Miten saa sen "ahdistusmöykyn" pois vatsasta?

samoja kokemuksia??

En kestä enää enempää, lääkkeet auttaa vain osan päivästä, ja ahdistus jatkuvaa. Kun kerran fyysisiäkin sairauksia saadaan parannettua, niin miksi ei ahdistusta? Ahdistus nakertaa kuin rotta vatsaani pala palalta, eikä vuosienkaan jälkeen jätä minua rauhaan. Kuolen siihen vielä joku päivä. Auttakaa!!

31

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne lääkkeet

      juuri ylläpitävät sitä ahdistusta. Kun kerroit, että lääkkeet auttavat vain osan päivää on merkki siitä, että olet niistä riippuvainen ja kärsit vieroitusoireista kun lääkkeen teho alkaa heiketä.

    • samoja kokemuksia?

      onko näin? Perustuuko omiin kokemuksiisi, vai mielikuviin? Kyllä mustakin tuntuu, että kun bentsojen vaikutus lakkaa, niin on entistäkin ahdistuneempi (??) Mitä mieltä?

    • artsi7

      Ei bentsoilla ahdistusta hoideta. Mielialalääkkeet ovat voimakasta ahdistusta varten. Bentsot vain tilapäiseen käyttöön.

    • samoja kokemuksia?

      MIelialalääkkeet, siiis masennuslääkkeet vai?? Mikä/mitkä lääkkeet on tehokkaita? Siis ahdistukseen.
      Bentsot on tehokkaita, mutta lyhytvaikutteisia :(

      • 2+7

        Mielialalääkkeet = SSRI / SNRI -lääkkeet


      • artsi7

        Jos on kova ahdistus, eivätkö luonnon konstit auta. Silloin kannattaa harkita masennuslääkettä. Mulla Venlafax auttoi pahimman yli. Käytin noin 7 kuukautta. Kesän aikana lopetin kokonaan pois. Oli helppo lopettaa. Liikunta, ruokavalio, sos.kanssakäyminen ja muut mukavat harrastukset tarvii olla hoidossa mukana. Jooga auttaa rauhoittumaan ja rentoutumaan.


      • korjausta
        2+7 kirjoitti:

        Mielialalääkkeet = SSRI / SNRI -lääkkeet

        Ei. Mielialalääkkeitä = SSRI/SNRI/SARI..., neuroleptit, bentsodiatsepiinit ja niin edelleen.


      • samoja kokemuksia ap
        artsi7 kirjoitti:

        Jos on kova ahdistus, eivätkö luonnon konstit auta. Silloin kannattaa harkita masennuslääkettä. Mulla Venlafax auttoi pahimman yli. Käytin noin 7 kuukautta. Kesän aikana lopetin kokonaan pois. Oli helppo lopettaa. Liikunta, ruokavalio, sos.kanssakäyminen ja muut mukavat harrastukset tarvii olla hoidossa mukana. Jooga auttaa rauhoittumaan ja rentoutumaan.

        Harmi ettei mulla ole noita sos. kanssakäymistä eikä oikein muutakaan elämää :(
        Mulle määrättiin hiljattain Voxra 300 mg, ei mitään vaikutusta ahdistukseen eikä masennukseen... osaako joku sanoa tosta lääkkeestä jotain?

        sori vaan, mutta mua rasittaa noi moralistit tässä ketjussa. "Itse voit vaikuttaa kuinka kivaa elämä on". KIVAA?? Ei j--lauta!!! Ja " ei se ikuisesti kestä".
        Mistäs tiedät???? Olen n. 40 vee ja ollut vaikeasti ja jatkuvasti ahdistunut n. viimeiset 25 vuotta! Kannattaisikohan vähän miettiä mitä kommentoi?
        Jos ahdistuksen "poistaminen" olisi itsestäni kiinni, niin enköhän olisi "muuttanut elämäni kivemmaksi" jo ajat sitten?
        Vaikuttaa siltä, ettet kovin ahdistunut ole koskaan ollutkaan.
        Minua ei ruokavalio ja liikunta ole koskaan auttanut millään lailla, ei koskaan.


    • ex yliahdistunut

      hmmm oliskohan aika tarttua hrkä sarvista ja hoitaa asiat kuntoon. ei se ikuisesti ketä ja itse voi vaikuttaa kuinka kivaa tää elämä on. lepää riittävästi. älä usko lääkäreitä. sä olet ok. paitsi jos välttämättä tahdot uskoa että suss aon jotain vikaa go ahead. mutta sitten oletkin aina ahdistunut. think about that.

    • abhaethb

      Kannattaa mittauttaa verensokeri !

    • samoja kokemuksia?

      "ne lääkkeet juuri ylläpitävät sitä ahdistusta. Kun kerroit, että lääkkeet auttavat vain osan päivää on merkki siitä, että olet niistä riippuvainen ja kärsit vieroitusoireista kun lääkkeen teho alkaa heiketä."
      Voisko joku vielä kommentoida tota?

    • artsi7

      Bentsojen vaikutus saattaa katketa kesken vuorokauden, mutta masennuslääkkeiden teho ei. Esim. Venlafax päiväannos on 75 - 300 mg. 2/3 auttaa masennuslääkkeet.

      Masennuslääkkeet normaalisti leikkaa sekä huonoja että hyviä fiiliksiä. Jos ahdistus paha, niin kyllä niitä kannattaa käyttää - ainakin pahimman yli.

    • miettikää ny ite

      "hmmm oliskohan aika tarttua hrkä sarvista ja hoitaa asiat kuntoon. ei se ikuisesti kestä ja itse voi vaikuttaa kuinka kivaa tää elämä on. lepää riittävästi."

      OHO onpas tietämätöntä ja ymmärtämätöntä tekstiä!!!!!!!!! Koittakaa hyvät ihmiset ymmärtää, että AHDISTUSKIN on sairaus, siinä missä masennus tai syöpä.
      Krooninen jatkuva ahdistus voi johtua jostain menneisyyden kokemuksesta, eikä sitä noin vain voi "poistaa" ryhdistäytymällä tai liikunnalla tms.
      Tuo oli niin typerä "neuvo" että tekee vihaiseksi.

      • ex-yliahdistunut

        luitko nickkin? itse ymmärsin mistä ahdistukseni johtui! yhdentekevää mtä muut kitisee. en välitä enempää. ahdistuskin tuleej ostain siin kuin masennus tai syöpä. jos syyn löytä ongelma poissa. ymmärrätkö?. tämän kirjoittaa yliahdistustunut myös. tiedän erittäin hyvin mitä on ahdistus mutta tiedn miten sen saa pois. vai onko kivempaa olla uhri ikuisesti? luitko koko tekstin. toi että luulee tulevansa hulluksi tai menneisyyden pahat traumat vain pahentaa jos sulle annetaan ulkoapäin viestiäettä olisit hullu ja tarviit lääkkeitä. ottaa lepoa riittävästi ja koittaa kestääsen pahimman auttaak ummasti. ilman lääkkeitäkin voi selvitä. okei jos on liian infernaalinen olotila lääkkeet auttaa pahimman yli. Mutta se ei ole OIKEA RATKAISU asialle.


      • äläpä yleistä
        ex-yliahdistunut kirjoitti:

        luitko nickkin? itse ymmärsin mistä ahdistukseni johtui! yhdentekevää mtä muut kitisee. en välitä enempää. ahdistuskin tuleej ostain siin kuin masennus tai syöpä. jos syyn löytä ongelma poissa. ymmärrätkö?. tämän kirjoittaa yliahdistustunut myös. tiedän erittäin hyvin mitä on ahdistus mutta tiedn miten sen saa pois. vai onko kivempaa olla uhri ikuisesti? luitko koko tekstin. toi että luulee tulevansa hulluksi tai menneisyyden pahat traumat vain pahentaa jos sulle annetaan ulkoapäin viestiäettä olisit hullu ja tarviit lääkkeitä. ottaa lepoa riittävästi ja koittaa kestääsen pahimman auttaak ummasti. ilman lääkkeitäkin voi selvitä. okei jos on liian infernaalinen olotila lääkkeet auttaa pahimman yli. Mutta se ei ole OIKEA RATKAISU asialle.

        Et sinä voi yleistää omaa ratkaisuasi kaikille sopivaksi. Me olemme erilaisia psyykeltämme, kokemusmaailmaltamme, aivokemialtamme. Hyvä, että voit paremmin, mutta et voi tulla tänne kertomaan ainoasta "OIKEASTA RATKAISUSTA".


      • ex-yliahdistunut
        äläpä yleistä kirjoitti:

        Et sinä voi yleistää omaa ratkaisuasi kaikille sopivaksi. Me olemme erilaisia psyykeltämme, kokemusmaailmaltamme, aivokemialtamme. Hyvä, että voit paremmin, mutta et voi tulla tänne kertomaan ainoasta "OIKEASTA RATKAISUSTA".

        okei yritän ymmärtää. en vain jaksa aina lukea näitä uhripuheita jotka ei vastaa sitä ihannetta että hoidetaan asiat itse jos se on mahdollista. oma apu paras apu. vaan olet oikeassa ehkä olen liian jyrkkä ja fanaattinen tuon asian suhteen. minun keino ei ole kaikkien keino.


      • HARHARHARHAR

        @miettikää ny ite

        Voi jumaleissön sälli. Huomaa kyllä ettet ole yhtään kärryillä siitä, mistä tässä ahdistuksessa on kyse. KVG ja mielellään vaikka eilen. Tule sitten kommentoimaan kun tiedät asiasta jotain.


    • artsi7

      Jos on kova pidempiaikainen ahdistus, niin masennuslääkettä kannattaa vakavasti harkita. En usko et terapia ja muut luonnonkeinot pelkästään riittää.

    • Tuskakuja 1 A 666

      Kun ahdistus tulee osaksi elämää, niin silloin on tietenkin syytä samantien aloittaa projekti ahdistuksen poistamiseksi, jottei se kroonistu ja invalidisoi paitsi omaa elämää myös lähimpien elämää. Lääkkeet on hyvä, mutta tilapäinen apu saada projektia etenemään. Ymmärrätte varmaan, että ei ole mitään järkeä antaa ahdistuksen aiheuttajien olla ja yrittää peitellä sitä lääkkeillä ja uskotella itselleen, että lääkkeet on yhtäkuin parannus!!! Lääketeollisuus kiittää kun sairaudet pysyy ja lääkkeiden kysyntä pysyy ja kasvaa.

      Ahdistukselles on tietenkin syy... Mikä on oma/omat syysi? Se ei tietenkään selviä, jos ainoa "ratkaisusi" on lääkkeet. Jos käytät järkeäsi, niin tietenkin pysähdyt kelaamaan omaa elämääsi. Ota aikaa siihen ja rauhallinen tilaisuus, jossa olet yksin vaikka rentoutusmusiikin kanssa. Sitten vain aivot sauhuamaan. Näe elämäsi... kaikki ikävät asiat, keskeneräiset asiat, ongelmat, epäonnistumiset, luonteesi, riidat, raha-asiasi, eli koko phuckin elämäsi... palastele asiat, kategorisoi ne mielessäsi... tee vaikka muistiinpanoja välillä. Vähitellen alkaa kirkastumaan. Miksi näin?

      Koska meillä ahdistuneilla ongelmana on se, että usein saatetaan tuntea elämämme harmaana ahdistavana möykkynä, mistä on vaikea ottaa mistään kiinni ja saada jotain juonta elämänlaadun parantamiseksi. Meitä ahdistaa kierre. Jopa kaoottisuus. Loputon ikävän fiiliksen haiseva suo. Se syö sielua. Huonontaa itsetuntoa. Se saattaa viedä syvään masennukseen. Itsemurhaankin. Alkoholismiin. Ja vaikka mihin. Ja tietenkin fyysinen oireilu on kiinteä osa tätä hevlettiä. On särkyä kipua vihlontaa huimausta juilimista vetää sieltä täältä hampaita kutisee kumma tunne silmässä persiistä kiskoo eturauhasta vihmoo tissiin koskee henki haisee silmissä välähtelee näkee kieroon kuumetta on oksettaa pala kurkussa vatsaa vääntää nielussa nykii heikottaa sydän muljuaa... ja sokerina pohjalla mahdollisesti pahentunut sairauksien ja kuoleman pelot.

      Onko bentso tai joku vastaava ratkaisu siihen, että oman ahdistuksesi syy saattaa olla vyyhti mustasukkaisuutta, rahahuolia, lapsien tulevaisuus, aviopuolison mahdollinen uskottomuus, epävarma työpaikka, joku tehty nolo moka, huonosti hoidetut asiat, laiskuus jne jne jne? Yksikään v_tun kemikaali ei noita asioita korjaa. Ne auttaa OSITTAIN niiden aiheuttamien henkisten kuormien keventämiseen. Nyt tietenkin tajuat, mitä ajan takaa, vai mitä?

      Tässä sulle projektin runko, jota voi muokata ja kehittää itsellesi sopivaksi

      1. Herätys ja toimintaa. Ei enää paikallaan polkemista! Tämä on ehdoton nro 1!
      2. Aivot toimimaan... mietintää ja pohdiskelua, miksi olen tässä jamassa.
      3. Ahdistuksen aiheuttajien selviäminen
      4. Ahdistuksen aiheuttajien poistaminen mahdollisuuksien mukaan
      5. Asennemuutokset... hyväksyntä, muiden asioiden kehittäminen jne.
      6. Ravinto!!! Monen ahdistuksen kohdalla puutokset on pahentava tekijä
      7. Rentouttava liikunta, harrastus, unenlaatu! jne
      8. Elämäntapamuutos
      9. Kiitä itseäsi ja mahd. saamaasi tukea hyvästä olosta ja uudesta elämästäsi.

      Eli tärkeintä on, ettet jää painimaan ahdistuksen kanssa, etkä sorru lääkkeelliseen itsepetokseen. Ja ymmärrä se, että et ole kuolemassa, vaikka välillä tuntuu ihan käsittämättömän pahalta ja tuntuu kuin elämä pakenisi kropasta. Ne on kaikki mielesi tuotosta, vaikket sitä haluaisi uskoa. Siinä pääset yhden ongelman ytimeen. Ongelmat on iskostuneet mieleesi ja olet rakentanut niiden myrkyttämänä vääristyneen todellisuuden.

      Nyt liikettä ja toimintaa ja usko siihen, että huominen on parempi. Ei se pelasta sua jos vain makaat ja hissuttelet ja luet näitä palstoja ja nappaat nappia. Sinä itse pelastat itsesi järkevällä toiminnalla. Tänään se alkaa:)

      • niskasta kiinni

        Ei se lääkehoito tietenkään ole pysyvä ratkaisu, mutta esim. itseäni se on auttanut huomattavasti käymään läpi asioita ja selvittelemään niitä. Lääkehoidon avulla olen päässyt aamuisin ylös sängystä ja todellakin kyennyt lukemaan alan kirjallisuutta yms. Sinun tekstisi on juuri tuota "ota itteäs niskasta kiinni" -diibadaabaa, ei sen enempää. Jos tuo toimisi kaikilla, niin ei varmasti maassamme olisi niin paljon masentuneita. Siinä olet oikeassa, että kaikki lähtee ITSESTÄ, mutta ei se, että joku tulee patistamaan ylös ulos ja lenkille ole mikään terapiakeino. Edes itseterapiaan.

        Kuulostat hyvin ylemmyydentuntoiselta, etkä varmasti auta tuolla ahdistuksesta kärsivää ihmistä. Et oo löytänyt tässä mitään viisasten kiveä, vaan toistelet sitä samaa mitä niin moni muukin asiaa täysin tuntematon henkilö somessa.


    • Artsi7

      Kova ahdistus oli mulla pari vuotta. Ei auttanut pelkät luonnonkeinot. Venlafax auttoi pahimman yli.

    • ex-yliahdistunut

      Tiedän mitä ahdistus ja paniikkikohtaukset on. ahdistus iskee vielkin vaan en anna sen haitata tai häiritä. enkä anna itselleni paniikkia ja ne fyysisetki oireet hellittivät. Sälli ei tiedä? kusetusta koko juttu. MIKÄ siinä on että pitää olla marttyyriuhri eikä saa nousta siitä paskasta pois? siitäkö tässä on kyse? jos haluaa parantua ei se kaikki ole pillerikouraan juttua. ne vain helpottaa mutta ei poista sitä itse juttua. okei me ollaan erillaisia ja samaarvoisia mutta ihmejuttu jos yhtä ahdistusta ei voi muka saada pois. muakin se piinaa enää välillä. Henkeä ahdistaa ei saa henkee pelottaa joojoo joo.
      anteeksi että pilasin uhriutenne. lupaan muuttua ja antaa olla. en halua pilata kenenkään päivää tai vähätellä. yritin olla kannustava hyvänen aika. annan kaikille vapauden tehdä mitä haluaa mutta kerroin vain oman näkemykseni. turha minua syyttää paholaiseksi sen takia tai tietämättömäksi.
      Ja en edes yrittänyt sanoa ETTÄ MINUN RATKAISU OLISI OIKEA SE EI OLE YHTÄÄN SEN OIKEAMPI KUIN SINUN. vaan halusin tuoda esille vaihtoehtoja ettei kaikki ole sitä että ota omena ja koita kestää mene sitten taas lekurille jauhaa diipa daapaa.
      en käytä enää päihteitä. se auttoi ja ehkä jopa pelasti siltä ettei ahdistus kasvanut liian isoksi. ylemmyydentuntoinen. enemmänkin kyllästynyt koska kaikki haluavat olla mieluummin uhreja. olen myös käyyt kovia juttuja läpi ja nehän mua ahdistikin. ja vieläkin. vaan ei ole enää veitsi tai köysi kurkulla.

      P.S toivotan kaikille mukavia hetkiä ja onnea sekä menestystä. koittakaa saada se paska pois. möykyt on vittumaisempia asioita tässä ihmiselämässä. t: ex-yliahdistunut ja ahdistaa vieläkin välillä.

      • yliahdistunut ex

        okei ehkä mä en tiedä. ainakin mun elämää se rajoitti monta vuotta. sellaista helvettiä. en ainakaan jatkuvasti kiusaa itseäni epämiellyttävillä ajatuksilla. enkä varmasti enää käytä päihteitä. okei. make a real deal. te tiedätte mä en tiedä. olen vain hölmö joka luulee tietävänsä ahdistuksesta. kaksi tai kolme vuotta meni vituilleen mutta onneksi muut tietää.
        ja tietysti suomi24 on täysin väärä paikka puhua mistään.


    • artsi7

      Ei tää foorumi mikään huono paikka ole. Kyllä mä ainakin luen mielelläni tarinoita, joissa ahdistuksesta/paniikista on päästy eroon.Joillain pelkkä kirjoittaminen helpottaa ahdistusta.

      • ugosdddifdijsdjk

        Samaa mieltä, usein sitä tuntee olevansa täysin yksin ongelmien kanssa, kun nämä ongelmat ei aina päällepäin näy, mutta täällä ihmiset uskaltaa edes vähän kertoa.
        mutta varsinkin tämän mt-foorumin soisi olla aggressiivisemmin modattu.. ei sillä että trollit muuallekaan kuuluu, mutta tänne kaikista vähiten.


    • samoja kokemuksia ap

      Olen käynyt kahdesti polilla Ahdistuksenhallintakurssin. Mitään apua en siitä saanut. Onko kenellekään muulle tuttu kurssi? Kirjanen on vaaleanpunakantinen. Netistä en löydä viitteitä kys. kurssiin.
      artsi: otan lekurin kanssa puheeksi tuon Venlafaxin, kun seuraavan kerran tapaan. Kiitos vinkistä.

    • artsi7

      Venlafax toimi ainakin mulla. Jos se sopii, se rauhoittaa, auttaa pelkotiloihin ja antaa hyvät positiiviset unet. Niin kuin kaikissa masennuslääkkeissä, ne leikkaa sekä huonoja, että hyviä fiiliksiä eikä ole niin energinen olo. Lievää päänjomotusta saattaa ilmetä ja lieviä seksihäiriöitä.

      Eli eivät ole mitään onnenpillereitä. Mutta jos on sietämätön olo, niitä kannattaa harkita. Siis ensin luonnonkeinot ja sit mahdollisesti masennuslääkettä lisäksi.

    • 180 astetta

      Sana "ahdistusmöykky" on piilotajunnallinen ilmaisu. On lääkäritutkimuksen asia, miksei ravinto imeydy riittävän hyvin.

    • voi voi voi...

      "kaikki haluavat olla mieluummin uhreja."
      "anteeksi että pilasin uhriutenne"
      "MIKÄ siinä on että pitää olla marttyyriuhri eikä saa nousta siitä paskasta pois? siitäkö tässä on kyse?"
      "Ihme juttu jos ei muka yhtä ahdistusta voi saada pois".

      No jos ei "muka" saa poistettua sitä ahdistusta itsestään pois, niin mikä vika ihmisessä mielestäsi on?

      Mitä ihmettä tuo uhriutuminen mielestäsi tarkoittaa??
      Valitamme tässä ihan huviksemme, myötätuntoa saadaksemme???

      Sanotko Alzheimerin tautia sairastavalle, että koitas nyt treenata sitä muistias ja päätäs??

      • exyliahdistunut.-

        kiusaa sitten itseäsi kaikille asioilla. ei kuulu mulle. hyvästi. hei nyt on kaksi eri asiaa ja voidaan tietysti puhua onko kaikki itseaiheuttettuja sairauksia plaa plaa ei menn siihen. Ei kyse ole viasta vaan enemmänkin siitä että kun on mahdollisuus parantua ja ottaa parempaakin vastaan niin edelleen ihmiset tekee tai jää niihin ikäviin asioihin velloo. totta kai muakin ahdistaa silloin tälöin mutta en anna sille ajatuksella tai lupaa kiustaa itseni sen enempä. kässäätkö? et tietenkään. Enemmän vituttaa se että ymmärrät mutta et tule ymmärretyksi vain siksi että kaikilla on niin kova defenssi näissä asioissa. varmaan mys itsellänikin. uskon ett kaikki ymmärtää ja tietää mit tuo ahdistuksin on mutta kuinka moni ymmärtää mistä se johtuu ja ett' sohien voi itsekkin viakuttaa ja sitä myäs itse lietsoo ja aiheuttaa.
        Vaan jätän teidät nyt omiin juttuihinne. koittakaa jaksaa. Pahoittelut noista vuodatuksista. olin myös huonolla tuulell.a I love you all.


    • *Ahdistunut*

      Paremmat elintavat eivät ainakaan aina ole ratkaisu. En käytä lääkkeitä, en tupakoi, en juo alkoholia kuin ehkä pari kertaa vuodessa. Syön superterveellisesti ja pidän huolen siitä että saan kaikkia ravintoaineita riittävästi. Nukun säännölliset ja rittävät yöunet rauhallisessa, viilennetyssä makuuhuoneessa.

      Ulkoilen koirien kanssa tunnin verran päivässä, kesällä enemmänkin. Harrastan vähän raskaampaa liikuntaa pari kertaa viikossa, venyttelen joka päivä. Annan itselleni aikaa myös olla ja rentoutua, lueskelen, katson tv:tä, käyn erilaisissa hemmotteluhoidoissa, kuuntelen musiikkia, saunon, teen rentoutusharjoituksia tai hyppään bussiin ja lähden vaan johonkin.

      Silti ahdistaa, ahdistaa aivan jäätävästi ja tauotta. Pelkään suorastaan hysteerisesti vanhenemista, yksin jäämistä, sitä etten jaksa töissä ja etten selviydy kaikesta mitä on edessä: koirien kuolema, vanhempien kuolema, omat fyysiset sairaudet, huonompi toimeentulo. Maapallon tulevaisuus ahdistaa, ihmisten piittaamattomuus ja oman edun tavoittelu ahdistaa, ihmisten ja eläinten suunnaton kärsimyksen määrä ahdistaa. Epäoikeudenmukaisuus ahdistaa.

      Saan kovemman ahdistuskohtauksen, kun joku puhuu ajan kulumisesta, töistä, sairauksista, ympäristön turmeltumisesta. Ahdistaa ajatella, että bussi tulee viiden minuutin päästä, kun se tarkoittaa taas viiden minuutin kulumista elämästä. Ahdistaa odottaa viikonloppua tai joulua, kun olen taas vähän vanhempi. Ahdistaa tuottaa jätettä ja kuluttaa vettä ja sähköä. Aina vain ahdistaa. Ero pitkästä parisuhteesta muutama vuosi sitten tämän laukaisi ja se pahenee koko ajan. Olen kokeillut lääkkeitä, lisäravinteita, pitkää terapiaa, suggestoterapiaa, vyöhyketerapiaa, shiatsua, huuhaa-energiaterapiaa... Kokeilisin melkeinpä mitä vain mistä voisi olla apua, mutta en enää keksi mitä kokeilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe