MS lopettaa Nokia Sync-palvelun 5.12.2014

Nokia Sync loppuu

"Microsoft ilmoitti Nokia Sync -palveluun rekisteröityneille, että palvelu lopetetaan 5. joulukuuta ja sen tiedot tuhotaan yksityisyyden takaamiseksi."

"Palvelun lopettaminen koskee Nokia Series 40, N9 (Meego) ja Symbian -puhelinten käyttäjiä."

"Nokian vanhoihin käyttöjärjestelmiin perustuvien puhelinten käyttäjiä on maailmalla vielä miljoonia. Microsoft tarjoaa heille mahdollisuutta ladata tiedot omalle tietokoneelle tai siirtää ne suoraan käyttäjän omalle tilille Microsoft OneDrive -palveluun."

- http://www.digitoday.fi/mobiili/2014/10/02/kaytatko-viela-nokia-syncia-microsoft-tuhoaa-tietosi/201413631/66

Hhhmm...Mitenköhän nuo Sync-tiedot saa PC:lle, sillä eihän se liene aiemminkaan ole ollut mahdollista?

MS:n pilveä en aio käyttää.

7

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä että loppuu. Ei ole kannatavaa pitää sellaista palvelua yllä joka on tarkoitettu vanhoihin käyttiksiin.

      Sen tiedot löytyy jo koneelta varmuuskopioina. Jos ei löydy niin ne eivät ole tällöin tärkeitä.

      • Nokia Sync loppuu

        >> Hyvä että loppuu. Ei ole kannatavaa pitää sellaista palvelua yllä joka on tarkoitettu vanhoihin käyttiksiin.

        Tuolla alustalla on edelleen miljoonia käyttäjiä, itse mukaanlukien. Rauta on edelleenkuin juuri pakasta vedetty ja kaikki toimii toistaiseksi toimitteetta. Nettiä ko. laitteella en tosin edes käytä, mitä nyt toisinaan navin käytössä nopeampaan yhteyteen.

        Osaltaan vastaavista syistä Nokia HEREkin keventää kehitystään WP alustalla ja keskittää enempi voimavaroja suuremman volyymin alustoihin kuten iOS ja Android.


      • tsffswwriukka

        Todella idioottimainen kommentti :D, symbianluureja on käytössä vaikka kuinka paljon, eihän nuo ole edes ikäloppuja.

        Ja mitähän kannattavuus sun pientä aivokapasiteettias vaivaa, et sä ole Microsoftin omistajia edes.

        "Hyvä että loppuu". Hyvä että loppui sun luotsiaikas, paskin luotsi mitä maa on päällään kantanut, ikinä.


    • Kyllä ne tiedot varmaankin saa PC:lle, minua ainaskin onnisti. Sain tänä aamuna Microsoftilta asiaa koskevan sähköpostin, ja asia alkoi kiinnostaa minua, koska minulla ei ollut muistikuvaa siitä, mikä ihme se Nokia Sync on.

      Etenin sähköpostissa annettujen linkkien kautta Nokian kyseiseen palveluun. Onneksi hyvä salasanahallintajärjestelmäni muistaa minua paremmin kirjautumistunnukset ja pääsin sen avulla sisään palveluun. Valitsin 'Export', jolloin .zip tiedosto latautui tietokoneelleni. Linuxin arkistointijärjestelmä avasi zipatun tiedoston, siellä oli .csv tekstitiedosto, jossa oli osoitekirjani kovin sekavasti esitettynä, mutta kyllä siitä selvän sai.

      Olen vilpittömästi iloinen, että yhteinen taipaleeni Microsoftin kanssa tulee nyt lopullisesti (?) tiensä päähä. Osoitekirjani on toki vuotanut USA:n tiedustelupalvelulle, mutta so what. Sopii soitella.

    • Nokia Sync loppuu

      Onko nyt niin, että Nokia Suite lakkaa olemasta? Toistaiseksi MS:ltä ei ole tullut viestiä, enkä tietääkseni / mustaakseni edes sille ole antanut yhtäkään e-mailiani (?).

      Ps. Varaosoite Outlook "jotakin" (?) sekin meni jumiin kun en ajoissa vastannut johonkin tietojen-kalastelu-varmistuskyselyyn jossa vaadittiin antamaan toinen mailiosoite sitä varten. Olisi pitänyt luoda jälleen yksi lisä-varaosoiten vain tuota varten, sillä MS:llä ei ole mitään tekoa pääosoitteideni kanssa.

    • Nokia Sync loppuu

      "Viimeinen varoitus: Nokia Sync -tietosi häviävät pian" - 30.11.2014 22:01

      "Microsoft lähetti Nokia Syncin käyttäjille "viimeisen ilmoituksen" tietojen lähenevästä tuhoutumisesta."

      "Nokia Sync on ollut tapa pitää puhelimen ja pilvipalvelun tiedot synkronoituna. Palvelun lopettaminen koskee Nokia Series 40 -, N9 - (Meego) ja Symbian -puhelinten käyttäjiä."

      "Viestissä Microsoft antaa käyttäjille kaksi vaihtoehtoa tietojen pelastamiseksi ennen määräaikaa 5. joulukuuta. Tiedot voi ladata itselleen laitettavaksi muihin palveluihin tai sitten tiedot voi siirtää suoraan Microsoftin pilvipalveluihin."

      - http://www.digitoday.fi/data/2014/11/30/viimeinen-varoitus-nokia-sync--tietosi-haviavat-pian/201416563/66

      "Tiedot voi ladata itselleen laitettavaksi muihin palveluihin tai sitten tiedot voi siirtää suoraan Microsoftin pilvipalveluihin."

      Mitä tuo käytännössä tarkoittaa, miten ladata itselleen, eli koneelleen?

      Miten puhelimen (C7) tiedot saa jatkossa PC:lle turvakopioksi?

      Koneellani on päivittämätön Nokia Suite päivämäärällä 10/05/2013.

      Pilvipalveluita, MS:kaan ei ole käytössä, eikä ole tulossa.

    • l520

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe