Minun Jumalani.....

leahimnn2

Ei ole helareissa,ei Jehovissa..eikä missään tietyssä ryhmässä.
Minun Jumalani on kaikkialla.
Luonnossa,
lenkillä kanssani.Kotona,
työssä.
Kaikkialla siellä,missä sitten kuljenkaan!

Minun hengellisyydelläni/uskomisella
on vain eri hengellinen koti.
Ja sitä ei minulta voi kukaan ottaa pois.
Olemme vain ihmisiä,
meillä ei ole tuomion oikeutta.
Ja on vain yksi tuomari.

Jos sie,joka luet tätä
olet synnitön,
niin heitäppä se ensimmäinen kivi.

25

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -A-

      Sinulle Jumala on siis pelkkä metafora, eli kielikuva.
      Olet siis ateisti. Onneksi olkoon.

    • Olen kysynyt hellareitla ja muiltakin, pitääkö tämä paikkansa? Onko jumalanne tämä?

      2. Moos. 3:15
      Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen

      https://www.uef.fi/documents/12848/976542/teologia_MALLIVASTAUKSET aineistokoe kevät 2011.pdf/dbc3fdf2-2ec8-4e8c-8867-34bec09f6ac8

    • Oikein myhälin itsekseni luettuani kirjoitustasi, nin hyvältä se tuntui. Rakkautta, pidä se Leahimnn.

    • eiksniin?

      eikä ortodoksikirkossakaan

    • Eenokki 12

      Lessu ja tomis ovat luoneet itselleen jumalansa joka toteuttaa heidän toiveensa. Armahtaa heidät vaikka eläisivät kaikenlaisissa kauhistuksen synneissä..
      Muut eivät sitten ole mitään. Tuomitsevat vieläpä Raamatulla. Tomis miettiköön mitä on kauhun tasapaino?

      • Eenokki 12

        Lessu: En ensinkään tuomitse sinua. Sen tuomitsen että teet minut sen tekijän kaltaiseksi samaistaen minut häneen. Tämä on synti sinulle.
        Kyllä ymmärrän uskomisen vaikeuden ja päivittäin ihmettelen miettien sitä ihmisten varsinkin lasten ja nuorten määrää. Miksi he eivät usko? Oi jospa he uskoisivat.
        Olen puolustellut hyväksikäytettyjä ihmisiä onhan heitä ollut ja on kansassamme.
        Kyllä niitä raiskaajia ja pedofiilejä löytyy kasapäin jumalattomien ja kääntymättömien ortodoksienkin joukosta.
        En sano että pitäisi antaa anteeksi sille raiskaajalle, niin opettavat Wurmbrantit ja helluntailaiset.
        Sinun pitäisi jättää kosto Herralle ja rukoilla asian puolesta että saisit rauhan uskon kautta sydämeesi.
        En tiedä miten käyttäytyisin jos olisin joutunut lapsena hyväksikäytetyksi? Kaikki kirveeni on kyllä teroitettu.
        En osaa muuta sanoa sinulle.


      • Yx hellari

        Miten olet päässyt kokemastasi kauheudesta tasapainoon, olet varmaan käsitellyt sitä elämäsi aikana paljon? Onko raiskaaja joutunut vastaamaan teostansa? En ihmettele, jos suhteesi ja luottamuksesi on koetuksella. Uskon, että Jumala hoitaa sinua, saat kuunnella Häntä hiljaisuudessa.


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Lessu: En ensinkään tuomitse sinua. Sen tuomitsen että teet minut sen tekijän kaltaiseksi samaistaen minut häneen. Tämä on synti sinulle.
        Kyllä ymmärrän uskomisen vaikeuden ja päivittäin ihmettelen miettien sitä ihmisten varsinkin lasten ja nuorten määrää. Miksi he eivät usko? Oi jospa he uskoisivat.
        Olen puolustellut hyväksikäytettyjä ihmisiä onhan heitä ollut ja on kansassamme.
        Kyllä niitä raiskaajia ja pedofiilejä löytyy kasapäin jumalattomien ja kääntymättömien ortodoksienkin joukosta.
        En sano että pitäisi antaa anteeksi sille raiskaajalle, niin opettavat Wurmbrantit ja helluntailaiset.
        Sinun pitäisi jättää kosto Herralle ja rukoilla asian puolesta että saisit rauhan uskon kautta sydämeesi.
        En tiedä miten käyttäytyisin jos olisin joutunut lapsena hyväksikäytetyksi? Kaikki kirveeni on kyllä teroitettu.
        En osaa muuta sanoa sinulle.

        Eenokki vastaa sulle aivan asiallisesti vaikka sinä vertaat häntä johonkin bedofiiliin.

        Sinä toivot aloituksessasi ettei sinua tuomita eikä kiviä viskellä mutt itse teet niin eenokin ja mun kohdalla jatkuvasti.


      • Eenokki 12
        auroraboreallis kirjoitti:

        Eenokki vastaa sulle aivan asiallisesti vaikka sinä vertaat häntä johonkin bedofiiliin.

        Sinä toivot aloituksessasi ettei sinua tuomita eikä kiviä viskellä mutt itse teet niin eenokin ja mun kohdalla jatkuvasti.

        Tuomitsin kerran lessun teon, kun hän lähetti palstalle viranomaisten nimissä kutsun oikeuteen Helsinkiin oikein päiväysten kanssa.
        Lassu poisti avauksensa välittömästi,, mutta kaiken voi kopioida.

        Samoin lausua väärä todistus pedofilian vuoksi lähimmäisestään Saattaa saada muissa ihmisissä aikaan epäilyjä että katumus tapahtuneen vuoksi on pinnallista itsesääliä.


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Tuomitsin kerran lessun teon, kun hän lähetti palstalle viranomaisten nimissä kutsun oikeuteen Helsinkiin oikein päiväysten kanssa.
        Lassu poisti avauksensa välittömästi,, mutta kaiken voi kopioida.

        Samoin lausua väärä todistus pedofilian vuoksi lähimmäisestään Saattaa saada muissa ihmisissä aikaan epäilyjä että katumus tapahtuneen vuoksi on pinnallista itsesääliä.

        Täällä internetissä kannattaa yleensäottaen olla varuillaan sen suhteen mitä uskoo.

        Ihminen saattaa olla jotain ihan muuta kuin minä esiintyy.

        Lessunkin pedofiili saattaa olla ihan keksitty juttu huomion ja säälin saamiseksi.


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Lessu: En ensinkään tuomitse sinua. Sen tuomitsen että teet minut sen tekijän kaltaiseksi samaistaen minut häneen. Tämä on synti sinulle.
        Kyllä ymmärrän uskomisen vaikeuden ja päivittäin ihmettelen miettien sitä ihmisten varsinkin lasten ja nuorten määrää. Miksi he eivät usko? Oi jospa he uskoisivat.
        Olen puolustellut hyväksikäytettyjä ihmisiä onhan heitä ollut ja on kansassamme.
        Kyllä niitä raiskaajia ja pedofiilejä löytyy kasapäin jumalattomien ja kääntymättömien ortodoksienkin joukosta.
        En sano että pitäisi antaa anteeksi sille raiskaajalle, niin opettavat Wurmbrantit ja helluntailaiset.
        Sinun pitäisi jättää kosto Herralle ja rukoilla asian puolesta että saisit rauhan uskon kautta sydämeesi.
        En tiedä miten käyttäytyisin jos olisin joutunut lapsena hyväksikäytetyksi? Kaikki kirveeni on kyllä teroitettu.
        En osaa muuta sanoa sinulle.

        Poistin viestini,koska
        näköjään sai vain riitaa aikaiseksi......
        En ole mitenkää mitään niistä
        mitä minusta kerrot.Eenokki.

        Enkä ole synnitön,syntinen olen,
        huonompi kuin sie ja Sari.......
        Ottakaapas nyt joku muu hampaisiinne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Eenokki 12 kirjoitti:

        Tuomitsin kerran lessun teon, kun hän lähetti palstalle viranomaisten nimissä kutsun oikeuteen Helsinkiin oikein päiväysten kanssa.
        Lassu poisti avauksensa välittömästi,, mutta kaiken voi kopioida.

        Samoin lausua väärä todistus pedofilian vuoksi lähimmäisestään Saattaa saada muissa ihmisissä aikaan epäilyjä että katumus tapahtuneen vuoksi on pinnallista itsesääliä.

        Tuonkin huomautuksen taustalla en ole mie!
        Korjataan sekin nyt tässä.......


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Täällä internetissä kannattaa yleensäottaen olla varuillaan sen suhteen mitä uskoo.

        Ihminen saattaa olla jotain ihan muuta kuin minä esiintyy.

        Lessunkin pedofiili saattaa olla ihan keksitty juttu huomion ja säälin saamiseksi.

        Tyhjää riipimistä Sarilta taas.
        Ja lopetappa tuo .....


    • Meille ihmisille ne "tuomion sappaat" ovat turhan suuret, ne käyvät vain Jumalalle, ja hyvä niin. Eikä meistä ihmisistä löydy yhen yhtäkään synnitöntä, kaikki olemme vajaita ja alamittaisia, ei voi kukaan rehennellä ja korottaa itseään, ja hyvä niin.

      Siunausta ja voimia elämääsi Leahim :)

    • trivia

      Aloitus oli raikas tuulahdus palstalla.
      Jos en olisi ateisti uskoisin tavallasi. Yleinen kaunis ajatus puun siimeksessä leppoisen iltatuulen pelmutellessa haavan lehtiä.
      Ei tuomiota, ei kidutusta, ei pahaa kenellekään koskaan eikä missään. Myös uskovia kohtaan hyvän onnen toivotukset. Jokaisen ihmisen elämä on arvokas ja kunnioitettava.

    • >Minun Jumalani on kaikkialla.
      Luonnossa,
      lenkillä kanssani.Kotona,
      työssä.
      Kaikkialla siellä,missä sitten kuljenkaan!<

      No, eihän sinun JUMALA näkemyksesi kaukana olekkaan, koska todellisen totisen JUMALAN olemus on tämä;


      6. yksi JUMALA ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.

      • huh huh

        No nyt alat päästä jo ekivaarin ohi !

        mitäs jos Jumalasi on pihakivessä, voiko sen päällä istua ollenkaan.


      • huh huh kirjoitti:

        No nyt alat päästä jo ekivaarin ohi !

        mitäs jos Jumalasi on pihakivessä, voiko sen päällä istua ollenkaan.

        6. yksi JUMALA ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa. Raamatusta kopioitu Ef 4


      • huh huh kirjoitti:

        No nyt alat päästä jo ekivaarin ohi !

        mitäs jos Jumalasi on pihakivessä, voiko sen päällä istua ollenkaan.

        Niin, JUMALA voi puhua tavalla ja toisella mistä kohteesta tahansa ja minkä kautta ja kenelle tahansa . Vuosi pari sitten ajelin autolla Joensuusta kotiin ja Radiosta kuulin Jukka Poika nimisen laulajan lalu, joka oli kohdennettu murrosikäiselle kapinoivalle itsenäistymässä olevalle nuorelle. Laulussa oli mm tämä sanoitus;

        "Pysty metsää ja laakeeta peltoo maisema herättää JUMALAN pelkoo täällä taivas roikuuu uhkaavana päittemme yllä.............."

        Niin, JUMALA puhui täysin jumalattomalle Jukka pojalle, joka puki mielikuvan sanoituksiinsa.

        Muuten, en uskonut miten syvällisen sanoituksen sanoittaja on tehnyt,- joka on todellisuutta ihmisen kohdalla.


    • mahdollistuminen

      Markku Lievonen, onko sinun jumalallasi aivot, kun puhut aina aivoittamisesta.

    • pata kattilaa

      Miksi leahimn sitten tuomitsee aina kun tietää että se on syntiä?

      • Hyvässä ja pahassa

        Leahimnin jumala on kaikkialla.

        Siellä, missä lapsi jää orvoksi, kun hänen vanhempansa kuolevat ebolaan. Siellä, missä ISIS surmaa viattomia jumalan nimessä. Siellä, missä kristitty sanoo juutalaiselle, että hänen täytyy hyväksyä Jeesuksen olevan jumala. Siellä, missä perheen äiti koittaa saada lapsilleen puhdasta vettä pakolaisleirin kaaoksessa.

        Siellä se jumala on.


      • Hyvässä ja pahassa kirjoitti:

        Leahimnin jumala on kaikkialla.

        Siellä, missä lapsi jää orvoksi, kun hänen vanhempansa kuolevat ebolaan. Siellä, missä ISIS surmaa viattomia jumalan nimessä. Siellä, missä kristitty sanoo juutalaiselle, että hänen täytyy hyväksyä Jeesuksen olevan jumala. Siellä, missä perheen äiti koittaa saada lapsilleen puhdasta vettä pakolaisleirin kaaoksessa.

        Siellä se jumala on.

        Täytyy toivoa että näin on.

        Näiden tämän palstan uskovaisten jumala pyörii vain heidän loukkaantumisten ympärillä eikä välitä esm.ebolan uhreista.


    • Onko luotu vai Luoja

      En heitä sitä ensimmäistäkään kiveä, toteanpa vain että: panteism. Panteismi tekee luodusta(kivet, puut, metsä, luonto, eläimet, ihmiset jne) Luojan. Luoja on luonut luonnon ja kaiken olevan, mutta luodut eivät itsessään ole Luoja, vaan Luojan luomus

    • trivia

      Kristinuskon jumala on siitä ilkeä, että se tuomitsee aina ja kaikkialla. Homma pahenee, kun se ei anna ihmisten edes kuolla rauhassa. Kosto pitää ulottaa vielä kuoleman jälkeiseen aikaan ikään kuin maalisen elämän ongelmat eivät riittäisi.

      Ihmisillä on yksi ainoa elämä. Se on monisäikeinen, mutkikas mutta mielenkiintoinen. Mielestäni on edesvastuutonta esittää kansalaisille vaikeuksia haudan takana. Varsinkin kun siihen kuuluu eliittiuskovaisajattelu. Voisin luetella kymmeniä palstan tuomitsijoita, joiden kanssa en haluaisi olla missän tekemisissä kuoleman jälkeen, jos se olisi mahdollista.

      Aloitukselle tsemppiä ilopilleriavauksesta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1522
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1329
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1172
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1129
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      955
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      720
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe