TUKSUN KOIRANULKOILUTUSAJAT

Ei vaan näy ulkona

Kun täällä on ainakin yks tyyppi nähnyt "joka päivä" tuksun koirineen ulkona, niin kiinnostaisi tietää, mihin aikaan se niitä ulos vie, kun ei ole näkynyt....
Lauantaisin ei näy 8:45 eikä 10-11 aikaan ainakaan.
Arkisin ei ole näkynyt 8:00-9:00 välisenä aikana.
Ei 17:00-17:30, 16:00, tai 15:00.....

Tässä vain muutamia mainitakseni...
Niin koskakohan se niitä ulos vie....

Noina aikoina on kyllä toisten koiria näkynyt koiratarhassa, kulmilla.

Viimeyön kertomukset tosin kertoo, ämpässä olevan hurjasti losteita...joten, eiköhän ne sisälle enimäkseen tee.....jos vieraillakin on lähtiessään koiranpaskaa vaatteissaan....

Railin laps on tosin KERRAN nähnyt koiran ulkona...niin, tottahan toki, se ulkoilee myöskin joka päivä....

100

2895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juj532

      Hyvä kysymys. Kuljen itse asunnon ohi jalkasin 2- 4 kertaa päivässä. Aamuisin ja iltapäivisin. En ole nähnyt koskaan Tunkkia tai sen koiria missään.

      • Albertin bnäätä

        Sama täällä...siksi ihmetyttääkin, että kuin joku muka näkee ne joka päivä....ulkona...


      • Stadin gimma

        Tänä aamuna Jossu oli sen oudonnäköisen koiran kanssa ulkona pikkuisen yli 6. Eipä siellä paljon muuta liikennettä näkynytkään. Itse myös koiran kanssa lenkillä.


      • Seiskan postaukset
        Stadin gimma kirjoitti:

        Tänä aamuna Jossu oli sen oudonnäköisen koiran kanssa ulkona pikkuisen yli 6. Eipä siellä paljon muuta liikennettä näkynytkään. Itse myös koiran kanssa lenkillä.

        6;49 oli ekat kuvapostaukset seiskassa, niin vois sopia aikajanaankin......

        Jos kuudelta nähty, niin seuraavan kerran varmaan alkuillasta.....kunhan herää ensin niiltä 18 tunnin nokosiltaan :)


      • No hätä....
        Albertin bnäätä kirjoitti:

        Sama täällä...siksi ihmetyttääkin, että kuin joku muka näkee ne joka päivä....ulkona...

        Tunkion koirat ulkoilee just silloin kun ne haluaa.
        Ne, nimittäin, ulkoilee sisällä.
        Suoraan kämpässä.....


      • oiuhgfd
        No hätä.... kirjoitti:

        Tunkion koirat ulkoilee just silloin kun ne haluaa.
        Ne, nimittäin, ulkoilee sisällä.
        Suoraan kämpässä.....

        No tietääks kuka millon tää prinsessa käy ite kusella
        vai lorottaako sänkyyn?


      • Nyt ne on ulkona
        oiuhgfd kirjoitti:

        No tietääks kuka millon tää prinsessa käy ite kusella
        vai lorottaako sänkyyn?

        TÄNÄÄN TODISTETUSTI ULKONA IHMISTEN AIKAAN!!!
        ( kyllä se näitä postauksia siis lukee)
        Seiskassa 3 postausa aiheesta....


    • Huhuh

      Satuin viime viikonloppuna kulkemaan Albertinkatu 38 ohi ja ikkuna oli taas selkosen selällään. Sitten tapahtui jotain, mitä en ikinä olisi uskonut näkeväni. Tuksu sieltä viidennestä kerroksesta nostaa rotan näköisen sylikoiran (olisko ollut Bebe) ulos ikkunasta ja roikottaa sitä niin kauan, kunnes Bebeltä pääsi pissat! 5:nnestä kerroksesta suoraan kadulle, hyvä ettei ketään kulkenut alla. :D Että siihen malliin hoidetaan koiran kusetus Albertilla!

      • Anteeksi mitä

        Ei helvettii sentäs!
        Toi on niin järkky juttu, että pakko olla totta....
        Pitääkin katsoa naapurikadulta uusintaa ja ottaa kuvat todisteeksi....
        Onhan toi järkkyy, jos noin vaarantaa koiran hengen. Paitsi eihän sillä ole väliä...uusia saa rahalla....
        Kuinkakohan ne autot tykkää tuosta pissasateesta....
        Pitääkin olla varovainen kun itse menee alepaan, voi siis saada suihkut niskaan...


      • Huhuh taas

        Ei hemmetti! Tuksu on kyl hullu, se on roikottanu ikkunasta sitä uutta Dollstanssijalaulajashowtyöntekijä Olliakin. Ihan varmasti näin tän, arvatkaa järkytyinö? Ja roikotti niin kauan että Ollilta pääsi pissat ( pääsi muutakin, mut en kehtaa sanoo ettei ressua nolattais enempää mut oli hyvä ettei ketään just kulkenut alta :D )

        Että siihen malliin hoidetaan uusien työntekijöiden kusetus Albertilla!!


      • ndkjgidy
        Anteeksi mitä kirjoitti:

        Ei helvettii sentäs!
        Toi on niin järkky juttu, että pakko olla totta....
        Pitääkin katsoa naapurikadulta uusintaa ja ottaa kuvat todisteeksi....
        Onhan toi järkkyy, jos noin vaarantaa koiran hengen. Paitsi eihän sillä ole väliä...uusia saa rahalla....
        Kuinkakohan ne autot tykkää tuosta pissasateesta....
        Pitääkin olla varovainen kun itse menee alepaan, voi siis saada suihkut niskaan...

        Voi helevetti sentään tota naista .Ei paljo ymmärrys riitä kuin voi kohdella noin lemmikkejään.Vie Tuksu koirat lenkille niinkuin fiksut ihmiset rekee äläkä tee ittestäs idioottien idioottia.


      • Malupe

        No ei nyt Michael Jackson sentään


    • Ei näkyny tänään

      Tarha tyhjänä 9:30

    • ennustaisin

      No se herää tossa 7- 8 tunnin päästä, kyllä se sitten...

      • Bukowskin nalle

        Niin joo, olihan taas riekkunut aamuun kuvaillessa krääsää...säännöllinen elämä koirila???
        Tuskin.


    • Uskomatonta, totta

      Täällä naapuri tyhjensi kerran vesipatjan letkulla ikkunasta ulos alempien kerrosten ikkunoille valumaan. Johan pikkupiskin hiki ehtii kuivaa ennen maahan ehtimistä.

    • naurun tasapaino

      Jaaha, hänen olisi ulkoilutettava koiriaan teidän aikataulunne mukaan.

      • hahahahahahha

        Ei näille voi kuin nauraa! Ei ollu Tukiainen ulona esin 8.45... voi ahahhahahaha. Ja sitten vielä keksitään mitä hurjempia valheita... kai muuten koiran roikoruksen jälkeen kusi itsekin ikkunasta ulos niskaasi?? Ootte te sairaita :DDDDDDD


      • Ymmärsit nyt väärin

        Ei vaan ihmetellään KOSKA SE NIITÄ ULKOILUTTAA, kun koskaan ei ulkona NÄY.......
        Suominen väittää, että ulkona käy, koska oma lapsi sen kerran nähnyt...mutta me, jotka lähellä asumme, niin kas, kummaa....kun ME emme tuksuun törmää, ainakaan niin, että olis koirat mukana...

        Sitä tässä pohdimme......

        Tulin myös albertin koirapuiston ohi 10:45, valkoinen villis oli yksin siellä....ei tunkeroisesta hajuakaan


      • Rauhoitu nyt
        hahahahahahha kirjoitti:

        Ei näille voi kuin nauraa! Ei ollu Tukiainen ulona esin 8.45... voi ahahhahahaha. Ja sitten vielä keksitään mitä hurjempia valheita... kai muuten koiran roikoruksen jälkeen kusi itsekin ikkunasta ulos niskaasi?? Ootte te sairaita :DDDDDDD

        Raili, nyt vähän semppiä...heti aamusta tuollainen vauhti päälläs, ei hyvä juttu alkuunkaan.....


      • aikataulut
        Ymmärsit nyt väärin kirjoitti:

        Ei vaan ihmetellään KOSKA SE NIITÄ ULKOILUTTAA, kun koskaan ei ulkona NÄY.......
        Suominen väittää, että ulkona käy, koska oma lapsi sen kerran nähnyt...mutta me, jotka lähellä asumme, niin kas, kummaa....kun ME emme tuksuun törmää, ainakaan niin, että olis koirat mukana...

        Sitä tässä pohdimme......

        Tulin myös albertin koirapuiston ohi 10:45, valkoinen villis oli yksin siellä....ei tunkeroisesta hajuakaan

        Jospa hän tuli puistoon 10.55


      • Loogisesti ajateltun
        aikataulut kirjoitti:

        Jospa hän tuli puistoon 10.55

        Kuudelta nähty...ja nyt kuorsaa himassa.....eli ei ole voinut olla ulkona :)


      • Maanantain rapsa
        Ymmärsit nyt väärin kirjoitti:

        Ei vaan ihmetellään KOSKA SE NIITÄ ULKOILUTTAA, kun koskaan ei ulkona NÄY.......
        Suominen väittää, että ulkona käy, koska oma lapsi sen kerran nähnyt...mutta me, jotka lähellä asumme, niin kas, kummaa....kun ME emme tuksuun törmää, ainakaan niin, että olis koirat mukana...

        Sitä tässä pohdimme......

        Tulin myös albertin koirapuiston ohi 10:45, valkoinen villis oli yksin siellä....ei tunkeroisesta hajuakaan

        Ainakaan 8:45 ei ollut eikä 10:50.....


    • Jollaksen ravustaja

      Olkaamme kiitollisia, ettei Tuksu puske leveää ahteriaan ikkunasta ja väännä torttua ohikulkijoiden niskaan.

      • suuresti naurattaa

        Siihen sinä olisit oikea kohde.


      • Jollaksen ravustaja
        suuresti naurattaa kirjoitti:

        Siihen sinä olisit oikea kohde.

        Onnekseni en liiku samoilla seuduilla Tuksun kanssa.


      • Näkijäakka
        Jollaksen ravustaja kirjoitti:

        Onnekseni en liiku samoilla seuduilla Tuksun kanssa.

        Iltavuorosta bussilla ohi huristaessani oon nähny sen siin koirapuistossa usein. Aika olis siis 21.15-21.30 välillä, joskus myöhemminki. Muita puistossa ei yleensä oo ollu. Onko tuo ihme jos se ei halua liikkuu samaan aikaan ku muut...

        Ilman kuvia EN tuohon koiranriiputus juttuun usko. EN!


      • Näkijäakka
        Näkijäakka kirjoitti:

        Iltavuorosta bussilla ohi huristaessani oon nähny sen siin koirapuistossa usein. Aika olis siis 21.15-21.30 välillä, joskus myöhemminki. Muita puistossa ei yleensä oo ollu. Onko tuo ihme jos se ei halua liikkuu samaan aikaan ku muut...

        Ilman kuvia EN tuohon koiranriiputus juttuun usko. EN!

        Ai joo vielä, koirapuisto, jossa mä oon sen nähny, ei oo ihan se lähin....


      • Näkijäakka kirjoitti:

        Iltavuorosta bussilla ohi huristaessani oon nähny sen siin koirapuistossa usein. Aika olis siis 21.15-21.30 välillä, joskus myöhemminki. Muita puistossa ei yleensä oo ollu. Onko tuo ihme jos se ei halua liikkuu samaan aikaan ku muut...

        Ilman kuvia EN tuohon koiranriiputus juttuun usko. EN!

        Mä ymmärän täysin, että Johannaa ei näy koirapuistoissa "ihmisten aikaan". Sehän sais näätälauman peräänsä ja niitä avuliaita neuvojia olisi pilvin pimein. Kuvia otettaisi nettiin. Koirien pitäisi olla joka jumalan sekunti edullisessa kuvakulmassa ja auta armis, jos vettä sataisi, niin koira kuvattaisi kastuneena ja muutenkin vaan säälittävän näköisenä. Lööpit huutaisi, että "katsokaa Johannan koiran surkeaa ilmettä" tai "Johanna rääkkää koiriaan tuomalla ne sateella ulos ilman suojaa" yms. sellaista shittiä. Munkaan koira ei ole edustavimmillaan noustessaan vedestä tai kotiutuessaan sateella turkki mudasta roikkuen.

        Mä en koiraani mihinkään koirapuistoon edes vie. Ne ovat oikeesti sellaisia paikkoja, missä laiskat akat/ukot nojailee aitaan ja kehuu omaansa. Siellä on sellaista sakkia jotka tuovat "ei niin sosiaalisen" koiran dominoimaan. Akat ja ukot huutaa, kun heidän fifiään lähestyy isompi koira. On se vaan niin hienoa katsoa, kun koirapuistossakin nää "hermoheikot koiranomistajat" huutavat, että heidän koiransa ei leiki samalla hiekkalaatikolla sun koiran kanssa. Joo en ole kokeillu, mutta olen katsellut touhua vierestä. Ei kiitos meille.


      • Bukowskin nalle
        Näkijäakka kirjoitti:

        Ai joo vielä, koirapuisto, jossa mä oon sen nähny, ei oo ihan se lähin....

        Jos bussilla menet ohi, niin albertinkadun koirapuisto on lähin ja bussireitin varrella.....seuraava koirapuisto on vasta viiskulman kohdilla.
        Tuossa ekassa itse olen sen nähnyt, jos olen nähnyt ollenkaan.....


      • yöaktiivinen
        Näkijäakka kirjoitti:

        Iltavuorosta bussilla ohi huristaessani oon nähny sen siin koirapuistossa usein. Aika olis siis 21.15-21.30 välillä, joskus myöhemminki. Muita puistossa ei yleensä oo ollu. Onko tuo ihme jos se ei halua liikkuu samaan aikaan ku muut...

        Ilman kuvia EN tuohon koiranriiputus juttuun usko. EN!

        Tuksuhan itse sanonut olevansa yöihminen, eli nukkuu päivät ja on öisin hereillä. Varmaan silloin yöllä ne koiratkin ulkoiluttaa kun saa rauhassa liikuskella.
        Harmi sinänsä koirien kannalta tuollainen elämä, ei ne tapaa muitakaan koiria ollenkaan. Onneks niillä on edes toisensa.


      • Sirinä de leon
        RailiSuominen kirjoitti:

        Mä ymmärän täysin, että Johannaa ei näy koirapuistoissa "ihmisten aikaan". Sehän sais näätälauman peräänsä ja niitä avuliaita neuvojia olisi pilvin pimein. Kuvia otettaisi nettiin. Koirien pitäisi olla joka jumalan sekunti edullisessa kuvakulmassa ja auta armis, jos vettä sataisi, niin koira kuvattaisi kastuneena ja muutenkin vaan säälittävän näköisenä. Lööpit huutaisi, että "katsokaa Johannan koiran surkeaa ilmettä" tai "Johanna rääkkää koiriaan tuomalla ne sateella ulos ilman suojaa" yms. sellaista shittiä. Munkaan koira ei ole edustavimmillaan noustessaan vedestä tai kotiutuessaan sateella turkki mudasta roikkuen.

        Mä en koiraani mihinkään koirapuistoon edes vie. Ne ovat oikeesti sellaisia paikkoja, missä laiskat akat/ukot nojailee aitaan ja kehuu omaansa. Siellä on sellaista sakkia jotka tuovat "ei niin sosiaalisen" koiran dominoimaan. Akat ja ukot huutaa, kun heidän fifiään lähestyy isompi koira. On se vaan niin hienoa katsoa, kun koirapuistossakin nää "hermoheikot koiranomistajat" huutavat, että heidän koiransa ei leiki samalla hiekkalaatikolla sun koiran kanssa. Joo en ole kokeillu, mutta olen katsellut touhua vierestä. Ei kiitos meille.

        Siinä taas asiantuntija idiootti besserwisser vauhdissa.
        Toisin kuin siellä, niin tässä kulmillapa ei ole metsiköä niinkuin sielä susirajalla.
        Täällä on pakko viedä se koira koirapuistoon, jos haluaa vapaana pitää....
        Siksi niitä puistojakin on tiheään.
        Kaskun se sun poikas ei kerro mitään vaikka hesassa asuu:)
        Mutta, kyllä besserwisseröidä taas osataan, ihan kun tunnettaisiin nää kulmat paremmin kuin ne jotka täällä ASUU VAKITUISESTI!!!

        Ja taas kääntelet noita juttuja, niinkuin parhaaksesi näet.....no, se ei ole uutta, eikä siihen kannata edes reagoida senkummemmin.....
        Sun paskanjauhannat on niin tuttua tälläkin palstalla.

        Täällä on usea koirapuisto erotettu pienten ja isojen puoliskoilla....tämänkin tietäisit, jos siis asuisit täällä.....
        Mutta kivaa lukea noita törinöitä...joku todellakin sanoi, että muistuttavat Tuksun turinoita ja oikeassa ovat.....
        Mitä enemän noita lukee, niin enemmän Tuksua niistä paljastuu.....


      • Hohhoijakkaaaaaa
        RailiSuominen kirjoitti:

        Mä ymmärän täysin, että Johannaa ei näy koirapuistoissa "ihmisten aikaan". Sehän sais näätälauman peräänsä ja niitä avuliaita neuvojia olisi pilvin pimein. Kuvia otettaisi nettiin. Koirien pitäisi olla joka jumalan sekunti edullisessa kuvakulmassa ja auta armis, jos vettä sataisi, niin koira kuvattaisi kastuneena ja muutenkin vaan säälittävän näköisenä. Lööpit huutaisi, että "katsokaa Johannan koiran surkeaa ilmettä" tai "Johanna rääkkää koiriaan tuomalla ne sateella ulos ilman suojaa" yms. sellaista shittiä. Munkaan koira ei ole edustavimmillaan noustessaan vedestä tai kotiutuessaan sateella turkki mudasta roikkuen.

        Mä en koiraani mihinkään koirapuistoon edes vie. Ne ovat oikeesti sellaisia paikkoja, missä laiskat akat/ukot nojailee aitaan ja kehuu omaansa. Siellä on sellaista sakkia jotka tuovat "ei niin sosiaalisen" koiran dominoimaan. Akat ja ukot huutaa, kun heidän fifiään lähestyy isompi koira. On se vaan niin hienoa katsoa, kun koirapuistossakin nää "hermoheikot koiranomistajat" huutavat, että heidän koiransa ei leiki samalla hiekkalaatikolla sun koiran kanssa. Joo en ole kokeillu, mutta olen katsellut touhua vierestä. Ei kiitos meille.

        Sä olet täysin pimee tapaus noine harhoinesi.
        Nyt se on niin todistettu!

        Sen kerran kuule, kun Tukiainen on koirapuistossa ollut, niin ihan rauhassa on saanut olla....ei ole paparazzit vainoomassa tai muitakaan kuvaamassa.
        Kun tuksun maineen täällä kulmilla tietää, niin kukaan ei vapaaehtoisesti haluu olla sen kanssa tekemisissä.
        Mutta tää vaihtoehtopa ei kaikkitietäväisen railisuolisen mieleen juolahtanut lainkaan......

        Noin käy, kun luulee enemmän kuin oikeasti tietää.
        Mutta itsepähän sä itsesi naurunalaiseksi teet......


      • Sirinä de leon kirjoitti:

        Siinä taas asiantuntija idiootti besserwisser vauhdissa.
        Toisin kuin siellä, niin tässä kulmillapa ei ole metsiköä niinkuin sielä susirajalla.
        Täällä on pakko viedä se koira koirapuistoon, jos haluaa vapaana pitää....
        Siksi niitä puistojakin on tiheään.
        Kaskun se sun poikas ei kerro mitään vaikka hesassa asuu:)
        Mutta, kyllä besserwisseröidä taas osataan, ihan kun tunnettaisiin nää kulmat paremmin kuin ne jotka täällä ASUU VAKITUISESTI!!!

        Ja taas kääntelet noita juttuja, niinkuin parhaaksesi näet.....no, se ei ole uutta, eikä siihen kannata edes reagoida senkummemmin.....
        Sun paskanjauhannat on niin tuttua tälläkin palstalla.

        Täällä on usea koirapuisto erotettu pienten ja isojen puoliskoilla....tämänkin tietäisit, jos siis asuisit täällä.....
        Mutta kivaa lukea noita törinöitä...joku todellakin sanoi, että muistuttavat Tuksun turinoita ja oikeassa ovat.....
        Mitä enemän noita lukee, niin enemmän Tuksua niistä paljastuu.....

        "Täällä on usea koirapuisto erotettu pienten ja isojen puoliskoilla....tämänkin tietäisit, jos siis asuisit täällä....."

        Että silleesti teillä. Millaiset mitat siellä teidän koirapuistoissanne on isoille ja pienille koirille? Tarkoitan sitä, että onko siellä jokin painoraja? Jos painoraja on ylimmillään vaikkapa 10 kg pienikokoisten aitauksessa, niin siihen mahtuu melkoinen kavalkaadi. Pikkunen alta kilonen tai edes pari kiloinen on aika altavastaaja leikkiessään tollasen kymmenen kilosen kanssa.


      • kaipuu maalle
        RailiSuominen kirjoitti:

        Mä ymmärän täysin, että Johannaa ei näy koirapuistoissa "ihmisten aikaan". Sehän sais näätälauman peräänsä ja niitä avuliaita neuvojia olisi pilvin pimein. Kuvia otettaisi nettiin. Koirien pitäisi olla joka jumalan sekunti edullisessa kuvakulmassa ja auta armis, jos vettä sataisi, niin koira kuvattaisi kastuneena ja muutenkin vaan säälittävän näköisenä. Lööpit huutaisi, että "katsokaa Johannan koiran surkeaa ilmettä" tai "Johanna rääkkää koiriaan tuomalla ne sateella ulos ilman suojaa" yms. sellaista shittiä. Munkaan koira ei ole edustavimmillaan noustessaan vedestä tai kotiutuessaan sateella turkki mudasta roikkuen.

        Mä en koiraani mihinkään koirapuistoon edes vie. Ne ovat oikeesti sellaisia paikkoja, missä laiskat akat/ukot nojailee aitaan ja kehuu omaansa. Siellä on sellaista sakkia jotka tuovat "ei niin sosiaalisen" koiran dominoimaan. Akat ja ukot huutaa, kun heidän fifiään lähestyy isompi koira. On se vaan niin hienoa katsoa, kun koirapuistossakin nää "hermoheikot koiranomistajat" huutavat, että heidän koiransa ei leiki samalla hiekkalaatikolla sun koiran kanssa. Joo en ole kokeillu, mutta olen katsellut touhua vierestä. Ei kiitos meille.

        Raili on täysin oikeassa koirapuistoista. Itse ulkoilutan koiraani Alppilan liepeillä Helsingissä ja ennen läheiseen Brahenkentän koirapuistoon menoa täytyy kiertää lähikorttelit ja pälyillä, ettei eräs hullu 2 ns. tappajakoiran omistaja ole tulossa samoille apajille. Hän nimittäin oikein usuttaa koiriaan muiden koirien kimppuun ja on onnistunut koirillaan loukkaamaan useita koiria (puremajälkiä jne.) Tästä on ollut lehdessäkin, eikä koiria vaan saada pois omistajalta tai sitten se vaan ottaa uusia. Ei siellä mitään erillisiä isojen ja pienten koirien aitauksia näy.

        Lisäksi lähellä on Helsinginkatu ja ne narkkarit tulee puistoon piikittämään ja aina saa puistoon mennessä varoa verisiä neuloja.

        Kyllä se niin on, että maalla koiran on parempi elää. Melkein tekisi mieli sanoa, että niin on ihmisenkin.


      • hghghghghjjjj
        yöaktiivinen kirjoitti:

        Tuksuhan itse sanonut olevansa yöihminen, eli nukkuu päivät ja on öisin hereillä. Varmaan silloin yöllä ne koiratkin ulkoiluttaa kun saa rauhassa liikuskella.
        Harmi sinänsä koirien kannalta tuollainen elämä, ei ne tapaa muitakaan koiria ollenkaan. Onneks niillä on edes toisensa.

        Tuksuhan on sanonut, ettei tykkää liikuskella päivisin, eikä käyttää julkisia koska kaikki tuntee hänet. Jollaksessa oli hyvä elää kun se oli syrjemmässä ja oma iso piha, mutta mitäs meni pilaamaan senki omalla käytöksellään.
        Mahtaa vituttaa.


      • Hohhoijaaaaaaa
        RailiSuominen kirjoitti:

        "Täällä on usea koirapuisto erotettu pienten ja isojen puoliskoilla....tämänkin tietäisit, jos siis asuisit täällä....."

        Että silleesti teillä. Millaiset mitat siellä teidän koirapuistoissanne on isoille ja pienille koirille? Tarkoitan sitä, että onko siellä jokin painoraja? Jos painoraja on ylimmillään vaikkapa 10 kg pienikokoisten aitauksessa, niin siihen mahtuu melkoinen kavalkaadi. Pikkunen alta kilonen tai edes pari kiloinen on aika altavastaaja leikkiessään tollasen kymmenen kilosen kanssa.

        Kerro sinä kun taas tunnut kaiken tietävän niin hyvin.
        Miksi edes kyselet moisia???


      • Miksi valehtelet????
        kaipuu maalle kirjoitti:

        Raili on täysin oikeassa koirapuistoista. Itse ulkoilutan koiraani Alppilan liepeillä Helsingissä ja ennen läheiseen Brahenkentän koirapuistoon menoa täytyy kiertää lähikorttelit ja pälyillä, ettei eräs hullu 2 ns. tappajakoiran omistaja ole tulossa samoille apajille. Hän nimittäin oikein usuttaa koiriaan muiden koirien kimppuun ja on onnistunut koirillaan loukkaamaan useita koiria (puremajälkiä jne.) Tästä on ollut lehdessäkin, eikä koiria vaan saada pois omistajalta tai sitten se vaan ottaa uusia. Ei siellä mitään erillisiä isojen ja pienten koirien aitauksia näy.

        Lisäksi lähellä on Helsinginkatu ja ne narkkarit tulee puistoon piikittämään ja aina saa puistoon mennessä varoa verisiä neuloja.

        Kyllä se niin on, että maalla koiran on parempi elää. Melkein tekisi mieli sanoa, että niin on ihmisenkin.

        Miksi valehtelet?
        Se koiranomistaja menetti koiransa.
        Itseasiassa tapauksia oli kaksi ja molempien koirat lopetettiin....
        Naisella oli 3 koiraa, jotka meni piikille, luki lehtiä myöten.
        Kalliossa oleva kundi menetti omansa myös.

        Tapaukset ovat olleet ip lehdissä.


      • Takapihaa oli siellä
        hghghghghjjjj kirjoitti:

        Tuksuhan on sanonut, ettei tykkää liikuskella päivisin, eikä käyttää julkisia koska kaikki tuntee hänet. Jollaksessa oli hyvä elää kun se oli syrjemmässä ja oma iso piha, mutta mitäs meni pilaamaan senki omalla käytöksellään.
        Mahtaa vituttaa.

        Jollaksessa olisi saanut takapihalle koirat tekemään hätänsä, edes senvertaa viitsitty...
        Vaan koirat tekivät tarpeet sisälle, niinkuin Albertillakin....

        Ulos oppivat nopeasti, jos vain viitseliäisyyttä olisi ollut, kun ei ollut, niin lattiat oli pilattu.
        On päihteet tärkeämmät kuin toisten omaisuus.


      • Ristiriidassa on
        RailiSuominen kirjoitti:

        "Täällä on usea koirapuisto erotettu pienten ja isojen puoliskoilla....tämänkin tietäisit, jos siis asuisit täällä....."

        Että silleesti teillä. Millaiset mitat siellä teidän koirapuistoissanne on isoille ja pienille koirille? Tarkoitan sitä, että onko siellä jokin painoraja? Jos painoraja on ylimmillään vaikkapa 10 kg pienikokoisten aitauksessa, niin siihen mahtuu melkoinen kavalkaadi. Pikkunen alta kilonen tai edes pari kiloinen on aika altavastaaja leikkiessään tollasen kymmenen kilosen kanssa.

        Kuinkas mopsi sitten voi leikkiä alle kilonpainoisen chihun kanssa?
        Kerrotko sen, kun se pompsukka taitaa painaa lähemmäs sen 10 kiloo, kuin kilon....


      • kaipuu maalle
        Miksi valehtelet???? kirjoitti:

        Miksi valehtelet?
        Se koiranomistaja menetti koiransa.
        Itseasiassa tapauksia oli kaksi ja molempien koirat lopetettiin....
        Naisella oli 3 koiraa, jotka meni piikille, luki lehtiä myöten.
        Kalliossa oleva kundi menetti omansa myös.

        Tapaukset ovat olleet ip lehdissä.

        En ainakaan tarkoituksella ole valehdellut, nimittäin se kundi on nähty koirien kanssa myöhemminkin. Ehkä on sitten ottanut uusia, en tiedä, kun olen koettanut ko. puistoa parhaani mukaan välttää.

        Naisen tapaus ei ole henkilökohtaisesti tuttu, mutta kuten näkyy, hulluja koirapuistoissa tuntuu riittävän, aivan kuten Raili aiemmin totesi.


      • Ristiriidassa on kirjoitti:

        Kuinkas mopsi sitten voi leikkiä alle kilonpainoisen chihun kanssa?
        Kerrotko sen, kun se pompsukka taitaa painaa lähemmäs sen 10 kiloo, kuin kilon....

        Ihan eri juttu. Bella ja Bebe tuntevat toisensa ja osaavat "varoa". Niillä lienee laumanjohtajuus olevan selvillä (kuka käskee ja komentaa ja kuka tottelee/alistuu). Koirapuistoon sensijaan saattaa tulla vieraita koiria, jotka eivät innoissaan osaa varoa. Eihän se koiran vika ole, vaan koirat nyt ovat koiria ja vahinkoja saattaa tulla, kun oikein riehaannutaan.


      • 2222222
        Takapihaa oli siellä kirjoitti:

        Jollaksessa olisi saanut takapihalle koirat tekemään hätänsä, edes senvertaa viitsitty...
        Vaan koirat tekivät tarpeet sisälle, niinkuin Albertillakin....

        Ulos oppivat nopeasti, jos vain viitseliäisyyttä olisi ollut, kun ei ollut, niin lattiat oli pilattu.
        On päihteet tärkeämmät kuin toisten omaisuus.

        Julia oli se joka koirat hoiti, omansa ja tunkin, edes jotenkuten.
        Tuksua kiinnostaa koirat vain silloin kun se itselle sopii ja on paha olla, samoin kun omat läheiset, joita nuoleskellaan ja "rakastetaan" vain kun ollaan jotain (rahaa/ilmaiseksi saatavaa) vailla.


      • Oumaigaad taas
        RailiSuominen kirjoitti:

        Ihan eri juttu. Bella ja Bebe tuntevat toisensa ja osaavat "varoa". Niillä lienee laumanjohtajuus olevan selvillä (kuka käskee ja komentaa ja kuka tottelee/alistuu). Koirapuistoon sensijaan saattaa tulla vieraita koiria, jotka eivät innoissaan osaa varoa. Eihän se koiran vika ole, vaan koirat nyt ovat koiria ja vahinkoja saattaa tulla, kun oikein riehaannutaan.

        Tulihan taas se asiantuntijan selitys sieltä...kolme koiraa omistaneena onkin professional.....
        Eläimillä on vaisto.
        Vaisto ohjaa niitä pienten eläinten kanssa, ja pienempien lajitovereiden kanssa.
        Isommat osaa ihan luonnostaan varoa pienempiään, jos niilä on älli tallella.
        Tiedän se ihan siitä, että itsellä on ollut lukemattomia koiria, tähän ikään mennessä.....

        Älä siis jaksa jauhaa soopaa, siellä.


      • hui hai sinua
        Oumaigaad taas kirjoitti:

        Tulihan taas se asiantuntijan selitys sieltä...kolme koiraa omistaneena onkin professional.....
        Eläimillä on vaisto.
        Vaisto ohjaa niitä pienten eläinten kanssa, ja pienempien lajitovereiden kanssa.
        Isommat osaa ihan luonnostaan varoa pienempiään, jos niilä on älli tallella.
        Tiedän se ihan siitä, että itsellä on ollut lukemattomia koiria, tähän ikään mennessä.....

        Älä siis jaksa jauhaa soopaa, siellä.

        Sinä se jauhat soopaa, pahanlaatuista soopaa ja kehtaat väittää tietäväsi jotain. Vaisto, joka ohjaa eläimiä varomaan pienempiään = täyttä potaskaa. Vaisto ohjaa eläimen syömään pienempänsä oli lajitoveri tai ei. Jatkuvasti saa lukea seuraavanlaisia uutisia:


        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288755752710.html

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288745243302.html


        Pentukoiraa, etenkin pienempikokoista, on aina ulkoilutettava erillään isommasta koirasta, kunnes saavuttanut tietyn iän ja tottelevaisuustason.


      • Hyvä Raili
        Oumaigaad taas kirjoitti:

        Tulihan taas se asiantuntijan selitys sieltä...kolme koiraa omistaneena onkin professional.....
        Eläimillä on vaisto.
        Vaisto ohjaa niitä pienten eläinten kanssa, ja pienempien lajitovereiden kanssa.
        Isommat osaa ihan luonnostaan varoa pienempiään, jos niilä on älli tallella.
        Tiedän se ihan siitä, että itsellä on ollut lukemattomia koiria, tähän ikään mennessä.....

        Älä siis jaksa jauhaa soopaa, siellä.

        Kyllä kuules Raili on ihan oikeassa tässä kohtaa, ei se vaisto niin vaan niitä ohjaile, itse olen nähnyt monta isompaa koiraa hyökkäämässä pienen koiran kimppuun.
        Saman perheen koirat tietysti jo ovat "sopineet" lauman sosiaalisesta järjestyksestä. Välillä kannattais kuunnella muitakin kuin vaan tuijottaa omaan napaan ja sadatella.


      • Luonnevikaisia ollee
        Hyvä Raili kirjoitti:

        Kyllä kuules Raili on ihan oikeassa tässä kohtaa, ei se vaisto niin vaan niitä ohjaile, itse olen nähnyt monta isompaa koiraa hyökkäämässä pienen koiran kimppuun.
        Saman perheen koirat tietysti jo ovat "sopineet" lauman sosiaalisesta järjestyksestä. Välillä kannattais kuunnella muitakin kuin vaan tuijottaa omaan napaan ja sadatella.

        Ne koira on sekoja...normi koira ei todellakaan hyökkää het toisen kimppuun..noi lehtikoirat on luonnevikaisia!

        Raili ei ole oikeassa uosta jutusta. Valitettavasti.


      • turha Suolinen
        Hohhoijaaaaaaa kirjoitti:

        Kerro sinä kun taas tunnut kaiken tietävän niin hyvin.
        Miksi edes kyselet moisia???

        Kuuleppas rva Suolinen.
        Kyllä se vaan niin on, että täällä on aitaukset erikseen pienille ja suurille koirille.
        Meillä päin on aitaus jopa AROILLE koirille.

        Kukin koiranomistaja osaa ihan itse päätellä, mikä aitaus on omalle koiralleen sopivin.
        V*ttu, sä oot turha....


      • Hyvä Raili kirjoitti:

        Kyllä kuules Raili on ihan oikeassa tässä kohtaa, ei se vaisto niin vaan niitä ohjaile, itse olen nähnyt monta isompaa koiraa hyökkäämässä pienen koiran kimppuun.
        Saman perheen koirat tietysti jo ovat "sopineet" lauman sosiaalisesta järjestyksestä. Välillä kannattais kuunnella muitakin kuin vaan tuijottaa omaan napaan ja sadatella.

        Näin se on. Pienemmätkin voivat käydä kiinni isompaan. Oltiin ulkoilemassa tossa muutama vuosi sitten. Mun koira oli maastossa flexissä. Vastaan tuli kaksi pienempää vapaana. Ne vaan hyökkäs mun koiran mahan alle ja kävivät jalkoihin kiinni. Onneksi niiden omistaja oli järkevä. Se sai ne hallintaansa ja käänsi kylmästi niiden mahat taivasta kohti ja sanoi, että anna koirasi haistella niiden maha ja vaikka kusta niiden päälle, niin oppivat. Näin myös tehtiin, mutta ei kuseksittu.

        Meidän koira oli tullut juuri meille ja oli tuolloin vuoden vanha junioriuros ja niin olivat nekin uroksia. Ne suuttuivat siitä, että outo uros on tullut niiden reviirille. Vieläkin kun nähdään, niin kaikki uroot kattelevat alta kulmien toisiaan ja selvästi ilmapiiri jännittyy. Ihan sama voi käydä milloin tahansa koirapuistoissa.

        Se on sama eläimellä, kuin ihmiselläkin. Joidenkin kanssa tulee toimeen ja joidenkin kanssa ei. Etenkin arka ja pelokas koira voi olla arvaamaton. Sitä ohjaa silloin pelko ja se on koirilla valtavan suuri "tunnelataus". Ihan samoin myös ihmisellä, jos ihminen pelkää, niin ihminen saattaa tehdä sellaista mitä se ei muuten tekisi (vrt. ikävät koulutapahtumat)


      • turha Suolinen kirjoitti:

        Kuuleppas rva Suolinen.
        Kyllä se vaan niin on, että täällä on aitaukset erikseen pienille ja suurille koirille.
        Meillä päin on aitaus jopa AROILLE koirille.

        Kukin koiranomistaja osaa ihan itse päätellä, mikä aitaus on omalle koiralleen sopivin.
        V*ttu, sä oot turha....

        Hienoa, että saatte koiraveronne maksajana noin hyvää palvelua. Yleensä se koiravero menee johonkin muuhun, kuin sinne minne pitää. Jos teillä on jopa kolme aitausta, niin hyvä niin.

        Mistä muuten tiedät tai uskallat olettaa, että juuri siihen sinun valtsemaasi aitaukseen ei tule sellaista koiraa, mistä sinä et pidä (tai sen omistajasta et pidä) ja koiran "läpimitta" vastaa aitaukseen "pääsyvaatimuksia"? Mistä tiedät, että koirat tulevat toimeen keskenään ilman mitään kärhämää? Se vaan on niin, että voit päästää pienen koiran isojen aitaukseen ja se pieni kurmuttaa niitä isoja. Samoin voit laittaa ison pienten aitaukseen ja se iso kurmuttaa pieniä.

        Koiran omistajiakin on montaa sorttia. Jotkut oikeesti hakee sitä, että niiden koira saa "näyttää isäntänsä/emäntänsä vittumaisuuden", joten mikäs sen parempi paikka, kuin koirapuisto mennä isottelemaan ja näyttämään hulluuttaan. Jos akka/ukko ei ole antanut, niin koirahan siitä kärsii ja samalla siitä kärsii kaikki lähitienoon koirapuistoissa käyvät koirien omistajat.


      • Lopeta jo, olet väär
        RailiSuominen kirjoitti:

        Näin se on. Pienemmätkin voivat käydä kiinni isompaan. Oltiin ulkoilemassa tossa muutama vuosi sitten. Mun koira oli maastossa flexissä. Vastaan tuli kaksi pienempää vapaana. Ne vaan hyökkäs mun koiran mahan alle ja kävivät jalkoihin kiinni. Onneksi niiden omistaja oli järkevä. Se sai ne hallintaansa ja käänsi kylmästi niiden mahat taivasta kohti ja sanoi, että anna koirasi haistella niiden maha ja vaikka kusta niiden päälle, niin oppivat. Näin myös tehtiin, mutta ei kuseksittu.

        Meidän koira oli tullut juuri meille ja oli tuolloin vuoden vanha junioriuros ja niin olivat nekin uroksia. Ne suuttuivat siitä, että outo uros on tullut niiden reviirille. Vieläkin kun nähdään, niin kaikki uroot kattelevat alta kulmien toisiaan ja selvästi ilmapiiri jännittyy. Ihan sama voi käydä milloin tahansa koirapuistoissa.

        Se on sama eläimellä, kuin ihmiselläkin. Joidenkin kanssa tulee toimeen ja joidenkin kanssa ei. Etenkin arka ja pelokas koira voi olla arvaamaton. Sitä ohjaa silloin pelko ja se on koirilla valtavan suuri "tunnelataus". Ihan samoin myös ihmisellä, jos ihminen pelkää, niin ihminen saattaa tehdä sellaista mitä se ei muuten tekisi (vrt. ikävät koulutapahtumat)

        Kuules nyt, normaalisti KOULUTETTU koira ei käyttäydy IKINÄ noin!!!
        Mulla on ollut sekä iso , että pienempiä koiria ja IKINÄ ei hyökkäillä vastaatulevien kimppuun.
        Silloin on siinä koirassakin se vika.
        Just siksi noidenkin mahat käännettiin alistukseen.
        Niiltä oli oppitunnit selvästi kesken.

        Milanin koiraohjelmissa KAIKKI tapaukset on olleet noita räksyjä ja hyökkääjiä. Cesarin laumakoirat ei IKINÄ.
        MIKSIKÖHÄN?
        Siksi, että Cesarin lauma on tasapainoinen.
        Ne räksyt on joko luonnevikaisia tai kouluttamattomia.

        Suksi kuule kuuseen vaan nyt koiraneuvojakin antamasta, kun pieleen menee ja lujaa!
        Sun kolmen koiran tuntemuksella, et todellakaan ole mikään sanomaan asiasta yhtikäs kummoista analyysia.
        Että jospa et nyt leikkisi alueella, josta et todellakaan tiedä yhtään mitään.


      • Voi jessus taas
        hui hai sinua kirjoitti:

        Sinä se jauhat soopaa, pahanlaatuista soopaa ja kehtaat väittää tietäväsi jotain. Vaisto, joka ohjaa eläimiä varomaan pienempiään = täyttä potaskaa. Vaisto ohjaa eläimen syömään pienempänsä oli lajitoveri tai ei. Jatkuvasti saa lukea seuraavanlaisia uutisia:


        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288755752710.html

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288745243302.html


        Pentukoiraa, etenkin pienempikokoista, on aina ulkoilutettava erillään isommasta koirasta, kunnes saavuttanut tietyn iän ja tottelevaisuustason.

        Noi koirat on luonnevikaisia ja kouluttamattomia.
        Siksi ne pääsee lehtiin, kun terrorisoivat muitakin.
        Jos normaalikoulutettu koira tekisi noin, niitä olisi paljon enemmän lehdissä.

        Lisäksi noita hyökkääjäkoiria on viety piikille just sen vuoksi, kun käyvät sekä ihmisten, että eläinten päälle.
        Menikö nyt jakeluun ??? ( tuskin meni)

        Että on YKSINKERTAISTA PORUKKAA täällä......ei mitään logiikkaa teidän väitteissänne.


      • End of my leash
        Luonnevikaisia ollee kirjoitti:

        Ne koira on sekoja...normi koira ei todellakaan hyökkää het toisen kimppuun..noi lehtikoirat on luonnevikaisia!

        Raili ei ole oikeassa uosta jutusta. Valitettavasti.

        Koulutettu tasapainoinen koira ei nyt vain hyökkäile kenenkään kimppuun.
        Mistä teitä tolloja oikein sikiää tänne kertomaan, ihan täyttä soopaa??
        Kattokaa kuulkaa muutama koirankoulutus ohjelma, niitä tulee jatkuvalla syötöllä.
        KAIKKI hyökkääjäkoirat ovat niissä, kouluttamattomia, tasapainottomia, liian vähän liikuntaa saaneita tai ovat ottaneet perheessä johtajan paikan.....

        Toivottavasti sullakaan ei ole koiraa.....et selvästi osaa asiaasi, saati koirista mitään.


      • Koirankouluts oy
        Lopeta jo, olet väär kirjoitti:

        Kuules nyt, normaalisti KOULUTETTU koira ei käyttäydy IKINÄ noin!!!
        Mulla on ollut sekä iso , että pienempiä koiria ja IKINÄ ei hyökkäillä vastaatulevien kimppuun.
        Silloin on siinä koirassakin se vika.
        Just siksi noidenkin mahat käännettiin alistukseen.
        Niiltä oli oppitunnit selvästi kesken.

        Milanin koiraohjelmissa KAIKKI tapaukset on olleet noita räksyjä ja hyökkääjiä. Cesarin laumakoirat ei IKINÄ.
        MIKSIKÖHÄN?
        Siksi, että Cesarin lauma on tasapainoinen.
        Ne räksyt on joko luonnevikaisia tai kouluttamattomia.

        Suksi kuule kuuseen vaan nyt koiraneuvojakin antamasta, kun pieleen menee ja lujaa!
        Sun kolmen koiran tuntemuksella, et todellakaan ole mikään sanomaan asiasta yhtikäs kummoista analyysia.
        Että jospa et nyt leikkisi alueella, josta et todellakaan tiedä yhtään mitään.

        Railia suosittelen todellakin katsomaan muutaman koirankoulutus ohjelman, jos nyt ammattilaisena alentuu moiseen.
        Näkee itse, että pieleen on omat diagnoosit menneet.
        Olisi kyllä todellakin parempi, ettei neuvois ja kertoisi totena sellaista, mikä ei pidä paikkaansa.
        Eihän se ymmärtänyt tuota pikkukoirajuttuakaan yhtään, miksi omistaja niille tuolleen teki.
        Näytti kaapinpaikan, kunka määrää ja kuinka toisille ei rähistä!
        Toivon todellakin, ettei ole neuvomassa kadulla muita......noilla ehdotuksillaan.
        Cesar Millanin ohjelmat esim, ovat olleet ihan ok. Kuten mainitsitkin, toinen on se kanadalainen kundi ja Victoria Stiwell, AVA lta ovat tulleet aiemmi, nyt en ole enää ihan varma, näkyykö muualla.


      • Älä selittele
        kaipuu maalle kirjoitti:

        En ainakaan tarkoituksella ole valehdellut, nimittäin se kundi on nähty koirien kanssa myöhemminkin. Ehkä on sitten ottanut uusia, en tiedä, kun olen koettanut ko. puistoa parhaani mukaan välttää.

        Naisen tapaus ei ole henkilökohtaisesti tuttu, mutta kuten näkyy, hulluja koirapuistoissa tuntuu riittävän, aivan kuten Raili aiemmin totesi.

        Älä sitten kertoile totena asioita, jotka eivät ole totta!
        Samanlainen kuin Railikin.
        Suuvaahdossa vaahdotaan ja sitten kun ammutaan jutut ales ja todistetaan valheiksi, niin hups.....


      • Lopeta jo, olet väär kirjoitti:

        Kuules nyt, normaalisti KOULUTETTU koira ei käyttäydy IKINÄ noin!!!
        Mulla on ollut sekä iso , että pienempiä koiria ja IKINÄ ei hyökkäillä vastaatulevien kimppuun.
        Silloin on siinä koirassakin se vika.
        Just siksi noidenkin mahat käännettiin alistukseen.
        Niiltä oli oppitunnit selvästi kesken.

        Milanin koiraohjelmissa KAIKKI tapaukset on olleet noita räksyjä ja hyökkääjiä. Cesarin laumakoirat ei IKINÄ.
        MIKSIKÖHÄN?
        Siksi, että Cesarin lauma on tasapainoinen.
        Ne räksyt on joko luonnevikaisia tai kouluttamattomia.

        Suksi kuule kuuseen vaan nyt koiraneuvojakin antamasta, kun pieleen menee ja lujaa!
        Sun kolmen koiran tuntemuksella, et todellakaan ole mikään sanomaan asiasta yhtikäs kummoista analyysia.
        Että jospa et nyt leikkisi alueella, josta et todellakaan tiedä yhtään mitään.

        Sinähän tässä leikit ammattilaista. Sepä se just ´ onkin, että jos tunnet oman koirasi metkut, niin et tunne siellä koirapuistossa peuhaavien muiden koirien käytöstä ja tapoja. Nykyään otetaan koira/koiria ja niiden kouluttamiseen ei siten jääkään alkuhymistelyn jälkeean aikaa ja tahtoa. Siitä suloisen lutusesta pennusta tulee aikuinen koira ja sen jälkeen se ei aina enää kiinnostakaan, joten ongelma on valmis.

        Jumaloit siis Cesarin tapoja ja hänen ohjelmaansa? Kyllä olen katsonut niitä ohjelmia. Mutta arvaapa mitä? Niistä saa kyllä hyviä vinkkejä, joten ei siinä mitään, mutta järki käteen tuossakin uskossa. Ne ovat taloudellisen edun tavoittamiseksi tehtyjä TV-ohjelmia ja niissä näytetään onnistumisia. Ei niissä näytetä mitään sellaista, että koira on lopetettu ja koiran kanssa ei ole onnistuttu. Oikeesti tuntuu naurettavalta, että ihmiset uskoo kaiken, mitä tuutista tulee.

        Muistelisin yhdessä jaksossa olleen, että ne Cesarin kaikki tarhassa olevat koirat ovat leikattuja. Pakkohan niiden on ollakin, koska ei narttuja ja uroksia voisi pitää yhdessä ainakaan kymmenpäisinä laumoina. Tollasessa laumassa jollain nartulla on aina juoksu ja urokset tappelisivat verissäpäin, kuka pääsee painamaan. Kummasti ne urokset rauhoittuu, kun niiltä viedään pallit ja nartulta viedään juoksut.

        Joten ethän vertaa sitä Gesarin koirajoukkoa johonkin suomalaiseen koirapuistoon, missä useimmilla uroksilla on toimivat pallit ja nartuilla tuoksuva torttu (joo ei saa viedä, eikä ole järkevää viedä juoksun aikana koirapuistoon) ja hormoonit hyrrää aivan toisella tavalla, mitä pallittomilla.

        Kyllä mä ainakin huomaan, kun kylillä on jollain nartulla juoksu. Mä en ole ainoa joka huomaa. Urokset nostelee koipea, silmät viirussa nuollaan kusia, ruokahalu katoaa, ikkunnasta tuijotetaan, ulos pitäisi päästä jatkuvasti ja ollaan muutenkin levottomia. Urokset leimaavat innokkaasti ja pitävät reviiristään kiinni ja toivovat, että tulis nyt se narttu, että pääsis painamaan. Vieras uros reviirillä on uhka ja silloin ollaan skarppina ja varmasti niitä yhteenottoja tulisi, jos ei ohjaaja ymmärtäisi pitää koiransa tiukkaakin tiukemman silmän alla.


      • Hohhojjaa oikeasti
        RailiSuominen kirjoitti:

        Hienoa, että saatte koiraveronne maksajana noin hyvää palvelua. Yleensä se koiravero menee johonkin muuhun, kuin sinne minne pitää. Jos teillä on jopa kolme aitausta, niin hyvä niin.

        Mistä muuten tiedät tai uskallat olettaa, että juuri siihen sinun valtsemaasi aitaukseen ei tule sellaista koiraa, mistä sinä et pidä (tai sen omistajasta et pidä) ja koiran "läpimitta" vastaa aitaukseen "pääsyvaatimuksia"? Mistä tiedät, että koirat tulevat toimeen keskenään ilman mitään kärhämää? Se vaan on niin, että voit päästää pienen koiran isojen aitaukseen ja se pieni kurmuttaa niitä isoja. Samoin voit laittaa ison pienten aitaukseen ja se iso kurmuttaa pieniä.

        Koiran omistajiakin on montaa sorttia. Jotkut oikeesti hakee sitä, että niiden koira saa "näyttää isäntänsä/emäntänsä vittumaisuuden", joten mikäs sen parempi paikka, kuin koirapuisto mennä isottelemaan ja näyttämään hulluuttaan. Jos akka/ukko ei ole antanut, niin koirahan siitä kärsii ja samalla siitä kärsii kaikki lähitienoon koirapuistoissa käyvät koirien omistajat.

        Anteeksi, mutta miksi jankutat samasta asiasta, kun kerran et niitä aitauksia kerran käytä?
        Se ei nyt tullut selväksi.....
        Täällä isossa kaupungissa näet ihmisillä tuntuu olevan järkeä enemmän päässä.
        Ei mm. Leikitä koiranpidon ja käyttäytymisen ammattilaista, kolmen koiran kokemuksella....
        Sellainen ero on meillä.....
        Täällä osataan lisäksi sosialistaa näköjään paremmin ne koirat, joita sinne aitauksiin viedään. Itse en ole kertaakaan nähnyt tappelua.
        Ohitukset kaduillakin menevät mallikkaasti.
        Ilmeisesti teillä maalla on siellä pahempiakin käyttäytymisongelmaisia koiria ja omistajia.....
        Taitaa tää Suomisen koiranomistaja olla yksi sellainen.

        Ilmeisesti tää besserwisseröinti on niin tärkeää päivä aktiviteettia mummolle, että sen on pakko olla äänessä ihan joka asiasta täällä, vaikka tuo kokemuspuoli onkin todella vajaavainen. Eikä tiedä esim. Helsingin koirapuistoista just yhtään mitään.


      • Arggggghhhhhhh
        RailiSuominen kirjoitti:

        Sinähän tässä leikit ammattilaista. Sepä se just ´ onkin, että jos tunnet oman koirasi metkut, niin et tunne siellä koirapuistossa peuhaavien muiden koirien käytöstä ja tapoja. Nykyään otetaan koira/koiria ja niiden kouluttamiseen ei siten jääkään alkuhymistelyn jälkeean aikaa ja tahtoa. Siitä suloisen lutusesta pennusta tulee aikuinen koira ja sen jälkeen se ei aina enää kiinnostakaan, joten ongelma on valmis.

        Jumaloit siis Cesarin tapoja ja hänen ohjelmaansa? Kyllä olen katsonut niitä ohjelmia. Mutta arvaapa mitä? Niistä saa kyllä hyviä vinkkejä, joten ei siinä mitään, mutta järki käteen tuossakin uskossa. Ne ovat taloudellisen edun tavoittamiseksi tehtyjä TV-ohjelmia ja niissä näytetään onnistumisia. Ei niissä näytetä mitään sellaista, että koira on lopetettu ja koiran kanssa ei ole onnistuttu. Oikeesti tuntuu naurettavalta, että ihmiset uskoo kaiken, mitä tuutista tulee.

        Muistelisin yhdessä jaksossa olleen, että ne Cesarin kaikki tarhassa olevat koirat ovat leikattuja. Pakkohan niiden on ollakin, koska ei narttuja ja uroksia voisi pitää yhdessä ainakaan kymmenpäisinä laumoina. Tollasessa laumassa jollain nartulla on aina juoksu ja urokset tappelisivat verissäpäin, kuka pääsee painamaan. Kummasti ne urokset rauhoittuu, kun niiltä viedään pallit ja nartulta viedään juoksut.

        Joten ethän vertaa sitä Gesarin koirajoukkoa johonkin suomalaiseen koirapuistoon, missä useimmilla uroksilla on toimivat pallit ja nartuilla tuoksuva torttu (joo ei saa viedä, eikä ole järkevää viedä juoksun aikana koirapuistoon) ja hormoonit hyrrää aivan toisella tavalla, mitä pallittomilla.

        Kyllä mä ainakin huomaan, kun kylillä on jollain nartulla juoksu. Mä en ole ainoa joka huomaa. Urokset nostelee koipea, silmät viirussa nuollaan kusia, ruokahalu katoaa, ikkunnasta tuijotetaan, ulos pitäisi päästä jatkuvasti ja ollaan muutenkin levottomia. Urokset leimaavat innokkaasti ja pitävät reviiristään kiinni ja toivovat, että tulis nyt se narttu, että pääsis painamaan. Vieras uros reviirillä on uhka ja silloin ollaan skarppina ja varmasti niitä yhteenottoja tulisi, jos ei ohjaaja ymmärtäisi pitää koiransa tiukkaakin tiukemman silmän alla.

        Jos nyt ensin laittaisit ne nimet oikein. CESAR MILANI, ei ole olemassa ketään Gesaria.

        Toiseksi rapakon takana on opittu sellainen asia, mitä täällä on vasta kasvava trendi....siellä KAIKKI koirat leikataan, joilla ei ole tarkoitus jatkaa sukua. Niitä ei jätetä kastroimatta vaan siksi, että joku RailiSuominen niin haluaa, vaan ihan justiinsa siksi, että siellä lopetetaan satoja tuhansia ei toivottuja koiria JOKA VUOSI. Siellä on KOIRAONGELMA , pentutehtaista ja kulkukoirista, joita ei ole vielä leikattu.
        Leikattuina SILTI ne on koulutettava.Joka ikinen iso ja pieni.
        Olin juuri kesällä 2 kuukautta rapakon takana seuraamassa tilannetta ja siellä kaikki ei lopetettavat, uudelleen sijoitettavat "fiksataan", ettei tule uusia pentuja. On tarhoja joissa ei suostuta lopettamaan edes vihaisia koiria ja näitä on myös Cesar kuntouttanut.
        Toisissa tarhoissa kaikki luonnevikaisuuteen viittaavat koirat lopetetaan. Heti. Ns. taistelukoiraroduista lopetetaan suuri osa. Siellä kun on koiria järjetön määrä ilman kotia.

        Voi jessus kun menee oikeasti hermo sun besserwisseröintisi kanssa..ei siis minkään valtakunnan hajua yhtikäs mistään, nimet on aina väärin ja jankuttaa jaksetaan......
        Mä en todellakaan edes viitisi vastata sulle tämän jälkeen.
        Noin IDIOOTILLE IHMISELLE, EI MAKSA AIKAA, EI VAIVAA.
        Kyllä sä itsesi hölmöksi teet noilla jutuillas, mutta se on täällä niin moneen kertaan jo huomattu.
        Tutulla oli kennel jossa oli "kymmenittäin" koiria yhdessä, juoksu kun alkoi( ei vielä hedelmällinen kierron aikana) niin narttu eristettiin, muutoin samassa laumassa, ei tappeluita, mutta ne olikin näyttely ja TOKO koulutettuja kaikki....ja kyllä, leikkaamattomia, koska olivat jalostuseläimiä.....että jospa et taas yleistäisi.
        OIKEA koira-ammattilainen tietää kyllä kuinka toimia, kouluttaa koiransa ja näin ollen hallitsee"laumansa".

        SINÄ OLET, Oikein kolmen koiran ammattilainen, voi jessus. SINÄ ET OLE AMMATTILAINEN. Paina se nyt siihen homeiseen päähäsi.
        Toivottavasti joku oikeasti joskus laittaa sut vastuuseen noista jatkuvista besserwisseröinneistäs. Olisit nimittäin ansainnut sen...maltan tuskin odottaa...joku voi noi sun juttus todesta ottakin ja kukas sitten korvaa, kun koiransa menettää sun neuvojes takia?
        Sinä vai?


      • Rääkkäätkö urostasi?
        RailiSuominen kirjoitti:

        Sinähän tässä leikit ammattilaista. Sepä se just ´ onkin, että jos tunnet oman koirasi metkut, niin et tunne siellä koirapuistossa peuhaavien muiden koirien käytöstä ja tapoja. Nykyään otetaan koira/koiria ja niiden kouluttamiseen ei siten jääkään alkuhymistelyn jälkeean aikaa ja tahtoa. Siitä suloisen lutusesta pennusta tulee aikuinen koira ja sen jälkeen se ei aina enää kiinnostakaan, joten ongelma on valmis.

        Jumaloit siis Cesarin tapoja ja hänen ohjelmaansa? Kyllä olen katsonut niitä ohjelmia. Mutta arvaapa mitä? Niistä saa kyllä hyviä vinkkejä, joten ei siinä mitään, mutta järki käteen tuossakin uskossa. Ne ovat taloudellisen edun tavoittamiseksi tehtyjä TV-ohjelmia ja niissä näytetään onnistumisia. Ei niissä näytetä mitään sellaista, että koira on lopetettu ja koiran kanssa ei ole onnistuttu. Oikeesti tuntuu naurettavalta, että ihmiset uskoo kaiken, mitä tuutista tulee.

        Muistelisin yhdessä jaksossa olleen, että ne Cesarin kaikki tarhassa olevat koirat ovat leikattuja. Pakkohan niiden on ollakin, koska ei narttuja ja uroksia voisi pitää yhdessä ainakaan kymmenpäisinä laumoina. Tollasessa laumassa jollain nartulla on aina juoksu ja urokset tappelisivat verissäpäin, kuka pääsee painamaan. Kummasti ne urokset rauhoittuu, kun niiltä viedään pallit ja nartulta viedään juoksut.

        Joten ethän vertaa sitä Gesarin koirajoukkoa johonkin suomalaiseen koirapuistoon, missä useimmilla uroksilla on toimivat pallit ja nartuilla tuoksuva torttu (joo ei saa viedä, eikä ole järkevää viedä juoksun aikana koirapuistoon) ja hormoonit hyrrää aivan toisella tavalla, mitä pallittomilla.

        Kyllä mä ainakin huomaan, kun kylillä on jollain nartulla juoksu. Mä en ole ainoa joka huomaa. Urokset nostelee koipea, silmät viirussa nuollaan kusia, ruokahalu katoaa, ikkunnasta tuijotetaan, ulos pitäisi päästä jatkuvasti ja ollaan muutenkin levottomia. Urokset leimaavat innokkaasti ja pitävät reviiristään kiinni ja toivovat, että tulis nyt se narttu, että pääsis painamaan. Vieras uros reviirillä on uhka ja silloin ollaan skarppina ja varmasti niitä yhteenottoja tulisi, jos ei ohjaaja ymmärtäisi pitää koiransa tiukkaakin tiukemman silmän alla.

        Miksi et muuten ole leikkauttanut omaa koiraasi, jos kerran reagoi noinkin pahasti juoksuisiin narttuhin?
        On eläinrääkkäystä kiusata urosta jatkuvasti juoksuisilla nartuilla, varsinkin, jos ei ole edes tarkoitus jatkaa sillä sukua.
        Ihme koiraihminen!
        Aivan sairasta kiusata koiraansa noin!!!!


      • SUOLINEN !!!!!!
        RailiSuominen kirjoitti:

        Sinähän tässä leikit ammattilaista. Sepä se just ´ onkin, että jos tunnet oman koirasi metkut, niin et tunne siellä koirapuistossa peuhaavien muiden koirien käytöstä ja tapoja. Nykyään otetaan koira/koiria ja niiden kouluttamiseen ei siten jääkään alkuhymistelyn jälkeean aikaa ja tahtoa. Siitä suloisen lutusesta pennusta tulee aikuinen koira ja sen jälkeen se ei aina enää kiinnostakaan, joten ongelma on valmis.

        Jumaloit siis Cesarin tapoja ja hänen ohjelmaansa? Kyllä olen katsonut niitä ohjelmia. Mutta arvaapa mitä? Niistä saa kyllä hyviä vinkkejä, joten ei siinä mitään, mutta järki käteen tuossakin uskossa. Ne ovat taloudellisen edun tavoittamiseksi tehtyjä TV-ohjelmia ja niissä näytetään onnistumisia. Ei niissä näytetä mitään sellaista, että koira on lopetettu ja koiran kanssa ei ole onnistuttu. Oikeesti tuntuu naurettavalta, että ihmiset uskoo kaiken, mitä tuutista tulee.

        Muistelisin yhdessä jaksossa olleen, että ne Cesarin kaikki tarhassa olevat koirat ovat leikattuja. Pakkohan niiden on ollakin, koska ei narttuja ja uroksia voisi pitää yhdessä ainakaan kymmenpäisinä laumoina. Tollasessa laumassa jollain nartulla on aina juoksu ja urokset tappelisivat verissäpäin, kuka pääsee painamaan. Kummasti ne urokset rauhoittuu, kun niiltä viedään pallit ja nartulta viedään juoksut.

        Joten ethän vertaa sitä Gesarin koirajoukkoa johonkin suomalaiseen koirapuistoon, missä useimmilla uroksilla on toimivat pallit ja nartuilla tuoksuva torttu (joo ei saa viedä, eikä ole järkevää viedä juoksun aikana koirapuistoon) ja hormoonit hyrrää aivan toisella tavalla, mitä pallittomilla.

        Kyllä mä ainakin huomaan, kun kylillä on jollain nartulla juoksu. Mä en ole ainoa joka huomaa. Urokset nostelee koipea, silmät viirussa nuollaan kusia, ruokahalu katoaa, ikkunnasta tuijotetaan, ulos pitäisi päästä jatkuvasti ja ollaan muutenkin levottomia. Urokset leimaavat innokkaasti ja pitävät reviiristään kiinni ja toivovat, että tulis nyt se narttu, että pääsis painamaan. Vieras uros reviirillä on uhka ja silloin ollaan skarppina ja varmasti niitä yhteenottoja tulisi, jos ei ohjaaja ymmärtäisi pitää koiransa tiukkaakin tiukemman silmän alla.

        KIUSAATSÄ LEIKKAAMATONTA KOIRAAS PITKIN VUOTTA JUOKSUISILLA NARTUILLA?????
        Sähän olet ihan samanlainen saasta kuin Tuksukin!

        MIKSET LEIKKAUTA SITÄ UROSTAS ????


      • Cesar fani myöskin
        Arggggghhhhhhh kirjoitti:

        Jos nyt ensin laittaisit ne nimet oikein. CESAR MILANI, ei ole olemassa ketään Gesaria.

        Toiseksi rapakon takana on opittu sellainen asia, mitä täällä on vasta kasvava trendi....siellä KAIKKI koirat leikataan, joilla ei ole tarkoitus jatkaa sukua. Niitä ei jätetä kastroimatta vaan siksi, että joku RailiSuominen niin haluaa, vaan ihan justiinsa siksi, että siellä lopetetaan satoja tuhansia ei toivottuja koiria JOKA VUOSI. Siellä on KOIRAONGELMA , pentutehtaista ja kulkukoirista, joita ei ole vielä leikattu.
        Leikattuina SILTI ne on koulutettava.Joka ikinen iso ja pieni.
        Olin juuri kesällä 2 kuukautta rapakon takana seuraamassa tilannetta ja siellä kaikki ei lopetettavat, uudelleen sijoitettavat "fiksataan", ettei tule uusia pentuja. On tarhoja joissa ei suostuta lopettamaan edes vihaisia koiria ja näitä on myös Cesar kuntouttanut.
        Toisissa tarhoissa kaikki luonnevikaisuuteen viittaavat koirat lopetetaan. Heti. Ns. taistelukoiraroduista lopetetaan suuri osa. Siellä kun on koiria järjetön määrä ilman kotia.

        Voi jessus kun menee oikeasti hermo sun besserwisseröintisi kanssa..ei siis minkään valtakunnan hajua yhtikäs mistään, nimet on aina väärin ja jankuttaa jaksetaan......
        Mä en todellakaan edes viitisi vastata sulle tämän jälkeen.
        Noin IDIOOTILLE IHMISELLE, EI MAKSA AIKAA, EI VAIVAA.
        Kyllä sä itsesi hölmöksi teet noilla jutuillas, mutta se on täällä niin moneen kertaan jo huomattu.
        Tutulla oli kennel jossa oli "kymmenittäin" koiria yhdessä, juoksu kun alkoi( ei vielä hedelmällinen kierron aikana) niin narttu eristettiin, muutoin samassa laumassa, ei tappeluita, mutta ne olikin näyttely ja TOKO koulutettuja kaikki....ja kyllä, leikkaamattomia, koska olivat jalostuseläimiä.....että jospa et taas yleistäisi.
        OIKEA koira-ammattilainen tietää kyllä kuinka toimia, kouluttaa koiransa ja näin ollen hallitsee"laumansa".

        SINÄ OLET, Oikein kolmen koiran ammattilainen, voi jessus. SINÄ ET OLE AMMATTILAINEN. Paina se nyt siihen homeiseen päähäsi.
        Toivottavasti joku oikeasti joskus laittaa sut vastuuseen noista jatkuvista besserwisseröinneistäs. Olisit nimittäin ansainnut sen...maltan tuskin odottaa...joku voi noi sun juttus todesta ottakin ja kukas sitten korvaa, kun koiransa menettää sun neuvojes takia?
        Sinä vai?

        Aamen.
        Harvinaisen kattava vastaus.
        Johan tuolla ylempänä tulikin jo selväksi, että koirat on koulutettava.
        Kannattaisi myös leikata ne, joilla ei pentuja ole tarkoitusta tehdä.
        olen katsonut myös noita Cesarin ohjelmia ja pätevä heppu kyseessä. Hänkin painottaa kouluttamiseen, ulkoiluun ja leikkaukseen, mikäli ei käytetä siitokseen.
        Mitäpä tuohon enää lisäämään.

        Kannattaisi tuksunkin leikkauttaa omansa...mutta kait Bebenkin joku panee paksuksi, kunhan saadaan Nassu kylille, Kalliosta.
        Ootetaas vaan.....


      • niin MIKÄ koiraneläm
        SUOLINEN !!!!!! kirjoitti:

        KIUSAATSÄ LEIKKAAMATONTA KOIRAAS PITKIN VUOTTA JUOKSUISILLA NARTUILLA?????
        Sähän olet ihan samanlainen saasta kuin Tuksukin!

        MIKSET LEIKKAUTA SITÄ UROSTAS ????

        Näin suolisen takki on kääntynyt 2 vuodessa...ei ole enää välii, vaikka koirii ei näy ulkona..kun kaikki stalkkaa ja puistoon ei voi viedä :)
        Sellainen koiranomistaja täällä paasaa tuksun puolesta :)

        RailiSuominen30.7.2012 13:10 10 SULJE
        Mulle oli viimeinen pisara se, että koirille juotetaan alkoholipitoisia juomia sillä verukkeella, että "salaperäinen herra-U" tarjosi juotavat koirille. Mielestäni koiran omistaja/hoitaja on vastuussa siitä, jotta mitä koira milloinkin syö ja juo. Suotta on Johannan ja Julian jälkikäteen tulla sanomaan, että "no, kun se ja se tarjos ja anto".

        Ja sitten Johanna kehtaa vielä numerolehden blogissaan kehua, jotta kuinka persoja koirat ovat viinalle. Voi hyvää päivää sentäs! Kuka koiranomistaja voi olla niin törkeä eläinrääkkääjä, että antaa antaa koiralle tappavaa myrkkyä ja vielä kehtaa leuhkia julkisesti teollaan?

        Kyntäköön noi ellit paskastringeissään nenä mudasta märkänä vaikka katuojia, mutta koirien pitää saada koirien elämä.


      • Päivän naurut sain
        Arggggghhhhhhh kirjoitti:

        Jos nyt ensin laittaisit ne nimet oikein. CESAR MILANI, ei ole olemassa ketään Gesaria.

        Toiseksi rapakon takana on opittu sellainen asia, mitä täällä on vasta kasvava trendi....siellä KAIKKI koirat leikataan, joilla ei ole tarkoitus jatkaa sukua. Niitä ei jätetä kastroimatta vaan siksi, että joku RailiSuominen niin haluaa, vaan ihan justiinsa siksi, että siellä lopetetaan satoja tuhansia ei toivottuja koiria JOKA VUOSI. Siellä on KOIRAONGELMA , pentutehtaista ja kulkukoirista, joita ei ole vielä leikattu.
        Leikattuina SILTI ne on koulutettava.Joka ikinen iso ja pieni.
        Olin juuri kesällä 2 kuukautta rapakon takana seuraamassa tilannetta ja siellä kaikki ei lopetettavat, uudelleen sijoitettavat "fiksataan", ettei tule uusia pentuja. On tarhoja joissa ei suostuta lopettamaan edes vihaisia koiria ja näitä on myös Cesar kuntouttanut.
        Toisissa tarhoissa kaikki luonnevikaisuuteen viittaavat koirat lopetetaan. Heti. Ns. taistelukoiraroduista lopetetaan suuri osa. Siellä kun on koiria järjetön määrä ilman kotia.

        Voi jessus kun menee oikeasti hermo sun besserwisseröintisi kanssa..ei siis minkään valtakunnan hajua yhtikäs mistään, nimet on aina väärin ja jankuttaa jaksetaan......
        Mä en todellakaan edes viitisi vastata sulle tämän jälkeen.
        Noin IDIOOTILLE IHMISELLE, EI MAKSA AIKAA, EI VAIVAA.
        Kyllä sä itsesi hölmöksi teet noilla jutuillas, mutta se on täällä niin moneen kertaan jo huomattu.
        Tutulla oli kennel jossa oli "kymmenittäin" koiria yhdessä, juoksu kun alkoi( ei vielä hedelmällinen kierron aikana) niin narttu eristettiin, muutoin samassa laumassa, ei tappeluita, mutta ne olikin näyttely ja TOKO koulutettuja kaikki....ja kyllä, leikkaamattomia, koska olivat jalostuseläimiä.....että jospa et taas yleistäisi.
        OIKEA koira-ammattilainen tietää kyllä kuinka toimia, kouluttaa koiransa ja näin ollen hallitsee"laumansa".

        SINÄ OLET, Oikein kolmen koiran ammattilainen, voi jessus. SINÄ ET OLE AMMATTILAINEN. Paina se nyt siihen homeiseen päähäsi.
        Toivottavasti joku oikeasti joskus laittaa sut vastuuseen noista jatkuvista besserwisseröinneistäs. Olisit nimittäin ansainnut sen...maltan tuskin odottaa...joku voi noi sun juttus todesta ottakin ja kukas sitten korvaa, kun koiransa menettää sun neuvojes takia?
        Sinä vai?

        Tirsk....
        Kolmen koiran ammattilainen....
        Tirsk, tirsk......
        Päivän naurut, kiitos!


      • Koiraton mies
        Arggggghhhhhhh kirjoitti:

        Jos nyt ensin laittaisit ne nimet oikein. CESAR MILANI, ei ole olemassa ketään Gesaria.

        Toiseksi rapakon takana on opittu sellainen asia, mitä täällä on vasta kasvava trendi....siellä KAIKKI koirat leikataan, joilla ei ole tarkoitus jatkaa sukua. Niitä ei jätetä kastroimatta vaan siksi, että joku RailiSuominen niin haluaa, vaan ihan justiinsa siksi, että siellä lopetetaan satoja tuhansia ei toivottuja koiria JOKA VUOSI. Siellä on KOIRAONGELMA , pentutehtaista ja kulkukoirista, joita ei ole vielä leikattu.
        Leikattuina SILTI ne on koulutettava.Joka ikinen iso ja pieni.
        Olin juuri kesällä 2 kuukautta rapakon takana seuraamassa tilannetta ja siellä kaikki ei lopetettavat, uudelleen sijoitettavat "fiksataan", ettei tule uusia pentuja. On tarhoja joissa ei suostuta lopettamaan edes vihaisia koiria ja näitä on myös Cesar kuntouttanut.
        Toisissa tarhoissa kaikki luonnevikaisuuteen viittaavat koirat lopetetaan. Heti. Ns. taistelukoiraroduista lopetetaan suuri osa. Siellä kun on koiria järjetön määrä ilman kotia.

        Voi jessus kun menee oikeasti hermo sun besserwisseröintisi kanssa..ei siis minkään valtakunnan hajua yhtikäs mistään, nimet on aina väärin ja jankuttaa jaksetaan......
        Mä en todellakaan edes viitisi vastata sulle tämän jälkeen.
        Noin IDIOOTILLE IHMISELLE, EI MAKSA AIKAA, EI VAIVAA.
        Kyllä sä itsesi hölmöksi teet noilla jutuillas, mutta se on täällä niin moneen kertaan jo huomattu.
        Tutulla oli kennel jossa oli "kymmenittäin" koiria yhdessä, juoksu kun alkoi( ei vielä hedelmällinen kierron aikana) niin narttu eristettiin, muutoin samassa laumassa, ei tappeluita, mutta ne olikin näyttely ja TOKO koulutettuja kaikki....ja kyllä, leikkaamattomia, koska olivat jalostuseläimiä.....että jospa et taas yleistäisi.
        OIKEA koira-ammattilainen tietää kyllä kuinka toimia, kouluttaa koiransa ja näin ollen hallitsee"laumansa".

        SINÄ OLET, Oikein kolmen koiran ammattilainen, voi jessus. SINÄ ET OLE AMMATTILAINEN. Paina se nyt siihen homeiseen päähäsi.
        Toivottavasti joku oikeasti joskus laittaa sut vastuuseen noista jatkuvista besserwisseröinneistäs. Olisit nimittäin ansainnut sen...maltan tuskin odottaa...joku voi noi sun juttus todesta ottakin ja kukas sitten korvaa, kun koiransa menettää sun neuvojes takia?
        Sinä vai?

        Sinä tässä näytät olevan se joka yrittää eniten päteä kaikkitietäväisyydellään.


      • Rääkkäätkö urostasi? kirjoitti:

        Miksi et muuten ole leikkauttanut omaa koiraasi, jos kerran reagoi noinkin pahasti juoksuisiin narttuhin?
        On eläinrääkkäystä kiusata urosta jatkuvasti juoksuisilla nartuilla, varsinkin, jos ei ole edes tarkoitus jatkaa sillä sukua.
        Ihme koiraihminen!
        Aivan sairasta kiusata koiraansa noin!!!!

        Kukahan tässä sairas on? Jos ihminen on erkaantunut niin paljon luonnosta, että ei ymmärrä edes koirien kiimaa ja lisääntymisviettiä, niin sitten ei kannattaisi ottaa yhtäkään koiraa. Se kiima on luonnollinen asia. Eli sun mielestä ihmiseltäkin pitäisi jo teinivaiheessa laittaa piuhat poikki, jos suvunjatkaminen ei sillä hetkellä tunnu ajankohtaiselta tai tuotos voisi olla sitä tai tätä? Mäkin tiedän, että Saksassa oli joskus tuollainen hirmuvaltias, kuin Hitler. Sillähän oli samansuuntaisia ajatuksia, kuin sullakin. Vain parhaat ja tietyt kriteerit täyttävät saavat lisääntyä.

        Eläimet on eläimiä ja eläiminä niiden pitää saada olla. Se suvunjatkaminen on niille normaalia käytöstä. Jos joku juoksunen narttu sattuu olemaan maisemissa, niin totta mooses nartun ulkoiluttaja kuten myös urosten ulkoiluttajat sen huomioi. Se "on otillaan" menee ohi muutamassa päivässä ja kaikki normalisoituu. Urokset rauhoittuvat ja narttu ei enää houkuta eikä tarjottele peräänsä. Ihan normaalia, eikä mitään rääkkäystä.

        On oikeesti törkeetä, että ihmisen pitää päättää jo koiran pääkoppaan luodusta suvunjatkamisvietistäkin. Se lienee sitä mukavuutta, ettei tartte huolehtia "ehkäisystä". Helppo lyödä piuhat poikki, niin kaikki on ok. Oikeesti kuvottavaa tollanen ajattelutapa.


      • SUOLINEN !!!!!! kirjoitti:

        KIUSAATSÄ LEIKKAAMATONTA KOIRAAS PITKIN VUOTTA JUOKSUISILLA NARTUILLA?????
        Sähän olet ihan samanlainen saasta kuin Tuksukin!

        MIKSET LEIKKAUTA SITÄ UROSTAS ????

        En leikkauta. Miksi pitäisi? Ei koira siitä kärsi, jos se ei päälle pääse. Jos ruoka ei maita pariin päivään (tankkaa tuplana, kun panemisen paine helpottaa), ikkuna on kuolassa (lähtee pesemällä), välillä vähän ikkastaan (kunhan ei häiritse naapureita), niin sekusta vaan näkee ruusunpunaisia päiväunia ihkusta nartusta. Ihan yhtä luonnollinen se hinku on päästä paneskelemaan, kuin "urospuolisilla ihmisilläkin". Vrt. nätti tyttö ja olosuhteet otolliset, niin jo vaan ihmisuros on sekaisin päästään. Ihminen on vaan niin mukavuuden haluinen, että eläimiltäkin pitää kieltää luonnolliset tarpeet. Ne ei saa tuntea mitään sellaista, mistä aiheutuu omistajille "pientä päänvaivaa".


      • Hitlerkorttia sitten
        RailiSuominen kirjoitti:

        Kukahan tässä sairas on? Jos ihminen on erkaantunut niin paljon luonnosta, että ei ymmärrä edes koirien kiimaa ja lisääntymisviettiä, niin sitten ei kannattaisi ottaa yhtäkään koiraa. Se kiima on luonnollinen asia. Eli sun mielestä ihmiseltäkin pitäisi jo teinivaiheessa laittaa piuhat poikki, jos suvunjatkaminen ei sillä hetkellä tunnu ajankohtaiselta tai tuotos voisi olla sitä tai tätä? Mäkin tiedän, että Saksassa oli joskus tuollainen hirmuvaltias, kuin Hitler. Sillähän oli samansuuntaisia ajatuksia, kuin sullakin. Vain parhaat ja tietyt kriteerit täyttävät saavat lisääntyä.

        Eläimet on eläimiä ja eläiminä niiden pitää saada olla. Se suvunjatkaminen on niille normaalia käytöstä. Jos joku juoksunen narttu sattuu olemaan maisemissa, niin totta mooses nartun ulkoiluttaja kuten myös urosten ulkoiluttajat sen huomioi. Se "on otillaan" menee ohi muutamassa päivässä ja kaikki normalisoituu. Urokset rauhoittuvat ja narttu ei enää houkuta eikä tarjottele peräänsä. Ihan normaalia, eikä mitään rääkkäystä.

        On oikeesti törkeetä, että ihmisen pitää päättää jo koiran pääkoppaan luodusta suvunjatkamisvietistäkin. Se lienee sitä mukavuutta, ettei tartte huolehtia "ehkäisystä". Helppo lyödä piuhat poikki, niin kaikki on ok. Oikeesti kuvottavaa tollanen ajattelutapa.

        Järkyttävää ja täysin tietämätöntä tekstiä!
        Siks niitä leikataan, koska se koira kärsii jos ei pääse jatkamaan sukua!
        Nartulle tulee nisäkasvaimia, kohtutulehduksia ja syöpää, jos sillä ei teetetä pentuja ja eikä leikata!

        Hitlerii joo vertaat, KATSO AKKA PELIIN NIIN NÄÄT SEN RÄÄKKÄJÄN!!!

        Sulla ei todellakaan pitäisi olla yhtään koiraa!


      • Hitlerkorttia sitten kirjoitti:

        Järkyttävää ja täysin tietämätöntä tekstiä!
        Siks niitä leikataan, koska se koira kärsii jos ei pääse jatkamaan sukua!
        Nartulle tulee nisäkasvaimia, kohtutulehduksia ja syöpää, jos sillä ei teetetä pentuja ja eikä leikata!

        Hitlerii joo vertaat, KATSO AKKA PELIIN NIIN NÄÄT SEN RÄÄKKÄJÄN!!!

        Sulla ei todellakaan pitäisi olla yhtään koiraa!

        Eipä ole mulla koskaan narttuja ollu, joten en ole silleesti perehtynyt narttujen ongelmiin. Kerrohan sie, että mitä haittaa tulee sellaiselle urokselle, kellä on luonnolliset tarpeet paneskella narttua?


      • Nips nip s
        RailiSuominen kirjoitti:

        En leikkauta. Miksi pitäisi? Ei koira siitä kärsi, jos se ei päälle pääse. Jos ruoka ei maita pariin päivään (tankkaa tuplana, kun panemisen paine helpottaa), ikkuna on kuolassa (lähtee pesemällä), välillä vähän ikkastaan (kunhan ei häiritse naapureita), niin sekusta vaan näkee ruusunpunaisia päiväunia ihkusta nartusta. Ihan yhtä luonnollinen se hinku on päästä paneskelemaan, kuin "urospuolisilla ihmisilläkin". Vrt. nätti tyttö ja olosuhteet otolliset, niin jo vaan ihmisuros on sekaisin päästään. Ihminen on vaan niin mukavuuden haluinen, että eläimiltäkin pitää kieltää luonnolliset tarpeet. Ne ei saa tuntea mitään sellaista, mistä aiheutuu omistajille "pientä päänvaivaa".

        Kyllä nykytiedon mukaan kärsii.
        Mutta sähän oletkin 3 koiranasiantuntija :)
        Eli ammattilainen juu......

        "Koiran kastraatio on suositeltava toimenpide, jos urosta ei aiota käyttää jalostukseen. Kastroidulle urokselle ei voi kehittyä kiveskasvainta tai peräaukon seudulla tavattavia rauhaskasvaimia, eikä se ole niin altis eturauhasvaivoille kuin kastroimaton uros."

        Eli rääkkää vaan urostas, senkin sairas idiootti!


      • Salli ja nappi
        RailiSuominen kirjoitti:

        Kukahan tässä sairas on? Jos ihminen on erkaantunut niin paljon luonnosta, että ei ymmärrä edes koirien kiimaa ja lisääntymisviettiä, niin sitten ei kannattaisi ottaa yhtäkään koiraa. Se kiima on luonnollinen asia. Eli sun mielestä ihmiseltäkin pitäisi jo teinivaiheessa laittaa piuhat poikki, jos suvunjatkaminen ei sillä hetkellä tunnu ajankohtaiselta tai tuotos voisi olla sitä tai tätä? Mäkin tiedän, että Saksassa oli joskus tuollainen hirmuvaltias, kuin Hitler. Sillähän oli samansuuntaisia ajatuksia, kuin sullakin. Vain parhaat ja tietyt kriteerit täyttävät saavat lisääntyä.

        Eläimet on eläimiä ja eläiminä niiden pitää saada olla. Se suvunjatkaminen on niille normaalia käytöstä. Jos joku juoksunen narttu sattuu olemaan maisemissa, niin totta mooses nartun ulkoiluttaja kuten myös urosten ulkoiluttajat sen huomioi. Se "on otillaan" menee ohi muutamassa päivässä ja kaikki normalisoituu. Urokset rauhoittuvat ja narttu ei enää houkuta eikä tarjottele peräänsä. Ihan normaalia, eikä mitään rääkkäystä.

        On oikeesti törkeetä, että ihmisen pitää päättää jo koiran pääkoppaan luodusta suvunjatkamisvietistäkin. Se lienee sitä mukavuutta, ettei tartte huolehtia "ehkäisystä". Helppo lyödä piuhat poikki, niin kaikki on ok. Oikeesti kuvottavaa tollanen ajattelutapa.

        Mietin tuossa hetken, onko edes viisasta vastata noihin Hitler juttuihin.
        En keksi mitään muuta, kuin, että sä olet oikeasti täysin kajahtanut yksilö....täysin.
        Selittää paljolti myöskin sen, miksi olet niin Tukiaisen puolellakin.

        Sääliksi käy koiraasi.

        Ei mulla muuta.


      • Mm kasvaimia
        RailiSuominen kirjoitti:

        Eipä ole mulla koskaan narttuja ollu, joten en ole silleesti perehtynyt narttujen ongelmiin. Kerrohan sie, että mitä haittaa tulee sellaiselle urokselle, kellä on luonnolliset tarpeet paneskella narttua?

        Koiran kastraatio on suositeltava toimenpide, jos urosta ei aiota käyttää jalostukseen. Kastroidulle urokselle ei voi kehittyä kiveskasvainta tai peräaukon seudulla tavattavia rauhaskasvaimia, eikä se ole niin altis eturauhasvaivoille kuin kastroimaton uros.


      • tiedetään tiedetään
        RailiSuominen kirjoitti:

        Hienoa, että saatte koiraveronne maksajana noin hyvää palvelua. Yleensä se koiravero menee johonkin muuhun, kuin sinne minne pitää. Jos teillä on jopa kolme aitausta, niin hyvä niin.

        Mistä muuten tiedät tai uskallat olettaa, että juuri siihen sinun valtsemaasi aitaukseen ei tule sellaista koiraa, mistä sinä et pidä (tai sen omistajasta et pidä) ja koiran "läpimitta" vastaa aitaukseen "pääsyvaatimuksia"? Mistä tiedät, että koirat tulevat toimeen keskenään ilman mitään kärhämää? Se vaan on niin, että voit päästää pienen koiran isojen aitaukseen ja se pieni kurmuttaa niitä isoja. Samoin voit laittaa ison pienten aitaukseen ja se iso kurmuttaa pieniä.

        Koiran omistajiakin on montaa sorttia. Jotkut oikeesti hakee sitä, että niiden koira saa "näyttää isäntänsä/emäntänsä vittumaisuuden", joten mikäs sen parempi paikka, kuin koirapuisto mennä isottelemaan ja näyttämään hulluuttaan. Jos akka/ukko ei ole antanut, niin koirahan siitä kärsii ja samalla siitä kärsii kaikki lähitienoon koirapuistoissa käyvät koirien omistajat.

        Taisit Raili puhua puppua, että sulla muka on koira?? Jos ois niin tietäisit, että KOIRAVEROA ei ole olemassakaan. Se on poistettu jo valovuosia sitten.

        Jaa joo, sinähän vaan meuhkaat täällä omia tyhmiä juttujas ja taas näen, että et tiedä mistä puhut. Voitko pliis pysyä hiljaa ees jonkun puoli vuotta.


      • Ei valvota
        tiedetään tiedetään kirjoitti:

        Taisit Raili puhua puppua, että sulla muka on koira?? Jos ois niin tietäisit, että KOIRAVEROA ei ole olemassakaan. Se on poistettu jo valovuosia sitten.

        Jaa joo, sinähän vaan meuhkaat täällä omia tyhmiä juttujas ja taas näen, että et tiedä mistä puhut. Voitko pliis pysyä hiljaa ees jonkun puoli vuotta.

        Hesassa maksetaan edelleen koiraveroa, mutta sitä ei valvota....eli joo, käytännössä se on poistunut...


      • Nips nip s kirjoitti:

        Kyllä nykytiedon mukaan kärsii.
        Mutta sähän oletkin 3 koiranasiantuntija :)
        Eli ammattilainen juu......

        "Koiran kastraatio on suositeltava toimenpide, jos urosta ei aiota käyttää jalostukseen. Kastroidulle urokselle ei voi kehittyä kiveskasvainta tai peräaukon seudulla tavattavia rauhaskasvaimia, eikä se ole niin altis eturauhasvaivoille kuin kastroimaton uros."

        Eli rääkkää vaan urostas, senkin sairas idiootti!

        Eli saattaa tulla tai sitten ei tulekaan. Noi on niitä samoja "nykytiedon mukaan" olevia (teko)syitä, kun entivanhaan koiran hännän ja korvien typistäminen. Onneksi ne ovat nykyään lailla kiellettyjä. Kyllä tuolloin puolusteltiin kaikilla hulluilla syillä, miksi typistäminen pitää sallia. Parhaat lukemani jutut ovat; "Koiran häntä ei voi jäädä oven väliin tai hännän päälle ei pysty vahingossa astumaan". "Koira ei voi kaluta häntäänsä ja se ei voi vispata sillä isäntänsä jalkoja". Koiran korvan typistyksessä sanottiin, että korvat pysyvät puhtaina ja eivät ole siten niin tulehdusherkkiä". Oikeesti se oli eläinrääkkäystä, koska tuolloin vietiin koirilta tärkeimmät viestintävälineet pois ihan vaan siksi, kun ihminen halusi niin. Toi piuhat poikki kuuluu samaaan syssyyn. Ihminen ei halua, että koira tuntee luonnollisia tarpeitaan, koska ihminen haluaa kaiken olevan helppoa ja ylittää riman siitä, mistä aita on matalin.

        En oikeesti ymmärrä koiranomistajaa, joka leikkauttaa koiransa siksi, että ei kestä sen ajoittaista viettiä. Tietty, jos koiria on molempaa sukupuolta olevia huushollissa, niin silloinhan jotain tarttee tehdä. Leikkaaminen on yksi vaihtoehto ja toinen on, että viedään narttu juoksun ajaksi muualle.

        Olen muutaman uroskoiran omistajan kanssa jutellu leikkauksesta. Joillakin tulos on ollut ihan ok ja koira on rauhoittunut suunnilleen puolen vuoden jälkeen leikkauksesta. Yhdellä oli kuitenkin niin, että koira "vanheni silmissä" leikkauksen jälkeen. Siltä hävisi vilkkaus ja aktiivisuus. Siitä tuli vanhus ennen aikojaan. Ei sitä voi etukäteen tietää, miten leikkaus koiran psyykeen tulee vaikuttamaan.

        Ja tuolle yhdelle tiedoksi, että kyllä koiraveroa kerätään edelleenkin Helsingissä ja Tampereella. Tässä ketjussa nimenomaan tuo yksi kirjoitti Helsingin koirapuistoista. Mä jopa toivoisin, että koiraveroa kerättäisi koko maassa ja se saisi olla kyllä vaikka 500 Euroa/v. Noin karsittaisi niitä, ketkä ottavat koiran hetken mielijohteesta ja eivät viitti mitään tehdä koiransa eteen.


      • Hitlerkortti
        Koiraton mies kirjoitti:

        Sinä tässä näytät olevan se joka yrittää eniten päteä kaikkitietäväisyydellään.

        Paremmin tuntuu tietävän kuitenkin kun natsiraili.....joka ei muuta keksi kuin vetää Hitler peliin, paremman puutteessa. Faktoista viis.


      • Esmis raiskattiin
        RailiSuominen kirjoitti:

        Kukahan tässä sairas on? Jos ihminen on erkaantunut niin paljon luonnosta, että ei ymmärrä edes koirien kiimaa ja lisääntymisviettiä, niin sitten ei kannattaisi ottaa yhtäkään koiraa. Se kiima on luonnollinen asia. Eli sun mielestä ihmiseltäkin pitäisi jo teinivaiheessa laittaa piuhat poikki, jos suvunjatkaminen ei sillä hetkellä tunnu ajankohtaiselta tai tuotos voisi olla sitä tai tätä? Mäkin tiedän, että Saksassa oli joskus tuollainen hirmuvaltias, kuin Hitler. Sillähän oli samansuuntaisia ajatuksia, kuin sullakin. Vain parhaat ja tietyt kriteerit täyttävät saavat lisääntyä.

        Eläimet on eläimiä ja eläiminä niiden pitää saada olla. Se suvunjatkaminen on niille normaalia käytöstä. Jos joku juoksunen narttu sattuu olemaan maisemissa, niin totta mooses nartun ulkoiluttaja kuten myös urosten ulkoiluttajat sen huomioi. Se "on otillaan" menee ohi muutamassa päivässä ja kaikki normalisoituu. Urokset rauhoittuvat ja narttu ei enää houkuta eikä tarjottele peräänsä. Ihan normaalia, eikä mitään rääkkäystä.

        On oikeesti törkeetä, että ihmisen pitää päättää jo koiran pääkoppaan luodusta suvunjatkamisvietistäkin. Se lienee sitä mukavuutta, ettei tartte huolehtia "ehkäisystä". Helppo lyödä piuhat poikki, niin kaikki on ok. Oikeesti kuvottavaa tollanen ajattelutapa.

        Sun logiikan mukaan oli siis ihan oikein, että Nassu pääs peräti 2 kertaa raiskaamaan pikku Esmiksen?
        Noinhan siinä kävi, kun toimittiin niinkuin sun mielestäs on ihan oikein....ei siis leikkauteta niitä koiria....
        Sekarotuisia pentuja vaan kehiin.

        Kun suvunjatkamista pitää kerran harjoitella ja se on niin luonnollinen juttu, niin siihen hommaan sopii hyvin pikku chihu.

        Jos tässä nyt pitää Hitlerii taas ottaa mukaan, niin kyllä noi sun suvunjatkamisjuttus vie kyllä taas niin voiton, ettei tosikaan...täysin sekopään keksintöä....

        Sä et selvästiään tiedä, etkä tajua mitä tulee sieltä näppikseltä lauottua...eipä ole eka kerta, eikä takuulla viimeinenkään.....


      • Kiitos nauruista
        RailiSuominen kirjoitti:

        Eli saattaa tulla tai sitten ei tulekaan. Noi on niitä samoja "nykytiedon mukaan" olevia (teko)syitä, kun entivanhaan koiran hännän ja korvien typistäminen. Onneksi ne ovat nykyään lailla kiellettyjä. Kyllä tuolloin puolusteltiin kaikilla hulluilla syillä, miksi typistäminen pitää sallia. Parhaat lukemani jutut ovat; "Koiran häntä ei voi jäädä oven väliin tai hännän päälle ei pysty vahingossa astumaan". "Koira ei voi kaluta häntäänsä ja se ei voi vispata sillä isäntänsä jalkoja". Koiran korvan typistyksessä sanottiin, että korvat pysyvät puhtaina ja eivät ole siten niin tulehdusherkkiä". Oikeesti se oli eläinrääkkäystä, koska tuolloin vietiin koirilta tärkeimmät viestintävälineet pois ihan vaan siksi, kun ihminen halusi niin. Toi piuhat poikki kuuluu samaaan syssyyn. Ihminen ei halua, että koira tuntee luonnollisia tarpeitaan, koska ihminen haluaa kaiken olevan helppoa ja ylittää riman siitä, mistä aita on matalin.

        En oikeesti ymmärrä koiranomistajaa, joka leikkauttaa koiransa siksi, että ei kestä sen ajoittaista viettiä. Tietty, jos koiria on molempaa sukupuolta olevia huushollissa, niin silloinhan jotain tarttee tehdä. Leikkaaminen on yksi vaihtoehto ja toinen on, että viedään narttu juoksun ajaksi muualle.

        Olen muutaman uroskoiran omistajan kanssa jutellu leikkauksesta. Joillakin tulos on ollut ihan ok ja koira on rauhoittunut suunnilleen puolen vuoden jälkeen leikkauksesta. Yhdellä oli kuitenkin niin, että koira "vanheni silmissä" leikkauksen jälkeen. Siltä hävisi vilkkaus ja aktiivisuus. Siitä tuli vanhus ennen aikojaan. Ei sitä voi etukäteen tietää, miten leikkaus koiran psyykeen tulee vaikuttamaan.

        Ja tuolle yhdelle tiedoksi, että kyllä koiraveroa kerätään edelleenkin Helsingissä ja Tampereella. Tässä ketjussa nimenomaan tuo yksi kirjoitti Helsingin koirapuistoista. Mä jopa toivoisin, että koiraveroa kerättäisi koko maassa ja se saisi olla kyllä vaikka 500 Euroa/v. Noin karsittaisi niitä, ketkä ottavat koiran hetken mielijohteesta ja eivät viitti mitään tehdä koiransa eteen.

        Niitten kovien ja häntien typistyksillä on ihan oikeakin historia, mutta, ethän sä pönttö niitä tiedä.

        Sulla ei ole oikeastikaan mitään hajua, miksi oikeasti jalostuskelvottomat koirat tulee kastroida ja sterilisoida.....sun mielestä kaikkien vaan pitää saada nauttia luonnollista elämää....
        Ootsä kyllä niin tollo, ettei tosikaan.
        Justiinhan tuossa on joku laittanut sulle liudan selvityksiä.
        Siihen vois vielä lisätä senkin, että niitä ei toivottuja pentuja on jatkuvasti markkinoilla....ja lisää tulee....ja vain siksi, että railisuolisen mielestä koirien pitää saada noudattaa luonnonmukaisia vaistoja....

        Vai vielä vaikuttaa vanhenemiseen...
        Hahaaaa, salli nyt nauraa.....kaverin miehelle tehtiin vasektomia ja ei se sitä vanhentunut tai halut hävinneet...ei vaan halunnut enempää jälkikasvua...
        Omasta päästäs tunnut keksivän noita vanhakantaisia juttuja!!!

        Ei riitä sanat enää....kertomaan, millaisena ääliönä sua pidetään...kiitos vaan aamun nauruista, onkin niin sateinen aamu, että ihan kivaa kun saa noille ääliömäisyyksille nauraakin....
        Esmeralda varmaan nauraa myös, katketakseen, varsinkin sen toisen kerran älkeen kun oli taas tiineenä. Ekalla kerrallahan se synnytti kuolleen pennun.......
        Jätetään vaan ne urokset leikkauttamatta joo,,,ja nartut kans.....


      • Kattimurskis
        RailiSuominen kirjoitti:

        Kukahan tässä sairas on? Jos ihminen on erkaantunut niin paljon luonnosta, että ei ymmärrä edes koirien kiimaa ja lisääntymisviettiä, niin sitten ei kannattaisi ottaa yhtäkään koiraa. Se kiima on luonnollinen asia. Eli sun mielestä ihmiseltäkin pitäisi jo teinivaiheessa laittaa piuhat poikki, jos suvunjatkaminen ei sillä hetkellä tunnu ajankohtaiselta tai tuotos voisi olla sitä tai tätä? Mäkin tiedän, että Saksassa oli joskus tuollainen hirmuvaltias, kuin Hitler. Sillähän oli samansuuntaisia ajatuksia, kuin sullakin. Vain parhaat ja tietyt kriteerit täyttävät saavat lisääntyä.

        Eläimet on eläimiä ja eläiminä niiden pitää saada olla. Se suvunjatkaminen on niille normaalia käytöstä. Jos joku juoksunen narttu sattuu olemaan maisemissa, niin totta mooses nartun ulkoiluttaja kuten myös urosten ulkoiluttajat sen huomioi. Se "on otillaan" menee ohi muutamassa päivässä ja kaikki normalisoituu. Urokset rauhoittuvat ja narttu ei enää houkuta eikä tarjottele peräänsä. Ihan normaalia, eikä mitään rääkkäystä.

        On oikeesti törkeetä, että ihmisen pitää päättää jo koiran pääkoppaan luodusta suvunjatkamisvietistäkin. Se lienee sitä mukavuutta, ettei tartte huolehtia "ehkäisystä". Helppo lyödä piuhat poikki, niin kaikki on ok. Oikeesti kuvottavaa tollanen ajattelutapa.

        HEI SAASTA-PASKA.....Hitler haukkuja.

        tässäpä sulle hyvä esimerkki MIKSI NIITÄ ELÄIMIÄ PITÄÄ STERILOIDA JA KASTROIDA!!!!!

        PESU ry - Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistys
        Nyt tarvitaan apukäsiä kiireellä! Kissoja tulee kuten syksyisin voi olettaakin niitä tulevan - paljon. Tämä on aiheuttanut tietenkin sen, että kaikki paikat ovat täynnä ja jonossa on kymmeniä kissoja kiireellä tulossa.

        Tilapäiskoteja sekä ihan omia, lopullisia koteja kateille on siis haussa ihan urakalla. Mikäli voit avustaa edes hätäpaikan tarjoamalla kissalle, ilmianna itsesi heti osoitteeseen [email protected]! Luovutettavia kissoja voit lurkkia osoitteesta www.pesu.org, josko vaikka se ihka oma kaveri sieltä löytyisi.


      • Voi koira parka
        SUOLINEN !!!!!! kirjoitti:

        KIUSAATSÄ LEIKKAAMATONTA KOIRAAS PITKIN VUOTTA JUOKSUISILLA NARTUILLA?????
        Sähän olet ihan samanlainen saasta kuin Tuksukin!

        MIKSET LEIKKAUTA SITÄ UROSTAS ????

        Kiusaa se, kun ei raukka halua tajuta kuinka se koiraparka oikeasti kärsii joka vuosi niistä kiimaisista nartuista. Toi jos mikä on rääkkäämistä....

        Kyllä pitää koiralla olla idiootti omistaja, en muuta voi todeta.....


      • Kattimurskis kirjoitti:

        HEI SAASTA-PASKA.....Hitler haukkuja.

        tässäpä sulle hyvä esimerkki MIKSI NIITÄ ELÄIMIÄ PITÄÄ STERILOIDA JA KASTROIDA!!!!!

        PESU ry - Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistys
        Nyt tarvitaan apukäsiä kiireellä! Kissoja tulee kuten syksyisin voi olettaakin niitä tulevan - paljon. Tämä on aiheuttanut tietenkin sen, että kaikki paikat ovat täynnä ja jonossa on kymmeniä kissoja kiireellä tulossa.

        Tilapäiskoteja sekä ihan omia, lopullisia koteja kateille on siis haussa ihan urakalla. Mikäli voit avustaa edes hätäpaikan tarjoamalla kissalle, ilmianna itsesi heti osoitteeseen [email protected]! Luovutettavia kissoja voit lurkkia osoitteesta www.pesu.org, josko vaikka se ihka oma kaveri sieltä löytyisi.

        Sekoitatko sä nyt kissat ja koirat keskenään? Ketjussa puhuttiin koirista. Se nyt sattuu olemaan niin, että kissoja näkee yöaikaan kymmeniä juoksentelemassa vapaana ulkona mouruamassa. On luonnollista että irallaan olevat kissa (osa villejä/villiintyneitä) lisääntyvät nopeasti. Se on ihmisten syytä. Jos kissan ottaa, niin pitää sitä sitten sisäkissana tai ulkoiluttaa kytkettynä valjaissa tai sitten leikkauttaa, jos sen aikoo päästää luontoon. Koiria harvemmin vapautetaan/päästetään luontoon. En muuten ole "irtokoiraa/kulkukoiraa" (tark. ilman omistajaa liikkuvaa) nähnyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Joskus joku koira saattaa karata omistajaltaan, mutta löytyy yleensä nopeasti ihan siitä syystä, että koirista välitetään ja niitä ei haluta potkaista luonnon armoille, kuten kissoille tehdään. Harvemmin otetaan kesäkoiraa möksälle ja jätetään se sinne syksyn tultua kitumaan. Kissoille tehdään paljon noin.

        Uskoisin, että hyvin harvoin löytöeläntalossa on koiria niin, että niille joutuu etsimään kotia samassa mittakaavassa, kuin kissoille. Jotkut koirat ovat huostaanotettuja (niitäkin hyvin harvakseltaan) ja niille löytynee koti helposti. Kissat ne siellä ongelmana on, ei koirat.


      • Esmis raiskattiin kirjoitti:

        Sun logiikan mukaan oli siis ihan oikein, että Nassu pääs peräti 2 kertaa raiskaamaan pikku Esmiksen?
        Noinhan siinä kävi, kun toimittiin niinkuin sun mielestäs on ihan oikein....ei siis leikkauteta niitä koiria....
        Sekarotuisia pentuja vaan kehiin.

        Kun suvunjatkamista pitää kerran harjoitella ja se on niin luonnollinen juttu, niin siihen hommaan sopii hyvin pikku chihu.

        Jos tässä nyt pitää Hitlerii taas ottaa mukaan, niin kyllä noi sun suvunjatkamisjuttus vie kyllä taas niin voiton, ettei tosikaan...täysin sekopään keksintöä....

        Sä et selvästiään tiedä, etkä tajua mitä tulee sieltä näppikseltä lauottua...eipä ole eka kerta, eikä takuulla viimeinenkään.....

        Mistä tiedät, että Nassu (vai Nasu) on päässyt tuikkasemaan kaksi kertaa Esmeraldan paksuksi? Oletatko vai onko sulla tietoa? Vai valehteletko tapasi mukaan taas tässäkin asiassa?

        Muistaaksen joku sanoi (Jasmine, Johannan sisko?) jossain, että Nasu/Nassu ei ollut Esmeraldan pentujen/pennun isä silloin, kun Jasmine otti Esmeraldan haltuunsa tän vuoden alussa.

        Kyllä kaiken pitää lähteä siitä, että omistajan on huolehdittava siitä, että juoksuaikainen narttu ei ole urosten kanssa tekemisissä. Omistajan on tiedettävä mitä seurauksia siitä saattaa tulla, jos juoksuaikaisen päästää vapaasti temmeltämään urosten kanssa. Se ei ole kenenkään muun syy, kuin omistajan vika, vaikka sitä syytä yrität selitelläkin kaikella muulla. Sulla muuten on vähän samanlaisia taipumuksia, kuin idolillasikin. Syytät ja etsit syitä ympäristöstä, mutta itsestäsi et löydä koskaan syytä. Samoin et hyväksy kenenkään muun sanomaa tai vastakkaista mielipidettä, vaan räjähdät ja suutut heti, jos joku ei ole kanssasi samaa mieltä. Et kunnioita toisten mielipiteitä, vaan olet periaatteella; "kyllä minä, minä, minä ja vaan minä tiedän ja te muut ette tiedä paskaakaan....". Olet siis minä-minä-tyyppi.

        Ja mitä tulee noihin Johannan koiren pitämiseen, niin edelleenkin olen sitä mieltä, että Johannan ei olisi pitänyt ottaa uusia koiria entisten tilalle. Ekana hänen olisi pitänyt hoitaa omat asiansa kuntoon ja vasta sitten harkita eläinten ottoa. Hänen elämäntilanteensa (päihteet, YKP, asumistilanne, rahatilanne, yms. yms.) ei vaan yksinkertaisesti ole sellainen, että koirat siihen mahtuisi. Tosin eihän näistä viimeisimmistä ole kuulunut läheskään sellaisia juttuja, mitä edeltäjistä, joten toivon, että eläinsuojeluviranomaiset ja eläinlääkärit olisivat viisaina ammattilaisina opastaneet Johannaa ja Johanna olisi ymmärtänyt koirien hoidosta jotain.

        Huutamalla asiat eivät parane. Neuvoja ja asiallisesti keskustelemalla (vaikka olisi jyrkkäkin kanta asiaan) saadaan huomattavasti enemmän hyvää aikaiseksi, kuin tuollaisella riehumisella, mitä sinä harrastat.


      • Aasiantuntija
        RailiSuominen kirjoitti:

        Sekoitatko sä nyt kissat ja koirat keskenään? Ketjussa puhuttiin koirista. Se nyt sattuu olemaan niin, että kissoja näkee yöaikaan kymmeniä juoksentelemassa vapaana ulkona mouruamassa. On luonnollista että irallaan olevat kissa (osa villejä/villiintyneitä) lisääntyvät nopeasti. Se on ihmisten syytä. Jos kissan ottaa, niin pitää sitä sitten sisäkissana tai ulkoiluttaa kytkettynä valjaissa tai sitten leikkauttaa, jos sen aikoo päästää luontoon. Koiria harvemmin vapautetaan/päästetään luontoon. En muuten ole "irtokoiraa/kulkukoiraa" (tark. ilman omistajaa liikkuvaa) nähnyt ainakaan kymmeneen vuoteen. Joskus joku koira saattaa karata omistajaltaan, mutta löytyy yleensä nopeasti ihan siitä syystä, että koirista välitetään ja niitä ei haluta potkaista luonnon armoille, kuten kissoille tehdään. Harvemmin otetaan kesäkoiraa möksälle ja jätetään se sinne syksyn tultua kitumaan. Kissoille tehdään paljon noin.

        Uskoisin, että hyvin harvoin löytöeläntalossa on koiria niin, että niille joutuu etsimään kotia samassa mittakaavassa, kuin kissoille. Jotkut koirat ovat huostaanotettuja (niitäkin hyvin harvakseltaan) ja niille löytynee koti helposti. Kissat ne siellä ongelmana on, ei koirat.

        Hei Aasi.
        Puhe on ollut kastroinnin hyödyistä...
        Taas käännät ja väännät asiat mieleiseksi.

        Onks kiva rääkätä sitä urosta keväisin juoksuisilla nartuilla???

        Ei ihmekään, että oot jatkuvasti Johannan puolella.
        Esmeraldakin kiittää, kun Nassu pani sen paksuksi kahdesti...
        Sai noudattaa niitä viettejään, joista niin pidät kiinni....ettei saa leikata urosta....


    • Suuri Nauraja

      Kaikille koirille eläinlääkärin piikki persauksiin ja kanttuvei! Saa-tanan tyhmät ulisijat :D :D :D

    • koiria siellä täällä

      Ekaa kertaa näin itse, minkälaista paskaa tämä Suolinen oikein kirjoitaa:

      "Onneksi niiden omistaja oli järkevä. Se sai ne hallintaansa ja käänsi kylmästi niiden mahat taivasta kohti ja sanoi, että anna koirasi haistella niiden maha ja vaikka kusta niiden päälle, niin oppivat. "

      Koiran kääntäminen selälleen pakottamalla ei opeta sille yhtään mitään. Vain täysin taukki voi kuvitella kouluttavansa koiraansa tuolla lailla. Asian voi tarkistaa keneltä tahansa tunnustetulta koirankouluttajalta.

      Kun koira alistuu, se tekee sen oma-aloitteisesti.

      • Oksettava se on

        Suolisen mielestä koiria ei saa myöskään kastroida tai sterilisoida......
        Varmaan esmeraldakin kiittää, kun Nassulta e i viety palleja ja se sai kahteen kertaan astua luontaisilla vieteillään Esmiksen.....
        Voi Esme parka.....

        Jopa kissoilla on todettu paljon kasvaimia jne. Jos narttuja ei leikata eikä ne saa silti tehdä pentuja....niille vaan syötetään e- pillereitä vuodesta toiseen.....ettei ne kilju juoksuaan. Siksi kissoja yritetään saada noihin leikkauksiin ihan kutsuilla. Ja ettei niitä kesäkissoja olisi niin paljoa tyrkyllä.

        Koirilla sekä uroksilla, että nartuilla on kasvaimia ja muita juttuja jos ne on vuodesta toiseen juoksuissa eikä ne pääse suvunjatkamiseen , niin se on silloin rääkkäystä olla fixaamatta niitä, niikuin tuolla jo mainittiin.
        Omat koirat on fiksattu, jos niillä ei pentuja teetetä.
        Ovat paljon sosiaalisempia, ei tapella joksuaikana, ei tule vahinkopentuja jne.
        Ei ole kuin etuja.
        Ruokaakin menee vähemmän, kun aineenvaihdunta ei käy niin kovilla.

        Sairas toi akka on ja niin vanhat piinttyneet ajatukset ihan kaikesta......
        Oksettaa ajatellakin, kuin sen uros keväsin huutaa ja kuolaa kaikki kusiätäköt läpi ja toi idiootti ei vaan voi leikkauttaa sitä....
        Tais sen edellisetkin koirat kuolla kasvamiin, muttei kehtaa kertoo sitä...sitten selitellään vaan, ett ne kuoli vanhuuteen :)


      • Viva la Nassu
        Oksettava se on kirjoitti:

        Suolisen mielestä koiria ei saa myöskään kastroida tai sterilisoida......
        Varmaan esmeraldakin kiittää, kun Nassulta e i viety palleja ja se sai kahteen kertaan astua luontaisilla vieteillään Esmiksen.....
        Voi Esme parka.....

        Jopa kissoilla on todettu paljon kasvaimia jne. Jos narttuja ei leikata eikä ne saa silti tehdä pentuja....niille vaan syötetään e- pillereitä vuodesta toiseen.....ettei ne kilju juoksuaan. Siksi kissoja yritetään saada noihin leikkauksiin ihan kutsuilla. Ja ettei niitä kesäkissoja olisi niin paljoa tyrkyllä.

        Koirilla sekä uroksilla, että nartuilla on kasvaimia ja muita juttuja jos ne on vuodesta toiseen juoksuissa eikä ne pääse suvunjatkamiseen , niin se on silloin rääkkäystä olla fixaamatta niitä, niikuin tuolla jo mainittiin.
        Omat koirat on fiksattu, jos niillä ei pentuja teetetä.
        Ovat paljon sosiaalisempia, ei tapella joksuaikana, ei tule vahinkopentuja jne.
        Ei ole kuin etuja.
        Ruokaakin menee vähemmän, kun aineenvaihdunta ei käy niin kovilla.

        Sairas toi akka on ja niin vanhat piinttyneet ajatukset ihan kaikesta......
        Oksettaa ajatellakin, kuin sen uros keväsin huutaa ja kuolaa kaikki kusiätäköt läpi ja toi idiootti ei vaan voi leikkauttaa sitä....
        Tais sen edellisetkin koirat kuolla kasvamiin, muttei kehtaa kertoo sitä...sitten selitellään vaan, ett ne kuoli vanhuuteen :)

        Esmeraldan kohtalo ei paljoa paina......


    • hullua, niin hullua

      Pakko se on tämän ketjun perusteella todeta, että osa koiraharrastajista on täyskahjoja. Tuntisin oloni turvallisemmaksi jihadistien seurassa kuin koirafanaatikkojen parissa. Mielenvikaisimmat koirafanaatikot ovat raakalaismaisia sadisteja kuin Mengele tai tri Frankenstein ikään. He jalostavat koirista sairaita omiin ritualistisiin tarkoitusperiinsä (koiranäyttelyt) välittämättä lainkaan koirien terveydestä. Pahimpia ovat bullduggi- ja mopsiharrastajat.

      • Näin on. Koiralta pitää nykyään kuolettaa luonnolliset tunteet ja tarpeet. Niistä tehdään ihmisten leluja. En ymmärrä ihmistä, joka haluaa koiralleen hengitysvaikeuksia, kuten mopsien harrastajat haluavat. Kehtaavatkin vielä naureksia sillä, "että on niin mukavaa, kun koira kuorsaa viekossa". Muistaakseni Johanna ja Julia ovat näin sanoneet.

        Samoin noita taistelukoiria ei pitäisi ottaa, jos ei osaa kouluttaa ja tarjota niille oikeaa aktiviteettiä. Ne pitäisi lailla kieltää ja lupa olisi ainostaan sellaisella, kuka oikeesti hallitsee ne. Meidän leikkikaverina on ollut staffi ja hyvin tulivat molemmat urokset toimeen keskenään. Se johtunee siitä, että tuo staffin omistaja hanskasi homman. Pari kertaa se yritti dominoida, mutta omistaja teki siitä heti lopun.


      • Vapaa tahto joo.....
        RailiSuominen kirjoitti:

        Näin on. Koiralta pitää nykyään kuolettaa luonnolliset tunteet ja tarpeet. Niistä tehdään ihmisten leluja. En ymmärrä ihmistä, joka haluaa koiralleen hengitysvaikeuksia, kuten mopsien harrastajat haluavat. Kehtaavatkin vielä naureksia sillä, "että on niin mukavaa, kun koira kuorsaa viekossa". Muistaakseni Johanna ja Julia ovat näin sanoneet.

        Samoin noita taistelukoiria ei pitäisi ottaa, jos ei osaa kouluttaa ja tarjota niille oikeaa aktiviteettiä. Ne pitäisi lailla kieltää ja lupa olisi ainostaan sellaisella, kuka oikeesti hallitsee ne. Meidän leikkikaverina on ollut staffi ja hyvin tulivat molemmat urokset toimeen keskenään. Se johtunee siitä, että tuo staffin omistaja hanskasi homman. Pari kertaa se yritti dominoida, mutta omistaja teki siitä heti lopun.

        Esmeralda kiittää sua ja sun ajatuksista lämpöisesti.
        Koskakohan se seuraavaksi raiskataan, ellei kuollut viimeisimpään tiineyteen....


    • 2222223333333

      Ei kyllä ole ihan terveen hommaa kytätä tuolla lailla. Vissiin verhotkin heiluu ja ovisilmässä kyylätään kuka rapussa kulkee.

    • Tule apuun Anja

      Lemmikkieläinpalsta? :)

    • Suuri Nauraja

      Saa-tanan rakeilta nirri pois! :D :D :D

    • Kyylääjä

      Olen nyt käynyt säännöllisesti auton kanssa kiikaroimassa.
      Muistiinpanojeni mukaan (20-24.10.14) ei ole ulkoiluttanut koira näinä aikoina: 07:00-07:45 16:15-17:00 19:00-20:00 sekä 22:00-22:30.

      Eikä vkloppuna (25-26.10.14) La 7:30-8:30 eikä 14:00-16:00 Su 06:30-07:30 eikä 12:00-14:30

      Että sillee.. Minne lie pissaavan? Olisikohan kunnaneläinlääkärille keikka tiedossa?
      Jatketaan harjoituksia

      • KristaHeinonen

        Meilläkin on koira. Kovasti rakastettu ja perheenjäsenenä pidetty, hyvinvoiva ja terve, koulutettu ja onnellista elämää viettävä. Katsoin noita aikojasi ja äkkiseltään sanoisin, että meidänkään koira ei ole about viimeisen kuukauden aikana ollut em. kellonaikoihin ulkona. Muuten kyllä ulkona tarpeeksi ja usein ja sekä lyhyellä pissalla tarvittaessa ( muiden ulkoilujen ohessa ) että pitkillä lenkeillä päivittäin.

        Mitenkään en koita Johanna Tukiaista puolustella. En tunne häntä, mutta täältä ja mediasta saamani kuvan perusteella on syytä olettaa, että ehkä hänen koirillaan hoito ja huolenpito ei ole ihan kohdallaan. Haluan vain nostaa esille sen, että jokainen elää oman aikataulunsa mukaan ja se, että koiria ei näy ulkona kys. ajankohtina ei kerro yhtään mitään koirien elämästä. Jos olet kiinnostunut kyttäämään, niin kyttää 48v tuntia putkeen. Jos silloin vain 2 käyntiä ulkona, niin sitten sinulla on jotain raportoitavaa.

        Yleisesti ottaen olen ihmeissäni ihmisten herkkydestä yleistää asioita omiin "normeihinsa" verraten. Täällä esim. RailiSuominen on joutunut ankarasti hampaisiin, mutta ... olematta aina samaa mieltä hänen kanssaan ... ihmettelen palstalla vallitsevaa asenneta hänen kommenttejaan kohtaan Minusta "vastapuoli" esittää hyvin huonoja perusteluita Railin kommenteille ja Raili usein perustelee omansa melko aukottomasti. Yleisen lyttäämisen sijaan toivoisin kunnon perusteltua keskustelua. Viittaan esim. yllä olevaan kommenttiin, minkä perusteella yritetään "todistaa", että Johanna ei vie koiriaan ulos. Ehkä nuo ovat ne yleisimmän ajat ulkoiluttaa koiraa, mutta mikä tahansa muu rytmi ulkoilutuksissa on koiran kannalta aivan yhtä hyvä.

        En siis ota kantaa kenekään mielipiteiden puolesta tai vastaan. Yritän vain herätellä ihmisiä täälläkin rakentavaan, perusteltuun ja älykkääseen keskusteluun puhtaiden tunnepohjaisten heittojen sijaan. Minusta edellisessä kommentissa on häiritseviä aukkoja se on puhtaasti tarkoituksenhakuinen.


      • Isnsbbshuxks
        KristaHeinonen kirjoitti:

        Meilläkin on koira. Kovasti rakastettu ja perheenjäsenenä pidetty, hyvinvoiva ja terve, koulutettu ja onnellista elämää viettävä. Katsoin noita aikojasi ja äkkiseltään sanoisin, että meidänkään koira ei ole about viimeisen kuukauden aikana ollut em. kellonaikoihin ulkona. Muuten kyllä ulkona tarpeeksi ja usein ja sekä lyhyellä pissalla tarvittaessa ( muiden ulkoilujen ohessa ) että pitkillä lenkeillä päivittäin.

        Mitenkään en koita Johanna Tukiaista puolustella. En tunne häntä, mutta täältä ja mediasta saamani kuvan perusteella on syytä olettaa, että ehkä hänen koirillaan hoito ja huolenpito ei ole ihan kohdallaan. Haluan vain nostaa esille sen, että jokainen elää oman aikataulunsa mukaan ja se, että koiria ei näy ulkona kys. ajankohtina ei kerro yhtään mitään koirien elämästä. Jos olet kiinnostunut kyttäämään, niin kyttää 48v tuntia putkeen. Jos silloin vain 2 käyntiä ulkona, niin sitten sinulla on jotain raportoitavaa.

        Yleisesti ottaen olen ihmeissäni ihmisten herkkydestä yleistää asioita omiin "normeihinsa" verraten. Täällä esim. RailiSuominen on joutunut ankarasti hampaisiin, mutta ... olematta aina samaa mieltä hänen kanssaan ... ihmettelen palstalla vallitsevaa asenneta hänen kommenttejaan kohtaan Minusta "vastapuoli" esittää hyvin huonoja perusteluita Railin kommenteille ja Raili usein perustelee omansa melko aukottomasti. Yleisen lyttäämisen sijaan toivoisin kunnon perusteltua keskustelua. Viittaan esim. yllä olevaan kommenttiin, minkä perusteella yritetään "todistaa", että Johanna ei vie koiriaan ulos. Ehkä nuo ovat ne yleisimmän ajat ulkoiluttaa koiraa, mutta mikä tahansa muu rytmi ulkoilutuksissa on koiran kannalta aivan yhtä hyvä.

        En siis ota kantaa kenekään mielipiteiden puolesta tai vastaan. Yritän vain herätellä ihmisiä täälläkin rakentavaan, perusteltuun ja älykkääseen keskusteluun puhtaiden tunnepohjaisten heittojen sijaan. Minusta edellisessä kommentissa on häiritseviä aukkoja se on puhtaasti tarkoituksenhakuinen.

        Raili on ihan fiksu ja valottaa usein uusia puolia asioista. Hän on kuitenkin ilmeisen parantumaton valehtelija, joka kirjoittaa itsensä pussiin kerta kerran jälkeen. Nämä jutut huomaa, kun lukee hänen kirjoituksiaan pidemmältä ajalta.

        Mitä Johanna Tukiaisen koirienpitoon tulee, niin hänen kirjoitelmansa sisarensa kuoleman jälkeen riitti minulle. Normaali ihminen ei kirjoita edes suuren surun kohdatessa, että viis koirien hoidosta, ne saavat vaikka kuolla. Hän on myös väittänyt koirien pärjäävän yksin päiväkausia, kunhan niille jättää ruokaa ja vettä, mitä ei kukaan normaali koiraihminen tällaisista pitkälle jalostetuista lemmikkikoirista voisi väittää.

        Vaikka kirjoitelmat täällä saattavat vaikuttaa rankoilta, täytyy ymmärtää että ne perustuvat osin tällaisiin aiempiin esimerkkeihin, ei pelkästään siihen, mitä Albertinkadulla tapahtuu mihin aikaan juuri tällä viikolla.


      • koirakohtalot
        KristaHeinonen kirjoitti:

        Meilläkin on koira. Kovasti rakastettu ja perheenjäsenenä pidetty, hyvinvoiva ja terve, koulutettu ja onnellista elämää viettävä. Katsoin noita aikojasi ja äkkiseltään sanoisin, että meidänkään koira ei ole about viimeisen kuukauden aikana ollut em. kellonaikoihin ulkona. Muuten kyllä ulkona tarpeeksi ja usein ja sekä lyhyellä pissalla tarvittaessa ( muiden ulkoilujen ohessa ) että pitkillä lenkeillä päivittäin.

        Mitenkään en koita Johanna Tukiaista puolustella. En tunne häntä, mutta täältä ja mediasta saamani kuvan perusteella on syytä olettaa, että ehkä hänen koirillaan hoito ja huolenpito ei ole ihan kohdallaan. Haluan vain nostaa esille sen, että jokainen elää oman aikataulunsa mukaan ja se, että koiria ei näy ulkona kys. ajankohtina ei kerro yhtään mitään koirien elämästä. Jos olet kiinnostunut kyttäämään, niin kyttää 48v tuntia putkeen. Jos silloin vain 2 käyntiä ulkona, niin sitten sinulla on jotain raportoitavaa.

        Yleisesti ottaen olen ihmeissäni ihmisten herkkydestä yleistää asioita omiin "normeihinsa" verraten. Täällä esim. RailiSuominen on joutunut ankarasti hampaisiin, mutta ... olematta aina samaa mieltä hänen kanssaan ... ihmettelen palstalla vallitsevaa asenneta hänen kommenttejaan kohtaan Minusta "vastapuoli" esittää hyvin huonoja perusteluita Railin kommenteille ja Raili usein perustelee omansa melko aukottomasti. Yleisen lyttäämisen sijaan toivoisin kunnon perusteltua keskustelua. Viittaan esim. yllä olevaan kommenttiin, minkä perusteella yritetään "todistaa", että Johanna ei vie koiriaan ulos. Ehkä nuo ovat ne yleisimmän ajat ulkoiluttaa koiraa, mutta mikä tahansa muu rytmi ulkoilutuksissa on koiran kannalta aivan yhtä hyvä.

        En siis ota kantaa kenekään mielipiteiden puolesta tai vastaan. Yritän vain herätellä ihmisiä täälläkin rakentavaan, perusteltuun ja älykkääseen keskusteluun puhtaiden tunnepohjaisten heittojen sijaan. Minusta edellisessä kommentissa on häiritseviä aukkoja se on puhtaasti tarkoituksenhakuinen.

        Eikö jotkut voi ilmoittaa albertinkadun talon hallituksen jäsenille miten tuhnu hoitaa koiriaan? Hän pitää vain pieniä koiria koska niitä ei viedä tarpeilleen vaan pissit ja kakat tehdään sisään useimmiten. Kämpän lattiat on pilalla ym. Ja kaupungin eläinlääkärille imoitus koirista joita ei hoideta niinkuin pitäisi, tuhnulle pitäisi ehdottomasti pistää eläintenpitokiellon. Nämä koirat ansaitsivat paremman kohtelun. Toki yksikään niistä ei ole sisäsiisti. Nämä ilmoitukset voi tehdä ns.nimettömänä, tai siis niin että el.lääkäri ja taloyhtiön edustajilla on vaitiolovelvollisuus ettei henkilöiden nimiä ei mainita.


    • rat spotting

      Tänään klo 19:31 Tuksu nähty Albertin koirapuistossa ulkoiluttamassa Bebeä ja Bellaa Albertin koirapuistossa ISOJEN koirien puolella!!! Mutta onko Tuksulle käynyt erehdys, sillä koirapuiston kylteissä ISOJEN ja PIENTEN koirien kuvat ovat täsmälleen SAMAN KOKOISET!!! Mistä helevetistä sitä kukaan tietää, kumpaan aitaukseen hurttansa työntää??

      • Albertilla?

        Albertin koirapuistossa? Missahan se Tukiaisen uusi glamyyrinen antiikkisilla huonekaluilla varustettu keskustan asunto sijaitsee jos han viela kieppuu Albertin nurkilla? Vai valehteliko se taas?


      • Ei ole erikseen

        Se ko. Puisto on pieni, joten siellä ulkoilee isot ja pienet......ihan sovussa....
        Olen nähnyt isoja ja pikkukoiria siellä samaan aikaan remuamassa ja hyvin on mennyt.....
        Sitten on ollut myös niin, että monta isoa samaan aikaan ja pienet ovat olleet eriaikaan....
        Mutta erikseen ei tuolla ole puolia pikkuisille ja isoille.....
        Kaivarissa on uudet isot tarhat rakennettu...siellä on molemmille omat puoliskonsa.


      • Täällähän se notkuu
        Albertilla? kirjoitti:

        Albertin koirapuistossa? Missahan se Tukiaisen uusi glamyyrinen antiikkisilla huonekaluilla varustettu keskustan asunto sijaitsee jos han viela kieppuu Albertin nurkilla? Vai valehteliko se taas?

        Albertilla notkuu edelleen.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe