Musta koira on piru?

Jake Waits

"Pelkäsin kuollakseni mustia koiria. Meille opetettiin, että mustat koirat ovat paholaisia!"
-Irshad Manji, Islamin kahdet kasvot


Profeetta Muhammad sanoi: "Silloin, kun kuka tahansa teistä valmistautuu rukoukseen ja hänen edessään häntä peittää jokin näköeste kuten satulan takaosa ja siinä tapauksessa että häntä ei peitä satula, hänen rukouksensa katkaisee ohitalsiva aasi, nainen ja musta koira". Minä sanoin, "Abu Dharr, mikä erottaa mustan koiran punaisesta tai keltaisesta koirasta?" Hän sanoi, Oi veljeni poika, minä kysyin Allahin lähettiläältä saman kysymyksen, ja hän sanoi: "Musta koira on piru."

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/muslim/004.smt.html#004.1032

67

2419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taha.islam

      >Musta koira on piru?

      Onko sinulla todisteita siitä, että - esimerkiksi - ei ole?

      • mies -81

        Kaverilla on suurikokoinen musta koira, joka on kaikkea muuta kuin itse piru. Koira on rakastava, hellä ja uskollinen ystävä, joka suojelee mm. kadulla isäntäänsä ja myös isännän ystäviä. Koira on itse asiassa ihmistä huomattavasti uskollisempi ja rehellisempi kaveri, mustanakin. Minä uskoisin henkeni koiran vastuulle ennemmin kuin yhdenkään ihmisen vastuulle.


      • taha.islam
        mies -81 kirjoitti:

        Kaverilla on suurikokoinen musta koira, joka on kaikkea muuta kuin itse piru. Koira on rakastava, hellä ja uskollinen ystävä, joka suojelee mm. kadulla isäntäänsä ja myös isännän ystäviä. Koira on itse asiassa ihmistä huomattavasti uskollisempi ja rehellisempi kaveri, mustanakin. Minä uskoisin henkeni koiran vastuulle ennemmin kuin yhdenkään ihmisen vastuulle.

        Et ilmeisesti tiedä, mikä on "todiste".


      • mies -81
        taha.islam kirjoitti:

        Et ilmeisesti tiedä, mikä on "todiste".

        Sinulla heittää päässäs pahasti. Minä esitin sinulle todisteet ja sinä tyydyt siihen, piste. Tarvitseeko käskeä ennen kuin tottelet muslimi?


      • taha.islam
        mies -81 kirjoitti:

        Sinulla heittää päässäs pahasti. Minä esitin sinulle todisteet ja sinä tyydyt siihen, piste. Tarvitseeko käskeä ennen kuin tottelet muslimi?

        >Minä esitin sinulle todisteet ja sinä tyydyt siihen, piste.

        Kerroit jostain mahdollisesti kuvitteellisesta koirasta ja eikö itse Saatana pysty naamioitumaan mm. valkeuden enkeliksi?


      • mies -81
        taha.islam kirjoitti:

        >Minä esitin sinulle todisteet ja sinä tyydyt siihen, piste.

        Kerroit jostain mahdollisesti kuvitteellisesta koirasta ja eikö itse Saatana pysty naamioitumaan mm. valkeuden enkeliksi?

        Nytkö todellinen väriltään musta dobermanni onkin sitten kuvitteellinen? Sinähän sälli olet kun saat koirankin muuttumaan kummitukseksi. Ehkäpä haluat seuraavaksi ryhtyä manaamaan esiin henkiä?

        Saatana ei varmaan naamioidu kaikiksi maailman mustiksi koiriksi vai mitä? Saatanalla sitäpaitsi lienee jo yksi keho lainassa, hän vaikuttaa tällä hetkellä Osaman vartalossa.


      • taha.islam
        mies -81 kirjoitti:

        Nytkö todellinen väriltään musta dobermanni onkin sitten kuvitteellinen? Sinähän sälli olet kun saat koirankin muuttumaan kummitukseksi. Ehkäpä haluat seuraavaksi ryhtyä manaamaan esiin henkiä?

        Saatana ei varmaan naamioidu kaikiksi maailman mustiksi koiriksi vai mitä? Saatanalla sitäpaitsi lienee jo yksi keho lainassa, hän vaikuttaa tällä hetkellä Osaman vartalossa.

        >Nytkö todellinen väriltään musta dobermanni onkin sitten kuvitteellinen?

        Saattaa olla, saatta olla, että ei ole. Mistä minä sen voin tietää?

        >Saatana ei varmaan naamioidu kaikiksi maailman mustiksi koiriksi vai mitä?

        Onko sinulla _tälle_ jotain todisteita?


      • mies -81
        taha.islam kirjoitti:

        >Nytkö todellinen väriltään musta dobermanni onkin sitten kuvitteellinen?

        Saattaa olla, saatta olla, että ei ole. Mistä minä sen voin tietää?

        >Saatana ei varmaan naamioidu kaikiksi maailman mustiksi koiriksi vai mitä?

        Onko sinulla _tälle_ jotain todisteita?

        On. Saatanoita on olemassa vain yksi. Hän voi olla vain yhdessä ruumiissa kerrallaan.


      • taha.islam
        mies -81 kirjoitti:

        On. Saatanoita on olemassa vain yksi. Hän voi olla vain yhdessä ruumiissa kerrallaan.

        >Hän voi olla vain yhdessä ruumiissa kerrallaan.

        Taas "unohdit" todisteet.


      • minerva
        taha.islam kirjoitti:

        >Nytkö todellinen väriltään musta dobermanni onkin sitten kuvitteellinen?

        Saattaa olla, saatta olla, että ei ole. Mistä minä sen voin tietää?

        >Saatana ei varmaan naamioidu kaikiksi maailman mustiksi koiriksi vai mitä?

        Onko sinulla _tälle_ jotain todisteita?

        minulla on ollut musta koira.
        Jos pystyt todistamaan sen piruksi,harkitsen vaikka muslimiksi kääntymistä.

        Joten länkyttämisesi,vaikka silkkaa vittuilua onkin,on osoitus sinun heikkoudestasi.


      • taha.islam
        minerva kirjoitti:

        minulla on ollut musta koira.
        Jos pystyt todistamaan sen piruksi,harkitsen vaikka muslimiksi kääntymistä.

        Joten länkyttämisesi,vaikka silkkaa vittuilua onkin,on osoitus sinun heikkoudestasi.

        >Jos pystyt todistamaan sen piruksi,harkitsen vaikka muslimiksi kääntymistä.

        Jos pystyt todistamaan, että ei ole, lupaan vaihtaa uskontoani.

        >Joten länkyttämisesi,vaikka silkkaa vittuilua onkin,on osoitus sinun heikkoudestasi.

        Mutta sellaisten väitteiden perusteella tuomitseminen, joiden falsifiointi on yksinkertanen mahdottomuus, on silkkaa viisautta?

        Hip hei hihhuili....


      • Teppo1

        Täällä minun pihallani pikku piru ääntelehtii siihen malliin, että mahtaisi tahaakin pelottaa. Vuh vuh, murrr!


      • Teppo1
        taha.islam kirjoitti:

        >Jos pystyt todistamaan sen piruksi,harkitsen vaikka muslimiksi kääntymistä.

        Jos pystyt todistamaan, että ei ole, lupaan vaihtaa uskontoani.

        >Joten länkyttämisesi,vaikka silkkaa vittuilua onkin,on osoitus sinun heikkoudestasi.

        Mutta sellaisten väitteiden perusteella tuomitseminen, joiden falsifiointi on yksinkertanen mahdottomuus, on silkkaa viisautta?

        Hip hei hihhuili....

        sanaa "piru"?


      • minerva
        taha.islam kirjoitti:

        >Jos pystyt todistamaan sen piruksi,harkitsen vaikka muslimiksi kääntymistä.

        Jos pystyt todistamaan, että ei ole, lupaan vaihtaa uskontoani.

        >Joten länkyttämisesi,vaikka silkkaa vittuilua onkin,on osoitus sinun heikkoudestasi.

        Mutta sellaisten väitteiden perusteella tuomitseminen, joiden falsifiointi on yksinkertanen mahdottomuus, on silkkaa viisautta?

        Hip hei hihhuili....

        Kerropa pirun tuntomerkit ja käyttäytymismalit plus ominaisuudet mahdollisimman tarkasti,niin voin sitten tutkailla kuinka ne sopivat MUSTAAN koiraani.

        Valitettavasti se on jo kuollut, mutta rakkaana eläinystävänä hyvinkin tuoreessa muistissa vielä.


      • Jake Waits
        taha.islam kirjoitti:

        >Jos pystyt todistamaan sen piruksi,harkitsen vaikka muslimiksi kääntymistä.

        Jos pystyt todistamaan, että ei ole, lupaan vaihtaa uskontoani.

        >Joten länkyttämisesi,vaikka silkkaa vittuilua onkin,on osoitus sinun heikkoudestasi.

        Mutta sellaisten väitteiden perusteella tuomitseminen, joiden falsifiointi on yksinkertanen mahdottomuus, on silkkaa viisautta?

        Hip hei hihhuili....

        "Musta koira on piru!"

        Hip hei hihhuli....

        Sinä taikauskoinen hölmö...


      • sol_niger

        on se väitteen esittäjällä? Miksi meidän pitäisi uskoa että koira jonka karvoissa on musta väri, olisi paholainen? Eli koirat siis ovat paholaisia? Miten on mahdollista että Alluh loi arkkienkelikseen mustan koiran, jos enkelitkään eivät vieraile taloissa joissa on koiria?
        Kukkuu - onko kaalisi kypsä?


      • Jake Waits
        sol_niger kirjoitti:

        on se väitteen esittäjällä? Miksi meidän pitäisi uskoa että koira jonka karvoissa on musta väri, olisi paholainen? Eli koirat siis ovat paholaisia? Miten on mahdollista että Alluh loi arkkienkelikseen mustan koiran, jos enkelitkään eivät vieraile taloissa joissa on koiria?
        Kukkuu - onko kaalisi kypsä?

        Koska Muhammad esitti ensimmäisenä väitteen "Musta koira on piru", hänen pitäisi pystyä todistamaan väitteensä oikeaksi. Koska Muhammad itse on jo kauan aikaa sitten kuollut ja kuopattu, todistustaakka on siirtynyt hänen väitettään kannattavien harteille.

        Tähän mennessä yhtäkään pirukoiraa ei ole tuotu Skepsikseen, mutta jäämme odottamaan.


    • höpölöö...

      Mustat lapradorinnoutajat ovat sankareita, kun Suomen tullin apuna paljastavat huumeita. Hyviä piruja sitten ovat.

    • Cino (K.Akkaya)

      musta koira ja harmaa kissa!?

    • aahoohoo

      Onko musta koira paholainen vai onko tähän Muhammedin tokaisuun jokin muu selitys?

      Kärsimättömänä odottelen kunnollista vastausta, enkä jänkkäystä "onko sitten todisteita, ettei olisi"

      • taha.islam

        Eikö musta koira ole paholainen? Kärsimättömänä odottelen kunnollista vastausta, enkä jänkkäystä "onko sitten todisteita, ettei olisi".


      • aahoohoo
        taha.islam kirjoitti:

        Eikö musta koira ole paholainen? Kärsimättömänä odottelen kunnollista vastausta, enkä jänkkäystä "onko sitten todisteita, ettei olisi".

        Minä varmaan olen tyhmääkin tyhmempi!
        Oliko tuo vastaus vai ei?


      • taha.islam
        aahoohoo kirjoitti:

        Minä varmaan olen tyhmääkin tyhmempi!
        Oliko tuo vastaus vai ei?

        Kyse on väitteestä, jonka falsifiointi on mahdotonta; ns. uskon asiasta.


      • minerva
        taha.islam kirjoitti:

        Kyse on väitteestä, jonka falsifiointi on mahdotonta; ns. uskon asiasta.

        musta labradorinnoutaja joka toimii sokean opaskoirana menestykselisesti eikä johdata omistajaansa piruuttaan esim auton alle,paholainen tai sen vaikutuksen alainen;vastaus yhdellä sanala kiitos eli kyllä vai ei?


      • taha.islam
        minerva kirjoitti:

        musta labradorinnoutaja joka toimii sokean opaskoirana menestykselisesti eikä johdata omistajaansa piruuttaan esim auton alle,paholainen tai sen vaikutuksen alainen;vastaus yhdellä sanala kiitos eli kyllä vai ei?

        On.


      • höpölöö..
        taha.islam kirjoitti:

        On.

        Olen pitänyt sinua viksuna ja älykkäästi humoristisena kirjoittajana. Nyt olen kyllä pettynyt mielipiteeseesi mutta sinulla on siihen oikeus.

        Yhtä älykästä olisi seuraava.

        Joku kysyy : Ovatko islaminuskovat piruja?

        Minä vastaan : Ovat.

        Suomessa lähetään kai miljoonan koiran rajaa mikäli suuntaus jatkuu. Suomalaiset aika yleisesti rakastavat koiriaan, mustia tai minkä vaan värisiä. Yksi pätevä tapa saada suomalaisten ennakkoluulot muslimia kohtaan kasvamaan olisi se, että joku Suomen muslimijohtaja sanoisi julkisesti tuon koirapiru asian. Veikkaisin että jopa viha saattaisi nousta.. Ikävä kyllä.


      • taha.islam
        höpölöö.. kirjoitti:

        Olen pitänyt sinua viksuna ja älykkäästi humoristisena kirjoittajana. Nyt olen kyllä pettynyt mielipiteeseesi mutta sinulla on siihen oikeus.

        Yhtä älykästä olisi seuraava.

        Joku kysyy : Ovatko islaminuskovat piruja?

        Minä vastaan : Ovat.

        Suomessa lähetään kai miljoonan koiran rajaa mikäli suuntaus jatkuu. Suomalaiset aika yleisesti rakastavat koiriaan, mustia tai minkä vaan värisiä. Yksi pätevä tapa saada suomalaisten ennakkoluulot muslimia kohtaan kasvamaan olisi se, että joku Suomen muslimijohtaja sanoisi julkisesti tuon koirapiru asian. Veikkaisin että jopa viha saattaisi nousta.. Ikävä kyllä.

        Ensin väität, että minulla on oikeus mielipiteeseeni, jota ei sivumennen sanoen ole todistettu vääräksi, mutta sitten halvennat sitä ja vetoat yleiseen uskomukseen ja mielipiteeni nostattamiin ennakkoluuloihin.

        Onko uskonnonvapaus vapautta uskoa, kuten sinä?


      • serena

        Kaikkia voi sanoa piruksi jos sille päälle tulee. Jos esim. suuttuu jollekkin, voi sanoa että olet kuin piru. Koirista ja muista eläimistä voi sanoa samoin.
        Ja kai me ollaan kaikki kuin pikku piruja joskus. Vinoillaan ja "vittuillaan" toisillemme sydämen juuriamme myöten. Voi sanoa että ollaan pirullisia.

        Uskontojen pirua en tunne ollenkaan. Minun elämässäni ei ole sellaista henkiolentoa. :)

        /serena


      • Teppo1
        taha.islam kirjoitti:

        Eikö musta koira ole paholainen? Kärsimättömänä odottelen kunnollista vastausta, enkä jänkkäystä "onko sitten todisteita, ettei olisi".

        sanan paholainen?


      • Teppo1
        Teppo1 kirjoitti:

        sanan paholainen?

        ........


      • taha.islam kirjoitti:

        Ensin väität, että minulla on oikeus mielipiteeseeni, jota ei sivumennen sanoen ole todistettu vääräksi, mutta sitten halvennat sitä ja vetoat yleiseen uskomukseen ja mielipiteeni nostattamiin ennakkoluuloihin.

        Onko uskonnonvapaus vapautta uskoa, kuten sinä?

        En osaa tarkistaa hadithin käännöstä alkukielisen perusteella. Mutta ainakin englanninkielisenä käännöksenä se näyttäisi viittaavan lähinnä siihen, että se musta koira on piru, joka kävelee ohi ja keskeyttää rukouksen. Sitäpaitsi "piru" (devil) näyttäisi tässä olevan käännös sanasta ”shaitan” eli se tarkoittaisi lähinnä paholaisen apulaista, pahaa demonia tai dzinniä. Tähän näyttäisi viittaavan myös sanan ”devil” edessä oleva artikkeli "a". Kyseessä voi tietysti olla käännöskukkanen, mutta itse Paholaiseen (Iblis) viittaisi kai paremmin muoto ”the devil”.


      • serena
        taha.islam kirjoitti:

        On.

        Koira on koira.
        Voihan sitä sanoa että koiurat on kuin piruja jos ei tykkää koirista.
        Samoin voi sanoa kissoista että ovat kuin piruja jos ei tykkää kissoista.

        Tuohon uskonnolliseen piruunne en puutu. Saatte uskoa piruunne jos haluatte. Kuten totesit, sehän on uskon asia. Jos sinä haluat uskoa että piru on olemassa, saat uskoa.

        Kuitenkin, koirat on koiria. Eläimiä. Ja jokaisella koiralla on oma temperamentti.

        /serena


      • taha.islam
        Aabra-ham kirjoitti:

        En osaa tarkistaa hadithin käännöstä alkukielisen perusteella. Mutta ainakin englanninkielisenä käännöksenä se näyttäisi viittaavan lähinnä siihen, että se musta koira on piru, joka kävelee ohi ja keskeyttää rukouksen. Sitäpaitsi "piru" (devil) näyttäisi tässä olevan käännös sanasta ”shaitan” eli se tarkoittaisi lähinnä paholaisen apulaista, pahaa demonia tai dzinniä. Tähän näyttäisi viittaavan myös sanan ”devil” edessä oleva artikkeli "a". Kyseessä voi tietysti olla käännöskukkanen, mutta itse Paholaiseen (Iblis) viittaisi kai paremmin muoto ”the devil”.

        Sahaitan on sekä yleis-, että erisnimi.


      • taha.islam
        serena kirjoitti:

        Koira on koira.
        Voihan sitä sanoa että koiurat on kuin piruja jos ei tykkää koirista.
        Samoin voi sanoa kissoista että ovat kuin piruja jos ei tykkää kissoista.

        Tuohon uskonnolliseen piruunne en puutu. Saatte uskoa piruunne jos haluatte. Kuten totesit, sehän on uskon asia. Jos sinä haluat uskoa että piru on olemassa, saat uskoa.

        Kuitenkin, koirat on koiria. Eläimiä. Ja jokaisella koiralla on oma temperamentti.

        /serena

        >Tuohon uskonnolliseen piruunne en puutu.

        Kummallista puuttumattomuutta....


      • serena
        taha.islam kirjoitti:

        >Tuohon uskonnolliseen piruunne en puutu.

        Kummallista puuttumattomuutta....

        kuullostaa oudolta. Ymmärrän. Ajatukseni oli vain että ei kaikki mustat koirat voi olla "piruja". Stackars hundar.
        Uskonnolliseen piruun en puutu. Kun en sellaiseen usko.
        Mutta ok, jos uskot tuohon koira juttuun, niin ok. Oma on asiasi. Uskomuksesi ei pitäisi ketään vahingoittaa, kunhan et vain helkkari sentään mene ja tapa kaikkia mustia näkemiäsi koiria. ;))

        Leikki leikkinä.
        Usko miten haluat tämän koira jutun. En kiistele sen enempää tästä.

        /serena


      • taha.islam
        serena kirjoitti:

        kuullostaa oudolta. Ymmärrän. Ajatukseni oli vain että ei kaikki mustat koirat voi olla "piruja". Stackars hundar.
        Uskonnolliseen piruun en puutu. Kun en sellaiseen usko.
        Mutta ok, jos uskot tuohon koira juttuun, niin ok. Oma on asiasi. Uskomuksesi ei pitäisi ketään vahingoittaa, kunhan et vain helkkari sentään mene ja tapa kaikkia mustia näkemiäsi koiria. ;))

        Leikki leikkinä.
        Usko miten haluat tämän koira jutun. En kiistele sen enempää tästä.

        /serena

        Mistä päättelet, että mustat koirat pitäisi tappaa? Onko kyseessä ns. ennakkoluulo?


      • serena
        taha.islam kirjoitti:

        Mistä päättelet, että mustat koirat pitäisi tappaa? Onko kyseessä ns. ennakkoluulo?

        Siis laskin leikkiä mustien koirien tappamisesta. En siis tosissani odottanut että tappaisit koiria.
        Laitoin vähän huumoria pirujen sekaan. ;)
        Se siitä.

        /serena


      • höpölöö...
        taha.islam kirjoitti:

        Ensin väität, että minulla on oikeus mielipiteeseeni, jota ei sivumennen sanoen ole todistettu vääräksi, mutta sitten halvennat sitä ja vetoat yleiseen uskomukseen ja mielipiteeni nostattamiin ennakkoluuloihin.

        Onko uskonnonvapaus vapautta uskoa, kuten sinä?

        Eihän sitäkään tosiaan pystytä todistamaan että musta koira ei ole piru. Meidän yhteiskunnassa mustat koirat ovat olleet etupäässä hyvässä roolissa mielestäni mutta sitäkään en pysty todistamaan. En pysty edes todistamaan että olen olemassa. Enkä sitä että kolonialismia ja imperialismia pitäis vastustaa. Silti jostakin kumman syystä vastustan. Ei sitäkään voisi todistaa että monikulttuuriuus ja suvaitsevuus olisi hyviä. Ne voivat olla pahoja. En pysty todistamaan. Silti olen suvaitseva ja pyrin ajattelemaan aluksi hyvää minulle vieraista ihmisten tavoista ja uskoista. Vaikeita juttuja. Minä en ole filosoofi eikä semmoista koulutusta löydy.


      • Bozz
        taha.islam kirjoitti:

        Ensin väität, että minulla on oikeus mielipiteeseeni, jota ei sivumennen sanoen ole todistettu vääräksi, mutta sitten halvennat sitä ja vetoat yleiseen uskomukseen ja mielipiteeni nostattamiin ennakkoluuloihin.

        Onko uskonnonvapaus vapautta uskoa, kuten sinä?

        Ihmisellä on typeryyden vapaus


      • mies -81
        serena kirjoitti:

        Kaikkia voi sanoa piruksi jos sille päälle tulee. Jos esim. suuttuu jollekkin, voi sanoa että olet kuin piru. Koirista ja muista eläimistä voi sanoa samoin.
        Ja kai me ollaan kaikki kuin pikku piruja joskus. Vinoillaan ja "vittuillaan" toisillemme sydämen juuriamme myöten. Voi sanoa että ollaan pirullisia.

        Uskontojen pirua en tunne ollenkaan. Minun elämässäni ei ole sellaista henkiolentoa. :)

        /serena

        Serena, noin kuriositeettina kerrottakoon, että mustaa koiraa on toki syytetty saatanallisuudestaan muualtakin kuin islamin suunnalta. Jenkeissä päin kiertää sitkeä huhu joka kertoo mustasta sudesta joka tulee hakemaan rekkakuskin helvettiin jos tämä ei tajua pitää yöpaussia pitkällä ajolla. Aiheesta on tehty ihan hyvä toimintaleffakin; "Black dog". Tosin tuo musta susi on kyllä rahtarien kokemuksissa aika usein joku ihan muu örrimörriäinen, esimerkiksi jättimäinen kalmari.

        Mutta koira on mustanakin kiltti kaveri...ellei sitä ole koulutettu terroristin parhaaksi kaveriksi, jolloin kyseessä on yhteiskunnan vihollinen neljällä jalalla.


      • serena
        mies -81 kirjoitti:

        Serena, noin kuriositeettina kerrottakoon, että mustaa koiraa on toki syytetty saatanallisuudestaan muualtakin kuin islamin suunnalta. Jenkeissä päin kiertää sitkeä huhu joka kertoo mustasta sudesta joka tulee hakemaan rekkakuskin helvettiin jos tämä ei tajua pitää yöpaussia pitkällä ajolla. Aiheesta on tehty ihan hyvä toimintaleffakin; "Black dog". Tosin tuo musta susi on kyllä rahtarien kokemuksissa aika usein joku ihan muu örrimörriäinen, esimerkiksi jättimäinen kalmari.

        Mutta koira on mustanakin kiltti kaveri...ellei sitä ole koulutettu terroristin parhaaksi kaveriksi, jolloin kyseessä on yhteiskunnan vihollinen neljällä jalalla.

        mieltä että hyvin kasvatettu koira voi olla ihmisen parhain ja uskollisin kaveri.

        /serena


      • mies -81
        serena kirjoitti:

        mieltä että hyvin kasvatettu koira voi olla ihmisen parhain ja uskollisin kaveri.

        /serena

        Hyvin koulutettu koira ei todella hylkää koskaan isäntäänsä ja menee kuolemaankin isännän puolesta jos on pakko. Suomessa on dokumentoitu tapaus jossa poliisikoira otti luodin päähänsä poliisi-isäntänsä puolesta ääritilanteessa. Koira on todellakin ihmisen paras ja uskollisin ystävä.


      • serena
        mies -81 kirjoitti:

        Hyvin koulutettu koira ei todella hylkää koskaan isäntäänsä ja menee kuolemaankin isännän puolesta jos on pakko. Suomessa on dokumentoitu tapaus jossa poliisikoira otti luodin päähänsä poliisi-isäntänsä puolesta ääritilanteessa. Koira on todellakin ihmisen paras ja uskollisin ystävä.

        että noin on. Itse vaan en ole koira ihminen. Minä olen kissa ihminen. Jumaloin kissoja. Kissoilla on oma tahto. He ei tottele mitä sanot. Siksi pidän niistä, siis niitten tahdon lujuudesta olla antamatta ihmisen laittaa niitä tahtonsa alle.

        /serena


      • mies -81
        serena kirjoitti:

        että noin on. Itse vaan en ole koira ihminen. Minä olen kissa ihminen. Jumaloin kissoja. Kissoilla on oma tahto. He ei tottele mitä sanot. Siksi pidän niistä, siis niitten tahdon lujuudesta olla antamatta ihmisen laittaa niitä tahtonsa alle.

        /serena

        On se koirallakin oma tahto, mutta koiran vahva sosiaalinen vietti tekee siitä eräällä tavalla kaverin ihmiselle. Edes susi ei terveenä ole ihmiselle muuta kuin uskollinen kaveri. Kissa...Kissa on petoeläin, jolla ei ole ihmiseen kohdistuvaa sosiaalista viettiä. Kissa on toki suloinen ja pehmeä, mutta sosiaalista älyä sillä ei juuri ole.


      • serena
        mies -81 kirjoitti:

        On se koirallakin oma tahto, mutta koiran vahva sosiaalinen vietti tekee siitä eräällä tavalla kaverin ihmiselle. Edes susi ei terveenä ole ihmiselle muuta kuin uskollinen kaveri. Kissa...Kissa on petoeläin, jolla ei ole ihmiseen kohdistuvaa sosiaalista viettiä. Kissa on toki suloinen ja pehmeä, mutta sosiaalista älyä sillä ei juuri ole.

        Sinä olet sitten koira ihminen ja minä kissa ihminen. On kissatkin älykkäitä. Keksivät kaikenlaista. Ja on ne sociaalisiakin. Erittäin sociaalisia.
        Mutta asia on niin että kissa huomaa heti jos joku pelkää sitä tai ei pidä siitä. Silloin kissa saattaa käyttätyä ilkeästi, aivan kuin "vittuilisi". ;)) Se alkaa tekemään kiusaa.
        Mutta asiasta on turha kiistellä.
        Jotkut tykkäävät koirista eniten, jotkut taas kissoista.
        onkos sinulla koiraa? minulla on kissa. kissani on musta persialainen, pitkä karvainen.

        /serena


      • mies -81
        serena kirjoitti:

        Sinä olet sitten koira ihminen ja minä kissa ihminen. On kissatkin älykkäitä. Keksivät kaikenlaista. Ja on ne sociaalisiakin. Erittäin sociaalisia.
        Mutta asia on niin että kissa huomaa heti jos joku pelkää sitä tai ei pidä siitä. Silloin kissa saattaa käyttätyä ilkeästi, aivan kuin "vittuilisi". ;)) Se alkaa tekemään kiusaa.
        Mutta asiasta on turha kiistellä.
        Jotkut tykkäävät koirista eniten, jotkut taas kissoista.
        onkos sinulla koiraa? minulla on kissa. kissani on musta persialainen, pitkä karvainen.

        /serena

        Serena, minulla on vuoden ikäinen narttukissa. Tunnen kyllä kissan luonnon siksi. Kavereilla on koiria, joten olen ollut myös koiran kanssa tekemisissä. Kun muutan tässä keväällä isompaan asuntoon niin saatan hommata sen koirankin. Tosin jos hankin koiran, niin otan sitten tod.näköisesti sheeferin tai Suomen pystykorvan. Haluan koiran joka on kaveri kotona ja ulkona ja myöskin kodin turvaaja rinnallani mikäli perustan perheen tässä joskus. (Tosin...en Suomessa. Tästä maasta on päästävä pois.)


      • serena
        mies -81 kirjoitti:

        Serena, minulla on vuoden ikäinen narttukissa. Tunnen kyllä kissan luonnon siksi. Kavereilla on koiria, joten olen ollut myös koiran kanssa tekemisissä. Kun muutan tässä keväällä isompaan asuntoon niin saatan hommata sen koirankin. Tosin jos hankin koiran, niin otan sitten tod.näköisesti sheeferin tai Suomen pystykorvan. Haluan koiran joka on kaveri kotona ja ulkona ja myöskin kodin turvaaja rinnallani mikäli perustan perheen tässä joskus. (Tosin...en Suomessa. Tästä maasta on päästävä pois.)

        kissat hyvin. Minun kissani on uros, pikimusta ja pitkä karvainen. Häntä kuin oravalla. Ja se on aika iso kooltaan. 3 vuotias.
        Sen nimi on Elektron.
        Sä tiedät elektrooni atomissa. :) Mikäs sinun kissasi nimi on?
        Minä en tule koskaan ostamaan koiraa. En oikein pidä niistä. En tiedä miksi. Taidan jopa pelätä isoja koiria.

        /serena


      • mies -81
        serena kirjoitti:

        kissat hyvin. Minun kissani on uros, pikimusta ja pitkä karvainen. Häntä kuin oravalla. Ja se on aika iso kooltaan. 3 vuotias.
        Sen nimi on Elektron.
        Sä tiedät elektrooni atomissa. :) Mikäs sinun kissasi nimi on?
        Minä en tule koskaan ostamaan koiraa. En oikein pidä niistä. En tiedä miksi. Taidan jopa pelätä isoja koiria.

        /serena

        Kissa tuli perheeseen vähän kesken kaiken, eikä sillä oikein ole nimeä. Sukupuolen perusteella sitä on sanottu tytöksi, mutta se tulee luokse myöskin huhuilemalla "kissa!". Nimen kanssa pääsi tapahtumaan vahinko, koska kissa otettiin maahanmuuttajalta vastaan ja hän oli nimennyt kissan vieraalla kielellä. Meillä tämä karvapallo on siis yleensä vain "kissa". Tyytyväisenä se tottelee tätäkin nimeä, vaikka kuunteli 3 kk:tta jotakin muuta nimeä.


      • serena
        mies -81 kirjoitti:

        Kissa tuli perheeseen vähän kesken kaiken, eikä sillä oikein ole nimeä. Sukupuolen perusteella sitä on sanottu tytöksi, mutta se tulee luokse myöskin huhuilemalla "kissa!". Nimen kanssa pääsi tapahtumaan vahinko, koska kissa otettiin maahanmuuttajalta vastaan ja hän oli nimennyt kissan vieraalla kielellä. Meillä tämä karvapallo on siis yleensä vain "kissa". Tyytyväisenä se tottelee tätäkin nimeä, vaikka kuunteli 3 kk:tta jotakin muuta nimeä.

        kaiketi parasta nyt sanoa. Ei minua väsytä mutta olisi parasta yrittää nukkua vähän. Kohta on lähtävä töihin. Työni on aika vaativaa, kun on koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Pitää yrittää olla pirteä vaikka kuinka olisi väsynyt. Onneksi olen nykyään töissä vain kuusi tuntia päivässä, jotta kai tässä jotenkin jaksaa.

        nyt nukkumaan ja kissa lämmittämään varpaita.

        hyvää yötä
        /serena


      • mies -81
        serena kirjoitti:

        kaiketi parasta nyt sanoa. Ei minua väsytä mutta olisi parasta yrittää nukkua vähän. Kohta on lähtävä töihin. Työni on aika vaativaa, kun on koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Pitää yrittää olla pirteä vaikka kuinka olisi väsynyt. Onneksi olen nykyään töissä vain kuusi tuntia päivässä, jotta kai tässä jotenkin jaksaa.

        nyt nukkumaan ja kissa lämmittämään varpaita.

        hyvää yötä
        /serena

        Ai...sinunkin kissasi nukkuu ihmisen jalkopäässä. Niin minunkin. Toisinaan kiipeää ihan mahankin päälle maate.

        Hyvät yöt!


      • taha.islam
        mies -81 kirjoitti:

        Serena, noin kuriositeettina kerrottakoon, että mustaa koiraa on toki syytetty saatanallisuudestaan muualtakin kuin islamin suunnalta. Jenkeissä päin kiertää sitkeä huhu joka kertoo mustasta sudesta joka tulee hakemaan rekkakuskin helvettiin jos tämä ei tajua pitää yöpaussia pitkällä ajolla. Aiheesta on tehty ihan hyvä toimintaleffakin; "Black dog". Tosin tuo musta susi on kyllä rahtarien kokemuksissa aika usein joku ihan muu örrimörriäinen, esimerkiksi jättimäinen kalmari.

        Mutta koira on mustanakin kiltti kaveri...ellei sitä ole koulutettu terroristin parhaaksi kaveriksi, jolloin kyseessä on yhteiskunnan vihollinen neljällä jalalla.

        Onko aavistusta, kuinka monta eläintä on ollut kristillisissä inkvisitio-tuomioistuimissa? On ollut aaseja, kissoja, sikoja jne.

        Entäs naisia, joita ei paljon eläintä ihmeellisempänä kirkon piirissä pidetä? Satoja.


      • minerva
        taha.islam kirjoitti:

        Ensin väität, että minulla on oikeus mielipiteeseeni, jota ei sivumennen sanoen ole todistettu vääräksi, mutta sitten halvennat sitä ja vetoat yleiseen uskomukseen ja mielipiteeni nostattamiin ennakkoluuloihin.

        Onko uskonnonvapaus vapautta uskoa, kuten sinä?

        myöskään oikeaksi...


      • DoE
        taha.islam kirjoitti:

        Onko aavistusta, kuinka monta eläintä on ollut kristillisissä inkvisitio-tuomioistuimissa? On ollut aaseja, kissoja, sikoja jne.

        Entäs naisia, joita ei paljon eläintä ihmeellisempänä kirkon piirissä pidetä? Satoja.

        Näin ennen kristinuskossa. Entä onko islam valmis myöntämään, että musta koira ei ole piru?

        "Entäs naisia, joita ei paljon eläintä ihmeellisempänä kirkon piirissä pidetä? Satoja."

        Naispapit...?


      • Jake Waits
        Aabra-ham kirjoitti:

        En osaa tarkistaa hadithin käännöstä alkukielisen perusteella. Mutta ainakin englanninkielisenä käännöksenä se näyttäisi viittaavan lähinnä siihen, että se musta koira on piru, joka kävelee ohi ja keskeyttää rukouksen. Sitäpaitsi "piru" (devil) näyttäisi tässä olevan käännös sanasta ”shaitan” eli se tarkoittaisi lähinnä paholaisen apulaista, pahaa demonia tai dzinniä. Tähän näyttäisi viittaavan myös sanan ”devil” edessä oleva artikkeli "a". Kyseessä voi tietysti olla käännöskukkanen, mutta itse Paholaiseen (Iblis) viittaisi kai paremmin muoto ”the devil”.

        >se musta koira on piru, joka kävelee ohi ja keskeyttää rukouksen.

        Olet väärässä. Muhammadilta kysyttiin, mikä erottaa keltaisen, punaisen ja mustan koiran ja Muhammad vastasi yksiselitteisesti: "The black dog is a devil".

        Siinä olet oikeassa, että epämääräinen artikkeli "a" viittaa itse saatanan sijasta saatanan apulaiseen eli demoniin, joita myös joskus pikku piruiksi on kutsuttu.
        Mutta yrititkö tällä jotenkin pehmentää Muhammadin lausuntoa? Ettäkö mustaa koiraa saisi sanoa demoniksi? Sitäkö yrität sanoa? Tai ettei se ole niin paha juttu sanoa koiraa demoniksi kuin saatanaksi?
        Kun lapset opetetaan pitämään mustaa koiraa demonina, niin ei se ole niin paha juttu kuin jos heitä opetettaisiin pitämään sitä saatanana?

        >Kyseessä voi tietysti olla käännöskukkanen

        Mitäs jos esittäisit kritiikkisi muslimioppineiden tulkinnalle, sillä heidän käsialaansahan nuo käännökset sattuvat olemaan?

        ...Ai niin, ethän sinä voi.
        Voi voi!

        Olet sinä vain niin läpinäkyvä, yltiösuvaitsevainen hönö.


      • Jake Waits
        höpölöö... kirjoitti:

        Eihän sitäkään tosiaan pystytä todistamaan että musta koira ei ole piru. Meidän yhteiskunnassa mustat koirat ovat olleet etupäässä hyvässä roolissa mielestäni mutta sitäkään en pysty todistamaan. En pysty edes todistamaan että olen olemassa. Enkä sitä että kolonialismia ja imperialismia pitäis vastustaa. Silti jostakin kumman syystä vastustan. Ei sitäkään voisi todistaa että monikulttuuriuus ja suvaitsevuus olisi hyviä. Ne voivat olla pahoja. En pysty todistamaan. Silti olen suvaitseva ja pyrin ajattelemaan aluksi hyvää minulle vieraista ihmisten tavoista ja uskoista. Vaikeita juttuja. Minä en ole filosoofi eikä semmoista koulutusta löydy.

        >Eihän sitäkään tosiaan pystytä todistamaan että musta koira ei ole piru.

        Onko sinulle mitään merkitystä järjellä ja moraalilla? Miksi tuollaista "musta koira on piru"-väitettä edes normaali täysjärkinen ihminen edes ottaisi vakavasti?

        Miksi pitäisi edes harkita ryhtyä todistamaan, ettei musta koira ole piru, jos kerran mustat koirat ovat palvelleet ihmistä uskollisesti vuosisatojen ajan, toimineet sokeiden opaskoirina ja ovat olleet ihmisten parhaita ystäviä. Miksi helvetissä musta koira olisi huonompi kuin esim. valkoinen koira?

        Mitäs jos minä alan väittämään että "höpölöö..." on saatanan riivaama? Miten todistat, että et ole?

        Minä uskon, että et ole piru, eikä musta koira ole piru.
        taha.islam taas uskoo, että musta koira on piru.
        Mikä takaa, ettei hän kohta ala väittämään joitakin ihmisiä joiksikin dzinneiksi tms?
        Kyllähän se nyt naurattaa, mutta annahan olla, jos taha.islam alkaisi vaikuttamaan politiikassa, johon hän on jo osoittanut kiinnostustaan päästä vaikuttamaan.

        Tässä on nyt selväsi muuten täysin dualistinen valintatilanne:
        Joko uskot, että musta koira on piru tai et usko.
        Kumman uskomuksen valitset, se riippuu sinun valinnastasi. Niistä sinun moraalisista ominaisuuksistasi.

        >Ei sitäkään voisi todistaa että monikulttuuriuus ja suvaitsevuus olisi hyviä. Ne voivat olla pahoja. En pysty todistamaan. Silti olen suvaitseva ja pyrin ajattelemaan aluksi hyvää minulle vieraista ihmisten tavoista ja uskoista. Vaikeita juttuja. Minä en ole filosoofi eikä semmoista koulutusta löydy.

        Tämä oli hyvin kirjoitettu, paitsi että varmastikaan, et kuitenkaan suvaitsisi mustien koirien "puhdistusta", ethän?

        PS. Jos olisit filosofi, voisit pystyä ehkä näin kaartelevaan islam-apologetiaan.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000005275749


      • Jake Waits
        serena kirjoitti:

        että noin on. Itse vaan en ole koira ihminen. Minä olen kissa ihminen. Jumaloin kissoja. Kissoilla on oma tahto. He ei tottele mitä sanot. Siksi pidän niistä, siis niitten tahdon lujuudesta olla antamatta ihmisen laittaa niitä tahtonsa alle.

        /serena

        Totta mitä sanoit kissojen tottelemattomuudesta ja koirien tottelevaisuudesta.

        Näin ollen on muuten aika mielenkiintoista, että miksi Muhammad, joka saarnasi alistuvuudesta koko aikuiselämänsä, tykkäsi alistumattomista kissoista, mutta piti alisuvia koiria saastaisina elukoina, jotka jopa estivät hänen ilmestystensä vastaanoton.


      • Jake Waits
        mies -81 kirjoitti:

        On se koirallakin oma tahto, mutta koiran vahva sosiaalinen vietti tekee siitä eräällä tavalla kaverin ihmiselle. Edes susi ei terveenä ole ihmiselle muuta kuin uskollinen kaveri. Kissa...Kissa on petoeläin, jolla ei ole ihmiseen kohdistuvaa sosiaalista viettiä. Kissa on toki suloinen ja pehmeä, mutta sosiaalista älyä sillä ei juuri ole.

        On niillä.
        On tullut seurattua kissaperheen elämää ihan läheltä.


      • Jake Waits kirjoitti:

        >se musta koira on piru, joka kävelee ohi ja keskeyttää rukouksen.

        Olet väärässä. Muhammadilta kysyttiin, mikä erottaa keltaisen, punaisen ja mustan koiran ja Muhammad vastasi yksiselitteisesti: "The black dog is a devil".

        Siinä olet oikeassa, että epämääräinen artikkeli "a" viittaa itse saatanan sijasta saatanan apulaiseen eli demoniin, joita myös joskus pikku piruiksi on kutsuttu.
        Mutta yrititkö tällä jotenkin pehmentää Muhammadin lausuntoa? Ettäkö mustaa koiraa saisi sanoa demoniksi? Sitäkö yrität sanoa? Tai ettei se ole niin paha juttu sanoa koiraa demoniksi kuin saatanaksi?
        Kun lapset opetetaan pitämään mustaa koiraa demonina, niin ei se ole niin paha juttu kuin jos heitä opetettaisiin pitämään sitä saatanana?

        >Kyseessä voi tietysti olla käännöskukkanen

        Mitäs jos esittäisit kritiikkisi muslimioppineiden tulkinnalle, sillä heidän käsialaansahan nuo käännökset sattuvat olemaan?

        ...Ai niin, ethän sinä voi.
        Voi voi!

        Olet sinä vain niin läpinäkyvä, yltiösuvaitsevainen hönö.

        - Tiedätkö, mitä tarkoittaa kontekstuaalinen tulkinta?

        - Missä tilanteessa Muhammed määritteli mustan koiran pirulaiseksi (shaytan) eli Vanhan Kehnon apulaiseksi? Ylipäätään, vai silloin kun häneltä kysyttiin, miten (rukouksen keskeyttävä) musta koira eroaa muun värisestä koirasta?

        - Lue sitten uudestaan viestini (katso erityisesti vahvennettu osa):

        "En osaa tarkistaa hadithin käännöstä alkukielisen perusteella. Mutta ainakin englanninkielisenä käännöksenä se näyttäisi viittaavan lähinnä siihen, että SE MUSTA KOIRA ON PIRU, JOKA KÄVELEE OHI JA KESKEYTTÄÄ RUKOUKSEN. Sitäpaitsi "piru" (devil) näyttäisi tässä olevan käännös sanasta ”shaitan” eli se tarkoittaisi lähinnä paholaisen apulaista, pahaa demonia tai dzinniä. Tähän näyttäisi viittaavan myös sanan ”devil” edessä oleva artikkeli "a". Kyseessä voi tietysti olla käännöskukkanen, mutta itse Paholaiseen (Iblis) viittaisi kai paremmin muoto ”the devil”."

        - Toisin sanoen, esitin tulkintaehdotuksena, että hadithin painopisteenä olisin ollut rukouksen keskeytyminen. Tähän viittaavat myös rinnakkaishadithit, joissa käsitellään samaa teemaa.

        - Huomautan vielä, että kyseessä oli - kuten viestini otsake sanoi - amatööritulkinta, jonka vuoksi toki kävin läpi muutaman muunkin rukouksen keskeyttämistä käsittelevän hadithin. Toisin sanoen, se ei ollut esitetty dogmaattisena tulkintana vaan Taha Islamille eräänä tulkintaehdotuksena, josta odotin asiallista kommenttia. Jonka myös sain. Sinun kommenttisi sen sijaan ei ollut asiallinen, eikä myöskään vienyt tulkintaa yhtään eteenpäin.

        - Yritä vähän miehistyä. Vieraan uskonnon pakonomainen pilkkaaminen saati islamiin/muslimeihin kohdistuva vihan, pelkojen ja ennakkoluulojen lietsonta tuskin ratkaisee yhtään elämäsi ongelmista. Ne vain jäävät tilapäisesti piiloon ja tulevat muuta kautta esille entistäkin hankalampina ratkaista.


      • Jake Waits
        Aabra-ham kirjoitti:

        - Tiedätkö, mitä tarkoittaa kontekstuaalinen tulkinta?

        - Missä tilanteessa Muhammed määritteli mustan koiran pirulaiseksi (shaytan) eli Vanhan Kehnon apulaiseksi? Ylipäätään, vai silloin kun häneltä kysyttiin, miten (rukouksen keskeyttävä) musta koira eroaa muun värisestä koirasta?

        - Lue sitten uudestaan viestini (katso erityisesti vahvennettu osa):

        "En osaa tarkistaa hadithin käännöstä alkukielisen perusteella. Mutta ainakin englanninkielisenä käännöksenä se näyttäisi viittaavan lähinnä siihen, että SE MUSTA KOIRA ON PIRU, JOKA KÄVELEE OHI JA KESKEYTTÄÄ RUKOUKSEN. Sitäpaitsi "piru" (devil) näyttäisi tässä olevan käännös sanasta ”shaitan” eli se tarkoittaisi lähinnä paholaisen apulaista, pahaa demonia tai dzinniä. Tähän näyttäisi viittaavan myös sanan ”devil” edessä oleva artikkeli "a". Kyseessä voi tietysti olla käännöskukkanen, mutta itse Paholaiseen (Iblis) viittaisi kai paremmin muoto ”the devil”."

        - Toisin sanoen, esitin tulkintaehdotuksena, että hadithin painopisteenä olisin ollut rukouksen keskeytyminen. Tähän viittaavat myös rinnakkaishadithit, joissa käsitellään samaa teemaa.

        - Huomautan vielä, että kyseessä oli - kuten viestini otsake sanoi - amatööritulkinta, jonka vuoksi toki kävin läpi muutaman muunkin rukouksen keskeyttämistä käsittelevän hadithin. Toisin sanoen, se ei ollut esitetty dogmaattisena tulkintana vaan Taha Islamille eräänä tulkintaehdotuksena, josta odotin asiallista kommenttia. Jonka myös sain. Sinun kommenttisi sen sijaan ei ollut asiallinen, eikä myöskään vienyt tulkintaa yhtään eteenpäin.

        - Yritä vähän miehistyä. Vieraan uskonnon pakonomainen pilkkaaminen saati islamiin/muslimeihin kohdistuva vihan, pelkojen ja ennakkoluulojen lietsonta tuskin ratkaisee yhtään elämäsi ongelmista. Ne vain jäävät tilapäisesti piiloon ja tulevat muuta kautta esille entistäkin hankalampina ratkaista.

        >>Missä tilanteessa Muhammed määritteli mustan koiran pirulaiseksi (shaytan) eli Vanhan Kehnon apulaiseksi? Ylipäätään, vai silloin kun häneltä kysyttiin, miten (rukouksen keskeyttävä) musta koira eroaa muun värisestä koirasta?>>

        Ajatellaanpa tarkemmin tätä sinun yritystäsi tulkita Muhammadin lausunto suvaitsevaisesti.

        Tulkitset kontekstin perusteella, että Muhammad tarkoitti rukouksen keskeyttävää ohikulkevaa mustaa koiraa.

        Sovitaan sitten niin, vaikka kyllä muslimit pelkäävät mustia koiria ihan ilman sitäkin, että ne keskeyttäisivät rukouksen kulkemalla ohi, mutta...

        Mitä luulet, että rukouksen keskeyttävälle
        mustalle koiralle saatetaan tehdä?

        Tai vastaa vain, että onko Muhammadin lausunto omiaan parantamaan mustien koirien asemaa?

        Hyväksytkö sinä sen, että uskonnon varjolla voidaan sanoa mustista koirista tällaista? Pystytkö vastaamaan tähän yhdellä sanalla?


    • Cino (K.Akkaya)

      piru!?

      • Shaytaan

      • höpölöö...
        Shaytaan kirjoitti:

        He said: O, son of my brother, I asked the Messenger of Allah (may peace be upon him) as you are asking me, and he said: The black dog is a devil.

        http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/muslim/004.smt.html#004.1032

        Taikauskoa on niin monenlaista maailmassamme. Jos joku on riittävän yksinkertainen pitääkseen mustaa koiraa piruna niin pitäköön. Toisaalta piruhan saattaa olla ihan myönteinen asia. Hyväntahtoinen elämän iloista vihjaaja.. Asia muuttuisi ongelmaksi jos joku vaatisi ettei hänen kotinsa edustalla kadulla saa taluttaa mustaa koiraa tai mustat koirat pitäisi kieltää. Mutta semmoista ei ole odotettavissa kun sitä demokratiat menen tullen hakkaavaa kalifivaltaa ei tule...

        Lienee siis harmitonta taikauskoa koko musta koira jttu? Ja juuri suomalaisista aika moni osoitti taikauskoa. Laittoivat lottoon lastensa ja lemmikkiensä synttäreitä ja uskoivat voittavansa 5 miljoonaa eurua!


      • Jake Waits
        höpölöö... kirjoitti:

        Taikauskoa on niin monenlaista maailmassamme. Jos joku on riittävän yksinkertainen pitääkseen mustaa koiraa piruna niin pitäköön. Toisaalta piruhan saattaa olla ihan myönteinen asia. Hyväntahtoinen elämän iloista vihjaaja.. Asia muuttuisi ongelmaksi jos joku vaatisi ettei hänen kotinsa edustalla kadulla saa taluttaa mustaa koiraa tai mustat koirat pitäisi kieltää. Mutta semmoista ei ole odotettavissa kun sitä demokratiat menen tullen hakkaavaa kalifivaltaa ei tule...

        Lienee siis harmitonta taikauskoa koko musta koira jttu? Ja juuri suomalaisista aika moni osoitti taikauskoa. Laittoivat lottoon lastensa ja lemmikkiensä synttäreitä ja uskoivat voittavansa 5 miljoonaa eurua!

        >Mutta semmoista ei ole odotettavissa kun sitä demokratiat menen tullen hakkaavaa kalifivaltaa ei tule...

        Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.


        >Lienee siis harmitonta taikauskoa koko musta koira jttu? Ja juuri suomalaisista aika moni osoitti taikauskoa. Laittoivat lottoon lastensa ja lemmikkiensä synttäreitä ja uskoivat voittavansa 5 miljoonaa eurua!

        Jos viitsin, niin saatan etsiä netistä juttuja, miten mustia koiria kohdellaan islamistisissa kulttuureissa.

        Lottovoiton osuminen kohdalle...joo, melkeinpä taikauskoksi voisi sitä kutsua. Itsekin menin viimeisinä tunteina voiton vimmassa lottoamaan 2x8,40€! Kirottua! No ehkäpä siellä vielä on 6 1 oikein...


      • Cino (K:Akkaya)

      • höpölöö...
        Jake Waits kirjoitti:

        >Mutta semmoista ei ole odotettavissa kun sitä demokratiat menen tullen hakkaavaa kalifivaltaa ei tule...

        Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.


        >Lienee siis harmitonta taikauskoa koko musta koira jttu? Ja juuri suomalaisista aika moni osoitti taikauskoa. Laittoivat lottoon lastensa ja lemmikkiensä synttäreitä ja uskoivat voittavansa 5 miljoonaa eurua!

        Jos viitsin, niin saatan etsiä netistä juttuja, miten mustia koiria kohdellaan islamistisissa kulttuureissa.

        Lottovoiton osuminen kohdalle...joo, melkeinpä taikauskoksi voisi sitä kutsua. Itsekin menin viimeisinä tunteina voiton vimmassa lottoamaan 2x8,40€! Kirottua! No ehkäpä siellä vielä on 6 1 oikein...

        Jake Waits : Jos viitsin, niin saatan etsiä netistä juttuja, miten mustia koiria kohdellaan islamistisissa kulttuureissa.

        ----
        Älä hyvä mies ainakaan minulle etsi. Mulla on mennyt hermot ja yöuni päänkatkaisuvideoiden takia. En edes katsonut niitä, ajattelin vain asiaa. Eläinrääkkäyksen katsominen tekisi minut vielä sairaammaksi.

        Millä pieni ihminen voisi vaikuttaa että maailmassa olis vähemmän ihmisten ja eläinten rääkkäystä?

        Olen nähnyt videon missä saddaman spesiaalikaartilaiset paljain käsin rääkkäävät sutta ja repivät kappaleiksi ja roikottavat hampaissaan lihanroippeita! Voi perkeleen paskat, toivottavasti lepäävät joukkohaudoissa koko paskasakki... Näin sitä vihastuu. Se susi muuten vaikutti minusta nälkiintyneeltä koiralta!


    • sol_niger

      wanhemmillani on 3 mustaa koiraa. Se on hieno asia, sillä se symboloi islamvastaisuutta tässä tapauksessa. :D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2531
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      190
      1619
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1414
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1146
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1139
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe