Sotilasarvonne

Frederico

ja palveluspaikkanne kiinnostais tietää. Samalla jos kertoisitte vähän aselajistanne ja siitä miten intti ylipäätään meni.

Ite oon jv/spol kers. 1/02 erässä ja palvelin sekä kontiorannassa että maasotakoululla.

Intissä olin napit vastakkain kaikkien vastavalmistuneiden kouluttajien kanssa mut vanhojen jermujen ja isojen patujen kaa meni ihan ok.

Sanotaan että sissiradisti ei kuole koskaan. Se menee helvettiin ja lähettää hengissäoloilmoituksen. joten minä joudun lähtemään sen perään ottamaan sen kiinni elävänä.

37

4217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapiainen_

      Niin ketä oikeasti kiinnostaa?

      • kysyttävää?
        -toimikaa


      • Anonyymi

        Ettäkö ketä kiinnostaa? Aivan varmasti Venäjän suurlähetystössä tallennetaan kaikki asiasta irtisaatava tieto.


    • Res. Spol 1/02

      Res.SPOL 1/02 Jääkäri Kainuun Prikaati, Pohjois-Suomen viestipataljoona, Esikuntakomppania.

      • Anonyymi

        Täysin tyhmä . Kerrot rikollisille .


    • res.alil

      Frederico, olet ilmeisesti yksi näistä tapauksista, joille armeija on sellainen haaveissa elävä ihannejärjestelmä, johon haluaisi päästä, mutta kun ikä ajoi ohitse. Ja pääsykokeet menivät vähän niinkuin...

      • res. ylil

        Mitä pahaa siinä on, että "armeija on haaveissa elävä ihannejärjestelmä, johon haluaisi päästä, mutta kun ikä ajoi ohitse"? Mulle kävi samalla tavalla;) Pääsykokeissa eo ole ollutkaan...


    • oo7

      Jääkäri/KrhK/Sissi 1/94 Kainuun prikaati

      • Mustimies

        Ja tässä naapurikomppaniasta jääkäri/PstK/Sinkomies/Vaunuampuja 1/94


      • Anonyymi
        Mustimies kirjoitti:

        Ja tässä naapurikomppaniasta jääkäri/PstK/Sinkomies/Vaunuampuja 1/94

        Mustimies, yksi meistä neljästä. Kotiutus 25v sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustimies, yksi meistä neljästä. Kotiutus 25v sitten.

        Ja täällä myös mustimies/vaunumies 1/94 saapumiserästä, Pstk,KaiPr.


      • Anonyymi
        Mustimies kirjoitti:

        Ja tässä naapurikomppaniasta jääkäri/PstK/Sinkomies/Vaunuampuja 1/94

        Ette helvetissä kerro täällä venäläisille teidän tai muiden juttuja.


    • sälli

      Minä olen jääkäri. Koulutusalana lääkintä, ja palveluspaikkana jääkärikomppanian lääkintäryhmä.

      Terveisiä SavPr:ssä olleille.

      • Anonyymi

        Kerrotte viholliselle.


    • Finnbat

      Palveluksessa -79
      Laskuvarjojääkärikoulu, Utti
      Reserviin alikersanttina
      Kaksi kertausharjoitusta -82, -85
      Ylennys kersantiksi
      Uudelleensijoitus SPOL komppaniaan ja koulutus tehtävään. -90
      Lukuisia MPK kursseja 90 luvulla.
      Ylennys ylikersantiksi
      Kertausharjoituksia tahtiin 4 kpl vuodessa -95, -02
      Ylennys vääpeliksi.
      Tehtävän muutos: komppanian vääpeli
      KH:t rauhoittui, tahti 1 per vuosi.
      Rahat loppu -04, ei harjoituksia.
      Odotan sotilasmestarin arvoa itsepäisyyspäiväksi.

      Nostoluokkaan -2009

      • I/03 LapITR

        Sotilasarvo vääpeli ja sijoitus komppanian vääpeli!

        Itte olen res. alik ja patterin vääpeli. Me IT:ssä ollaan niin nohevia, että riittää vähempikin rauta kauluksessa!


    • aapeli

      Helsingin Ilmatorjuntarykmentti,
      saapumiserä I/01

      Alikersantti, sodanajan tehtävänä komento- ja huoltojaoksen johtajan tehtävät. Elikkäs vääpelinä pitäis heilua...

      • jani

        Taisteluvälinematruusina 1/02 Upinniemessä 7.Ohjuslaivueessa ohjusvene Raahella.


      • just me
        jani kirjoitti:

        Taisteluvälinematruusina 1/02 Upinniemessä 7.Ohjuslaivueessa ohjusvene Raahella.

        Reservin vänrikki, palveluspaikka niinisalo, aselaji tulenjohto


    • Raato

      Perussissi ja tiedustelija. Paikkana etulinja ja vihollisen selusta. Intti alkoi kiinnostaa 5 vuotta reserviin pääsyn jälkeen. Tai lähinnä taidot metsässä, ei niinkään kassulla seremointi.

    • JPsto

      Korp. Täysin ala-arvoinen sotilaskoulutus, kouluttajat läskikasoja ja laiskoja, ei minkäänlaista urheilua, jolla kunto olisi pysynyt edes kohtalaisena, ajan tuhlausta ja hölmöilyä, mutta tulipa käytyä valittamatta, nyt ensikerran annan arvostelun tästä paikasta. 2-Kertaa kert. harj. josta korp. ylen. Mielipiteeni on, että siviilitaidoilla suuri merkitys, jos sotatila ja joutuu sotilaana rintamalle, tarkoitan, että mitä itse on opetellut, harrastanut, armeija ei antanut itselleni juuri mitään erityistaitoja, odotin kyllä enemmän, ehkä väärä palveluspaikka. Organisaationa pidän Suomen armeijaa välttämättömänä, erittäin tärkeänä, jota ilman ei itsenäistä Suomea voisi olla, aseita jonkinlaisia ja varusteita, rätei ja lumpui on varastoitu, riittävästi? ken tietää, tässäkin omat varusteet auttaa, jos on hankkinut ja niin edelleen. Ite olisin tarvinnut vain rk:n ja patruunat, jos ei erikoisvehkeitä oteta huomioon, nuut vehkeet selviytymiseen metsässä, pakkasessa on omasta takaa, nykyinen malli Cajander löytyy täältä, tosin olen jo nostoväessä ja vapaa siltä osin ainakin ensi rytäkkään, jos tulisi, vapaa ehtoisena voisin tulla opettamaan miten tulet tehdään ynnä muuta käytäntöä, mitä ei armeijassani opittu, opetettu. Terveisiä vääpeli Onnille, taitaa jo olla kuollut.

    • Jaakobin-poika

      Olen tai olin b-luokantykkimies. Poltin kuitenkin armeijasta vapauduttani palvelutodistuksen ja sotilas passin, eli ei minulla ole mitään sotilas arvoa.


      Enkä anna arvoa sotilaille!

    • röykky

      Armeijan kävin helsingin laivasto-asemalla Upinniemessä vuonna -83 ja kotiuduin kersanttina.

      Nykyään vapautettu rauhan-ajan palveluksesta ja vaikuttaa siltä että olisin myös vapautettu sodan-ajan palvelusta. ikää jo 51v. Mutta jos kriisi tulee haluaisin ehdottomasti mukaan johonkin tehtävään vaikka onkin tapaturman vuoksi vapautus.

      Erittäin hyvät radistin taidot olen hankkinut siviilissä joten myös nopea sähkötyskin onnistuu ja radiotekniikka hallussa. Lieneekö hyötyä jos rähinä tulisi.

    • Lentöassä Pulaaho

      Suomen Ilmastointijoukkojen Itsemurhelentäjä (eräänlainen Kamikaze lentäjä)

    • Armeija=paskaa

      Olen sotilasarvoltani tampuurimajuri. Erikoiskoulutuksena osaan päästää ilmaa molemmista päistä. Röyh, prööts.

    • morjenstans

      pääsin reserviin vänr ja nyt olen kapteeni
      2/87 KaiPr

      olen pikkasen käynyt kertaamassa ja toiminut "saunamajurina" sopivissa piireissä

    • Anonyymi

      B-mies, panssarimies. Parolan pataljoona, Panssariprikaati. Pataljoonan lähetti. Ei oo tarvinnu kerrata. Ikää kohta 50-v. Armeija oli täynnä juoppoja luusereita ja selkään puukottavia varusmiehiä. ei mistään asevelihengestä puhettakaan. Suomeen palkka-armeija!

      • Anonyymi

        Olin vekaralla-86 Kuskina. Täysin sama juttu. Totaalisen paska yhteishenki ja jatkuvaa vittuilua asioista mistä et edes tiennyt mitään,uskomatonta pelleilyä koko touhu, korpraali perseennuolennan mestari ja oli samaa ikäluokkaa,ajan tuhlaamista.


    • Anonyymi

      Kun joku kaivoi näin vanhan ketjun esiin niin pistetäänpä tällainen vähän vanhempi tieto.
      Viestirykmentti -65 koulutus radiotiedustelija. Kertaus -84 jolloin viidessä päivässä koulutettiin päteväksi(?) kranaatinheitinmieheksi. Vähän kyllä huvitti kun erikoiskoulutetusta tehtiin kranunpanostaja.

    • Anonyymi

      Majurina ulos 3kk jälkeen intistä...

      • Anonyymi

        Kas, kuin ei hintistä. SA-INT, int: tarkoittaa puolustusvoimien materiaali huoltoa.
        En koskaan päässyt siviliin, mutta reserviin lykkäsivät.


    • Anonyymi

      Pikkolo 2/15 erässä. Kannoin laukkuja selkä kumarass syyskuuss 2015 Tornion rajalla ja palkaksi tästä sai vain 5e päivä, feministien haukut että olen syyllinen kaikkiin maailman ongelmiin ja pääsi pelleksi Ylen uutisiin. Kiitos Sipilän hallitus! Syyskuu 2015 nevö foget!

    • Anonyymi

      Ajomies Kaipr. Armeijasta hyvä oppi hevosenlannan luontiin ja pitkien käytävien harjaukseen sekä loputtomaan valjaitten rasvaukseen.
      Unohtamatta koiranpaskan kärräystä (tallin vieressä oli sotilaskoiratarha)

    • Anonyymi

      Waffen -SS ja Hauptsturmfuhrer .3 eril. Panssariprikaati balkanilla ja vuosi -1944.Intti? Sota meni hyvin vaikka valpon pojat vittuilivatkin sodan jälkeen.

    • Anonyymi

      Älkää vaan kertoko täällä mitään mistään . Varning.

    • Anonyymi

      Minähän olen Siuomen Ylikomentaja, komennan siis peräti Presidentin määräyksiken yli :D

      Mutta niin näin Valtakunnan Ylikomentajana ollessani sanoisin: harrrastakaa tarkuusammuttaa.

    • Anonyymi

      Saunamajuri. Hennala 1/72.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe