LähiTapiolan kotivakuutus jäi...

ottaapäähän

Pitääkö mun maksaa kotivakuutusmaksut ajalta jolloin en ole kyseisessä asunnossa enää asunut?? Viimeisen maksun yhteyteen kirjoitin viestiksi etten ole kyseisessä osoitteessa enää asunut toukokuun jälkeen, mutta ei ilmeisesti mennyt perille?? Unohdin muuton yhteydessä soittaa LähiTapiolalle ja irtisanoa, kun ei heidän sivuiltaan onnistunut. Kyllä tekevät sen vaikeaksi!
Nyt mennyt jo perintään tuo 13e lasku muuttunut 27e, ei paha lasku mutta ei huvita tyhjästä maksaa!!!

6

1067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tappiolaaa

      Tyhmästä päästä kärsii koko äijä.

    • Näin on

      Vakuutusta ei voi päättää takautuvasti. Lasku on aiheellinen jollet vakuutusta ole kirjallisesti irtisanonut.

    • ottaakantapäähän

      Mulle on tullut Helsingin Sanomat jo ties miten kauan. Mutta puoleen vuoteen en ole lukenut niitä. Ei kai minun tarvitse maksaa laskua, kun en ole edes lukenut lehtiä? En ole irtisanonut tilaustani, mutta ei kai se noin hankalaa voi olla?

    • ottaavieläkinpäähän

      Just, eli se että ilmoittaa kirjallisesti, ettei asu enää kyseisessä asunnossa, ei ole yhtä kuin kotivakuutuksen irtisanominen tästä osoitteesta? Ainoa tapa saada asia perille heidän pieniin pääkoppiinsa on siis soittaa ja sanoa selkeällä suomenkielellä "Haluaisin IRTISANOA kotivakuutukseni osoitteesta plääplääplää"
      Miksi haluaisin maksaa kotivakuutusta asunnosta, joka on jo vuokrattu ajat sitten jollekin toiselle henkilölle.... Niin, tyhmältä on helppo huijata rahaa.

      • perustietoa

        Kyllä se niin vain on, että vakuutuksen - kotivakuutuksenkin - irtisanominen on eri asia kuin ilmoittaminen asunnosta poismuuttamisesta. Voihan vakuutus olla voimassa tyhjässäkin asunnossa (usen onkin) ja saa se olla voimassa uuden asukkaankin hyväksi.

        Eikä pelkkä soittaminen kelpaa, kun vakuutussopimuslain 12 §:ssä lukee näin: "Irtisanominen on suoritettava kirjallisesti. Muu irtisanominen on mitätön."

        Kysymys ei siis ole vakuutusyhtiön kenkkuilusta eikä vakuutusvirkailijoiden poääkopan koosta, vaan voimassa olevasta lainsäädännöstä.


    • ei noin

      >> Viimeisen maksun yhteyteen kirjoitin viestiksi etten ole kyseisessä osoitteessa enää asunut toukokuun jälkeen, mutta ei ilmeisesti mennyt perille?? >>

      Maksut menevät perille konekielisinä, viitenumeron mukaan. Yksikään ihminen ei ole lukenut sinun tarinoitasi maksun viesti-kentässä. Maksun saajan kannalta et ole ikinä ilmoittanut yhtään mitään kenellekään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe