Koulukiusaustilanne Haminassa

Koulukiusaaminen

Tunnetusti koulukiusaaminen rehotti eniten Ruissalon koulussa rehtori Teikarin aikana. Mikä lienee nykyinen koulukiusaustilanne Haminassa?

14

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 100% njet!

      Jos Kukkaselta kysyttäisiin, olisi koko kiusaaminen kai tuntematon käsite.

    • Yritän unohtaa

      Muistan nuo ajat.

    • Lisää julkisuutta

      Voisiko täällä julkaista koulukiusaajien ja kiusaamisesta piittaamattomien opettajien nimiä pitkältäkin aikaväliltä koska kiusaamisesta syntyneet traumat ovat elinikäisiä?

      • Oikeus kertoa

        Kyllä voi. Se ei ole rikos jos julkaisee koulukiusaajansa tai siihen liittyvän opettajan nimen ja sen mitä oikeasti sinulle tehtiin.


    • 56v koulukiusattu

      Mua lämmitti suuresti kun näin entisen koulukiusaajani aivohalvauspotilaana. Jostain syystä tunsin säälin sijasta iloa joka oli todella aitoa! Kerran kun hän pyysi apuani liikkumiseensa portaikossa sauvoineen, en auttanut enkä tule auttamaan koskaan.

      • Ei aikuinen mut melkee.

        Jopas ollaa pentuja, 56v ja koulussa kiusattu ja vielä kannat kaunaa meinaa olla sulla vaikea elämä :D.


      • dr. phil
        Ei aikuinen mut melkee. kirjoitti:

        Jopas ollaa pentuja, 56v ja koulussa kiusattu ja vielä kannat kaunaa meinaa olla sulla vaikea elämä :D.

        Nimimerkkisi sopii sinulle hyvin.
        Etkö huomaa että sinä itse pilkkaat uhria kun joku ei ole osannut hoitaa saamaansa vammaa vaan kärsii yhä sen seurauksia?
        Säälimättömyys ei ole positiivinen reaktio niin kiusaajalla kuin sen kohteellakaan.
        Ja kosto on agressio joka on haitallinen myös sen tekijälle.
        Se joka pystyy elämään niin että luopuu vihastaan on voittaja, anteeksi antamisen ajattelu on turhaa.
        Tehtyjä ei saa tekemättömäksi mutta niistä voi päästä yli ja jatkaa elämäänsä.
        Häviö on se että menettää toimintakykynsä ja juuttuu koettuun vääryyteen.
        Käy siis itse läpi tapahtuneet ja sitten jätä ne taaksesi.
        Se mitä sinulle on tehty ei ole sinun oma ominaisuutesi.
        Elä omaa elämääsi, älä syyttele tai vaadi hyvitystä sieltä mistä sitä et voi saada.
        Onnea sinullekin!


    • Faktaa kiusaamisesta

      On hyvä muistaa, että useimmat koulukiusaajat ovat häiriintyneitä henkilöitä. Jos kotona on vaikea olla (vanhemmat käyttävät päihteitä, on väkivaltaa tms.), vaikeudet purkautuvat usein koulussa.

      Lisäksi monella koulukiusaajalla on tutkitusti keskimääräistä pienempi ÄO.

      • Hyvin menee nyt

        Minun koulukiusaajani makaa jo mullan alla. Hän söi itsensä hengiltä.


    • Hohhoijaaaaa...

      Taitavat Haminan pahimmat koulukiusaajat löytyä päättäjistä ja virkamiehistä. Siltä näyttää tämä koulusuhmuroimti.

      • Hyvin menee nyt

        Oletko ansiotyössä ja maksatko siitä verosi, jotta kaupungin kirstussa olisi rahaa ylläpitää nykyistä kouluverkkoa? Eläkeläisten ja pv-rahalla kituuttajien verotuloilla ei kouluja ylläpidetä,


    • Hohhoijaaaaa...

      No, ken elää, se näkee. Perseelleen on mennyt kouluselvitykset jo pitkään.

      • Hyvin menee nyt

        Poliitikot eivät vaalien alla halua liata käsiään.


    • lopp1

      Eiköhän sitä kouluissa kiusaamista ole eniten siellä töissä olevien keskuudessa.
      Joitakin unohtuu miksi ovat siellä töissä ? Lasten takia, heidän opettaminen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe