Kykenetkö tasapainoiseen parisuhteeseen?

pohdiskellen

Jos rehellisesti mietit itseäsi, niin koetko sinulla olevan valmiuksia turvalliseen ja tasapainoiseen parisuhteeseen? Vai onko niin, että parisuhteesi ovat aina vähän myrskyisiä? Millaisen kumppanin kanssa voisit saavuttaa hyvän suhteen? Ja millainen on hyvä suhde? Pitääkö siinä olla myrskyä?

7

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lalaland

      Olen sellaisessa ja onnellinen. Jokaisessa suhteessa tulee ongelmia ja vaikeita keskusteluja, mutta niistä selviää. Vain toisen aikuisen ja tasapainoisen kanssa voi sellaista rakentaa. Ei tarvitse olla myrskyä, vetovoima on ihan eri asia.

    • Enaticco

      Joo, kykenen ja olen ollutkin :).
      Suhde ei ole mikään taistelutanner, mun mielestä se, että suhde ei ole hyvä, jos siinä ei riidellä sillointällöin = hanurista.
      Olen ollut riitelemättömissä, tasapainoisissa suhteissa.Suhteissa, joissa väärät persoonallisuudet voisivat "järjestää " suukopua viikottain/päivittäin..
      Esimerkiksi:
      Vegaani-lihansyöjä., tupakoiva-tupakoimaton, absolutisti-kohtuukäyttäjä, eri uskonto,
      eri äidinkieli, eri kansallisuus, amis-korkeasti koulutettu, omistusasunto-vuokralla asuva. työtön -työssäkäyvä. työssä käyvä- eläkkeellä oleva, rutiköyhä - ökyrikas,
      eläimellinen-eläimille allerginen, etäsuhde 100km-500km, lapsellinen -ei omia lapsia, ei hyviä väliä exiin-hyvät välit exiin, matkatyö -työpaikka lähellä, siivoushullu- kuhan nyt sekaan mahtuu..jne..

      • Enaticco

        Ainiin ikäero yli 20vuotta molempiin suuntiin. Se on yksi , joka voi rasittaa suhdetta paljonkin jos on väärät persoonat yhdessä, ;P


      • 5+2

        Miun tyttöystävä on vegaani ja mie lihansyöjä. No problemos!


    • jaycobsin

      Olen kokenut kovat ja tyynemmät myrskyt, joten en enään halua vaikeaa parisuhdetta. Jostain syystä minulla on taipumus kiinnostua ainoastaan vaikeasta saatavista naisista ja erittäin vaikeilta luonteiltaan. Oma ongelmani taitaa olla läheisriippuvaisuus. Se muodostuu aina jossain vaiheessa parisuhteitani. Tunnen jollakin tavalla omistavani toisen, enkä missään nimessä haluaisi hänen ikinä lähtevän luotani.

      Ennen kuin viimeisin suhteeni päättyi, niin olin valmis jopa jakamaan rakkaani jonkun toisen kanssa kunhan hän ei vain jättäisi minua kokonaan. Hulluutta? On, kun taas miettii kaiken puhtaasti uusiksi ollessaan yksin.
      Niin moni nainen on minua kiusannut ja käyttänyt hyväkseen ja olen sallinut sen vaikka muut läheiseni ovat yrittäneet sanoa sitä.
      Jatkossa en aio enään yrittää väkisin kenenkään kanssa. Enkä halua hakeutua vaikeiden ihmisten seuraan.

    • gillis*

      Haluan ihmisen jonka kanssa viihdyn huumorii pitää olla että kemia kohtaa hyväksyy huonot ja hyvät puolet kukaan ei ole täydellinen... vaikka olisin pahalla päällä saa mut nauramaan

    • Fati

      Koen. Kaikissa minun suhteissa on ollut myös myrskyisiä aikoja, mutta ne johtuu minun temperamentista eikä paremmasta puoliskosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1840
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1489
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      979
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      836
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe