Ketolan talot

vieras2002

Löytyykö täältä henkilöitä joilla on tietoja ns. Ketolan talojen (Hyvinkäällä Uudenmaankadun ja Kalevankadun risteyksen ympärillä olevat kerrostalot) vaiheista ja asukkaista. Olen kiinnostunut talojen alkuperäisistä asukkaista ( siis ensimmäisistä ), olivatko asunnot vuokra-asuntoja vai omistusasuntoja.
Jos saan asiallisia vastauksia tähän niin laitan yhteystietoni myöhemmin.

15

2067

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hannu Hankutti

      Rakennusneuvos Jussi Ketola rakensi kyseiset talot 60-luvun alkuvuosina. Ei taida alkuperäisiä asukkaita olla enään montaa jäljellä, paitsi penskana noissa taloissa asuneet. Omistusasuntoja ne olivat, mutta jo silloin oli sijoittajat pääosassa. Ainakin Kai Vähäkallio omisti kyseisessä kohteessa.

    • vain havainto

      Jotain Ketolan taloista kertoo se, että aloittaja osaa odottaa asiattomia vastauksia.

      • Havaitsija2

        Se että Suomi.24 keskusteluissa on aina asiattomia vastauksia ei kerro Ketolan taloista mitään.


    • Hyvinkää914

      Mitähän ihmettä ihmisten asunnot ja näiden asuminen ketjun aloittajalle kuuluu?

      • Mikä milloinkin

        Ehkä se tekee jotain historiikkia. Ihmiset kun ne ylittää 35 ikävuotta alkavat dementoitua ja vanhat asiat alkavat kiinnostaa. Alle kolmekymppiset taas ovat pissiksiä. Hankala juttu.


    • Juhannustanssit

      Kirjailija Hannu Salama asui Ketolan taloissa 60 luvun alkuvuosina.

      • Monroe kävi täällä

        Samaten asui radion pääkuuluttaja Pentti Fagerholm joka on Michael Monroen isä.

        Muistan hyvin kun Michael oikealta nimeltään Matti kävi 70 luvun puolivälissä isänsä luona oli silloin jo erikoinen persoona. Herätti huomiota pukeutumisellaan.
        Mutta oli aina kohtelias.


    • omistusasuja

      Itse olen asunut Ketolan taloissa 5 vuotta, alkuperäisasioista en tiedä paljonkaan. Kiittää pitää aktiivista remontointia ja kunnossapitoa. Talojen ulkonäkö ei ole kummoinenkaan, mutta muuten kaikki on ok. Putkiremontti tehty, viemärisaneeraus samoin, ikkunat ja parvekeet laitettu jne. Ja sijaintihan on mainio, palvelut lähellä. Hoitovastikkeetkin kohdillaan eli ei moittimista tänä päivänä.

      • onko mölyä

        Onko mölyä?


      • ex-hvnk
        onko mölyä kirjoitti:

        Onko mölyä?

        Kun muutimme Hyvinkäälle n. 1966, asuimme yhdessä noista taloista. En itse muista niistä juuri mitään, mutta isäni nimitti niitä "Kiljutaloiksi". Ei siksi, että siellä olisi tehty kiljua, vaan siksi että siellä oli huutavia ihmisiä.


    • Kuis muuten?

      Pääseekö Ketolan taloihin helposti vuokralaiseksi uusi hakija?

    • Syy ja seuraus

      Muutama huoneisto liittyy välillisesti myös ns, Kytäjän surmiin. 70-luvulla niistä puhuttiin paljon, kuten myös niiden taustoista. Silloinkin oli mopopoikia, kuten tänäkin päivänä. Tavat eivät ole osalla miksikään muuttuneet.

    • asukki

      itse asuin pentuna 1966 ketolantaloissa,hyvät muistot jäi.

    • 58887

      Itse asuin näiden tapettujen poikien äidin naapurina.

    • Muistuumieleen

      Kavereitani asui Venlankadun talossa 1968-1970 vuokralla, olivat saaneet asunnon Koneen kautta työsuhteeseen perustuen. Ainakin olohuoneen yhdestä nurkasta tuli talvella lunta sisään, elementtirakentaminen oli 60-luvun alussa hieman aloittelevaa. Korjaukset tehtiin kittaamalla elementtien saumat umpinaisiksi. Luulen, että energiatalous on edelleen niissä taloissa aika heikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      27
      3563
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3438
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      28
      2251
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      2064
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      2002
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1741
    7. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      45
      1541
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1470
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1343
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1223
    Aihe