Milloin raskauden oireet alkavat?

Milloinkohan?

Kuinka kauan yhdynnän jälkeen yleensä kestää, että raskaus oireet alkavat?

5

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä näin

      Oireet alkavat kun hedelmöittynyt munasolu on kiinnittynyt, ja raskaushormnia alkaa erittyä elimistöön.
      Jos sanotaan että olisit yhdynnässä 1.11, nin siittiöt pysyvät sanotaan vaikka kolme päivä hengissä. Munasolu saattaa tietysti olla heti odottamassa, mutta sanotaan että hedelmöittymiseen menee 1-4 päivää.
      Sitten alkaa hedelmöittyneen muasoln matka kohtuun, tämä kestää 4-10 päivää. Hyvällä lykyllä (jos raskaus on toivottu) munasolu kiinnittyy, ja raskaus alkaa.
      Joskus, jos oikein hätäisesti testaa herkällä testillä, saattaa tulla haalea plussa vaikka menkat sitten allkaisivatkin. Tällöin yleensä munasolu on vain hipaissut kohdun seinämää, muttei ole kiinnittynyt.
      Aikaisintaan kai testi voisi näyttää plussaa 8päivää yhdynnän jälkeen, voi kestää kuitenkin hyvin 14päivää tai enemmänkin koska hcg nousee yksilöllisesti.
      Itse olen kaikissa kolmessa raskaudessa plussannut jo 4-5päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
      Oireet siis (vaikka jotkut väittävät toisin) eivät oikeastaan ala ennenkuin testi voisi näyttää plussaa. Jos on oireita, testi myös näyttää sen.
      Yleensä varsinaiset oireet alkavat kun menkat ovat jo viikon myöhässä.

      • Milloinkohan?

        Kiitos näistä tiedoista:)
        Eli siis testiäkö ei kannata tehdä ennen kuin menkat ovat myöhässä?


      • täällänäin..
        Milloinkohan? kirjoitti:

        Kiitos näistä tiedoista:)
        Eli siis testiäkö ei kannata tehdä ennen kuin menkat ovat myöhässä?

        Ei kannata, ettei tule turhia pettymyksiä. Herkillä testeillä tosiaan tulee niitä plussia joista raskaus ei ole koskaan oikeasti alkanut, vaan se hedelmöitynyt munasolu on vain hipaissut kohdun seinää.


        Itsellänikin alkoi raskausoireet ajoissa. Ekassa raskausessa tiesin jo viikko reilu viikko ennen testin tekemistä että olen raskaana. Se vain oli sellanen käsittämätön tieto oireiden ja intuiotin lisäksi. Emme olleet lasta edes yrittäneet että sellaisen suuren toivetunteenkaan piikkin se ei mene.

        Toisesta raskausesta plussasin kaksi pv. Ennen menkkoja ilman mitään oireita.


      • Jelppiä
        täällänäin.. kirjoitti:

        Ei kannata, ettei tule turhia pettymyksiä. Herkillä testeillä tosiaan tulee niitä plussia joista raskaus ei ole koskaan oikeasti alkanut, vaan se hedelmöitynyt munasolu on vain hipaissut kohdun seinää.


        Itsellänikin alkoi raskausoireet ajoissa. Ekassa raskausessa tiesin jo viikko reilu viikko ennen testin tekemistä että olen raskaana. Se vain oli sellanen käsittämätön tieto oireiden ja intuiotin lisäksi. Emme olleet lasta edes yrittäneet että sellaisen suuren toivetunteenkaan piikkin se ei mene.

        Toisesta raskausesta plussasin kaksi pv. Ennen menkkoja ilman mitään oireita.

        Kuinka varmaa se on, että yhdynnän jälkeen tulee raskaaksi?


      • ......
        Jelppiä kirjoitti:

        Kuinka varmaa se on, että yhdynnän jälkeen tulee raskaaksi?

        Eihän se ole yhtään varmaa.. ovulaation aikana harrastettu seksi johtaa raskauteen vain 20% todennäköisyydellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe