää, koska minä omistan asunnon ja joutuisin maksamaan kaiken ilman häntäkin. Lisäksi hän on sitä mieltä, että minun oma syyni, että en saa sossulta tukia, kun olen hankkinut osakkeita. Hän sanoo, että kaikki hänen kaverinsa saavat sossulta ilmaiseksi asunnon ja elämisen, koska ovat opiskelijoita. Näin ollen hän kokee, että hän on oikeutettu myös elämään ilmaiseksi (minä maksan sossun sijaan), koska ilman minua hän saisi kaiken sossulta. Viime vuonna miehellä oli varaa matkustella (minulla ei ollut...ja minä vielä jouduin maksamaan hänen kotiintulolentonsa kun hän oli tuhlannut rahansa).

11

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ………...

      Minusta väärin tässä on se, että perheessä on aikuinen, jonka ei mielestään tarvitse osallistua yhteisiin kuluihin kykyjensä mukaan. Itse maksan mielelläni meidän asumisen yms. kulut ja kauppamenoista - mieheni on työttömänä ja vähissä rahoissa, mutta haluaa kuitenkin osallistua rahallisesti yhteisen talouden hoitoon. Ei sillä ole niin väliä, millä summalla hän osallistuu, tärkeintä mulle on ylipäänsä se, että yrittää.

      Ehkä sun miehesi pitäisi kokeilla, miten helppoa on ilmainen elämä sossun rahoilla. En usko, että on kovinkaan ruusuista.

    • iuhygtfhjulk

      No tiedät itsekin, että tuo on kohtuuton tilanne. Meillä tilanne on se myöskin, että mies työtön ja minun tulot estää hänen sossurahansa, joten tottahan toki minä joudun maksamaan enemmän. Minä maksan siis kaikki laskut ja vuokran, hän ostaa kaiken ruuan. Minulla jäi rahaa koko ajan säästöön vaikka myyjän palkalla kituutankin, ja nyt kun saimme lapsen ja minä olen äitiysrahalla, saamme pidettyä saman elintason kuin ennenkin, kiitos säästöjen. Eli siis kaikki ylimääräinen menee yhteiseen rahaan kuitenkin, vaikka ns minun ovatkin. Toki mieskin "saa" ostaa omilla rahoillaan välillä jotain luksusta ja silloin minä maksan vähän enemmän, edelleen, minun takia hän saa vähemmän rahaa. Silloin kun mies oli töissä tai työharjottelussa, hän maksoi luonnollisesti enemmän, mutta ylijäänyt raha säästettiin taas minun tuloista jne.

      Hän sanoo, että on oikeutettu ja näköjään onkin, kun sinä kiltisti maksat kaiken. Kyllä minusta kuuluisi yhtiövastikkeeseenkin osallistua, mutta vähintään puolet vesimaksusta ja sähköstä pitää maksaa ja 100% omat ruuat. Mies myös voi muuttaa siihen ilmaiseen luukkuunsa, saada vastikkeettomat rahansa ja elää niillä sinun asunnossasi ja pitää luukkuaan tyhjänä ja maksaa omat ruokansa.

      Kyllä se köyhän suhde on yhteinen konkurssi, eikä tuollainen kieroutunut äiti-teini-suhde, jossa sinä äitinä kituutat vähällä että lellipentu voi bailata.. Jos ei ole maksukykyä niin tyhjästä on paha nyhjästä, mutta yoihan on silkkaa kus.ipäisyyttä

      • olenko tyhmä?

        Yritin puhua hänelle siitä, että tämä ei ole kohtuullista, kun aiemmin lupasi, että osallistuu elinkuluihin kunhan on saanut matkansa tehtyä. Hän sitten teki matkansa ja käytti matkaan isyyslomansa. Työttömänä kun ei saa olla pitkiä aikoja poissa. Mutta lupaus on unohtunut. Nyt hän säästää autoon. Olen kysynyt, että kuinka moni työtön kykenee säästämään omaan autoon. Minä siis maksan ja hän kerää omaisuutta. Hänellä olisi kyllä mahdollisuus käyttää autoa, mutta koska hän mieluusti ajaa autoa vaan ei maksa lainkaan bensoista...Jos yritän puhua, niin sieltä piisaa erouhkaus heti...mutta taas se ero estyi, kun sosiaalitoimisto oli jo sulkenut ovensa. Hän kun meinasi kävellä sossun luukulle, saada asunnon avaimet ja sitten noutaa tavaransa (kaikki saman päivänä!). Mikä avioliitto tämä oikeasti on? Läheisyyskin on loppunut. Elämme kuin kämppikset sillä erotuksella, että yleensä kämppikset puolittavat asuinkulut.


      • mek
        olenko tyhmä? kirjoitti:

        Yritin puhua hänelle siitä, että tämä ei ole kohtuullista, kun aiemmin lupasi, että osallistuu elinkuluihin kunhan on saanut matkansa tehtyä. Hän sitten teki matkansa ja käytti matkaan isyyslomansa. Työttömänä kun ei saa olla pitkiä aikoja poissa. Mutta lupaus on unohtunut. Nyt hän säästää autoon. Olen kysynyt, että kuinka moni työtön kykenee säästämään omaan autoon. Minä siis maksan ja hän kerää omaisuutta. Hänellä olisi kyllä mahdollisuus käyttää autoa, mutta koska hän mieluusti ajaa autoa vaan ei maksa lainkaan bensoista...Jos yritän puhua, niin sieltä piisaa erouhkaus heti...mutta taas se ero estyi, kun sosiaalitoimisto oli jo sulkenut ovensa. Hän kun meinasi kävellä sossun luukulle, saada asunnon avaimet ja sitten noutaa tavaransa (kaikki saman päivänä!). Mikä avioliitto tämä oikeasti on? Läheisyyskin on loppunut. Elämme kuin kämppikset sillä erotuksella, että yleensä kämppikset puolittavat asuinkulut.

        Se loppuu siihen kun lopetat toisen elättämisen ja anna mennä vain sossun luukulle jos ei mies saa aikaiseksi töitä haettua että pääsisi tienaamaan.


      • Ei auta itku...
        olenko tyhmä? kirjoitti:

        Yritin puhua hänelle siitä, että tämä ei ole kohtuullista, kun aiemmin lupasi, että osallistuu elinkuluihin kunhan on saanut matkansa tehtyä. Hän sitten teki matkansa ja käytti matkaan isyyslomansa. Työttömänä kun ei saa olla pitkiä aikoja poissa. Mutta lupaus on unohtunut. Nyt hän säästää autoon. Olen kysynyt, että kuinka moni työtön kykenee säästämään omaan autoon. Minä siis maksan ja hän kerää omaisuutta. Hänellä olisi kyllä mahdollisuus käyttää autoa, mutta koska hän mieluusti ajaa autoa vaan ei maksa lainkaan bensoista...Jos yritän puhua, niin sieltä piisaa erouhkaus heti...mutta taas se ero estyi, kun sosiaalitoimisto oli jo sulkenut ovensa. Hän kun meinasi kävellä sossun luukulle, saada asunnon avaimet ja sitten noutaa tavaransa (kaikki saman päivänä!). Mikä avioliitto tämä oikeasti on? Läheisyyskin on loppunut. Elämme kuin kämppikset sillä erotuksella, että yleensä kämppikset puolittavat asuinkulut.

        En usko, että oikeasti olet noin tyhmä. Onko siis kyseessä perhe, ja teillä on lapsia? Vai elättekö pariskuntana?

        Elämässä ei ole mikään saavutus se, että pääsee sossun piiriin, itse asiassa juuri päin vastoin. Toki näitä vapaamatkustajia löytyy aina, niitä jotka eivät halua tehdä mitään ja olettavat muiden olevan velvollisia kustantamaan heidän elantonsa.

        SInä haluat elää tällaisen vapaamatkustajan kanssa. Huh. TUollainen elämänasenne nimittäin kertoo paljon; sinä olet miestäsi varten ja erityisesti mahdollistat hänelle helpon elämän; siis siinä mielessä ettei hän tee työtä tai osallistu elinkustannuksiinsa, muutoin hänen elämänsä mahtaa olla surkeaa; ei työtä eikä arvostusta.

        Itse olet miehesi valinnut.


    • loispummi

      Ihmettelen suuresti aloittajan tilannetta. Mies loisii työkkärirahoilla ja on varaa matkustella. Ja emäntä maksaa vielä paluulennon, kun rahat on hurviteltu ties mihin. Onko tämä mies yhteisten lasten isä? Ei ilmeisesti osallistu lasten elatukseen mitenkään. Itse heittäisin moisen loispummin pellolle.

      • olenko tyhmä?

        Niin ja eihän se matka ollut "viime vuonna" kuten kirjoitin vaan ihan vastikään...tarkoitin että hän käytti viime vuoden säästönsä matkaan...


    • cho-

      Ikävä kyllä vähän taidat olla..mutta ei hätää, aina voi oppia uutta ja viisastua! Ei tasapainoisessa parisuhteessa kuulu toisen elättää pienituloisempaa joka vain matkustelee/huvittelee/ostelee vain itselleen uusia kivoja juttuja. Pienempituloisen on myös osallistuttava kohtuullisesti asumis ja elämiskustannuksiin.
      Jos et erota halua, niin nakkaa sitten ihmeessä se ukko pihalle asumaan niillä sossurahoilla ja tapailette muuten vaikka normaalisti. Jos mies joskus haluaa vielä osallistua perheen yhteiseen arkeen myös rahallisesti, voi yhteenmuuttoa miettiä uudestaan (mutta harkitse silloinkin todella tarkkaan!)..

    • Breadwinner

      Olen meidän perheen ainoa tulonsaaja. Tämä toimii meillä eikä harmita yhtään.

    • ihan oikeesti!

      Anteeksi, ei ole tarkoitus, mutta minua alkoi naurattaa. Se, miten ihmeessä olet päästänyt tilanteen tuohon pisteeseen? Miten tuo voi olla mahdollista?

      Hänestähän ei ole sinulle mitään muuta kuin haittaa ja riesaa. Tarjoudu etsimään hänelle uutta asuntoa ja tulosta valmiiksi kaikki fattan lomakkeet.
      Josko se siitä älyäisi lähteä niillä fattan rahoilla "reteesti elelemään" ?
      Ja mitä ihmettä sinä siitä välität, että hän uhkaa erolla? Olisit tyytyväinen vaan! Seuraavalla kerralla sanotkin, että "voi mikä helpotus!"

    • hurja eki

      Mies selkä seinä vasten ja vaadit häneltä rahaa myös arkenne pyörittämiseen.Mieshän voi nyt hoitaa lapset niin ei tavui hoitomaksuja maksaa(jos ovat alle kouluikäisiä) Jos ukko hangoittelee-anna mennä sossupummiksi-et menetä mitään. Mies on selkärangaton siemenlinko.Sinä olet ollut liian hempeämielinen höperö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe