miten päästä eroon..

Nainen Helsingis

...miehestä joka ei alkuunkaan ymmärrä etten nauti hänen seurastaan? Olemme olleet 15 vuotta yhdessä josta 13 viotta olisi voinut jättää väliin. Emme asu enää yhdessä koska lähdin..olen hänen elämänsä ainoa ihminen ja hän kärsii pahasta estyneisyydestä ja ujoudesta..menin aikoinaan säälistä kimppaan. Onko ainoa vaihtoehto kertoa hänelle uudesta miehestä vai miten saisin hänet tajuamaan ettei minulla ole minkäänlaisia tunteita häntä kohtaan?

6

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukipilari

      Olet siis huolissasi miehen tukiverkoston puuttumisesta, ja siitä, että joudut toimimaan tuona tukiverkostona omaan eroonnekin, vaikka se ei sinun tehtäväsi voi ollakaan.

      No, jos sulla on uusi mies, niin se varmaan on parempi kertoa, mutta jos se on keino päästä eroon, niin nen usko sen yksistään ratkaisevan mitään. Miehen ongelmahan varmaan on, ettei osaa nähdä omaa elämäänsä nyt eteenpäin, kun ainoa tukiverkko poistuu.

      Miehen pitäisi minusta osata hakeutua hoitoon. Hänen pitäisi saada kuuntelija vaikka terveydenhoitajasta, psykologista. Joku jonka luona käydä ja jolle voi soittaa.

      On olemassa joku kriisipuhelin, jonne saa soittaa. Koska erohan on kriisi, ja usein ihmisillä on jotain tukiverkostoa, jolle soittaa kun tuska ja yksinäisyys nostaa päätään. Tässä tapauksessa sen joutuu alkuun luomaan tukeutumalla yhteiskunnan tarjoamiin palveluihin, mutta aikaa myöten mies löytää uudet tukiverkostonsa.

      Lisäksi on eroseminaareja.... Voisitko ottaa selvää, löytyisikö niistä jotain miehelle.

      Pointtina siinä, että auttaisit miestä löytämään nuo palvelut helposti, on se, että sinä et voi enää toimia tukipilarina hänelle. Mutta jos tukipilarin tilalle ei tulisi mitään, niin luulen, että sinä yrittäisit venyä paikkaamaan sitä jotenkin... Vaikka sinulla on oma elämäsikin.

      • alkajavastaa

        Noi kaikki avuntarjoajat olen hänelle esitellyt mutta häntä ei kiinnosta. Hän jättää asunnolleni tavaroita jotta voisi tulla ne hakemaan tai sitten toivoo että autan jossain asiassa ja kun syyllisyydentuntoinen olen (koska jätin hänet) niin olen sitten auttanut.
        Hirveätä tuntuu viskata ihminen yksinäisyyteen -hän näyttää aivan karmealta kun juo yksinäisyyteensä. Yhtä karmeaa on pilata oma elämänsä onnettoman alkoholistin takia. Apua hän ei hae koska omasta mielestään hänellä ei ole koskaan ollut ongelmaa alkon kanssa, ongelma on minulla ja hänen iäkkäällä äidillään jota hän vihaa.


      • Aiempi vastailija
        alkajavastaa kirjoitti:

        Noi kaikki avuntarjoajat olen hänelle esitellyt mutta häntä ei kiinnosta. Hän jättää asunnolleni tavaroita jotta voisi tulla ne hakemaan tai sitten toivoo että autan jossain asiassa ja kun syyllisyydentuntoinen olen (koska jätin hänet) niin olen sitten auttanut.
        Hirveätä tuntuu viskata ihminen yksinäisyyteen -hän näyttää aivan karmealta kun juo yksinäisyyteensä. Yhtä karmeaa on pilata oma elämänsä onnettoman alkoholistin takia. Apua hän ei hae koska omasta mielestään hänellä ei ole koskaan ollut ongelmaa alkon kanssa, ongelma on minulla ja hänen iäkkäällä äidillään jota hän vihaa.

        Ok, huono homma, jos mies ei osaa kohdata ongelmiaan. Alkoholisminkin hoitoon löytyy monenlaista tukiryhmää yms. -oman eksäni työnantaja ohjasi mieheni kuntoutukseen alkoholismin vuoksi meidän eromme aikana. Siihen sisältyi viikottainen tapaaminen terveydenhoitajan kanssa, ja tuo oli meidän erollemme silloin onnenpotku. Pystyin luottamaan, että miehellä on joku, joka tukee.

        Mutta se kynnys hakeutua hoitoon on korkea, ja vielä jos käy niin, että jos sitten uskaltautuu jonnekin menemään hakemaan apua, ja sitten pettyykin siihen mitä tarjotaan...

        Mutta senhän sä voit ainakin tehdä, että joka kerran kun mies hakee susta olkapäätä, niin ohjaa soittamaan tonne kriisipuhelimeen tms. Et voi ruveta tukemaan toista erossa. Ja samalla sä näytät, että maailmassa on muutakin, muitakin keinoja selviytyä eropaskan yli.


      • alkajavastaa
        Aiempi vastailija kirjoitti:

        Ok, huono homma, jos mies ei osaa kohdata ongelmiaan. Alkoholisminkin hoitoon löytyy monenlaista tukiryhmää yms. -oman eksäni työnantaja ohjasi mieheni kuntoutukseen alkoholismin vuoksi meidän eromme aikana. Siihen sisältyi viikottainen tapaaminen terveydenhoitajan kanssa, ja tuo oli meidän erollemme silloin onnenpotku. Pystyin luottamaan, että miehellä on joku, joka tukee.

        Mutta se kynnys hakeutua hoitoon on korkea, ja vielä jos käy niin, että jos sitten uskaltautuu jonnekin menemään hakemaan apua, ja sitten pettyykin siihen mitä tarjotaan...

        Mutta senhän sä voit ainakin tehdä, että joka kerran kun mies hakee susta olkapäätä, niin ohjaa soittamaan tonne kriisipuhelimeen tms. Et voi ruveta tukemaan toista erossa. Ja samalla sä näytät, että maailmassa on muutakin, muitakin keinoja selviytyä eropaskan yli.

        Kiitos vastauksista. Syyllisyyttäni lisää että mitä kauemmin olen ollut näkemättä häntä, sitä huonompaan kuntoon hän on mennyt. Hän käy töissä ja kerran aiemmin saanut varoituksen muttei nyt enää. Työpaikka on tavallaan ainoa mitä hänellä on (sekin huono) ja kehenkään hän ei luota. Minä olen ainoa johon hän edes jonkunverran luottaa koska en ole koskaan jättänyt häntä pulaan.


      • Tukipilari
        alkajavastaa kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Syyllisyyttäni lisää että mitä kauemmin olen ollut näkemättä häntä, sitä huonompaan kuntoon hän on mennyt. Hän käy töissä ja kerran aiemmin saanut varoituksen muttei nyt enää. Työpaikka on tavallaan ainoa mitä hänellä on (sekin huono) ja kehenkään hän ei luota. Minä olen ainoa johon hän edes jonkunverran luottaa koska en ole koskaan jättänyt häntä pulaan.

        Tiedän tunteen.

        Tiedän myös mitä on, kun yrittää pitää toista pystyssä. Olen kokenut sen, kun joudun myöntämään itselleni, etten jaksa. Että minun on pelastettava itseni. Jokaisen elämänhalu on omalla vastuulla, kukaan toinen ei voi tehdä sitä toisen puolesta.

        Meillä exmies joi pari vuotta. Elävänä kuolleena. Sitten, en tiedä mitä tapahtui, mutta hän lakkasi juomasta. Valitsi elämän. Mutta se olisi voinut päättyä toisinkin.

        Voimia.


    • Neuvotaanko?

      Ruokitko kenties miehesi juomista? Tekeytyykö hän mahdollisimman "romahtaneeksi", jotta saisi huomiosi?
      Ajattelepa että kyseessä kuitenkin aikuinen, itsestään vastuussa oleva mies, joten anna hänen kantaa oma vastuunsa elämästään ja ota itse vastuu omastasi. Niin kauan kuin roikut vanhassa suhteessa, ei uuden elämän mahdollisuus toteudu, vaan takerrutte enempi omiin verkkoihinne, joita viritätte "riippuvuus-suhteessanne".
      Ja mitä sitten, jos mies tuhoaa elämänsä? Keskity sinä nyt vain omaan elämääsi ja unohda tuo mies, jonka kerrot jo jättäneesi.
      Ja viskaa väärä syyllisyys niin kauas kuin voit, sillä tavoin vain ruokit miehesi huonoa oloa.
      Että jotenkin tähän tapaan neuvoisin.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe