Kokemuksia? Outoa!

Vajaa vai täysi?

Onko kellään kokemusta seuraavasta ilmiöstä.Kilpirauhasenb vajaatoiminta todettiin verikokeissa.Ei ollut mitään oireita.Olin vilkas,hoikka ja pirteä.Aloitin lääkityksen ja juoksin verikokeissa. Vuoden aikana lihoin, valtavat ruokahalut, jaksaminen nollilla,jatkuva väsymys.Verikokeissa näkyy että lääkitys on saanut arvot kohdilleen. Laskin itse lääkityksen pois ja nyt reilun puolen vuoden jälkeen ilman lääkitystä alan olla entiseni, olen laihtunut,ruokahalut normaalitasolla ja pääsen sängystä aamuisin ylös vaikeuksitta, eikä tarvitse mennä nukkumaan jo yhdeksältä että jaksaa??? Veriarvoissa näkyy edelleen vajaatoiminta mutta oireet uuupuvat täysin. Miten tämä voi olla totta? En viitsi lääkärille asiasta mainita koska eivät uskoneet aiempaa ihmettelyäni lääkkeiden vaikutuksesta, ohjaisivat varmaan psykiatrille kun yrittäisin vakuuttaa tilanteeni olevan todella näin outo?

3

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laitatko vielä arvosi tähän. Muistan yhden vilkkaan naisen, jolla oli hilkulla oleva vajaatoiminta, mutta ei tarvinnut yhtään mitään lääkitystä. En tiedä, mistä ilmiöstä on kyse.

      • Liiallinen lääke väsyttää myös. Ehkä tästä oli kyse.


      • Serq
        boxi kirjoitti:

        Liiallinen lääke väsyttää myös. Ehkä tästä oli kyse.

        Oliko aloittajalla autoimmuunitulehdusta kun vajaatoiminta todettiin ? Itselläni oli ja on. nyt mietin voisiko olla että itselläni on tällähetkellä liian suuri thyroxinannos, koska olo väsynyt vaikka arvot ihan hyvät: viimeisin tsh 1.36 t4v. 18.9. Sitä edellinen tsh 1.95 t4v 19.2. Jos t4v on itselleni liian korkea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe