Kalkeuma, onko sepelvaltimotauti?

60v

Minulle ei tehty sydämen varjoainekuvausta, koska sydämeni on niin kalkkeutunut,
Varjoainekuvaus tehdään muutaman kuukauden päästä sydänpajassa, jossa samalla voidaan korjata eli kai tarkoitti pallolaajennusta,

Ja, koska olen pösilö, lähdin sairaalasta kotiin kysymyttä mikä minua oikeastaan vaivaa eli onko minulla sepelvaltimotauti? Vai näkeekö sen nyt sitten siinä varjoainekuvauksessa.

11

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyötybakteeri

      Oikeaa ilmaisua käytit, verisuonia ei tuki tyydyttynyt-rasva vaan kalkki! Tee rokaremontti:

      .............jatkuu. Lue edelleen:
      * Tyydyttynyt rasva ei tuki verisuonia vaan KALSIUM!
      Muista nämä! Meidän kaikkien yksimahaisten kuuluu saada:
      1. Proteiini,
      2. Hiilihydraatti(Sokeri) ja
      3. Tyydyttynyt rasva – eläinkunnan tuotteista-mieluummin lehmän(=monimahainen märehtijä) rasvaisesta maidosta/rasvaisista maitotuotteista syistä, että lehmän maitorasva sisältää:
      - A. Kaksi tärkeintä L-a ja Bif hyöty-bakteeria ja
      - B. Valmiiksi tyydyttynyttä rasvaa, jonka lehmän maksa ”tahkoaa” rehujen hiilihydraatista! Ymmärtääksesi mitä tämä käytännössä tarkoittaa, niin: Lehmän maksa joutuu työskentelemään ympäri vuorokauden tehdäkseen tyydyttynyttä rasvaa. Lehmän elinikä-odote on noin 20-vuotta! Ja kysymys:
      Minkä arvelet olevan oman elinikä-odotteesi jos syöt pelkkiä rehuja ja kauanko arvelet maksasi kestävän terveenä tuota rääkkiä???
      On paljon järkevämpää syödä valmista tyydyttynyttä rasvaa, kuin rääkätä omaa maksaansa turhaan ja lyhentää eliniän odotetta!!!
      - C. 100g maitoa sisältää noin 120mg Kalsiumia-jonka aikuisen saantisuositus=800mg/vrk. Ja jotta kalsium pystyy imeytymään luuston ”rakennusaineeksi” niin tarvitaan rasvaliukoista D-vitamiinia ja huomasitko: Taas tarvitaan maidon tyydyttynyttä rasvaa sillä ilman tyydyttynyttä rasvaa D-vitamiinista ei ole mitään hyötyä, jolloin kalsium ”plakkiintuu” verisuonien seinämiin! Ja D-vitamiinia on saatu tähän asti liian vähän-eli keskimäärin alle 10-mikrogrammaa/vrk. D-vitamiinin saantisuosituksena voitaneen pitää 50…75 mikrogrammaa/vrk. Jatkuu.............

      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-laihduta-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-seka-lihota-itseasi-turvallisesti-tyydyttyneella-maitorasvallaoikein-mita-lue-ja-yllaty/

    • 60v

      Minua ei nyt kiinnostanut rokaremontti, panisit turpasi kiinni, jos et osaa vastata itse kysymykseen.

    • elintasosairaus

      " onko minulla sepelvaltimotauti? "

      Kyllä ja se näkyy varjoainekuvauksessa, jossa sulle tehdään pallolaajennukset tai jotain, mikö sopii sulle.

      Verisuonissa on vähäisen tulehduksen ja kolesterolin lisäksi huomattavan paljon kalkkia, verisuonet kallkeutuvat. Tukkeava valtimotauti (valtimokovetustauti, ateroskleroosi, atherosclerosis, atherothrombosis) on valtimoiden yleissairaus. Suonten seinämiin kerääntyy kolesterolia ja kalkkia aiheuttaen verisuonen seinämän paksuuntumisen (oireeton tauti) ja lopulta sen ahtautumisen tai tukkeutumisen kokonaan. Plakki koostuu pääosin kalkista.

      Kalsiumia kertyy verisuoniin liiallisen kalsiumin saannin sekä liian vähäisen C- ja D-vitamiinin, magnesiumin sekä K2-vitamiinin saannin vuoksi. K2-vitamiini on rasvaliukoinen vitamiini, jota voidaan kutsua eräänlaiseksi unohdetuksi vitamiiniksi. Yleisesti puhutaan siitä ettei Suomessa tai muualla länsimaissa esiinny juurikaan K2-vitamiinin puutosta, mutta todellisuus on ihan jotain muuta.


      Verisuoni- ja luustonterveyden kannalta tärkeimmät ravinteet ovat kaikki antioksidantit (marjat, kasvikset, juurekset, vihannekset, hedelmät), C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, Omega-3 -rasvahapot ja K2-vitamiini, joten varmista näiden riittävä saanti ruuasta ja lisäravinteista.

      Kaulavaltimoa ahtauttava kalkki voi aiheuttaa vakavan aivoinfarktin!
      http://youtu.be/NjWe1FX8FKk

    • Hei!

      Sydämen pienten valtimoiden (sepelvaltimoiden) varjoainekuvaus tehdään yleensä sepelvaltimotaudin poissulkemiseksi ja mahdolliseksi hoitamiseksi. Eli kyllä todennäköisin diagnoosi kohdallasi on nimenomaan sepelvaltimotauti.

      Lisää tietoa sepelvaltimotaudin oireista, tutkimuksista ja hoidosta voi lukea esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/sepelvaltimotauti

      Voimia syksyyn toivotellen:

      -Klinikin lääkäritiimi

      Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

      • -.l,kmjnhbvcx

        http://klinik.fi/terveysinfo/sepelvaltimotauti/hoito-ja-laakkeet#box

        Sieltä löytyi tälläiaasta..

        "kuten kolesterolin ja verenpaineen laskeminen "

        Niitä on hoidettu ja kuolemat on tiettäväsdti tullut aikasisemmin.

        Autoklinikka tutkimus osoittaa parhaimmilla kolesterolien ollessa miehillä 5-7 ja onhan se Johtaja tutkimus jossa pydittiin alentamaan verenpainetta laskemaan sekä kasvirasvoja syöttämällä.. lopputulos hoidettujen ryhmässä ..kuolleisuus suurempi.


    • 60v

      hei, jos minulla siis on sepelvaltimotauti, miksei minulle heti tehdä jotain vaan odottelen taas kuukausia aikaa sydänpajalle jossa sitten tehdään se varjoainekuvaus ja ehkä jotain muuta.
      Mksei minulle heti tehdä jotain,

      Aloin ominpäin syömään aspiriinia, sitä sydän, jonka nimeä en nyt muista. Onko siitä jotain apua.
      Käyn ihan normaalisti töissä, teen fyysisesti raskasta työtä ja koko ajan luulen tai pelkään saavani sydänkohtauksen

    • syö näitä

      Verisuoni- ja luustonterveyden kannalta tärkeimmät ravinteet ovat kaikki antioksidantit (marjat, kasvikset, juurekset, vihannekset, hedelmät), C-vitamiini, D-vitamiini, magnesium, Omega-3 -rasvahapot ja K2-vitamiini, joten varmista näiden riittävä saanti ruuasta ja lisäravinteista.

      C-vitamiinia 500µg/vrk
      D-vitamiinia 100µg/vrk
      Magnesium (sitraattimuoto) 400µg/vrk
      Omega 3
      K2-vitamiinia 50-100µg/vrk

    • 60v

      Noista syön purkista kaiikkia muita paitsi en K2 vitaminiia.
      Syön vihreita vihanneksia paljon, jos on K2 vitamiinia mutta tuskin tarpeeksi.

      • Näin on

        K2 vitamiinia ei ole vihreissä vihanneksissa ,vaan esim Edam juustossa ,tutkippa netistä.vihreissä on k1 vitamiinia.


    • 60v

      En ole vielä päässyt sydänpajalle mutta minulle todettiin uniapnea nyt. Mikä tuli aivaan puun takaa, koska ei minulla ole mitään muita oireita kuin väsymys. Tuntuu, että minulle lyötiin tuo diagnoosi vähän kuin annetaan joku että valitus loppuu.

      Voikohan tuo unianpea olla syynä sydänvaivoihini?

      • syö näitä

        Voikohan tuo unianpea olla syynä sydänvaivoihini?

        Kyllä.

        Mites olis sellanen ruokaremontti ravintolisät

        C-vitamiinia 500µg/vrk
        D-vitamiinia 100µg/vrk
        Magnesium (sitraattimuoto) 400µg/vrk
        Omega 3
        K2-vitamiinia 50-100µg/vrk


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe