15.04 tuli kokeiltua

ihateubuntu

Ensimmäinen ladattu versio jumahti ennen lopullista käynnistymistä.
Täytynee kokeilla joskus uudelleen.

22

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloveubuntu

      On erittäin raakile kun julkaistaan vasta 15/4. Ei ole ihme kun ei testiversio toimi, jos on vielä jotain ikivanhaa markettirautaa käytössä. Voisin kyllä testata ja varmasti toimis ;)

    • Testiversion varhainen testiversio. Mitä oikein kuvittelit?

      Valmis tuote on tulossa vasta 1.5v kuluttua.

      • ihateubuntu

        Minä kuvittelen testaavani 1.5v kuluttua 16.10 versiota.


      • ihateubuntu kirjoitti:

        Minä kuvittelen testaavani 1.5v kuluttua 16.10 versiota.

        Miksi vain "testaat" ? Miksi et selvittänyt miksi se jämähti ja korjannut sitä?


      • ihateubuntu
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi vain "testaat" ? Miksi et selvittänyt miksi se jämähti ja korjannut sitä?

        Joillakin on joskus ehkä muutakin tekemistä kuten voit kelloajasta huomata ( 23:15).


      • huippua
        M-Kar kirjoitti:

        Miksi vain "testaat" ? Miksi et selvittänyt miksi se jämähti ja korjannut sitä?

        Montako jakelun virhettä olet itse korjannut?


      • bugi-raportti
        huippua kirjoitti:

        Montako jakelun virhettä olet itse korjannut?

        Turha se on aukoa päätänsä, jos ei itse kykene korjaamaan. Anna suosiolla osaavien hoitaa homma.


    • Pentti Nelonen

      Menetkö koekaniiniksi lääkkeiden esiversioiden eläinkokeisiinkin?

      • ihateubuntu

        Ei ole tapana syödä Ubuntuakaan.


    • z i k e

      Melko aloittelevana Linux-käyttäjänä tuli itsekin noita väliversoita testattua aikoinaan, nykyisin ei aiheuta mitään toimenpiteitä. Onhan niiden tukiaikakin jo aivan liian lyhyt normaaliin käyttöön.
      Testailen sellaisia sitten, mitä harkitsen ottavani käyttöön, eli 16.04LTS:ää sitten joskus. Siihen asti mennään 12.04:llä jos ei ihmeitä tapahdu.

      Tjaa mutta tuonhan pitäisi tulla vasta ensi vuoden huhtikuussa, eipä ihme sitten. En minä noin innokas kyllä ollut.

      • ihateubuntu

        Ehkä meissä on se ero että minä olen oikeastaan koko elämäni käyttänyt erilaisten itselleni uusien asioiden tutkailuun /tutkiskeluun, joskus vapaaehtoisesti ja joskus pakotettuna (palkanmaksajan pakottamana, tämä on osittain vitsi :D) joten "mihin sitä koira karvoistaan pääsee", sano.
        Yksi hyvä puoli tuollaisessa touhussa on se että kaikenlainen "vaihtaminen", josta tälläkin foorumilla höpistään, on ollut taakse jäänyttä jo vähävaille kauan, tuttuja juttuja on kasapäin ja kokemuksia vaikkapa reikänauhalta ladatuista käyttöjärjestelmistä alkaen.


    • Kohta toimii..

      Ei alpha versio jämähdä, se ei vaan olekaan tarjoitettu ihan harrastajatason kokeilijoille vaan oikeille osaajille.

      odota että siittä saadaan edes kunnon beta.
      Kiinostavinta on tässä 64bittinen arm järjestelmä, johon ei ole edes laitteita normi markkinoilla vielä. edes uusin ipad vaihka Apple markkinoi prossua 64bittisenä ole sitä oikeesti mm muistin osalta!

      On hyvä että kiinostusta löytyy, se kasvattaa osaamista ja kun sitä kertyy, on tervetulleita uudet testaajat ihan teamiin.

    • vanha jo 15.4

      Minä kokeilen ennemmin huomenna Ubuntu 16.10 versiota.

    • ihateubuntu

      Onneksi tälläkin palstalla on kannustavia ja itseään täynnä olevia henkilöitä.

      Minä olen kuitenkin "testaillut" ja asennellut kaikenlaisia sydeemejä ja "matolaatikoita" jo silloin kun lerput olivat vielä tulevaisuutta.

    • 17+13

      Ei ole mitään järkeä edes testata vielä lapsenkengissä olevaa ensi vuonna (2015) huhtikuussa julkaistavaa versiota. Nyt on julkaistu virallinen 2014 lokakuun versio Ubuntu 14.10 Utopic.
      https://wiki.ubuntu.com/Releases
      Palataan asiaa, kun Vivid Vervet 15.04 on julkaisukunnossa (Siis joskus kevättalvella 2015).

      • 17+13

        Ja ne, jotka eivät edes ymmärrä päivittää Ubuntu-jakelujaan, on yhä tarjolla 14.04 LTS -versio, jonka tuki jatkuu .... (LTS=Long Term Support).


      • ihateubuntu
        17+13 kirjoitti:

        Ja ne, jotka eivät edes ymmärrä päivittää Ubuntu-jakelujaan, on yhä tarjolla 14.04 LTS -versio, jonka tuki jatkuu .... (LTS=Long Term Support).

        Kaikkien ihmisten ei tietystikään kannata tutkia eikä testata yhtään mitään.


      • siittä vaan
        ihateubuntu kirjoitti:

        Kaikkien ihmisten ei tietystikään kannata tutkia eikä testata yhtään mitään.

        Testaa vaan, eihän se keneltäkään pois ole... eihän?


      • ihateubuntu
        siittä vaan kirjoitti:

        Testaa vaan, eihän se keneltäkään pois ole... eihän?

        Hallitus välillä epäluottamuslauseita esittää.


      • ;-)
        ihateubuntu kirjoitti:

        Hallitus välillä epäluottamuslauseita esittää.

        Uudet vaalit sitten...?


      • ihateubuntu
        ;-) kirjoitti:

        Uudet vaalit sitten...?

        Ei parane ehdottaa, joutuu vielä vaikka ulkoruokintaan. :D


    • ihateubuntu

      Nyt toimii Ubuntu 15.04 64 uudelleen ladatulta medialta.
      Vanha XP kovolta taisi tulla vedettyä alas junan vessasta, vaikkei vanhojen puuvaunujen huussissa ollutkaan muuta kuin pelkkä 6":n reikä suoraan radalle.

      M-Kar:lle tiedoksi että edellisen latauksen selvittely olisi ollut turhaa touhua.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1589
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1196
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      59
      1072
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      888
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      41
      797
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 64
      711
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      671
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      598
    Aihe