PARAS ANOPPI IKINÄ, mutta pervo appiukko

tyttö maalta

Me pari vuotta sitten muutettiin maalle ja naapurina anoppi. monet ihmettelivät sitä toimintaa että hei hulluhan mä olen kun tieten tahtoen muutan anopin näköetäisyydelle. Mutta mulla ei oo ollut koskaan moitteen sijaa hänestä ja voisinkin sanoa että se on kuin toinen äitee mulle.
Mutta ns vara appiukko on se pahin. kun ollaan oltu kahestaan jossain esim. pihalla tai vain törmätty postilaatikolla niin se on saattanut kysyä että ootko menos tänään töihin tai ehtisitkö päiväkahville lenkin jälkeen tai ootko yksin kotona tänään?? siis ei nois kysymyksis oo mitään pahaa ja viime keväänä erehdyin ekan kerran menemään kahville lenkin jälkeen kun se pyyti niin se rupes kahvien jälkeen vihjaileen ja olis halunnu nähdä mun tissit yms.... saanko ees kokeilla paidan läpi vähän tai vain jos sais kokeilla paidan alle.... siis yök. ukolla kumminkin ikää jo yli 60 vuotta. Tuo ei ollu siis ainut kerta ja se on vain pahentunut ja se on nyt sellaista hiplailua vaikka anoppi on kotosalla jos vain me ollaan kahestaan jos kukaan ei näe.
Onneksi mulla on sentään vuorotyö joka on henkireikä vaikka oon usein illoissa, mutta joo mua oikeestaan ahdistaa olla yksin päivisin kotona joten meen lenkille tai sit lähen töihin ajoissa ja teen samalla pyörälenkin. Pihalla en viitsis pahemmin puutarhatöitä tehdä kun se ukko tiirailee ikkunasta jos on yksin kotona. Viime viikolla se sitten taas ahdisteli mua kun olin lähdös töihin ja mua suorastaan ahdisti kun pääsin töihin ja vasten tapojani kävin tupakilla ja työkaverit kun tietää että poltan vain jos todellakin vituttaa tai töis joku asia ahistaa niin pahoin. ne ei kysyny mitään, mutta kun olin taukotilassa niin esimies tuli ja kysyi onko kaikki ok?! mä olin hetken kahen vaiheilla kertoako vai ei, sillä kukaan muutamasta kaveristanikaan ei tiä tuosta ongelmasta, mut sain oltua ja sanoin et joo ei täs mitään 14 päivän iltaputki vaan vähän väsyttää..... niinpä taas aamulla verhot heilu kun olin lähös lenkille. haravoidakin pitäis mutta sitten viikonloppuna kun mieskin on kotona.....
onko kellään kokemuksia tuollaisista ahdistelijoista ja kelle kertoa?? kaverille??

14

1031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

      LAitappa seuraavan kerran appiukolle kunnon potku munille ja riittävän lujaa ja kerrot jos ei lopu niin ahnkit apelle lähestymiskeillon ja kerrot että meidän tontille ei ole mitään asiaa ja kerroppa anopille asia niin voi saada mihensä kuriin tai sitten ei. Kerroppa miehellesi niin hänen kuuluu laittaa se ukko kuriin ja se siitä.

    • kerro pian!!

      Ensin kerrot miehellesi aivan ehdottomasti, koska anoppisi piankin vaistoaa jotain ja sitten sinä joudut epäilyjen ja kyräilyjen alle.

      Miehesi kanssa yhdessä sitten kerrotte asian hänen äidilleen.

      • tyttö maalta

        niimpä miehelleni oon siitä sanonu muutaman kerran, mutta se on sanonut vaan että älähän nyt, hassu veikkohan se on.....
        Jees viikonloppuna olis illanistujaiset ja kokeilen joskos miehen veli ottais asian eri lailla ja tai alunperin kerron sen asian veljen avokille, joka on sellainen pilkku ja pikkusiveä joka vihaa kaikenlaisia vihjailijoita (sillä on kroppaa ja on mallin mitoissa tissejä myöten) ja katon kuinka se reagoi. jos ei tehoo niin sitten on pakko uhata ottaa jalat alleni ja muuttaa muualle jos toi pervoilu ei lopu tai ukkoo saada hoitoon. Voi olla kyllä että oon vahingos kännipäissäni sille ukolle avautunu kaikesta paskasta mitä mä joudun kestämään työpaikalla ja se on ymmärtäny asian väärin.Viina ei sovi mulle todellakaan!


    • viisaastinyt

      pistä videolle koko hoito niin ei jää epäilystä kuka sanoi ja teki mitäkin. Sinne van kaffelle ja nauhuri päälle samaan aikaan.. ellet saa kuvattua voi siis nauhoittaa . Sitten kuuntelutat sen miehelläsi/anopillasi ja kerrot kavereillesikin. Itseä pitää suojella tuollaisilta pervoilta että eivät villiinny huonompaan suuntaan. Pistä miehesi asialle jotain tekemään..

      • Ei ei

        Jatkat normaalia elämää lenkkeineen ja haravointineen. Jos ja kun hän vihjailee, niin sanot vain selvästi EI. Ja sillä selvä.


      • Matkalla Pyhälle
        Ei ei kirjoitti:

        Jatkat normaalia elämää lenkkeineen ja haravointineen. Jos ja kun hän vihjailee, niin sanot vain selvästi EI. Ja sillä selvä.

        Paras anoppi on suksi poksissa lukkojen takana.


    • jämerämpää

      Kyllähän tuossa on selkeästä seksuaalisesta ahdistelusta kyse, ja asia vaikuttaa jo henkiseen hyvinvointiisi. Mitäpä jos näiden kaverille/miehelle kertomisten sijaan kerrotkin virkavallalle eli teet ilmoituksen sukupuolisesta ahdistelusta. Kun kyseessä on "lähisukulainen" se tekee asiasta vielä raskauttavampaa ukkelin kannalta. Ota nämä vanhemman ihmisen varoitukset tosissaan. Jos olet liian kiltti ja vaitelias häneen nähden, veikkaan että hän raiskaa tai ainakin yrittää lähitulevaisuudessa.
      Voi sen verran viirata äijällä että pitää senkin ihan "oikeutettuna".

      Voit myös ottaa kovaan puhutteluun miehesi, tyyliin jos hän on sellainen vellihousu ettei uskalla äitiinsä ja äidin mieheen nähden tehdä mitään, sinun on ilmoitettava poliisille oman hyvinvointisi tähden.

    • tyttö maalta

      jep, jep, ei mitään poikkeavaa oo tapahtunu, paitsi nyt pari työkaveriakin tietää tapauksesta. Kävin aamulla hakemassa työpaikan postia ja laatikon lukko oli jäässä ja tappelin yksinäni sen kanssa. Saatana se ukko huomas mut kun oli menossa kioskille ja tuli auttamaan. Oliski vain auttanut, mutta oli sopivasti mun tisseis kiinni kun työkaveri tuli kattoon mihin ihmeeseen olin jääny... sai ukko jalat kyllä allensa äkkiä mutta joo sain selitellä eka työkaverille jolle ympäripyöree selitys riitti (miespuolinen) tai niin mä ainakin luulin, mutta kun olin lähdös töistä niin jouduin esimiehen hampaisiin. Ihmettelin kyllä kun se kyseli aluksi onko mulla kaikki ok?! sen oli pakko myöntää että työkaveri oli laverrellut sille että joku hullu oli hiplannu mua aamulla ulkona. Myönsin tuntevani sen pervon ja kerroin että ei sen vaarallisempaa (luuli että kyseessä on joku ihme hörhö) kuin vara -appiukko ja tuo on ihan normaalia että se hiplaa mua. Olihan sekin vähän kauhuissaan että kuinka tuollaista voi tapahtua ja ohjas ottaan yhteyttä työterveyteen josta asiaa voidaan selvitellä... mun mielenterveyttä sekin ajatteli.

      Mä voin kyllä kuvitella miltä sen terkkarin ilme näyttää huomenna kun kerron ukon nimen.... meinaan siitä ei päällepäin uskois mitään tuollasta.

      Oon parhaani mukaan vältelly naapuriin menoa ja ollut ulkona mahdollisimman vähän yksin. mutta joo tuolle olis kyllä nyt pakko tehdä jotain ennen kuin jotain sattuu. OOn kyllä jo reilusti yl 30 vuotias ja en pukeudu mitenkään paljastavasti yms. joten mistä helv.. tuo ukko on saanu jonkun päähän pinttymän???

    • poikamies1

      Mikäli tämä nyt on totta, niin minulle tuli seuraavia ajatuksia.

      Ensimmäiseksi tuli epäily, että appisi kärsii seksuaalisesta riippuvuudesta ja tarvitsee hoitoa. Toinen on miehesi ja tämän veli. Jos ne suhtautuvat isänsä tekoihin noin kevytmielisesti, niin se saatavat ahdistella myös muita naisia isänsä esimerkin mukaisesti.

      Jos ongelma ei ratkea puhumalla tai muulla tavoin niin silloin sinun kannattaisi avioeroa ja muualle muuttoa. Se voisi saada miehesi ajattelemaan asiaa ja suhtautumaan isänsä luonteeseen vakavasti.

      Normaalisti anoppisi luulisi eroavan tuollaisesta miehestä (koska tuskin on täysin tietämätön miehensä luonteesta), mutta jos anoppi on riippuvainen miehestään niin voit jättää itse koko suvun ja aloittaa oman elämän. Silloin olet vapaa aloittamaan alusta ja voit etsiä itsellesi paremman miehen jolla on paremmat vanhemmat.

      Hieman erikoista ellet ole puhunut äidillesi ongelmastasi. Luultavasti sinun pitää muuttaa aluksi äitisi (tai jonkun omaisesi) luo kunnes löydät oman asunnon. Sitten erohakemukset voimaan ja mahdollinen lähestymiskielto appiukolle. Ehkä kannattaa määrätä osoite salaiseksi väestörekisterissä niin että eivät anna tietoa sellaisille, joiden et halua tietävän olinpaikkaasi.

      En puhu nyt omasta kokemuksesta (koska en ole ollut naimisissa) vaan annan tämän neuvon yleisellä tasolla.

      • Nyt riittää

        Ei tuo touhu lopu ellet itse lopeta sitä. Sinun velvollisuutesi on osoittaa toisille, miten sinua tulee kohdella. Olet ilmeisesti kiltti ja hienotunteinen ihminen. Nyt joudut pakon edessä kasvamaan. Tämä kuusikymppinen mies uskaltaa olla sinua kohtaan röyhkeä, koska annat pelin jatkua.

        Mieti joku keino. Ota taskuusi pussiin jotain iljettävää ja värjäävää ruoka-ainetta, tai muuta sellaista. Mitä se nyt voisi ollakaan... Mustikkakiisseli on hyvää, mutta ainakin värjää ja sotkee. Ukko kun käy käsiksi, otat astian tai pussin ja katsokin että heität juoksevan kiisselin hyvin tähdäten ukon kasvoille ja rinnuksille. Et saa tähdätä hutiin!

        Paha olosi tulee oikeastaan siitä, että ahdistut tästä vallankäytöstä. Ukko näkee, ettet osaa puolustaa itseäsi. Kun puolustaudut rohkeasti, välitön seuraus on, että voimaannut. Sanot ei! Ja heität tahraavaa ja värjäävää mönjää päällensä.

        Sinun on tärkeätä ymmärtää, että hienotunteisuudelle ja kiltteydelle on aika ja paikka.


    • jokohan?

      No mitäpä kuuluu kiltille maalaistytölle nyttemmin itsenäisyyspäivän jälkeen?
      Oletko päässyt "ongelmasta" eroon?

    • tyttö maalta

      Valitettavasti asia on tosi tääl korvessa...


      ongelma vaan jatkuu. oon onnistynut välttelemään ukkoa olemalla totaalisesti töissä!!!!!!!!!!!!! Se hyvä puoli vuorotyössä on että kun normi ihmiset on vapaalla niin ite oon töissä. ja ei oo virallinen appiukko vaan vara-sellainen. Appiukkoni on näes hieman viinaan menevä ja tuskin sille tulis mieleenkään kajota sellaiseen jonka isä se vois jopa olla.
      Oon nyt muutaman kerran ollut sen kanssa jutuissa tossa postilaatikolla ja aina sillä on ollut joku hiplausefekti.... ja kysyny onko miehes kotona. oon sanonu et joo on se vaikka ei aina ookkaa ollu tai sitten mulle on tulos kaveri käymään ettei se ehdottelis kahviittelua yms.
      tiistaina kävin hakemassa katin sieltä niin kyllä ilmeisen nopeesti se erehty hiplaamaan mua kun kannoin kattia sylissäni. Kaverini huomas ja sanoi hei näpit irti.
      Lauantaina mennään sitten bilettään ja luultavasti alotellaan siellä..... Oon tehny kantani sen suhteen selväksi että mieluummin mennään suoraan meiltä ja käydään kork. kahvilla ettei tuu ylilyöntejä. noh mä aijon ottaa maltillisesti ettei tuo ukko pääse yllättämään. mua vaan nyt mietittyttää kun miehen sisko on siel yötä, että tohtiiko toi ukko sitä hiplailla yms. kun anoppi on töissä??!!! tänään kävin sopimas sitten aikatauluista lauantain suhteen niin musta tuntu että se ukko poras silmillään mun takin alle... minttu sit tupakilla sano et huomasinko mä sitä. myönsin asian ja tarjosin ylösijaa meiltä. mutta minttu meinas että on vaan yötä sil. Nyt siis miehen siskokin tietää asiasta. Itseasiassa se on epäilly jo pidemmän aikaa et tuo ukko ahistelee mua mut ei oo ollu varma ja antanu asian olla. Ottaa asian puheeksi äiteensä kanssa..... saas nähdä mitä tästä nyt tulee,

      Jos mulla ei työt jatku tammikuuta pidemmälle niin 100% muutan muualle jos tuon ukon käytös ei muutu ei tästä mitään tuu että istun joko tuvassa tai oon matkalla jonnekkin suuntaan. Jos teen tos pihalla jotain niiin luultavasti ukko seisoo ikkunalla ja vahtaa......

      sairas se on itekin myönnän sen mut hoitoon sen on saatava !!!!!!!!!!

      • jokohan?

        Ei sairas vaan rikollinen. Joko teit pollareille ilmoituksen, ihmeen hitaasti viranomaiset reagoivat ilmoitukseesi?


    • suvaitsevaisuus on

      Sinä se annat vaan tän ukon hiplailla, niinkö? Oletko koskaan sanonut suoraan, ettet tule suvaitsemaan tällaista käytöstä vai oletko vain hiljaa ja myöntelet? Aivan kuin pahoittelisit ukolle sitä, että mies nyt sattuu olemaan kotona jne.
      Minä nostaisin asiasta perkeleellisen metelin.
      Minä en ymmärtänyt sitäkään, että miten tämä työ liittyy tähän asiaan? Onko työpaikka siis jossain kodin lähellä, vai mikä tämä kuvio on?
      Minusta sinun on asia hoidettava ihan kotioloissa ja sanottava ukolle, että tulet kertomaan anopille tämän touhuilusta, jos ei ukko paranna tapojaan.
      Täällä olikin jo kerrottu tuosta äänitysmahdollisuudesta. Tee se!
      Oletko ihan tottapuhuen yrittänyt tehdä mitään asian eteen, paitsi että joskus ukollesi maininnut ohimennen asiasta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe