Paras koirarotu metsästykseen?

mehtäänmeni

Paras koira eri metsästyslajeihin waim. Karhunmetaäatys, jänismetsälle, lintumetsään, ketun luolaan tai hirvelle? Onlo sulla sellainen ja meinaatko hankkia?

28

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kjg ghljtkf

      Lintukoira
      Puoliksi lintu ja puoliksi koira

      • lentääkö niil edes m

        Metsästäjältä suihin ottava koira!
        Peniksiäänhän ne siellä metsällä ollessaan imettävät toisilla metsämiehillä niin jos ois sellanen koira ..


      • ex-pappa

        Pystykorva


    • Mehtäärosvoja

      Polliisikoera. Puoliksi koera ja puoliksi........

    • huoh,

      karkeakarvainen keskikaljannoutaja...paras rotu kaikkeen:D

      • Pöljä Pekka

        Muuan Kuhmolainen pöljä kehui Peura Baarissa tietävänsä Lieksassa myytävän hyviä lintukoiria. Meni sitten ja osti sellaisen kovaan hintaan.
        Seuraavana päivänä joutui ottamaan monta olutta ketutukseen, kun oli selvinnyt ettei se koira osakkaan lentää.


      • etsii etsii
        Pöljä Pekka kirjoitti:

        Muuan Kuhmolainen pöljä kehui Peura Baarissa tietävänsä Lieksassa myytävän hyviä lintukoiria. Meni sitten ja osti sellaisen kovaan hintaan.
        Seuraavana päivänä joutui ottamaan monta olutta ketutukseen, kun oli selvinnyt ettei se koira osakkaan lentää.

        Yksi paekallinen haki Valtimolta harmaan hirvikoeran, van saikin hirveen harmikoeran. Räksytti koko ajan ja kusi kaikkien kintuille. Onneksi pääsi nyt erilleen siitä.

        Mitä muuten saadaan, kun risteytetään blondi ja tuommonen koira? - No hemmetin tyhmä piski, mutta kovaa pakkasta kestävä hutsu.


    • Einari Keski-Pörhölä

      Minulla oli taannoin erinomainen supilakki tuossa eteisen hyllyllä. Siinä se makoili ihan kaikessa rauhassa vuosikausia, kunnes havahti jäneksen tuolla pihakausteella. Sehän lakin pirulainen hyppäsi siitä suoraan jäneksen ajoon, eikä ole vieläkään tullut takaisin.

      Niin, että onko kukaan nähnyt supihattua liikuskelemassa...?

      • sellastaseon

        Jos ei ollu tunnistemerkitty tatuoinnilla tahi mikrosirulla niin saat jättää mahdolliaesti hyväastit jälleennäkemiselle.


    • Rypinski

      Turunmurre,se on paras ei ole epäilystäkään.

    • sill'viisii

      Tampereen tai Turun Murre.

    • nuuskijamuikkunen

      Karhun nuuskija.

    • LAIKA

      WWW.Idänlaikat.com

      • s salamella

        tuommosista laikojen omistajista tehdään rukkaset


    • TÄYSROTU IDÄNIHME

      LAIKA

      Suden ja puuttinin sekoitus

    • seropiz

      Jäniskoira/pystykorva. Siinäpä monipuolinen koira.

    • Sexiseppo

      Hommaa laeka nii ei oo tungosta metässä ku muut pyyntimiehet häepyy koerien kera turvallisimmille jahtimaelle

    • koiria2

      Suomen ajokoira jänikselle, suomen pystykorva linnuille tai hirvelle.

      • KOVA MENIJÄ

        Susi ei tavota Laika koiraa ja nuori susi joutuu sen ruuaksi. Laika on ravintoketjun huipulla.


    • perinteet kunniaan

      Ilman muuta piski, joka perinteinen Kainuun metsästyskoira.

    • Kääpiövillakoira

      Minä metsästän kääpiövillakoiran kanssa.
      Puolenkymmentä lintua olen ampunut sen haukkuun ja olen ihan tyytyväinen saalismäärään, koska en kulje metsässä pelkästään tappomielessä.

    • hurttamikähurtta

      Kyllähän ae pitää olla rotukoira.

    • moelane

      Laika on hyvä oravanmetsästyksessä. Tosin harva niitä enään metsästää.

      • Näin on

        Jämtlanninpystykorvasta saa helposti jäniskoiran . Ohjaa pentuna tain jäniksen jäljille niin ei aja hirviä toiseen pitäjään.


    • hauhau championi

      Yksi kaveri opetti emäntänsä ajamaan jänistä. Emäntä ei aina onnistunut pysymään jäniksen perässä varsinkaan kallioisessa maastossa. Niinpä sitten varmuuden vuoksi ryhtyi haukkumaan ukkoaan.

    • koiran paras ystävä

      Tojotan tahi Voordin eri mallit on aika näpäköitä lintujen haukkujia ja hirvien seisauttajia. On niitä toki muitakin; reilunkokoiset Ransportterit, Skutot ja muut röhvelit on aika suosittuja.
      Kaksivetonen alaku- ja nelivetonen loppukauvelle. Sähkölasissa mallsissa ei etes lapa kippeyvy kampea kammetessa
      Eräs originelli erämies on haalinu vuosien kuluessa metästyskaverikseen monia Saappeja, vieläkö lie sillä niitä vai joko lie alakanut "vahti" vaihtua nuorempijalkasiin. Kovin paljo ulkoilutti aikoinaan metsästyskaudella noita, jotta lienevät hyvävoimaisina ja miellyttämisenhaluisina yhäkin.

    • evita29

      Venäkänajokoiria kutsuvat venakoiksi, Miksiköhän?

    • huahua19

      Chihuahua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe