Mistä fiksu ja luotettava kumppani akateemiselle yh-äidille?

irkkisl

On harmillista, että kelpo taustasta, puitteista ja kivanlaisesta ulkoisesta olemuksesta huolimatta ikäiseni, yliopistokoulutetut miehet eivät huomaa minua. Mitä siis tehdä? Renttua yms. en huoli ja voin muutoin elellä lapseni kanssa itseksenikin. Sopivan, hyvän miehen haluaisin silti vierelleni.

7

98

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiks joo

      Tule mulle,en ole eknomi enkä yliopistkoulutettu. Fiksuus on katsojan silmissä. Rennttuuskaan ei sovi kuvioihin.

    • realiteetit

      Jos olet jäännyt yksin alle 30 v ja sinulla on lapsi, niin tuskin kukaan koulutettu lapseton sinua katselee. Joudut tyytymään toisella kierroksella olevaan. Akateemiset päätyvät toiselle kierrokselle vasta nelikympin tienoilla, joten eivät ikäisenäsi.

      Jos lapsesi isä on ulkomaalainen, jäät automaattisesti toisen luokan kastiin, ja paras A-luokkka tuskin sinua haluaa.

      Muuten noita miehiä kyllä löytyy netistä, josta omanikin nappasin nelikymppisenä, akateemisena yms.

      • 3+18

        "Jos lapsesi isä on ulkomaalainen, jäät automaattisesti toisen luokan kastiin, ja paras A-luokkka tuskin sinua haluaa."

        En ryhtyisi sellaisen miehen puolisoksi, joka pitäisi minua itseään huonompana siksi, että lasteni isä on ulkomaalaistaustainen. Mieluummin pysyisin siinä mielessä parhaassa A-luokassa, paremmassa kastissa, vaikka yksin. Minun olisi vaikea löytää miestä, jonka koulutustaso vastaisi omaani, mutta sydämen sivistys merkitseekin minulle enemmän. Jos joku mies laskisi minulle haitaksi sen, että olen rakastanut hyvää miestä ja saanut hänen kanssaan ihania lapsia, se olisi kyseisen miehen ongelma, ei minun. Mitä ulkomaalaistaustainen puoliso mielestäsi minusta kertoo?

        AP:lle: onko akateeminen koulutus välttämätön kriteeri? Mitä koulutus mielestäsi kuvaa? Oletko määritellyt alankin? Mieheni ei ole yliopistokoulutettu, mutta kylläkin kiinnostunut ajankohtaisista asioista, taitava kommunikoimaan, utelias ja innostunut oppimaan uutta. Kyynisesti katsottuna parhaimmat viedään päältä, ja kestää aikansa ennen kuin toinen kierros alkaa. Siinä vaiheessa taustalla ja puitteilla ei ehkä enää ole niin suurta merkitystä?


    • Niimpä

      Kyllä sitä omaa akateemisuutta pitää aina olla korostamassa.

      • aikuisen mietteitä

        Minulle vaimossa on tärkeää, että kaikki muumit on kotona. Koulutus ei ole niin tärkeä kunhan kotielämä on kunnossa. Henkinen terveys on kaikkein tärkein sen varaan rakennetaan muu. Olen yh-isä ja luulen tietäväni mikä elämässä on kuitenkin tärkeintä. Ei titteli ei raha eikä asema.Koti,perhe ja terveys mielekäs työ muu tulee kaukana perässä.


    • realiteetit

      Kyllä minä voin omasta kokemuksestani sanoa, että kyllä koulutuksella on väliä. Ensimmäisen mieheni kanssa mentiin yhteen ennen kuin oli opiskelut hoidettu ja kun toinen jätti opiskelut tekemättä, niin kouluutuserosta tuli yksi suurimmista ongelmien aiheuttajista. Tästä syystä halusin toisella kierroksella ehdottomasti samaa koulutustasoa olevan miehen. Yrittämisen puutteesta ei minua silti voi syyttää ensimmäisessäkään liitossa, joka kesti yli 20 vuotta.

      • 3+18

        Miten se koulutusero käytännössä aiheutti ongelmia? Eikö ollut yhteisiä puheenaiheita? Tunsiko mies alemmuutta? Joillekin miehille on kova pala, jos vaimo on paremmin koulutettu tai tienaa enemmän. Akateemisuuskaan ei silti ole mikään tae työpaikasta tai hyvästä asemasta.

        Ei ne koulutetut ihmisinä, puolisoina sen kummempia ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2870
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2430
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2210
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2022
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe