Ongelma formatoinnin jälkeen. apua!

zuuug

Menin f8 kautta komentoriville käynistäessäni koneen. Sieltä formatoin C aseman.
Formatoinnin jälkeen kone herjaa "missing boot mgr" taistellut pari pv sen kanssa. Saisiko usb tikulle laitettua esim windowsin toisesta koneesta tai jotain tärkeimpiä tiedostoja jotta koneen saisi avattua usb tikulta. Ei ole minkään näkösiä levyjä joilla voisi avata koneen.

Olen yrittänyt kaikea erilaisia keinoja saada usb tikulle asiat jotka avaisi koneeni.

Koneessani oli Windows vista home premium.

Kiitos etukäteen vastanneille.

20

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan normaali ilmoitus kun eihän kone voi käynnistää käyttistä, mitä ei enää ole.

      Vistaa ei pahemmin saa ladattua turvallisesti netistä.

      • zzuug

        Entä saisko toisesta tietokoneesta niitä mitenkään ? Toisessa tietokoneessakin on myös Vista home premium


      • paha mies

    • dfjfgj

      Mitäs ajattelit sen formatoinnin tekevän?

      • zuuug

        C aseman thjennyksen ofc.
        Tosin ajattelin sen jättävän boot settarit talteen jostakin syystä näin ajattelin. Toisin kävi.


      • hohhoi jaa
        zuuug kirjoitti:

        C aseman thjennyksen ofc.
        Tosin ajattelin sen jättävän boot settarit talteen jostakin syystä näin ajattelin. Toisin kävi.

        Mitä sinä niillä buuttisektoreilla teet kun käyttiskin on bittiavaruudessa? Sinun pitää asentaa käytöjärjestelmä, ajurit ym ym kaikki uudelleen.


      • zzug
        hohhoi jaa kirjoitti:

        Mitä sinä niillä buuttisektoreilla teet kun käyttiskin on bittiavaruudessa? Sinun pitää asentaa käytöjärjestelmä, ajurit ym ym kaikki uudelleen.

        Miten tapahtuisi helpoiten käyttiksen asennus uudelleen?
        Ei ole cd levyjä


      • zzug kirjoitti:

        Miten tapahtuisi helpoiten käyttiksen asennus uudelleen?
        Ei ole cd levyjä

        Hankkimalla asennuslevy.


    • vai niin

      Jep jep, ilmeisesti on tehty formatointi tietämättä mitä se tarkoittaa.

      Jos sinulla oli siellä koneella jotain tärkeitä tiedostoja, niin kannattaa nyt tonkia ne heti pois sieltä jollain live-linuxilla jossa mukana palautusohjelma. Tai sitten levy kiinnii johonkin toiseen koneeseen ja siellä jollain ohjelmalla kaivelee tiedostot talteen.

      Sitten ei muuta kuin asentamaan koko höskää alusta alkaen uudelleen...

      • zuzuzuggg

        miten tän uudelleenasentaminen sit kävis helpoiten ?


    • ertertghij

      Eikös ennen ollut dosissa formatoinnin formatoinnin kumoava käsky?

      • aertertertert

        UNFORMAT d: [/J][/L][/test][/partn][/P][/U]

        Purpose: Used to undo the effects of formatting a disk.

        Discussion

        The UNFORMAT command is used to recover files on a disk that have been erased by using the FORMAT command.

        Tiedä sitten toimiiko


      • zzzug
        aertertertert kirjoitti:

        UNFORMAT d: [/J][/L][/test][/partn][/P][/U]

        Purpose: Used to undo the effects of formatting a disk.

        Discussion

        The UNFORMAT command is used to recover files on a disk that have been erased by using the FORMAT command.

        Tiedä sitten toimiiko

        Pääsen kovalevyn kanssa ainoastaan BIOS asetuksiin, muuten tulee BOOTMGR is missing.

        En pääse commandia pistämään ?


      • dfhdhdfh
        zzzug kirjoitti:

        Pääsen kovalevyn kanssa ainoastaan BIOS asetuksiin, muuten tulee BOOTMGR is missing.

        En pääse commandia pistämään ?

        No ei sitä biosista. Pitäis olla esim w98 käynnistys disketti jonka saa ladattua netistä.


      • xcvxcv
        zzzug kirjoitti:

        Pääsen kovalevyn kanssa ainoastaan BIOS asetuksiin, muuten tulee BOOTMGR is missing.

        En pääse commandia pistämään ?

        http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
        Sivuston turvallisuudesta ei tietoa.


      • aertertertert kirjoitti:

        UNFORMAT d: [/J][/L][/test][/partn][/P][/U]

        Purpose: Used to undo the effects of formatting a disk.

        Discussion

        The UNFORMAT command is used to recover files on a disk that have been erased by using the FORMAT command.

        Tiedä sitten toimiiko

        Sellaista ei ole ollut pitkään aikaan joskaan koskaan.


      • sdfhfdh
        dfhdhdfh kirjoitti:

        No ei sitä biosista. Pitäis olla esim w98 käynnistys disketti jonka saa ladattua netistä.

        Ei varmaankaan toimi jos on NTFS.


      • mutunen...

        kokemusta?


    • mie vaa

      Mikä Vistan versio siinä koneella oli? Sama product key taisi käydä sekä 32- että 64-bittisiin, tosin voin olla väärässäkin. Jos olen väärässä niin sitten bittisyyskin pitäisi tietää.

      https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista_editions#Editions_for_personal_computers

      Netistä löytynee vielä .iso-levykuvatiedosto, josta voi tehdä asennusmedian. Sitten buuttaa koneen siltä luodulta asennusmedialta ja alkaa asentamaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1326
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1023
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      817
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      623
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe